لاوروف: غربی‌ها اوکراینی‌ها را گوشتِ دم توپ کرده‌اند

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کشورهای غربی برای اهداف ضدروسی خود جان مردم اوکراین را قربانی کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست روسای اطلاعاتی و امنیتی کشورهای مشترک المنافع گفت، غرب نیت خود در مبارزه با روسیه از طریق قربانی کردن جان مردم اوکراین را پنهان نمی‌کند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، آمریکایی‌ها جان اوکراینی‌ها را گوشت دم توپ کرده‌اند.

وی تاکید کرد، این روزها لندن، واشنگتن و بروکسل قصد خود در مبارزه بی پروایانه با مسکو و استفاده بی محابا از جان مردم اوکراین به عنوان مواد دور ریختنی را پنهان نمی‌کنند.

لاوروف به تلاش دیرینه کشورهای غربی برای استقرار یک حکومت نئونازی شدیدا ضد روس اشاره کرد و در ادامه گفت، غربیها با سیل ارسال تسلیحات مدرن به کی‌یف به دنبال تشکیل چنین حکومتی در اوکراین هستند.  

وزیر خارجه روسیه همچنین با انتقاد از رویه اتحادیه اروپا در همراهی با واشنگتن نیز گفت، اتحادیه اروپا استقلال داخلی خود را از دست داده و از آنچه که آمریکا آن را به داخلش کشانده، متحمل خسارات هنگفتی شده است.  

وزیر خارجه روسیه در ادامه با بیان این که «هیچ یک از کشورهای مستقل مشترک‌المنافع از مداخله از سوی غرب تحت رهبری آمریکا مصون نیست»، افزود: این به وضوح در اقدامات گستاخانه ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی مشاهده می‌شود.  

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز پیش‌تر گفته بود که کشورهای غربی جنگی ترکیبی را علیه مسکو به راه انداخته‌اند و به دنبال تضعیف، تجزیه و در نهایت نابودی روسیه هستند. او اخیراً در سخنرانی تلویزیونی گفت کشورهای غربی آشکارا تایید می‌کنند که توانستند اتحاد شوروی را در سال ۱۹۹۱ از هم بپاشند و اکنون به دنبال تجزیه روسیه به مناطق زیادی که با هم در ستیزند، هستند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    1 0
    روسهای بی شرف خاک اوکراین را اشغال کردن، طلبکار هم هستن
    • رضا IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      0 0
      تاریخ وبخون اوکران جز خاک روسیه بود که در زمان گورباچف توسط همین غربیها تجزیه شد وحالاا برای اهدافشون از اکران برای تجزیه روسیه استفاده میکنن وانوقت که بتونن روسیه رو محاصره وتجزیش کنن مطمِن باشد بعدیش یا کشور ما هست یا کشور دیگه چرا داره تو تما م کشورها ضعیف یکی یکی پایگاه میزنه وهی نزدیکتر میشه مگه نمیتون تو خا ک خودش پایگاه داشته باشه
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    1 0
    این سیاستمدارها روس خجالت نمیکشن مردم اوکراین میکشن فخرشم میفروشن حالا مشرق پخش نکن درباره روسها یچیز گفتم ناراحت میشی
  • سعید DE ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    ملتی که سیاستمداران احمق و دلقک را انتخاب کنند ، به همین سرنوشت دچار خواهند شد .
  • mojtaba SE ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    بله آقای لاورف درست است ,اما این معلول داستان است ,اما علت در اوکرائین , یک اقلیت خائن و اکثریت(همه بی چادر هستند) نفهم هست ,که سیاستمدارهای ما باید یاد بگیرند که با بی حجابی یا کم حجابی هیچ تفاوتی در شعور اجتماعی جامعه بوچود نمیاد ..تا تنور داغ است اصلاحات سرزمینی رو شروع کنید .دنبال سیاست ایران باشید که همان داشتن حق و قدرت است.نه رمانتیکهای مذهبی و اخلاقی و خاله زنگی..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس