لاوروف: اتحادیه اروپا استقلالش را از دست داده و متحمل خسارات هنگفت شده است

وزیر خارجه روسیه گفت اتحادیه اروپا از آنچه آمریکا آن را به داخلش کشانده، متحمل خسارات هنگفتی شده است.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت اتحادیه اروپا استقلال داخلی خود را از دست داده و از آنچه که آمریکا آن را به داخلش کشانده، متحمل خسارات هنگفتی شده است.  

لاوروف اظهار داشت: با دنبال کردن مسیر بی‌ملاحظه آن‌ها در «از میان بردن روسیه»، آنگلوساکسون‌ها به تبعیت بدون قید و شرط کل غرب، ناتو، همچنین اتحادیه اروپا که در نهایت مسیر خود را در خودمختاری راهبردی از دست داده است، رسیدند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزیر خارجه روسیه در ادامه با بیان این که «هیچ یک از کشورهای مستقل مشترک‌المنافع از مداخله از سوی غرب تحت رهبری آمریکا مصون نیست»، افزود: این به وضوح در اقدامات گستاخانه ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی مشاهده می‌شود.  

به گفته وی، «هدف غرب، ایجاد شکاف بیشتر در فضای پس از فروپاشی شوروی و تفرقه انداختن بین مردم است. بازرترین نمونه ایجاد (فضای) ضد روسیه در اوکراین است. بر کسی پوشیده نیست که فلسفه «تفرقه بینداز و حکومت کن» فعالانه توسط غرب در ارتباط با کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق استفاده می‌شود. هدف قطعاً روشن است--چند پارچه کردن بیشتر فضای پس از شوروی، تجریه کشورها و تفرقه بین مردمانمان و سوق دادن آن‌ها به حاشیه فرایندهای جهانی». 

پوتین پیش‌تر گفته بود که کشورهای غربی جنگی ترکیبی را علیه مسکو به راه انداخته‌اند و به دنبال تضعیف، تجزیه و در نهایت نابودی روسیه هستند. او اخیراً در سخنرانی تلویزیونی گفت کشورهای غربی آشکارا تایید می‌کنند که توانستند اتحاد شوروی را در سال ۱۹۹۱ از هم بپاشند و اکنون به دنبال تجزیه روسیه به مناطق زیادی که با هم در ستیزند، هستند.  

به گفته وی، غرب به عنوان ابزاری برای رسیدن به این هدف، احساسات ضد روسی را در کشورهایی مثل اوکراین ترویج می‌کند. رئیس‌جمهور روسیه همچنین به کشورهای غربی که آشکارا خواستار شکست نظامی روسیه در جنگ اوکراین هستند، هشدار داد مسکو آمادگی دارد از هر ابزاری در دسترس برای دفاع از خود و تضمین تمامیت ارضی‌اش استفاده کند.

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی بسته‌های تحریمی متعدد را علیه روسیه اعمال کرده‌اند که در کنار بحران اوکراین، به تورم در سراسر اروپا سرعت بخشیده و باعث اختلال در زنجیره تامین و افزایش قیمت انرژی در جهان شده است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    کشورهای اتحادیه اروپا بعد جنگ جهانی دوم تحت قیمومیت قرار دارند و تحت کنترل میباشند فریب ادعاهای استقلا اروپا را نخورید
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    لاوروف عقلش را از دست داده است؟ نه وی به نظم جدید جهان سلام می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس