حذف مستقیم تروریست‌ها، پاسخ روسیه به جنایت پل کریمه است

معاون شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به اینکه دولت اوکراین عامل انفجار در پل کریمه است تأکید کرد حذف تروریست‌ها پاسخ مسکو به این «جنایت» است.

به گزارش مشرق، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد دولت اوکراین مسئول «اقدام تروریستی» در پل کریمه است و روسیه با حذف تروریست‌ها به این اقدام پاسخ دهد.

مدودف دراین‌باره گفت: عامل این جنایت دولت شکست‌خورده اوکراین است. این اقدامی تروریستی و خرابکارانه است که رژیم کی‌یف آن را انجام داد. هیچ شکی نیست و هر گز شک نداشتیم. پاسخ روسیه به این جنایت تنها از طریق نابودی مستقیم تروریست‌ها انجام می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز دیروز در نشستی با رئیس کمیته تحقیقات روسیه، «الکساندر باستریکین» گفت: همانطور که شما هم اکنون گزارش دادید، شکی نیست. این یک اقدام تروریستی با هدف تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی مهم فدراسیون روسیه بوده است. طراح، مجری و عامل انفجار پل کریمه سرویس‌های ویژه اوکراین هستند.  انفجار در پل کریمه یک حمله تروریستی با هدف از بین بردن زیرساخت‌های حیاتی روسیه بود. سرویس‌های ویژه اوکراین دستور حمله به پل کریمه را دادند، و این کار را عملی کردند.

پس از این اظهارات رئیس‌جمهور روسیه، دولت اوکراین اعلام کرد «هیچ ارتباطی» با حادثه انفجار در پل کریمه ندارد. «سرگی کوزان» مشاور وزارت دفاع اوکراین در گفت‌وگو با شبکه الجزیره مدعی شد: اوکراین هیچ ارتباطی با انفجار پل کریمه ندارد. مسکو می‌خواهد به دلیل وجود نزاع داخلی در کرملین ما را به انفجار پل کریمه متهم نماید.

بامداد روز شنبه رسانه‌های روسی و اوکراینی از وقوع انفجار در پل شبه جزیره کریمه خبر دادند؛ این پل معروف به پل «کرچ» کریمه را به دیگر مناطق روسیه وصل می‌کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین هم پیشتر اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از دریافت گزارش‌هایی درباره این حادثه، دستور داده فوراً کمیته‌ای برای بررسی علت انفجار در پل کریمه تشکیل شود. به نوشته «مسکوتایمز» پل کرچ را سال ۲۰۱۸ ولادیمیر پوتین شخصاً افتتاح کرد و این پل راه ارتباطی مهمی برای انتقال تجهیزات نظامی از روسیه به سربازان روسیه در مناطق جنگی در اوکراین است.

شبه‌جزیره کریمه واقع در جنوب اوکراین، سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه پرسی رسماَ به خاک روسیه الحاق شد. آمریکا، اوکراین و کشورهای غربی با این همه‌پرسی مخالفت و آن را «اشغال کریمه توسط روسیه» توصیف و به همین علت تحریم‌هایی علیه مسکو اعمال کردند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    8 11
    تروريست شمايين که به اوکراين حمله کردين
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      3 1
      روسیه داره درمقابل ناتو وغرب وحشی ازخودش دفاع میکند
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    5 10
    سگ تو روی پوتین
    • Fifi IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      2 0
      سگ تو روح خودت
  • NL ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 1
    اوکراین پل رو زده میگید تروریست روسیه مناطق مسکونی رو بمباران می کنه شده عملیات نظامی ویژه
    • DE ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      چیزه که عوض داره گله نداره. مگه فرانسه لیبی را به خاطر هیچ و پوچ بمباران نکرد. از سرمای اروپا چه خبر؟
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 1
    بعضی از افراد از روسیه انتقاد میکنند که چرا حمله نطامی کرده است که پیمان های بین روسیه و غرب را نمی دانند . انها اطلاع ندارند که بین دو بلوک غرب و شرق چه توافقاتی انجام شده و نمی دانند کدامیک به تعهدات خود عمل نکرده نکرده اند .
    • ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 0
      روسیه داره غیرنظامی ها رو قتل عام می کنه حمایت از اشغالگر و قاتلان غیرنظامی ها مسلمان نیستند لعنت به آمریکا روسیه اسراییل
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    0 0
    متاسفم برا ملت ایران .بزرگترين دشمن در طول تاريخ ايران همین روسیه بوده.روسیه ايران تکه تکه کرد آذربایجان نزدیک بود ۵۰سال پیش جدا کنه مگه شما حافظه تاريخي ندارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس