کد خبر 1421738
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
به گزارش مشرق، با شروع دوباره لیگ برتر تیم‌های پرسپولیس و تراکتور به مصاف هم خواهند رفت. دیداری که معمولا با جذابیت و البته حاشیه همراه است. اسماعیل حلالی که سابقه بازی در دو تیم را دارد در آستانه بازی این دو تیم که روز یکشنبه در ورزشگاه آزادی و در غیاب تماشاگران برگزار می‌شود به سوالات مطرح‌شده پاسخ داد.

پرسپولیس را تا اینجای فصل چطور دیدید؟
پرسپولیس برای این فصل تغییرات زیادی داشت و همین مساله باعث شد در شروع کار نتواند آن انسجام و هماهنگی لازم را داشته باشد، به خاطر همین هم چند امتیاز از دست داد. با توجه به این موضوع به نظرم تعطیلات به نفع پرسپولیس شد و کمک می‌کند بازیکنان جدید این تیم بیشتر با همبازیان خود اخت شده و به‌نوعی در تیم جا بیفتند.

اما لیگ زمانی تعطیل شد که پرسپولیس در شرایط خوبی از لحاظ نتیجه‌گیری به‌سر می‌برد!
با این نظر موافقم اما فقط از لحاظ نتیجه‌گیری، از لحاظ فنی و هماهنگی تیمی قطعا پرسپولیس هنوز کار دارد تا به تیم ایده‌آل تبدیل شود. مخصوصا بازیکنان جدید این تیم و علی‌الخصوص لوکادیا و شیخ دیاباته که در شرایط بدنی خوبی به ایران نیامدند. همین مساله باعث شد شیخ در تمرینات مصدوم شود و شنیدم چندهفته‌ای نیاز به درمان دارد. به‌هرحال این خودش یک مساله مهم است که چرا بازیکنانی در این سطح در فصل نقل‌وانتقالات دچار افت شدید می‌شوند و اضافه‌وزن می‌آورند، درحالی‌که در فوتبال اروپا می‌بینیم وقتی بازیکنی از تیمی به تیم دیگر جابه‌جا می‌شود بلافاصله برای تیم جدیدش بازی می‌کند.

شاید به خاطر همین است که بازیکنانی چون شیخ دیاباته و لوکادیا با وجود اینکه از لحاظ فنی در سطح خوبی هستند اما دوران فوتبال‌شان در سطح اول اروپا زیاد نبوده است!
بله، قطعا همین‌طور است؛ چراکه بازی در سطح اول اروپا خیلی سخت‌تر از آنی است که فکرش را بکنید. بازیکنی در این سطح باید تمرینات سخت و مداومی داشته باشد و هر بازیکنی نمی‌تواند طاقت بیاورد. بازیکنانی از کشور خود ما هم بودند که نتوانستند زمان زیادی خودشان را با تمرینات سطح اول اروپا وقف دهند و به فوتبال آسیا برگشتند. نفراتی هم بودند که سال‌ها طاقت آوردند.

گل‌محمدی قصد داشت با آمادگی دیاباته تغییر سیستم دهد و تیمش را با دو مهاجم به میدان بفرستد، فکر می‌کنید این کار با مهدی عبدی درکنار لوکادیا انجام دهد؟
در این مورد سرمربی تیم بهتر از هر فرد دیگری می‌تواند نظر دهد. من الان از آمادگی بازیکنان پرسپولیس شناخت کامل ندارم و قطعا گل‌محمدی براساس آمادگی بدنی، روحی و روانی شاگردانش سیستم مدنظر خود را پیاده می‌کند.

فکر می‌کنید چرا بازیکنی مثل عبدی با آمدن لوکادیا و حتی شیخ دیاباته با افت زیادی مواجه شده است؟
من عبدی را خیلی خوب می‌شناسم. او یک‌سال شاگردم بود و می‌دانم چقدر از لحاظ روحی و روانی حساس است. به عقیده من دورانی که فوتبالیست در تیم‌های پایه سپری می‌کند باید از لحاظ روحی و روانی نیز حسابی روی او کار شود. البته در این مورد نه‌تنها زمان بلکه باید از لحاظ امکانات هم شرایط فراهم باشد. خود من در همین یک‌سالی که مربی عبدی بودم از لحاظ امکاناتی آنقدر کمبود داشتیم که شرایط برای برگزاری یک جلسه هم با بازیکنان فراهم نبود... در این مورد صحبت زیاد است اما فقط خواستم اشاره‌ای داشته ‌باشم به اینکه شخصیت بازیکنان در تیم‌های پایه شکل می‌گیرد. بازیکنی مثل عبدی از لحاظ روحی و روانی خیلی مشکل دارد که با یک اتفاق این‌چنینی تا این حد خودش را باخته و دچار افت شده است. درحالی‌که همین عبدی از لحاظ فنی اگر در اوج باشد از لوکادیا و شیخ دیاباته هم بهتر است، اما بازیکن وقتی از شرایط روحی و روانی اوضاع خوبی نداشته باشد کارایی‌اش به حداقل می‌رسد.

با این شرایط چه کسی قرار است به عبدی کمک کند تا به روزهای خوبش برگردد؟
همان‌طور که گفتم شخصیت بازیکن در ۹ تا ۱۸ سالگی در تیم‌های پایه‌اش شکل می‌گیرد. درحال‌حاضر عبدی خودش باید نسبت به اتفاقاتی که پیرامونش افتاده بی‌اهمیت باشد. نباید فکر کند با حضور دیاباته و لوکادیا او باید روی نیمکت جا خوش کند، باید بجنگد و مبارزه کند. عبدی اینجاست که باید خودش را به همه ثابت کند نه اینکه به این شکل شانه خالی کند.

بیشتر بخوانید:

بند فسخ قرارداد یک پرسپولیسی برداشته شد

درمورد تراکتور صحبت کنید، چرا این تیم با قربان بردیف نتوانسته خوب نتیجه بگیرد؟
در اینکه بردیف مربی خوب و شناخته‌شده‌ای است شکی وجود ندارد اما یک اصل در فوتبال است که می‌گوید هر مربی وقتی وارد فضایی جدید می‌شود قطعا نیاز به زمان دارد تا خودش را با آنجا وقف دهد. حالا شما در نظر بگیر که بردیف وارد یک کشور و فرهنگ جدید شده است که از لحاظ امکانان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فوتبالی شرایطش با اروپا تفاوت زیادی دارد. طبیعی است که نتایج تراکتور با کادر جدیدش در ابتدای مسیر آن‌طور که همه انتظار ندارند نباشد اما به‌طور کلی اوضاع این تیم هفته‌به‌هفته بهتر خواهد شد.

آیا هواداران تراکتور صبر و تحمل این را دارند که این تیم با بردیف اوج بگیرد؟
نه‌تنها تراکتور، بلکه اکثر تیم‌های پرطرفدار وقتی در چنین شرایطی قرار می‌گیرند نیاز شدید به حمایت هواداران خود دارند. خیلی مهم است که هواداران صبوری به خرج داده و شرایطی را فراهم آورند که کادر جدید بتواند برنامه‌هایش را پیش ببرد. بارها در همین استقلال و پرسپولیس شاهد بوده‌ایم که کادر جدید آن‌طور که باید از سوی هوادار حمایت نشده و این تیم‌ها مجبور به تغییر دوباره سرمربی خود شده‌اند. الان هم تراکتور برای اینکه به روزهای خوبش برگردد نیاز به حمایت هوادارانش دارد.

این را که تراکتور به‌واسطه نتایج بدی که فصل گذشته کسب کرده شخصیت تیمی‌اش را از دست داده قبول دارید؟
تراکتور در سال‌های اخیر ازجمله تیم‌هایی بود که بیشترین هزینه را در فصل نقل‌وانتقالات داشت. بازیکنان ملی‌پوش زیادی راهی این تیم شدند و همین مساله باعث شد توقع هواداران هم بالا برود و از تیم محبوب‌شان فقط قهرمانی بخواهند. درحالی‌که زمان ما این‌طور نبود. یادم هست وقتی در تراکتور بودم باشگاه ابتدای فصل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان وام در اختیارمان قرار می‌داد و آخر فصل پس‌می‌گرفت. در آن مقطع کسی از ما توقع نداشت مدعی باشیم اما الان شرایط خیلی فرق کرده است. همین امسال برای آوردن مربیان و بازیکنان خارجی کلی هزینه شده است. در این شرایط مسلما هوادار از تیمش قهرمانی می‌خواهد، البته تراکتور فصل پیش آنقدر باخت داشت که بازیکنانش به این روند نتیجه‌گیری عادت کرده بودند. همین مساله کار بردیف را سخت‌تر می‌کند؛ چراکه او ابتدا باید روح بردن را در تیمش تقویت کند که این مساله قطعا زمان‌بر خواهد بود.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    3 1
    من نمیدونم این اقای حلالی نظر نده مشکلی پیش میاد.نظراتش به درد خودش فقط میخوره و ارزش دیگه ایی نداره.خودش هم بازیکن اعصاب خرد کنی بود با اون سانترهای آسمانیش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس