کد خبر 1422051
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

گردش یک روزه در آبادان

با شنیدن نام آبادان؛ چیزهای مختلفی در ذهن ما تداعی می‌شود؛ از جناب‌خان و خندوانه گرفته تا پالایشگاه و نفت، هوای گرم وشرجی و یا حتی لهجه زیبایی آبادانی‌ها! آبادان یکی از شهرهای زیبای جنوبی است که دیدن مکان‌های زیبا و گردشگری آن خالی از لطف نیست! اگر قرار است که گردش یک روزه به آبادان داشته باشید، لازم است مکان‌های دیدنی آن را بشناسید و در این یک روز، دست‌کم یک سفر خاطره‌انگیز برای خودتان رقم بزنید.

در این یک روز، از مکان‌های دیدنی آن گرفته تا پاساژگردی‌ها و خوراکی‌هایی که چشیدن طعم آن‌ها لذت بخش است را تجربه کنید. در این مقاله می‌خواهیم گردش یک روزه به آبادان داشته باشیم و نگاهی گذرا هم به خرید بلیط چارتر تهران آبادان و همچنین رزرو هتل آبادان بندازیم. با ما همراه باشید.

جاذبه‌های دیدنی آبادان

خب اگر قرار است که فقط یک سفر یک روزه به یک شهر داشته باشید، در کنار پاساژ گردی و خرید سوغاتی‌های رنگاوارنگ، بهتر است از فرصت استفاده کنید و کمی هم  به جاذبه‌های دیدنی این شهر سر بزنید. لب شط یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر است. اما اگر بخواهید تفریحات دریایی و هیجان انگیز داشته باشید، باهمین وقت کمی که دارید، می‌توانید در اسکله کنار اروند سوار لنج‌های محلی شوید. رودخانه بهمن شیرهم اگر آب زلال و شفاف داشته باشد، می‌تواند یکی از جاذبه‌‎های شهر آبادان محسوب شود.

سوغاتی های آبادان و غذاهای محلی و خوشمزه این شهر

خرما، ماهی، ادویه جات و برخی از خوراکی‌های این شهر ارزش امتحان کردن را دارند. به طور کلی خرما، مهمترین سوغاتی استان خوزستان است  و انواع خاصی از خرماها را می‌توانید در این شهر خریداری کنید و یا حتی به‌عنوان سوغاتی برای عزیزانتان ببرید. در کنار خرما، یک روز ماندن در آبادان این ارزش را دارد که حتما مزه ماهی‌های خلیج فارس را تست کنید. ماهیی‌هایی مانند حلوا سیفد، صبور، شیر، شانه، شوریده و سنگ سر.

صنایع‌دستی

حصیربافی یکی از صنایع دستی‌های معروف آبادان است که از گذشته تا به الان توسط مردم این شهر انجام می‌شده است. این حصیر بافی از برگ درخت نخل انجام می‌شود و می‌توان با این کار وسائل مختلفی مانند باد بزن، کلاه حصیری و نان خورجین تهیه کرد.

گردش یک روزه در آبادان

خوراکی‌های خوشمزه آبادان

مگر می‌شود به آبادان سفر کرد و طعم خوراکی‌های خوشمزه آن را نچشید! از فلافل گرفته تا قلیه‌ماهی و غذاهای دلچسب! همگی حتی برای یک سفر یک روزه هم ارزش امتحان کردن را دارند. بنابراین اگر قصد دارید به این شهر زیبا سفر کنید، حتما لذت چشیدن خوراکی‌های اصیل و خوشمزه این شهر را تجربه کنید. کوبه عراقی، ماهی صبور، قلیه ماهی و... از دیگر غذاهای معروف آبادان است.

این مطلب را هم بخوانید: گردشگری در پایتخت قبلی ترکیه از زبان رانندگان تاکسی استانبول

بازارگردی و پاساژ گردی

اکثر اجناسی که در شهر آبادان می‌بینید، ازکشورهای عربی به بازار آبادان وارد می‌شوند. یکی از بازارهای معروف این شهر، ته لنجی‌هاست که اجناسی که در آن می‌بینید، بیشتر وارداتی هستند. بنابراین بهتر است حتی اگر فرصت کمی هم دارید برای سوغاتی و یا حتی خرید برای خودتان سری به این بازار بزنید.بازار مرکزی آبادان در حاشیه اروند رود واقع شده است. علاوه بر این، بازار کویتی‌ها، بازار امیری، بازار احمدآباد، از دیگر بازارهای معروف شهر آبادان هستند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست!

گردش یک روزه در آبادان

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد، گردش یک روزه آبادان هم می‌تواند برای شما خاطره‌انگیز باشد، به شرط اینکه بدانید چه جاهایی را برای گردش انتخاب کنید و از چه مکان‌های دیدنی آن لذت ببرید تا بتوانید سفر خاطره انگیزی را برای خودتان رقم بزنید.

فرقی نمی‌کند که قرار است از کجای ایران به  آبادان سفر کنید؛ مبدا شما تهران باشد یا تبریز، اهواز یا گیلان و هر جای دیگر به راحتی می‌توانید برای خرید بلیط خود به سایت علی بابا مراجعه کنید. تقربیا همه‌ ما سایت علی بابا را می‌شناسیم و تجربه خرید از آن را داشته‌ایم. اگر قرار است که از تهران به آبادان سفر کنید و به فکر خرید بلیط چارتر تهران آبادان هستید، می‌توانید روی علی بابا حساب کنید. همچنین مسافرت بدون برنامه ریزی به آبادان، چالش برانگیز است. امکان دارد در رزرو حضوری اقامتگاه با مشکل مواجه شوید یا نتوانید طی مدتی که در این شهر اقامت دارید، همه جاهای دیدنی آن را ببینید. به کمک راهنمای گردشگری علی بابا برای شهر آبادان، می‌توانید برای تمام روزهای سفر خود به این شهر برنامه ریزی کنید. تازه برای اقامت هتل آبادان هم هیچ‌گونه مشکلی نخواهید داشت و ما این کار را برایتان انجام می‌دهیم.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس