fg;

موتور محرکه‌ ابرپروژه‌ای به نام «نظم نوین جهانی» شرکت بلک راک است که در همه‌ لشکرکشی‌های آمریکا و متحدان آن در قرن جدید میلادی، نقش خط دهنده، هادی و حامی اصلی را ایفاء کرده است.

سرویس جهان مشرق- حدودا سه هفته قبل، در 19 سپتامبر، رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی و رئیس و مدیر عامل بلک راک، بزرگترین مدیر سرمایه گذاری جهان، لری فینک در مورد چگونگی هدایت سرمایه‌گذاری های دولتی و خصوصی به اوکراین بحث کردند. این دیدار، در هیاهو و اخبار داغ مناقشه نظامی روسیه و اوکراین، شاید چندان نظر افکار عمومی را جلب نکرد، اما از یک منظر بسیار راهبردی، این دیدار حائز اهمیت بود.

ابرشرکت صهیونیستی در سکوت مالک اوکراین شد/ حراج دارایی‌های ملی اوکراین توسط زرسالاران جهانی +عکس

در آن روز، رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی و رئیس و مدیر عامل بلک راک لری فینک در یک کنفرانس ویدئویی با یکدیگر ملاقات کردند تا در مورد اینکه چگونه مشاور بازارهای مالی، شرکت بلک راک، می تواند به دولت اوکراین مشاوره رایگان برای ایجاد یک صندوق بازسازی برای حمایت از بهبود اقتصاد اوکراین ارائه دهد، گفتگو کنند.

ولودیمیر زلنسکی  به فینک گفت:

"ما نشان داده ایم که می دانیم چگونه در میدان جنگ پیروز شویم. وظیفه مهم دیگر ما این است که در اقتصاد نیز به پیروزی برسیم و کشوری جذاب برای سرمایه گذاران باشیم. "

رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که اوکراین علاقه‌مند به جذب سرمایه جهانی است که باعث ایجاد مشاغل جدید و تسهیل رشد اقتصاد می شود:

"جذابیت سرمایه گذاری کشور ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای من مهم است که ساختاری مانند این برای همه طرف های درگیر موفق باشد. "

 رئیس جمهور اوکراین مدعی شد:

"ما توانایی داریم و می خواهیم فضای سرمایه گذاری عادی را بازگردانیم. "[1]

برای درک اهمیت بسیار بسیار زیاد این دیدار، لازم است خبری را که مربوط به سه روز پیش از این دیدار، یعنی در 16 سپتامبر توسط رویترز منتشر شد، مرور کنیم. رویترز گزارش داد کمیته تعیین مشتقات اعتباری در وبسایت خود اعلام کرد، «حراجی» برای تسویه «مبادله نکول اعتبار» (Credit Default Swap) یا CDS   در 28 سپتامبر برگزار خواهد شد[2] .

اما مبادلۀ نُکول اعتبار چیست؟  

نوعی مبادله موافقتنامه‌های مالی است که فروشنده تبادل، در صورت زیان در وام یا هر اتفاق اعتباری دیگر، زیان خریدار را جبران نماید. خریدار CDS یک سری از پرداخت‌ها را (به عنوان مبلغ CDS یا توسعه‌ی آن) به فروشنده انجام می‌دهد، در برابر اگر در وام ضرر کند مابه التفاوت را دریافت می‌کند.

اما به زبان ساده، زمانی که یک کشور توان بازپرداخت بدهی‌های خارجی خود را ندارد، برای احتراز از ورشکستگی، حراجی تحت عنوان Credit Default Swap یا CDS برای آن برگزار می شود. در واقع، به دلیل ناتوانی قطعی اوکراین از پرداخت بدهی‌ها و وام‌های خارجی(که البته بخش عمده آن به جیب مافیای عمیقا فاسد حاکم بر این کشور رفته است)، طلبکاران خارجی، منابع ملی اوکراین را به عنوان طلب خود تقسیم می‌کنند. البته، گردن‌کلفت‌ترین نام در میان این طلبکاران، همین ابرهلدینگ اقتصادی فراملیتی، یعنی «بلک راک» است.. بلک راک در واقع یک بلوک عظیم سیاسی-نظامی-امنیتی-اقتصادی است که بیشترین میزان دارایی و سهام را در بین همه شرکت‌های دنیا در اختیار دارد.

ابرشرکت صهیونیستی در سکوت مالک اوکراین شد/ حراج دارایی‌های ملی اوکراین توسط زرسالاران جهانی +عکس
«بلک راک: شرکتی پنهان‌کار که مالک جهان است»
ابرشرکت صهیونیستی در سکوت مالک اوکراین شد/ حراج دارایی‌های ملی اوکراین توسط زرسالاران جهانی +عکس
«چگونه بلک راک جهان را اداره می کند؟»

در واقع، موتور محرکه‌ی ابرپروژه‌ای به نام «نظم نوین جهانی»، همین شرکت بلک راک است که در همه‌ی لشکرکشی‌های آمریکا و متحدان آن در قرن جدید میلادی، نقش خط دهنده، هادی و حامی اصلی را ایفاء کرده است.

ابرشرکت صهیونیستی در سکوت مالک اوکراین شد/ حراج دارایی‌های ملی اوکراین توسط زرسالاران جهانی +عکس

این شرکت عظیم سرمایه گذاری با مدیریت دارایی معادل 5.7 تریلیون دلار، بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات مالی در جهان است. این در حالی است که برخی منابع خبری این سرمایه را 12 تریلیون دلار می دانند.   این رقم نجومی موجب گشته تا از آن به عنوان بزرگترین بانک در سایه جهان یاد شود. سرمایه در گردش این شرکت از بزرگترین بانک های جهان نیز بیشتر است.

قدرت تاثیر گذاری این شرکت در بازار اقتصادی جهان آنقدر زیاد است که حتی وزارت خزانه داری آمریکا در بحران 2008 مالی، از نظرات این شرکت برای بهبود وضعیت اقتصادی استفاده کرد.   اقتصاد برخی نقاط جهان مانند سنگاپور و ابوظبی به این شرکت وابسته  است. شرکت مذبور در 30 کشور جهان دفتر رسمی دارد و مشتریانش در 100 کشور دنیا پراکنده هستند.

ابرشرکت صهیونیستی در سکوت مالک اوکراین شد/ حراج دارایی‌های ملی اوکراین توسط زرسالاران جهانی +عکس
لری فینک
ابرشرکت صهیونیستی در سکوت مالک اوکراین شد/ حراج دارایی‌های ملی اوکراین توسط زرسالاران جهانی +عکس
لری فینک، در کنار ماکرون

مدیریت این شرکت در اختیار یک یهودی با نام لری فینک است که بر اریکه قدرت بزرگترین شرکت سرمایه گذاری جهان تکیه دارد. در حالی که غالب مردم آمریکا او را نمی شناسند، صاحب نظران او را مرد اول اقتصاد جهان می دانند. وی همچنین در هیات امنای دانشگاه نیویورک، مرکز پزشکی «NYU Langone»، باشگاه دختران و پسران نیویورک و بنیاد رابین هود عضویت دارد. این یهودی سرمایه دار در سال 2009 شرکت «UCLA Anderson» را تاسیس کرد و خود رئیس هیات مدیره آن شرکت شد. لری فینک از اینکه نامش در جهان مطرح شود، اجتناب می کند[3] .

ابرشرکت صهیونیستی در سکوت مالک اوکراین شد/ حراج دارایی‌های ملی اوکراین توسط زرسالاران جهانی +عکس

شرکت سرمایه گذاری بلک راک در بیش از 4800 شرکت سهام دارد که برخی از مهمترین آنها عبارت است از: اپل، مایکروسافت، آمازون، فیسبوک، جانسون و جانسون، بانک مورگان و چیس، اگزون موبایل، آلفابت، برکشیر هت وی، بانک آمِر و اینتل

حراج سی دی اس اوکراین در نهایت در 28 سپتامبر(6 مهر) در لندن برگزار شد. نگاهی به فهرست 9 درخواست‌دهنده اصلی، نشان می دهد که بخش عمده‌ی آن‌ها گروه‌های اقتصادی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند که سهامدار اصلی یا یکی از سهامداران بزرگ آن‌ها، هلدینگ بلک راک است که در راس آن‌ها گروه سرمایه‌گذاری جی پی مورگان و گروه اقتصادی بارکلیز و دویچه بانک هستند. [4]  

ابرشرکت صهیونیستی در سکوت مالک اوکراین شد/ حراج دارایی‌های ملی اوکراین توسط زرسالاران جهانی +عکس

جالب این جاست که اخبار برگزاری این حراج، تقریبا در رسانه‌های بزرگ دنیا نادیده گرفته شد و جز معدود سایت‌های تخصصی، رسانه‌ای به آن نپرداخت، در حالی که عملا سرنوشت سیاسی اوکراین در این حراج رقم خورده است.    

در حالی که مافیای اقتصادی-سیاسی حاکم بر اوکراین، با هدایت زرسالاران گلوبالیست در یک دهه گذشته با سیاست تحریک مخاصمه و در پیش گرفتن سیاست‌های افراطی ضد روس‌تباران این کشور و فدراسیون روسیه، در نهایت در چاه جنگ افتاد و اکنون حدود 100 هزار کیلومتر از خاک خود را از دست داده است(که به احتمال قریب به یقین دیگر هم به خاک اوکراین برنخواهد گشت) و هزاران میلیارد دلار دارایی بالقوه این سرزمین‌ها هم از کف مردم اوکراین رفته، ناتو و به طور خاص امریکا، چراغ سبزی به درخواست عضویت اوکراین در ناتو نشان نداده‌اند.

ابرشرکت صهیونیستی در سکوت مالک اوکراین شد/ حراج دارایی‌های ملی اوکراین توسط زرسالاران جهانی +عکس

از سوی دیگر، می توان گفت، در روندی خزنده و چراغ‌خاموش، اوکراین از نظر اقتصادی  عملا در تیول کمپانی‌های بزرگ غربی درآمده است و بلاتردید، دولت این کشور، از این پس، چیزی جز عنصری دست‌نشانده‌ی یقه‌ سفیدهای بورس نیویورک و لندن نخواهند بود.


 

 

[1] https://president.gov.ua/en/news/volodimir-zelenskij-i-golova-blackrock-obgovorili-zaluchenny-77861

[2] https://finance.yahoo.com/news/ukraine-credit-default-swaps-auction-171810235.html

[3] https://is.gd/yQytsN

[4] https://www.creditfixings.com/CreditEventAuctions/results.jsp?ticker=.UKRAIN

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 79
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • محمد عظیمی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    43 10
    اوکراینی های نئونازی شایسته بودن در زیر یوغ و ستم صهیونیستها هستند.نئونازیسم ساخت یهود است و نباید از این ناراحت شوند
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      29 6
      هیتلر یه چیزی میدونست این آل یهودو در آلمان محو کرد
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      15 4
      جنایت هلوکاست هرگزمجوزبرسمیت شناختن دواعش جنایتکاروفاشیست وفاسدصهیونیست نیست ایران نابودکننده ی صهیونیست وازادسازفلسطین ابراهیمی ازبلعمهاوفراعنه است
    • هاشمی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      7 18
      مگه فرق میکنه بچه های دزد مسئولان ببرند یا اسراییل
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      3 3
      روسا چرا اینقد احمقن آخه؟ موشک که دارن ، لا اقل میزدن تمام زیرساختهای اقتصادی اوکراینو نابود میکردن: پل ها - نیروگاه های برق - کارخونه ها - بنادر - منابع و ذخیره های انرژی و سوخت - وزارتخونه ها.... این چه جنگ مزخرفیه ....؟
    • ایرانی GB ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      5 0
      پازل های علت جنگ اوکراین و روسیه داره کم کم تکمیل میشه ... منجمله : ۱ - تخریب قدرت اقتصادی روسیه و قدرت نظامی مهیبش ۲ - دسترسی کامل واشنگتن نشین ها به همه جوانب زندگی مردم یکی از نزدیکترین کشورها به روسیه ۳ - شیر دوشی از اسلاوها بجهت تزریق پول به اقتصاد بیمار آمریکا ۴ - ایجاد تسلط کامل به منابع عظیم غلات و گندم کشور اوکراین بجهت کنترل قیمت نان شب مردم جهان ۵ - ایجاد پایگاه نظامی استراق سمع و جاسوسی درست در کنار مرزهای روسیه ۶ - ایجاد اختلال بر عوامل درآمد زایی روسیه از فروش گاز به اروپا و قطع شریانهای اقتصادی روسیه بجهت ادامه حیات و...و...و...
  • نیما IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    10 16
    بی شک اوکراین فتح خواهد شد چه زیبا ریس جمهوری است آن ریس جمهور و چه زیبا ارتشی است آن ارتش
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      8 7
      جو گیر نشویم ما نمی دانیم دقیقا توی این جنگ حق و نا حق چیست . ولی باید مراقب باشیم ماجرای بلک راک برای خودمان پیش نیاید. چون از این دست حراج ها زمان ناصرالدین شاه به انگلیسی ها زیاد داشتیم
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      13 2
      رییس جمهور دلقک بهتر از این نمی شود.برای ایران هم ارزوی چنین چپاولی را داشتند
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    31 4
    دیگه رسما صهیونیست باروسیه بطورکامل واردنبردشد
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    33 37
    خب شما هم عرضه داشته باشید کل دنیا رو صاحب شید
    • مجید IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      37 7
      ما میخواییم اما احمق هایی مثل تو میگن چرا اینجا و اونجا حضور دارین و پول خرج میکنین با این افکارتون نمیذارین
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      6 0
      انسجام داشته باشید.
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      29 0
      چپاول و دزدی عرضه نمیخواد، پستی و بیشرفی ذاتی میخواد
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      19 2
      باچی بافحشاوانقلاب رنگین وجنایت وارتدادازدین صهیونیستا ناموسشون روبرای جاسوسی به فحشا میکشونن
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      5 6
      متاسفم برای فارسی نویس ها
  • محمدهادی IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    22 1
    عجب شبکه ی مخوف ثروتی در جهان وجود داره و ملت بدبخت و بیچاره بی خبرن اینا مالکان حقیقی ثروت های کلان در نظام جهانی امروزن اپل و مایکروسافت و تسلا و گوگل ،درمقابل این غول های سرمایه و ثروت،چرت و پرتی بیش نیستن
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    22 36
    داستان مهیجی بود ولی مافیای اقتصادی ایران از اینا بزرگتر و کثیف تره
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      29 4
      مغز فندقی!! داستان مهییج! انقلاب 57 برای اینکه کشور و ملت تیول ابر سرمایه داران صهیونیست نباشه بود و هنوز هم تفاله های صهیونیست برای بازگرداندن این مملکت به زیر چکمه فاشیست های صهیونیست یقه پاره می کنن، ولی این آرزو رو بگور خواهند برد و پرچم این انقلاب بدست صاحب الامر مهدی موعود (عج) خواهد رسید انشأالله.
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      24 2
      اگر در ایران مافیایی هم باشه ریشه اش به یهودیان بی شرف آنوسی یا مخفی بر میگرده که در ظاهر خودشان را ایرانی مسلمان نشان می دهند ولی هرچه میکنند برعلیه ایران و ایرانی و به نفع صهیونیست های کودک کش است
    • من IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      3 3
      احسنت ما عادت کردیم
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      7 3
      شما درست می گی وقتی هنوز بلد نیستی یک سرچ ساده بزنی ببینی بیشتر ثروت آمریکا و انگلستان دست تعدای کم خانواده یهودی هست که تمام تصمیماتی که انگلیس برای استعمار دنیا زد با همراهی و بازیگری اینا بوده یکی از اونا خانواده روتشیلد یکم مطالعه داشته باش جای ول چرخیدن تو اینترنت بخدا افراد موفق جایی اینکه اینترنت ابزار وقت گذرانی براشون باشه یک ابزار برای یادگیری علم و تجربیات هست اصلا از دانشگاه اینترنت شکل گرفت فقط مردم سطح پایین جامعه از نظر اونا جذب خدمات ساده بهتر بگم خروس قندی اینترنت می شن خود همین یهودی ها اینجوری رو دنیا حاکم هستن وقتی جنابعالی سرگرم مسخره بازی وقت تلف کردن هستی اونا با همین ابزار پی یادگیری و نو کردن تجربیاتشون هستن چون صاحب اصلی این تکنولوژی هم هستن خوب بلدن یکی مثل شما رو چطور سرگرم چرندیات کنن ولی خواهش دارم برای خودت هم شده یک سرچ کن خانواده روتشیلد اصلا به انگلیسی بزن Rothschild family اگر به منابع فارسی اعتماد نداری آمار اموالشون رو بخون ببین کجا هستن تو بازی قدرت انگلیس و آمریکا اینا ناپلئون رو با حمایت مالی تو جنگ های انگلیس و فرانسه یک تنه زمین زدن بعد شما می یگی داستان مهیج؟!!!!!!!:))) تنها سنگ سختی که بهش خوردن شیعه بود و مردم ایران.
  • حمید IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    7 18
    خب به ما چه مربوطه؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      9 5
      نه تنها به ما، بلکه آگاهی از این موارد به تمام مردم دنیا مربوط میشه
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      5 2
      خدایا از دست این جماعت به تو پناه میبرم.
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    14 4
    بیچاره مردم اوکراین که نفهمیدن انقلابهای رنگی پی در پی برای چی بود... و بینواتر اونهایی که فهمیدن...
  • DK ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 0
    نگو عمو جان
  • mojtaba SE ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    10 2
    در مورد کشورهای مستقل مثل روسیه ,امریکا و ایران در سیاست بازی برای تحمیل سیاست و منافع ملی خود و تسلط باید تمساح باشی ,نه کفتار و یا زالو یا رمانتیگر عقیدتی؟امروز روسیه 15 درصد خورد و امریکا یک کشور بدرد نخور گیرش آمد(کشوری که نه زئو پولتیک است و نه ارزش اقتصادی دارد,البته خوبی امریکائیها این است که رو مرده هم معامله میکنند,)..طبیعی است که اوکرائین 8 سال است که فروخته شد وقتی یک احمق دلقک و هنرپیشه رو میکنن رئیس دولت مردمان صغیر اوکرائین..(صغیر معنای زیادی دارد.از ناتوان تا احمق تا فاسد تا جانی و فاجعه های این بازار مکاره )..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    10 0
    پس اینکه مز گویند سنگاپور توسعه اش بومی دروغ بود
  • FR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    8 5
    انها کجا روحانی و جهانگیری و پزشکیان پان ترک کجا ! انها جانوران بی رحم و درنده و اینها خائنان چاپلوس بی کفایت ! البته این نظر بنده حقیر است …
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      3 0
      نوچه هاشون امثال نیلی سیاست اقتصادی خائنانه شون رو تو مملکت اجرا میکنن و جالب اینه که تو همه دولت ها هم هستن
    • محمد IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      1 5
      واقعا بنده حقیری هستی که به پزشکیان میگی پانترک معنی حرفایی که میزنی نمیفهمی
    • محمد IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      1 4
      واقعا بنده حقیری هستی که به پزشکیان میگی پانترک معنی حرفایی که میزنی نمیفهمی
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    3 0
    سلسله توییت های امروز از تخقیقات و مشاهدات میدانی درباره نحوه ماجرا و فوت نیکا شاکرمی منتشر کن
    • DE ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      1 2
      چه ربطی به این موضوع دارد؟
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    12 1
    با سپاس فراوان از کوشش شما برای افشا نفوذ چپاولگران یهود
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    3 4
    بالا تا پایین سایت شده اخبار تبلیغاتی برای ترکیه!!! اگر هم کامنتی برای دروغین بودن این تبلیغات نوشته شود اصلا منتشر نمی شود. مخصوصا در بخش دفاع و امنیت
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    7 4
    مشرق نیوز با سپاس فراوان از کوشش شما برای افشا نفوذ چپاولگران یهود در کشورهای جهان
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      6 3
      ماشهیدیهودی بادین اسلام ومسیحی وکلیمی درایران داریم داعش مسلمان نیست صهیونیست یهودی نیست اینها ابوجهل ها وسامریها وبلعم هاهستند که بایدنابودشوندومیشوند
  • زارا IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    4 1
    این سرنوشت کشورهای وابسته به غرب و شرقه
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 3
    ما ایرانیان داخل بویژه طبقات فرودست- حتی آنهایی مخالف نظام هستند- در صورت تحریم و یا جنگ داخلی و تجزیه طلبی، سرنوشت محنت بار و فلاکت خواهیم داشت، باعث تاسف است نسلهای دهه 50-60 سوختند و امیدی به زندگی ندارندف اما خنثی سازی تحریم بدون مبارزه فسادها از آموزشی تا اقتصادی میسر نیست
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      2 1
      من دهه پنجاهی که زندگی ام نسوخته، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی درس خوانده ام و در شغل متناسب با رشته ام کار میکنم و یک آب باریکه ای دارم که زندگی ام را باهاش میگذرانم. بعضی ها اصلا نمیفهمند تلاش برای سازندگی وطن و ایجاد تمدن نوین اسلامی چه معنائی داره!
    • IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      4 0
      دقیقا. همینطوره. بعضیها از قصد پالس منفی میفرستند. منم بعد از اینکه دوتا بچه رو از آب و گل در اوردم در سایه امنیت کشورم رفتم آموزش شغلی دیدم و الان با همسرم درآمد خوبی داریم. یه عده واقعا بلد نیستند برای موفقیت چجوری باید تلاش کنن
  • حسن DE ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 0
    دمتون گرم با این افشاگری ها
  • مشتی CA ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    4 2
    الان این شرکت کل دارییهاش ۱۰ درصد اپل یا تسلا نمیشه چطور دنیا رو گرفته؟، شما چرا هر کی جذب سرمایه درست میکنه رو فاتح شده توسط امریکا میدونین و مجلات زرد با منشا روسیه رو منبع میکنیین بعد حاضر نیستین جزییات سند ۲۵ ساله با چین رو منتشر کنین
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    3 3
    بلک راک حدود یک پنجم سرمایه در گردش دنیا یعنی حدود ۱۷ هزار میلیارد دلار ثروت داره و این بخشی از بک کنسیرسیوم هست که با رد برد و رد کپیتال و … مجموعن اندازه اقتقاد بریکس قدرت مالی دارن و تقریبن همه رویای جمهور دنیارو بکتل یا همین نردک انتخاب میکنن
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    4 3
    بلک راک حدود یک پنجم سرمایه در گردش دنیا یعنی حدود ۱۷ هزار میلیارد دلار ثروت داره و این بخشی از بک کنسیرسیوم هست که با رد برد و رد کپیتال و … مجموعن اندازه اقتقاد بریکس قدرت مالی دارن و تقریبن همه رویای جمهور دنیارو بکتل یا همین نردک انتخاب میکنن
  • محمد حسین IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 0
    بلاخره اوکراین هم باید متحدی داشته باشه تا یک بار دیگهروسیه بهش حمله نکنه . اروپا که از خرس روسیه خیلی حمایتش نمیکنه . میمونه اسرایبل و آمریکا و انگلیس . پروسه طبیعی و منطقی هست .
  • DE ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 2
    اینها مهم نیست اصلا اهمیت نداره حالا از این اوکراین چی گیر یک مشت دلقک میاد که ماهاست از دلقک اوکراین دفاع میکنند و وطنفروشی میکنند و جاسوسی میکنند .احتمالا فقط مانند همیشه یک کنسرت بزرگ میگذارن و دلقک اوکراین تمام دلقک های طرفدار خودش را دعوت میکنه و مانند سالها براشون پیانو میزنه تا ببینند و کیف کنند. بی لیاقت های کثیف.
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 0
    حالا ما ببینیم
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    6 2
    به ما چه ربی دارد مگر ما وکیل دیگرانیم
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      2 5
      انقلاب خدایی مادشمن بدکاران عالم است
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 2
    با سلام هسته مرکزی نظام سلطه سرمایه است و سرمایه داری روشی برای تولید، حفظ وبسط این نظام است. راز تسلط لابی صهیونیسم بر کاخ سفید و اروپائیان همین هسته مرکزی و سرمایه است. عمده سرمایه ها در جهان تعلق به صهیونیست ها دارد و این فرقه ماسونی با نفوذ و حاکمیت بر هسته مرکزی اقتدار سیاسی نظام سلطه را در اختیار گرفته است. غرب بعد از یک پیمایش بربری و مشارکت در دو جنگ جهانی و کشتار میلیون ها نفر چون یک گارسون رستوران فلسطین و سرزمین های اشغالی را برای این فرقه شوم سرو کرده و با کرنش و احترام تا جلب رضایتشان ایستاده اند. بهر تقدیر نظام سرمایه داری تا رسیدن به آرمان خود مبارزه می کند و با استفاده از خشونت و جنگ و خون ریزی بدنبال ایجاد حاکمیت مطلق بر جهان است. متاسفانه اندشمندان آن دیار در باره افسانه پایان تاریخ برای ترویج دموکراسی و سایر شعارهای روشتفکرانه کتاب می نویسند و آبروی خود را در معرض خراج قرار می دهند‌. دموکراسی جنبه تکنیکال برای حفظ حاکمیت سرمایه صهیونیست ها است‌. صهیونیست ها شعار فرعون را سر می دهند و خود را در مرتبه « انا ربکم الاعلی » می بینند.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 2
    با سلام هسته مرکزی نظام سلطه سرمایه است و سرمایه داری روشی برای تولید، حفظ وبسط این نظام است. راز تسلط لابی صهیونیسم بر کاخ سفید و اروپائیان همین هسته مرکزی و سرمایه است. عمده سرمایه ها در جهان تعلق به صهیونیست ها دارد و این فرقه ماسونی با نفوذ و حاکمیت بر هسته مرکزی اقتدار سیاسی نظام سلطه را در اختیار گرفته است. غرب بعد از یک پیمایش بربری و مشارکت در دو جنگ جهانی و کشتار میلیون ها نفر چون یک گارسون رستوران فلسطین و سرزمین های اشغالی را برای این فرقه شوم سرو کرده و با کرنش و احترام تا جلب رضایتشان ایستاده اند. بهر تقدیر نظام سرمایه داری تا رسیدن به آرمان خود مبارزه می کند و با استفاده از خشونت و جنگ و خون ریزی بدنبال ایجاد حاکمیت مطلق بر جهان است. متاسفانه اندشمندان آن دیار در باره افسانه پایان تاریخ برای ترویج دموکراسی و سایر شعارهای روشتفکرانه کتاب می نویسند و آبروی خود را در معرض خراج قرار می دهند‌. دموکراسی جنبه تکنیکال برای حفظ حاکمیت سرمایه صهیونیست ها است‌. صهیونیست ها شعار فرعون را سر می دهند و خود را در مرتبه « انا ربکم الاعلی » می بینند.
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      0 1
      درکشاندن جهان به فسادوجنایت صهیونیستا همه کارکردند
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 2
    با سلام هسته مرکزی نظام سلطه سرمایه است و سرمایه داری روشی برای تولید، حفظ وبسط این نظام است. راز تسلط لابی صهیونیسم بر کاخ سفید و اروپائیان همین هسته مرکزی و سرمایه است. عمده سرمایه ها در جهان تعلق به صهیونیست ها دارد و این فرقه ماسونی با نفوذ و حاکمیت بر هسته مرکزی اقتدار سیاسی نظام سلطه را در اختیار گرفته است. غرب بعد از یک پیمایش بربری و مشارکت در دو جنگ جهانی و کشتار میلیون ها نفر چون یک گارسون رستوران فلسطین و سرزمین های اشغالی را برای این فرقه شوم سرو کرده و با کرنش و احترام تا جلب رضایتشان ایستاده اند. بهر تقدیر نظام سرمایه داری تا رسیدن به آرمان خود مبارزه می کند و با استفاده از خشونت و جنگ و خون ریزی بدنبال ایجاد حاکمیت مطلق بر جهان است. متاسفانه اندشمندان آن دیار در باره افسانه پایان تاریخ برای ترویج دموکراسی و سایر شعارهای روشتفکرانه کتاب می نویسند و آبروی خود را در معرض خراج قرار می دهند‌. دموکراسی جنبه تکنیکال برای حفظ حاکمیت سرمایه صهیونیست ها است‌. صهیونیست ها شعار فرعون را سر می دهند و خود را در مرتبه « انا ربکم الاعلی » می بینند.
    • حسین IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      0 2
      عاقبت ملتی که سرنوشت خودش رو بده دست یه دلقک بهتر از این نمیشه این مرتیکه رو صهیونیستهاو یانکی ها سرکارش آوردندومجبوره تا آخرش به اونا سواری بده حتی به قیمت نابودی مملکتش.
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 0
    من لری فینک را بردم بانک که ضمانتم را بکند . بانک می گوید قبول نیست باید حتما کارمند باشد. .
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 1
    شناخت آمریکا و یهود بسیار مهم اَست. روس ها هر دوی آنها را بخوبی می‌شناسند، البته این شناخت هزینه داشته است. چینی ها هم آمریکایی ها رو ب خوبی میشناسند، در مورد یهود مطمن نیستم شناخت درستی داشته باشند، ‌اید بخاطر تماس کمتر. یهودیان عده ای از آمریکایی ها رو اسیر سیاست های خود کرده اند و آنها هم مردم آمریکا. همین کاری که با ایرانیان خارج از کشور بطور عمده کردن و در نظر دارند آنها ایرانیان داخل را اسیر خود کنند. بهر حال از افکار و برنامه های آنها نباید قافل شد.
  • صالح IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    خداوند وعده داد به یهودیان که دوبار در جهان به شما شوکت و قدرت خواهیم داد و دوبار شمارو خار و ذلیل خواهیم کرد.بار اولی که خداوند بهشون عزت و شکوت داد در زمان حضرت موسی علیه السلام بود و بار اولی که اونهارو ذلیل کرد زمانی بود که بخت النصر اونهارو قتل عام کرد و پراکنده و اواره شدن . حالا این بار دومی هست که خداوند به یهود عزت و شوکت میده و انها در دنیا اقای میکنن و همه کاره دنیا شدن. بسیار قدرتمند هستن و ثرکت جهان زیردستشونه و حالا مونده اخرین وعده خدا در حق این خبائث و طبق فرموده قران خاری دوم همیشگی هست و دیگه ریشه اینها کنده خواهد شد و به فرموده قران مومنان وارد خونه های اینها میشن و اینهارو قتل عام میکنن و جوری به اینها سخت میگیرن که به عمرشون ندیده باشن. منتظر اون روز هستیم
  • ساس IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 4
    اوکراین بزودی اقتصادی فعالتر ازسنگاپور و تایوان و مالزی و کره خواهد داشت و جایگزین آنها خواهد شد تا حجم سرمایه گذاری در تیررس دولت پکن کاسته شود و نیز بتواند ملیونها کارگر را از سراسر جهان با تسهیم فاصله ی تقریبا مساوی پذیرا باشد. ودر صورت جنگ یا انفصال و شکاف در تجارت جهانی موضوع ایزولاسیون چین در دسترس قرار بگیرد. ونیز با پذیرایی از کارگران مفلوک شده در اثر تحریم های فلج کننده ی چند دهه گذشته ی فدراسیون روسیه , برنامه ی چند ساله ی استحاله ی فدراسیون روسیه پیش برد
    • DE ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      1 2
      یادت رفت بنویسی بزرگترین فاجعه خانه های دنیا وقمار بازیهای لاسوگاسی در اوکراین ابجاد خواهد شد و تمام زنان و دختران اوکراین را به فاجعه خانه خواهند برد و کارهای سنگین را میدهند به کارگرهای خارجی و کارهای مجازی را هم خودشان از مناطق اشغالی یا امریکا اداره حواهند کرد.تا سالها بعد مردم اوکراین از خواب بیدار شوند و علیه سرمایه داری و برده داری و خریدو وفروش زنان و دختران خود انقلاب کنند و باز کشورشان تبدیل شود به مخروبه.
  • عطار IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 2
    تمام این جنگ و آشوب در اوکراین فقط پیش درآمدی بود برای تصاحب اوکراین توسط صهیونیسم. بدبخت مردم ساده اوکراین که نفهمیدند.
  • محمد IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 3
    جمهوری اسلامی باید دنبال یک سیستم ماهواره جهانی باشد که همه مردم جهان واقعییات را ببیند وبشنوند وفریب دروغ های دشمنان اسلام را نخورند به امید ان روز
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    3 2
    بدهی خارجی ؟ تسلیحات رایگان و حتی کمک اقتصادی بهش کردن و اوکراینم برای تقویت اقتصادش داره با بلک راک همکاری می‌کنه خاکشم داره پس میگیره عضو اتحادیه اروپا و ناتو هم میشه. این مشرق گندشو درآورده یک روز میگه اوکراین داعشه یک روز میگه آمریکاعه یک روز میگه نازیه یک روز می‌گه اسراعیلیه.تضاد کامل آمریکا _داعش. اسرائیل _نازیسم
  • حسین IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    3 0
    به بقول دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور اوکراین یک قهرمان است چالش اقتصادی در اروپا حل شدنی است شک نکن
  • پرهام IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 2
    اگر بلک راک صاخب نفوذ در اوکراین بشه دنیا با قحطی غلات مواجه میشه خصوصا خاورمیانه وافریقا منتظر جنگ اخر زمانی باشید
  • نصر US ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 2
    اسرائیل بزودی نابود خواهد شد
  • نصر US ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 2
    اسرائیل بزودی نابود خواهد شد
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 2
    کلا آمریکا و روسیه و انگلیس و فرانسه اوکراین ومنابع این کشور بین هودشونوتقسیم کردن، کمترین سود روسیه کرد ...
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 0
    خوب انها اول ژنرال های روسی را قطعا خریده اند که با خیال راحت قرارداد با زلنسکی می بندند
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 2
    این حرف بایدن که اوکراین می تواند خاک اصلی روسیه را هدف قرار دهد از میزان بالای خیانت فرماندهان ارتش روسیه نشات می گیرد او قطعا می داند تعداد زیادی از ژنرال های شویکو را خریداری کرده است به مقامات برسانید
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 2
    امریکا خود در جریان سرنگونی صدام و حمله به یمن از بمب های نوترونی که یک نوع بسیار ضعیف بمب های اتمی است استفاده کرده است از جمله در جریان حمله به فرودگاه بغداد حالا روسیه چرا برای دفاع از خود از این مبب ها استفاده نمی کند نشان دهنده خیانت هاست
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 1
    بزودی خرسون سقوط می کند چون روسیه بخاطر خیانت ژنرال های ارتش واکنش مناسبی به این تهدیدات نشان نداده آنها مثل جنگ آخر عراق و امریکا فقط نمایش جنگ را آنهم توسط نیروی هوایی در می اورند و پوتین واقعا نمی داند چگونه این ژنرال های خاین را برکنار کند به مقامات هر دو کشور برسانید
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 2
    خیانت در سران ارتش روسیه به حد بسیار خطرناکی بالا رفته شکست های اخیر و تاکید مشاوران پوتین موئد آن است
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 1
    به والله به تاالله زرسالاران داخلی هم دارند ریشه به تیشه ایران و اصل انقلاب میزنند فسادها و گرانی های عمدی تقصیر نظام هستش چنین وانمود میشه در حال حمایت از آن هاست یا آیا آنها چنین تحمیلی به انقلاب کردن کاش نظام در قوانین و قانون اساسی بازنگری کنه #حجاب امری اللهی است.فساد تبعیض گرانی نهی اللهی #
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    ببخشید که این نئونازی های اکراین از نظرات سازنده شما استفاده نکردند وبجای تقدیم کشورشان به روسیه واستفاده ازا لگوهای اقتصادی ولایی که الان ایران را به بزرگترین اقتصاد خاورمیانه تبدیل کرده و فقر واختلاف طبقاتی را به صفر رسانده دارند راه غربی ها وکشورهای عقب ماده ای مانند چین وسنگاپور را طی می کنند آخر سرشان به سنگ خواهند خورد وخودشان برای اظهارندامت خدمت خواهند رسید الان زیاد خودتا را ناراحت نکنید
  • ناشناس IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    شما هم یاد بگیرید و از جنگ بین روسیه و اوکراین بهروری اقتصادی کنید تا موجبات بهبود وضعیت اقتصادی باشید نه با فشار بیشتر بر مردم از روسیه حمایت کنید . باید منافع ملی و نه حزبی در نظر گرفته شود و حفظ تمامیت ارضی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس