کد خبر 1404767
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
۶۷ سال زندان و ۵۱۸ ضربه شلاق مجازات راهزنی در پوشش پلیس نامحسوس

هفت عضو یک باند سرقت که در پوشش «پلیس نامحسوس»، محموله طلا را در یکی از جاده‌های استان خراسان رضوی ربوده بودند، به تحمل ۶۷ سال زندان، ۵۱۸ ضربه شلاق و پرداخت دیه و خسارت محکوم شدند.

به گزارش مشرق، ساعت ۲۲ سیزدهم خرداد سال ۹۹ بود و خودروی سمند با نور چراغ هایش تاریکی جاده کاشمر به مشهد را می‌شکافت. راننده و برادرش که در زمینه خرید و فروش طلا فعالیت داشتند، پس از خرید و فروش مقداری طلا در کاشمر، در حالی به مشهد بازمی گشتند که بیش از ۳ کیلوگرم طلا را با خود حمل می‌کردند.

آن‌ها سرگرم گفتگو بودند که ناگهان سرنشینان یک دستگاه زانتیا با علامت و تجهیزات پلیسی به خودروی سمند نزدیک شدند و در حالی که آرم و نوشته «پلیس نامحسوس» بر بدنه زانتیا خودنمایی می‌کرد از راننده سمند خواستند تا خودرو را کنار جاده متوقف کند.

هنگامی که راننده ۳۷ ساله سمند در حاشیه جاده و پشت سر زانتیا ایستاد، یک دستگاه پراید با چند سرنشین نیز سپر به سپر در پشت سر خودروی سمند توقف کرد تا دیگر هیچ راه گریزی باقی نماند. در این لحظه راننده جوان سمند که به نحوه توقف و رفتار سرنشینان دو خودرو مشکوک شده بود، بلافاصله متوجه شد که آن‌ها پلیس واقعی جاده نیستند و قصد عمل تبهکارانه را دارند، به همین دلیل بی درنگ قفل مرکزی را زد چرا که دیگر یقین داشت در چنگ راهزنان جاده افتاده اند، اما سرنشینان دو خودرو با چوب، چماق، قمه و اسلحه قلابی به سمت سمند حمله ور شدند و با تخریب شیشه ها، دو سرنشین را از درون خودرو بیرون کشیدند. آن‌ها در تاریکی شب دو طلافروش را به کنار جاده بردند و در حالی که بی رحمانه کتک می‌زدند، دست و پاهایشان را بستند و با سرقت محموله طلا از محل گریختند.

مجازات سنگین برای راهزنان پلیس‌نما +عکس

طولی نکشید که با کمک رانندگان عبوری، پلیس از ماجرا مطلع شد و بدین ترتیب با صدور فرمانی ویژه از سوی سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی (سکاندار امنیت سرزمین خورشید) گروه ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا هر چه سریع‌تر به ردزنی سارقان مسلحی بپردازند که در پوشش «پلیس نامحسوس جاده» اقدام به راهزنی مسلحانه کرده بودند.

با صدور این دستور، گروه تخصصی از کارآگاهان اداره اطلاعات جنایی و عملیات ویژه آگاهی خراسان رضوی نیز به یاری کارآگاهان محولات و کاشمر رفتند و به بررسی ماجرای سرقت مسلحانه پرداختند.

تحقیقات غیرمحسوس و رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان نشان می‌داد که افراد مرتبط با خرید و فروش طلا در این تبهکاری شبانه نقش دارند و احتمالا دزدان مسلح با مال باختگان آشنایی داشته اند؛ بنابراین پیگیری سرنخ‌های موجود، کارآگاهان را به سوی یک طلافروشی معروف در کاشمر کشاند چرا که او از حضور طلافروشان در کاشمر اطلاع داشت.

از سوی دیگر هم شاخه‌ای از فعالیت‌های اطلاعاتی کارآگاهان به ردیابی شماره پلاک خودروهای زانتیا و پراید کشیده شد و آن‌ها به بازبینی دوربین‌های ترافیکی پرداختند تا این که خودروی پراید در خیابان ۱۳ آبان کاشمر ردزنی شد؛ بنابراین گروهی از نیروهای عملیاتی، بلافاصله راننده پراید را به محاصره درآوردند و او را در حالی دستگیر کردند که مقداری حشیش نیز به همراه داشت.

مجازات سنگین برای راهزنان پلیس‌نما +عکس

در پی اعترافات راننده پراید، کارآگاهان بی درنگ دو برادر وی را نیز به دام انداختند و آن‌ها را مورد بازجویی‌های فنی قرار دادند. متهمان دستگیر شده که چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و همه ماجرا را لو رفته می‌دیدند به ناچار محل اختفای طلاها را به کارآگاهان نشان دادند که درون تنور منزل پدرشان در روستای سعدالدین خلیل آباد پنهان کرده بودند.

با کشف طلاهای سرقتی، عملیات پلیس وارد مرحله جدیدی شد و کارآگاهان متهمی را که در پوشش مامور قلابی وارد باند تبهکاران شده بود، به همراه دو برادر طلافروش و با تیراندازی زمین گیر کردند.

در حالی که هفت عضو باند راهزنان جاده به چنگ قانون افتاده بودند، در بازرسی از مخفیگاه آنان، مقادیری موادمخدر، تجهیزات پلیسی، اسلحه قلابی و پلاک‌های سرقتی خودروها نیز کشف و ضبط شد.

ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که دوست قدیمی شاکیان نقشه دستبرد ماهرانه به محموله طلا را طراحی کرده و با برگزاری جلسه توجیهی، از همدستانش خواسته بود برای دستبرد به محموله طلا با او همکاری کنند چرا که شاکیان، بنکدار طلا بودند و در روزهای مشخصی برای خرید و فروش طلا به کاشمر می‌رفتند، اما این بار دوست قدیمی وی دچار وسوسه شده بود تا طلاهای آن‌ها را در تاریکی جاده سرقت کند. وی به دیگر اعضای باند قول داده بود تا بعد از فروش طلاها مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به آن‌ها بپردازد، ولی بعد از سرقت هیچ تماسی با هم نداشته باشند.

پس از انجام تحقیقات و بازجویی‌های مقدماتی، کیفرخواست دزدان مسلح در دادسرای عمومی و انقلاب صادر و این پرونده برای رسیدگی و صدور حکم به دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی ارسال شد.

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و با دستور مقامات قضایی استان، پرونده مذکور در شعبه ششم دادگاه کیفری یک زیر نظر قاضی هادی دنیادیده مورد کالبدشکافی دقیق قرار گرفت. مقامات قضایی شعبه یاد شده نیز با برگزاری جلسات محاکمه به بررسی ریزبینانه پرونده‌ای پرداختند که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بود.

یکی از شاکیان در جلسه دادگاه که با حضور وکلای مدافع برگزار شد به مقام قضایی گفت: وقتی آن‌ها با چوب و چماق و سلاح به سوی ما حمله ور شدند، خیلی ترسیده بودیم. فقط به آن‌ها التماس می‌کردیم که دست و پای ما را طوری ببندند که خوراک و طعمه حیوانات وحشی نشویم چرا که در آن تاریکی جاده هیچ امیدی به نجات خودمان نداشتیم؛ بنابراین گزارش، اگر چه برخی از متهمان پرونده تلاش داشتند با گریز از بیان حقیقت، مسیر رسیدگی قضایی را به انحراف بکشانند، اما سال‌ها تجربه قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی دوباره آنان را به مسیر اصلی محاکمه بازمی گرداند که در نهایت نیز هفت متهم این پرونده به ناچار همه حقیقت را بازگو کردند و نتوانستند از زیر رگبار سوالات فنی و تخصصی قاضی دنیادیده راه گریزی بیابند.

مجازات سنگین برای راهزنان پلیس‌نما +عکس

پس از پایان جلسات محاکمه، مقامات قضایی دادگاه به شور نشستند و حکمی قاطع درباره متهمان پرونده سرقت مسلحانه در پوشش پلیس نامحسوس جاده صادر کردند.

بنابر رأی صادر شده، متهمان این پرونده به تحمل ۶۷ سال زندان، ۵۱۸ ضربه شلاق، پرداخت دیه سنگین و هشت میلیون تومان خسارت خودروی سمند محکوم شده اند که این رای به تایید قضات دیوان عالی کشور نیز رسیده است و در مرحله اجرا قرار دارد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    5 2
    از نیروهای عزیز انتظامی سپاسگزارم.
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      1 2
      مجازات سنگین شوخی است. این افراد تا شش ماه دیگر به مرخصی می ایند و دوباره دزدی میکنند و بعد از سه سال هم ازاد میشوند و دوباره دزدی میکنند. اگر دست یا پای انها را قطع میکردند سنگین بود
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      1 0
      ۷_۸ ماه دیگه بهشون مرخصی میدن،
  • بشار عبدالواحد IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    6 1
    به فرمان من گردنشان را در ملا عام بزنید این آدما را
    • ۵۴ IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      2 4
      خیلی جنسش خوب بوده بشار توهم زدی
    • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      3 1
      54 شما اگه ساکت باشی خیلی خوب میشه میدونستی؟
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 0
    نوش جونتان وضربه اول شلاق بخوریدحالتان جا میاد،وسرعقل میان من دیدم شلاق میزنند سال های گذشته-تادیگه درس عبرت بشه برای دزدای بی شرم مال حروم خوردن نداره وخدای جای حق نشسته درود برپلیس مقتدروقاضی پرونده وتمامی قضات اجرتان باخدا-
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    1 0
    مجازات سنگینه !!!! یک لحظه خودتونو بجای راننده بیچاره تصور کنید ! جای تاسف !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس