اسناد اوقاف در استخر!

هر سال؛ هزار وقف جدید در ایران" نشانه دین‌مداری اکثریت جامعه ایرانی و اعتماد آنان به نهادهای خیریه نظام اسلامی است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

رؤیای "صوفیِ وزیر" برای انقلاب علیه انقلاب

وقتی وزیر دولت اصلاحات مردم را به شورش فرا می‌خواند!

وقتی وزیر دولت اصلاحات مردم را به شورش فرا می‌خواند! / "بانیان آشوب" به روایت عضو مجلس خبرگان

علی صوفی، از وزرای دولت اصلاحات و از حامیان تحریم انتخابات، در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی درباره وقایع روزها و هفته‌های گذشته اظهار کرده است: نسل ما که نسل انقلاب بود بسیاری از تغییرات و تحولات تاریخی را به چشم دید و در آن مشارکت داشت. این تحولات مانند یک فیلم در ذهن ما باقی مانده و ما آنها را کنار هم قرار می‌دهیم و با شرایط امروز مقایسه می‌کنیم و در نهایت نتیجه گیری می‌کنیم. آنچه امروز در سطح جامعه قابل مشاهده است این است که وضعیت زندگی مردم رضایت بخش نیست و مردم از این وضعیت معیشتی خود رضایت ندارند. این نکته مهم‌ترین چیزی است که امروز در جامعه وجود دارد.

او می‌افزاید: در بین مردمی که نسبت به وضعیت موجود رضایت ندارند نگرانی نسل جدید نسبت به دیگران از همه بیشتر است. این نسل نگران آینده خود است و این طبیعی است. من به نسل انقلاب تعلق دارم و در شرایط کنونی بیشتر دوران عمر خود را سپری کرده‌ام. این در حالی است که نسل جدید در ابتدای زندگی خود قرار دارد و به همین دلیل در حال رصد شرایط برای آینده خود است. ما نیز در دوران انقلاب چنین دغدغه‌هایی داشتیم و به همین دلیل نیز از رژیم پهلوی بریدیم. هر نسلی آموزش می‌بیند و تحصیل می‌کند تا بتواند یک شغل داشته باشد و تشکیل خانواده بدهد و آمال‌ها و آرزوهای خود را بسازد. انسان برای زندگی خود نیازهایی دارد که دولت‌ها باید این نیازها را تأمین کنند. در دوران انقلاب حکومت پهلوی نمی‌توانست نیازهای ما جوانان را تأمین کند. به مرور زمان نیز این مطالبات انباشته شد و پس از اتفاقات سیاسی که رخ داد جامعه به سمت انقلاب حرکت کرد! [1]

*این‌همانی بین نظام اسلامی و رژیم ستمشاهی؛ رسم سال‌های اخیر رجال ستادی اصلاحات است. همان‌ها که برای براندازی نظام اسلامی یک بار دست به فتنه می‌زنند، بار دیگر انتخابات را تحریم می‌کنند و بصورت همیشگی نیز خواستار "گزینه خیابان" علیه نظام اسلامی هستند.

خوانش دقیق اظهارات صوفی که القا می‌کند عامل موجده انقلاب علیه شاه هم‌اکنون نیز ایجاد شده! در حالی است که اولا مقایسه کارنامه اقتصادی و عدالتی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران با رژیم ستمشاهی بوضوح گویای اینست که مردم ایران هم‌اکنون در شرایط بهتری قرار دارند.

چه اگر این کارنامه هم نبود؛ همین که در زمان شاه قانون کاپیتولاسیون ورد زبان‌ها بود و طاغوتیان می‌خواستند کسی حتی به سگ آمریکایی هم چپ نگاه نکند؛ کفایت می‌کند که اثبات کنیم اوضاع ایران امروز بهتر از زمان شاه است.

ضمن اینکه مردم باید بدانند که توصیه خطرناک "انقلاب به دلیل مشکلات غیر بنیادی"؛ سرنوشت انقلاب فرانسه را برای ایران اسلامی تکرار می‌کند. انقلابی که در پی ایرادات بنیادی حاکمیت قدیم فرانسه بوقوع پیوست و در ادامه برای مشکلات غیر بنیادی خود به جای رفع ایراد با روش‌های عقلانی، به رویکرد "انقلاب علیه انقلاب" رو آورد و تا ده‌ها سال؛ ‌ قتل و خون و گیوتین؛ هم‌آغوش مردمان فرانسوی شد.

جالب آنکه آقای صوفی خود یکی از "بانیان وضع موجود" و یکی از شکل‌دهندگان به مشکلات اقتصادی مردم در دوران وزارتش در دولت خاتمی است. دولتی با کارنامه‌ای آنچنان بد که مردم بلافاصله پس از اتمامش به کسی در منتها الیه گفتمان خاتمی یعنی شخص محمود احمدی‌نژاد رأی دادند تا خاطره اصلاحات و اصلاح‌طلبان را از ذهن خود محو کنند.

و شاهدیم که اکنون همین "آقای صوفی وزیر"(!) به صحنه آمده و مشکلاتی که خود نیز در پدید آمدنشان نقش داشته است را بعنوان عامل انگیزه مردم برای انقلاب علیه انقلاب معرفی می‌کند!

حرف‌های صوفی همچنین اثباتی دیگر است بر تحلیل هفته‌های اخیر مشرق درباره "فرماندهان کت و شلواری آشوب". و اینکه آشوب‌های اخیر نیز پیش‌لرزه‌ای دیگر از تقلای مردان هسته سخت اصلاحات است برای ایجاد "فتنه اقتصادی".

فتنه‌ای که خود را بر محمل مشکلات اقتصادی (که در همه جای دنیا وجود دارد) قرار داده و می‌خواهد به هر بهانه ممکن؛ از درگذشت تصادفی یک دختر جوان تا افزایش قیمت بنزین و بسا تا خودسوزی یک سبزی فروش؛ مردم را علیه نظام اسلامی به خیابان بکشاند و ایران و ایرانی را بسوزاند.

سخنان صوفی اگر با تبیین عالمه، خدشه‌های مستند و برخورد قضایی دقیق و روشنگرانه مواجه نشود؛ ‌ یقینا باید منتظر بسامد دیگری از فتنه اقتصادی باشیم و انقدر به این بسامدها خیره بمانیم تا هیمه اصلی در فتنه اقتصادی گُر بگیرد.

***

"بانیان آشوب" به روایت عضو مجلس خبرگان

وقتی وزیر دولت اصلاحات مردم را به شورش فرا می‌خواند! / "بانیان آشوب" به روایت عضو مجلس خبرگان

آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا پیرامون اغتشاشات اخیر، بر ضرورت جبران مواضح ناصحیح از سوی خواص جامعه تأکید کرد و گفت: در این مقطع باید خواص با موضع گیری های جدید به اشتباه خودشان اذعان و اعلام کنند که ما فکر می کردیم تنها مساله اجتماعی، حجاب و مرگ دختر جوان در میان است، اما کنون بدین نتیجه رسیدیم که اغتشاشات برنامه دشمن برای براندازی نظام است پس پشت سر نظام اسلامی و رهبر انقلاب قرار داریم.

وی همچنین تصریح کرد:

"همانگونه رهبر معظم انقلاب فرمودند برخی خواص از روی دلسوزی اما بدون تحقیق و شتاب زده اظهاراتی داشتند که هزینه های زیادی را برای نظام به وجود آوردند و برخی جوانان به تبعیت از آنها به آشوب‌ها پرداختند."

آیت‌الله حسینی خراسانی افزود: اکنون وظیفه جامعه دانشگاهی، ورزشی، هنری، حوزوی و بازاریان این است که با اتحاد و انسجام در صفوف بهم فشرده حمایت های همه جانبه خود را از نظام اسلامی و رهبر معظم  انقلاب به دشمنان اعلام کنند تا دیگر دشمنان به ادامه شیطنت ها و شرارت ها طمع نکنند.[2]

*"مرتبط بودن اغتشاشات با مواضع غلط برخی خواص" یک نکته کاملا صحیح است که بصیرت نافذ آیت‌ا... خراسانی به درستی به آن اشاره می‌کند.

چه اگر فضای جهاد تبیین در مقابل ایما و اشاره‌های فرماندهان کت و شلواری اغتشاش؛ برهوت نبود، اگر مواضع غلط کسانی مثل مسعود پزشکیان نبود که ابراز کردند مهسا امینی نمی‌توانسته به مرگ تصادفی بمیرد، اگر نبود صحبت‌های کسانی که بی‌خبر از آسیب‌های اغتشاش؛ ‌ اعتراض خیابانی بدون مجوز را رواداری کردند و اگر نبودند کسانی که امثال تتلو را بعنوان الگو به نوجوانان معرفی کردند؛ امروز شاهد بلوا و به راه افتادن حمام خون در کف خیابان به بهانه‌هایی مثل گشت ارشاد و حجاب نبودیم.

توضیح خواستن از مواضع خواص و توبه و اصلاح و تبیین از سوی خواصی که در برخی مقاطع دچار اشتباه می‌شوند از ضرورت‌های زمانه ماست که اغتشاشات اخیر؛ الزام آنرا بیشتر نشان داد.

***

هر سال؛ هزار وقف جدید در ایران

وقتی وزیر دولت اصلاحات مردم را به شورش فرا می‌خواند! / "بانیان آشوب" به روایت عضو مجلس خبرگان

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: از دهه وقف پارسال تا امسال یک‌هزار و ۲۰۰ وقف جدید در کشور ثبت شده‌ است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل روز دوشنبه گذشته در حاشیه برگزاری همایش استانی یاوران وقف استان گیلان در رشت همچنین تصریح کرد: با توجه به فرهنگ شیعه در پرتو سیره اهل بیت علیهم السلام، بیش از ۲۳۰ هزار موقوفه در کشور وجود دارد و هر سال به طور میانگین بیش از یک‌هزار وقف جدید در کشور انجام می‌شود. [3]

*افزایش سالانه یک هزار وقف جدید در ایران اولا نشانه دین‌مداری اکثریت جامعه ایرانی و اهمیت دین و عقلانیت برای اکثریت جامعه ایرانی است.

و ثانیا نشانه امید مردم به آینده و اعتماد آنان به نهادهای خیریه نظام اسلامی است. چه اگر آن امید و این اعتماد وجود نداشت؛ نه شاهد این حجم عظیم موقوفات بودیم و نه مردم موقوفات خود را به سازمان اوقاف می‌سپردند.

در بحث وقف و ضرورت فرهنگسازی برای آن همچنین بیان این نکته نیز ضروری به نظر می‌رسد که باید در کنار حفظ سنت‌های مربوط به وقف؛ ابواب جدیدی را در زمینه موقوفات نیز گشود و "وقف" را به سمت اموری از قبیل حفظ بیشتر امنیت مردم، حمایت از نخبگان، ازدواج، مهارت‌آموزی به منظور ایجاد اشتغال و مددسرانی به زندانیان پس از آزادی نیز سوق داد.

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/detail/343338

2_ rasanews.ir/0031ZU

3_ https://irna.ir/xjKJKy

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    39 7
    الان که دیگه سره از ناسره مشخص شده هر کس و در هر مقامی که به آشوب و اعتراض دعوت و مردم رو تحریک کنه باید دهانشو گل گرفت
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      7 5
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآی آمریکا است پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      5 5
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت ملی راه اندازی کنید.
    • DE ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      9 2
      کلا اصلاحطمعکاران با اغتشاس و موجسواری رانت شیتیلگیری دلالی هجوم ملخ وار به پست های پول ساز حقوقهای مفت استخدامهای الکی رفقا و برو بچ ساختن مسوولیت های من درآوردی برای دوستان و اقوام و بروبچ و خالی کردن بیت المال حق ماموریت و حق سفره البته حق وحوش هم ما باید به این وحشی ها بدهیم ...فساد ارتشاه... کلا آرای آنان از جمع نوکران امریکا غربگداها و وطنفروشان و منافقین و بهایی ها و نجزیه طلبان گرفته تا اسلام امریکایی ها و معاندین و مردمی که گول قسم های جلاله و ریش و تسبیح و خالی بندی های آنان را خوردند. اکنون ساعت حساب برای این جرثومه های فساد باید تشکیل شود ساعت انشاء که ۳۵ سال مشغول حرافی و ورره جادویی بودند تمام شد و ساعت دیکته که عمع سام دیکته میکرد و اینها مینوشتند هم تمام شد. حالا یا عُرضه دارید اینها را محاکمه کنید یا با بیحالی و بیعرضگی تمام باز کشور را برای توطئه های خونین اینها رها کنید. نوکران غرب چون میدانند کارشان تمام شده است و محاکمه خواهند شد ، اول شدیدا جامعه را دوقطبی کرده و مانند منافقین مشکلات و آرزوهای جنایی خود را مشکلات و آرزوی مردم جازده بعد که مردم را مقابل هم قراردادند باز** آشتی ملی ** را زنده کنند تا بتوانند کارنامه ننگین و پر از خیانت خود را پاک وکنتور جرایم خود را صفر کنند و بشوند مانند ملت بیچاره ای که ۴۴ سال صبر و تحمل کرده و نه دزدی کردند نه رانتخواری و نه رفیق بازی. مواظب انتهار سیاسی این وطنفروشان باشید . تشویق به اغتشاش و سیاه نمایی و دستور به خونریزی و زدو خورد تا چه موقع بایستی بدون جریمه و زندان ....باقی بماند.// تاکید دوباره مواظب باشید و مراقب باشید اول ساختن جامعه دوقطبی بعد ایجاد اغشاش و زد و خورد بعد آشتی ملی و سوزاندن تمام پرونده های جنایت و خیانت و بعد باز روز از نو روزی از نو. عین خریدن یک کارخانه وقتی صاحب شدی پرونده و اسناد و مدارک دهها سال هم میشود مال تو میتونی سریعا نابودشان کنی تا رد پای دلالها شیتیلگیران و آقازایده ها ..و سیا ۳۰ یونِ مدیون مافیای اقتصادی را پاک کنی. البته چند سال است از دوستانشون تروریست های داعش یاد گرفته اند که بیت کویین و دنیای مجازی و ارزهای مجازی بهتر است از کیف سامسونت پر پول یا واریز ویا نقدا. بیت کویین میدم خودت سکه بخر خخخخ ولی بروبچ ما یادت نره میخوان مقیم ارج شن .....
    • DE ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      4 2
      کلا اصلاحطمعکاران با اغتشاس و موجسواری رانت شیتیلگیری دلالی هجوم ملخ وار به پست های پول ساز حقوقهای مفت استخدامهای الکی رفقا و برو بچ ساختن مسوولیت های من درآوردی برای دوستان و اقوام و بروبچ و خالی کردن بیت المال حق ماموریت و حق سفره البته حق وحوش هم ما باید به این وحشی ها بدهیم ...فساد ارتشاه... کلا آرای آنان از جمع نوکران امریکا غربگداها و وطنفروشان و منافقین و بهایی ها و نجزیه طلبان گرفته تا اسلام امریکایی ها و معاندین و مردمی که گول آنان را خوردند. اکنون ساعت حساب برای این جرثومه خای فساد باید تشکیل شود ساعت انشاء که ۳۵ سال مشغول حرافی و ورره جادویی بودند تمام شد و ساعت دیکته که عمع سام دیکته میکرد و اینها مینوشتند هم تمام شد. حالا یا عُرضه دارید اینها را محاکمه کنید یا با بیحالی و بیعرضگی تمام باز کشور را برای توطئه های خونین اینها رها کنید. نوکران غرب چون میدانند کارشان تمام شده است و محاکمه خواهند شد ، اول شدیدا جامعه را دوقطبی کرده و مانند منافقین مشکلات و آرزوهای جنایی خود را مشکلات و آرزوی مردم جازده بعد که مردم را مقابل هم قراردادند باز** آشتی ملی ** را زنده کنند تا بتوانند کارنامه ننگین و پر از خیانت خود را پاک وکنتور جرایم خود را صفر کنند و بشوند مانند ملت بیچاره ای که ۴۴ سال صبر و تحمل کرده و نه دزدی کردند نه رانتخواری و نه رفیق بازی. مواظب انتهار سیاسی این وطنفروشان باشید . تشویق به اغتشاش و سیاه نمایی و دستور به خونریزی و زدو خورد تا چه موقع بایستی بدون جریمه و زندان ....باقی بماند.// تاکید دوباره مواظب باشید و مراقب باشید اول ساختن جامعه دوقطبی بعد ایجاد اغشاش و زد و خورد بعد آشتی ملی و سوزاندن تمام پرونده های جنایت و خیانت و بعد باز روز از نو روزی از نو. عین خریدن یک کارخانه وقتی صاحب شدی پرونده و اسناد و مدارک دهها سال هم میشود مال تو میتونی سریعا نابودشان کنی تا رد پای دلالها شیتیلگیران و آقازایده ها ..و سیا ۳۰ یونِ مدیون مافیای اقتصادی را پاک کنی. البته چند سال است از دوستانشون تروریست های داعش یاد گرفته اند که بیت کویین و دنیای مجازی و ارزهای مجازی بهتر است از کیف سامسونت پر پول یا واریز ویا نقدا.
    • DE ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      8 2
      تشویق به اغتشاش و سیاه نمایی و دستور به خونریزی و زدو خورد تا چه موقع بایستی بدون جریمه و زندان ....باقی بماند
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    9 21
    اصولگرایان فرا رو به جلو و فرافکنی می کنند.
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      9 0
      شاید هم منطق بیشتری دارند
    • DE ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      12 1
      خب برو جلوشون واسا نگذار
  • سید IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    12 3
    اصلاح طلبان تهوع آور همواره در آشوب ها و بلواهای چند دهه اخیر به اشکال مختلف نقش اساسی داشته اند! یا بانی بوده اند یا مشوق یا محرک و یا مجری! به علاوه هرگاه که کشور آرام بوده است این مزدوران ناخشنودی خود را صراحتاً در رسانه های زنجیره ای شان از آن وضع اعلام کرده اند! پس مرگ برضد ولایت فقیه!
  • حجت IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 3
    نسل ما که نسل انقلاب بود بسیاری از تغییرات و تحولات تاریخی را به چشم دید و در آن مشارکت داشت.
  • حمید IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    14 1
    وزیر اصلاحات درست میفرمایند وقتی رجال اصلاحات کشور منابع و ثروت کشور را بین خودیها وآقازاده ها تقسیم کرده اند
  • نازنین IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    14 2
    خب ازسفره انقلاب خورده برای هفت نسل بعدش حالازرمفت میزنه لعنتتتت
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    سرنوشت شماها مثل سامورایی های ژاپنه
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    15 3
    اشتباهه که به دارو دسته رجوی بگیم منافق چوون اونا دیگه دستشون رو شده دیگه نفاقی در کار نیست اونا تو جبهه کفرن الان تو ایران اصلاحات سمبل نفاق هست. سایت هاشون رو بررسی کنید. از یک طرف میگن با اغتشاش مخالفن از طرف دیگه مردم رو و جامعه رو به طرق مختلف تحریک به آشوب و نا آرومی میکنن. به خرابکاری میگن اعتارض. به طرق مختلف میخوان به این شورش تنفس مصنوعی بدن .یکی از سایت هاش در باره رییس جمهوری مطلب مییزنه که وسط سخنرانیش دولتش سقوط کرده یکی دیگه از سایت هاش درباره شکنجه و قوانینی شکنجه همینطور یهویی مطلب میزاره!! این بی شرفقی ها ویژه اصلاح طلب هاست. مرکز معرکه در ایران اینه هستن. اونا باید ادب بشن
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    13 2
    افرادی مثل صوفی که فقط به اندازه دنیا فکر می کنند، به همین اندازه هم تحلیل دارند. پدر من هم جزو همین دهه انقلابی بود و در پاسخ به پرسش من که چرا مردم انقلاب کردند، پاسخ داد: "برای دین و ناموس! شاه مقدماتی چیده بود که جامعه از دین تهی بشود و دیگر ناموس مردم در امنیت نبود." ساده لوحان اصلاح طلب یادشان رفته که 400 هزار نفر در دفاع مقدس، جانشان را برای اینکه زندگی دنیایی بهتری داشته باشند، فدای رهبرشان نکرده اند. بلکه از سر تکلیف الهی و برای حفظ دین بوده است. وگرنه چه فایده که کسی برای زندگی دنیایی بهتر، بمیرد. اتفاقا به دهه محرم و شب های قدر و مراسم بیعت با امام زمان عج که نگاه کنیم، حضور پررنگ همین نسل جوانی که صوفی آن ها را ناامید می بیند، چنان امیدوار به ظهور و جانبازی در راه امامشان هستند که مطمئنم نسل های انقلابی و دفاع مقدسی به حال اینها غبطه می خورند. شما ببینید شهید دل ها قاسم سلیمانی، دست و پیشیانی چه کسانی را بوسیده است؛ اصلاح طلبان یا همین جوانان! احتمالا این صوفی همانند همان رئیس جمهورشان که از داخل خودرو ضدگلوله و در اتوبان از چهره مردم نظرسنجی می کرد، احتمالا از داخل خانه و از صفحه اینستاگرام و توییتر دارد از نسل جوان نظرسنجی می کند. کافر همه را به کیش خود پندارد!
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    8 2
    حرفای این یارو، آدم رو یاد نظرسنجی های سایت عصرایران میاندازه که توی انتخابات 1400، همتی رو با 80درصد آراء به عنوان رئیس جمهور محبوب مردم ایران معرفی می کرد
  • رزمنده IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    11 2
    اقای صوفی هم نادانیش کمتر نیست که بجای اب هیزم اور شده
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    8 3
    از ماهها پیش رژیم صهیونیستی در بازیهای آنلاین که آی پی ایران مشهود است تبلیغ استخدام کارمند اطلاعاتی را میداد و البته همه از نوجوانان کم و سن و سال استخدام شدند. هنوز هم این آگهی در بازیها به زبان فارسی دیده میشود. بنظر در تماس با اینها آموزش های بسیاری داده اند مانند خرید تفنگ ساچمه ای برای زدن مردم از پشت بام ها و آتش زدن اموال مردم و اموال عمومی. بنظر پول نیز به اینها داده شده برای خرید تفنگ ساچمه ای و ملزومات. البته این افراد برای ترغیب افراد تحریک پذیر که بخش بزرگی جوانان هستند برنامه ریزی گردیده بود. بخش قابل توجه و قابل تاسف بخش دانشگاهی هست که بنظر نیاز به صحبت خصوصی با دانشجویان تحریک شده هست و آنچه پشت پرده سیاسی هست و اینها بعلت نداشتن اموزش تحلیل سیاسی درک واقعی از شرایط پیدا نکرده اتد. مهمترین نعمت وجود جمهوری اسلامی نعمت یکپارچگی ایران و جلوگیری از تجزیه ایران هست تا واقعه ای مثل جدایی بحرین اتفاق نیفتد برای همین در دو بخش سنی نشین کشور دشمن در صدد ایجاد اختلاف مذهبی جهت تجزیه کشور هست که البته بایستی ضربه شدیدی به این عوامل تروریستی در خارج از مرز ایران در خاک کشورهای همسایه ای که مرکز تروریسم علیه ایران شده اند وارد گردد. بایستی دید در پشت پرده این فروشنده های تفنگ های ساچمه ای چه کسانی هستند و یا آموزش آتش زدن و آسیب زدن به اموال مردم و عمومی چگونه انجام شده.
  • US ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    8 0
    بله شعار استقلال و آزادی برای مسؤلان بود که در مورد مالی و اقتصادی مستقل و آزادی مطلق داشته باشند، بقیه برای ملت بود
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      4 2
      مرگ برزامبی های فحاش وتخریب گراموال عمومی وخصوصی وکسبه ورهگذراما عزیزمن همه جا اختلاس هست وبایدباشفافیت بااین پدیده مجرمانه یعنی رانت برخوردبشه
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    14 2
    قابل توجه آقای صوفی ، به اشاره از زبان حافظ می گویم: ای بسا خرقه که مستوجب ... باشد!
  • عالم IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    6 3
    زدن اینترنت جهانی هم نوعی دیگر از فراخوان به شورش هست ...مراقب معیشت مردم نیستن آقایون!
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      6 3
      برو ببین همین مشاغل مجازی هم نوا با دشمن و سلبریتی ها چقدر در بر پایی این آشوب ها و ضرر زدن به تولید و تجارت و بازار سهم داشتند! بازار نا امن باید درش تخته بشه و از اون کوچ کنی. معیشت تعدادی مهمتره یا امنیت 85 میلیون ملت؟!
  • مصطفی IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    5 2
    از خیر ها فتنه ها در آخر الزمان اینه که هم مردم متوجه میشوند که چه کردند و هم اینکه باعث شفاف سازی میشه به این معنی که هزینه ای اتفاق می افته تا سر از ناسره شناخته بشه. کشور هزینه می کنه در کنکور که وضعیت تلاش دانش آموزان رو بررسی کنه. در فتنه هم یک هزینه میشه تا وضعیت دستاورد 40 سال مدیریت مسئولین و پایبندی به انقلاب و آرمان های امام بررسی بشه ولی نکته دقیقا همینجاست که باید در روند اداره کشور این مسائل در انتخاب مدیران اعمال بشه که نمیشه
  • اصغر IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 1
    اسمش به اندازه کافی زیباست!
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    7 0
    وقتی پست داشتی، نفهمیدی؟ حالا از خواب بیدار شدی، امروز سه شنبه استا جمعه وقت داری بفهمی!
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    9 1
    خائن تر و وقیح تر از اصلاحطلبها اسقاطیل و منافقین هستند
  • حمید ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    10 1
    یکی به این تفهیم کنه که اگر وضع مملکت به اینجا رسیده 36سال از این 40سال را طیف شما مدیریت میکرده و مردم نجیب ایران را به این روز انداخته. بر هر چی اصلاح طلب و کارگزاران که با شعور مردم بازی میکنند.وطن فروشان
  • RU ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    18 0
    شیخ حسن فری تا محاکمه ومصادره اموال نشه این نوع اغتشاشات وجود داره
  • علی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    7 2
    وقتی در دریا طوفان میشود 'دریا ناخالصی ها را بیرون میریزد؛ امروز حکایت اصلاح طلبان وابسته است که خود ارز دوهزار و چهار صد تومانی را سی هزار تومان کرده 'موجب گرانی و فقر و نارضایی شده ؛ اکنون طلبکار' انقلاب هستند.این وابستگان اکنون طوفان انقلاب 'آنها را بیرون میریزد.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 4
    حرفشان زندگی ست چرا نمیفهمی
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    5 2
    مردم از اصلاح طلب و اصولکرا کذشته اند . حرفشان زندگی ست چرا نمیفهمی
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    7 2
    نسل تو نسل انقلاب نیستید - قطره لجنی در دریای خروشان ملت بودید که ازاله نجاست شده اید
  • GB ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    11 1
    چرا نمیفهمید اصلاح طلبان پیاده نظام غرب در ایران هستند و دشمنان این کشور و باید از سیستم حکومتی حذف شوند کاملا.
  • علی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    5 0
    افساد طلبا رو ریشه شون خدا خشک کنه ان شاءالله. مشکل جوانان و امید به آینده حله
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 1
    سلام در خصوص موقوفات و متوليان آن ابهامات و سوالات و شايد هم شايعات ومفاسد زيادي مطرح هست ! ازجله سوء استفاده ها و فروش و يا واگذاري هاي غير قانوني موقوفات در برخي استانها از جمله آذربايجاشرقي.... مطرح هست كه اگر شفافيت و يا پاسخ هاي متقن ،مستند و قانع كننده براي آنها از سوي مسئولان مربوطه ارائه نشود مشكلات فراوان از جمله رويگرداني مردم از وقف را سبب خواهد شد واين يعني بازي با اعتقادات مردم.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    8 2
    برخورد قاطع
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 1
    یک بار از بهزاد نبوی نقل قولی دیدم با این عنوان که من مسلمان مبارز نبودم بلکه مبارز مسلمان بودم . یعنی مبارزه و هیجان آن برای من مهم بود و مبانی اسلامی در اولویت دوم قرار داشت .جریان چپ علی الرغم تندرویهای اولیه از ابتدای انقلاب خیلی عمق مذهبی نداشته . خیلی از این آقایان که نظریه پرداز شدن با مبانی اسلامی و قرآنی آشنایی ندارن . روزنامه هاشون رو هم بخونید با اینکه تظاهر به خط امام دارن تمام تریبون ها رو به اساتید روشنفکرشون دادن و از زبون اونها بدون اسم بردن کینه شون رو از امام خمینی و مبانی نظری ایشان بیان میکنن . در زمان کرونا هم جشن گرفته بودن که دوران دینداری تمام شدو عصر مدرنیته هستش .در حالیکه مراسمات دینی بعد از کرونا تقویت هم شدن .الان هم با این حرفهاشون جامعه مذهبی رو اذیت میکنند ولی قطعا خروجی شرایط فعلی بهبود عملکردها و تقویت نهاد دین هستش
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 1
    آنهایی که با حقوق های چند ده میلیونی از بیت المال وخانه های شیک مجلل در روی مبل لم داده ودم نوش و تنقلات نوش کرده و قلم می زنند  وجوانان را به در صحنه بودن واعتراض بر علیه نظام تشویق می‌کنند ولی بخاطر بزدلی و نازک و نارنجی بودن جرات ندارند در خیابان ها در کنار معترضین قرار گیرند چون هيچ سختی وفشاری تحمل نمی کنندتوان خوردن یک سیلی را ندارند ومی دانند که بد تر از مهناز افشار  و... در اعتراضات از آنها استقبال می شود پس چرا لال شدید و آن را محکوم نکردید
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    نزدیک به دو میلیارد مسلمان در جهان هست
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 1
    آنهایی که با حقوق های چند ده میلیونی از بیت المال وخانه های شیک مجلل در روی مبل لم داده و دم نوش و تنقلات نوش کرده و قلم می زنند  وجوانان را به در صحنه بودن واعتراض بر علیه نظام تشویق می‌کنند ولی بخاطر بزدلی و نازک و نارنجی بودن جرات ندارند در خیابان ها در کنار معترضین قرار گیرند چون هيچ سختی وفشاری تحمل نمی کنندتوان خوردن یک سیلی را ندارند
  • سعید IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    جریان اصلاح طلب مرد . خدایش بیامرزد .
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    لطفا حقوق و اضافه کار و ....و هزینه کرایه خانه مدیران اوقاف اعلام شود تا مشخص شود این سازمان با درامدهای موقوفات چه میکند ؟ ضمنا اعلام کنید سالانه با وجوه موقوفات چه مقدار کتاب و مجله و بروشور چاپ میکنید و برای هرکذام با چه کسانی قرار داد می بندند؟
  • سعيد AT ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    5 0
    برادرم اينقدر مسائل را ساده مي كنيد در نتيجه به راه حل درستي هم نمي رسيد ، آخر تا زمينه شورش و اعتراض وجود نداشته باشد هيچ دعوت و تشويقي در اين رابطه جواب نمي گيرد و شما با اين گونه تحليل ها چشم بر روي عوامل و بسترهاي نارضايتي مردم مي بنديد كه به نظر من يكي از آنها وجود مديران فاسد و نالايق در كل مجموع دولتهاي حاكم بعد از انقلاب مي باشد .
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 0
    وزرای راه و گردشگری چند ماه قبل با قطری ها برای جذب و اعزام گردشگر از کیش و قشم تا قطر برای جام جهانی قرارداد امضا کردند. الان به بهانه اعتراضات تقریبا تمام کشورهای حاضر در جام جهانی تمام تورهایشان به مقصد ایران را تا چند ماه لغو کردند. با این کار این تفاهم همکاری دولت هم بی اثر شد و در عمل ریالی هم از این طریق عاید دولت ایران نخواهد شد خخخخ
  • قربانعلی میهمی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    روزی بود و روزگاری در زمانهای پیش یک صوفی سوار بر خرش به خانقاه رسید و از راهی دراز آمده و خسته بود و تصمیم گرفت که شب را در آن جا بگذراند پس خرش را به اصطبل برد و سپرد به دست مردی که مسئول نگهداری از مرکبها بود و به او سفارش کرد که مواظب خرش باشد. خود به درون خانقاه رفت و به صوفیان دیگر که در رقص و سماع بودند پیوست او همانطور که با صوفیان دیگر به پایکوبی مشغول بود مردی که ضرب می زد و آواز می خواند آهنگ ضرب را عوض کرد و شعری تازه خواند که می گفت خر برفت و خر برفت و خر برفت. آن مرد تا این شعر را بخواند صوفیان و از جمله آن مرد صوفی شور و حال دیگر یافتند و دسته جمعی خواندند خر برفت و خر برفت و خر برفت و تا صبح پایکوبی کردند و خر برفت را خواندند تا اینکه مراسم به پایان آمد. صوفی جان، برو دنبال خرت بگرد. صوفی جان شما که رأس کار بودی برای ما چایکارا چه کردی که هیچ کارگری حاضر نمی شد مجانی چایی باغ های ما را بچیند چون براش نمی صرفید. الان بدان که هم چای را می خرند هم کرایه حمل را می دهند. البته من سال هاست دیگر سروکاری با چایی ندارم جز چای آبدارخانه، اما با مملکت ما دارودسته نیویورکی ات کاری کردند که حالا حالا ما نتوانیم نفس بکشیم. شعارهایت قشنگه حال کردم با خواندن شعارت و نوشیدن چای تازه اداره. مرگ بر بانیان وضع موجود.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 2
    .متاسفانه این اصلاح طلبان یک جوری بصورت ضربه ای کوچک جوانان را که هیچ تصور و شناختی از دوران کثیف پهلوی ندارند به مقایسه بین نظام کنونی و پهلوی مجبور میکنند من جوانی ام را در زمان پهلوی گذرانده ام زمانداری امام و اقا اصلا قابل قیاس با پهلویها نیست فقط چیزی که میتوان قیاس کرد زندگی بعضا مسولین و خانواده هایشان چه اصولگرایان و اصلاح طلبان در زندگانی اشرافی و جمع اوری ثروت از راهای غیر شرعی و قانونی است که بچه مسلمانان و مردم عادی را واقعا رنج میدهد. نیروی نظامی مستقل و قوی پیشرفهای چشم گیر در عرصه ها علمی استقلال و ازاد بودند وووو قابل قیاس واقعا نیستند
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 1
    بسیار قابل ملاحظه هست که املاک بیشتری هر سال وقف می‌شوند و درامد اوقاف بالاتر می‌شود.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    پیدایش عصر روشنگری!! در ایران از دی ماه سال ۹۶ به برکت تلگرام و آمدنیوز و.. آغاز شد و البته با روح الله زم این روشنایی ما رو سوزوند خخخخخخخخ
  • خسرو IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 2
    سه دهه اصلاح طلبان بردند و خوردند و زدند و با کمال پر رویی به مردم ذهن کجی کردند حال این خائن ها دارند خودشان را برای انتخابات آینده آماده میکنند که مردم باید هوشیار باشند چرا که این قشر منافق باید محاکمه شوند
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    اینا علاقه عجیبی به دو قطبی سازی جامعه دارند .
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    حکایت این بابا اون ضرب المثل است که میگه: «طغاری بشکند ماستی بریزد، جهان گردد به کام کاسه‌لیسان» تو انقلاب کردی؟!!!!!! لابد چقدرم سیلی خوردی و شکنجه شدی!!!! خخخخ بعدشم سر سفره بیت المال نشستی و تا تونستی خوردی و استفاده کردی و هنوزم بلند نشده‌ای حالام وقیحانه و بیشرمانه و رذیلانه مردمو تشویق به آشوب میکنی البته تقصیر تو نیست تو داری طبق غریزه و ژنت عمل میکنی بلکه تقصیر از فشل بازی ق ق است که تو دهن شماها نمیزنه
  • SE ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    علت نداشتن شغل و فشل بودن اقتصاد و تولید شما اصحالاتی جماعت رانت خوار بی عرضه و پرمدعا و واردات پی نوکیسه هستید! جناب صوفی1
  • SE ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    علت نداشتن شغل جوانان و فشل بودن اقتصاد و تولید شما اصحالاتی جماعت رانت خوار بی عرضه و پرمدعا و واردات چی نوکیسه هستید! جناب صوفی!
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    خدا لعنت كند اصلاح طلبان فاسد فتنه گر غربگدا كه به بركت انقلاب در طول بيش از چهل سال در تمام اركان مديريت عالي كشور تكيه زدند و خودشان و اقربايشان چريدند و بريدند و بردند و حالا زبان دراز كرده و طلبكار هم شده اند و غافلند كه همه مشكلات مستقيم و غير مستقيم ريشه در خيانتهاي آنها دارد آن از پزشكيان بي شرف و اين هم از اين نامرد ، حجاريان كثيف و تاجزاده خائن و ... كه جاي خود! اللهم العنهم جميعا خداوند به آقا و مولايمان حضرت امام خامنه اي سلامتي و طول عمر با عزت و اقتدار بيش از بيش عنايت فرمايد تا پرچم انقلاب را از همه طوفانها و فتنه ها عبور داده و به دست صاحب اصلي يعني حضرت حجت و صاحب الزمان(عج) برساند ان شاءالله
  • حبیب اله منصوری IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    از کشور برید بیرون هر دوجناح بزنید تو سر همدیگه تا جان تون بیاد بالا مردم ایران می دونن چطور اموراتش ن را بگذرونن
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    خوب گل بگیرید
  • CH ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    آن وزیر دوران اصلاحات را باید مانند دبگر اغتشاشگران بازداشت و محاکمه کرد جرم این شخص بیشتر از آن نوجوان و جوان تحریک شده است ، این عدالت نیست امثال این فرد کماکان آزادانه جوسازی و تحریک کنند و یک عده دیگر مجازات شوند اگر گردن سران فتنه قطع نشود ، فتنه ادامه خواهد داشت
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    این بیچاره اشوبگرا تقصیری ندارند .گول.سیاسیون غربگرا وسلبریتیها را خوردند اینها هم تقصیر ندارند وام دار انور ابیها هستند انوریها هم تقصیر ندارند همش زیر سر شیطان است که اگه بدام دستگاه قضایی بیفته انوقت شما شاهد خواهید بود چه بر سرش بیاورداصلاح طلبها هم که اول جرقه اشوب را زدندسرمایه های اسراعیل هستند ونیازمند حمایت انها درانتخابات بی تقصیرند
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    این صوفی پرونده اختلاسش به کجا کشید خلاصه ؟؟
  • بهنوش IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    خداحافظ؟؟!!!
  • بهنوش IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    خداحافظ؟؟!!!
  • بهنوش IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    خداحافظ؟؟!!!
  • بهنوش IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    خداحافظ؟؟!!!
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    همیشه همین بوده حرفهای کسی که به مزاقتان خوش نیامده گفتید دهانش راباید کل گرفت شما همیشه حق را بخود میدهید طرف مقابل صد درصد محکوم می کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس