کد خبر 1424954
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
واکنش زلنسکی به انفجارهای کی‌یف: روسیه می‌خواهد ما را از روی زمین محو کند

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد انفجارهای امروز در شهرهای مختلف این کشور، کشته و زخمی داشته و روسیه را به تلاش برای محو کردن موجودیت اوکراین از روی زمین متهم کرد.

به گزراش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت انفجارهایی که شهرهای سراسر این کشور را به لرزه درآورده، کشته و زخمی داشته و روسیه را به تلاش برای محو کردن اوکراین از روی زمین متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، بعد از انفجارهای امروز در اوکراین، زلنسکی با انتشار پیامی در حساب تلگرامی خود مدعی شد: آن‌ها در تلاشتند ما را نابود و از روی زمین محو کنند ... مردم ما را که در خانه در (شهر) زاپروژیا در خواب هستند، از بین ببرند. مردمی را که در دنیپرو و کی‌یف سر کار می‌روند، بکشند.

وی افزود: آژیرهای حمله هوایی در سراسر اوکراین خاموش نمی‌شوند. موشک‌ها اصابت می‌کنند. متاسفانه، کشته و زخمی وجود دارد.

پیش‌تر، رسانه‌های غربی از شنیده شدن صدای چند انفجار مهیب در مرکز کی‌یف پایتخت اوکراین خبر دادند. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که دو انفجار اوایل صبح دوشنبه، مرکز «کی‌یف» پایتخت اوکراین را لرزاند و ظاهراً این انفجارها در نتیجه حملات موشکی بوده است. شبکه الجزیره گزارش کرده که این حملات کشته و زخمی‌هایی را به همراه داشته است.

رسانه‌ها می‌گویند علاوه به کی‌یف، شهرهای دیگر اوکراین از جمله دنیپرو، ژیتومیر و لِویو و زاپروژیا نیز تحت حملات موشکی روسیه قرار گرفته‌اند. شبکه اسکای نیوز نیز به نقل از یکی از مقام‌های دولت اوکراین گزارش کرده که یکی از موشک‌ها به خیابان «ولادیمیرسکی» در نزدیکی دفتر کار ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اصابت کرده است.

این حملات در حالی صورت گرفته که شنبه انفجار و آتش‌سوزی در پل کریمه صورت گرفت و بخشی از سازه آن فرو ریخت. «کمیته ملی ضد تروریسم» روسیه اعلام کرد یک کامیون روی پل منفجر و باعث آسیب به پل کریمه شد.

«میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین ضمن استقبال از انفجار پل کریمه اعلام کرد که این منطقه باید به اوکراین برگردانده شود. وی در پیام توییتری اعلام کرد آنچه «در پل (کریمه) رخ داد، تازه شروع ماجراست».

پودولیاک مردادماه هم گفته بود که اوکراین قصد دارد پل کریمه را تخریب کند. وی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» گفت که این پل، «غیرقانونی» است و باید نابود شود.

در حالیکه روزنامه نیویورک تایمز از قول مقامات اوکراینی گزارش داده انفجار پل کریمه کار اوکراین است، سخنگوی ریاست‌جمهوری این کشور هر گونه دست داشتن کی‌یف در این انفجار را رد کرد. رد دست داشتن اوکراین در انفجار کریمه پس از آن مطرح شده که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه عصر یکشنبه با اشاره به این حادثه، اوکراین را به تروریسم دولتی متهم کرد.

پل کریمه، این شبه‌جزیره را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند. کریمه بعد از همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    6 3
    زدی ضربتی ضربتی نوش کن.
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 0
      زلنسکی باید هرچه زودتر استعفا دهد و از مردم اوکراین بخاطر خسارت هایی که بخاطر لجاجت فردی به انها و زیر ساخت های اوکراین زده عذرخواهی کند
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    7 2
    نئونازی یهودی وحشی (زلنسکی) باید مهار شود وگرنه این میکروب خطرناک آسیای مرکزی را آلوده می کند.
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 1
    این ادم شبیه پرنس جان کارتون رابین هود هست
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    زلنسکی دقیقا مثل پدر و پسر پهلوی در ایران رفتار میکند انقدر برایش امنیت و منافع امریکا و انگلیس مهم است که اوکراین و مردم اوکراین هیچ جایگاهی برایش ندارند
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    جناب زلنسکی اوکراین را به ویرانه تبدیل کردی فقط برای منافع ناتو وامریکا
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    روزی که مردم اوکراین بفهمند زلنسکی چه خیانتی به کشور و میهنشان انجام داده بخاطر منافع امریکا و اروپا خودشان اعدامش خواهند کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس