کد خبر 1420474
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
تساوی ایران و اروگوئه در نیمه اول/ طارمی نیمکت‌نشین شد

دیدار تدارکاتی تیم های ملی فوتبال ایران و اروگوئه در پایان نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش مشرق، تیم های ملی فوتبال ایران و اروگوئه در راستای آماده‌سازی جهت حضور در جام‌جهانی قطر از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (جمعه) در یک بازی تدارکاتی در ورزشگاه ان‌وی آره‌نا شهر سنت پولتن اتریش به مصاف هم رفتند.

قضاوت این مسابقه را والتر آلتمن با کمک‌های آندریاس استایدینگر  و مارکوس گوتسچی بر عهده داشت.

در حالی که اعلام شده بود بازی بدون تماشاگر برگزار می شود، تعدادی از هوداران کشورمان و اروگوئه در ورزشگاه حضور داشتند و دو تیم را تشویق می‌کردند.

بازی در حالی آغاز شد که علیرضا بیرانوند پس از چند بازی نیمکت نشینی در زمان اسکوچیچ، با حضور کی‌روش دوباره به ترکیب اصلی بازگشته بود و حضور مصطفی جلالی در دفاع چپ از جمله انتخاب‌های غیرقابل پیش‌بینی سرمربی پرتغالی بود.

غیبت مهدی طارمی در ترکیب اصلی یکی از نکات عجیب ترکیب اولیه ایران مقابل اروگوئه بود و کی‌روش که تیم ملی را با ترکیب ۱-۴-۴ به میدان فرستاده بود، ترجیح داد از سردار آزمون به عنوان مهاجم نوک استفاده کند.

تیم ملی کشورمان در دقایق اول بازی بیشتر توپ را در اختیار داشت و در اولین دقیقه بازی شوت مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه را سرخیو روشه مهار کرد. هنوز یک دقیقه از جریان بازی نگذشته بود که رونالد آرائوخو مدافع اروگوئه و بارسا به دلیل مصدومیت از زمین بازی بیرون رفت و روخل جای او را گرفت.

در ادامه این شاگردان دیگو آلونسو بودند که برتری‌شان را دیکته کردند و مالکیت توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشتند و در اولین موقعیت جدی اروگوئه، شوت سنگین داورین نونیز از پشت محوطه جریمه با شیرجه علیرضا بیرانوند به کرنر رفت.

ملی پوشان کشورمان هم با توجه به میدان داری اروگوئه با استفاده از ضد حمله به دنبال نزدیک شدن به دروازه روشه بودند اما حضور کم تعداد در حمله سبب می‌شد که موقعیت جدی برای تیم کشورمان به دست نیاید.

در دقیقه ۴۳ پاس به عقب نونیز در محوطه جریمه با سر، با شوت سوارز به سمت دروازه بیرانوند همراه شد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

یک دقیقه بعد ضربه اولیویرا که از سامان قدوس توپ ربایی کرده بود، در داخل محوطه جریمه را بیرانوند مهار کرد تا در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، حسین کنعانی، شجاع خلیل زاده، ابوالفضل جلالی، سامان قدوس، سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی و سردار آزمون

ترکیب اروگوئه

سرخیو روشه، رونالد آرائوخو، مارتین کاسرس، دامیان سوارز، ماتیاس اولیویرا، ماتیاس وسینو ، فدریکو والورده، رودریگو بنتانکور، فاکوندو پلیستری، داروین نونیز و  لوئیز سوارز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
    0 0
    دفاع اتوبوسی یعنی توپ رو مدان را به حریف بده تو هم جلو دروازه خود بایست و نگذار توپ گل بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس