گزارش علی باقری در جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی

معاون سیاسی وزارت امورخارجه در پایان سفر دو روزه به مجارستان، «توافقات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی ایران و مجارستان» را از دستاوردهای گام نخست تور اروپایی دانست.

به گزارش مشرق، علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان، در پایان سفر به بوداپست، پایتخت مجارستان، در گفت‌وگو با چند تن از مسؤولان رسانه‌ای و خبرنگاران رسانه‌های مجارستانی، دستاوردهای سفر دو روزه به این کشور عضو اتحادیه اروپایی را تشریح کرد و اظهار داشت:در این سفر طی دیدار با مقام های مجارستانی در سه حوزه سیاسی، اقتصادی و پارلمانی توافقات ارزشمندی حاصل شد. در زمینه سیاسی ضمن رایزنی با مقام‌های سیاسی و پارلمانی مجارستان در باره موضوعات مورد علاقه دو کشور از جمله امنیت در اروپا و غرب آسیا، قرار شد وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت همتای مجاری خود طی دو ماه آینده به بوداپست سفر کند.

وی تاکید کرد: در عرصه اقتصادی ضمن دیدار با مسؤولان اقتصادی و نیز نشست با فعالان اقتصادی مجارستان و بررسی راههای گسترش مناسبات اقتصادی میان دو کشور، مقرر شد تا کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مجارستان تا حدود یک ماه دیگر در بوداپست برگزار شود.

باقری افزود: در زمینه همکاری‌های پارلمانی نیز قرار شد در اولین فرصت طرف مجارستانی گروه دوستی پارلمانی دو کشور عازم ایران شود. همچنین در باره جنگ در اروپا رایزنی‌های مفیدی میان دو طرف انجام گرفت و بر همین اساس تصریح شد: ایران همانطور که تحریم را زمینه‌ساز ثبات و آرامش نمی داند، لذا تاکید دارد روند در اروپا باید از مسیر نظامی به مسیر سیاسی تغییر ریل دهد. در باره مذاکرات رفع تحریم نیز طرف مجاری در جریان آخرین تحولات روند مذاکرات قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس