به گزارش مشرق، کانال مرکز اسناد انقلاب اسلامی به روایت علی دانش‌منفرد درباره ماجرای ساخت دژ دفاعی برای جلوگیری از اشغال اهواز نوشت:

هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی از ایستادگی و مقاومت دلیرانه و مردمی است که به پیروزی و سربلندی ملت ایران منجر شد. علی دانش‌منفرد در کتاب خاطرات خود می‌گوید: اوایل  جنگ تحمیلی دشمن قسمت عظیمی از استان خوزستان را اشغال کرده بود و تا ۱۲-۱۳ کیلومتری اهواز آمده بود. محیط بسیار آسیب‌پذیری بود، پس از غروب آفتاب، هیج نوری در شهر نبود و تاریکی مطلق بر فضا حاکم می‌شد، اشغال اهواز کلید پیروزی نیروهای بعثی در خاک ایران بود.

شورای جنگ و در رأس آن شهید چمران اعلام کرده بودند که اهواز را به هیچ قیمتی نباید از دست داد؛ چرا که اشغال اهواز به معنای از دست دادن منابع نفتی و تهدید نقاط استراتژیک خوزستان بود. از همین رو به عنوان قائم‌مقام استاندار خوزستان، جلسات مداومی با شهید چمران داشتم که این جلسات، گاهی تا هنگام صبح ادامه داشت. سرانجام قرار شد دور شهر اهواز دژی دفاعی بنا شود و نیروهای انقلاب در آن مستقر شوند.

استانداری به عنوان مسؤول استان موظف شد که تمام ماشین‌های سنگین مانند لودر و بولدوزرها را از کلیه‌ ادارات خواسته و فراهم کند و برای ساختن این دژ، نیروها را بسیج نماید. با عنایت خدا و با حضور و همیاری نیروهای مردمی، دژ مستحکمی ساخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • UA ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    11 0
    اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس