کد خبر 1419932
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
پوتین:روسیه از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای حمایت می‌کند

رییس جمهوری روسیه امروز چهارشنبه در یک سخنرانی ویدیوئی بسیج بخشی از نیروها (Partial Mobilization) را در این کشور اعلام کرد که این اقدام و سخنان وی واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

به گزارش مشرق،«میخائیلو پودولیاک» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی نوشت: این اقدام روسیه کاملا قابل پیش بینی بود و به نظر می‌آید تلاشی در جهت توجیه شکست مسکو در جنگ با اوکراین باشد.

وی ادامه داد: واضح است که این جنگ مطابق برنامه مسکو پیش نمی‌رود و پوتین را در شرایطی قرار داده که با محدود کردن حقوق مردم روسیه چنین تصمیمی بگیرد.

«رابرت هابک» معاون صدر اعظم آلمان نیز اقدام روسیه را عاملی برای تشدید تنش‌ها در اوکراین دانست و اظهار داشت:‌ یک گام اشتباه دیگر از روسیه است که برلین درباره چگونگی پاسخ به آن تصمیم خواهد گرفت.

«جیلیان کیگان» یک مقام ارشد وزارت خارجه انگلیس نیز در این باره به اسکای نیوز گفت: سخنان امروز رییس‌جمهوری روسیه باید به طور جدی بررسی شود. وی در مصاحبه‌ جداگانه‌ با بی‌بی‌سی نیز مدعی شد که این اقدام یک تهدید جدی است.

در ادامه واکنش‌ها، «بریجت برینک» سفیر آمریکا در اوکراین در توییتی نوشت: بسیج کردن مردم و همه پرسی دروغین نشانه ضعف و شکست روسیه است. ایالات متحده به حمایت از اوکراین تا هر زمانی که نیاز باشد ادامه خواهد داد.

همچنین «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در واکنش به سخنرانی امروز پوتین مدعی شد که جامعه بین‌المللی علیه روسیه متحد است و این کشور با ادامه این روند منزوی خواهد شد.

وی با ادعای اینکه عملیات روسیه در اوکراین رو به شکست است، اظهار داشت: هیچ پروپاگاندایی (تبلیغات سیاسی) نمی‌تواند این واقعیت که اوکراین برنده این جنگ است را پنهان کند.

«پتر فیالا» نخست وزیر جمهوری چک نیز در اظهاراتی اقدام روسیه را تنش‌افزا خواند و افزود: کمک به اوکران به سود خودمان است پس باید آن را ادامه دهیم.

در این میان، «ادگارس رینکوویچ» وزیر امور خارجه لتونی در توییتی نوشت: لتونی به عنوان یک عضو هم مرز روسیه در اتحادیه اروپا، شهروندان روسی را که برای فرار از بسیج در این کشور به لتونی پناهنده شوند، نخواهد پذیرفت.

همچنین «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در بخشی از نشست خبری معمول خود با اشاره به سخنان امروز رییس جمهوری روسیه طرفین را به مذاکره و یافتن راه حل برای نگرانی‌های امنیتی دعوت کرد.

در همین راستا، «مارک روت» نخست وزیر هلند در گفت‌وگو با شبکه هلندی NOS، سخنان پوتین را نشانه وجود هراس در کرملین دانست که نباید به عنوان یک تهدید مستقیم تلقی شود. وی در ادامه کشورها را به حفظ آرامش دعوت کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه امروز در یک سخنرانی که از رسانه‌های این کشور پخش شد، با امضای حکم بسیج بخشی از نیروها تصریح کرد که اقدامات برای بسیج نیروها از امروز ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) در روسیه آغاز خواهد شد. وی افزود که فقط شهروندانی در چارچوب بسیج نسبی قرار می‌گیرند که در درجه اول تجربه قرار داشته باشند.

واکنش‌ها و اظهار نظرها به این سخنرانی رئیس جمهور روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایران IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    4 24
    شمارش معکوس برای نابودی روسیه
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      5 1
      بشمار ببین به چند میرسی
    • حزب الله IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      3 2
      به همین خیال باش،بشین وخوب تماشاکن،مگه جنگ شده که روسیه نابودبشه،وقتی پوتین میگه هنوزکاری نکردیم غربزده ها فکرمیکنن داره شوخی میکنه،طوری میشه که فکرغربگدایی هم به ذهن کسی خطورنکنه چه برسه برن غرب زندگی کنه وخوش بگذرونن،این نظرحزب الله یادت باشه.
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      2 1
      و همچنین آلبانی
    • ش. AE ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      2 1
      این یعنی اوکراینی وجود نخواهد داشت تا الان ملاحظه میکردن
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      0 0
      نه روسیه نباید نابود شود روسیه می تواند استان شمالی ایران اسلامی باشد.
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 0
    ﻣﺎ ﻛﻪ ﺑﻴﻜﺎﺭ ﻫﺴﺘﻴﻢ ﺑﺎ اﻱ ﺣﻘﻮﻕ ﻫﺎ ﻛﺎﺭﮔﺮﻱ ﻳﻚ ﺭﻭﺯ ﻛﺎﺭ ﻫﺴﺖ ﻳﻚ ﺭﻭﺯﺑﻴﻜﺎﺭﻫﺴﺘﻴﻦ ﻛﻪ ﻧﻤﻲ ﺗﻮاﻧﻴﻢ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﺧﻮﺩ ﺗﻀﻤﻴﻦ ﻛﻨﻴﻢ اﮔﺮ ﻧﻴﺮﻭ ﺑﺨﻮاﻥ اﺯ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻦ ﻣﻴﺮﻓﺘﻢ
    • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      1 0
      باز خوبه تونستی گوشی هوشمند و اینترنت بخری و با این وضعیت اینجا بگزدی
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    3 1
    ما هم باید با دشمنامون وارد جنگ بشیم اینطوری هم دشمنان خارجی و داخلیمونو یه جا شکست میدیم و هم متحدتر میشیم.در راس دشمنانمون اسراییل و عربستان. عربستانو میدیم یمنیها بزنند.اسراییل هم میدیم حرب الله شخم بزنه دیگه همه حساب کار دستشون میاد.
  • DE ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 6
    بعد اعلام بسیج عمومی بلیط های از روسیه به ترکیه کلا تمام شد خخخ روسیه تو باتلاقی گرفتار شده که راه فرار نداره روسیه داره هم به ترکیه هم آذربایجان باج میده آذربایجان وارد خاک ارمنستان شذ روسیه هیچ واکنشی نشان نداد قرار پرواز روسیه به قبرس تورک نشین انجام بگیره این یعنی اولین کشور روسیه خواهد بود که قبرس تورک نشین را به رسمیت خواهد شناخت اردوغان با وجود حمایت از اوکراین با روسیه هم ارتباط برقرار کرده از اونم امتیاز می‌میگیره
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      2 0
      روسیه می داند بعد از چین جنگ سوم آمریکا با ترکها خواهد بود انهم در مدیترانه از این رو در موضوع ارمنستان دخالت نمی کند و در موضوع قبرس طرف ترکیه را گرفته است ترکیه نیز در موضوع سوریه عقب خواهد نشست
    • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      1 0
      بابا تو دیگه کی هستی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس