«محمد شریعتمداری» وارد ستاد انتخابات کشور شد

"مهسا امینی" در یک حادثه تلخ و بصورت تصادفی درگذشت. اما عده‌ای در اردوگاه جریان اصلاحات و اعتدال گویا قصد دارند به این بهانه برای نمایش‌های خود بلیط بفروشند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

سند زدن کارآمدی رهبری به نام روحانی

سند زدن کارآمدی رهبری به نام روحانی/ "مهسا امینی" بلیط نمایش شما نیست!

محمود میرلوحی، فعال چپ و عضو سابق شورای شهر تهران طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی نوشته است:

در دولت کنونی اشتباهاتی صورت گرفت اولویت مشکلات کشور معیشت است و برای این مشکل باید به برجام بازگردند، اما در مقابل جراحی اقتصادی صورت گرفت تا قیمت‌ها واقعی شود اما نتیجه آن تورم بوده است. یکی از موضوعاتی که دولت تصور می‌کرد می‌تواند در آن به موفقیت برسد برنامه هسته‌ای و برجام بود اما تصورشان اشتباه بود و به رغم آنکه با سنگ‌اندازی‌های صورت گرفته در دولت روحانی مواجه نبودند اما نتوانستند موفقیتی کسب کنند.

او سپس می‌افزاید:

"پیش از این هم اشاره کرده بودم که در دوره اوباما که این توافق امضا شد، به تعبیر نمایندگان کنگره و سنا که ایران را از ساخت بمب هسته‌ای منصرف کردند از اوباما انتقاد می‌کردند که چرا دلارها را با هواپیما به ایران فرستادید. رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در جواب گفت که من این توافق را بدون درگیری نظامی با ایران به دست آوردم. "[1]

*سیاست‌ورزی و عرصه حکومتی یک کشور هرگز عرصه بندبازی و حقّه‌بازی نیست و رجال سیاسی حق ندارند پا بر این رفتارهای غلط بگذارند...

در دوران دولت اعتدال تنها یک مرتبه پول نقد دلاری از آمریکا بوسیله هواپیما به ایران فرستاده شد و آن هم نتیجه تدبیر رهبر معظم انقلاب در برابر تقاضا و التماس آمریکا بود.

آمریکا در آن مقطع خواستار رهاسازی جواسیس آمریکایی دستگیر شده در ایران بود که با تدبیر نظام و رهبری بنا شد جواسیسی که تخلیه اطلاعاتی شده‌اند و دیگر واجد ارزش اطلاعاتی نیستند در مابه‌اِزای پول نقد به آمریکا فرستاده شوند.

و کاخ سفید هم در کمال تسلیم مجبور به پذیرش شرط رهبر انقلاب شد و مقادیر متنابهی دلار نقد را به وسیله یک پرواز به تهران فرستاد و جواسیس خود را تحویل گرفت.

رخدادی که بخشی از آن نیز در سریال گاندو به تصویر کشیده شد.

اکنون مشخص نیست میرلوحی چطور حاضر به گفتن دروغی اینچنین فراخ و فاحش شده و مهمتر از همه اینکه چطور توانسته مجاهدت و تدبیر مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب که منجر به خفت آمریکا شد را به حساب کسی و جریانی سند بزند که صراحتا معتقد به چالش با امپریالیسم آمریکا نیستند و آمریکا را قدر قدرت می‌دانند.

بایستی در سازوکار "جهاد تبیین" کاری کرد که جای شهید و جلاد عوض نشود و مردم و نسل‌های اکنون و آینده ایران اسلامی همگی متوجه مجاهدت‌های ولی فقیه در راه اعتلای اسلام و ایران باشند.

آنچه که در کلام میرلوحی گفته شد؛ می‌تواند در غیبت جهاد تبیین؛ باز هم تکرار شود...

***

"مهسا امینی" بلیط نمایش شما نیست!

سند زدن کارآمدی رهبری به نام روحانی/ "مهسا امینی" بلیط نمایش شما نیست!

محمد شریعتمداری، فعال اصلاح‌طلب و از وزرای کابینه اعتدال، طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه اعتماد در اشاره به درگذشت تصادفی مرحومه مهسا امینی نوشته است:

"اصلا باورپذیر نیست در شرایطی که مردم متحمل فشارهای سنگین اقتصادی هستند، چگونه عده‌ای با رفتارهای نابخردانه و بی‌تاثیر و بدون محاسبه، این‌گونه برای کشور و مردم هزینه‌سازی می‌کنند و عجیب‌تر آنکه در مقابل خواست عمومی برای ریشه‌یابی این رفتارها و استفاده از این ابزارها هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای وجود ندارد. "

او همچنین تصریح می‌کند:‌ شایسته نیست به‌ جای مسوولانی که باید پاسخگوی ناکارآمدی‌های‌شان در سامان‌بخشی فرهنگی و اجتماعی کشور باشند، مردم در محدودیت قرار گیرند.[2]

*قاتق نان ساختن از خون دیگران هرگز پسندیده نیست.

آنهم از سوی کسانی که خود باید در قبال برخی مسائل به مردم پاسخگو باشند...

خوبتر آن بود که آقای شریعتمداری این اظهارات را اول از همه برای خود و سپس برای دامادشان که پرونده اقتصادی دارد؛ می‌خواندند و تأمل می‌کردند. تا عاملان هزینه‌سازی برای مردم، ریشه‌های برخی مشکلات موجود و مسئولانی که باید بواسطه مشکلات پاسخگو باشند؛ اول از همه برای آقای شریعتمداری و دامادشان و بعد برای سایر مردم ایران منکشف شود...

به سخن دیگر اینکه آقای شریعتمداری، هم در چند دولت وزیر بوده‌اند و هم از ابتدای انقلاب تاکنون سمت داشته‌اند. ضمن اینکه در خانواده دامادشان هم مشکل اقتصادی وجود داشته است.

اکنون آیا نظام اسلامی یا به قول آقای شریعتمداری "عده‌ای"(!) که تلاش کرده‌اند نظام را از ورای منافع شخصی عده‌ای عبور بدهند و امنیت و دین و اقتصاد مردم را تأمین کنند باید پاسخ کارنامه و حواشی پر بسامد امثال شریعتمداری را بدهند؟ آیا این شرط جوانمردی است؟

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/detail/342366

2_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/190858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    21 18
    اینها یک عده هستن که می خوان فساد و فحشا را در مملکت رواج دهند یک سری ادم که لقمه های حرام زیادی گیرشان امده اخرت که ندارن می خوان از دنیاشان لذت ببرن یکی از این لذت ها لذت جنسی است با حرف های قشنگ و به نام ازادی می خوان از زن ها سو استفاده کنن یک مشت عمله بی مزد هم باور کردن
    • بابک IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      9 0
      ایران عزیز ما مشکل سیستم ایمنی دارد که باکوچکترین سرما خوردگی اورژانسی میشود
    • بیک IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      8 5
      بلایی که غربیها سر زنان میارن رو برید ببینید. بدتر از این نیست که زن بشه سگ افراد پولدار و... حرمتی برای زن قائل نیستن
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      7 1
      شریعتمداری درست گفته. قوه قضاییه اول بره اینو محاکمه کنه که چرا جز باعث و بانی های مشکلات اقتصادی در دوره دفاع مقدس دوم شد. شریعتمداری باید جوابگوی ناکارآمدی خودش در دوران وزارت کلید ساز باشد.
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    13 4
    هر کسی در پشتیبانی از افساد طلبا حرف بزنه حرام لقمه ای بیش نیست
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    10 10
    اگر آقای رییسی و مسوولان نظام به جای مماشات با بی حجابان قاطعانه با آنها برخورد می کردند کار به اینجا نمی رسید. اگر به جای آنکه دم از فرهنگبازی و آن حرفهای بی حجاب شاد کن نمی زدید، اگر واقعا اینها را دختران خودتان می دانستید و به زور مانع از این می شدید که خودشان را به چاه بیندازند کار به اینجا نمی کشید.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    5 7
    شریتمدار درمعرفی به کابینه اول خاتمی دیپلم ریاضی بود درکابینه روحانی دکتر شد برادر خانومش پسرش دامادش هم دزد نیستند وسفره ومعاش مردم راکوچک نکرده اند اومردیست برای همه فصول تمام دولتها ومناسب اقتصادی نمونه ندارد پیشنهاد میدهم کلاس اموزشی بگذارند از تجربیاتشان استفاده کنند
  • رضا IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    16 0
    اگر آقای شریعتمداری و دامادشان سابقه فساد اقتصادی دارند (که می دانیم دارند) چرا باید آزاد باشند و مجازات نشوند و نظام را زیر سوال ببرند؟!!
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      3 1
      مجرم پرونده مجازات شد. مسئله بر سر اینست که چرا اکنون همینان مدعی نظام شده اند که چرا اعتماد مردم را از بین می برد!
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    7 2
    اینها از پررویی عبور کردن و به فراخ رویی رسیدن سنگ پای قزوین که نه ولی سنگ پای زنجان و شاید هم اونورتر
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    7 12
    اصلاحات لجن ریخت بر مملکت کسی هم به انها چیزی نگفت الان طلب کارن اف بر این پر رویی نجومی
  • مصطفی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    7 12
    چون حرف مفت زدن تو کشور ما بی هزینه است . مسئولین اصلاحات می دونند اگر یک دورغ بگن و افکار عمومی رو فریب بدن هیچ هزینه ای نداره ولی اگر نظام مقتدر یکم از رافتش بکاهد و أَشِدَّاء عَلَى منافق باشه و این حضرات رو مجبور به عضر خواهی در تریبون رسانه ملی کنه و ازشون اعتراف بگیره که دروغ گفتن و هر حرفی که می زنند به قیمت اعتبارشون تموم بشه اون وقت ببینید کی دیگه حرف بیهوده می زنه. الان دروغ گفتن هیچ هزینه ای نداره . فقط بی وژدانی می خواد و بی دینی
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    4 12
    کاش یه ارزن درک و شعور قاسم سلیمانی تو وجود بقیه بود
  • نیش فعال US ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    8 8
    وای از این اصسلاحطلبها که همیشه پله های بالا رفتن خود در اذهان مردم را روی خون و جنازه بنا میکنند
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    5 2
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • انسی IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    6 2
    امریکا جی مردم‌ مسخره و بازیچه دست خودتان کردید
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    7 5
    یک آزمون ساده به اسم مهسا عیار مسئولین را نشان داد و عیان شد که فقط فراجا پای آرمانهای انقلاب ایستاده است
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    7 6
    قبول کنیم کسی که سه بار به خاطر بی حجابی دستگیر شده یه چیزی این وسط بوده
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    12 8
    نتیجه مماشات با بی حجابان و فتنه گران 78 و 88 همین است
  • محمدایوب IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    8 2
    قدیم ها اگر در یک خانواده فردی دزدی ویا بی عفتی میکرد آن خانواده ترک محل زندگی میکردند ویا سرشان را بالا نمی گرفتند اما الان در فرقه اصلاح طلبان این منافقین انقلاب دزدی وادم کشی به افتخار تبدیل شده سربالا ومفتخر ارزندام میکنند شریعتمداری داماد ودخترش دزدی کردند و جهانگیری برادرش دزدی کرده حالا می آیند مصاحبه ونظر میدهند تف به شرف نداشته اتان یا نجفی زن می کشد اسهال طلبان خفه خون میگیرند مقتول را زن بدکاره می گویند حالا برای یک دختر سکته کرده اشک تمساح می‌ریزند اینهمه دزدی ازطرف هم قبیله اتان از مشکلات مردم می گویید
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    6 2
    من از اصلاحات انتظاری جز این ندارم. شما دارید؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    10 2
    بلیط نمایش نیست سند دیگری از جنایات نتایج مدیریت تدبیریها است
  • BE ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    9 1
    امروز تکنولوژی خیلی از دروغ ها را رو می کند و حقایق را روشن می کند
  • امین IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    13 2
    لعنت خدا بر شیاطین کشور
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    11 0
    وقتی مسببان وقیح وضع موجود رو محاکمه و مجازات نمی کنید نتیجه همین میشه که هم طبلکار می شوند هم وقیح تر
  • علی افصحی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    4 5
    وقت خود را به پاسخ به خزعبلات دزدان خانوادگی افساد طلبانی چون شریعتمداری که دامادش رضوی را چنان پشتیبانی کرد که ابر دزد بین المال شد، نگدرانید. ضدانقلاب با تمام توان به بهانه مرگ یک زن به میدان آمده و از بس عجله دارد از هول حلیم می خواهد به دیگ بیفند. ببینید نجزیه طلبان ، منافقان، علی کریمی بیشرف، گلشیفته فراهانی هرزه و همه زخم خوردگان از انقلاب اسلامی چه هلهله ای به راه انداخته امد برای از کار انداختن ماشین تخریب دشمن حزب الله بایدبه میدان برود حرف زدن با جماعت شیطان صفت مشغولینی است که شیطان فراهم می کند.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    4 1
    اصلاح طلبان همچون اربابشان اسرائيل غده اي سرطاني هستند كه بايد كنده و به چاه انداخت. پ.ن: شيمون پرز ملعون و نتانياهو ملعون اصلاح طلبان را پياده نظام و سرمايه هاي اسرائيل در ايران خواندند.اف بر اين ننگ هميشگي وپاك ناشدني خيانت كه بر پيشاني اصلاح طلبان خورده است.
  • جان نثار IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    16 6
    کارآمدی رهبری واقعا در دنیا بی نظیره یعنی در بین رهبران جهان هیچ کس تا این حد کارآمدی نداره
  • نیش فعال AT ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    7 4
    اصلاح طلبان همیشه از کارنامه ی دیگران نمره های خوب را به نام خود میزنند و ناکارآمدی خود را با نام دیگران توجیه میکنند
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    5 4
    مگر از اصلاحطلب جماعت جز این انتظاری میره؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    6 8
    شماها دنبال بزرگ کردن این مسئله هستید تا از آن ماهیگیری کنید وگرنه این چیزها عادی هست که یک نفر فوت کند
  • GB ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    6 0
    این به اصطلاح اصلاح طلبان مثل کفتار وکرکس هر جا لاشه وجنازه ایی میبینند شروع به وزوزه وبالا وپایین پریدن میکنند منتظرند از لاشه وجنازه چیزی سهمی داشته باشند ،
  • شهرام IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 3
    جهت پاسخگویی به شریعتمداری چرا سوابق گذشته را به عنوان جواب انتخاب کردید انگار تمام وضع موجود به خاطر تنها داماد ایشان است
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      1 0
      مشرق یک مثال رو مطرح کرده که به نظر من کار خوبی بود
  • فرهاد صحرانورد IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    7 0
    وزیر کابینه امید واعتدال دبر ارخواب بیدار شدند.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 0
    من اونو میشناسم این مهساجونم 3تا واکسن زده بود بنظر من بخاطر واکسن سکته کرده چون یکی دیگر از همکلاسی هامون همینطوری شد
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 0
    احسنت
  • بابک IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 5
    ایران عزیز ما مشکل سیستم ایمنی دارد که باکوچکترین سرما خوردگی اورژانسی میشود
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    3 0
    پرچم حسین ع را در استان باکو پایین کشده اند. هل من ناصر ینصرنی‌
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    3 0
    از مقابله با فتنه گر و بی حجاب نترسید. اینقدر ادای حقوق بشری در نیاورید. اینها که به خیابان آمدند مسلمانانی نیستند که برای شهادت آمده باشند و مثلا اگر کشته ببینند بیشتر خونشان به جوش آید. این ها افراد رفاه طلب ترسویی هستند که زندگی به سب غرب را می خواهند و البته شک نکنید اگر اینها بر ایران مسلط شوند حتی یک مسجد را هم باقی نخواهد گذاشت.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 0
    اگر ارمنستان با ترکیه و آذربایجان خواست زدوبند و زنگزور را واگذار کند به هر سه کشور هشدار داده شود مرزهای خود را روی کامیون‌های آنها می بندیم مجبور میشوند عقب نشینی کنند
  • SE ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 0
    احسنت
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 0
    اصلاح طلبان مزدور و وطن فروشند ،
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    3 0
    یک پزشک : اصلاح طلبان بدنبال ماهی گیری از آب گل آلود هستند تا مسائلی مهم تری مثل معضل بیکاری و ... حل نشود اما فراموش نکنید که مهسا سه واکسن زده بود آنهم واکسن اجباری باحتمال 99درصد مهسا در اثر واکسن زدن فوت شده است
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 2
    دلسوزان کشور روش صحیح اعتراض را آموزش دهند .
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      3 2
      دلسزان اگر دلسوز باشند می دانند اساسا کسی که به قانون خدا اعتراض دارد دشمن جامعه است و دنبال بهانه برای آشوب می گردد. چون با اساسا اسلامی بودن ایران مشکل دارد.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 0
    شما یک مورد پاسخ. دوران صدارت خودرا برشمارید
  • ناصر IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 0
    لطفا این اصلاحاتی ها رو بزرگ نکنید بزارید بمیرن اینها باعث ایجاد فساد و باند بازی و مشکلات اقتصادی برای مردم شدن . اینها رو ول کنید حرفای صدمن یغاز اینها رو پوشش ندید بی حیاها رو
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 0
    مشرق با این حقیقت بزرگ چه میکنید ؟؟
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 0
    همیشه کارشون همین بوده و البته خواهد بود
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 0
    نطام جند پاره . این است عاقبت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس