اجلاس دولت جهانی

در حالی که همه توجهات مردم جهان معطوف سیلی ساختگی ویل اسمیت در مراسم اسکار بود، الیت‌های بین‌المللی در اجلاس دولت جهانی سال ۲۰۲۲ گردهم آمدند و برای نظم نوین جهان برنامه‌ریزی می‌کردند.

سرویس جنگ نرم مشرق - درست در همان روزی که بخش اعظم و سرخط خبری رسانه‌های «جریان اصلی» جهان مشغول بحث‌وجدل درباره سیلی ساختگی! ویل اسمیت بازیگر آمریکایی به کریس راک کمدین آمریکایی بود، در آن سوی دیگر جهان رویدادی برگزار شد که تعمدا در سکوت کامل خبری برگزار شد و طبقه الیت بین‌المللی برای شرکت در اجلاس دولت جهانی سال ۲۰۲۲[۱] در دوبی گردهم آمدند تا درباره نحوه شکل دادن به دولت‌ آینده جهان گفتگو کنند.

کالبدشکافی یک رویداد بزرگ: چرا «اجلاس دولت جهانی» در سکوت کامل خبری برگزار شد؟/گلوبالیست‌ها چه خوابی برای نظم نوین جهانی دیده‌اند؟

در واقع دست‌های پشت‌پرده، سناریوی سیلی ساختگی در مراسم اسکار را چنان هوشمندانه برنامه‌ریزی کرده بودند تا بتوانند افکار عمومی را توسط سلطه رسانه‌ای خود در جهان از برگزاری اجلاس دولت جهانی منحرف کنند. در حقیقت با اینکه این اجلاس در روز روشن برگزار شد اما در اصل نوعی اجلاس محرمانه بود. اما چرا این اجلاس مهم باید در خفا و بدون توجهات رسانه‌ای باید انجام می‌شد؟ در ادامه به این پرسش مهم پاسخ خواهیم داد.

حضور سران و سیاستمداران دولت و سازمان‌های بین‌المللی

سران سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌ها، سیاستمداران، تصمیم‌گیران و رؤسای ارشد اجرایی بزرگ‌ترین کمپانی‌های دنیا، متخصصان و رؤسای اندیشکده‌های مطرح بین‌المللی و روزنامه‌نگاران برجسته رسانه‌های جهان جهت بحث و گفتگو در خصوص شکل دادن به مسیر پیش رو طی یک دهه آینده و پس از آن دور هم جمع شدند. هر انسانی که عقل سلیم دارد، باید مطالب جنجالی را نادیده بگیرد و در عوض به این گردهمایی کمتر شناخته‌شده تکنوکرات‌های گلوبالیست توجه کند.

کالبدشکافی یک رویداد بزرگ: چرا «اجلاس دولت جهانی» در سکوت کامل خبری برگزار شد؟/گلوبالیست‌ها چه خوابی برای نظم نوین جهانی دیده‌اند؟

عرض‌اندام کلاوس شواب «آقای نوآغاز بزرگ» در اجلاس دولت جهانی

گلوبال ریسرچ در این خصوص می‌نویسد: بیایید نگاهی به سخنرانان و میزگردها بیندازیم. ابتدا با کلاوس شواب بنیانگذار مجمع جهانی اقتصاد معروف به «آقای نوآغاز بزرگ» شروع می‌کنیم. شواب در اجلاس مزبور نطقی با عنوان «دنیای امروز ما... چرا دولت‌ها باید همین حالا اقدام کنند؟»[۲] ایراد کرد. او در جریان سخنرانی خود اظهار داشت: «عالیجناب، تشکر می‌کنم از اینکه امکانی فراهم کردید تا این ابتکار، روایت بلندمدت‌تری عرضه کند و دنیا را تاب‌آورتر، همه‌شمول‌تر، و پایدارپذیرتر سازد.» استفاده از عبارت «روایت» حائز اهمیت است، چرا که کلاوس و مجمع جهانی اقتصاد در ماه ژانویه ۲۰۲۱ مرحله بعدی «نوآغاز بزرگ» موسوم به «روایت بزرگ» را اعلام کردند.

همانند رویداد موسوم به «روایت بزرگ»، اجلاس دولت جهانی نیز در دوبی برگزار شد. «با اینکه رهبران سیاسی امارات و شواب شاید خودشان را قهرمانان زمانه ما جلوه دهند، ما باید آنها را بر اساس اقداماتشان و آدم‌های اطرافشان قضاوت کنیم، نه بر اساس ادبیات تصنعی مورداستفاده‌شان که حواس ما را پرت خود می‌کند. واقعیت آن است که امارات کارنامه حقوق بشری وحشتناکی دارد.

رونمایی از برنامه‌های گلوبالیست‌ها برای حکمرانی دیجیتال بر مردم

شواب در جریان سخنرانی کوتاه خود همچنین به پروژه محبوبش موسوم به «انقلاب صنعتی چهارم» [۳] اشاره کرد. این پروژه اساساً یک نمایه دیجیتال از آینده است که در آن پایش دیجیتال یک مؤلفه همه‌جا حاضر است و بشر از فناوری دیجیتال به منظور دگرگون‌سازی زندگی ما بهره می‌گیرد. چنین دنیایی که اغلب با عباراتی نظیر اینترنت اشیا، اینترنت اجسام، اینترنت انسان‌ها، و اینترنت احساسات عجین شده است، از فناوری ۵G[۴] و ۶G بهره خواهد گرفت. البته، از نظر شواب و سایر گلوبالیست‌ها، انقلاب صنعتی چهارم همچنین به سمت برنامه‌ریزی‌های کانونی بیشتر و کنترل از بالا به پایین گرایش دارد. هدف همانا رهگیری و ردیابی جامعه است، به گونه‌ای که همه تراکنش‌ها ثبت می‌شوند، تک‌تک افراد دارای کارت شناسایی دیجیتال قابل ردیابی هستند، و متمردان اجتماعی با رجوع به نمره اعتبار اجتماعی[۵] از جامعه کنار گذاشته می‌شود.

آیا برای یک نظم جهانی جدید آماده‌ایم؟

بلافاصله پس از سخنرانی شواب یک میزگرد برگزار شد که اهداف گلوبالیست‌ها را نمایان ساخت. این میزگرد با عنوان «آیا برای یک نظم جهانی جدید آماده‌ایم؟»[۶] و با حضور فِرد کمپ[۷] رئیس و مدیر ارشد اجرایی اندیشکده شورای آتلانتیک و مجری سی‌ان‌ان و مشاور سابق جورج دبلیو بوش رئیس‌جمهور اسبق آمریکا برگزار شد. کمپ قبل از پیوستن به اندیشکده مزبور به مدت ۲۵ سال سردبیر و خبرنگار روزنامه «وال‌استریت ژورنال» بود و جوایزی را در آن حوزه دریافت کرده بود.

کالبدشکافی یک رویداد بزرگ: چرا «اجلاس دولت جهانی» در سکوت کامل خبری برگزار شد؟/گلوبالیست‌ها چه خوابی برای نظم نوین جهانی دیده‌اند؟

حضور پررنگ اندیشکده شورای آتلانتیک در اجلاس دولت جهانی

در حقیقت، اندیشکده شورای آتلانتیک حضور نسبتاً پررنگی در اجلاس دولت جهانی داشت و از جمله دفنه ارسلان[۸] مدیر ارشد برنامه اندیشکده شورای آتلانتیک در ترکیه و اولگا خاکووا[۹] معاون مرکز انرژی جهانی اندیشکده در اجلاس مزبور حاضر بودند.

برای کسانی که با اندیشکده شورای آتلانتیک ناآشنا هستند، باید گفت که نخستین بار در ماه مه ۲۰۱۸[۱۰] از شراکت فیس‌بوک با این اندیشکده مرتبط با ناتو اخباری منتشر شد. اندیشکده شورای آتلانتیک آمریکا در سال ۱۹۶۱ با هدف تقویت حمایت از روابط بین‌الملل تأسیس شد. اندیشکده مزبور اگرچه رسماً ارتباطی با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ندارد، اما دهه‌ها وقت خود را صرف ترویج آرمان‌ها و موضوعاتی کرده که به نفع کشورهای عضو ناتو هستند. بعلاوه، اندیشکده شورای آتلانتیک عضو سازمان پیمان آتلانتیک است. این نهاد یک سازمان حمایتی است که «نقش تسهیل‌کننده شبکه‌ها را در یورو ـ آتلانتیک و فراتر از آن ایفا می‌کند.» سازمان پیمان آتلانتیک شبیه اندیشکده شورای آتلانتیک عمل می‌کند و رهبران سیاسی، چهره‌های آکادمیک، مسئولان نظامی، روزنامه‌نگاران، و دیپلمات‌ها را گردهم می‌آورد تا ارزش‌های مطلوب‌نظر کشورهای عضو ناتو را تبلیغ کنند. سازمان پیمان آتلانتیک رسماً مستقل از ناتو است، اما وجه تمایز میان این دو بسیار کمرنگ است.

نقش و نفوذ گسترده اندیشکده شورای آتلانتیک در میان سیاستمداران بزرگ

شورای آتلانتیک اساساً یک اندیشکده است که می‌تواند دسترسی شرکت‌ها یا ملت ـ دولت‌ها به مسئولان نظامی، سیاستمداران، روزنامه‌نگاران، سیاستمداران، و غیره را امکان‌پذیر سازد و بدین طریق آنها را در خصوص تهیه برنامه‌ای جهت اجرای راهبردها یا نگرششان یاری دهد. در قالب این راهبردها، دولت‌های عضو ناتو یا خودی‌های بخش صنعت تصمیماتی می‌گیرند که اگر به خاطر شورای آتلانتیک نبود، آن تصمیمات را اتخاذ نمی‌کردند. این امر به افراد یا کشورها امکان می‌دهد تا تفکرات خود را تحت پوشش استخدام مؤسسه‌ای به پیش ببرند که در ظاهر یک سازمان فعال در حوزه روابط عمومی جلوه می‌کند، اما در واقع دسترسی به افراد برجسته برخوردار از توان تأثیرگذاری بر سیاست عمومی را امکان‌پذیر می‌سازد. در حقیقت، هر کسی از جورج دبلیو بوش گرفته تا بیل کلینتون و خانواده زبیگینیو برژینسکی عامل نابسامانی بین‌المللی در رویدادهای شورای آتلانتیک سخنرانی کرده‌اند یا حاضر شده‌اند.»

کمتر از ۶ ماه پس از آنکه فیس‌بوک و اندیشکده شورای آتلانتیک شراکتشان را اعلام کردند، بیش از ۵۰۰ صفحه فعال در فیس‌بوک به «دروغ‌پراکنی از طرف روسیه» متهم و حذف شدند. [۱۱] این صفحات را عمدتاً رسانه‌های مخالف جنگ، حامی پاسخگوسازی پلیس، و روزنامه‌نگاری مستقل تشکیل می‌دادند. این صفحات و روزنامه‌نگاران مستقیماً روایاتی که توسط دست‌نشانده‌های اندیشکده شورای آتلانتیک ترویج داده می‌شدند را به چالش می‌کشیدند.

کالبدشکافی یک رویداد بزرگ: چرا «اجلاس دولت جهانی» در سکوت کامل خبری برگزار شد؟/گلوبالیست‌ها چه خوابی برای نظم نوین جهانی دیده‌اند؟

برخی از مقاماتی که در این اجلاس حضور داشتند

با اینکه بسیاری از نام‌های حاضر شاید برای مخاطب غربی ناآشنا باشند، اما سخنرانان مردان و زنانی هستند که کاملاً نقش حیاتی در حوزه ژئوپلیتیک بین‌الملل ایفا می‌کنند.

برخی از سخنرانان برجسته عبارت بودند از:

- آنتونیو گوترش[۱۲] دبیر کل سازمان ملل که نطقی با عنوان «آیا دنیای امروز ما... دنیای فرداست؟»[۱۳] ایراد کرد

- دکتر تدروس ادهانوم قبریسوس[۱۴] مدیرکل سازمان جهانی بهداشت

- دیوید پکوسک[۱۵] رئیس اداره امنیت حمل‌ونقل آمریکا

- دکتر کتلین سدلر[۱۶] متخصص آمریکایی ایمنی‌شناسی و مهندسی زیستی و پژوهشگر مؤسسه ملی عکسبرداری زیست‌پزشکی و مهندسی زیستی که بخشی از مؤسسه ملی بهداشت آمریکا به شمار می‌رود. او درباره «بازمهندسی ایمنی با استفاده از فناوری‌های نسل بعدی» [۱۷] سخنرانی کرد.

- شیخ صباح الصباح[۱۸] نخست‌وزیر کویت

- جون هائه چول[۱۹] وزیر کشور و ایمنی کره جنوبی

- سوپتاناپونگ پونمیچائو[۲۰] معاون نخست‌وزیر و وزیر انرژی تایلند

- بلیندا بالوکو[۲۱] وزیر زیرساخت و انرژی آلبانی

- محمد سانوسی بارکیندو دبیر کل اوپک که درباره «نفت و گاز در دنیای خالص صفر» [۲۲] سخن گفت

- جورج فریدمن بنیان‌گذار اندیشکده استراتفور و ژئوپلیتیکال فیوچرز آمریکا نیز یکی از اندیشمندان این اجلاس بود  که در خصوص آینده جهان در سال ۲۰۵۰ سخنرانی کرد.

کالبدشکافی یک رویداد بزرگ: چرا «اجلاس دولت جهانی» در سکوت کامل خبری برگزار شد؟/گلوبالیست‌ها چه خوابی برای نظم نوین جهانی دیده‌اند؟

جنگ روسیه و اوکراین یکی از محورهای اصلی اجلاس دولت جهانی

جنگ روسیه و اوکراین[۲۳] نیز موضوع بخشی از گفتگوها بود. نکته جالب توجه اینکه، ماکسیم تیمچنکو[۲۴] رئیس ارشد اجرایی شرکت دی‌تی‌ئی‌کی (DTEK) نیز در اجلاس حضور یافت. در بیوگرافی وی آمده است: «دی‌تی‌ئی‌کی تحت رهبری وی از یک شرکت متعارف منطقه‌ای فعال در حوزه انرژی به بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار خصوصی و همچنین برجسته‌ترین شرکت انرژی اوکراین تبدیل شده است.»

حضور تیمچنکو را نباید نادیده گرفت، به ویژه از آن جهت که او در بحث و گفتگوها با عنوان «اوکراینِ پسابحران: انرژی جدید برای اروپای جدید» [۲۵] شرکت داشت. اولگا خاکووا[۲۶] از اندیشکده شورای آتلانتیک و پائولا دوبریانسکی[۲۷] عضو ارشد دانشکده حکمرانی هاروارد کندی شورای آتلانتیک نیز در بحث و گفتگوی مزبور شرکت داشتند. حضور اندیشکده شورای آتلانتیک را نباید سرسری گرفت. آنها نمایندگان اردوگاه غرب در نظام نوین جهانی هستند.

جنگ روسیه و اوکراین همچنین موضوع یک میزگرد دیگر با عنوان «خلاصی از گاز روسیه: گام‌های عملی برای اروپا» [۲۸] بود. بیشتر تبلیغاتچی‌های اندیشکده شورای آتلانتیک از جمله ریچارد مورنینگ‌استار[۲۹] رئیس و بنیانگذار مرکز انرژی جهانی شورای آتلانتیک و فیلیپ کورنل[۳۰] عضو ارشد مرکز انرژی جهانی شورای آتلانتیک در این میزگرد حضور داشتند.

اهداف توسعه پایدار سند ۲۰۳۰، بلاک چین، متاورس و هوش مصنوعی

اجلاس دولت‌های جهان همچنین زمان قابل توجهی را صرف بحث و گفتگو درباره اهداف توسعه پایدار[۳۱] سازمان ملل کرد. این اهداف در کانون دستورکار ۲۰۳۰ قرار دارند که خود بخشی از دستورکار «نوآغاز بزرگ» است. برخی از سخنرانانی که به موضوع اهداف توسعه پایدار پرداختند، عبارت بودند از: 

- دکتر محمود صفوت محی‌الدین[۳۲] نماینده ویژه سازمان ملل در خصوص دستورکار مالی ۲۰۳۰ که در میزگردی درباره ملل عرب و اهداف توسعه پایدار سازمان ملل سخنرانی کرد. [۳۳]

- ماریا ساندوال بانوی اول کلمبیا که در خصوص «نقش زنان در تحقق اهداف توسعه پایدار» [۳۴] صحبت کرد. نخستین روز اجلاس در حقیقت به نقش زنان در اجرای به اصطلاح نظم نوین جهانی و طرح‌های حکمرانی جهانی اختصاص یافت. سانداول به این نکته اشاره کرد که ایوان دوکو رئیس‌جمهور کلمبیا «نخستین طرح توسعه ملی» را به اجرا گذاشته «که مستقیماً با اهداف توسعه پایدار همخوانی دارد. این البته چیزی بود که زنان را از بستر گسترده‌تری جهت کنشگری، واکنش، و مشارکت در تحقق اهداف توسعه پایدار برخوردار ساخت.»

- کاترین راسل مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل که در میزگردی با عنوان «اهداف توسعه پایدار برای تک‌تک کودکان» [۳۵] شرکت کرد.

اجلاس همچنین در قالب میزگردی با عنوان «مؤلفه‌های زیست‌محیطی، اجتماعی، و حاکمیتی از اینجا به کجا می‌روند؟»[۳۶] به معیارهای زیست‌محیطی، اجتماعی، و حاکمیتی[۳۷] پرداخت که توسط سازمان ملل ترویج داده می‌شوند. سرمایه‌گذاری بر روی مؤلفه‌های زیست‌محیطی، اجتماعی، و حاکمیتی همچنین گهگاه سرمایه‌گذاری پایدار، سرمایه‌گذاری مسئولانه، یا سرمایه‌گذاری بر مبنای مسئولیت اجتماعی نامیده می‌شود. این رویه بطور فزاینده‌ای به یک شیوه پرطرفدار جهت تبلیغ اهداف توسعه پایدار بدل گردیده است. در میزگرد مزبور نیل آر براون[۳۸] مدیرکل مؤسسه جهانی کی‌کی‌آر و زیرساخت کی‌کی‌آر حضور داشت. مؤسسه جهانی کی‌کی‌آر همان سازمانی است که دیوید پترائوس ژنرال سابق ارتش آمریکا و رئیس سابق سازمان سیا در سال ۲۰۱۳ به آن پیوست. [۳۹]

بعلاوه، در میزگردی با عنوان «آیا دنیا برای آینده‌ای فراتر از نفت آماده است؟»، [۴۰] سهیل بن محمد المزروعی[۴۱] وزیر انرژی و زیرساخت امارات، شاهزاده عبدالعزیز آل سعود وزیر انرژی عربستان، [۴۲] و مسرور بارزانی[۴۳] نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق شرکت کردند.

متاورس، بلاک چین و هوش مصنوعی از بخش‌های عمده دورنمای تکنوکراتیک ۲۰۳۰ هستند و طبیعتاً چند مورد بحث و گفتگو در خصوص استفاده از بلاک چین، هوش مصنوعی، [۴۴] و حتی ۶ جی[۴۵] (جانشین نهایی فناوری ۵ جی) صورت گرفت.

کالبدشکافی یک رویداد بزرگ: چرا «اجلاس دولت جهانی» در سکوت کامل خبری برگزار شد؟/گلوبالیست‌ها چه خوابی برای نظم نوین جهانی دیده‌اند؟

ارزهای دیجیتال یکی از مؤلفه‌های حیاتی نوآغاز بزرگ

بحث و گفتگو درباره فناوری بلاک چین در قالب میزگردی با عنوان «آینده بلاک چین... دورنمایی از پیشتاز صنعت» [۴۶] انجام گرفت. چانگ پنگ ژائو[۴۷] رئیس ارشد اجرایی صرافی بایننس از جمله حاضران در این میزگرد بود. سایر میزگردهای متمرکز بر روی امور مالی غیرمتمرکز با حضور جیمی کراولی[۴۸] سردبیر وب‌سایت کوین‌دسک و چارلز هاسکینسون[۴۹] از بنیانگذاران اتریوم برگزار شدند.

یکی از میزگردها نیز بر روی معرفی ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی تمرکز داشت و عنوانش چنین بود: «ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی و استیبل‌کوین‌ها: آیا این دو می‌توانند همزیستی داشته باشند؟»[۵۰] ارزهای دیجیتالی که بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف دنیا راه‌اندازی می‌کنند، از مؤلفه‌های حیاتی نوآغاز بزرگ هستند.

یکی از میزگردها تمرکزش بر روی مفهوم «متاشهرهای بشری» [۵۱] بود. این عنوان به نظر به منزله نام‌گذاری مجدد و به‌روزرسانی عبارت «شهرهای هوشمند» [۵۲] است. در توضیحات مربوط به این میزگرد آمده است: «در دنیای تغییر و توسعه سریع فناوری‌ها، ما در خصوص یک نگرش جدید جهت طراحی شهرها حول محور نیازها و خواسته‌های بشر روشنگری می‌کنیم. این چارچوب جدید به دولت‌ها کمک خواهد کرد تا نقش خود را در برنامه‌ریزی دنیای جدید اعتلا دهند و از فرصت‌های موجود در حوزه تحول دیجیتال بهره بگیرند.»

گلوبالیست‌ها به دنبال ایجاد دولت نامرئی با کمک هوش مصنوعی

یک میزگرد دیگر با عنوان «دولت نامریی: حذف بوروکراسی با بهره‌گیری از فناوری» [۵۳] نیز به رؤیای تکنوکراتیک پرداخت. در توضیحات مربوط به این میزگرد آمده بود: «فناوری امکانات جدیدی را رقم می‌زند و روندها را آسان می‌سازد، بازخورد آنی را ممکن می‌کند، و در نهایت تجارب مشتریان را بهبود می‌بخشد. در بخش عمومی، دیجیتالی‌سازی و هوش مصنوعی مدل جدیدی از حکمرانی را به وجود می‌آورند ــ دولت‌های «نامریی» که چابک‌تر، پاسخگوتر، انسان‌محورتر، و داده‌محورتر هستند. در این نشست، سیاست‌گذاران و کارشناسان جهانی دیدگاه‌ها و تجارب جسورانه خود در زمینه بهره‌گیری از ف ناوری جهت حذف بوروکراسی و ابداع خدم ات دولتی برای آینده را با یکدیگر در میان می‌گذارند.» آنچه در توضیحات مربوط به میزگرد فوق نیامده، این است که «نامرئی» سازی دولت‌ها عملاً به شکل‌گیری دنیایی می‌انجامد که در آن دولت‌ها و سیاستمداران دیگر پاسخگو مردم و اعمال خود نخواهند بود. 


منابع: 

[1]https://www.worldgovernmentsummit.org/events/2022/agenda

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    33 8
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ مهدی بیا، خدایا این بی خدایان اینان چه خوابی برای بشریت داده اند،____اللهم العجل لولیک الفرج
    • سید IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      5 1
      دعای فرج برای ظهور حضرت ولی امر و ولی عصر سلام اللّه علیه به جای خود بسیار هم خوب است، اما نباید به معنی دست روی دست گذاشتن و خود را از مبارزه با طواغیت عاجز و معاف دانستن باشد!
    • حسین IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      3 0
      از ایرانشهری ها، نماینده وطنی گلوبالیستها کسی نبوده تو این اجلاس؟
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      11 1
      من از همان موقع که ویل اسمیت زد تو گوش مجری برنامه اسکار حدس زدم صهیونیست ها در دوبی جلسه خواهند گذاشت تا آینده دنیا را به هم بریزند. کاملا مشخص بود. حتی مشرق هم تشخیص داد.
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      5 0
      این که نمیشه تمام ارکان مهم قدرت در امریکا باشه و اسم ان دولت جهانی باشه خوب چرا مثلا مرکزیت تولید اف 35 را به همین بدبخت امارات و قطر نمیدهند ؟ البته جام جهانی را میدهند در قبال بردن نفت و گاز چرا اکثر افریقا که مشکلی با ان ندارند در فقر میسوزد
    • DE ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      6 0
      دلمان به پهپادهای انقلاب اسلامی در یمن و سنگهای انقلاب اسلامی در فلسطین خوش است، وگرنه در جمهوری اسلامی، براندازها و خواص خیانت پیشه بدون ترس حرفشان را میزنند و انقلابی ها به بهانه ترس از زندان و تیرباران سکوت اختیار کرده اند! #نظم_نوین_جهانی
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
      0 0
      پرچم آلمانی حرف الکی نزن
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    20 4
    مهدی بیا،‌ تو رو به زهرا‌ بیا،‌ تو رو به علی بیا، پیروان شیطان دارند زندان جهانی شون رو کامل میکنند
    • سید IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      5 1
      دعای فرج برای ظهور حضرت ولی امر و ولی عصر سلام اللّه علیه به جای خود بسیار هم خوب است، اما نباید به معنی دست روی دست گذاشتن و خود را از مبارزه با طواغیت عاجز و معاف دانستن باشد!
  • م ی IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    7 13
    رسانه های غربی کارشان را خوب بلدند. هر چه را که بخواهند از مردم پنهان کنند خیلی راحت حواس مردم را با موضوعات زرد به راحتی پرت می کنند. ‌ از اول هم من میکفتم ویل اسمیت داشت فیلم بازی میکرد اما نمیدونستم کاسه ای زیر نیم کاسه است.
  • DE ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    14 1
    هر جا جورج فریدمن صهیونیست حضور داشته باشد باید فهمید اول منافع اسرائیل و آمریکا مهم هست. سخنرانی های جورج فریدمن را در سال 2015 گوش دهید که در مورد ایران، اوکراین، روسیه، سوریه و اسرائیل چه می‌گوید. البته آن زمان مطمئن بود که سوریه به زودی از هم خواهد پاشید، اوکراین یک عضو اکتیو و فعال ناتو خواهد شد و به دور ایران و روسیه نرده ی آهنی کشیده می‌شود و البته نقش اقلیم کردستان برای ایران نابود کننده خواهد بود.
  • DE ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    7 11
    .....اقدامات تجاوزگرانه و جنایات جدید رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی که پس از عملیات‌های شهادت‌طلبانه روزهای اخیر مجاهدان مومن و جوانان غیور فلسطینی بویژه در قلب مرکزیت رژیم شدت یافته است، بیانگر وحشت و هراس صهیونیست‌ها از شکل‌گیری انتفاضه نوین و عمق یافتن مبارزه ملت فلسطین به متن جوانان و نوجوانان فلسطینی و ارتقای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مقاومت ضدصهیونیستی است..... //دفاع از دلقک صهیونیست در مرام و دین و مذهب هیچ مسلمانی نیست. خداوند صهیونیستها را به نابودی وعده داده است. و وعده خدواند خلف وعده نیست و قطعا نزدیک است.
  • هعییییی IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    32 2
    چند وقت داریم داد میزنیم کرونا و واکسیناسیون و.. مقدمه برای ورود برای نظم نوین جهانی کی گوش میده؟ سامانه ایران من رمز ارز بانک مرکزی سند ۲۰۳۰ دولتمردان خواب ایرانم عقلشونو دادن دست اینا دارن باهاشون همگام حرکت میکنند
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
      0 0
      تو ایران این کارا نمیشه
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    12 11
    این چه جلسه محرمانه ای بود که این همه خبر ازش بیرون اومد دشمن رو بزرگ نکنید توی پروژه 2030 هم شکست خوردن همون سیلی ویل اسمیت خبر مهمتری بود
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      8 0
      کلا به خبر ویل اسمیت به حاشیه بردن‌‌ خبری هم ازش منتشر نشده زیاد. تو ایران هم که اصلا هیچ جا خبر نزده ازش همین نشون میده که تونستن در دیده نشدن توسط رسانه های کشورهای دیگه موفق باشن. فعلا که هر تصمیمی برای جهان گرفتن موفق بودن نمونه اش سند ۲۰۳۰ که الان ایران هم داره اجراش میکنه.
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
      0 0
      سند ۲۰۳۰ تو ایران اجرا نمیشه و به زور میخوان اجرا کنن که شکست خوردن
  • mojtaba SE ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    5 8
    ممنون مشرق جون.,البته اگر کنترل رو سیاست(داشتن حق و قدرت) باشه کنترل رو رمانتیک(اعتقاد,عشق,امید) هم میتونه باشه,..اینها در سیاست دیگه کنترلی ندارند (از نظر ما ایرانیها که صاحب سیاست منطقه هستیم)و عملا مرده اند و این اجلاسها با نوکرهاشون چیزی جز نق زدن و اعتراف به نداشتن راهی برای بلند نشدن بوی تعفن اجسادشون (پایان زندگی سیاسیشون یعنی فاشیزم و تروریسم) است..جدی نگیرشون عزیزم...پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم
  • آذربایجان US ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    9 5
    «انچه در توضیحات مربوط به میزگرد فوق نیامده، این است که «نامرئی» سازی دولت‌ها عملاً به شکل‌گیری دنیایی می‌انجامد که در آن دولت‌ها و سیاستمداران دیگر پاسخگو مردم و اعمال خود نخواهند بود»!!! این جمله آخر منو کشته! اینجوری باشه دولت ما ایرانی ها چند دهه زودتر از گلوبالیستها نامرئی شده
    • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
      0 0
      چرا با این اسم و پرچم ، خودت رو ایرانی گفتی؟
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    5 7
    توهم توطئه در مقدمه مطلب موج میزنه که انگار یک گروه نشستند طراحی ویژه کردند تا در مراسم اسکار اتفاقی رقم بزنند تا بقیه در دوبی محرمانه برگزار کنند ...نه عمو ، حداکثر بصورت رسانه ای از اتفاقات بهره برداری کردند ...فقط همین..نکته بعدی اینکه اگر این همایش رو برگزار نکنند شما و همفکراتون هم برگزار نمیکنید ؟ احمدی نژاد دنبال مدیریت جهانی نبوده و نیست؟ مصلمه که قدرتهای دیگه برای گسترش و تحکیم قدرتشون برنامه ریزی میکنند...ما هم باید برنامه ریزی کنیم که خیلی هم حواسمون نیست ولی اگر منطق نهج البلاغه رو در نظر نگیریم و فقط بفکر تحکیم قدرت باشیم ما هم فرقی با اونها نداریم...
    • DE ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      6 1
      کاملا مشخصه از کارکردها و ابزارهای رسانه خبر نداری. برای همینه که راحت فریب یه نمایش هالیوودی تو اسکار رو خوردی
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    8 0
    جو بایدن در سال ۲۰۰۵: و ما در قرن بیست و یکم؛ با تصمیماتی مواجه خواهیم شد. آیا می‌توان یک برچسب میکروسکوپی در بدن فرد کاشت تا بتوان تک تک حرکات او را ردیابی کرد؟ آیا می‌توان از اسکن مغز برای تعیین اینکه آیا فرد تمایل به جنایت‌کاری یا رفتار خشونت آمیز دارد یا خیر، استفاده کرد؟
  • IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 1
    ایرانی ها را دعوت نکرده بودن؟؟؟؟
  • حسین IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    8 2
    مشرق جان،،مرد و مردانه یک تحقیق انجام بده و ببین واکسیناسیون جز برنامه های گلوبالیست ها برای ایجاد نظم جهانی که سندش همان ۲۰۳۰ هست، بوده یا نه؟؟؟
  • ناشناس US ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    10 4
    تو کل سایتای ایرانی و فارسی زبان فقط شما در مورد این مقاله نوشتید. دیگه داشتم کم کم ناامید میشدم. به امید بیداری همه شیعیان آقا علی امیرالمؤمنین. ایران نباید پیمان های الزام آوری که از دل همین سازمان ها و اجلاسات بیرون میاد رو قبول کنه مثل سند ۲۰۳۰ و گریت ریست و ... مسؤولان خواهشا حواسشان باشد
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 0
    بیشتر میاد که جمع شدن برای انتقال انرژی گاوهای شیرده به اروپا با سرمایه گذاری خود گاوها تصمیم بگیرند.
  • MD ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    17 1
    با توجه به حضور رییس سازمان بهداشت جهانی و در این اجلاس و ایده کنترل دیجیتال انسانها نباید فرضیه تزریق میکروچیت از طرق واکسن ،به انسانها را نادیده گرفت
  • جاویدایران NL ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    7 3
    فرزند یکی از سران ارشد سابق حکومت ایران که همه میشناسنش خواستار باقی ماندن سپاه پاسداران در لیست تروریستی امریکا شده، آیا وقاحت و خیانت از این بالاتر کسی در در دنیا دیده؟؟؟؟؟؟ منتظر چی هستیدمگه حکم خیانت به کشور در این حد در قانون اعدام نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ننگ بر تو وطن فروش بی حیای چشم سفید، اصلاً از این نوع تحمل های حکومت ایران حال نمیکنم، خیلی این رفتار حکومت بی جا و تهوع آور هست، واقعاً دیگه حدی داره، بسه دیگه، دهن این خائن رو گِل بگیرید
  • FR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    4 2
    یعنی ویل اسمیت زد تو گوش مجری تا همه حواسشون از این جلسه پرت بشه خخخخخخ
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    10 4
    به تعبیر درست تر باید گفت دولت ابلیس این افراد عمر محدود در دنیا دارن که می یان می رن طرف همیشگی این جریان تا زمان ظهور ابلیس و اعیادی جنی اون هستن که با شور و مشورت و برنامه دادن به شیاطین انسی سلطه خود را تا زمان ظهور پیش می برن و با ظهور حضرت حجت سلطه شان نابود و اهل بیت تا برپایی قیامت ،دولتشان بر زمین و کل کیهان استمرار خواهد داشت
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      1 0
      احسنت درست ترین حرف
  • سید IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    6 2
    شیاطین صهیونی اولیاءهم الطاغوت هستند و به زعم خود تلاش می کنند با برنامه ریزی دقیق کاری کنند که ملت ها کاملاً کت بسته در اختیارشان باشند اما غافل از آن هستند که اگر ایمان داشته باشیم ولی مؤمنین خداست و همانا او ایشان را از گمراهی به سمت نور هدایت می کند! اَللّهُ وَلِیَّ الَّذِینَ آمَنُو یُخرِجُهُم مِنَ الظُلُماتِ اِلَی النُّور!
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    از صدر اسلام تا اوائل سده‌ی چهاردهم هجری قمری، دینار، که یک واحد پول فلزى از جنس طلا با وزن مشخص بود، در میان مسلمانان رایج بود. مزیت این پول آن بود که با گذشت زمان ارزش آن کاهش نمی‌یافت؛ مثلاً قیمت متوسط گوسفند در زمان‌های متمادی، همواره حدود یک دینار بود. این امر باعث می‌شد که وقتی کسی پولی را قرض‌الحسنه می‌داد، در زمان پس گرفتن پولش، متضرر نمی‌شد؛ اما متأسفانه ارزش پول اعتباری بدون پشتوانه‌ی فعلی ریال، دائماً کم می‌شود. لذا اکنون لازم است یک واحد پول ملی جدید داشته باشیم که ارزشش همواره معادل وزن مشخصی از طلا باشد. اگر این واحد جدید معادل یک میلی‌گرم طلای ۲۴ عیار تعریف شود، در این لحظه معادل ۱۷۶۰ تومان (۱۷۶۰۰ ریال) بوده، و یک دلار آمریکا نیز در همین لحظه، تقریباً معادل ۱۶ واحد جدید پول ملی می‌گردد؛ اما قیمت یک گرم طلای ۲۴ عیار همواره براساس تعریف قانونی، هزار واحد جدید پول ملی خواهد بود و این امر باید توسط بانک مرکزی و دولت، نظارت، و با پشتوانه‌ی ذخائر طلای بانک مرکزی، کنترل و مدیریت گردد. به این ترتیب در زمان شروع اجرای طرح تثبیت ارزش پول ملی در برابر طلا، موجودی ریالی تمام حساب‌ها، با توجه به قیمت ریالی طلای ۲۴ عیار در آن لحظه، به معادل واحد جدید تبدیل، و اسکناس‌های ریالی با اسکناس‌های این واحد، به‌تدریج، اما با همان نرخ برابری منجمد شده در لحظه‌ی شروع، جایگزین می‌گردد؛ در نتیجه، هم تمام صفرهای زیادی قیمت‌ها با واحد ریال از بین می‌رود، و هم پول با گذشت زمان دیگر از ارزش نمی‌افتد و دچار تورم نمی‌شود؛ ضمن آنکه سنت قرض‌الحسنه هم احیاء می‌گردد و می‌توان سود را هم از نظام بانکی حذف، و بانک‌داری اسلامی بدون ربا را محقق کرد. این پول در برابر ارزهای خارجی، ارزشش با مرور زمان کم نخواهد شد، زیرا قیمت طلا به هر ارزی که مبنا باشد، در دراز مدت افزایش می‌یابد؛ در نتیجه امکان تبدیل شدن به واحد پول بین‌المللی را هم خواهد داشت. مزیت دیگر این پول آن است که دیگر دلالی طلا، سکه و ارز با این پول سودی نخواهد داشت، زیرا قیمت طلا و سکه به این پول همیشه ثابت است، و قیمت ارز به این پول نیز تک‌نرخی و شناور شده، و به مرور زمان کاهش می‌یابد، و دیگر نیازی به دخالت دولت در بازار ارز وجود نخواهد داشت، در نتیجه نقدینگی بهتر به سمت تولید هدایت خواهد شد.
  • US ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    4 4
    برای مقابله با این گلوبالیست ها که سالها هست دنبال فقیر کردن مردم و تسلط یک گروه کوچک بر تمامی مردم هستند نیاز به راهکار هست. البته این تسلط دیجیتال هنوز راه بسیاری دارد و موفقیت های مقطعی مانند ارتباط ماهواره ای و رسانه های ماهواره ای همه تنها موارد مقطعی هستند. اینکه بلاک چین بتواند یک ارز واقعی گردد بسیار از واقعیت دور هست. و هوش مصنوعی در این سطح نیاز به مراکز بزرگ دیتا بیس دارد و یک بخش از اصلی از پازل جهانی سازی وجود ندارد و آن بخش انرژی و هزینه های جهانی سازی هست. البته فن آوری دیجیتال هم هنوز به آن بلوغ نرسیده. و حتی شرکت های بسیاری در حال کار جهت غیرمتمرکز کردن اینترنت جهت امنیت هستند. بقولی آخرین زور لیبرالیسم و گلوبالیست تا امروز زده شده و از این پس عقب زنی اینها شروع خواهد شد ولی بایستی راهکار داشت تا این پس زنی با قدرت انجام گردد. غیرمتمرکز کردن اینترنت و خارج کردن اینترنت از دسترس شرکت های غول پیکر فن آوری اطلاعات که با فروش اطلاعات و ندادن مالیات و رانت های مختلف پرورش داده شده می‌توانند شکست بخورند در ضمن نیاز هست بخش ماهواره با بخش های اقتصادی و انرژی پیوند بخورد تا قدرت کشورها در کنترل ماهواره ای بیشتر گردد و مدارهای ماهواره ای در مالکیت کشورها در آید و مالیات دیجیتال از کشورهایی که ماهواره به هر مداری می‌فرستند گرفته شود و با آنکه ماهواره سان از بین برده گردد.
  • س IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    10 0
    چقدر گفته شد از سازمان بهداشت جهانی صهیونیسیم پیروی نکنید !!!کووید وواکسن...
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 5
    دنیا کجا است و به فکر چه است. مدیران ما هنوز در فکر ظهور مهدی و دعا هستند. تا دنیا خوب شود
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 7
    این کجاش بده اگه ملتها به جایی برسند که بتوانند بدون خصومت در کنار هم بنشینند ومشکلاتشان را حل کنند ،اگرچه ایده هایی ماند اقتصاد جهانی ودولت جهانی ممکن است در ظاهر به نفع بسیاری از سرمایه داران وقدرتهای اقتصادی محلی در هرکشور نباشد ولی عملا به نفع ملتهاست نگاهی به ایران خودمان بیندازیم گروهی سرمایه دار داخلی که حالا برای نحوه ثروتمند شدنشان مناقشه نمی کنیم عملا صاحب خودروسازی وبانک ها ومجتمع های اقتصادی بزرگ هستند وقیمت ها را هر طور که به نفعشان است بالا وپایین می کنند ودر عوض مجموعه دولت ومجلس با وضع قوانین وگمرک های سنگین بر واردات همه گونه حمایت را از این قشرمی کنند وتنها کاری که برای عموم مردم عادی می کنند حرکات نمایشی در صدا وسیماست تا بگویند داریم با فساد مبارزه می کنیم ولی عملا قیمتها مدام بالاتر می رود شرایط ازدواج ومسکن وآینده برای جوانان مردم مشکل تر می شود وآنچه مردم تحویل می گیرند وعده توسعه در برنامه های پنجم وششم وهفتم وبازی با کلمات است .بنظرم فقط ایده یک دولت جهانی کارآمد است که می تواند تا حدی تسکینی برای آلام مردمی باشد که یک عمر توسط قدرتهی محلی استثمار شده ومی شوند
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      5 0
      بگرد دور و برت ببین اگر مشکلت را با عمه و خاله و دایی و برادر و خواهر و فرزند و زن همفکر و هم عقیده خودت حل کردی چنین تصور دنیایی هم داشته باش اگر دو روز دیگر در همان امریکا یکی مثل ترامپ کل این طرح را هوا نکرد انتظارش را داشته باش اگر جلیقه زرد ها و تروریسم اجتماعی امریکا با حمل اسلحه و جنگ شازده های سعودی تمام شد توقع این دنیا را داشته باش انسان را خدا افریده با بخل و حسد و کینه و زیاده خواهی و برتری جویی و ریاست طلبی و ............ تا انسانها مومن نشوند و این صفات رذیله را در چهارچوب دین خدا تحت مدیریت فرزند پیامبرش کنترل نکنند جنگ و دعوا در دنیا خواهد بود
    • DE ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 0
      اراده خداوند چیزیست که وقتی اراده فرماید پس هست و نباید بشود زیرا ارداه حضرتش دقیقا عمل است و نه آرزو و جهان منتظر حضرت حجت عج است حال مافیای اقتصادی و مافیای سیاسی و مافیای مواد مخدر و مافیای کودتا در افکار جهانی هرچه زور بزنند ثانیه ای تاریخ اراده خداوند را نمیتوانند به تاخیر بیندازند. و در نهج البلاغه فرموده : دنیا بعد از همه سرکشى هایش سرانجام زیر بار ما خواهد رفت و رو به ما خواهد نمود همانند شترى که در آغاز بچه خود را شیر نمى دهد و لگدپرانى مى کند و سرانجام به وى میل و عطوفت مى کند آنگاه این آیه را تلاوت فرمود: ((و نرید ان نمن على الذین استضعفوا فى الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین ( وارثین حکومت جهاتی مستضعفین هستند نه مافیای زر و زور و تزویر.
    • 1 IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      5 0
      فک کنم نفهمیدی که تو این نظم نوین جهانی فقط شیعیان اضافه اند و باید حذف شوند ! نه تنها شیعیان بلکه تمام افرادی که در عقیده انقلاب و ایران اند
  • UA ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    علت این کنفرانس خیلی واضح هست. شرایط عدم صادرات نفت و گاز روسیه ایل تا ها وادار کرده که گاوهای شیرده رو که نمی‌خوام پا توی لنجزار فروپاشی و جنگ بگذارند رو حالا چشمانشان را ببندند و به جلو ببرند خب چه چیزی جذاب تر از وعده حاکمیت ابدی برای خنک های شیرده. نظم لیبرالی کاملا از بین رفته و حتی فروپاشی اتحادیه اروپا حتمی هست. چطور میشه گاوهای شیرده رو راضی مرد بنظر شما؟ با استفاده از حمله سایبری غربی تا در این کشورها در سالهای اخیر خیلی از مخالفان رو از سر را برداشتند ولی این به معنی از بین رفتن خواسته های مردم این کشورها نیست و خودشون بخوبی میدونستد همکاری با آمریکا و رژیم صهیونیستی از این پس چه معنی برایشان خواهد داشت!!!! برای همین کلا چنین کنفرانسی نبایستی با اهمیت تلقی گردد و فقط بایستی کمک کرد مردمان مظلوم منطقه مانند یمن از شر اشغالگری رهایی یابند و البته ایران بر سرزمین و آبهای سرزمینی است تسلط کامل داشته باشد تا گلوبالیسم حتی جوی دست درازی به آبهای ما را نکند. بقیه فقط مسأله هر کردن این کشورها هست که به خودشون مربوطه و البته خطوط قرمز رو بخوبی درک کردند!
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 6
    شما هم که کلا توهم توطئه داری.
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
      0 0
      هرکی این حرف رو زد آخرش معلوم شد که یا عامل دشمن بود و یا نفهم
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    4 1
    ضمن تشکرازشما ..مشرق چراازرایفی پورمطلب نمی ذاری؟اونم داره همین کارامی کنه...
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 0
    باید با محور مقاومت نظم نوین جهانی را بهم ریخت و مدیریت دنیا را در اختیار خودمان قرار دهیم.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    اگر دولت تنگه هرمز را بسته بود الان وزیر کشور و ایمنی کره جنوبی نمیتونست به این اجلاس بره و بدهی های ایران را پس میداد. حالا غربگداها متوجه شدند چه پیشنهاد خوبی بود.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    ویل اسمیت باز در کنار گلوبالیست ها قرار گفته.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    5 0
    معلومه در مورد چیپ هایی که در اثر واکسن به بدن مسلمین تزریق کرده اند در حال تصمصم گیری هستند. باید این توطیه را خنثی کنیم.
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
      0 0
      تو ایران و کشورهای مسلمان نتونستن
  • حسين DE ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    از اينكه دنيا وارد مرحله جديدى از مناسبات شده و بايدهاى جديدى نيز ظهور كرده و پيشرفت تكنولوژى اين بايدها را ضرورى كرده كه يكى ار آن بايدها نقش ما و جايگاه ما در اين مرحله گذار كه با ورود ارتش روسيه به اوكراين اين روند سرعت بيشترى گرفته،بعنوان مثال واكنش ناتو،اتحاديه اروپا و آمريكا كه تقريبًا تا بدين جا واكنش پاسيوگونه بوده است،اينكه اين نشست چه تاثيرى در روند مرحله گذار به نظم نوين جهانى خواهد داشت چندان مهم نيست،روند تاثير گذارى نه در اين نشستها بلكه در ميدان تعين ميشود،اينگونه نشستها نهايتا" يكسرى تصميمات گرفته شود كه آيا قابليت اجرائى دارد يا خير جاى بحث و گفتگو است ، تصيم اصلى و تعين كننده در مرحله گذار در ميدان گرفته ميشود نه در اين نشستها،البته كه بايد با دقت اين نشست و روند كلى آنرا بررسى و آناليز كرد ولى متقابلا" بايد ميدان تقويت كرد،دنياى ما دنياى موشكهاست،دنياى مشت آهنين است،دنياى داراى تسليحات هسته ائى است، غفلت كنيم نابودمان خواهند كرد،ما بايد هرچه بيشتر نيرومندتر شويم،توان نظامى و توان تسليحات ما نقش و جايگاه ما را در نظم نوين جهانى تعين خواهد كرد.
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    کسی که این همه اطلاعات ریز در باره گروههای خارجی دارد کاسه ای زیر نیم کاسه اش هست .
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      1 0
      همه این اطلاعات در سایت اجلاس دولت جهانی موجوده. در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم و اطلاعات آشکار به راحتی در دسترس هست. مهم پژوهش و پردازش اطلاعاته. این حرفا رو خود همین افراد و سردمداران و حکومت مخفی جهانی صهیونیستی میزنند. در جستجوی حقیقت باشیم
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    درمقاله امده است ارزهاى ديچيتالى كه بانك هاى مركزى راه اندازى ميكنند يكى از مؤلفه هاى حياتى نواغاز بزرگ هستند هدف كنترل از بالا به پايين ورد يابى افراد جامعه است همه تراكنشها ثبت ميشوند تك تك افراد دارى كارت شناسايى ديجيتال وقابل رديابى هستند مفهوم ومعنى اين گفته ها اينست نه تنها دولتها حتى شركتها وافرد وخريد وفروش هرمخصولى ميتواند تحريم ومتمردان ازجامعه كنار گذاشته شوند
  • امری GB ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 1
    ما در ده سال پیش در پژوهش های علمی ودانشگاهی در قالب رساله های اکادمیک و مطالعات اینده پژوهی به نتایجی مبت.نی بر متحول شدن دولت ها با حاکمیت ملی‌ به دولت واحد جهانی وظهور تدریجی‌اش‌ در جهان‌‌‌ در شکل یک دولت سایبری Cyber State رسیده بودیم .اما انچه که محتوا‌ وکیفیت این دولت سایبری جهانی‌ را تعیین می نماید عقلانیت ( ضد جهل و جاهلیت) وعدالت در همه عرصه های سیاسی واقتصادی وفرهنگی واموزشی علمی و بهداشتی وغیره ..... می باشد که منجر به شکل گیری یک دولت انسان دوست جهانی خواهد شد وگرنه پولدارها‌وقدرتمندان نئو کاپیتالیست وصهیونیست های یهودی و مسیحی و مسلمان نمای_ اسلامی ( ضد عقلانیت و ضد عدالت واقعی وعملی وفقط شعاری) یک دولت سایبری جهانی مبتنی بر جهل جاهلیت نوین قرن بیست و یکمی و ظلم و بیعدالتی را طراحی کرده را در جهان به روی کار می اورند .امید است همگی در ارتباط مطالعات و تحقیقات علمی بیشتری انجام داده ونیز با عقل خود تعقل وتفکر بیشتری در این باره داشته باشیم که به تک تک انسان ها در جهان مربوط می باشد و در اخر عرایضم پیشنهاد عملی ( نه شعاری) دارم که با یک کمپین در سطح داخل کشورها ویک کمپین جهانی وتشکیل یک نشست جهانی عدالت وعقلانیت متشگل از انسان های طرفدار عدالت وعقلانیت ( در هر دو فضای مجازی و واقعی) تحت راهنمایی متخصصان واندیشمندان به وجود بیاوریم .
  • محمد IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    هر غلطی میخواید بکنید دست آخر حزب خدا پیروز است
  • بی طرف CH ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    این که ویل اسمیت برای پرت کردن حواس دنیا از این اجلاس زده تو گوش مجری، واقعا قابل اثبات نیست. خیلی هم مهم نیست. اما یه چیز قابل اثباته. اونم این که درباره این اجلاس تو سایت های خبری اول دنیا مثل بی بی سی و سی ان ان چیزی وجود نداره. دست کم من چیزی پیدا نکردم. اما توی سات خود اجلاس اطلاعات زیادی موجوده. این خیلی برای من سوال برانگیزه. اگر قراره گفته نشه، چرا تو سایت خودشون می ذارن؟! اگر باید گفته بشه، چرا خبرگزاری های دنیا چیزی ازش نمی گن؟!
    • DE ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 0
      دقیقا سؤال اینجاست! برای اینکه یک خبر مغفول واقع بشه باید با یه خبر جنجالی دیگه حواس ها رو پرت کرد. ویل اسمیت برای این کارش یه اسکار هم گرفت. خیلی موضوع پیچیده ای نیست. در حالی که من هم چک کردم تمامی خبرگزاری ها و رسانه های مهم جهان از حامیان این برنامه بودن. لوگوشون تو سایتش هست
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    متا شهرها یعنی شهرهایی در جهان که به هم پیوسته اند شهرهای بزرگ و نهایتا دولت جهانی هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس