کد خبر 1425500
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
بایدن مدعی اشتباه محاسباتی پوتین در اوکراین شد

رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با شبکه سی ان ان مدعی شد که همتای روس وی درباره اوکراین دچار اشتباه محاسباتی شده است.

به گزارش مشرق، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه ولادیمیر پوتین همتای روس وی فردی عقلانی است در عین حال مدعی شد که پوتین در اوکراین به صورت زیادی دچار اشتباه محاسباتی شده است.

بر اساس این گزارش، جو بایدن در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان ادعا کرد: پوتین فکر می کرد که با آغوش باز از او استقبال خواهد شد و معتقدم که محاسبات او کاملاً با اشتباه مواجه شده است.

این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی این کشور گفت: به نظر من آمریکایی‌ها عملاً از مدت‌ها قبل در این جنگ (جنگ اوکراین) شرکت دارند. این جنگ را آنگلو-ساکسون‌ها (آمریکا و انگلیس) اداره و کنترل می‌کنند.

لاوروف همچنین گفت مقامات آمریکا از جمله جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده که (درباره پایان جنگ اوکراین) آمریکا آماده گفت‌وگوست، اما روسیه امتناع می‌کند. وی دراین‌باره تأکید کرد: این یک دروغ است و روسیه تاکنون هیچ پیشنهاد جدی برای برقراری تماس از سوی آمریکا دریافت نکرده است.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو، تاکنون به صورت مداوم با ارسال تجهیزات نظامی و کمک‌های مالی به دولت و ارتش اوکراین کمک کرده‌اند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز با اشاره به تعهد آمریکا برای ارسال کمک‌های بیشتر به اوکراین، تاکید کرد که مسکو به مداخله فزاینده غرب در بحران اوکراین، پاسخ مقتضی خواهد داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 2
    بایدن همین مونده که راجع به اشتباه محاسبه پوتین حرف بزنه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس