"علی اصغر خانی" نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس یازدهم شد

یک نماینده مجلس به تازگی با ابراز نظر پیرامون طرح قیمت‌گذاری در سقف اجاره‌بها، ناامیدانه گفته است: این مساله چون با واقعیت‌های جامعه سازگاری ندارد، عملیاتی نمی‌شود!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

عارف علیه مشروعیت نظام!

عارف علیه مشروعیت نظام! / "شب تکنوکرات‌ها" در صبح اقتصاد مقاومتی

محمدرضا عارف، فعال چپ و رئیس بنیاد امید ایرانیان در یادداشتی به مناسبت هفته دولت که سایت جماران آنرا منتشر کرده است، نوشت:

"اگر در اوج ِ وحدت و انسجام ملت و حاکمیت، جریان ِ نفاق برای ایجاد شکاف، دست به ترور می زد، امروز ناکارآمدی‌های مشروعیت سوز، شکاف ِ ملت و حاکمیت را در پی دارند و اعتماد عمومی را هدف قرار داده اند. بر ماست که با گفت و گوی همه جانبه نگرانه و گرفتار نشدن به حواشی و عدم طرح موضوعات غیر ضرور که کشور و جامعه را درگیر حواشی و بعضا هزینه های گزاف می کند، زمینه های تعمیق شکاف ها را از بین برده و با تمسک به سنت های ایرانی _ اسلامی، ترمیم ِ روابط و تحکیم وحدت و انسجام ملی را در دستور کار قرار دهیم."[۱]

*"ناکارآمدی" در سایر حکومت‌ها و کشورها دستاویز سیاسیون و منتقدان برای تشویق مردم به "رأی خوب" در انتخابات‌های بعدی است.

اما مشاهده می‌کنیم که در ایران یک جریان سیاسی خاص به نام "اصلاحات" وجود دارد که یک رجل ریش سفید آن مثل آقای عارف که باید مظهر تعهد و دیانت و کشوردوستی باشد اما نه تنها با امضای "تحریم انتخابات" راه رأی خوب مردم در مقابل ناکارآمدی‌ها را مسدود می‌کند بلکه به بهانه ناکارآمدی‌ها قصد اصل نظام می‌کند و به جای تشویق مردم به رأی خوب از "مشروعیت‌سوزی" حرف می‌زند!

این رفتار مصداق اتم کاسبی از ناکارآمدی‌هاست.

آنهم کاسبی کسانی که در جریان انتخابات‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ و البته در فتنه ۸۸ نشان دادند هیچ تقیدی به انتخابات و نظام ندارند و پای منافعشان که در میان باشد هم از انتخابات عبور می‌کنند و هم از نظام و رهبری.

***

چرا مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی مظلوم هستند؟

"شب تکنوکرات‌ها" در صبح اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی

عارف علیه مشروعیت نظام! / "شب تکنوکرات‌ها" در صبح اقتصاد مقاومتی

علی‌محمد نمازی، فعال چپ و از اعضای حزب کارگزاران در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه شرق گفته است:

"یکی دیگر از دلایل عدم توفیق برنامه های توسعه‌ای، تامین منابع، یعنی همان درآمد است. چرا درآمد ایجاد نشده چون ما تحریم هستیم. وقتی درآمد وجود نداشته باشد فعالیتی هم صورت نمی گیرد. اگر احیای برجام دوباره با مشکل مواجه شود و بخواهیم برنامه هفتم توسعه را بنویسیم قطعا سرنوشت برنامه هفتم بدتر از برنامه ششم خواهد بود. بنابراین قدم اول این است که موضوع تحریم ها حل شود. در کنار رفع تحریم ها و بهبود روابط با دنیا و توسعه سیاست خارجی، ما قادر به تامین منابع مالی بیشتری خواهیم بود و امید به سرمایه گذاری داخلی هم ایجاد می‌شود. زمانی که مردم به آینده امید نداشته باشند با بهترین اصلاحات هم همراهی نخواهند کرد. شرط همراهی مردم با دولت امید به آینده است."[۲]

*مسئله برنامه‌های توسعه و کارنامه‌های آنها همواره در ایران محل مناقشه بوده است.

اما فصل مضحک این مناقشه ربط دادن کارنامه برنامه‌های توسعه به مسئله تحریم و برجام است.

آن هم از سوی رجال جریانی که در کارنامه خود حتی روابط بین ۳ قوه و آلودگی هوا را نیز به برجام ربط داده‌اند!

پس مشخص است که پای یک حب و بغض در میان است نه واقعیت و تحلیل صحیح.

از طرف دیگر خوبست حزب کارگزاران در یک کارگاه درون حزبی؛ برای رجال خود دوره‌های آموزشی بگذارد و به کارنامه ایران در مقابل تحریم‌ها بپردازد. و مثلا این سخن عمده کارشناسان اقتصادی منصف ایران را در آن کارگاه تدریس کند که اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کلان ایران به کمتر از ۲۰ رسیده است.

مسئله درآمد نیز هم در علم اقتصاد، هم در دیپلماسی و هم در اقتصاد سیاسی، بیشتر یک مسئله مدیریتی و برنامه‌ای است نه یک مسئله تحریمی!

شاهد مثال آنکه در ایام امضای برجام در دولت آقای روحانی، دستاورد درآمدی برجام برای ایران و مردم ایران "تقریبا هیچ" بود.

بله! تحریم می‌توان از سقف درآمدی بکاهد اما هرگز نمی‌تواند جلوی روند رشد آن را در فرایندهای مدیریت بهینه بگیرد.

فلذاست که پیشنهاد می‌شود در حزب کارگزاران دوره‌های خوانش تاریخی هم برگزار شود تا شاهد ترویج اباطیل در جامعه نباشیم.

ضمنا بیان این نکته ضروریست که اقتصاد ایران سال‌هاست در سمت و سوی "اقتصاد مقاومتی" قرار گرفته و در یک اقتصاد مقاومتی هم اولویت‌های توجه و کنشگری اقتصادی کمی تا قسمتی متفاوت است.

به این معنی که اگرچه در اقتصاد مقاومتی هم امر سرمایه‌گذاری یا زدودن تحریم یا روابط با دنیا پیگیری می‌شود اما اصل بر تأمین امنیت اقتصادی کشور و مردم، پیشرفت با درآمدهای موجود، تولید داخلی و هدایت نقدینگی جامعه به سمت تولید با ابزارهایی مثل مالیات است.

و این موارد نیز موجب مباهات است نه اسباب ریشخند یا انتقاد!

جالب است که آقای نمازی گویا حتی اندک مطالعه‌ای هم درباره احوالات این روزهای ایران و ایضا آمریکا و اروپا ندارد تا بداند به دلیل همین اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی؛ امروز ایرانی‌ها برای گذراندن یک زمستان سرد همراه با شب یلدا و برودت دلچسب برنامه‌ریزی می‌کنند اما در آمریکا و اروپا مردم به دنبال خرید هیزم هستند و از قیمت بالای سوخت نگرانند. و این از مظلومیت مردم و نظام مقدس اسلامی است...

***

نظر ناامیدانه یک نماینده مجلس درباره طرح قیمت‌گذاری اجاره‌بها

عارف علیه مشروعیت نظام! / "شب تکنوکرات‌ها" در صبح اقتصاد مقاومتی

علی‌اصغر خانی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بخشی از یک مصاحبه با شفقنا درباره میزان اجرای سقف ۲۵ درصدی افزایش اجازه بها گفته است: افزایش ۲۵ درصدی سقف اجارها بها مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بود که به طور کامل اجرا نشد؛ من نمی خواهم این ۲۵ درصد را به چالش بکشم اما برای اجرای درست این مساله، باید قیمت تمام اجناس را کنترل کنیم؛ زیرا نمی شود قیمت بعضی از اجناس ۱۵۰ درصد رشد داشته باشد، اما ما در مسکن بگوییم که حق ندارید از ۲۵ درصد بالاتر اجاره بها بگیرید لذا این مساله چون با واقعیت‌های جامعه سازگاری ندارد، عملیاتی نمی‌شود.[۳]

*ما قضاوت درباره اظهارات آقای خانی را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

به هر روی و با یا بدون رعایت پیش‌فرض‌ها و پیوست‌های قانونی اما بخش زیادی از مردم هم‌اکنون با قیمت گران مسکن و اجاره‌بها مواجه هستند که این مسئله یک اقدام عاجل و جهادی را طلب می‌کند.

نمی‌توان معیشت و مشکلات اقتصادی مردم را معطل آزمون و خطا و مباحث کارشناسی پر خجالت کرد!

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1564892

2_ https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-854209

3_ https://fa.shafaqna.com/?p=1432959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    11 11
    اللهم عجل لولیک الفرج
    • تهرانی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      3 4
      رسانه ها: ممانعت از بازی باحجاب در ورزشهای اسلامی!! پی نوشت: هر چه فریاد زدیم باور نکردید آقای وزیر ورزش! بفرمایید! این هم علنی شدن اجرای ۲۰۳۰ توسط بن سلمان به بهانه ورزشهای اسلامی آنهم همزمان با دهه اول محرم! و بعد هم ممنوعیت ورزش با حجاب! حالا پاسختان چیست؟ مشرق لطفا پیگیری کنید
    • تهرانی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      3 3
      رسانه ها: ممانعت از بازی باحجاب در ورزشهای اسلامی!! پی نوشت: هر چه فریاد زدیم باور نکردید آقای وزیر ورزش! بفرمایید! این هم علنی شدن اجرای ۲۰۳۰ توسط بن سلمان به بهانه ورزشهای اسلامی آنهم همزمان با دهه اول محرم! و بعد هم ممنوعیت ورزش با حجاب! حالا پاسختان چیست؟ مشرق لطفا پیگیری کنید
    • ناشناس IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      2 2
      آقا تا «ولی » نیاد هیچ اتفاقی نمیافته فقط دعا کنین اون بیاد.
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      0 0
      به اصغر خانی که جدیدا در تحصیلات ایشان در شهرشان حرف و حدیثهایی شده گفته میشود قیمت ملک طرف با سیاست ( درست یا غلط دولت )بالا و چند برابر شده میتواند بفروشد نمیتواند باید طبق سیاست دولت اجاره 25 درصد بگیرد همانطور که مستاجرش همین حدود به حقوقش افزوده شده در مورد دخالت غیر قانونی این نماینده در عزل و نصب مدیران شهر و کارهای عمرانی مثل پیاده راه خیابان مزار هم حرف زیاد است البته کارامدی او هم تا حدی خوب است
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    28 16
    حرف های عارف منطقی است شماها دیگه خیلی تندرو و آسمون ریسمون باف هستید. هیچکس حق نداره غیر از حرف شما رو بزنه وگرنه میشه ضد همه چی!!!!!!!
    • ایرانی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      5 4
      الان مطمئن باش یکی از همین ها انگ آلبانیایی بهت میبندد.
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      5 3
      تندرو اصلاح طلبانی هستن که در سال 88 مملکت را به آشوب کشیدند و زمینه تحریم کشور را فراهم کردند حالا دم از وحدت و همدلی می زنند !!!
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      3 4
      باند بازی و رانتخواری ویژگی بارز جریان اصلاح طلب است فساد 92 هزار میلیارد تومانی در فولاد مبارکه موید این ادعاست.
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      9 11
      منطقی؟؟؟؟؟؟؟؟ شوخی می کنی
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      3 1
      یکی از فضایلش ایشون‌رو نام ببر ما هم بدونیـم لطفاً. غیر از اینه که همیشه پشت این و اون قایم شده؟! ما که منفعل‌تر از ایشون سراغ نداریم!
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      2 3
      منطق لیبرالها همان پروتکلهای یهود و آرمانهای صهیونیستهاست. بحمدالله آرزوی فتح سنگر به سنگر کرسیهای قدرت و ثروت توسط تفاله های صهیونیست و فرقه های دست سازشان به جهنم ختم شد.
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      2 2
      منطق لیبرالها همان پروتکلهای یهود و آرمانهای صهیونیستهاست. بحمدالله آرزوی فتح سنگر به سنگر کرسیهای قدرت و ثروت توسط تفاله های صهیونیست و فرقه های دست سازشان به جهنم ختم شد. مارکس میگوید: تاریخ تکرار میشود یکباربصورت تراژدی و بار دیگر بصورت کمدی،این یک برداشت احمقانه از مبحث شیرین رجعت است که آیات محکمه خداوند متشابه اند ولی مشابه نیستند! ”خوشتر آن باشد که سر دلبران گفته آید در حدیث دیگران“
    • سید IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      2 2
      اظهارات براندازانه یقه سفیدهایی همچون عارف و نمازی و خباز و مرعشی و حضرتی و عبدی و امثال ذالک نشانگر این موضوع هست که تفکر میر حسین موسوی که علناً و عریان سخنان براندازانه می گوید، ادامه اندیشه همین براندازان یقه سفید است به ویژه آن که این جماعت در باره بیانیه سخیف آن ملعون هیچ گونه اعلام برائت و یا حداقل آن را تقبیح هم نکردند و با سکوت خود به نوعی با وی اظهار هم سویی داشتند!
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    14 3
    گوشها اگر شنوا بود حرف بازار رو درست میشنید . داره میگه قوانین شما برای مشق شب خوبه برید بنویسید بیاید بخونید. برنامه های ضعیف اقتصادی و بازار انحصاری و گمرک آبکش رو نمیشه با قانون و دستور کنترل کرد .
  • مسلمان IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 0
    یعنی چی ؟؟؟؟ یعنی ناکارآمدی
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 4
    دولت بداند اگر همچنان بی خیال باشد و دخالت نکند و تیم صالحی امیری لیدر امنیتی اصلاحات‌ را از کمیته ملی المپیک کنار نگذارد این کمیته همچنان حاشیه سیاسی برای ورزش کشور و فدراسیون ها درست خواهد کرد از بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تا بازی نکردن با رژیم کودک کش زنهار
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 2
    من وقتی این خبرهای سایت مشرق را میخونم متوجه میشم
  • Roja IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    اول: فکر کنم ۹۹درصدملت مثل بنده، عبارتی رو که در نقد حرفای عارف نوشتید«اَتُمِ کاسبی» خونده باشن؟!آقا میدونیم دیپلم به بالا هستید ولی به خاطر ما کم سوادها، از کلمات همه فهم تری استفاده کنید. دوم: تکنوکرات« یا فن سالار» رو که برای قاطبه اصلاحات به کاربرده میشه ، یک نمونه از این تکنوکرات‌های وطنی مثال بزنیدمثل عبدی،زیباکلام،عارف و... کدومشون در رشته ای که درس خوندن ، کارمیکنن یا اظهار فضل میکنن؟؟!!....
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    3 2
    اقای عارف خود خوب میداند هر وقت کشور به دست طیف غربگرای تامین کننده منافع غرب افتاد که هیچ سنخیتی با نظام اسلامی ندارند وبه حکومت پهلوی بسیار نزدیکترند کشور در ابعاد مختلف دچار مشکل شده اقای عارف وگروعش تفکراتی مربوط به بعد قرون وسطای ارذوپا دارند
    • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      1 3
      خدا را شکر به مدت ۸ سال از ۸۴ تا ۹۲ دست شما بود با بالاترین درآمد نفتی تاریخ ایران الان احمدی نژاد کجاست و چه تفکراتی دارد؟!
  • وفاداران قیدار IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    3 9
    روزنامه شرق سایت جماران اصلاح طلب ان( لا تفسدوا فی الارض قالوا انا مصلحون) همگی دشمنان سرسخت و البته آرزو به دل؛ انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی روزی همین روزها فتح بزرگ اتفاق می افته و روسیاهی هست و ذغال
  • سید IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 3
    اظهارات براندازانه یقه سفیدهایی همچون عارف و نمازی و خباز و مرعشی و حضرتی و عبدی و امثال ذالک نشانگر این موضوع هست که تفکر میر حسین موسوی که علناً و عریان سخنان براندازانه می گوید، ادامه اندیشه همین براندازان یقه سفید است به ویژه آن که این جماعت در باره بیانیه سخیف آن ملعون هیچ گونه اعلام برائت و یا حداقل آن را تقبیح هم نکردند و با سکوت خود به نوعی با وی اظهار هم سویی داشتند!
  • علیرضا IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 1
    باسلام،عزیزان مشرق ودیگرسایتهای اسلامی انقلابی بایدبه این نکته مهم توجه داشته باشندوگرنه بااین سیل وهجمه های نفوذ،تحریف،نفاق،نیرنگ،دروغ،دورویی ،مغلطه وخیانت که درجامعه امروزایران مشتری کم ندارد،مطمئن باشیداین رویه تقابلی باجریان فتنه داخلی وخارجی جواب نخواهددادبعنوان مثال اینکه،شمادرنظربگیریدامریکاباکمک ایادی مکاروظالمش تنهابایک بهانه وفریب باکمک خائن داخلی کشورهایی چون سوریه،عراق ،لیبی ویمن راباخاک یکسان نمودهرچندکه به نتیجه اصلی نرسید،امّابیشترین،سخت ومؤترین وبالا وشدیدترین ضربات ولطمات راواردنمودودرواقع این کشورهاوملتهارابه چندین سال قبل کشاندوتابخواهندبجای اولشان برگردند،دیگران بسیارجلوترخواهندبود ومنظوراینست که بایدبسیارجدی وقاطع،هم صبور وهم هوشمندانه کاری کردکه جریانات دوم خردادی،کارگزاران واصلاحات وهرجریان منافق متوهم برانداز رادرتئری،گفتمان وعملی درمیدان آچمزوکیش ومات نمود که این امرمهم حتماًتحولات هوشمندانه تکنیکی وتاکتیکی وتغییروتحولات جبهه حزب الله به سمت کسب قدرت همه جانبه حزب الله رامیطلبد.باتشکر
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    10 20
    اصلاح طلبان سرمایه اسرائیل هستند
    • ایرانی IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      1 3
      بیا چواب کم آورد انگ اسرائیلی بودن زد.
    • FR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      2 0
      اصلاحات نوکراشون وطن فروش هستن
    • بدر IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      1 2
      اسراییل مگه چشه؟
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      3 0
      سرمایه های خفته. چون من نظرم اینه که اینا پتانسیل اقدام مسلح رو هم دارن برای همین کلا داخل نظام تعریف نمیشن و نباید با اینا مماششات کرد
    • ایرانی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      1 0
      اسم دزدی ندیده بودیم که دیدیم!!! جناب من اسمم واقعاً ایرانیه لطفاً با اسم خودتون پیام بذارید. در ضمن کسی مشکلی با نظر مخالف نداره مشکل اینه که بعضیا تکرار افاضات بی بی سی و سعودی عنترنشنال و صدای آمریکا رو نظر خود جامیزنن، پس در حقیقت شیپورچی غرب هستند و انگ زدن نیست، در مورد اصلاح طلبها هم خود نتانیاهو گفته که سرمایه های اسرائیل در ایران هستند و حرف ما نیست، البته متاسفانه نتانیابو در این مورد کاملاً درست گفته!!!!
  • حسن IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    3 2
    چرا فکر میکنید،که مردم حرف امثال عارف یک مهره سوخته رو گوش میکنند؟؟!
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 1
    اگر عارف اصلاح طلبان این است که ببینید دیگرانشان چی هستند؟
  • مهدی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    مردم شاهرود اشتباه کردن
  • داریوش IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    درباره اجاره بها درست گفته کسی که خونشو یک ملیون اجاره داده تورم شده ۲۰۰ درصد اینم باید اجاره رو بکنه ۳ ملیون فکر کن خونه دومیلیاردی رو اجاره بده مثلا یک و نیم ملیون کلاهتو نو قاضی کنید اونم میخاد با اجاره بها زندگی کنه کل ایران میخان برن تهران زندگی کنن
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    4 3
    سلام آقا من الان شهر ایلام هستم مسافران همه اینجا سرگردان شدن از مشهد تهران اصفهان قم اینجا آواره شدن پلیس گذرنامه ایلام مهر ۶ ماه تمدید رو نمیزنه تو رو خدا شما دستتون به مسئول مربوط میرسه پیکیری کنید میگن به ما مهری ندادن که براتون بزنیم شما خبر نگارید یه زنگ بزنید
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 2
    جانم فدای انقلاب
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 0
    معیار ما شاخص انقلاب است
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    22 2
    سلام جنگ زرگری را تمام کنید و به داد ملت و کشور برسید
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    8 15
    عارف مثلا از معتدلان اصلاحات است و این نظر را دارد در یک کلام نفاق در اصلاحات ریشه ای است و هر کسی از گروه در برهه ای نفاق خودش را ظاهر میکند کلا اصلاح طلبان همین هستند انتظاری بیشتر نداشته باشید
  • محمدایوب IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 0
    محضر نماینده متاسفانه مجلس یک مثال بنا بر نظر ایشان اگر دریک خانواده چند فرزند بود دچار انحراف وخلاف شده بودند اما یکی از آنها دچار این انحراف نشده و بخواهیم اورا ازاین انحراف جدا کنیم وبا به شکلی دیگر برخورد کنیم یکی بگوید نه اورا رها کن باید اساس خانواده را تغییر داد خوب نفهم باید سعی کرد یکی هم درست شود یکی است
  • مفتخری IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 11
    اصلاح طلبان( فتنه گران ) همه یک هدف را با روش‌های مختلف دنبال می کنند
    • غدیر IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      2 2
      چرا فکر میکنین عالم و آدم ضد نظامن؟
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 2
    اگر تمام اصلاح طلبان خائن رو به خاطر تمام خیانتها و نابودی کشور محاکمه میکردید الان دهان این جماعت مزدور بسته بود
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 0
    مشروعیت نظام از مقبولیت مردمی است .
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      2 1
      به لطف خدا امروز مقبولتر از 40 سال قبل است با وجود هچمه های شبانه روزی دشمن در فضای مجازی و حقیقی.
  • مجید IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    3 2
    امان از دست دلواپسان و تندروهای داخلی
  • CA ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 2
    در دولت های اصلاحات لاقل چند وزیر درست و حسابی تحصیل کرده و کاربلد بود
    • آزاده IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      2 1
      از نظر امثال شما تحصیل کرده یعنی کسی که از فرنگ مدرک گرفته و بقیه لیسواد هستند!حداقل میشه چند نمونه از نتایج کارآمدی آنها رو بگید تا ما هم بدونیم!!! بهترین و کارآمدترین مهندسان و دانشمندان ما که در عرصه های نظامی،موشکی،پهپادی، هسته ای که در لبه دانش جهانی است افراد گمنامی هستند که دانش آموخته همین مملکت هستند و چند تن آنها که شهید شدند موید این ادعا هستند برخلاف این به اصطلاح تحصیل کرده ها و کارآمدهای دولت افسادطلب که جز پیاده کردن نسخه های منسوخ شده اقتصاد لیبرالی و نابودی اقتصاد و فرهنگ و... چیزی عاید ملت و مملکت نکرده اند!!!!
  • مهدی LT ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 2
    تحریم یعنی عقب ماندن از تکنولوژی روز دنیا، کشور ایران روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت با تکنولوژی عهد قاجار خودرو مصرف میکنه در صورتی که اگر تکنولوژی خودروسازی روز دنیا رو داشت باید مصرفی ۵۰ میلیون لیتر روزانه میشد؟؟جدا از کیفیت و ایمنی خیلی پایین
  • هاشم IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 0
    سایر گروهها نمیگذارند
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 2
    سلام بدون شک انتخابات سال بعد کسترده خواهد بود
  • ایرانی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 0
    مشکل کشور اینه که نظام از انقلاب فاصله گرفته.
  • علـی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 1
    دلتون خوشه ها! عارف کیلو چند؟! نهایتش دوزار
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 1
    اثبات کنید شما کارآمدتر هستید
  • یزدان NL ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    3 1
    هرکی حرف درست زد سریع یا یه چیزی چسبوندن بهش
  • NL ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 1
    لعنت خدا بر کاسبان تحریم و مافیای داخلی،
  • FR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 0
    نه به بی عدالتی
  • محمود IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    0 2
    من یه صاحب خونه هستم راست میگید بیایید جلوی منو بگیرید! هر چقدر که دلم بخواد کرایه میگیرم، به کسی هم مربوط نیست! مِلک خودمه دوست دارم آتیشش بزنم،
    • صادق IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      1 0
      اول برای شعور و انسانیتت متاسفم دوم برای مملکتم که نتونسته به امثال شما بفهمونه که وقتی در یک جامعه زندگی میکنی و از منافع زندگی اجتماعی بهره مند میشی اولین چیزی که باید بهش احترام بزاری قانون اون جامعه است وگرنه سنگ روی سنگ بند نمیشه، اگه همه مثل تو فکر کنن و اینگونه به دولت و قوانین حاکم دهن کجی کنن خیلی زود جامعه از هم می پاشد شما از امنیت،امکانات رفاهی، امکانات بهداشتی و... جامعه که ماحصل تلاش میلیونها انسان دیگر است بهره مند میشوید بنابراین به همه بدهکار هستید و باید این بدهی را با عمل به قوانین اجتماعی بپردازید اگر غیر از این میکنید زرنگ نیستید فقط از افراد جامعه دزدی میکنید و حقوق آنها را پایمال میکنید!!!
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 1
    صبح اقتصاد مقاومتی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 2
    اصلاح طلبان خودشون هم این آقای عارف رو قبول نداشتند در جرگه اصلاح طلبان آقای عارف خودشون دچار یک بحران عدم محبوبیت و مشروعیت هستند آقایان در غربگدایی و غربگرایی مسابقه گذاشتند هرکسی حرف قلمبه سلمبه تری بزنه که بزبون آوردنش جرأت بیشتری بخواد و موجبات رضایت غربی ها رو بوجود بیاره انگاری اون رو سرلیست انتخاب میکنند ؛)) / پیرمرد نه طرفدار داره و نه شمشیر رجزخوانی هم می‌کنه ؛)))
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 2
    تو دنیای سیاست اصلاح طلبها بهاء دادن به امثال آقای عارف ، بقول معروف آفتابه خرج لحیمه
  • حسين DE ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 2
    آقاى عارف بيسواد "ژن" برتر حالا كه ملت انداختتون تو سطل آشغال اهل گفتگو شديد؟
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 1
    بس کنید تاکی میخواهید با حمله به جریان اصلاحات که اونها هم مثل خودتان هستند سرپوش براین حجم ناکارامدی وعدم مدیریت بزارید
  • صادق IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 2
    مردم مسلمان چه خیری از این بهایی های وابسته به صهیونیست جهانی دیده اند که درگیر یک مشت وابسته غارتگر عقیده .ثروت علم واخلاق عدالت‌خواه وپاسدار اسلام وکشورگرفتار شوندلذا مسیولین نظام برای حفظ امنیت کشور منافقین فتنه گر رامحاکمه وطبق قوانین اسلام برخورد نمایدوفعالیت منافقانه آنها رابرای همیشه در کشور جمع نماید
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 1
    عارف اصلا برای مرردم مهم نبوده هیچوقت. چون قائم به خودش نبوده. حد اکثر بلند گوی اطرافیان و رئیس روساش بوده
  • ژن گود BE ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    در شهر به ما پیشنهاداتی شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس