کد خبر 1443407
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
جریان ناامن سازی جاده‌های کشور چه بود؟

رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری افرادی خبر داد که قصد داشتند با تهدید و شلیک به کامیون‌ها، رانندگان جنوب کشور را مجبور به اعتصاب کنند.

به گزارش مشرق، مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: در پی دستور ریاست قوه قضائیه مبنی بر شناسایی و مجازات تهدیدکنندگان مردم، کسبه و کامیونداران، سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات استان هرمزگان باهمکاری اداره اطلاعات فارس پس از هماهنگی با مقام قضایی موفق شدند، دو نفر از عوامل اصلی تهدید کامیونداران که قصد ناامن سازی جاده‌های مواصلاتی استان‌های جنوبی کشور را داشتند، شناسایی و دستگیر کنند.

مجتبی قهرمانی در ادامه افزود: متهمین از طریق توزیع صدها شبنامه و فراخوان تهدیدآمیز از سوی شبکه‌های تروریستی معاند مأموریت داشتند با تهدید و ایجاد رعب و وحشت برای اجبار کامیونداران به اعتصاب و ناامن سازی جاده‌های مواصلاتی استان‌های هرمزگان، فارس، کرمان و بوشهر اقدام کنند که خوشبختانه با هوشیاری و اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در تحقق نیات مجرمانه خود ناکام ماندند.

وی با بیان اینکه نامبردگان برای اجرای مأموریت و خرابکاری از مرودشت فارس تا بندرعباس برنامه داشتند، تصریح کرد: نکته قابل تأمل این است که هیچ کدام از متهمین دستگیر شده، راننده نیستند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: این افراد قصد آسیب رساندن به کامیون‌های متردد در جاده‌ها با استفاده از سلاح گرم را نیز داشته‌اند که قبل از هرگونه اقدام، شناسایی و دستگیر شدند.

قهرمانی با اشاره به اینکه عناصر دستگیر شده از مرتبطین با شبکه‌های تلویزیونی معاند خارج از کشور و جزو اراذل و اوباش دارای سوابق متعدد کیفری از جمله ضرب و جرح عمدی می‌باشند، اظهار داشت: علاوه بر جرائم علیه امنیت داخلی و احتمال ارتباط با سرویس‌های جاسوسی به استناد ماده ۶۵۴ قانون مجازات اسلامی مجازات متهمان اگر شرایط محاربه را نداشته باشند، حبس از سه تا پانزده سال خواهد بود.

وی همچنین از دستگیری ۸ نفر دیگر توسط نیروی انتظامی به اتهام ایجاد مزاحمت برای کامیونداران و سنگ پرانی به خودروهای عبوری نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر با اشراف اطلاعاتی و گشت‌زنی مأموران نیروی انتظامی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بسیج به صورت مشترک، امنیت بسیار خوبی در محورهای مواصلاتی استان هرمزگان به عنوان شاهراه اقتصاد کشور، برقرار است و کامیون‌داران و رانندگان بدون هیچگونه مشکلی به حمل و نقل کالا و تجهیزات مبادرت می‌کنند.

مجتبی قهرمانی با بیان اینکه در سال‌های اخیر دستگاه قضایی استان هرمزگان اقدامات مؤثری در قالب حقوق عامه و جهت احقاق حقوق رانندگان انجام داده، یادآور شد: توزیع عادلانه بار، حذف دریافتی‌های اضافی، جلوگیری از معطلی و صف‌های طولانی کامیون‌ها، افزایش ساعت کاری بنادر گمرکات و واحد ایکس ری، مبارزه با فساد حوزه حمل و نقل و موارد متعدد دیگر از مصادیق این اقدامات است که با قدردانی و رضایتمندی بیش از ۵۰۰ هزار راننده زحمتکش مواجه شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با هشدار به مخلین نظم و امنیت عمومی تأکید کرد: افرادی که سودای چنین جرایم شیطانی را در سر می‌پرورانند، بدانند که دستگاه قضایی برای حفظ امنیت مردم با کسی تعارف ندارد و مجازات این‌گونه افراد قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ح IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    نا امنی جاده یعنی فرستادن پالس به کشور های دیگه تا از ایران ترانزیت زمینی نکنن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس