توقیف شناور ‌حامل ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس

رییس کل دادگستری استان هرمزگان از توقیف یک فروند شناور حامل ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آبهای خلیج فارس خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از دادگستری استان هرمزگان، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم، رزمندگان ناوتیپ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

وی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه خاطرنشان کرد: در بازرسی از این شناور بیش از ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه مرتکبان قاچاق سازمان‌ یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، گفت: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا، شناور دخیل در امر قاچاق نیز به‌نفع دولت ضبط خواهد شد.

توقیف شناور ‌حامل ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس

قهرمانی با اشاره به اینکه پرونده شناور متخلف در سیر مراحل رسیدگی قضایی قرار دارد، تاکید کرد: دادگستری استان با همکاری ضابطین، راهبرد مقابله با قاچاق سازمان یافته سوخت را با قاطعیت ادامه می‌دهد و در راستای صیانت از منافع و سرمایه‌های ملت ایران لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدایوب IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    107 0
    بیایند یک ماه به برادران سپاه و نیروی انتظامی و بسیج مرخصی بدهند ویا از پادگان‌ها بیرون نیایند آن بچه شکم سیر ها که شکمشان سیر شده سطل زباله آتش میزنند ودر دانشگاه لات بازی میکنند وامثال پزشکیان وکرباسچی علی مطهری سید حسن مصطفوی مجمع محققین ومحقرین واخوندهای درباری امنیت برایشان تامین کنند اگر بودند روسری آتش بزنند و پیراهن دربیاورند
    • علی خوشبخت IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      0 0
      احسنت خوش گفتی
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    1 1
    بابا میخواهید سوحت راازاد کنید چرا ازاین نمایشها اجرا میکنید!مگر ارز ارد و...را ازاد نکردبد،چی شدجزاینکه خودیها مملکت را بیشتر غارت کردنند!؟قیمت همه چیز را ازاد کنید ولی واردات وصادرات را هم باید ازاد کنیدوانواع فساد خودیها وانواع امتیاز وسهمیه چندشغلگی و شفافیت ومسیولین را درست کنید
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    1 1
    به هیچ وجهه به هیچ نوع طرح بنزینی فکر نکنید
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    1 16
    عزیز درس جغرافیا میدی یا دزدی ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس