آزادی تمام دانشجویان دانشگاه‌های امیرکبیر، شهید بهشتی و تهران

دانشجویان بازداشتی دانشگاه‌های امیرکبیر، شهید بهشتی و تهران با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان این دانشگاه‌ها آزاد شدند.

به گزارش مشرق، حسن قدسی پور با بیان اینکه از اساتید و مدیران دانشکده ها، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای احساس مسئولیت توام با عقلانیت تشکر می کنم، گفت: مدیریت دانشگاه آزادی دانشجویانی را که دستگیر شده اند، از ابتدا دنبال کرده و می کند که در نتیجه آن در چندین مرحله شاهد آزادی دانشجویان بوده ایم.

وی با بیان اینکه در مرحله آخر نیز دو دانشجوی باقی مانده، آزاد شدند، افزود: به این ترتیب تمام دانشجویان بازداشتی دانشگاه امیرکبیر آزاد شدند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با انتقاد از برخی رفتارهای ناشایست و به دور از اخلاق در بعضی اجتماعات دانشجویی اظهار داشت: در دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشجویان در یک محیط قابل قبول سوالات و مطالبات خود را مطرح کردند و مسوولان دانشگاه نیز پاسخ های لازم را به آنها ارایه دادند.

وی در ادامه گفت: به اعتقاد بنده این مسائل در فضای علمی و با گفتگوی منطقی بهتر به نتیجه می رسد و حضور افراد غیرمجاز در این محیط ها که عموما باعث اخلال در نظم می شود، محکوم است.

آزادی تمام دانشجویان شهید بهشتی

روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی نیز در اطلاعیه ای درباره وضعیت دانشجویان بازداشتی این دانشگاه در پی ناآرامی های اخیر اعلام کرد: با پیگیری های صورت گرفته از طریق مراجع مسئول، تمام دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که در طول دو هفته بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

تا سه روز آینده دیگر هیچ دانشجوی بازداشتی نخواهیم داشت 

علیرضا وجهی معاون دانشجویی دانشگاه تهران هم در گفتگویی اعلام کرد: اکثر دانشجویان دانشگاه تهران که در طول دو هفته اخیر توسط مراجع مسئول بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند. همچنین با هماهنگی که با مسوولان و مراجع مربوطه به عمل آمده است، تا سه روز آینده، هیچ دانشجویی از دانشگاه تهران به خاطر ناآرامی‌های اخیر در بازداشت نخواهد ماند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 0
    خیلی بیجا کردید اره کاری کنید وقیح تر بشن
  • الیاس IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    اندک دانشجویانی که فحاش و هرزه زبان هستن برای بقیه دانشجویان مزاحمت ایجاد می کنند و فعالیت علمی دانشگاه را تخریب و تضعیف می کنند، آنان را بدون تنبیه و گوشمالی رها نکنید.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    ولی قضیه ی شریف فرق داره...اونا رو یه دور باید بفرستن کانون اصلاح وتربیت
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    به نظرم دانشجو رو نباید بازداشت کنن باید سازو کار داخلی بازدارنده برای برخورد وجود داشته باشه. مثل تعلیق ترم و اخراج و ممنوع الخروجی. البته نه برای اعتراض و حرف زدن. بلکه برای توهین و اغتشاش و اشوب
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    آزادی تمام دانشجویان دانشگاه‌های امیرکبیر، شهید بهشتی و تهران/// اقدامی ابلهانه و مشوق اغتشاش دوباره. یارو خیال میکنه تخم دوزرده کرده که دانشجو شده. زمانی که من دانشجوی پلی تکنیک بودم این خبرها نبود. من اگر مسئول بودم همه را اخراج می کردم و می گفتم باید بروید سربازی و 5 سال بعد فقط 1 نوبت امکان شرکت در کنکور دانشگاه آزاد را دارید و مردم ایران هزینه تحصیل شماها در دانشگاههای دولتی را نخواهند داد که به مقامات ارشد حکومتی با کینه و غیظ دشمنی و فحاشی می کنید و پس از فارغ التحصیلی سر از کانادا درمیارید. «آیا مردم ایران باید هزینه تربیت مهندس برای اروپا و کانادا را بدهند؟ » مثلا مردم جنوب کرمان ؟ حکومت کردن شلکی (sholaky) نتیجه ای جز وخیم تر شدن اغتشاشات نداره. اونی که ریشه اغتشاشات رو نمیفهمه و قاطی سربازای مصی و مریم میشه با کدوم شعور میخاد معادله دیفرانسیل حل کنه. گاو همه جا گاوه. یهویی که باهوش نمیشه. اینارو با اردنگ و پس گردنی بندازین بیرون. یه بز گر گله ای رو گر میکنه.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    باید بلافاصله بعد از آزادی از دانشگاه اخراج شوند و رتبه های بعدی متقاضی همان رشته در دانشگاه پذیرفته شوند. اگر دانشجو هستند باید حداقل بدانند که دانشگاه محل تحصیل علم و مباحث علمی است نه منجلاب فحاشی و آشوب و اغتشاش.
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    ساعت 1 بعد از ظهر امروز شنبه روبروی دانشگاه هنر (اونطرف خیابون) عده ای دانشجو که بیشترشون دختر بودن شعارهای مرگ بر دیکتاتور و 3-2 بار هم شعار مرگ دادن و بسرعت متفرق شدن. علاج اینا اخراجه نه مماشات. اغتشاشات تموم نشده. ادامه داره. مملکت شده ملعبه 4تا بچه دست و رو نشسته.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    اینا دیگه خودی نیستن. سرباز دشمن هستن. رافت اسلامی مملکت رو به فنا میده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس