کد خبر 1432196
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
زاخارووا: روسیه با تهاجم اطلاعاتی مواجه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت کشورش با تهاجم واقعی اطلاعاتی متشکل از مولفه‌های مختلف مواجه است.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حاشیه نشست رسانه‌ای کشورهای مستقل مشترک المنافع با عنوان «توسعه رسانه‌ها در جهان در حال تغییر» در ارزیابی تهاجم اطلاعاتی که مسکو با آن مواجه شده، گفت: این یک حمله است، یک تهاجم واقعی که از تعدادی مولفه تشکیل شده است. فقط جعلیات و اطلاعات نادرست نیست، دشمنان ما شروع به استفاده از اطلاعات و فشار روانی، فناوری‌های ترکیبی، ترکیبی از اطلاعات مدرن و فناوری‌های ارتباطات، داده‌های شخصی، جعلیات و همه و همه با هم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: «روش‌های جنگ اطلاعاتی بسیار پیچیده‌تر شده و شامل روش‌های اطلاعاتی و روانی می‌شود. این مقام روس توضیح داد که فقط سیاستمداران، مقامات دولتی یا خبرنگاران نیستند که با جنگ اطلاعاتی مواجه شده‌اند، مردم عادی هم هدف قرار گرفته‌اند».

وی با بیان این که متاسفانه این جنگ اکنون در هر خانه‌ای وارد شده، توضیح داد جنگ اطلاعاتی سال‌هاست در شکلی متفاوت در جریان است و بسیاری از روس‌ها تماس‌هایی از افرادی که مدعی هستند به بانک‌ها وابسته‌اند برای دستیابی به اطلاعاتی شخصی آن‌ها دریافت می‌کنند.

زاخارووا گفت که این طرح‌های شیادانه بسیار قبل از فوریه ۲۰۲۲ آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین وجود داشت و این تماس‌ها از اوکراین یا توسط اوکراینی‌های مقیم خارج از این کشور انجام می‌شد.

پیش‌تر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ضمن بیان این که غرب به بهانه پرونده اوکراین، جنگی فراگیر را علیه روسیه آغاز کرده،  انتقاد شدید خود را از غرب و جنگ آن علیه رسانه‌ها و وبگاه‌های روسی تکرار کرد. لاوروف گفت: کشورهای غربی تلاش‌های خود را برای بازدارندگی ملت ما دو، سه و چهار برابر می‌کنند. آن‌ها از طیف گسترده‌ای از ابزارها، از تحریم‌های اقتصادی یکجانبه گرفته تا تبلیغات کاملا فریبکارانه در رسانه‌های جهانی استفاده می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه اظهار داشت: غرب علیه ما، علیه کل جهان روس اعلام جنگ کامل کرده است. هیچ کس اکنون حتی این واقعیت را پنهان نمی‌کند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و انگلیس از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین به هر طریقی از جمله تحریم‌های اقتصادی و ارسال تسلیحات و تجهیزات برای کی‌یف تلاش کرده‌اند روسیه را شکست دهند و آن را به انزوا بکشانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس