کد خبر 1422114
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
ایران با ترکیب مقابل سنگال در جام جهانی به مشکل می‌خورد

یک پیشکسوت فوتبال می‌گوید ایران در جام جهانی ممکن است به مشکل بخورد چون سنگالی‌ها راحت از خط هافبک و خط دفاعی ایران رد می‌شدند و این ممکن است در جام جهانی برای تیم کی‌روش خطرساز شود.

به گزارش مشرق، رسول کربکندی درباره تساوی ایران مقابل سنگال اظهار کرد: ایرادات خیلی زیادی در تیم دیدم. این بازی به کی‌روش کمک می‌کند که معایب تیمش را ببیند. بازیکنان سنگال به راحتی از هافبک‌ها و مدافعان ما عبور می‌کردند و چند موقعیت به آن‌ها دادیم و دو سه گل هم نخوردیم. اگر سنگال بازیکن شوت زن داشت، موقعیت‌های بهتری خلق می‌کردند. آن‌ها روی ارسال و شوت ضعیف کار می‌کردند اما به راحتی از بازیکنان ما رد می‌شدند.

او ادامه داد: البته کی‌روش ترکیب ثابت خودش را پیدا نکرده و در حال پیدا کردن بازیکنانش بود. به نظرم این بازی بسیار به او کمک کرد. ساختار دفاعی گذشته را در این تیم ندیدم و در نیمه دوم هم وقتی تیم جلو می‌آمد به راحتی به حریف موقعیت ضد حمله می‌دادیم. این اشکالات در تیم ملی دیده شد و باتوجه به این که بازی تدارکاتی نداریم، نمی‌دانم چگونه این معایب را برطرف کرد. کی‌روش باید برنامه‌ای بیندیشد که مشکلات را برطرف کند.

بیشتر بخوانید:

نبی: هدف رسانه‌های معاند را بهتر از من می‌دانید

این پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: در جام جهانی باید در هر دو نیمه کارهای دفاعی را خوب انجام دهیم و باتوجه به ویژگی‌های بازیکنان هجومی‌مان، از فرصت‌های‌مان استفاده کنیم. اگر فشردگی دفاعی را نداشته باشیم، به حریف فرصت می‌دهیم. کی‌روش گل نخوردن را در اولویت دارد و این برای جام جهانی بسیار ایده خوبی است.

او در رابطه با عملکرد بازیکنان تیم ملی گفت: روز خوب حاج صفی را دیدیم و از سمت خودش خوب حرکت می‌کرد و پاس گل هم داد. البته تفاوت دیدگاه بین اسکوچیچ و کی‌روش وجود داشت و ترکیب‌ها احتمالا متفاوت است اما چیزی که مرا نگران می‌کند، کارهای دفاعی است و ممکن است در این رابطه ضربه بخوریم.

کربکندی درباره خط حمله تیم ملی عنوان کرد: بهتر است سردار آزمون و طارمی به‌هم نزدیک باشند. می‌توانند با کارهای ترکیبی در کنار هم نتیجه بگیرند و خطرسازتر عمل کنند. البته با این بازی که مقابل سنگال دیدم باید در کل بگویم در جام جهانی به مشکل می‌خوریم چون تیم حریف خیلی راحت از از خط هافبک و خط دفاعی ما رد می‌شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس