فاز جدید ناامنیِ تل‌آویو؛ تاکتیک‌های قدیمی در مواجهه با ترس‌های جدید

رسانه‌های صهیونیست ضمن انتشار گزارش‌هایی از نگرانی‌های امنیتی تل‌آویو در پی حملات اخیر به کرانه باختری، اخراج خانواده‌های عاملان عملیات‌های استشهادی از قدس را تاکتیکی قدیمی توصیف می‌کنند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های اسرائیلی در حال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر نگرانی‌های امنیتی جدید برای رژیم صهیونیستی هستند؛ نگرانی‌هایی که پس از گسترش تنش‌ها و حملات نظامیان تل‌آویو به مناطق مسکونی فلسطینیان در کرانه باختری به وجود آمده‌اند.

ترس تل‌آویو بعد از حملات

پایگاه خبری «آی۲۴» در این باره نوشت: گزارشی که امروز (پنجشنبه) توسط پایگاه خبری وای‌نت منتشر شد، به مشکلات ماهوی عملیات‌های ارتش رژیم صهیونیستی در قلب کرانه باختری و در روز روشن اشاره می‌کند؛ این عملیات‌ها که برای مقابله با فعالیت‌های مسلحانه در میان فلسطینی‌ها انجام می‌شوند، خود تهدیدی مستقیم برای امنیت رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان هستند.

بر اساس این گزارش، مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی نگران گسترش دامنه تشدید تنش‌ها با هدف محاصره و ایجاد محدودیت بر فعالیت‌های مسلحانه فلسطینی‌ها هستند. اما حالا ترس از این است که تاثیر و عواقب آن بر طرف فلسطینی، منجر به مشارکت جوانانی شود که قبلاً هیچ‌گونه فعالیت مسلحانه‌ای شرکت نداشته‌اند؛ به ویژه بعد از آن‌که اجساد انباشته شده جوانان فلسطینی را ببینند که نظامیان رژیم اشغالگر به شهادت رساندند.

اخراج فلسطینی‌ها، دیگر امنیت نمی‌آورد...

صبح روز چهارشنبه و در سومین روز حملات هفته گذشته شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی، نظامیان صهیونیست با یورش به اردوگاه جِنین و منزل پدری شهید «رعد حازم» مجری عملیات ضد صهیونیستی در تل‌آویو، چهار فلسطینی از جمله برادر او را به شهادت رساندند. «طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به شهادت چهار فلسطینی در اردوگاه جِنین تأکید کرد که خون شهدای بی‌گناه هرگز هدر نخواهد رفت؛ مقاومت مردمی در برابر جنایت‌ها و تجاوزات صهیونیست‌ها با قدرت ادامه دارد.

پایگاه خبری-تحلیلی «عربی۲۱» در گزارشی به دلایل و اهداف این حملات علیه فلسطینی‌ها پرداخت. براساس گزارش این رسانه، رژیم اشغالگر به دنبال مقابله با عملیات‌های مقاومتی فلسطین با گامی است که «قدیمی» تلقی می‌شود؛ آن هم از طریق اخراج خانواده‌ها و بستگان عاملان عملیات‌های استشهادی علیه نیروهای اشغالگر از خانه‌هایشان در شهر قدس اشغالی.

امروز هم پایگاه خبری «آی۲۴»، در خبری اعلام کرد که «آیلت شاکد» وزیر افراط‌گرای رژیم صهیونیستی با صدور اخطاریه‌هایی به خانواده عاملان عملیات‌های استشهادی اخیر در شهرک‌های اشغالی اشاره کرده و گفته «وضعیت و حقوق قانونی از آن‌ها سلب شده است و آن‌ها حداکثر یک هفته فرصت دارند تا خانه‌های خود را ترک کنند».

فاز جدید ناامنیِ تل‌آویو؛ تاکتیک‌های قدیمی در مواجهه با ترس‌های جدید

وزیر کابینه تل‌آویو در کنار نخست‌وزیر سابق

پایگاه خبری اسرائیلی آی۲۴ مواضع و تاکتیک این وزیر راست‌گرا را مسبوق به سابقه توصیف و خاطرنشان کرد که شاکد به «عومر بارلو»  وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اطلاع داده است تا «نیروهای پلیس را برای اخراج خانواده مهاجملن به زور آماده کنند؛ زیرا آن‌ها داوطلبانه این کار را به تنهایی انجام نخواهند داد».

حمله برای پوشش ناامنی!

صبح روز سه‌شنبه (۲۷ سپتامبر) بود که گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست‌ به بهانه آغاز سال نوی عبری، با حمایت نظامیان صهیونیست به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند. خبرگزاری فلسطینی «شهاب» در پوشش این حمله نوشت: پیش از ورود گروه نخست شهرک‌نشینان صهیونیست به صحن‌های مسجدالاقصی، شمار زیادی از نیروهای نظامی رژیم اشغالگر در مکان‌های مختلف در صحن‌های مسجدالاقصی مستقر شدند تا امنیت شهرک‌نشینانی که برخی از آن‌ها لباس‌های کاهنان یهودی را بر تن دارند، تامین کنند.

نظامیان رژیم صهیونیستی، صبح همان روز برای جلوگیری از حضور فلسطینی‌های بیشتر در صحن‌های مسجد الاقصی و حفظ جان شهرک‌نشینان، مانع ورود نمازگزاران پایین ۴۰ سال شد و شماری از گروه‌های فلسطینی جوان را که تلاش داشتند وارد مسجدالاقصی شوند، سرکوب کرد. نیروهای اسب‌سوار رژیم صهیونیستی نیز در خارج از مسجدالاقصی از بیم انجام عملیات‌های فلسطینی‌ها در حال بررسی هویت جوانانی است که در خارج از مسجدالاقصی حضور داشتند؛ نیروهای اسب‌سوار این رژیم همچنین در منطقه باب‌العامود جولان دادند.

رادیو رسمی رژیم صهیونیستی «کان» یکشنبه هفته پیش اعلام کرده بود که پلیس در پی هشدارهای متعدد در خصوص با احتمال عملیات علیه شهرک‌نشینان صهیونیست به مناسبت سال نوی عبری به ویژه در شهر قدس،   از آن‌ها خواسته دست به سلاح شوند.  پلیس رژیم صهیونیستی از این شهرک‌نشنیان خواسته در ایام اعیاد یهودی با سلاح های خود در کنیسه و اماکن عبادی حاضر شوند. رادیو کان به نقل از رئیس بخش عملیات پلیس رژیم صهیونیستی بیان کرده بود که هشدارهای زیادی درباره احتمال وقوع عملیات ضدصهیونیستی در ایام اعیاد یهودی داده شده است.

رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند که «آویخای ادرعی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته (چهارشنبه) مجوز ترور رهبران مقاومت در کرانه باختری را از طریق حملات هوایی دقیق، صادر کرده است. براساس گزارش روزنامه معاریو، وی ضمن بررسی شرایط امنیتی در اردوگاه «جنین» در شمال کرانه باختری در پی عملیات ارتش رژیم صهیونیستی، این مجوز را صادر کرد، بدون اینکه به زمان انجام چنین حملاتی اشاره کند.

طبق این گزارش‌ها سرزمین‌های اشغالی وارد فاز جدیدی از ناامنی و درگیری شده است. رسانه‌های عبری و عربی از جمله پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» امروز خبر دادند که درگیری‌های نظامیان صهیونیست با مردم فلسطین تاکنون ادامه دارد و امروز (پنجشنبه) در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنوب کرانه باختری  ۱۲ فلسطینی مجروح شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سرباز ولایت IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    اگر اسرائیل نابود شود چه اتفاقی می افتد. شیطان نابود می شود و بشریت به آرامش می رسد.
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    امکشادیروزچندزن ابراهیمی نشسته بودن باضرب وشتم فراریشان دادن وضیه ی ابوعاقله که بابه قتل رساندشون وحمله وانداختن تابوتشان بافحاشی وضرب وشتم توسط صهیونیستای سرتاپا درجنایت وفسادونوکری فراعنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس