لیز تراس: رابطه انگلیس و آمریکا در زمان تهدیدهای روسیه با اهمیت است

نخست وزیر انگلیس گفت: روابط ما با آمریکا ویژه است و این مناسبات در زمانی که با تهدیدهای روسیه و افزایش قدرت چین مواجه هستیم، اهمیت فزاینده‌ای دارد.

به گزارش مشرق از تارنمای خبری آیریش اگزماینر، لیز تراس یکشنبه تاکید کرد که رابطه انگلیس با آمریکا همچنان "ویژه" است زیرا وی به دنبال ایجاد روابط نزدیکتر با متحدان انگلیس در بحبوحه تهدیدات در سراسر جهان است.

وی از متحدان انگلیس خواست «تهدیدهای» ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را نادیده بگیرند و به حمایت از اوکراین ادامه دهند.

وی در مصاحبه با سی ان ان، قول داد در دوران تصدی خود روابط قوی تری با ایالات متحده برقرار کند.

نخست وزیر انگلیس به شبکه سی‌ان‌ان گفت: «من فکر می‌کنم روابط ما ویژه است و در زمانی که با تهدیدهای روسیه و افزایش قدرت چین مواجه هستیم، اهمیت فزاینده‌ای دارد. من مصمم هستم که در سال‌های آینده این رابطه ویژه را خاص‌تر کنیم.»

تراس افزود، انگلیس و آمریکا "به عنوان دو متحد" جبهه مشترکی علیه تهاجم روسیه به اوکراین تشکیل می‌دهند.

همچنین او به متحدانش گفت که از تهدیدهای پوتین نترسند. هفته گذشته وی تهدید کرده بود کشورش از "تمام ابزاری که در اختیار دارد" برای محافظت از خود استفاده خواهد کرد.

رئیس‌جمهور روسیه از بسیج نظامی نسبی خبر داد. کرملین تلاش می‌کند در مواجهه با حمله متقابل نیروهای اوکراین، مواضع خود را بازپس گیرد.

تراس بر ادامه تحریم روسیه و حمایت از اوکراین تاکید کرد و گفت، اگر به پوتین اجازه داده شود که موفق شود، این پیام وحشتناک فقط برای اروپا نخواهد بود بلکه پیامی را به دیگر رژیم‌های استبدادی در سراسر جهان می‌فرستد که حمله به یک کشور مستقل به نوعی قابل قبول است.

نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه جهان باید «از اوکراین درس بیاموزد» قول داد با متحدانش برای اطمینان از اینکه تایوان می‌تواند از خود در برابر چین دفاع کند، همکاری کند. البته او حاضر نشد بگوید در صورت حمله پکن، انگلیس از تایوان دفاع خواهد کردیا خیر.

این گفت و گو در حالی صورت گرفت که رویکرد دولت انگلیس به مذاکرات پس از برگزیت اخیرا موجب تنش با فرانسه شده است.

تراس در جریان رقابت‌ها بر سر رهبری حزب محافظه‌کار انگلیس، هنگامی که از دادن پاسخ روشن به این سوال که آیا امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه "دوست است یا دشمن"، خودداری کرد، این درگیری دیپلماتیک را کلید زد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    1 0
    تنها تعریفی که میشود برای این کشور گفت انگلیس مثل یک روباه دست و پا شکسته پشت یک کفتار لنگان لنگان میخزد و از ته مانده ی استخوانهای شکار تغذیه می‌کنه همین.
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 0
    حتی یک نمونه تضاد و فرقی که بین شما و امریکا وجود داره بگید جایزه بگیرید!!!
  • تئوریسین IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 0
    روسیه برای این که در صحنه بماند و از نقشه جهان حذف نشود راهی و چاره ای جز حمله هسته ای به انگلیس ندارد چون انگلیس حلقه اتصال بین آمریکا و اروپاست و از طرفی طراح تمام اغتشاشات و درگیریها در کل جهان!
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 0
    از جنگ جهانی دوم مسئولان انگیس دست نشانده امریکایی هستند. آگاهی ملت‌ها در برابر استکبار جهانی تنها راه برای پایان دادن به سلطه‌گری آن‌ها در کشورهای جهان است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس