محسن میردامادی

محسن میردامادی اخیراً در اظهاراتی با مضمون سفیدسازی مصطفی تاجزاده پس از دستگیری گفته است: اینجانب نیز به دفاع از انتخابات آزاد می‌پردازم!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"ساده‌لوح نبودن"؛ تنها شرافتمندی ما در مقابل زمستان سخت اروپا!

منطق جالب رهبری برای موشک‌های نقطه‌زن/ "ساده‌لوح نبودن"؛ تنها شرافتمندی ما در مقابل زمستان سخت اروپا!

حسین دهباشی، فعال رسانه و از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان اخیرا در یک رشته توییت نوشته است:

"و ببینید دوستان! این‌که به انتظار زمستان و کمبود سوخت و سردی چشیدن کشورهای فقیر یا آدم‌های فقیر در کشورهای غنی باشید (ثروتمندان که به هر حال سرما نمی‌خورند)، منش شرافتمندانه‌ای نیست. هست؟ و دقت شود که صحبت از احتمال آزرده کردن ضعفا است. یعنی همان بخشی از جوامع که شاید اصلا ندانند ایران کجا است چه رسد به آن‌که تحریم‌اش کرده باشند که حالا مثلا بشود تلافی کرد! کما اینکه مگر اقشار آقازاده در کشور خودمان، چیزی ضرر کردند و فشاری به جایشان آمد از مصایب اقتصادی معمولی‌ها؟ "

*قبل از این، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز در یک توییت مشابه گفته بود:

"غرب از تحریم‌های بی‌رحمانه به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند، در حالی که ایران به دنبال روابط عادی با تمامی دولت‌های قانونی و غیرمتخاصم است. ایران هیچ گاه از نفت یا گاز به عنوان یک اهرم فشار استفاده نکرده است. "[۱]

دقت شود که ایران اسلامی همان کشوری است که حتی در جنگ تحمیلی عراق هم حاضر به آسیب رساندن به مردم بیگناه عراق و شهروندان عادی این کشور نشد.

پس این وصله‌ها به ایران نمی‌چسبد.

مع‌الوصف جای "شهید و جلّاد" هم نباید عوض شود...

یعنی آقای دهباشی به جای اینکه سران اروپا را برای تحریم ایران شماتت کند، به جای اینکه از سران اروپا بپرسد چرا از جنگ اوکراین خارج نمی‌شوند تا دچار بحران سوخت نباشند و به جای اینکه به اروپا یادآوری کند کابوس "زمستان سخت" اثر همکاری با آمریکا و دشمنی با ایران است اما سمت انتقاداتش را متوجه ایران اسلامی می‌کند!

طبعا خوشحالی از آسیب دیدن مردمان عادی در هر نقطه‌ای از جهان رذیلت است. ولی ما مسئول رفتارهای ظالمانه سران کشورهای اروپایی و ظلمی که به واسطه تحریم ایران و جنگ اوکراین به مردمشان روا داشته‌اند، نیستیم.

همچنانکه مسئولیم و نمی‌توانیم ایران اسلامی را به بهانه برجام یا سختی کشیدن مردم اروپا تسلیم کنیم و ایضا نمی‌توانیم اکنون که دشمن سپر انداخته؛ سپرش باشیم!

باید دانست که در مواجهه با دشمن تا دندان مسلحی که رذالت او عیان شده؛ اصل بر تحصیل منافع و حفظ امنیت کشور و مردم است نه اینکه آقایانی پیدا شوند که در وهله اول به بهانه دلسوزی برای مردمان مستضعفی که در ارض حکومت ظالم زیست می‌کنند؛ سپر انداخته و خود و کشور را تمام و کمال تسلیم دشمن کنند.

این همان اشک کباب است که موجب طغیان آتش خواهد شد.

***

دفاع میردامادی از رفتارهای بد تاجزاده

منطق جالب رهبری برای موشک‌های نقطه‌زن/ "ساده‌لوح نبودن"؛ تنها شرافتمندی ما در مقابل زمستان سخت اروپا!

محسن میردامادی، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیراً طی اظهاراتی در دفاع از "مصطفی تاجزاده" و به منظور سفیدسازی او پس از دستگیری گفته است: نظارت استصوابی عملا از انتخابات یک پوسته باقی گذاشته است و محتوای آن را در کل معدوم کرده است؛ لذا با وجود نظارت استصوابی عملا چیزی از بحث حاکمیت مردم باقی نماینده است.

به گزارش کانال تلگرامی امتداد، او می‌افزاید: با این وضعیت انتخاباتی، عملا چیزی به نام انتخابات آزاد در کشور نداریم. نقش مردم و اراده آن‌ها بر اینگونه انتخابات حاکم نیست و در عمل هم این نوع ویژه‌گزینی‌ها به تدریج تثبیت شده است، که این خود باعث آلوده شدن کشور به فساد شده و باعث شده فساد گسترش یابد.

میردامادی در مورد نظر تاجزاده در بخش انتخابات آزاد و نظارت استصوابی خاطرنشان کرد: این موضوع به کرات در بحث‌های آقای تاجزاده وجود داشته و من خلاصه محورها را می‌گویم و طبیعی است در این حوزه اینجانب نیز به دفاع از انتخابات آزاد می‌پردازم!

*در حال تماشای نمایشی هستیم که طی آن یکی از سران تحریم انتخابات‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ از دیگر فرمانده میدانی این رفتار دفاع می‌کند!

مصداق آن ضرب‌المثلی فارسی که می‌گوید: کوری عصاکش کور دگر شود.

چپ‌های ستادی به بهانه نظارت‌های شورای نگهبان و تأیید صلاحیت نشدن برخی داوطلبانشان برای نامزدی در انتخابات دست به "تحریم انتخابات" زده‌اند.

رفتاری که معنای آن لگد زدن به دموکراسی و رأی مردم و در ادامه برداشتن سلاح علیه مردم و حکومت سیاسی است.

دقت شود که چپ‌های ستادی در حالی به بهانه نظارت‌های شورای نگهبان دست به تحریم انتخابات زدند که این نظارت‌ها جزو لاینفک تمام انتخابات‌های ایران طی ۴۳ سال گذشته بوده و جالب آنکه جریان اصلاحات در بخش اعظم این مدت نیز بر مسند اجرائیات کشور تکیه زده است.

ضمن اینکه فرض بر تأیید نشدن هیچ یک از نامزدهای اصلاح‌طلب نیز چپ‌ها می‌توانستند رفتار خود در سال ۹۲ و ۹۶ را تکرار کنند و دست به حمایت از یک نامزد ائتلافی مثل روحانی بزنند. اما آنها این کار را هم نکردند چون به سمت معارضه در حرکت‌اند و یک معارض هم طبعا سیاست و عقلانیت را مرده می‌انگارد.

مردم و خواص همچنین باید بدانند که اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ عالما و عامدا دست به معرفی رجالی برای نامزدی در انتخابات زدند که هیچ عقل سلیمی به صلاحیت آنها رأی نمی‌داد!

مثل کدام عقل سلیمی حاضر است "مصطفی تاجزاده" خشن و حامی تحریم انتخابات را بعنوان یک نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بپذیرد؟

اما چپ‌ها این حد انعزال از عقل را رواداری کردند و به نامزدهای معقول‌تری مثل عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده هم روی خوش نشان دادند صرفا و فقط برای اینکه بهانه‌ای برای تحریم انتخابات داشته باشند.

بهانه‌ای بی‌بنیاد که آنها را در سمت معارضه مسلحانه علیه نظام اسلامی قرار داده است.

گفتنیست سعید حجاریان چندی قبل اعلام کرد که راهبرد تحریم انتخابات همچنان در دستور کار اصلاحات قرار دارد. [۲]

***

منطق جالب رهبری برای موشک‌های نقطه‌زن

منطق جالب رهبری برای موشک‌های نقطه‌زن/ "ساده‌لوح نبودن"؛ تنها شرافتمندی ما در مقابل زمستان سخت اروپا!

سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، روز سه‌شنبه گذشته طی سخنانی در همایش طرح ولایت بسیج استادان در مشهد گفت:

"در منطق اسلام، کشتار جمعی بی‌معناست. چند سال قبل روزی من در خدمت مقام معظم رهبری در مورد دقت موشک‌هایمان صحبت می‌کردم و ایشان به من فرمودند برای دشمنان ما دقت موشک‌ها چندان مهم نیست، اما برای ما خیلی اهمیت دارد؛ چراکه اگر دقت موشک‌ها پایین باشد، ممکن است به جای اصابت با اهداف نظامی، بر روی خانه‌های مردم فرود بیاید و ما هرگز برای کشتن مردم بی‌گناه برنامه‌ریزی نمی‌کنیم، در حالیکه برای دشمنان ما، کشتن مردم یک برنامه است و اصلا داشتن سلاح هسته‌ای هم در همین راستاست. "

به گزارش ایسنا، وی افزود: پیرو تاکیدات رهبری ما دقت موشک‌ها را حتی برای اهداف متحرک به ۱۰۰ رساندیم. البته اکنون ما حتی از موشک‌ هم استفاده نمی‌کنیم، چراکه پهپادهای ما مجهز به هوش مصنوعی است.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه روزی رهبر معظم انقلاب به من فرمودند "اگر من می‌گویم سلاح هسته‌ای در منطق ما جایی ندارد، به این دلیل است که این مسئله مورد پسند اسلام نیست"، افزود: ما خیلی کارها را می‌توانستیم علیه دشمنان‌مان انجام دهیم، ولی به دلیل ملاحظات اخلاقی و رعایت حدود اسلام، حتی نسبت به دشمنان هم با عدالت رفتار کردیم. این منطق ماست. اما شما به غرب نگاه کنید. تحریم یعنی محروم کردم مردم از حق حیات و سلب رفاه از آنان. این منطق دشمنان ماست برای اداره جهان. البته طبیعی هم است که از دل اندیشه غیر توحیدی آنان، چنین نتیجه‌ای حاصل شود. [۳]

*سبب مباهات است که در زمانه‌ای از حکمرانی در تاریخ ایران زندگی می‌کنیم که رأس حاکمیتی کشور، منبع فیض آن و تحکیم عقلانیت است و این همه از برکات "ولایت فقیه" و انقلاب امام روح‌ا...(ره) است.

جالب است که در دوران جنگ سوریه هم از زبان مستشاران ایرانی حاضر در سوریه شنیدیم که رهبر معظم انقلاب بر حفظ جان مردم و حتی جلوگیری از قتل عام فریب خوردگان مسلح نیز تأکید دارند.

همانطور که در ایام حیات امام رحل نیز دیدیم که جمهوری اسلامی ایران در طول دوران دفاع مقدس از جنگ با مردم عادی حذر دارد و برای رسیدن به اهداف و حتی امنیت خود، مردم را هدف قرار نمی‌دهد.

آنچه که در لسان سردار سلامی از رویکردهای سپاه و تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم دقت در موشک‌های نقطه‌زن بیان شده؛ سندی بر حقانیت و مظلومیت نظام اسلامی است که در آماج تهدیدات و دشمنی‌ها و تحریم‌ها اما دست از اسلام و عقلانیت برنداشت و از همین رهگذر خود را به یک ابرقدرت و هژمونی جهانی تبدیل کرد.

***

1_ mshrgh.ir/1415316

2_ mshrgh.ir/1352504

3_ isna.ir/xdMnFx

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • محمد IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    10 25
    انتخابات باید حذف شود. اصلاح طلبا با دروغگویی بلدند که رای مردم را مهندسی کنند .. پس همواره از انتخابات(بخوانید اسکلیسم سیاسی) دفاع می کنند.
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      12 25
      ورود زنان به ورزشگاه هم باید حذف و حکومت اسلام برقرار شود. دولت انقلابی دست بجنباند.
    • علی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      9 7
      اگر یک صدم عقل و شعور داشتی و پیرو امام بودی میگفتی حکومت ایرانی اسلامی البته که آلبانی نشینی و تو قرارگاهت با اون روسری پیرزنونت خخخ
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      17 3
      یکی به ده باشی بگه فقرای ما کمرشون شکست قبل تحریم زیر فشار دولتی که امثال توی ابله مسئول تبلیغاتش بودین...و دم نزدن و برعکسش گردن کلفتا تو خیابون ریختن... ما هم دوس داریم گردن کلفتای امریکا بریزن تو خیابون و انتقام فقرای مارو که دم نزدن بگیرن...
    • شهاب IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      6 2
      نفوذی ها اینجوری کامنت میذارن...نگاه کنید به این دوتا پیام بالایی یاد بگیرین گول نخورین...
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      1 1
      محمد جان تو دیگه کی هستی!!!!!!!
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    13 6
    جانم فدای رهبر
  • سید IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    16 4
    کاش یک صدم دغدغه ای که اصلاح طلبان برای روبرو نشدن اروپایی ها با مشکلات داشتند، برای هم میهنان خود داشتند که در آن صورت مطمئناً تفکر غرب پرستی را رها می کردند! ضمناً از نظر اصلاح طالبانی که حکومت امارات و قطر را می ستایند اساساً انتخابات چه معنایی می تواند داشته باشد که نگران نظارت استصوابی شورای نگهبان بر انتخابات ایران باشند؟! تازه با وجود به گفته ایشان نظارت استصوابی، از دل انتخابات اشخاصی مانند: روحانی و احمدی نژاد و خاتمی و کروبی و شیرزاد و فلاحت پیشه و تاجگردون سر برمی آورند؛ وای به زمانی که چنین نظارتی و شورای نگهبانی نباشد که دیگر باید مانند مرسی و سیسی را مردم بپذیرند! چه اندازه یانکیستان از این موضوع شادمان خواهدشد!
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      2 1
      دقیقا
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    5 5
    زمستان سخت اروپا رو دوستان اصولگرا خیلی تکرار می کنند .معلوم نیست دوستان رو کدام گاز برای صادرات در صورت توافق برجام حساب کردند یا کدام افزایش سنگین صادرات نفت به بازارهای جهانی.
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      7 1
      درباره گاز با شما موافقم امکان صادرات گاز به اروپا رو نداریم ولی نفت نه. ایران به خاطر تحریم نفت آماده قابل توجهی برای تزریق به بازار جهانی و تنظیم قیمت ها داره و در این مورد محدودیتی نداره. زمستان و کمبود انرژی در اروپا فقط محدود به نبود گاز نیست. سایر حامل های انرژی و برق هم قیمت سرسام اوری پیدا کرده که با حضور نفت و بنزین و گازائیل بیشتر تعدیل میشه
    • ایرانی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      7 2
      شما نگران نباش اگه امثال تو فقط از اخباری که کدخدا صلاح میدونه مطلع میشید و مامور سیاهنمایی از ایران هستید و بس! عوضش اربابت حسابی حواسش جمعه میدونه همین الان بیش از صدمیلیون بشکه نفت و میعانات گازی آماده در کشتیهای ایران هستند برا همینم داره ناز میکنه و ادای بی نیازها رو درمیاره تا بُزخری کنه یا با کلک جدید توافق موقت اونا رو ببره و زمستان که گذشت به بهانه تحریم پولش رو هم نده!!! ولی شرمنده اون ریش بنفش رفته خونش برا خاطره نویسی!!!
    • DE ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      6 3
      جای گرم نشستی خبر نداری اینجا قیمت‌ها دهها برابر افزایش پیدا کرده. نزدیک به یکهفته هم نصف آلمان اینترنت ندارد یا قطع و وصل می‌شود اگر اروپا دست از تفکرات استعماری بردارد و دیگر ملیتها را با حفظ ارزشهای فرهنگی و تمدنی شان به رسمیت بشناسد می‌توانند روی نفت و گاز ایران حساب باز کنند وگرنه از بادی که کاشتند طوفان درو می‌کنند. فقط انسانهای بی شرف منافع ملی زادگاهشان را در ازای یک تکه نان کپک زده به غربی ها می‌فروشند.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    23 6
    سردار سلامی فدایی داری - اللهی بلا گردونت بشم
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      7 2
      چهره ژنرال های غربی مثل گرگ درنده است و چهره ژنرال های ما مثل یک پدربزرگ مهربون و دوست داشتنی. رخساره خبر میدهد از سر ضمیر. چهره سردار سلامی و حاج قاسم و حاجی زاده و تنگسیری و ... را مقایسه کنید با چهره ژنرال های قلابی آمریکایی یا اسرائیلی یا حتی کشورهای همسایه.
  • محمدایوب IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    8 6
    این اصلاح طلبان وطن فروش وسرمایه های اسراییل مردمی که در انتخابات شرکت میکنند را مردم نمی‌دانند وتنها ارازلی که دنبال رو آنها وته مانده فتنه سبز بودند رامردم میدانند مانند در انتخاباتی که در تهران انجام شده بود وانهارای نیاورده بودند به مردم توهین کردند
  • محمدایوب IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    6 5
    این اصلاح طلبان وطن فروش وسرمایه های اسراییل مردمی که در انتخابات شرکت میکنند را مردم نمی‌دانند
  • محمدایوب IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    6 3
    این اصلاح طلبان وطن فروش وسرمایه های اسراییل مردمی که در انتخابات شرکت میکنند را مردم نمی‌دانند وتنها ارازلی که دنبال رو آنها وته مانده فتنه سبز بودند رامردم میدانند مانند در انتخاباتی که در تهران انجام شده بود وانهارای نیاورده بودند به مردم توهین کردند
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    10 3
    امثال دهباشی های سر سپرده غرب و یقه چاک کن منافع غربیها چرا در این چهل و چند سال از این اشک تمساح ها برای مردم ضعیف و مستضعف ایران نریختن، چرا غربیهای ظالم و زورگو رو سرزنش نکردن که اختلاف نظر با دولت ایران نباید مردم بیچاره رو له کنه
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    10 2
    در واقع سخنان میردامادی جهت سفید کردن تاج زاده نیست بلکه یک کار تیمی مشترک و پیچیده است که احتمالا تا زمان انتخابات مجلس پیش رو و به احتمال قویتر تا انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم پرده های دیگر این نمایش رونمایی خواهد شد و قصد اصلی به مرگ گرفتن است تا شورای نگهبان به تب راضی شود
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    6 4
    درود بر این تقوای رهبرعزیزترازجانم
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    4 1
    دقیقا
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    8 2
    ما دنبال گروکشی از بدبخت بیچاره ها نبودیم و نیستیم، ولی اون کشورایی که دنبال زمستان سرد و سیاه و تابستان داغ برای ما بودن بدونن خدایی هست که مکرشون رو به خودشون بر میگردونه، تر و خشکشون هم با هم میسوزه. باقی ماجرا هم به ما ربطی نداره. در ضمن وقتی دلمون به حال یمنیها میسوزه که امثال دهباشی خوب بلدن توهین کنن حالا دلشون برای فقرای انگلیس میسوزه؟
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    12 2
    آقای دهباشی مگر ما گفتیم که به اروپا نفت نمی فروشیم؟ وقتی خود خریدار شرط میگذاره و محدودیت ایجاد میکنه ما باید چیکار کنیم؟ همین الا هر چقدر نفت اروپا بخواد به شرط اینکه پولش رو پرداخت کنه ما بهش میدیم. مشکل اینه که اروپایی ها میگن بیاید هر شرطی آمریکا گذاشت قبول کنید حتی اگر به ضررتون بود تا ما بتونیم ازتون نفت بخریم!!! توقع ندارید که ما به خاطر مستضعفین اروپا بی خیال مستضعفین و مردم خودمون بشیم که؟
  • FR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    8 0
    "چرا از جنگ اوکراین خارج نمی‌شوند تا دچار بحران سوخت نباشند و به جای اینکه به اروپا یادآوری کند کابوس "زمستان سخت" اثر همکاری با آمریکا و دشمنی با ایران است"
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      1 1
      ببخشید ! یه چیزی را متوجه نشدم . ایران به اوکراین حمله کرده یا روسیه به اوکراین حمله کرده ؟!! مسئولیت زمستان و بی گازی و ... اروپا ، با ایران است ؟ یا با روسیه ؟
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    7 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    6 3
    جانم به فدات سردار
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    2 1
    در تکمله قضیه ی سخنان میردامادی باید عرض شود چون اصلاح طلبان میدانند که مردم اقبال دوم خرداد ۷۶ را دیگر به آنان ندارند و از طرفی همه ی کارتهای خود را سوزانده اند و از طرف دیگر چون کارگزاران سازندگی هم میدانند که مردم کارنامه ی رئیس دولتهای یازدهم و دوازهم در قفل کردن چرخ معیشت مردم و سانتریفیوژها با هم برایشان درس عبرت شده و دیگر اقبالی به کارگزاران هم ندارند و آنان هم همه ی کارتهای خود را سوزانده اند لذا بهتر دیده اند تا یک فرد به ظاهر اصولگرا و محترم بین برخی از سران احزاب سیاسی را کاندید انتخاباتهای پیش رو کنند تا هم شکاف بین جبهه ی انقلابیون ایجاد کنند و هم در صورت موفقیت مسئولیت اقداماتی را که انجام میدهند به گردن اصولگرایان و خودی ها بیاندازند نه اصلاح طلبان و کارگزاران
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    7 1
    حزب الله 150000موشک درپایلوت اماده شلیک دارد
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    2 1
    حالم از این افساد طلبان به هم میخوره اگر دین ندارید ازاده باشید شرف داشته باشید شرف شرف
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    عجب
  • مجید IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    1 1
    گفتار اسلاح طلبها بر اساس سلاح به دست گرفتن برای غرب و خلع سلاح داخلی است یعنی پیامی برای آنها دارند که اگر ما در ایران به قدرت برسیم نوکر شما خواهیم بود و نفت مجانی در اختیارتان است پس دلارها را بدهید تا خوشگذرانی کنیم و جمهوری اسلامی را خلع سلاح و سرنگون این پیام اسلاحات است. در داخل هم مردم فریبی رشته این کلاف است که به مردم دروغ بگویند که مشکل ایران این است که باید نفت مجانی بدهد به غرب عجب!اگر غربیها تمام ملت ایران را هم گردن بزنند برای این سلاخها تفاوتی ندارد اینها اسلاح طلبند
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    1 0
    درود
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    اون مطلب " ساده لوح نبودن .... " بد جوری داره تلقین می کند که ایران به اوکراین حمله کرده است و ..... !!!!
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    1 0
    دهباشی پس فرزند من هنوز آرزو داشتن یک دوچرخه دارد چه؟
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    دهباشی ...
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    1 0
    میردامادی کی هست؟ با میرداماد علیه الرحمه نسبتی دارد؟ خانه اش تو میرداماده؟ چرا میردامادی است اصلاً؟ برو بذار هوا بیاد.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    اصلاح طلبها که همیشه حرفهای قشنگ میزدن.
  • تهرانی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 1
    اگر کفار مسلمین را کشتار جمعی کنند ( که می کنند) چه؟؟
  • DE ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    زمستان احتمالا سخت اروپا که نه ( فقط آلمان )
  • DE ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    1 1
    میردامادی، تاجزاده، زیباکلام. صدها نفر دیگر ارزش یک جو ندارند فقط بخش مربوط به سردار سلامی را باید ده بار خواند و هزار بار ارزش خواندن دارد.
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    این دهباشی آسمون بره، زمین بیاد باز دل و جونش واسه مردم غرب میتپه.
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    1 0
    می گوید "منش شرافتمندانه‌ای نیست" و خطاب او به ما نیست که به حضرت احدیت است . انجا که می فرمایید سرنوشت هیچ قومی را تغییر ندادیم مگر اینکه انان خود را تغییر دادند ".

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس