کد خبر 1425178
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
درخواست انگلیس برای تشکیل جلسه فوری ناتو

نخست وزیر انگلیس قرار است در نشست گروه هفت خواستار تشکیل جلسه فوق العاده ناتو در واکنش به حملات اخیر به اوکراین شود.

به گزارش مشرق، پس از تشدید حملات روسیه به اوکراین، دفتر «لیز تراس»، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده که او روز سه‌شنبه از دیگر متحدان خود در گروه هفت خواهد خواست تا نشست فوری با رهبران ناتو را برگزار کنند.

انگلیس گفته است که حملات موشکی روسیه به مناطق شهری اوکراین غیرقابل قبول است. دفتر تراس نیز اعلام کرد که نشست مجازی گروه هفت که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین نیز به آن خواهد پیوست، فرصتی برای تأیید مجدد اتحاد در برابر تهاجم روسیه به اوکراین خواهد بود.

گفته شده که انتظار می‌رود تراس در این نشست درخواست تشکیل جلسه فوق العاده ناتو را مطرح کند.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه، ارتش این کشور در چند نوبت، از جمله دو روز پیش، مناطقی از شهر کی‌یف را با موشک هدف قرار داده است. انگلیس، آمریکا و کشورهای اروپایی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در خاک اوکراین تاکنون انواع حمایت‌های نظامی و سیاسی را انجام داده‌اند و تحریم‌های پی‌درپی علیه دولت روسیه اعمال کرده‌اند.

نظرسنجی‌های عمومی در انگلیس نیز کاهش موافقان حمایت از ادامه جنگ را نشان می‌دهد. انگلیس با ۴.۳۷ میلیارد دلار بودجه برای ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین پس از آمریکا در رتبه دوم کمک کنندگان به اوکراین قرار دارد، اما اکنون که هزینه‌های این حمایت نظامی تا به این اندازه زیاد شده، نخست وزیر آینده انگلیس مجبور است دست به انتخاب بزند!

پیشتر، «سرگئی مارکوف (Sergei Markov) مشاور سابق «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با مقصر دانستن «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، «بوریس جانسون» نخست وزیر سابق انگلیس و «لیز تراس» نخست وزیر کنونی این کشور در شعله ور شدن جنگ در اوکراین گفته بود: اوکراینی‌ها برادران ما هستند، اما اوکراین توسط کشورهای غربی اشغال شده است و این کشورهای غربی هستند که با استفاده از سربازان اوکراینی به عنوان برده، علیه ارتش روسیه می‌جنگند.

مشاور سابق «ولادیمیر پوتین» اضافه کرد: روسیه نمی‌خواهد همه مردم دنیا کشته شوند، اما آنچه روسیه می‌خواهد حل این جنگ با کشورهای غربی است که علیه مسکو در خاک اوکراین در جریان دارد و کشورهای غربی در واقع آن را اشغال کرده‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس