آلمان

وزیر کشور آلمان رئیس سازمان امنیت سایبری این کشور را به اتهام ارتباط با دولت روسیه از کار برکنار کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها گزارش دادند که وزیر امور داخلی آلمان رئیس سازمان امنیت سایبری این کشور را به اتهام ارتباط با روسیه اخراج کرده است.

پایگاه خبری دویچه وله اخیرا از تصمیم وزارت داخلی آلمان برای برکناری «آرنه شونبوم» از سمتش به دلیل ارتباط وی با سازمان امنیت روسیه خبر داده بود. روزنامه بیلد نیز پیش از این گزارش داده بود، دولت آلمان به دنبال راهی برای تغییر فوری رئیس سازمان امنیت سایبری این کشور است اما قوانین مربوط به خدمات کشوری محدودیتهایی را برای این کار ایجاد کرده است بنابراین وزارت کشور آلمان به دنبال برداشتن وی از این سمت و انتقال وی به یک پست جدید کم اهمیت است.

رسانه‌های آلمانی میگویند که تماسهای شونبوم با روسیه احتمالا از طریق شورای امنیت سایبری این کشور صورت گرفته است که خود شونبوهم در ایجاد آن نقش داشته است. یکی از گروههای زیرمجموعه شورای امنیت سایبری یک شرکت آلمانی است که این شرکت زیرمجموعه یک شرکت روسی است که موسس آن از اعضای سابق سازمان KGB سازمان جاسوسی سابق اتحاد جماهیر شوروی بوده است.

برخی از تحلیلگران غربی معتقدند که روسیه نفوذ زیادی در مقامات آلمانی دارد، اتهامی که برلین آن را رد می‌کند.

از زمان آغاز جنگ اوکراین دولت آلمان برای اتخاذ مواضع سختگیرانه علیه مسکو از سوی کی‌یف و برخی کشورهای غربی همواره تحت فشار بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس