فاضل میبدی

"حجاب و امنیت" دو خواسته همیشگی و تاریخی ایرانیان بوده و کسی که بر این دو خدشه وارد می کند یا ایرانی نیست یا هویت خود را به اجنبی فروخته است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

آیا این اغتشاشات کور تمام می‌شود؟

آیا این اغتشاشات کور تمام می‌شود؟/ وای به حال آنها که خواسته‌های تاریخی ایرانیان را نمی‌دانند!

اغتشاشات کور و تجمعات جزیره ای روزهای گذشته این ذهنیت را ایجاد کرده است که شاید اغتشاشات اخیر قرار است دنباله‌دار باشد!

برخی حتی این سوال را مطرح می کنند که چرا بر خلاف فضای عمومی ایجاد شده پس از 9 دی یا پس از آبان 98 اما این بار همچنان شاهد اغتشاشات کور هستیم و چرا قضیه تمام نمی شود؟

این سوالات در کنار حوادث اخیر در زاهدان و... اگر با "تحلیل صحیح" و نگاه قابل اثبات مورد نظاره قرار گیرند؛ نتایج جالبی به دست می آید.

*قبل از هرچیز باید اشاره و تأکید کرد که حوادث اخیر هرگز نه با حضور مفهومی به نام "مردم" صورت یافتند و نه موضوعیتی به نام "اعتراض" داشتند.

در واقع ما با مفهوم "اغتشاش" مواجه بوده ایم.

زیرا حوادث اخیر اولا پر از خشونت بود، ثانیا مطالبه خاصی نداشت، ثالثا مورد تشویق ویژه شبکه های تروریستی خارجی قرار گرفت و رابعا از حیث میزان و تعداد و فراگیری نیز هرگز در یک سطح عمومی دیده نشد.

اکنون میتوان در سطحی واقعی‌تر به رخدادها نگریست و سوال اصلی را در حیطه قابل لمس تری دنبال کرد...

در بحث ادامه یافتن اغتشاشات جزیره ای و حرکات کور  همچنین باید به این تجربه تلخ اما مهم نیز عنایت داشت که پس از حادثه کوی دانشگاه در سال 78؛ تا چند سال شاهد تجمعات کور در حوالی تیرماه بودیم. و این مسئله دیگر برای نیروهای امنیتی و شهروندان نیز عادی شده بود که همه ساله باید در حوالی تیرماه منتظر چند اغتشاش در چند نقطه از برخی کلانشهرها باشند.

غائله ای که البته به مدد گذشت سالیان، عیان شدن بی فرجامی اغتشاش علیه نظام اسلامی و بی تفاوتی مردم نسبت به حرکات اراذل و اوباش بالاخره پایان یافت و به تاریخ پیوست.

اغتشاشات هفته های اخیر که حتی پس از تجمع امت رسول‌ا... در تهران و چند شهر دیگر؛ همچنان ادامه یافته اند نیز شامل قواعد پیش گفته است. تجمعات و شعارهای کور عده ای از اراذل و اوباش و چند فریب خورده که حالا دیگر همه مردم فهمیده اند در انتهای آن هیچ خبری غیر از ناامنی و کساد شدن بازار و فتنه انگیزی نیست.

لذا می توان صریحا به سوال اصلی این متن پاسخ داد که این حوادث و رخدادهای کور نیز به مدد تدبیر حاکمیت و بصیرت مردم تمام خواهد شد و عصای موسی(ع) در مقابل کید ساحران پیروز خواهد شد.

در اینجا بیان این نکته ضروریست که اعتراض یا تجمعی که مردم (در مفهوم واقعی) در آن حضور داشته باشند مختصات خاصی دارد. از جمله اینکه مجوز دارد، در خطوط و محدوده تعیین شده از سوی پلیس برگزار می شود، مسئول مشخص حقیقی و حقوقی دارد، خبری از توهین به کشور در آن نیست، لیدر خارجی ندارد و پرچم کشور به نشانه احترام به پلیس، امنیت ملی و آرمان یک کشور در آن حمل می شود.

این فاکتورها یک مرز دقیق تمایز بین اراذل با مردمی است که اگر هم اعتراضی دارند، اعتراض عقلانی خود را در چارچوب قوانین و ظرفیت های دموکراتیک نظام مطرح کنند.

تأکید می شود که "ژست لزوم اعتراض مسالمت آمیز در ایام وقوع اغتشاشات کور" نیز در واقع بازی در زمین آشوبگران است و مردم و چشمان آگاه جامعه باید نسبت به کسانی که چنین بهانه هایی را در بحبوحه خرابکاری ها مطرح می کنند به دیده تردید نگاه کنند.

*** 

"حجاب و امنیت"

وای به حال آنها که خواسته‌های تاریخی ایرانیان را نمی‌دانند!

آیا این اغتشاشات کور تمام می‌شود؟/ وای به حال آنها که خواسته‌های تاریخی ایرانیان را نمی‌دانند!

محمدتقی فاضل میبدی، فعال اصلاح طلب و از اعضای تشکل موسوم به مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه در بخشی از یک مصاحبه با جماران پیرامون اغتشاشات اخیر گفته است: 

"اگر خواسته باشیم فرافکنی کنیم و بگوییم -تجمعات اخیر- همه اش به تحریک آن طرف مرزها است و کشورهای خارجی دارند این کارها را می کنند، تحریک کننده هستند، عوامل نفوذ دارند و چند نفر از آنها را دستگیر کرده ایم، نقطه ضعف را نشان می دهد. یعنی نظامی که بعد از 43 سال نتوانسته جلوی عوامل نفوذ را بگیرد و اینقدر قدرت دارند که مردم را به خیابان بکشانند، وای به حال ما."[1]

*میبدی موارد عقلانی ابراز شده از سوی دستگاه ها و رجال امین کشور بعنوان عوامل اغتشاشات اخیر را کوچک شمرده و در طرح استدلال برای این تخفیف نیز اظهار میکند نظامی که بعد از 43 سال نتوانسته جلوی عوامل نفوذ را بگیرد و اینقدر قدرت دارند که مردم را به خیابان بکشانند، وای به حال ما!

گویا آقای میبدی حتی اهل مطالعه یا خوانش اخبار هم نیست و نمی بیند که در حکومت فرانسه پس از بیش از 200 سال هم حوادث تروریستی رخ می دهد و در آمریکا بعنوان یک مدعی امپریالیسم جهانی نیز شاهد حوادث تروریستی هستیم.

جالب است که میبدی به عنوان یک صاحب عمامه گویا از قضایای نفوذ در سپاه امیرالمومنین(ع) در جنگ صفین و نفوذ معاویه در میان سپاه امام مجتبی(ع) نیز بیخبر بوده و عملا تاریخ اسلام را هم نمی شناسد.

دو دیگر اینکه میبدی این نکته را هم گویا نمی داند که حجاب و امنیت دو خواسته همیشگی و تاریخی ایرانیان بوده است و کسی که بر این دو خدشه وارد می کند یا ایرانی نیست یا هویت خود را به اجنبی فروخته است.

فلذا اینکه گفته شود اگر نفوذ هست پس وای به حال ما(!) سخنی است از سر تجاهل و بیخبری.

مسئله نفوذ و تربیت عواملی در یک کشور بعنوان آلت دست؛ از آنجا که با خواسته های شخصی انسان ها در ارتباط است؛ هرگز و در هیچ حکومتی قابلیت صفر شدن ندارد. و اسباب آبروریزی هم نیست. بلکه آبروریزی و وای به حالی آنجاست که یک حکومت نتواند در مقابل این نفوذ خارجی به وادی استقرار برسد و مثلا تجزیه شود.

در اینجا البته باید به یک "وای به حالی" نیز اشاره کرد که شامل اردوگاه اصلاحات شده است و آن اینکه می بینیم برخی رجال این جریان در قضایای اخیر به جای اینکه در زیر پرچم نظام اسلامی و عقلانیت قرار گیرند اما در سمت اراذل و اوباش قرار گرفته اند و با تحلیل های غلط، با تجاهل، با مردم خواندن اراذل و با تحکم به نظام اسلامی برای عقب نشینی از سیاست های عقلانی خود عملا به فرماندهان کت و شلواری اغتشاشات بدل شده و آتش به معرکه می رسانند.

این رفتار غلط یقینا در تاریخ ثبت خواهد شد و وای به حال روزی که جامعه عوامل اصلی اغتشاشات رخ داده طی 12 سال اخیر در کشور را بشناسد...

***

1_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1568900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 385
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 72
  • رضا IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    نترس پایان در راه است
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      هر کسی با به خشم‌آوردن خدا، به دنبال راضی نگه‌داشتن مردم باشد، خدا او را به همان مردم وامی‌گذارد.امام حسین (ع)
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      نویسنده گفته اعتراضات باید مجوز داشته باشد در صورتی که ما به یاد نداریم هیچکدام از دولت ها به اعتراضات مجوز داده باشند
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      91 19
      امام حسین نگفته که خواسته های مردم را براورده نکن
    • DE ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      69 43
      وقتی سیا ۳۰ یون امریکا همه رانتخوار و دزد و قمارباز و میلیاردر و غارتگر هستند و توسط صهیونیستها اداره میشن و طبق رژیم کاپیتالیستی تمام ملت خودشون و ملتهای دیگر را غارت میکنند باید دید چه چیز ایران قرنهاست آنها را به طمع انداخنه. متاسفانه نه مردم ما نه اکثر سیاسیون و نخبه های ما درک قلبی نسبت به اینکه ایران دومین منابع گازی جهان و چهارمین مقام نفتی و معادن بی حدو اندازه و پلی از خلیج فارس به روسیه برای جنگ با روسیه و غارت آن و ۸۵ میلیون مصرف کننده کالای غرب و ....صدها چیز دیگر دشمن را به طمع انداخته و تا ۱۰۰ سال دیگر همین آش است و همین کاسه. لذا اول باید مردم از دبستان بیاموزند که هر سیاستی غیر از سیاست نوکری امریکا و اجازه غارت به آنها عواقب دارد و بایستی با آن جنگید. یک اصل بسیار مهم اینستکه غرب برای غارت ایران به غربگدا نیاز دارد و هرچه بیحجابی و بی عفتی و بی فرهنگی و بی دینی زیاد تر شود شانس رای آوردن نوکرهای امریکا و کدخدا باوران و رفرمیستها و اصلاحطالبان و در نتیجه خلع سلاح و غارت ایران بیشتر میشود . برای همین استکه اصلاح طالبان تبلیغ اسلام امریکایی و اسلام بهاری و اسلام رحمانی انحرافی را میکنند و با اسلام ناب محمدی ص سر جنگ دارند. هرچه دین و ایمان و فرهنگ و‌حجاب و اعتقاد زیادتر شود آرای اصولگرایان و خداباوران و انقلابیون بیشتر شده و در نتیجه افول قدرت امریکا در منطقه کمتر میشود .لذا همه تروریستها و نوکران غرب برای خراب کردن دین مردم با‌هم اغتشاش میکنند‌ و مساجد و منابر و قرآن آتش میزنند و حجاب از سر میکشند.ربطی به حجاب و آزادی و راحت و لخت گشتن ندارد . مطلب شدیدا سیاسی اقتصادیست نه انسانی فرهنگی. مخلص کلام؟ علت اصلی بیحجابی در ایران استحاله انقلاب بی'غیرت کردن مردم بی فرهنگ کردن و بیدین کردن مردم‌ است تا باز اصلاح طلبان این دوستان صهیونیستها رای بیاورند و کشور را تقدیم امریکا نمایند..
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      70 58
      احسنت ، قراره بزودی پایان اغتشاشگر ها و غربگداها رقم بخوره، پایان نزدیک است!!
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      69 51
      آره به امید خدا پایان فتنه گری و پایان اسراییل نزدیکه
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      56 58
      این اغتشاشگران از مردم نیستند و بدنه مردمی آسان بسیار اندک است لذا عمرشان کوتاه است.
    • هاشمی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      17 9
      بابا املا ننویسید اینها احمق هستند درسته حکومت هم مقصره ولی نا امنی برای همه ضرر داره اسلاح طلبها با ذوق دارن اتش میارن ولی نمیدونن که اول اموات خودشون رو از گور بیرون میکشن این ارازل
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      14 10
      چرا امثال این اصلاح طلبان باید در حوزه ه و دانشگاه های ما مشغول تربیت جوانان ماباشند.چرا به این ها فضا داده میشه تا جوانان ما رو از جهادی بودن و انقلابی بودن به سمت غرب زدگی منحرف کنه.
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      13 13
      در اینستاگرام و واتساب را ببندید.
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      7 5
      به همين خيال باش داداش متوهم
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      14 8
      نمیترسیم چون کشور ما از این اوضاع هم به سلامت عبور میکنه به لطف الهی.
    • عشق IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      7 14
      اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، آتش زدن و ویران کردن این خیمه(ولایت فقیه) است. دور آن بچرخید. والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمیماند؛ قرآن آسیب میبیند.
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      3 4
      اسب تروآی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآی آمریکا است پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا اولین مساله امنیت ملی ما باید قرار بگیرد.
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    بدتر از این رو سال ۸۸ داشتیم
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      70 34
      این از لحاظ میزان خشونت و شدت و گستردگی و تعداد با ۸۸ خیلی فرق می‌کنه. خیلی سنگین تره.
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      38 2
      اون موقع گرانی نبود الان وضعیت اقتصادی و گرانی کمر مردم خرد کرده
    • محمد IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      9 10
      دقیقا درست میگی از لحاظ خشونت ، میدونی چرا میخوان جنگ داخلی به راه بندازن اصلا مردم و هیچی اهمیت نداره فقط نابودی ایران ملاک کار هست
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      9 14
      زامبی ها به این مطلب حمله کردن معلومه. اینجا هم میخوان مثل هشتک با منفی و مثبت توهم اکثریت ایجاد کنن
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      10 18
      این مسخره بازی ها حتی ماکت 88 هم نیست. 88 در راهپیمایی سکوت سبزها یک میلیون نفر اومده بودن که 9 دی با 5 میلیون نفر جواب گرفتن
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      7 7
      این تینیجر هایی که الان تو خیالبونن سال 88 مهدکودک بودن
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      6 9
      ولی تو خالی تر شدن
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      2 11
      برای نابود سازی سوسک و مگس و موش باید چاه فاضلاب را بست. در اینستاگرام و واتساب را ببندید. اینترنت ملی جایگزین شود
  • فرشاد IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    سلام آفرین به این تحلیل ها تحلیهای عمیق و دقیق که از عمق فهم و صفای باطن سرچشمه میگیرد.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      47 98
      اگه هر زنی به این فکر میکرد که خیلی از زندگی ها سر این بیحجابی ها از هم پاشیده شد،خیلی خانمها نامزد یا همسر یا عشقشونو از دست دادن و زندگی و اعتمادبنفس و روح و روانشون از هم پاشید،خیلی بچه ها شدن بچه طلاق،....همه حجابشونو رعایت میکردن.ولی اینجور مسائل چون مثل گرونی و قیمت ارز و....قابل اندازه،گیری نیستن بنظر بعضیا بی اهمیت میاد.درحالیکه آدمای خیلی زیادی ضربه های بدی از این قضیه خوردن و میخورن.هیچ دختر و‌ زنی دوست نداره غیر از خودش ۱زن دیگه چشم و فکر عشقشو به خودش مشغول کنه
    • نه شرقی نه غربی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      17 35
      حرفشان اینه که میخوای بری بهشت و راحت باشی قبلش باید سختی بکشی
    • یک ایرانی مسلمان DE ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      9 23
      من از نظام اسلامی ام دفاع میکنم تا شرمنده ی خون شهدا نباشم
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    20 45
    وای به حال آنان
  • محمدی IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    51 9
    نمیشه اسم مشرقو مغربو از مجله ها و روزنامه ها وغیره بردارید ؟؟؟؟ !!!!!! لا شرقیه لا غربیه
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 13
    ثابت کردین
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    37 23
    حجاب ایرانی عفاف بود
  • مهدی JP ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    وقتی دستمزد یک کارگر فقط یک مرغ رو جوابگو هست
    • فرشید IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      28 92
      دستمزد روزانه کارگر روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومن هر کیلو مرغ بین ۶۰ تا ۸۰ تومن!
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      48 83
      این اوباش داعشی که ما در خیابان دیدیم هیچکدام دغدغه مالی و نان شب نداشتند و فقط برای تخریب آمده بودند
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      28 49
      عموما گیم نِر بودن و یه دستگاه با پایین‌ترین قیمت حدود ۳۰ میلیونه، این خوشگذران ها هیچ ربطی به قشر ضعیف جامعه نداشتن
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      32 18
      اول که این دروغ محض است که می گویید ثانیأ یعنی با آتش زدن و گلو بریدن پلیس و چاقو زدن مردم و به آتش کشیدن محل کار کارگر مشکل کارگر حل می شود؟ در قبله آمالتان هم همین طور است؟
    • ناشناس IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      15 4
      کجا زندگی میکنی؟؟؟لااقل دستمزد روزانه کارگر رو درست بزن....روزی 400تومن؟؟؟؟
    • حسن IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      17 5
      تاحالا توعمرت دم مرغ فروشی نرفتی که میگی مرغ کیلویی ۶۰تا۸۰هزارتومنه!مگه یه مرغ یه کیلووزن داره؟!یه مرغ مناسب طبخ بین ۲ونیم تا سه کیلووزنشه وبااحتساب کیلویی۸۰هزارتومن میشه۲۴۰هزارتومن وبرای اماده ا کردنش براطبخ وخوردنش به برنج یانون احتیاجه ومواداولیه که واقعا برای یه وعده حقوق یه کارگرکفاف نمیده،پس لطفا وقتی ازچیزی خبرنداری رونظردیگران نظرنده
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      12 1
      یک کیلو مرغ خام رو تصورنکن یک خانواده سه چهارنفره روبرای یک وعده غذایب تصورکن ازنان تا روغنش
    • عبدالله IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      5 10
      لابد با مسجدسوزی دستمزدت بیشتر میشه؟! چرا چادر از سر ناموس مردم میکشی؟ نامرد! فحشا را از خانوادت شروع کن تا بیشتر ‌... تو که برای پرکردن....دنیا را به گند کشیدی. واقعاً گداگشنه است آنکه خانۀ هزارملیاردی را کارخانۀ مولوتوف کرده.
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 8
      تو جایی که تو هستی اینطوره ؟ چرا روغن داغش و زیاد میکنی ؟ اینحا که اینطور نیست .حداقل اوضاع کارگرها از بعضی از کارمندها بیشتره
    • . IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      10 3
      فرشید جان ، شما در کجا شاغلید که کارگرش روزی ۵۰۰ هزارتمن حقوقشونه ؟
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      4 13
      چه بیماری لاعلاجی است این غربزدگی
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    18 40
    آقای فاضل میبدی زده به خاکی.بنده خدا یا میدونه یا نمیدونه چی میگه
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      11 17
      ایشون درست میگه
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    48 7
    تویی که نگران خواسته های تاریخی مردم ایرانی مردم می گویند اول برادریت را ثابت کن بعد از ارث ومیراث حرف بزن
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      18 10
      اشکالی نداره تو خودت را ناراحت نکن. روز حساب نزدیک است.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    33 28
    یک اصل حفاظتی هست که میگه اگر دم در پادگان شلوغ شد سریع حفاظت دکل های پشتی پادگان رو افزایش بدید. چون شلوغی دم در فقط برای حواس پرت کردنه و ثمر دیگه ای نداره. حرکت ایضایی میزنن تا از پشت پادگان حمله کنن. تهران دم در پادگانه و سیستان و اهواز و کردستان و اذربایجان دکل های پشتی. حفاظتش رو افزایش بدید
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      21 6
      جالب بود
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      21 26
      مماشات با اغتششگران پاشنه آشیل این قضایاست
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    29 48
    کشور ما الان در مقابله و مبارزه با "الگوریتم های مهندسی شده" اینستاگرام هست. این الگوریتم ها برای تشویش و هدایت اذهان عمومی طراحی شده
  • خدیجه IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    93 8
    مردم در گرانی ها غرق کردین به داد مردم برسین
    • عبدالله IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      6 9
      منهم مزدبگیرم، خانه، ماشین و موبایل هوشمند هم ندارم؛ به سیاست و رأی‌گیری هم نیالودم ولی اگر از گشنگی بمیرم هرگز راضی نمی‌شوم شرافتم را از دست دهم؛
    • مجد IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      1 7
      خب ۳۲ ساله به شعارهای اصلاح طلبا رای داده شده. اونها هم دیدگاه لیبرال سرمایه داری دارن. یعنی قشر فقیر روز به روز فقیرتر و ثروتمند روز به روز ثروتمند تر....حالا باید از این به بعد دقت کنیم که به کی رای میدیم تا کم کم کشور از بحران های اقتصادی بیاد بیرون
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    23 28
    در زمان اغتشاش و نا امنی جایی که به خاطر مسائل امنیتی حتی دانشگاه ها غیر حضوری و بازی ها بدون تماشاگر میشود درخواست برگزاری تجمع اعتراضی بلا وجه ، غیر عقلانی و غیر قانونی است و فقط به منظور دامن زدن به ناآرامی ها مطرح می شود
  • سوسان IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    29 26
    تاریخی؟؟؟ شما تاریخ نخوندی ایرانیها هزار سال هلنیست بودند
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      28 12
      هلنیستی یک دوره در یونانه.۱چیزی ۱جا شنیدی همینطوری نگو.اینجا تو تاکسی نیست که😂😂
    • مریم IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      2 2
      هلنیست چیه دیگه ؟!🤨
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      2 1
      سلام دوست گرامی شما که تاریخ خوندین لطفا مجدد مطالعه بفرمایید. دو حالت داره یا حقیقتا اشراف به تاریخ ندارید که الان از واژه (هلنیسم) استفاده کردید و یا اتفاقا خوب میدونید چی فرمودین دوران هلنیسم همونجور که دوستی اشاره کردن مربوط به یونان هست و توسط شورش (اسکندر مقدونی) که مکتوبات و اسنادی از ما (ایران) به تاراج برد دوران سلطه ی اسکندر بر ایران بود و دیگه پیش نخواهد آمد که کسی اون کار رو تکرار کنه به گوووووور خواهند برد
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 1
    قطعا بله
  • کارشناس IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    47 21
    اغتشاش نیست
    • عبدالله IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      10 8
      اسمش مهم نیست! مسجدسوزی اعتراض به ایمان است؛ پلیس‌کشی اعتراض به امنیّت است؛ سوزاندن آمبولانس، آتش‌نشانی و اتوبوس اعتراض به جامعۀ مدنی است؛ و چادرکشی اعتراض به اخلاق اجتماعی است. تماشاگری و سیاهی‌لشکر آشوبگر شدن هم اعتراض به صلح است. و السلام
  • امیرو IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    42 92
    این حرام های اغتشاشگرباید دستگیر بشن
    • احمد IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      23 27
      اشتباه منفی زدم اگه براست نیامن باید برخورد شود آنهم از نوع شدید
    • مجید IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      42 5
      حرام نون ریا کاری است
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      4 5
      و محاکمه و مجازات
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      2 3
      و محاکمه و مجازات
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    22 32
    برای پایان دادن به همین خرابکاری های نقطه ای هم باید برنامه داشت. الان تقریبا اعتراضات میدانی مردمی تموم شده و فقط خرابکارها فعال هستند. نمیشه بگی چیزی نسیت و ثمری نداره و... باید جمع بشن
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      4 4
      جمع میشن
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    26 48
    برام خیلی جالبه که با وجود حمایت همه جانبه رسانه ای و تقریبا قاطبه ی سلبریتی ها نمیتونن جمعیت قابل توجهی رو در سطح شهر جمع کنن. فاصله فضای مجازی و واقعیت میدانی از زمین تا آسمونه! گویا در عصر دیجیتال براندازی هم مجازی شده!
    • شهرام IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      33 10
      جدا برات جالبه بعد این همه جوانی که کشته شدند و وحشت عمومی از آمبولانس هست بازم برات جالبه چرا نیامدند ؟
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      19 22
      11:18 برخورد پلیس نروژ و انگلیس و فرانسه با امثال شماها ذات وحشیتون رو نمایش داد. شما نه به دنبال اصلاح هستید نه به دنبال اعتراض. فقط به خیال خامتون دنبال براندازی و ایجا نا امنی هستید و رفتار وحشیانه تون هم به خاطر عصبانیت از عدم همراهی مردمه. توقع دارید سیستم وایسه و تخریب ها و وحشی گریهاتون رو نگاه کنه. نه این خبرا نیست هیچ جای دنیا این خبرا نیست.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      28 18
      11:18 طبق تعریف انقلاب یعنی نارضایتی 80 درصد مردم از شرایط اجتماعی سیاسی و اقتصادی که به مخالفت، تحصن ، اعتصاب سراسری و اقدام علیه حکومت مرکزی بیانجامد. اگر اکثریت هستید (که نیستید مشخصا) میشید انقلابی و نباید از برخورد بترسید و مردم رو همراه خودتون بکنید اگر اکثریت نیستید اغتشاش گر هستید و برخورد با شما برخورد با اخلال گران نظم عمومی هست و وظیفه پلیسه. پس قبل از اینکه خودتون و دیگران رو تو دردسر بندازید این توهمات مجازی رو از خودتون دور کنید. قانون رو اکثریت مردم تعیین میکنند نه اقلیت رسانه دار و پر سر وصدا
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      31 22
      همین تعدادم مردونگی میکنن میان
    • سهیل IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      7 1
      الحمد لله
    • عبدالله IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      6 7
      ١١:٣٩@ سوزاندن مسجد و آمبولانس و آتش نشانی مردانگی!!! نیست؛ چادر از سر ناموس مردم کشیدن، نامردی است. اصلًا بحث چرا؟ آدرس بده منهم بیام شیشه‌هاتو خرد کنم؛ اعصابتو خمیر کنم؛ منهم عقدۀ مردانگی دارم آخه.
  • مادری از ایران IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    66 19
    چرا نظرات رو منتشر نمیکنید میترسید یا همش خلاف نظرتون
    • احمد IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      4 6
      مگر نمی بینی یا نمی فهمی خودت به جهالت زدی
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 0
    امیدوارم
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 2
    مطالبه خاصی نداشت؟
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    19 2
    عجب نادونیه این نافاضل
  • رضا IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    22 6
    همش غیاث های مع الفارق
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      8 2
      قیاس😐
    • کاربر IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      3 5
      بابا هر زمینه نیاز ب تخصص داره باید آدم با سواد نظر بده نه شما که املای نوشتاریتون از بچه کلاس اولی ضعیف تره
  • حسین IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    11 1
    عجب ......تاریخ ایران شد ....
  • بهلول US ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    7 5
    واقعا نیازی به این همه زدوخورد نیست نیازی نیست هیچ هم وطنی اسیب ببیند
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      14 7
      وقتی درگیری ایجاد کنن و به اموال عمومی و مردم اسیب بزنن پلیس نگاهشون نمیکنه.
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 9
    تحلیل شما درست ولی کامل نیست
  • محمدرضا US ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    48 8
    توی این کشور مگه تجمع واعتراض قانونی هم داریم
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      6 16
      بزرگترین تجمع اعتراضی پیش دبستانی ها که هیچ اتفاقی هم نیفتاد
  • سید IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    11 10
    ایشان فرد بیسوادی است که به دلیل مواضع هم سو با اصلاح طلبان توسط رسانه های این جریان بزرگ نمایی شده است .
  • مهدی IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    15 35
    این عده از آشوبگر ها ، نماینده اکثریت مردم نیستند.
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      9 17
      دقیقا
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    35 3
    اینترنت تاکی قطعه
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      8 23
      تا وقتی اغتشاشگرا برن خونه شون
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    12 16
    زنا و دخترا، دوست دارن خودشونو نمایش بدن، معلوم بودنه مو یا غیره ملاکشون نیست، ملاکشون جذاب بودنه.
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      15 14
      اگه هر زنی به این فکر میکرد که خیلی از زندگی ها سر این بیحجابی ها از هم پاشیده شد،خیلی خانمها نامزد یا همسر یا عشقشونو از دست دادن و زندگی و اعتمادبنفس و روح و روانشون از هم پاشید،خیلی بچه ها شدن بچه طلاق،....همه حجابشونو رعایت میکردن.ولی اینجور مسائل چون مثل گرونی و قیمت ارز و....قابل اندازه،گیری نیستن بنظر بعضیا بی اهمیت میاد.درحالیکه آدمای خیلی زیادی ضربه های بدی از این قضیه خوردن و میخورن.هیچ دختر و‌ زنی دوست نداره غیر از خودش ۱زن دیگه چشم و فکر عشقشو به خودش مشغول کنه
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      6 3
      داداش من کلی نوشتم، همشو بریدن. توش جوابه این حرفایه شما هم بود
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      10 1
      مشکلاته ما از جایی شروع شد ک در اجرای حق تردید کردیم
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      6 8
      زن ها از نظر ظاهری برای مرد جذاب آفریده شدن و مرد از طریق چشم تحریک و جذب میشه.اما باید بدونیم خدا درمان این کار رو حفظ نگاه مرد و حفظ پوشش زن قرار داده.
  • سامان IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    22 21
    افساد طلبان در 8 سال گذشته ولنگاری را ترویج کردند روحانی و دولتش هم اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و هم فرهنگ دینی مردم را خدشه دار کردند و باید محاکمه بشوند.
    • شهرام IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 8
      رفتار معلول نگرشهاست ... و من در تعجب از کلامت که ناشی از پرورش ذهنت از منبع هست یا خبر یم منبع رو مشنوی و در نتیجه اصل کلی هست که گمراه میشی خواه فقط منبع بیگانه باشه
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      17 13
      اف بر روحانی و رییسی که هردو سفره مردم را زدند
    • عبدالله IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      3 5
      آب و روغن قاطی کردی انگار؟ به هیچیک رأی ندادم ولی رئیسی شرف دارد. و السلام
    • عشق IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      2 6
      امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی (ص).
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      1 0
      شهرام ۱چیزی که مینویسی ۱دور بخون بعد بفرست
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    20 8
    هزینه استقلال از استکبار را ملت ایران با جان شهیدان رزمنده و مردم شهر ها دادند.
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      4 3
      تمام کشورهای دنیا استقلال کامل دارن و براساس مناقغ ملتشان با هم دادو ستد و رابطه دارن.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    26 1
    خواسته عموم مردم اجرای عدالت و رفع تبعیض و پایان دادن به اختلاس
    • عبدالله IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      3 3
      پایان‌دادن به اختلاس با مسجدسوزی و چادرکشی و پلیس‌کشی حاصل نمیشود. آمبولانس، آتش‌نشانی و اتوبوس هم نماد اختلاس نیستند. اراذل و اوباش به همه‌چیز جز آرمان انسانی اعتراض نمودند. سیاهی‌لشکر / همصداشون مشو! وگرنه در آخرت، گناه بزهکاری، هنجارشکنی، قتل و غارت در نامۀ اعمالت خواهی یافت. و السلام
  • بی بی زینلی ۰ IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    16 27
    این اغتشاش گران مشتی خود فروخته هستند باید انها به اشد مجازات محکوم بشوند و
  • یک ایرانی ریشه دار IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    7 2
    در همه مقاله‌ها سر موضع خودتون هستید نشان دادید
  • IQ ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 4
    این جماعت وقت بخور بخور اسایش و رفاه هستند و دم از اسلام میزنند
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 4
    آب در هاون میکوبی
  • امینه IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 3
    جناب آقای میبدی حکومت اسلامی پیامبر خدا ع هم که بهترین حکومتها بود چند ثانیه بعد از رحلت ایشان و با وجود مولا علی ع مورد انحراف و نفوذ قرار گرفت . چه رسد به دولتهای دوران غیبت . و وای به حال انسان ناسپاس
    • US ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      2 0
      وقتى که افراد به وظايف خود که بر پايه عدالت است رفتار نکنند اين عاقبت را خواهيم داشت
    • فرهاد IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 1
      شما معنی کلمه سپاس رو میدونی
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 20
    جمهوری اسلامی حمایت "مردم" را دارد ولی حمایت "افکار عمومی" را ندارد
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      3 0
      تکبیر، الله اکبر
    • عبدالله IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      12 21
      جمهوری اسلامی ، هم حمایت مردم را دارد و هم حمایت افکار عمومی را. همیشه یک عده افراد هستند که آلت دست شیاطین می شوند و کشور جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. اللهم عجل لولیک الفرج
  • US ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    12 20
    سر اغتشاشات را بزنید اصلاحطلبان را کنترل کنید اغتشاشات آرام خواهد گرفت
  • یکی از مردم IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    21 11
    این اعتراض نیست. مردم هم نیستن. یه عده اراذل هستن که به اموال و جان مردم و پلیس تعرض میکنن و دنبال خرابی و نابودی هستن. مردم هم خواستار برگشت امنیت و دستگیری این اراذل هستن
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 2
    میبدی دیگه کیه
    • حسن IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      1 2
      یه نفربیسواد اصلاح طلب طرفدار حسن کلید
  • US ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    8 3
    تمام میشود زودتر از آنچه فکرشو کنن
  • US ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    16 7
    این اراذل اغتشاشگر نشون دادن که اگه خدایی نکرده حکومت دستشون بیفته دیگه نه اسلامی می مونه، نه امنیتی، و نه جان و ناموس و مال مردم
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 1
    قطعا بله مشرق جان
  • پدرام IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    10 1
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    9 3
    این اراذل مخالف اسلامند
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    10 3
    همین امامه سرهای تقلبی بودن که دو قطبی درست کردن و چرا هنوز ازاد هستند؟
  • US ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    16 2
    این اراذل با اسلحه حمله میکنن به اسلحه خونه سپاه و نیروی انتظامی بعد توقع دارن باهاشون هیچ برخوردی صورت نگیره خخخخ عجب رویی دارن
  • ..... IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    16 4
    بعضی مردم. مردم نیستن بعضی مردم. مردم تر از بقیه مردم هستن.
    • شهرام IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      3 4
      دقیقا خصوصا اینجا بعضی منفع در معیشت و مدافع و برخی در مذیقه سخت زندگی و نظراتشون در غیر قابل انتشار
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 4
    این نقشه ی دشمن نقش برآب شد و به اعتراف خودشون اون نتیجه ای که میخواستن نگرفتن.
  • امیین IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    7 3
    بهشون رحم نکنید
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    11 4
    جمعه تمام شده بود ولی انگار بعضی ها دوست ندارند تمام شود. حضوری کردن دانشگاهها که می توانست چند هفته بعد انجام شود مثل ریختن بنزین روی خاکستر بود. کم کم به این باور می رسیم که تعمدی برای ایجاد آشوب و اغتشاش در بدنه دولت وجود دارد.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 1
    چند وقت پیش کل پیش دبستانی های کشور فراخوان دادند و در تهران نسبت به وضعیتشون اعتراض کردند و هیچ اتفاقی هم نیفتاد، مشرق به عنوان نمونه اعتراض میتونه یه خبر در رابطه با این اعتراض در سایت بزنه
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 1
    مگر مجوزی هم برای اعتراض صادر میکنند؟
    • عبدالله IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      1 6
      هیچکس هیچ مجوزی به اراذل و اوباش نمی‌دهد حتّی شما دوست گرامی. و السلام
    • علی اکبر IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      3 1
      عبدالله ،تو کی هستی که جای همه ور میزنی؟
  • موسی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    12 1
    کلا به این میگن عذر بدتر از گناه، گاهی آدم به این نتیجه میرسه که مسئولین اصلا نمیخوان بفهمن مردم چی میخوان
    • حجت السلام والمسین احمد فلاحی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      2 3
      آدم به صورت فاضل میبدی نگاهی میکنه باید کفاره پس بده پس که اینقدر این آدم عقده ای و شبیه حلوا شکری خرمایی
    • فرهاد IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 3
      مردم خودشون هم نمیدونن چی میخوان
  • US ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 0
    به نام خدا بلهههههه
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 0
    آره بابا
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    12 2
    تحریک خارجی ها تمومی نداره. سواد رسانه ای نداریم تفکر و تحلیل بلد نیستیم و همه تقصیر برنامه های آموزشی اشتباه و به درد نخور آموزش و پرورش هست.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      7 1
      البته که دشمن دست از دشمنی برنخواهد داشت
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    6 2
    هیچ کشوری چنین آشوبهایی رو تحمل نمیکنه
  • نادری ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    6 2
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    7 12
    "حجاب و امنیت" دو خواسته همیشگی و تاریخی ایرانیان بوده و کسی که بر این دو خدشه وارد می کند یا ایرانی نیست یا هویت خود را به اجنبی فروخته است. تا دیر نشده دست از انکار واقعیت بردارید و در خیابان های تهران قدم بزنید. این جمله نشان دهنده ضعف شماست، چقدر ضعیف عمل کردید که جوانان اینطور هویت خود را به اجنبی فروخته اند؟
  • دادا RO ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    8 7
    در میان انواع دشمنان داخلی و خارجی داریم مقاومت میکنیم. این اراذل که عددی نیستن
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 5
    یکی از دلایل ادامه دار شدن اغتشاشات همین مسدود کردن اینستاگرام و واتساپ هست مردم فکر میکنند حتما بیرون داره چه اتفاقات بزرگی میفته در حالیکه دو تا سطل اشغال اتش گرفته و تو یک میدون شاید 50 نفر در کل یک شهر جمع شدند
  • M.sh IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 3
    چند روز پیش روزنامه های افساد طلب گفته بودن که این اغتشاشات ادامه خواهد یافت یا نظام پیروز میشه یا این فتنه گرها. اقا این جماعت چطور بگن که نفوذی هستند. تا این خائن ها (منظورم اصلاح طلبها) رو جمع نکنید این اتیش فتنه نمیخوابه.
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      4 1
      حرف دل من زدی
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 1
      حرف دل خیلی هارازدی
  • . IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 5
    حسابهای تمامی اغتشاشگران رو چک کنید تا متوجه بشید که از کجا دارن شارژ میشن. هزینه ی اغتشاش رو هم بالا ببرید.
  • . NL ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 5
    این اغتشاشات هم تموم میشه و دشمن مجدد در لانه میخزه مطمئن باش
  • ناشناس IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 1
    بله این دوخواسته ایرانیان است ولی از خواسته های دیگر هم بگوئید امنیت بدون مسکن و با فقر امنیت است و فساد زا نیست؟
  • مسعود IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 2
    یعنی واقعا درد مردم رو نمی‌فهمید
  • حسین منصور حلاج IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    7 6
    حجاب چیز خوبی است
  • US ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    6 3
    داستان آتش زدن مسجد و قرآن و پرچم و توهین به مقدسات توسط مخالفین
  • mehdi IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 3
    ....................................... ...................................
  • علی افصحی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 2
    برخورد با شورش کور لازم است
  • FR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 2
    همه این اتفاقات در طی بیست و دوسال زیر سر اصلاحاتچی هاست بخصوص اصلاحاتی های معمم …
  • هادی GB ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    8 4
    ببین ادمین جان . من وقت برا خواندن این جرندیات نمیزارم. خواسته مردم روشنه و حجاب بهانه ان است. اقتصاد پویا بدون حاشیه و دزدی
    • عبدالله IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      1 3
      پس چرند مگو! اقتصاد با آشوبگری درست نمیشود. و السلام
  • ایرانی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    8 2
    شعارشان زن زندگی آزادی است و اما زن تایم لاینشان پر از فحش به همسر و خواهر و مادر طرف مقابل است و اگر فرصتی پیدا کنند از تعرض به آنها ابایی ندارند
    • نیوش IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 1
      احسنت
  • تهرانی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 3
    لطفا امثال میبدی کم سواد را مطرح نکنید چون ظلم به حوزه و علم است
  • علی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 2
    واقعا خنده داره .
    • عبدالله IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 2
      خرابکاری واقعاً گریه دارد
  • ساسان IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    12 5
    کور شماها هستید که مردم را نمیبینید.
  • AANA IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    7 5
    با سلام والا سپاه و نیروی های انتظامی و قدس دارن با اینها مهربانی میکنن چه وضعیه چه اوضاعیه مملکت بهم ریختن دشمن در درون خود مملکت هست اینها یی دارن شهر یا جایی خراب میکنن مگه دوربین مگه مامور یا جایی ندارن اگر خود دولت یا سپاهی یا انتظامی بخواد با اینهمه نیرو سریع جمع میشه قوه قضاییه داره با اینها خوش رفتاری میکنه دستور جمع آوری بدین تا خود مردم اینها را لااقل جمع کنن یعنی چه اوضاعیه
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    8 2
    و وای به حال کسانی که از کنار اسلام و جمهوری اسلامی و حوزه خورده‌اند و به انقلاب و خون شهدا و مردم لگد می‌پراکنند.
  • DE ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 5
    اینها فقط با الفاظ بازی می کنند و طوری حرف می زنند که مورد تعرض قرار نگیرند و در عین حال از آب گلالود ماهی بگیرند
  • امیرمسعود IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    6 2
    تا زمانی که که کسانی در هر لباسی به مردم و ایران خیانت کنند، دشمن چشم طمع به این کشور خواهد داشت. آقای به اصطلاح روحانی بفهم. ریشه طمع دشمن در خیانت شماست.
  • محسن IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 2
    اصلاح طلبان یه لبه قیچی غرب هستند.این حرفاروهم ازسرغرض میزنند
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 8
    انشاالله بکوری چشم دشمنان خاتمه مییابد اگرحاج قاسم بود. روباهان زوزه نمیکشیدند
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 4
    مطمئنی این دو مورد که نوشتی خواسته تاریخی ایرانیان هست؟؟
    • BE ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      4 4
      نه بابا چیزایی به خوردش داده اند حالا داره نشخوارشون میکنه
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 3
      بله هیچ ایرانی دلش نمیخواد مادرش و خواهرش و ناموسش طعمه هوس ۱مشت بیسروپا باشه
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    8 2
    حمله تند عباس عبدی به اصولگرایان تندرو/ حرفهایی که در باره حوادث روزهای اخیر می زنید، نشان دهنده عجز و حقارت و جهل تان است! عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: واکنش نواصولگرایان تندرو به اتفاقات بعد از مرگ مهسا امینی جز ناآگاهی و حقارت و عجز، نشان دیگری در سیاست این مجموعه ندارد. این جماعت اگر نمی‌ترسیدند، ادعای خدایی می‌کردند، ولی از مواجهه منطقی عاجز هستند و تولید و انتشار چهار تا مناظره بسیار عادی را هم تحمل ندارند. اولین جاهایی را که مسدود می‌کنند، مجاری اظهارنظر و اطلاع‌رسانی است. آنان با دست‌های خود، مرجعیت رسانه‌ای را به آن سوی آب برده و دو دستی به دشمنان تقدیم کرده‌اند، حالا مدعی هم شده‌اند. هیچ وصفی جز حقارت برای رفتار سیاسی این جماعت نمی‌توان اطلاق کرد.از یک سو کوچک‌ترین رفتاری که در میان معترضین و منتقدین خلاف ضوابط ببینند، آن را به همه آنان تعمیم می‌دهند، مثل آتش زدن پرچم که به احتمال از خودشان بودن را نباید نادیده گرفت، حتی اگر هم یک نفر آن را انجام داده باشد، ربطی به معترضین ندارد و از سوی دیگر کارهای رسمی خودشان را هم نمی‌پذیرند و آنها را هم متوجه طرف مقابل می‌کنند! حتی مسوولیت اینکه در لواسان می‌توان بنِری به نام دادستانی نصب کرد و مانع چند تنی نیوجرسی آنجا قرار داد را نمی‌پذیرند و آن را هم به عهده دیگران می‌اندازند. اینکه مسوولیت مواضع یک نفر از خودشان که در همه جا تحویلش می‌گیرند، هر حرفی را می‌زند و اتفاقا اجرا هم می‌شود را نمی‌پذیرند یا مواضع یک خبرگزاری مهم خود را هم نادیده می‌گیرند، در مقابل همه تقصیرات را مثل عجوزها به گردن دیگران می‌اندازند. این نهایت توهم در عین حقارت است.
    • عبدالله IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 3
      حقارت هم باشد باز از چاکری غربگدای افسادطلب که بدتر نیست. الکی اعتراض را قاطی اغتشاش مکن! که نمی‌چسبد. اعتراض به تیر چراغ برق! اعتراض به سطل آشغال! ...
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    7 7
    اتشاشگرا برای زدن ایران اومدن اصلا حجاب یا مهسا امینی مهم نیست بذاشون
  • علی پاکی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    15 5
    ۳۰ کشور مسلمان است هیچکدام گشت ارشاد ندارن
    • عبدالله IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 5
      آنرا که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است؟ ناموست را جمع کن! سر هر چارراه گشت ارشاد باشد/ نباشد. و السلام
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 7
    اغتشاشگرا رو بگیرید در ملا عام محاکمه کنید
    • شمس IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 2
      موافقم
  • BE ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 6
    هدف اصلی نظامه، مماشات نکنید
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 3
    اخه اینچه استدلالی هستش آقای میبدی ناگرامی
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    6 5
    یعنی مردم هیچ مشکل و خواسته‌ای ندارند ؟؟
    • عبدالله IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 4
      یعنی نامردم زبان ندارند فقط با ایما و اشاره: چپ‌کردن سطل آشغال و خواباندن چراغ راهنمایی میتوانند مشکلاتشان را بیان کنند؟؟ یا با سوزاندن مسجد و آمبولانس و آتش‌نشانی مشکلاتشان حلّ میشود؟؟
  • دلسوز IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 4
    برای نظر شفاهی دادن هر متنی را میتوان نوشت ولی عصر تکنولوژی عصر ارتباطات را هم نباید فراموش کرد در مکتب شیعه احکام اولیه واحکام ثانویه داریم قضیه حجاب همان احکام ثانویه هست که ولی فقیه با توجه به زمان میتواند تغییر دهد نهایت خواست مردم مهم و حاکم خواهد شد زمان مشخص خواهد.کرد دیگر کشورهای اسلامی نیز مثل عربستان تابع تغییر شده اند
    • عبدالله IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      7 3
      «وَ قُل لِّلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُروجَهُنَّ وَ لا يُبْدينَ زينَتَهُنَّ إلّا ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلا جُيوبِهِنَّ وَ لا يُبْدينَ زينَتَهُنَّ إلّا لِبُعولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعولَتِهِنَّ أَوْ إخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی إخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُهُنَّ أَوِ التّابِعينَ غَيْرِ أُلِی الْإرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ اللَّذينَ لَمْ يَظْهَرو عَلا عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ ما يُخْفينَ مِنْ زينَتِهِنَّ وَ توبو إلَا اللّٰهِ جَميعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحونَ» و به زنان با ايمان بگو ديده فرو نهند و درزهاشان را نگه دارند (پاكدامنى ورزند) و زينت‌هاى خود را آشكار نکنند مگر آنچه كه طبعاً از آن پيداست و بايد روسرى خود را تا بر سينه خويش فرو اندازند و زينت‌هاشان را جز براى شوهران‌شان يا پدران‌شان يا پدرانِ شوهران‌شان يا پسران‌شان يا پسرانِ شوهران‌شان يا برادران‌شان يا پسرانِ برادران‌شان يا پسرانِ خواهران‌شان يا زنان [همكيش] خود يا كنيزان‌شان يا خدمتكارانی كه از زن بی‏نيازند (خواجگان) يا كودكانى كه بر عورت‌هاى زنان وقوف حاصل نكرده‏اند، آشكار نكنند و پاهاى خود را طوری بر زمين نزنند تا آنچه از زينت‌شان نهفته مي‌دارند، معلوم گردد. اى مؤمنین همگى [از مرد و زن] به درگاه خدا توبه نمائيد؛ باشد كه رستگار شويد ﴿نور ۳۱﴾. حجاب نصّ صریح کلام الله مجید است و اجتهاد در مقابل نصّ، باطل است. بی‌حجابی دستکم مثل روزه‌خواری علنی هنجارشکنی است و ٣٠ ضربه تعزیر دارد. لختیها از رأفت بیش از حدّ طلبکار شده‌اند. و السلام
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 2
    ماشالله به این همه پررویی آقای میبدی
  • روح مطهر IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    8 4
    این اغتشاشات کور نیست کاملا واضح ایران و ریشه های آن را هدف گرفته است پس مماشات جایز نیست
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    6 5
    طبل رسوایی نظام منافقین حتی در اروپا زده شده
  • شمس تبریزی و ترک شیرازی لزوما ترک نیست. IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 1
    صلاح و فلاح امت آخرالزمان و پایان دنیا در حد ف،میبدی نیست ،وی باید از کم و کیف و راست و دروغ ستاره شش پر داوود سوال کند؟ بقول کانت متفکرآلمانی «دین اگر نتواند همه سوالات بشر را پاسخ دهد،دین نیست» ملای بلخی در مثنوی حکایت داوود را آورده که میخواست مسجدالاقصی را با سنگ بسازد و در این راه کشته ها و فریبخوردگان زیادی برجای گذاشته،مدام بر انبوه لشکر شیطان می افزاید،حال آنکه مسجد الاقصی یک مفهوم و معناست که بر عالم مستولی و چیره میشود و خلایق بالاجبار! بالاجبار !بالاجبار !موظف به رعایت قوانین آن هستند،و این ربطی به ساختن معبد و مسجد با سنگ هیچ ارتباطی ندارد.متخلفان، معارضان و محاربان با قوانین آن بلادرنگ مجازات شده تا وقتی در کالبد بشری هستندخلق و خوی سگ خواهند داشت و بمحض مردن(کرباسچی /مردن=کشته شدن=بدرک واصل شدن) تا روز محشر کبری در قالب سگ خواهند زیست،نمونه آنرا صادق هدایت در رمان سگ ولگرد آورده که مکاشفه ای بود از آینده خودش که به هشدارها توجه نکرد! ستاره شش پر نماد کسی هست که در سه ساحت عالم هم بلحاظ عقلی و هم بلحاظ احساسی سلطه دارد،پای راست که نماد ادراک آمیخته با احساسات است و پای چپ که نماد استدلال و تحلیلگری هست، شیطان که معنی لغوی اسم او ”گیرنده پاشنه“ است،پای چپ هر بشری را که نیش بزند پای او چوبین شده و دنیا پرست خواهد بود و مستحقق عذاب آخرالزمانی! کورش واقعی همان منجی عالم بشریت، حجت بن الحسن حضرت ولیعصر (س) و مظهر” اسماء“ الهیست ،یکی از نامهای ایشان کاتب است، در حالیکه کورش هخامنشی قیمت نخود و لوبیا و عدس که مطمع نظر یهود بوده را بر لوحهای خشتی حک میکرد! خال هندو نماد رجعت و رفت و آمد متوالی بشر در ساحتهای مختلف به این عالمست،تا چرخه های تاریخی را مدام تَکرار کنند،اما خال لب نماد کسی است که جلوی تکرار چرخه تاریخ را میگیرد و اوضاع نابسامان آن سامان میدهد او نام هر کسی را که بر لب آورد مجاز به رجعت خواهد بود.من بخال لبت ای دوست گرفتار شدم چشم بیمار تو را دیدم هشیار شدم.«الهم عجل لولیک الفرج».
  • مهدیزاده IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 3
    واقعا براتون متاسفم جناب فاضلاب میبدی
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    9 7
    اینقدر حجاب حجاب نکنید اغتشاشگرا اصلا دغدغه حجاب یا بیحجابی هم ندارن اونا اصل ایران را هدف گرفته اند
  • جانم وطن IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 2
    شعارشان زن زندگی آزادی است و اما زن ، تایم لاینشان پر از فحش به همسر و خواهر و مادر طرف مقابل است و اگر فرصتی پیدا کنند از تعرض به آنها ابایی ندارند
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 2
    خواسته های تاریخی ایرانیها کمک به مظلومان بوده و خواهد بود
  • مجید IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 1
    میبدی حتی نمدونه که خودش هم نفوذیه!
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 4
    این اغتشاشات تاوان سختی برای سعودی و صهیونها خواهد داشت
  • حقیقته تلخ IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 1
    جاله نظرات همه از خودی ها هستن، اگه راسدمیگین
  • حمید ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 2
    اصلاحطلبا پاسخ بدن وقتی با بورس و ... پول مردمو بالا میکشیدید اونموقع به فکر مردم و اعتماد مردم بودید ؟
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 3
    برای این همه شعارهای تو خالی اغتشاشگران یه ارزن هم نمیدن
  • مشهدی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 0
    فقط میشه گفت هههه مردم هزار هزار میان و زندگی عادی طلب دارن
  • سرباز رهبر IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 1
    مناسب است آقای فاضل میبدی و همفکران ایشان در جبهه اصلاحات به جای فرافکنی ، امروز پاسخگوی عملکرد سوء خودشان به مدت 35 سال که فرمان انقلاب در دست دولت های مدعی اصلاح طلبی بوده است ، باشند چرا که در این مدت بیشترین خیانت ها متوجه نظام شده و باعث بدبینی برخی از مردم نسبت به نظام شده است حاصل عملکرد سوء آنها از قبیل پرداخت حقوق های نجومی ، خصوصی بازی ها و حاتم بخشی های سرمایه های مملکت با ثمن بخس به نور چشمی ها و اقرباء و خویشاوندانشان و همچنین وام های چند هزار میلیاردی و و و ... توسط دولت های مورد نظر ایشان بوده است. پس به جای مطالبه گری ، مناسب است که پاسخگو باشند.
  • ماهان IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 3
    این عده خواهان هرج و مرج بیشتر برای تخریب اموال عمومی اند
  • MD ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 3
    شما افکارتان کور شده نمی‌دانید تاریخ گذشته کشورت را
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    8 1
    وطن فروشان و خائنان نمیدونن نمیفهمن بالادستیاشون خرشون که از پل بگذره همشونو حذف میکنن.چون میفهمن کسی که به کشور و هموطنای خودش خیانت کنه یعنی بعدا ممکنه به خودشونم خیانت کنه ضمنا نون خور اضافه هم نمیخوان و پول یافمت خرج مهره های سوخته نمیکنن.دیدم که میگم
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 9
    پدر سوخته های اغتشاشگر رو جارو کنید
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      4 2
      احسنت
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    6 4
    نیروی انتظامی همشون دارن تلفات میدن چون دستور برخورد سخت داده نمیشه
  • گمنام IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    7 5
    مشاهدات نشون میده بسیاری از افرادی که در اغتشاشات حضور دارند، به دنبال شیوع فحشاء و فساد و منکرات در جامعه هستند و محرم و نا محرم برایشان نا مفهوم است. لذا آلت دست تجزیه طلبان شده اند.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 1
    عجبببببببببببب
  • شهرام IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 6
    وقتی طرفهای اعتراضی را خوب تفسیر نکنید این معیشت خراب آنها نهفته هم که شود جای دیگر و یا زمان دیگیری بروز خواهد کرد مسئله برخورد نامناسب با قضیه است هر لحظه هزینهای گزافی به اصل انقلاب میزند پس حتما باید بررسی برخورد درست و صحیح با این سطح اعتراضات انجام گیرد که هزینه بر نباشد
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      2 1
      شهرام جان دیگه داری خیلی درهم و برهم می گی و خودت هم نمی دونی که قاط زدی. دیگه بیخیالش. برو بخواب.
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 4
    سجده طولانی نشود خداپرستی/ گر ز نَفسَت دوری کردی یکتا پرستی 😏
  • مجید IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 1
    هر کی خواسته اش رفاه و اسایشه
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 1
    اغتشاشات کور است چون شما نگذاشتید احزاب و تشکلات شکار بگیرند
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 2
    خیلی از اینا عقده ای هایی هستند که در خانواده دیده نشدن و اومدن برای دیده شدن
  • احمد IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 4
    متاسفانه اگر اعتراضی هم هست توسط اغتشاشگران به بیراهه رفته
  • م US ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    8 1
    ایکاش مشکلات مردم رو درک می‌کردید
  • هنتا IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 5
    آقا جمع کنید اعتراضات رو و اینترنت رو وصل کنید نونمون آجر شده .صبح تا ساعت ۲فقط سایتهای داخلی که نشد ......گوگل پلی هم قطع کردید و
  • US ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 2
    خیلی پرو هستید
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 2
    اقا حرف شما درست
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 3
    اگر سربازان دشمن اغتشاش نکنند چکار کنند ؟
  • شهروند شهرستان ارپمیه IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 5
    سلام بله در دوره کوتاه مدت یک ماهه حداکثر سه ماهه پایان خواهد یافت چرا و به چه دلیل؟ 1-طراحان این آشوبها در داخل حزب دمکرات امریکاست آنها روسیه را در اوکراین چین را در تایوان و ایران اسلامی را توسط تل آویو و ریاض و در اروپا توسط اتحادیه اروپا در تنگنا می خواهند قرار بدهند2- تا اتمام انتخابات میان دوره ای مجلس امریکا این سیاستها ادامه خواهد داشت3-نبود سامانه مدیریت بحران و نبود سوابق مدیریت بحرانها ی گذشته در شورای امنیت و نبود معاونت پیشگیری در ستاد کل نیروهای مسلح یک ضعف در مدیریت کلان کشور است4- طراحی هوشمندانه آشوبها و داشتن دولت امریکا در سوابق خود در دیگر کشورها یک مزیت برای امریکا است5-عدم مدیریت اطلاعات اینترنت و بازگشایی دوباره اینترنت طبق روال گذشته ضربات سنگینی دیگر به کشور خواهد داشت6-سیاست حزب دمکرات امریکا استفاده از نیروهای نیابتی علیه مخالفین خود است داعش نمونه آن هست7-برای مدیریت و بستن پرونده آشوبها بایدالگوههای جدید به جوانان دارای هیجان ارایه کرد8-انقلاب اسلامی را با مساجد شروع کردیم جنگ را با مساجد مدیریت کردیم9-اما از دوران سازندگی از مساجد غافل شدیم و جوانان را به مدیریت شبکه های مجازی سپردیم و این آشوبها ثمره آن غفلتها ست10-امام جمعه های شهرستانها رابسیج کنیم و آنها را پاسخگو کنیم به فعال کردن مساجد و ساخت مساجد و نو سازی آنهارا از شهرداریها با مصوبه مجلس بخواهیم11-شورای محله و محله یارها را در قانون شوراها با محوریت مساجد ایجاد و قانونی کنیم12-اختیارت شورای شهر را کاهش واختیارات بیشتر به شورای شهرستان بدهیم و انتخاب شهردار را با رای مردم شهرستان قانونی کنیم13-دولت مسجد محوری را در کشور نهادینه کنیم14-پیشنهاد مهم و ضروری: هفته آغاز امامت عدالت گستر جهان را از فردای وفات امام عسگری ع تا روز ولادت پیامبر گرامی و امام جعفر صادق ع را توسط مصوبه شورای انقلاب فرهنگی قانونی بکنیم. به امید رضایت امام زنده منتظرظهور انشالله و توکل الله
  • محمدی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 2
    مجلس با تصمیمی قاطع دست قانون را در برخورد با این ارازل باز بگذارد
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 2
    یه طرفب غش نکنی
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 1
    اون لباس پیامبر را از تنت در بیاور بعدبا دشمنان اسلام همراهی کن میبدی جان
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 1
    تا توانستند طی این سالها رو مخ نوجوانها کار کردند در شبکه های ماهواره ای
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 2
    با حرفای تخ نما شده
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    9 1
    اینایی که اغتشاش میکنن درد مردم ندارن وگرنه این همه خسارت به جان و مال مردم نمیزدن
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      7 1
      بعضیام اصرار دارن اینا مردمن
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 0
    خخخ مشرق سر نخ رو بگیر ببین تا کجا ادامه خواهد داشت ...خخخخ
  • CA ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 1
    میبدی قهرمان دورو بر ما نمان
  • نقی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 1
    یه وای هم به وای هات اضافه کن اونم اینه " حالا وای وای وای وای وای وای " البته ببخشید چند تا وای بود و هر کدام از وای ها با ضرب آهنگ مخصوص به خود تلفظ می شود
  • یوسف بیرامی IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 3
    در زمان رژیم پهلوی مردم مشگل رزق و روزی نداشتند و شکم مردم سیر بود اگر مردم انقلاب کردند بخاطر شکم نبوده بلکه بخاطر ترویج بی عفتی و ..گری توسط حکومت بوده
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 2
    کاش آقامون زودتر بیانات ارائه کنند و ما را در این محیط مبهم و مه آلود راهنما باشند.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 1
    ساکت باشی بهت نمیگن میبدی لال
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 2
    زنده باد آزادی. مرده با اغتشاشگر
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 2
    باز هم حرف های تکراری
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 6
    عزیزم حساب کن ببین ریشه بی حجابی اینجاست سه نفر خانم یک زن و دو دختر پول چادر شأن میشود 4500000 تومان شلوار با حجاب 1000000 تومان خورد و خوراک و آب و برق و گاز و اجاره خانه حالا از همه بدتر هزینه بیماری و دانشگاه و الا آخر و اکنون حقوق هشت میلیونی چه میشود کرد مجبورند یک مانتو که اندازه یک پیراهن است بخرند با یک شلوار کشی تنگ میشود دویست هزار تومان طرف مجبور است از لباس بزند بعد ناخواسته بی حجابی پیش میآید لعنت بر آدم نفهم که چاپ نکند همه ریشه اغتشاش و غیره در گرانی است زنا زاده است که این درک را ندارد و خود را به بیراهه بزند پیامبر اکرم میفرماید از درب که فقر آید از در دگر دین برود مشرق چقدر در آمد داری
    • عبدالله IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      1 1
      روسری از همه ارزانتر است؛ اگر هم از نداری نمی‌پوشی در خانه بمان! وگر از ناچاری بی‌حجاب بیرون آمدی، دیگر بود/ نبود گشت ارشاد چه فرقی به حالت دارد؟ فقر توجیه‌گر فحشا نیست، بهانه است. و السلام
    • DE ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      0 0
      چ جوک زیبایی شما یک کمدین واقعی هستی
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 0
    حالا مطمئن شديم
  • محمد IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 1
    باید با مشکلات ریشه ای برخورد شود شکاف طبقاتی تبعیض فساد بیکاری نا امیدی اینها باید حل شود
  • خسرو IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 2
    آن عده ای که در خارج عجله دارند که در ایران باید به هر قیمتی که شده انقلاب شود تا بتوانند به داخل بیایند و چشم امید آنها مدیری ها و میبدی ها هستند چون میزبانان این عده حوصله انها به سر آمده و ممکن است بیرون کنند آنها را برای همین عجله دارند و خونخواه مهسا شده اند و بهانه دیگری ندارند
  • سید فروزان CH ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 1
    مبیدی با سبیل رنگ کرده مدل جرج مایکلی .
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      1 1
      میبدی، گربه نره 2.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 1
    جوبشور اول ببند بعدش هم توالتتو بشور!
  • حسین IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 1
    آقای میبدی ببند بابا
  • حمید IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 1
    خواسته های مردم رو تو می دونی؟
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 2
    اگه چند روز آنها برخورد محکم بشه بقیه ی آشوبگران، اغتشاشگران، اراذل و اوباش و فتنه گران لونه و سوراخهایشان می خزند‌ .
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 1
    اینای که میان بیشترشون دختر بچه هستن، مرداشون هم همینکه می گیرنشون شروع می کنن به گریه و صدای مامانشون می زنن.
  • رسول IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 1
    یک کلام هم از مادر عروس
  • ذ US ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 1
    مشرق نیوز اماده باش
  • رضا IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 1
    از شما که ملبس به لباس پیامبر هستی انتظار می رود در اظهار نظرها بیشتر تقوی را رعایت نماید.
  • نا شناس IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 3
    این اشوب ها توسط جوانان زیبا و پولدار بر گزار می شه .این ها دوست دارند نا موس دیگران را در خیابان از دست شوهر و پدر بربایند کسی با انها کاری نداشته باشد.تمام ساکن بالا شهرند زمان شاه این تیب ادما با غروب افتاب می رفتند خا نه هایشان چون ......
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    10 5
    تا ابد پای نظامم میمونم. اینها هم بسی خار و خاشاک هستند که جمع میشن بالاخره. این حکومت و نظام صاحبش امام زمان (عج) هست و باید به دست ایشون برسه. سختی ها هم گذرا هست و نباید ناشکری کرد و باید دانست که اومدیم تو این دنیا که سختی بکشیم . امامان و پیامبران که از ما بهتر بودن پیش خدا؛ خیلی سختی هاشون از ما بیشتر بوده. خدا همه رو به راه راست هدایت کنه
    • ایران IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      2 0
      احسنت
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 1
    مشرق ،تحریف نکن
  • ایرانی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 2
    ملت همیشه در صحنه
  • امیررضا IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 1
    دمت گرم. حرفات رو حسابه.
  • BE ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 1
    میبدی تو کوری و نمی بینی
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    8 1
    بسیار خب برای حجاب اجباری رفراندوم بگذارید
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 0
      برای خصلتهای نظام اسلامی که رفراندوم نمیذارن!
    • عبدالله IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 0
      کدام حجاب؟ کدام اجبار؟ دیگر کجای ناموست را میخواهی هویدا نمایی؟ دین و شرف اگر ندارید لا اقل انسانیت داشته باشید. کجای دنیا بی‌حجابی اجباری است که اینجا به زور چادر از سر ناموس مردم می‌کشید؟
  • رزمنده جا مانده از غافله شهدا IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 2
    به معیشت مردم توجه کنید به رنج و درد ناشی از گرانی های افسار گسیخته توجه کنید که امان مردم را بریده
  • مجید IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    8 2
    دوستان این داعشی ها و تجزیه طلبان بخدا برای هیچ یک از افراد این مملکت مهم نیستن،حجاب و غیره بهانه ایست که ایران بشه عراق و سوریه و یمن و ...
    • محمد حسین IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 1
      اتفاقن در این مناقشات ، تنها چیزی که وجود نداره ، بحث تجزیه هست
  • علی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 1
    آقای فاضل میبدی خواهشا شعور مردم را دست کم نگیرید . مردم به خوبی می دانند که ریشه تمامی مشکلات کشور زیر سر شما اصلاح طلبان است. لطفا فرافکنی نکنیدو بروید توبه کنید
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 0
      مگه هنوز اصلاحطلب و اصولگرا داریم 😁 ؟
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 5
    زندگی برامن جهنم کردین
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    7 1
    آشوب هیچ زمانی خواسته ملت نبوده. نشر اکاذیب ندین
  • امیر کبیر🇮🇷 IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 2
    نکته مهم است که غافل مانده! یک: علمای قم میبایست با فرستادن شاگردان خویش به عنوان مبلّغ در سرتاسر مساجد کشور آگاهی بخشی از اهداف شیطان در ترویج بی بندوباری وظیفه اصلی خود را انجام دهند.
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 0
      حرفت بو داره کمی
  • AaA IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 1
    انشالاه
    • یک اغتشاشگر IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      1 1
      کم از حکومت طرفداری کنید بزارید ما بیاییم امنیتتونو، اموالتونو، ناموستونو و دین و هویتتونو غارت کنیم
  • من IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    قطعا
  • ناشناس IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    بیکاری وفقر ونداشتن مسکن برای جوانان.. سوء مدیریت.. وخطای انسانی... باید قبول کنیم.
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    الان بر فرض محال اینایی که اغتشاش میکنن پیروز بشن، خب کیو میخوان بکنن لیدرشون؟ رجوی یا پالانی یا ابی کومله یا جیش الظلم؟ کی؟
    • روح مطهر IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      0 0
      اینا که گفتی به درد چوپانی چهار تا گوسفند لیاقت ندارند چه برسد به لیدری یک جریان در ایران عزیز. در واقع این اغتشاشات از اول هم بی پدر به دنیا آمد و محکوم به فناست. زود یا اندکی دیر
  • نادری US ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    این کشور همیشه دچار بحران بوده و همیشه هم به لطف خدا بحران ها حل شده. این مساله هم حل میشه
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    خواسته ی دشمنان ملت ایران، تجزیه کشور، نابودی کشور، قتل و غارت اموال و ناموس مردم
  • US ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    دشمنان ملت ایران دنبال نابودی اسلامند. چون وقتی اسلام نابود بشه دیگه کسی مقابل استکبار نمی ایسته، براحتی صاحب مال و جان و ناموسمون میشن
  • IN ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 1
    مرگ بر دشمنان جمهوری اسلامی ایران
  • مجید IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    از این ترقه بازیا قبلا هم داشتیم. اینم تموم میشه. فقط یه عده فریب خورده ، دین و دنیاشون تباه میشه
  • خاناقا IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 0
    اولا، دوما سوما هاتونو ول کنین و فقط به این یک کلمه جواب بدین، که چچچرا از نظز شماها هرکی اومد و حقشو خواست چه در خیابان و یا هر جای دیگه چه به خوبی و خوشی و چه به حالت اعتراض.... از نظر پپپاک شماها میشه اراذل، اوباش، خودفروختع.. وووووخیلی اسامی جآلبی که اصصصصلا هم اونطور نیست. چچچرا؟؟
  • حامدی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    اینا معترض نیستن. معترض مثل بچه آدم میاد اعتراض میکنه نه اینکه دست به تخریب اموال مردم و قتل مردم از جمله پلیس و رهگذر و کسبه و ... بزنه
  • مهناز IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    هیچ چیز نباید تمامیت ارضی کشور را مورد تهدید قراردهد به بهانه جانی جانهایی بسیار فدا شدند و همه عزیز و سرمایه ی همین مرزو بوم و ثمره اش دلارهایی که به جیب محرکان فتنه درانسوی اب است فکرکنیم برای چه چیزی چه بهایی باید بدهیم
  • حاجی علی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    قابل توجه سیاسیون و مذهبیون تنها راه مسالمت امیز برای پایان اعتراضات و یا اغتشاشات و هر اسم دیگر که بگذاریم که بیشتر ازین دولت و ملت متضرر نشوند گفتگو است
  • خسرو IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    مردم اشتباه میکنند اگر به جای اینکه برای حجاب یا گرانی بنزین یا مسائل کوچک اعترکردن باید از اول انقلاب تا حالا جلوی بی عدالتی فساد و چپاول ثروت ایران مقابله میکردن وضع کشور به این صورت نبود
  • فرزاد IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    بعله
  • قربانی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    اونایی که میان مردمو میکشن، پلیس رو میکشن، آتش میزنن و ... از حیوان پست ترن. اولئک کالانعام بل هم اضل... همیشه جبهه حق و باطل باهم در حال مبارزه بودن. الانم همینطوره. به لطف خدا جبهه حق و اسلام پیروزه
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    میبدی قهرمان گند به خودت نچسبان
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    اگر لیدرهای اصلاحات را کنتزل کنیم آتش فته فروکش میکند
  • نیش فعال IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    بذر این فتنه ها در 8 سال روحانی کاشته شده و اکنون به خیال خود در حال برداشت هستد ولی زهی خیال باطل. محصولاتشان را به آتش خواهیم کشید و فتنه را در آتش خشم ملت خواهیم سوزاند. اصلاحاتچی جماعت بداند که ملت بیدار است و دارد با اغتشاشگران تسامح میکند تا بخود آیند.و گرنه طومار آنان را به اشارتی خواهد پیچید
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    واقعا خیلی نفهمن. خبلی.
  • خسرو IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    چرا یک نفر تو این همه نظر از بی عدالتی و فساد و اختلاس و آقا و آقازادگان حرفی نمیکنند فقط از حاشیه ها میگویند حجاب و بی حجابی جای خود دارد از سرمایه ایران بگوئید که عده ای به چپاول مببرند و بردند
  • . IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    اینایی که قرآن آتش میزنن و .... از حیوان پست ترن. فرزندان شیطانن
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    نه چرا دروغ
  • رضا IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    این اغتشاشگرها دشمن ملت ایرانن اینها اصلا ایرانی نیستن
  • سردار شهید قاسم سلیمانی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    خواهران و برادران مجاهدم در این عالم، ای کسانی که سرهای خود را برای خداوند عاریه داده‌اید و جان‌ها را بر کف دست گرفته و در بازار عشق‌بازی به سوق فروش آمده‌اید، عنایت کنید: جمهوری اسلامی، مرکز اسلام و تشیع است.
  • سردار شهید حاج قاسم سلیمانی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی (ص).
  • عشق DE ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 0
    امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی (ص).
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    عمل به مر قانون راه نجات مردم..
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    نگفتن تو خیابان آتش سوزی به راه بنداز و بیت المال را دور بریز و سر ببر جامعه را در خطر بنداز تا بیگانگان سو استفاده کنند
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 1
    چرا جمهوری اسلامی حرم است؟ برادرها! در افغانستان سرنوشتشان بستگی به جنگ ما دارد، در لبنان سرنوشتشان بستگی به ما دارد، در هر کجا که یک مسلمانی تکانی خورده، سرنوشتش بستگی به وضعیت ما دارد، ما پیروز شویم همه‌ آن‌ها پیروز شدند، ما شکست بخوریم همه‌ آن‌ها ریشه‌کن می‌شوند؛ همه‌شان. اگر مسأله‌ای به وجود بیاید برادران عزیز، سال‌های سال هیچ نهضتی، هیچ صدای آزادی بلند نخواهد شد، این را مطمئن مطمئن باشید.
  • عشق IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 1
    برادران و خواهرانم! جهان اسلام پیوسته نیازمند رهبری است؛ رهبری متصل و منصوب شرعی و فقهی به معصوم. خوب میدانید منزّه ترین عالِم دین که جهان را تکان داد و اسلام را احیا کرد، یعنی خمینی بزرگ و پاک ما، ولایت فقیه را تنها نسخه نجات بخش این امت قرار داد؛ لذا چه شما که به عنوان شیعه به آن اعتقاد دینی دارید و چه شما که به عنوان سنّی اعتقاد عقلی دارید، بدانید [باید] به دور از هرگونه اختلاف، برای نجات اسلام خیمه ولایت را رها نکنید. خیمه، خیمه ی رسول الله است. اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، آتش زدن و ویران کردن این خیمه است. دور آن بچرخید. والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمیماند؛ قرآن آسیب میبیند.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    لعنت به هرچی اغتشاشگره آشوبگره اینهاهمشون یک مشت بی درد هستن.
  • یکی از همین مردم IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    اینا مردم نیستن. اغتشاشگرا اتفاقا حسابی دارن ضد مردم فعالیت میکنن
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    از نظر اغتشاشگرا، مردم یعنی همین چند نفر اراذل و اوباشی که وحشی گری در میارن و آتش میزنن و شاهرگ نیزنن و کتک میزنن. بقیه ی مردم که راهپیمایی کردن علیه این اغتشاشگرا و جمعیتشون هم خیلی بیشتر بود مردم نیستن جیره خوارن؟!
  • سعید یزدان پرست IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    یادداشت بنده در سایت حوزه نیوز یادداشت رسیده | عالم‌نمایانی که به آیه نبأ عمل نکردند آیه نبأ حوزه/ عالم سکولار عالمی است که اگر به او بگویی درباره آیه ۶ سوره حجرات که مشهور به آیه نبأ است، برایم سخن بگو و توضیح بده، می تواند ساعت ها برایت سخن بگوید و منبر برود و اقوال مختلف در تفسیر این آیه شریفه را نقل و نقد و بررسی نماید ولی وقتی نوبت به عمل کردن به این آیه شریفه می رسد و وقت بکار بستن این دستور الهی در میان جامعه اسلامی است، نمی تواند و می لغزد و زمین می خورد. مطلب کامل در حوزه نیوز
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 0
    بله مشرق جان بله تموم میشه و دشمنان دست از پا درازتر مشغول طرح ریزی فتنه ای دیگر
  • US ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    این عکس کیه
  • دادا IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 1
    فاضل میبدی دنیا تموم میشه و روزی باید جواب کارهاتو به خدا بدی.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 0
    درود بر مشرق
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 0
    این اغتشاشات تمام میشود
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    قبل از زمان رضا شاه همه بلا استثنا چادری بودند حربه غرب بی حجابی آورد
  • نیما IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 0
    پس پسراتون تو یه کشور اجنبی چکار میکنه ؟؟؟ سوغاتی اوردین برامون
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    پدر وطن فروشها دربیاورید.اگررحم کنید کشور نابود می شود.اولین اقدام دشمنان تجزیه ایران عزیز است.سلاح بدید تا من هم بیام برای دفاع ازایران.البته نباید بی عدالتی اختلاس فراموش شود.مسیولین حواسشان جمع کنند.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    اصلا اینطور نیست. حجاب یک خواسته درونی و شخصی است. آنچه مهم است ارامش و امنیت است برپایه اقتصاد سالم
  • DE ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    نیرو انتظامی خیلی ضعیف عمل میکنه . چندتا بچه قرطی امنیت مردم رو سلب کردن و نیرو انتظامی نگاه میکنه .
  • کاظم IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    این موضوع خیلی بهتر می‌تونست مدیریت بشه.
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 0
    اموال اصلاح طلبان رو برای رفاه مردم مصادره کنید. همه چیز درست میشه
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    به یک شکل این اغتشاشات ظاهری وباطنی براحتی تمام میشود!؟عمل به قانون
  • نادری IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    این اغتشاشات در هم و بر هم است و به اذن الله به جایی نخواهد رسید هرچند خسارات زیادی به بار می آورد
  • . IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    مرگ بر تجزیه طلب فاسد
  • سید فروزان CH ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 0
    مبیدی با این سبیل رنک کرده آنهم بور ، مدل جرج مایکلی
  • م IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    هرچند این اعتراضات با اغتشاش همراه هست اما باید ریشه اعتراضات بررسی و تحلیل شود
  • محسنی IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    احسنت به مشرق
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    براندازا کلا چند نفرید؟
  • روح مطهر IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 0
    ایران در حال پوست اندازست و تمام تلاش دشمن بای جلوگیری و یا تاخیر در این پوست اندازی است. این پوست اندازی ایران را به یک ابرقدرت تبدیل خواهد کرد
  • امیری IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    خوانش واضحی دارد
  • محمد حسین IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 1
    بقیه دنیا هم گرفتار شده ، تازه زنهای دنیا متوجه شدن که تا الان ، چه ظلمی بهشون میشده .
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 1
    این بنده خدا اصلا شباهتی به طلاب حوزه علمیه و روحانیت ندارد خداییش طلبه ها و روحانیون هرکدام یک چهره های خاص و نورانی و جلوه عبادت و معنویت هستن. این شبیه... هستش
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    اف و لعنت به اصلاحات...
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    به نام خدا بله
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    چون لیدر درستی ندارد تمام می‌شود چون با اغتشاش همراه شد به جایی نمی‌رسد .چون مخالفان حکومت فعلی بی دین هستند اعتراض ها به جایی نمی‌رسد..
  • نیش فعال IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    مردم حتی اگر اعتراض داشت باشند هرگز اغتشاش را دوست ندارند. پس اغتشتشات محکوم است و به دست خود مردم از بین میرود
  • حمید IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    لعنت برسران اصلاحات خاعن،لعنت برشمااصلاح طلبان کوردل تروریست
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    بله تمام میشود
  • نیش فعال IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    این اغتشاشات نه تنها کور بلکه کرو لال هم هست برای همین فقط حرکات خشونت بار بلد است و گفتگو نمیفهمد. محکوم به نابودیت
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    شما میگی بیان بیان کنن در چهارچوب قانون !!!!!
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    آیا توانسته آید قیمتها را ثابت نگهدارید؟؟؟؟؟خیر چنین کاری نکرده آید!!!!
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 0
    میبدی جان مرا به شاگردی خود در درس نفهمی میپذیری؟؟؟؟؟؟؟؟
  • اسماعیل اسماعیلی IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    باسلام من یک ایرانی هستم
  • پوریا IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    من موندم این سلبریتیها و فوتبالیست ها چرا خودشون به میدون نمیان و خودشونو به خطر نمیندازن و فقط وایسادن کنار و بقیه رو میفرستن جلو
  • علیرضا IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    در کل ۳ گروه داخل خیابانها بودن.گروه اول فریب خوردگانی که متاسفانه با رفتارشون آب در آسیاب دشمن میریختن.گروه دوم منافقان و دشمنان داخلی بودند که از جمعیت گروه اول سوءاستفاده و اقدامات خرابکارانه انجام میدادن. و گروه سوم هیچکدوم از این دو گروه نبودند. بلکه آن اراذل و اوباشی بودند که میبایستی به لقمه حلالشان شک کرد.(همانهایی که پرچم آقا سید الشهدا(ع)و قرآن و مساجد رو آتش میزدند. گروه دوم و سوم تکلیفشون کاملا مشخصه.این اشخاص اگر این مملکت گل و بلبل هم که باشه به شرارتهاشون ادامه میدن.چون جیره خوار غرب و اسرائیل هستند. اما حرف اصلیم درباره گروه اول هستش. سوال اصلیم اینجاست؛ بنظرتون اگر در این مملکت عدالتی میبود.با اختلاس برخورد قاطع میشد و قانون فقط برای عوام نمیبود، چند درصد از همین گروه اول رو داخل خیابونها میدیدید؟!
  • سلام برهمه IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    دوستان از هر طرف هستید اولا مازمانی می‌توانیم انقلاب دست صاحب اصلی بدهیم که زنان ومردان مومن تربیت کرده باشیم
  • سلام IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    واقعا اگر برخورد جدی با این اغتشاشگرا نمیکنین ،اگر واقعا نمیتونین تا خود مردم دست بکار شوند
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    لعنت به هر چی خائنه با کشور
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    اول از همه در این مملکت کی برای اعتراض کردن مجوز دادن
  • علی IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    آقای میبدی : شاید خارج نشین ها آنقدر قدرت نداشته باشند اما عملکرد های نورانی مسئولان نادان و خائن بیشتر همگروههای شما مردم را ناراحت کرده اما همان مسئولان هنوز خواب هستند .
  • شلرلوت IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    نفسهای آخر اغتشاشات است. حالا نوبت عربستان و رژیم غااصب اسرائیل و اروپا و امریکاست که طعم تلخ انتقام این روزها رو بچشند
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    بزارین بیحجاب باشن بزرگترین لطمه و آسیب اول خودشون میخورن هر چه بیحجابی بیشتر بشه من دخترم چادرش محکم تر میشه انتخاب سالم زندگی سالم انتخاب با خودشوت
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    گفته‌می‌شود‌اغتشاش‌گران‌به‌روزنامه‌کیهان‌ حمله‌کردند‌
  • یا امام زمان DE ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 0
    حاج قاسم کشور بهت احتیاج داره کاش بودی از وقتی رفتی امنیت هم رفت روحت شاد
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    آخه خدایا مگر میشه
  • Amin IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 0
    این اغتشاش گرا جزو مردم نیستن . چون مردم در آرامش کامل و بدون هیچ دغدغه و نگرانی زندگی میکنن
  • حامدی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 0
    اینایی که میگن اراذل بخاطر اقتصاد اومدن اعتراض. اراذل نامحترم لطفا خاموش باشید چند روزه کار و کاسبی مردم رو خراب کردین
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 0
    انشالله بایاری خدا این فتنه ها واشوب ها تمام میشه ولی ادم دلش میگیره یک ایرانی اصیل وباغیرت هیچ وقت چادر از سر ناموس مردم نمیکشه هیچ وقت زن ودختر وخواهر خودش رو بزک کرده بیرون نمیاره تواین مملکت به جز مسلمان ادیان دیگه هم زندگی میکنن که به خاطر دفاع از این مملکت فرزندان وعزیزانشون تقدیم کردن تا اینجا افغانستان وسوریه نشه
  • مرتضی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    دنیای عجیب و غریبیه
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    کسی که حرمت پرچم کشورش نگه نمیداره، اصلا صلاحیت اعتراض نداره
  • ایران بانو IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    ایران تا ابد جاودان خواهد ماند🇮🇷
  • یک دختر IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 1
    من هم یه دختر جوان خیلی مشکلات دارم پدر م گارکر باز خدارو شکر خداروزی مارو میرسونه آدم میتونی سختی مالی تحمل کنه ولی بی امنیتی نه من اصلا دلم نمیخواد کشورم بپاشه هر روز در استرس سپری میکنن میترسم که اگر این آدم بی حیا وبی غیرت امنیت کشورم از بین ببیرم بیفته دست آدم هی دیگه دیگه همین جوری زندگی میکردم نتونیم زندگی کنیم میترسم چادرم دیگه نتونم سر کنیم امنیت نداشته باشم انشالله خدا این افراد پاک کنه از این جهان خستی این مشکل سپری کنیم برخی جوانان یکم بیندیشن و هیجانی تصمیم نگیرن این مشکلات تمام میشه انشالله خدا آن هارو احل کنه
  • جمهوری اسلامی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    1 1
    اعدامشان کنید بروند دگ
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    پس چرا این اینترنت رو باز نمی کنین ما رو از کار و کاسبی انداختین نکنه قراره بشیم کره شمالی اینترنت رو باز کنین کا رو کاسبی اینترنتی مردم خوابیده مستجریم بفهمید ما ماهانمون از راه مشتری های انلاینه پولدارم نیستیم اینقدر که همه چی بالاست میشه هزینه مخصوصا اجاره
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    شما از خواسته تاریخی ایرانیان حرف نزن
  • راحله US ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    تورو به خدا اغتشاشگرارو زودتر جمع کنید ، اسایشو ازمون گرفتن😓 چرا برخورد جدی نمیشه با اینا خیلی با ملاحضه داره فتار میشه باهاشون . اینا سلب اسایش کردن لایق اشد مجازاتن.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    این دختره مهسا انتهاری حزب کوموله بوده حالا صبر کنید ببینید گندش کی در میاد از زبون امثال مس مسی
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    مشکل عمده اینه ک مدارس و دانشگاههای ما و حتی نهاد وسازمانهای ما از شهرداری .بانک.حل اختلاف دادگاهها و...نتونستن مهدویت رو درست ودقیق توضیح ونشر دهند فقط صبح ساعت هفت ونیم رفتن سر کار دو تا چهار برگشتن منزل یه حقوق وبیمه ای و وامی ک بدنیا بپردازن عمرا نتونستن ب کارمندان دانش اموزان دانشگاهیان معرفی کنند ک سفیانی کیست یمانی کیست مهدویت چیست دجال چگونه است
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    چرا سوالی می‌پرسید که خودتون جوابشو میدونید
  • یادگارمومنی IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    0 0
    رسانه های بیگانه آتش نفاق و آشوب را شعله ور می کنند،باید ارتباط مزدوران قطع شود.
  • F IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    این روزها بی حجابی ناراحتمون نکرده بی ادبی بی حرمتی ناامن کردن تفرقه انگیزی بی حیایی و بی شعوری اذیتمون کرده!!! دخترای مدرسه ایمون بجای اینکه به فکره درسو دانش باشند،موهاشونو ریختن بیرون دکمه مانتو باز میکنن سیگارم دستشون مثل لاتا راه میرن و شعارایی میدن که در شأن هیچ انسان با شعورو ادبی نیست. بعد چندتا پسر اشغال هم بهشون چند تا متلک بد میندازنو هر هر میخندن خواهش میکنممم حتی اگه بی دین هستین بی حجاب هستین از این چیزها حمایت نکنید چرا متوجه نمیشید فقط فقط هدف نابودی ایران است اگرم نشد تضعیف و جلوگیری از روبه جلو رفتن ایران هست
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 0
    ان شالله یاری خدا نزدیک هس چون هرگز شهوت پرستان پیروز نخواهند شد
  • پسر انقلابی IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    1 0
    به نام خدا ضمن سلام خدمت هموطنان عزیزم باذکری صلوات برای شادی روح شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و امنیت و سلامت انشالله که لطف خدا شامل حالمان میشود و این دوره را هم با یاری خدا پشت سر میگذاریم و خاری میشویم تو جشم دشمنان اسلام هرگز نخاهیم گذاشت خدشه ایی به انقلابمان با نا امنی که رژیم صهیونیستی ترتیب داده در کشور وارد بشه
  • علی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 0
    همش کار دشمنان هستش ایشالا تمام میشه امریکا غلطی نمیتونی بکنی و این اغتشاش هم تمام خواهد شد
  • آرمان IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    این اغتشاشات لعنتی کاش زودتر تمام بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس