رضا امیرخانی

اگر کسی با تشویق‌های امثال امیرخانی به خیابان رفت و در بلبشوی جنگ پلیس با اراذل و اوباش کشته شد؛ آیا چیزی هم بر ذمه رضا امیرخانی خواهد بود؟ پاسخ مشخص است...

سرویس سیاست مشرق _ "رضا امیرخانی"، رمان‌نویس و از چهره‌های ادبیات کشورمان به تازگی در اشاره به اغتشاشات شهریور و مهر 1401 یادداشتی را منتشر کرد.

او در بخشی از این یادداشت تردید گونه با طعنه به قوانین حجاب در ایران اسلامی می‌نویسد: وزارت اقتصاد ام‌روز خیمه‌ی سنگینی زده است روی حساب‌های بانکی. به راحتی می‌تواند همه‌ی حساب‌ها را بررسی و بازرسی کند. بفهمد هر شهروندی چه‌قدر درآورده است و کجا خرج کرده است و طبیعتا علی‌الراس برسد به عدد دقیق مالیات مودی!

به نظرم می‌توانیم چند ممیز زبر و زرنگ پیدا کنیم که با کمی هوش‌مندی و کمی هم تسلط به فرمول‌نویسی در اکسل، درآمد واقعی هر مودی را کشف کنند. همان اول به درگاه امور مالیاتی در سایت، چند بند دیگر را هم اضافه کنیم. مثلا به جز تاریخ تولد و نام پدر، مذهب را هم از مودی بپرسیم و اگر شیعه بود، اجازه بدهیم از میان گزینه‌های موجود مرجع تقلید را هم انتخاب کند. حالا با این کشف درآمد واقعی توسط اکسل ممیزان، چه ایرادی دارد اگر با توجه به مشخصات ثبتی مودی، همان‌جا به صورت آن‌لاین خمس درآمد آن دسته از مودیان شیعه به دفتر مرجع ثبت‌شده کارت به کارت شود و رسید هم جهت قبر و قیامت به رویت مودی برسد؟ آیا حکومت دینی نباید چنین کند؟ آیا نباید این مهم از فروع دین را احیا کند؟

امیرخانی می‌افزاید: حجاب قصه‌اش فرق می‌کند؟!

یقین بدانیم اگر این طرح بالا را در همین دولت رییسی اجرا کنیم، تعداد مقالات فقهی که درباره‌ی وجوب پرداخت خمس و آثار اجتماعی آن نوشته می‌شود، ده‌ها برابر آثار اجتماعی حجاب است. دلیل‌ش هم بر عقلا روشن است! به راحتی می‌توانم تصور کنم یک سخن‌ران جاافتاده را که توضیح می‌دهد «اختلاط مال مخمس با غیرمخمس لقمه‌ی شبهه می‌برد سر سفره‌ی مسلمانان! ای نامسلمان غیرمتدینی که می‌گویی من به این موضوع خمس اعتقاد ندارم، چرا این همه مسلمان باید سفره‌شان خراب شود با این تصمیم تو! از حکومت اسلامی انتظار می‌رفت که خیلی زودتر از این‌ها موضوع خمس را قانونی می‌کرد که سفره‌ها طیب و طاهر شوند...»

من طرف‌دار خمس هستم. همان‌گونه که طرف‌دار حجاب هستم. اما نیک می‌دانم که هیچ مرجعی با فهم درست از مقبولیت خود نمی‌تواند خمس اجباری از من بگیرد... اما اگر حکومت اسلامی را پیش بیاندازیم‌ حتما همه پشت‌ش خواهند ایستاد! قم خرج می‌کند و فاکتور را تهران پرداخت می‌کند... (از نزدیکان‌م یکی می‌گفت که این را منتشر نکن. باور کن خمس را اجباری می‌کنند یک‌هو!! بی‌راه نمی‌گفت.)

"کتاب" بخوانید آقای امیرخانی!/ "منِ او" در 50 سالگی؛ خردمندی یا آنارشی؟

او همچنین در بخش دیگری از یادداشت خود خطاب به معترضان و اغتشاشگران خیابانی می‌نویسد:

" از این‌جا به بعد را برای تو می‌نویسم که در خیابانی و نمی‌خوانی نوشته‌ی مرا... به خلاف تصور رسمی، تو را انقلابی و حق‌طلب می‌بینم. دم‌ت گرم و سرت خوش باد...

حضور تو در خیابان، (در حیاط مدرسه، پشت چراغ قرمز با فشردن بوق، دور میز کافه و حتا در خانه) از سر سیری نیست. از سر هیجان‌طلبی نیز. تو سهم‌ت را از کشورت و از سرنوشت‌ت می‌خواهی و سوگ‌مندانه باید اقرار کنم که هیچ سهمی در حکم‌رانی کشورت نداری... شاید برای من در دوره‌ای مثلا سورنا ستاری می‌توانست اثری از هم‌دوره‌ای‌هام در حکم‌رانی باشد، اما تو هیچ سهمی در حکم‌رانی نداری. حق تعیین سرنوشت تو از نظر من محترم است...

شاید وقت تاریخ خواندن نداشته باشی. خیلی بد است. اما یادت باشد همین که تو ام‌روز در خیابان هستی و تغییر ایجاد می‌کنی، (کما این که بی‌شک راجع به گشت ارشاد تغییر ایجاد کرده‌ای) مرهون ۱۲۸۵ و مشروطیت است، مرهون ۱۳۳۲ و ملی شدن صنعت نفت است و اتفاقا از همه بیش‌تر مرهون ۱۳۵۷ و خود انقلاب اسلامی است. این هر سه پی‌آمد یک‌دیگر بودند. (بگذریم که جمهوری اسلامی به اشتباه و برای نام‌واره‌سازی و تشخص از مشروطیت شیخ فضل‌الله و از ملی شدن سید کاشانی را برگزید که هر دو نسبتی با اصل انقلاب نداشتند. و تلخ‌تر این که نسلِ اصیلِ پیش از خود را فراموش کرد.)

گول سیاسی نخور! تو موضوع‌ت ایران، پیش‌رفت ایران و حق تعیین سرنوشت است. تو دولت حداقلی می‌خواهی. رییسی باشد یا نباشد اهمیتی ندارد... از قانون اساسی فرانسه می‌شود ولایت فقیه درآورد و از جوچه‌ی کره‌ی شمالی می‌شود دموکراسی بیرون کشید. به مصوبات اعتنا نکن. مطالبات‌ت را واضح بیان کن و بگیر...

هیچ بی‌گانه‌ای دوست‌دار کشور من و تو نیست. ایرانی شاید پلوی سفارت خورده باشد، اما ننگ سفارتی بودن و بعدتر مستعمره بودن را نپذیرفته است. ایالات متحده در هیچ کشوری شادی مردمی را در این پنجاه سال تحمل نکرده است. یقین داشته باش اگر تو در معرض تشکیل دولت مردمی باشی، تو را به رسمیت نخواهد شناخت و برای مقابله با تو با همین احمد خاتمی و علم‌الهدی وا می‌بندد! خیابان تهران و خیابان ایران تعیین‌کننده است نه هیچ خیابان دیگری در جهان و پول توجیبی توست که تغییر مثبت ایجاد می‌کند نه هیچ ارز فرامرزی جهانی.

یادت باشد که تو زاییده‌ی نسل ارتباطات اتمیزه هستی و مدیون همین فن‌آوری ارتباطات مجازی هستی. آزادی تو ام‌روز وابسته به سرعت نت توست.

جمهوری اسلامی به دلیل تربیت فقهی صفر و یکی به موضوعات نگاه کرده است. عقب‌نشینی را هیچ وقت نیاموخته است. بنابراین خط را نگه می‌داشت تا آخرین قطره‌ی خون و بعد مجبور می‌شد کیلومترها عقب بنشیند. حال آن که می‌توانست پشت خط، خطی دیگر تعیبه کند و به صد متر عقب‌تر و خط مستحکم پشتی عقب‌نشینی کند و تلفات ندهد... در مسایل اجتماعی هم همه‌ی خطوط برای او خطوط قرمز و نهایی هستند... تو از این ایراد جمهوری اسلامی بیاموز و به موقع عقب‌نشینی کن تا تلفات ندهی.


من تمام تلاش‌م این است که به آن که تو را می‌زند یاد بدهم که نزند..."[1]

*در باب بخش اول اظهارات و در واقع طعنه‌های آقای امیرخانی باید دانست که خمس و حجاب اگرچه هر دو واجب هستند اما مسئله خمس "تشریع حکومتی" ندارد.

یعنی حکومت اسلامی در عصری که مردم مالیات می‌پردازند؛ نیازی به تشریع و قانونگذاری در بحث خمس نمی‌بینید و آنرا یک عمل عبادی_اقتصادی فردی می‌داند.

عملی که اگرچه حکومت برای تعمیق و فرهنگسازی پیرامون آن وظایفی دارد اما مع‌الوصف آنرا یک عبادت فردی و در حیطه اختیارات افراد می‌داند.

ولی حجاب اینگونه نیست. بلکه حکومت اسلامی از آنجا که رعایت حجاب امری اجتماعی است و ظاهر حکومت را تعریف می‌کند؛ مکلف است که بر رعایت حدود آن در میان زنان و مردان جامعه نظارت کند و برای آن اجبارهای قانونی را نیز در نظر بگیرد. اجبارهایی که حتی شامل غیر مسلمانان حاضر در جامعه اسلامی نیز می‌شود.

می‌شود بحث حجاب را با مسئله حرمت شراب‌فروشی بهتر توضیح داد.

"شرب خمر" اگرچه یک بحث فردی است و حکومت اگرچه وظیفه دارد نسبت به آسیب‌ها و حرمت آن جامعه را آگاه کند اما هیچ وظیفه‌ای ندارد که برای نظارت بر ممنوعیت این قضیه در خلوت افراد سرک بکشد.

مع‌الوصف خرید و فروش خمر و یا شرب خمر علنی از آنجا که همچون حجاب به ظاهر و شاکله حکومت اسلامی مربوط است؛ در حکومت اسلامی ممنوع می‌شود و نظام موظف است همانند جرم بدحجابی با مصادیق جرائم آشکار مربوط به مسکرات نیز برخورد کند.

اینکه چرا آقای امیرخانی چنین بدیهیاتی که بارها در کتاب‌ها نوشته شده را نخوانده و یا به آنها فکر نکرده‌اند جای تعجب و البته سؤال دارد!

"کتاب" بخوانید آقای امیرخانی!/ "منِ او" در 50 سالگی؛ خردمندی یا آنارشی؟

و اما صحبت‌های از سر دلسوزی امیرخانی با جماعت به خیابان آمده!

ما متوجه دلسوزی و نیت خیر آقای امیرخانی هستیم و معتقدیم که در این زمینه باید خوشبین بود.

منهای توجه دادن امیرخانی به سمت توطئه اجنبی اما آقای امیرخانی باید بداند که فرق است بین اصالت دادن به اعتراض با اصالت دادن به خیابان!

"معترض اصیل "بدون مجوز به خیابان نمی‌آید و عاقبت خیابان نیز جز "حمام خون" نیست. اکنون امیرخانی در کدام سمت این ماجرای فلسفی ایستاده است؟

چرا امیرخانی این حقیقت ساده را نمی‌داند که در مابه‌اِزای تشویق‌های عده‌ای برای به خیابان کشاندن کسانی از مردم، هزاران نفر کشته و زخمی می‌شوند و البته بر بار مشکلات نیز افزوده می‌شود!

همانطور که در اغتشاشات اخیر دیدیم...

اگر کسی با تشویق‌های امثال امیرخانی به خیابان رفت و در بلبشوی جنگ پلیس با اراذل و اوباش کشته شد؛ آیا چیزی هم بر ذمه رضا امیرخانی خواهد بود؟ پاسخ مشخص است...

طرفه آنکه "دوستی و دلسوزی" می‌تواند صادقانه باشد اما اثری مثل داستان دوستی خاله خرسه داشته باشد. داستان خرسی که مرد جنگلبان به خواب رفته را دوست داشت و برای اینکه مگس را از روی صورت مرد غنوده بپرداند سنگ بزرگی را برداشت و به سمت مگس پرتاب کرد اما این سر مرد جنگلبان بود که لِه شد.

"تشویق به اعتراض و خیابان" اگر بدون پیوست‌های لازم باشد یقینا جز دوستی خاله‌خرسه چیز دیگری نیست. و این پیوست‌های لازم در پشت هیچ نمایش اعتدالی و ژست با حکومت نبودن نیز پنهان نمی‌شوند...

*تیتر دوم این یادداشت تحلیلی در اشاره به سن 50 سالگی آقای امیرخانی و نیز یکی از آثار ایشان به نام "منِ او" نگاشته شده است.

***

1_ https://ketabnews.com/fa/news/18131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 112
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • سعید IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    48 20
    به گمانم چون تشخیص معترض واقعی از قاتل حافظان امنیت سخت هست و چه بسا این دو یکی باشند میشه نتیجه گرفت که ایشون از قتل و کشتار حافظان قانون حمایت کرده و باید محاکمه بشه.
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      19 14
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت ملی راه اندازی کنید.
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      29 9
      آموزش و پرورش تنگه احد انقلاب ما می باشد که متاسفانه مانند جنگ احد آنرا رها نموده ایم.
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      7 8
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت ملی راه اندازی کنید.
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      6 5
      کاش یکی از این ارازلی که امیرخوانی ازش حمایت میکنه از پشت یه خشاب روش خالی میکرد مثل کاری که با شهید سلمان امیر احمدی کردن بیشرفا تا ببینیم بازم از این جفنگیات سرهم میکنه.
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      5 4
      کاش یکی از این ارازلی که امیرخوانی ازش حمایت میکنه از پشت یه خشاب روش خالی میکرد مثل کاری که با شهید سلمان امیر احمدی کردن بیشرفا تا ببینیم بازم از این جفنگیات سرهم میکنه.
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    40 15
    چیه جناب امیرخانی بوی گیرین کارت و پناهندگی با لگد زدن به جمهوری اسلامی که حداقل شما یکی همه چیزت را از آن داری به مشامت رسیده
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      7 2
      نه داداش بوی کج فهمی و بلکه نفهمی میاد!
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    36 24
    حیف وقتی که برای خوندن کتاب های تو امیرخانی تلف کردم ،کتاب هات هم مثل این نوشته ات پرت و پلا بود
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 3
      من کتاب زیاد میخونم.ولی تا حالا اسم این آقا رو هم نشنیدم.😁😁😁
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    43 9
    هر بیریشه ای اوج خودش رو آویزون شدن از فرهنگ فاسد و منحط غربی میبینه.واسه چندتا لایک و دمت گرم بیمایه ها! اینم بهتر بود میرفت با فاجعه های اینترنشنال سعودی و بن اره
  • ایرانی DE ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    16 39
    به جای رفو کردن به یک خودی که کمی وجدانش تکون خورده و از بیشرفی عقب نشینی کرده،یاد بگیرید... شرافت چیز بدی نیست...
  • امیر IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    27 54
    نوشته آقای امیرخانی بسیار جالب توجه بود و لذت بردم. بنده نمیدانم توضیحات و پاسخ های سطحی در زیر نوشته منتشر شده نوشته چه بزرگواری است. لطفا برای نقد یا از افراد صاحب فکر استفاده کنید یا نوشتن این چنین متون سطحی نتیجه معکوس دارد. درباب خمس و حجاب کاملا مشخص است که نویسنده مفهوم فرموده آقای امیرخانی را دریافت نکرده است
  • جواد IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    38 15
    اول کسی که قیاس کرد شیطون بود فقط همینو کاش میشد به آقای امیر خانی رسوند
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      21 9
      آموزش و پرورش تنگه احد انقلاب ما می باشد که متاسفانه مانند جنگ احد آنرا رها نموده ایم.
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      45 8
      اقای امیرخانی ناخواسته اعتراف کردین یکی از علل شل حجابی دختران، وجود نویسندگان و هنرگندان ریاکاری چون شماست که برای گرفتن پول از بیت المال، ظاهر مذهبی می گیرند اما اعتقادی به دین و حجاب ندارن و لذا کار فرهنگی می شود ضدفرهنگ
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    6 7
    انارشی ضدبلوغ دموکراسی ودموکراسی ضدپیشرفت استعدادهادرفضایی تمرکزی برای رشدفطری است بخصوص که تبلیغات فسادومخدروالکل وسلاح هم باشد
  • میثاق IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    16 48
    شما که نوشتی معترض بدون مجوز به خیابان نمیاد اصل ۲۷ قانون اساسی را نخوانده ای و ایا تا امروز حتی یکبار وزارت کشور برای اجتماع اعتراضی همانطور که در قانون امده است مجوز صادر کرده است؟
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      31 10
      بله صادر کرده است. سالی چند صد مجوز صادر می شود. فقط مشکل شما اینست که تابع هشتگها هستید نه تابع اخبار و عقلانیت.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      34 1
      کانادا و فرانسه و انگلستان برای این وحوش معترض مجوز صادر کرد توی خارج از کشور که از پلیس می ترسن کارشون کشید به دعوا و کتک کاری چه برسه اینجا که نمی ترسن
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    46 9
    عجب این آقای نویسنده کل جمهوری اسلامی رو زیر سوال برد و کسی هم جوابیه درخوری بهش نداد. چقدر جمهوری اسلامی شماها رو بزرگ کرده و شماها چقدر نمک نشناس هستید
  • CA ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    43 10
    اگه آمریکا بود پوستش رو میکندن. الکس جونز فقط به خاطر اینکه در برنامه رادیوئیش تیراندازی در دبستان«سندی هوک» در ایالت کِنِتیکت را که در سال ۲۰۱۲ منجر به کشته شدن ۲۰ دانش آموز و ۶ معلم وکارکنان آن شد را تصنعی و غیر واقعی خواند در دادگاه به پرداخت ۹۶۵ میلیون دلار به خانواده قربانیان آن حادثه محکوم شد. این غربگرایان رو باید مثل کشورهای غربی برای تحریک کردن مردم که منجر به آسیب و مرگ و ضرر جانی،مالی، روانی و بدنامی نظام و کشور میشه محاکمه کنید.
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    11 7
    مثل آقای امیرخانی مثل مثلی هست که میگه، آنکس که بداند و نداند که بداند، با کوزه ی آب است ولی تشنه بماند
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    15 51
    جناب آقای رضا امیر خانی خیلی زیبا و شیوا و منطقی واقع گرایانه قلم زده بود من شخصا" لذت بردم ! دستمریزاد دارد والله !
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    35 7
    آقای امیرخانی تقریبا همه ی کتابهایتان را خوانده ام... ولییییی یادداشتآن هم از نوع روزانه ننویس که ملغمه ای مضحک و پر ایراد است
  • GB ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    11 10
    کتابش کجا بود ؟؟ این لمپنها کتاب نمیدوند چی هست
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    31 6
    متاسفانه مثل این که امیر خانی هم گم شده،امیدوارم بتونه راه رو پیدا کنه.
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    49 4
    خیابان ایران و خیابان تهران تعیین کننده است اما جناب امیرخانی به نقش های که آمریکا انگلیس و اسراییل بازی میکنند هم توجه کرده ای
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    16 2
    مرض
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    18 3
    آقای من او الان تو من من و تو شدی چند برابر شتاب نیوتن بیوتن شدی چندی پیش داستان سیستان را ندیدی
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    47 6
    امیرخانی نمی‌خوای به کومله هم دمت گرم بگی؟
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    24 2
    عجب شجاعت مرهون 1332، توهم تکرار شعبان بی مخ بازی است وگرنه قانون ملی شدن نفت در 1329 تصویب شد
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    30 2
    جناب امیرخانی عملکرد درخشان! دولت قبل تاثیر سایر همدوره ای های شما را نشان داد. البته حتما دلایلی دارد که دلتان برای آنها به این سرعت تنگ شده.
  • سید IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    41 19
    به نظرم امیرخانی باهوش‌تر از اونه که فرق خمس و حجاب رو ندونه، اما چرا به این مغالطه دست زده الله اعلم. اینقدر بدم میاد از این روشنفکر بازی‌هایی که تا یه نفر دوتا کتاب می‌نویسه و شهرتی دست و پا می‌کنه، آلوده‌اش می‌شه؛ مخصوصا اون کتابهایی که امیرخانی رو امیرخانی کرد. درست مثل اینایی که تو صدا و سیما و با فیلم دفاع مقدسی مشهور می‌شن و بعدش... . آقای امیرخانی، درباره شیخ فضل‌الله و اینکه نسبتی با اصل انقلاب نداشت، اگه خودتو به خواب نزدی،برو یه کم مطالعه کن. البته تحقیقات دیگر غیر از تاریخی را که ماسون‌ها و نویسندگان دست‌آموز انگلیس نوشته‌اند، ببین. بعضی از این کتاب‌ها نسخه xp بی بی سی فارسی هستند. بعضی‌ها هم تحت تأثیر بی بی سی. حالا هی تحلیل‌های کارشناسانه ببند به ناف مخاطب.
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    53 9
    میدانم امیر خانی هیچ وقت این نوشته من رو نمیخونه... اگه قرار به عقب نشینی بود در مسایل خاص باید امام حسین هم عقب نشینی میکرد. نکنه اون جا هم تقصیر جمهوری اسلامی بود که امام حسین عقب نشینی نکرد اگه قرار به عقب نشینی بود باید خوزستان رو به عراق میدادیم و تا آخرین قطره خون نمیجنگیدیم. ولی به نظر می رسه امریکا وقتی منافعش با امیرخانی یکی شده صداش از دهن ایشون بیرون میاد که مردم کشورش به کشتن و کشته شدن برای مقابله با قانون اساسی و قرآن دعوت می کنه. ده ها نکته دیگه هم هست که چون امیرخانی نتیجه گیریش رو کرده ارزش بحث کردن نداره فقط اینکه اگه امروز همه پرسی بشه حجاب رای میاره (این طبق نظر سنجی آمریکایی هاست) اونموقع این همه آدم برای چی فدا شدن؟ و اینکه دروغی که همه این دردسر ها با هاش شروع شد امیرخانی چه نظری داره چون هیچ جای تحلیلاش نیست. خدا همه مون رو به راه راست هدایت کنه
  • DE ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    4 4
    نگذاشت به مُلک، اصلاحات دِرَمی - شد خرج اتینا ،رفقا هر بیش و کمی / نه مزرع ملت از آن آب نَمی- نه لشکر خصم ز اصلاحات غمی/ خوردند ملخ وار فقط دورهمی- بودند فقط شرکت یغما ، هِرَمی/ اکنون شده اند، بندِ ملت قلمی- با شیوه صهیون خفی ،هم علنی/ هم جاعل تاریخ در هر قدمی - بر موج سوارند همچون بلمی./
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    38 1
    چه ایامی است ... پرده ها فرو می‌افتد ...
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    24 3
    چه خودش رو خیرخواه نشون میده ولی نسخه ای می پیچه ریختن بیشتر خون مردمه. خوبه نگفته از اول مختلف جمهوری اسلامی بوده ولی تا الان ساکت بوده ولی الان کشف حجاب کرده
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    33 2
    جالبه وقتی نوشته که جمعیت خیابونا داره کم میشه البته حتما اتفاقی نیست واینکه توی نوشته اش هنوز ایشون باور داره که امینی رو زدن حتی بعد از اینکه پدرش گفت نزدن البته این هم اتفاقی نیست
  • بی نام IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    22 3
    آخر کدامیک از همین بچه های دهه هشتادی تو را می‌شناسد ،یا آثار وکارهای تو را می‌خواند، تو مگر در همین نظام به اینجایی که هستی نرسیدی ،تو دیگر چه می‌گویی؟ بشکند دستی که نمک ندارد
  • اشراقی IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 4
    من مسئولیت میخواهم مسئولیتی که ابن سعد و زبیر را می آزارد
  • FR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    25 2
    عجیبه ایشون نوشتن جمهوری اسلامی عقب نشیتی نمی کنه ولی خودشون مثال ورود خانم ها به ورزشگاه رو آوردن بالاخره کدوم درسته؟
  • ایرانی IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 1
    سلام اگر خیابان راه تغییر نبود
  • JP ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    29 2
    من یه سوال دارم، تو کشورهای جهان اولی بودی همون اول باید تکس نامبر یا شماره مالیات داشته باشی تا حقوقت بریزن، دولت همه دخل و خرجت میدونه، حالا این اقای نویسنده ایا در فضا زندگی میکنه که فکر میکنه مالیات گرفتن کار بدی هست و با مسایل مذهبی مسخره میکنه، نه جناب، ‌مخاطبت رو گول با حرف های قشنگت نزن، حالا خودت درامدت چقدر بوده که مالیات دادی، چرا سوختی؟ اگه استرالیا یا ژاپن یا... بودی دولت نمیذاشت پول تو حسابت بیاد همون اول کسر میکرد بعد این اراجیفم مینوشتی میومد جلوی همسر و بچت تو خونت دستبند میزد میبرد، شک نکن، من نمیدونم یه سری تو خارج کیف میکنن از قوانین اون کشورها اما پای اون قوانین به ایران برسه وا ویلا است
  • GB ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    30 2
    کسی که خانواده داشته باشه به خانواده فکر میکنه. کسی که به خانواده‌اش فکر میکنه دنبال کسب و کار و شغل هست. کسی که کسب و کار و شغل داره سرش تو حساب کتاب هست. بیکار نیست بیاد سطل آشغال آتیش بزنه. یه سری آدما دردشون درد بی دردیه. همه چیز دارن ولی چون حوصله اشون سر رفته جو گیر ماهواره میشن.
  • IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    3 28
    ولی اینکه نمیشه به زور روسری سر کسی کرد یه حقیقت غیرقابل انکاره! دیروز من مسافر بودم، توی اتوبوس ۶ خانم تعمدی روسری نداشتند. چنین چیزی رو قبلا اصلا ندیده بودم. و کاملا معلوم بود خودشان را برای یک دعوا و گیس و گیس کشی آماده کرده‌اند و نمی‌شد جلو رفت و تذکر داد. امثال اینها را چطور باید ارشاد کرد!؟ آقای امیرخانی کلا جلوتر از زمانه خودشان فکر می‌کنند
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      0 0
      دچار مارپیچ سکوت شدید
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 0
      با این حساب در اینده شاید نتوان به زور لباس شنا تن کسی کرد، حالا باید کوتاه اومد تا بشه جنگل خوکها؟!!!
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    معترض اصیل بدون مجوز به خیابان نمیاید؟ یعنی با مجوز میاید؟
  • عبدالله IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    33 2
    امیرخانی دیگه کیه؟
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      1 21
      معلومه کلا کتاب خوان نیستی!!
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    20 2
    اگر همه در حیطه ی تخصصشان سخن بگویند و عمل کنند دنیا گلستان می شود. آقای امیرخانی شما بهتر است به کار رمان مشغول باشید.
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    26 1
    اقا اینا اعتقادی ندارند از روی نفاق ادای مسلمانان را در میاورند.اینا الان به حجاب می پرند بعدش خواهان ازادی شراب و فحشا میشن و در نهایت همجنس بازی میشن
  • حمیدرضا IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    29 0
    ازبرکات فتنه وامتحانات آخرالزمانی یکی همین فاش شدن باطن افراد ظاهرالصلاح است!!شهید ایت الله شیخ فضل الله نوری و مرحوم ایت الله ابوالقاسم کاشانی انقلابی نبودن لابد سردارسپه ومحمدمصدق انقلابی بودن!!!
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    3 7
    امیرخان درست فهمیدی بقیه را هم بنویس
  • یاسر IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 2
    سلام نباید نگاه صفر و یکی به موضوع داشت
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    26 1
    چه حالی میکردم با کتابهای امیرخانی مثل من او، بیوتن، نشت نشا و... و بهترین از نظرم داستان سیستان بود تا زمانی که کتاب جانستان کابلستان را خواندم و بطور ضمنی از میرحسین موسوی حمایت کرده بود و دیگه کتاب‌هایش را نخریدم
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 2
    ... حرف‌ها دارم در دل/ می‌گزم لب به سکوت/ دست بردار که گر خاموشم/ با لبم هر نفسی فریاد است ... !
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    18 1
    واقعا مماشات تا کی چطور نظام داره اجازه میده یه عده روغن فکر بدرد نخور اینجور با تفکرات شون با جان و مال مردم بازی کنن . کی مجلس میخواد یه قانون درست و حسابی برا برخورد با امثال این اقا تصویب کنه
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    19 2
    به نظرم باید با امثال ایشون که نمک نظام رو خوردن و نمکدون شکستن برخورد جدی بشه نه اون فریب خورده کف خیابون! آقای امیرخانی کتاب هات رو تو کدوم نظام چاپ کردی که الان دعوت به مطالبه گری کف خیابونی از این نظام می کنی؟
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    16 2
    خوب شوربختانه یا خوشبختانه بازار کتاب کساد است . مردک بجای نوشتن اراجیف در مورد خمس و مراجع تقلید کمی دقیقتر احکام را بخوان تا بفهمی خمس اجباری نیست که تو کودن را مجبور به پرداخت کند . ضمن اینکه کشورها با مآلیات و قانون گذاری ساخته میشوند نه با قربون صدقه و اغتشاش
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    25 1
    از اولش معلوم بود امیرخانی کدوم وری هست! فقط باید گذشت زمان حقایق رو آشکار می کرد. محاکمه فوری!!!
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    26 0
    تاریخ را درست بخوانید آقای امیرخانی
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    27 0
    مقاله تحلیلی آقای امیرخانی نکات جالبی داشت که باید به آن توجه شود اما متاسفانه ایشان در سراسر مقاله گرفتار اطلاعات ناقص و سیاست زده هستند ... مثلاً ایشان شرکت علی کریمی در انتخابات فدراسبون را بابت کمک به کشور دانسته بودند و نوشته بودند که نظام تک خال آرین مهره هایش را برای رای نیاوردن ایشان به کار گرفت ... متاسفانه ایشان فراموش کردند که در انتخابات فدراسیون رفقای صمیمی علی کریمی که تا آخرین لحظه کنار ایشان بودند به او رای ندادند ( مثلاً کاپیتان تیم ملی فوتبال) از این دست اطلاعات غلط در مقاله ایشان فراوان دیده می شود که همه را به نظام منتسب می کند
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    23 1
    اونجاش،که میگه قانون خمس .... ، اگه بذازن اول معترض خودتی که زیادی خودت علامه و خاص میدونی چقده تاسف باره آدم از دیگاه یک گروه و سفارشی مطلب بنویسه و مزد بگیر باشه ، استقلال فکری این بنده خدا میدونه یعنی چی ؟؟؟؟!!!!
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    26 0
    هر چند برای آقای امیرخانی و داستان سیستانش احترام قائلم اما قویا امید وارم به زودی در میان این جماعت که ایشان تشویق به ادامه اعتراضشان میکند گیر بیفتد تا ببینم چه بر سر ریش و ریشه این لفظ بازیهایش می آورند تا بعد در باره صحت این فلسفه بافیهایش صحبت کنیم
  • وطنم IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    31 6
    تو دیگه چرا آقای امیرخانی؟؟؟!! مساله خمس که خیلی واضح است که در شرایط عادی یک عمل فردی است مانند نماز. کسی نمیپرسد که نماز میخوانی یا نه. حجاب ولی فرق میکند. خدایاااا این هم از قشر فریففته یا فرهیخته؟
  • ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    2 5
    ببینیم که الان که چند حزب اصلاح طلب تقاضای برگزاری تجمع کردن دولت مجوز میده؟
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      27 0
      همون مقدار که احمدی نژاد از دولت روحانی کرد و دولت هم نداد.
  • وطنم IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    آدرس سایتی که ارجاع داده اید الان خطا میدهد. فکر کنم مطلب را پاک کرده است.
    • عبداله IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      15 1
      ادرس درسته: وارد سایت ketabnews.com شوید . در قسمت جستجوی سایت قابل دسترس هست. وقتی اطلاعات ناقص باشه، اثر خوشبینی/بدبینی فردی، تو قضاوت و تحلیل پررنگ تر میشه. درسته که ایشون با اطلاعات ناقص، تحلیل ناقصی کرده اما در مقابل، با این کارش خودشو بهتر به ما شناسونده! امثال ما زیادی به ایشون خوشبین بودیم. خوب شد این مطلبو نوشت.
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    25 1
    نمی دانم چرا هر داستان نویس و بازیگر و بازیچه ای توهم مرجعیت می زند ولی مثل این اقای نیم دانگ انصافه، حتی قران نمی خواند تا بفهمد در قران نگفته خمس را بگیر ولی امر به حجاب نص صریح ایه قران است
    • DE ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 0
      اتفاقا در قرآن گفته خذ من اموالهم صدقه..... از اموالشان بگیر....
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    26 0
    نویسنده محترم در پاسخ گفته است حجاب بخاطر ظاهر؟!!!! جامعه اسلامی است که در تضاد با ایه قران است. در قران فلسفه حجاب همان نزدیک ترین و بهترین راه حفظ عفت و مورد آزار قرار نگرفتن از سوی مردان بی تقواست که روز به روز زیاد می شوند چرا که از نشانه های اخر الزمان همین غربال شدن است و ریزش سست ایمانها لتغربلوا ثم لتغربلوا ثم لتغربلوا
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    20 0
    اقای امیرخانی ریاکار خوبی است از بیت المال پول می گیرد تا به مذاق امریکا کتاب بنویسد کاش به جای کتاب نیم دانگش، نیم دانگ انصاف داشت
  • FR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 25
    تا به حال به چه کسی مجوز دادید؟
  • FR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 24
    تا به حال به چه کسی مجوز دادید؟
  • مسعود دیپلمات IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    14 0
    من کاری به رفتار مسلمانان در محیط خصوصی شان ندارم
  • وطنم IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    29 1
    با این اوصافی که من از آقای امیرخوانی میبینم، علی کریمی و مهران مدیری و اون مجری تلویزیون که اسمش را نمیدانم و بقیه همه بی گناهند. فقط نمیدانم چرا این وسط گلوی پلیس ما بریده شد؟
    • می هن دوست IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      24 0
      مظلوم تر از حق هیچگاه دیده نشده است... حق اگر هم مقتدر باشد با زهم مظلوم است... نون به نرخ روز ها هیچ ارزش و ثباتی ندارند به همین جهت همیشه روی مردم سوار هستند... خواستم لایک داشته باشم برای نوشته شما جناب وطنم اشتباها دیس لایک شد...
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    19 0
    اقای امیر خانی کاش هنگام بستن قرارداد با امثال شما، گزینه ای هم اضافه شود به نام عدم سوء استفاده از شهرت بیت المالی تا در صورتیکه مازاد بر شعورتان حرف زدید "مالیات بر لغو اضافه " از شما کسر شود
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    27 0
    فتنه را ارزو کنیم مارماهی های منافق به روی اب می ایند اعم از ضرغامی و کرمی و امیرخانی
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    11 28
    شما هم که هرکی حرفی میزنی خوشتون نمیاد شروع می کنید به تهدید
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    4 0
    مغز باید مثل پیرمردها فکر کند نه مثل جوان های هیجانی.
  • یوسف از همدان IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    19 5
    معترض اصیل "بدون مجوز به خیابان نمی‌آید و عاقبت خیابان نیز...."...
  • هم وتین... IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    19 0
    برادر عزیز آقای امیرخانی، تو قرآن به این مضمون اومده بالاخره گناهایی که میکنید یه جایی گیرتون میندازه و اطرافتونو میگیره و به سمتی میرید که نباید... همیشه از همین گناهان مثلا کوچیک و خطاهای دائمیم میترسم که یه جا کله‌پام کنه، جایی که حق روشن و واضحه، نبینم و سر بخورم بیفتم... شما هم مواظب باشید ، کاری به نوشته های این سایت و اون سایت ندارم، ازتون بعنوان یه هم‌ (وتن) میخوام بیشتر فکر کنید شاید یه جاهایی رو درست نرفتید و درست ندیدید، به نظرم یه معیار صحیح مثل قرآن بهمراه نهج البلاغه میتونه به دیدن و خوندن دوباره‌ش بیارزه
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    24 0
    شوربختانه این روزها هر کسی شده است مفسر احکام دینی و تئوری پرداز !!!!
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    6 38
    مشرق راجع‌به مباحث بالاتر از سطح سواد سکوت کن
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    2 0
    منظور سهیم بودن در حکمرانی دقیقا چیست؟ اگر مشارکت است، ایران در صدر کشورهای دارای انتخابات است، اگر سهم مطالبات است که اساسا حکومت ها و حکمرانی ها در تاریخ هرگز نتوانسته اند مطالبات همگان را حتی اگر بخواهند پاسخ دهند، علت این است که مطالبات همگان نه تنها متفاوت که متضاد است، یعنی مطالبات از جنس آزادی است، آزادی هر کس تا مرز آزادی دیگری است و اینجا سرچشمه تولید قوانین است تا سهم ممکن و نا متضاد مردم مشخص شود. خمس خاص حوزه و برای بقا و استقلال حوزه از دولت هاست، خمس با مالیات متفاوت است، اگر حوزه حقوق بگیر حکومت ها ولو اسلامی شود،آزادگی و استقلال خود را از دست می دهد، برای همین است که رهبری بر استقلال کامل حوزه اصرار دارد، زیرا رهبران جامعه اسلامی باید در حوزه آزاده و مستقل بیرون بیایند، نه مانند مصر و عربستان که الازهر و علما در طول تاریخ دستشان بسوی حکومت دراز بوده است.
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    31 1
    من نوشته ایشان را خواندم، خودت را زیاد بزرگ و دانا و مطلع بدانی، روضه ی خودی بگیری، آخر سر کشته شدن سلمان امیر احمدی و یتیم شدن فرزند عزیزش را در راستای احقاق حق و اصلا هزینه برای حق خواهی دید. بسیار آشفته شدم که آن قلم این قدر سرگردان و ره گم کرده شد. خدا عاقبت امورمان را به خیر کند.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    16 0
    اقای امیرخانی ناخواسته اعتراف کردین یکی از علل شل حجابی دختران، وجود نویسندگان و هنرگندان ریاکاری چون شماست که برای گرفتن پول از بیت المال، ظاهر مذهبی می گیرند اما اعتقادی به دین و حجاب ندارن
  • می هن دوست IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    14 1
    جواب بسیار متین و دلشینی به آقای امیرخوانی داده شد... مغالطات و دروغ های رسانه ها و به اشتباه افتادن خواص مشکل اصلی ماست که مردم را بیشتر به هلاکت می اندازد... راه درست مشخص است، اغتشاشات جایگاهی در بین مردم ندارد...
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    20 0
    برخورد بدون اغماض
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      15 0
      موافقم
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    17 0
    ایشون قلم خوبی دارن ،نویسنده خوبی هم هستن ولی نویسنده خوبی هستن.چرا ما فکر میکنیم میتونیم همه ی مسائل کشور رو حل کنیم؟چیزی که ما از مسائل وپشت پرده اون مسائل میدونیم همون قدری هست که تو رسانه ها منعکس میشه خیلی از اسناد بعد 50 یا 100سال از حالت محرمانگی در میاد ومنتشر میشه اونم اگه کامل منتشر بشه ما خیلی از مسائل ومشکلات را اصلا نمیدونیم یا کمی از اونو میدونیم پس خیلی نباید خودمونو عقل کل بدونیم ودر هر موردی کارشناس بشیم
  • ابوذر IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    21 0
    با یاد و نام خدا ای کاش اقای امیرخانی هیجانی نمی شدند و هیجانی نمی نوشتند نمی دانم چطوره هر کس که مدتی فکر می کند بله فکر می کند خوب می نویسد یا خوب بازی می کند یا می بازد و یا ... دور ورش برمیدارد فکر می کند همه چیزدان و همه چیز گو و همه چیز نویس و ... اما ای کاش تذکرات من و او و ما و شما همه را به راه اورد. راه هم جای دوری نیست به خدا. راه همان راه خداست راه قران و معصومان از حضرت ادم تا وجود مقدس رسول اعظم و از امام متقین و همسر معصومش تا قیام کننده مطلق حق و عدل. راه را دریابیم زندگی ها و روزها از پی هم می گذرند بازی ها و جدی ها تمام می شوند شما را به خدا طرف امریکا و اسراییل وانایستید حق را دیدن سخت نیست سختش نکنیم راه را گم نکنیم. آب را گل نکنیم ایینه را مات نکنیم. امان از معصیت . در محضر خدا معصیت نکنیم. کسرو ها به جایی نرسیدن جز راه جهنم در دنیا و اخرت نپیمودند. ترمز کنیم لختی بیندیشیم راه خدا دور نیست
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    14 0
    هر هنرگندی می خواهد اتش بازار قیصریه را شعله ور نگه دارد بلکه از این اتش فتنه، دستمال شهرتی برایش بماند، گرچه نان هموطنانش، اجر شود و بازار کساد
  • من IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    19 0
    متاسفم برای آقای امیرخانی
  • dn IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    17 0
    این متن مرا یاد اول انقلاب انداخت که بنی صدر پز علم وهوشش رو به شهید رجایی میداد ما بیش از هر چیز به تعهد نیاز داریم نیروهای مومن همیشه مورد طعن روشنفکر نماها بودند شما که باهوشید ۸ سال قبل کجا بودید ؟چرا انوقت که خزانه تاراج میشد یادتان نیامد هوش مسئولین رامحک بزنید؟ خدا را شکر که ما گوش به احمق نکنیم
  • عبدالله ابن عبدالله IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    20 0
    جناب امیرخانی، به عنوان یک خواننده پروپاقرصتان، چون یقین دارم آنقدر فهیم هستید که بعد از انتشار متن مذکور، به دنبال نقدهای آن در سایتها بگردید، اینجا نظر می‌گذارم. احساس می‌کنم این متن، برخواسته از آن روحیه خودبنیادگر تخریبی سمپادی‌تان است. روحیه‌ای که با قدرت هوش و تحلیل بالا، اما با داده محدود، فقط می‌خواهد لگد بزند، بدون اینکه بلد باشد چیزی بسازد. نشان به آن نشان که معدود و محدود می‌توان فارغ‌التحصیلی از سمپاد یافت که الان استارت‌آپی ساخته باشد، یا سازمانی را متحول کرده باشد، یا ... ! اما از یک کنار اغلبشان، در معرفی خود از دوره سمپادشان شروع می‌کنند تا برسند به محل تحصیل ارشد و دکتری! اغلبشان غروغرو های کم خاصیت‌اند، حال آنکه باید پرسید «مخاطب بایدها کیست؟» خاصتاً شما که خودتان اتفاقاً -خواسته یا نخواسته- سلبریتی نظام هستید!
  • حسن IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    یه قسمت از جواب مشرق ایراد داره. اونجا که درباره علت واجب نکردن خمس توسط حکومت و ربطش به مالیات. آخه اینجوری میگی مردم میگن ما که مالیات داریم میدیم، چرا خمس بدیم؟ در صورتی که این دو تفاوت فراوان دارن
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    2 0
    به اینم زیادی رو دادن هار شد
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    4 0
    بعضی هستند که خدا موهبت زیبایی قلم به آنها می دهد ولی آنان را از موهبت عقل مرحوم می کند...به عنوان کسی که تمام آثار امیر خانی را خوانده ام و قلمش را دوست داشتم،می گویم اوخیلی وقت است که کج رفته...به راه بیا آقا رضا! این ره که تو میروی به ترکستان است!
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    4 0
    وقتی خوب بلد باشی رمان بنویسی اما دین شناس نباشی و در کار کارشناس دینی دخالت کنی میشود همین آشی که پختی
  • ناشناس IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 1
    کسانی که نگاهی مخالف نگاه ما دارند هم هموطن ما هستند دلسوز کشور هستند
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      0 0
      واقعا از ابن سطح از آزادی بیان مشرق شوکه شدم!!!
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      0 0
      واقعا از ابن سطح از آزادی بیان مشرق شوکه شدم!!!
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      0 0
      واقعا از ابن سطح از آزادی بیان مشرق شوکه شدم!!!
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 1
    شما حتی نظر نویسنده همفکر خود را هم قبول نمی کنید. بیدار شوید از خواب غفلت.
  • ... IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    1 0
    مگر تا بحال در این کشور به گروهی مجوز اعتراض هم داده شده که نوشتید تظاهرات بدون مجوز محکومه؟؟؟ این حرف با شرایط فعلی عملا اینطور معنا میشه: هر گونه تظاهرات اعتراضی ممنوع!!!
  • منتظر IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    1 0
    درود بر آقای امیرخانی.
  • محسن IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    شما که حتی جرات نداشتید که اسمت رو بنویسی ، به امیرخانی طعنه میزنی کتاب بخونه؟؟ امیرخانی که بی شک یکی از بهترین نویسندگان جوان و معاصر ماست.. نوشته امیر خانی متین ، مودبانه، دقیق و واقع گرایانه بود نه تخیلی و سطحی !! کاش یاد بگیریم وقتی منطق درستی نداریم لزومی ندارد نوشته دیگران را نقد کنیم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس