کد خبر 1419918
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
چین

به دنبال هشدار رئیس‌جمهور روسیه درباره باج‌گیری اتمی کشورهای غربی، سخنگوی وزارت خارجه چین خواستار توجه به نگرانی‌های امنیتی همه طرف‌ها شد.

به گزارش مشرق،در شرایطی که تنش‌های مسکو و غرب بر سر اوکراین ادامه دارد، سخنگوی وزارت خارجه چین درباره شدت گرفتن این تنش‌ها اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روز چهارشنبه (امروز) خود در پکن، با سوالی درباره تشدید تنش روسیه و کشورهای غربی و تاکید ولادیمیر پوتین بر باج گیری اتمی غرب مواجه شد.

رئیس‌جمهور روسیه با اعلام بسیج نظامی محدود، گفت کشورهای غربی به‌دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند اما روسیه هم دارای سلاح اتمی است و از هر ابزاری برای دفاع از خود استفاده می‌کند.

ولادیمیر پوتین با هشدار درباره رویکرد روس‌هراسانه کشورهای غربی گفت: «غرب از تمام خطوط قرمز عبور کرد و سیاستمداران غیرمسئول در مورد تامین سلاح و تجهیزات تهاجمی به اوکراین برای حمله به خاک روسیه صحبت می‌کنند. غرب با استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی علیه روسیه، باج‌گیری اتمی می‌کند».

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به این سوال اعلام کرد، «همه طرف‌ها» وارد گفت‌وگو و مشورت شوند و راهی برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی همه طرف‌ها پیدا کنند.

وانگ ون‌بین در جمع خبرنگاران حاضر در نشست خبری در وزارت خارجه چین در پکن افزود، موضع چین در قبال اوکراین، روشن و ثابت است.

اظهارنظر این مقام چینی در شرایطی مطرح شده که پکن بارها از همه طرف‌ها در درگیری اوکراین خواسته که با گفت‌وگو این موضوع را حل کنند و همزمان از مواضع غرب انتقاد کرده است.

بر همین اساس، «گنگ شوانگ» معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل طی نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تنش‌ها در اوکراین پمپاژ سلاح و مهمات از سوی کشورهای غربی به اوکراین را همانند هیزم در آتش جنگ خواند.

این مقام ارشد پکن افزود: «ارسال تسلیحات غربی به اوکراین هیچ کمکی به حصول صلح نمی‌کند و خطرات امنیتی زیادی هم برای اوکراین و هم کل منطقه دارد»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس