دادگاه

رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور کیفرخواست برای دو برادر که با جعل عنوان خود را قاضی و وکیل دادگستری معرفی کرده بودند در دادسرای عمومی و انقلاب قشم خبر داد.

به گزارش مشرق، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: پس از شکایت تعدادی از ساکنین جزیره قشم از دو برادر که با جعل عنوان و معرفی خود به عنوان قاضی و وکیل دادگستری ضمن ادعای نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی، با سوءاستفاده از نام برخی از قضات عالی‌رتبه و همچنین استفاده از لوگوی قوه قضاییه مبادرت به کلاهبرداری نموده و وجوهاتی را اخذ می‌کردند، این موضوع به صورت ویژه توسط دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم مورد رسیدگی قرار گرفت و برای دستگیری افراد مورد نظر، دستورات لازم صادر شد.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی و در نتیجه کار دقیق اطلاعاتی، رصد فضاهای پیرامونی و اخبار کسب‌شده، این دو برادر توسط مأموران، شناسایی و دستگیر شدند.

قهرمانی تصریح کرد: بر اساس مدارک موجود در پرونده و بنابر اظهارات شکات و مال باختگان، متهم اصلی این پرونده که به دروغ خود را به عنوان قاضی عالیرتبه معرفی کرده بود، علاوه بر داشتن سابقه کیفری از افراد حرفه‌ای و دارای روابط اجتماعی کاذب می باشد که با استفاده از سادگی برخی از مراجعین و ظاهرسازی مبادرت به ارتکاب جرم کرده است.

وی ادامه داد: این متهم فقط در یک پرونده با این ادعا که می‌تواند حکم صادر شده را در مراجع عالی قضایی نقض کند، ۳۷۰ میلیون تومان از افراد مختلف کلاهبرداری کرده است. اتهام وارده به متهم اصلی این پرونده با نام اختصاری (ف-ش) مباشرت در کلاهبرداری و اعمال نفوذ برخلاف حق است.

وی با بیان اینکه کیفرخواست متهم دیگر این پرونده نیز با نام اختصاری (م-ش) به اتهام معاونت در کلاهبرداری صادر شده است، بیان داشت: پس از تکمیل تحقیقات با توجه به روند مصرح در قانون آیین دادرسی کیفری، پرونده مذکور به همراه کیفرخواست و قرار جلب به دادرسی برای متهمین جهت رسیدگی به دادگاه کیفری دو شهرستان قشم ارسال شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان اذعان کرد: به علت حساسیت موضوع، جهت رسیدگی سریع به پرونده متهمین، دستورات ویژه ای صادر شده است و جلسه رسیدگی به اتهامات آنها ظرف روزهای آتی برگزار می شود که نتیجه آن، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

قهرمانی از همه افرادی که توسط این متهمین از آنان کلاهبرداری شده است نیز خواست تا برای طرح شکایت به دادسرای عمومی و انقلاب جزیره قشم و حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مراجعه کنند و یا با شماره ۱۵۸۰ تماس بگیرند.

وی در ادامه به سوءاستفاده عده‌ای سودجو از نام برخی مسئولین و قضات به‌منظور کلاهبرداری اشاره کرد و گفت: متأسفانه این مجرمین بدون اطلاع دست‌اندرکاران امر قضا در ارتباط با برخی پرونده‌ها اقداماتی را انجام داده و ادعاهایی خلاف حق و قانون مطرح می‌کنند که به‌هیچ‌عنوان مرتبط با قوه قضاییه نیست.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تأکید بر اهتمام قوه قضاییه به برخورد جدی و سخت با مفاسد احتمالی در درون و پیرامون دستگاه قضایی، خاطر نشان کرد: در بسیاری از موارد شکل‌گیری ذهنیت اشتباه و برخلاف واقع نسبت به عملکرد دستگاه قضایی به اشخاصی بازمی‌گردد که به‌هیچ‌عنوان ارتباطی با قوه قضاییه ندارند و تنها با توسل به عملیات متقلبانه و جعل عنوان اقداماتی را به نام دستگاه قضایی انجام داده و موجب ایجاد شائبه در سطح جامعه می‌شوند.

وی تأکید کرد: با افرادی که با سوءاستفاده از عناوین جعلی به اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه قضایی آسیب بزنند، قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس