تشییع پیکر شهید امیر کیوان‌لو

مدافعان امنیت مردم در حالی گاه به گاه شهید می‌شوند که همچنان مظلوم هستند و قوانین به‌کارگیری سلاح از سوی این مدافعان نیز خلل‌های فراوانی دارد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

گرانفروشی‌های شهرداری اصلاح‌طلبان زیر تیغ نظارتی مجلس

شهرداری ما از قالیباف بهتر بود!

شهرداری ما از قالیباف بهتر بود! / دغدغه فرودگاه‌های ما "قیمت بلیط" است یا تعداد هواپیما؟

روزنامه آرمان ملی در شماره دوشنبه گذشته خود از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری اصلاح‌طلبان در دوره قبل خبر داده است.

طرحی که البته محمود میرلوحی، عضو سابق شورای شهر اینچنین به آن واکنش نشان داد:

_ ما تحقیق و تفحص از دوره شهرداری آقای قالیباف را انجام دادیم که الان در قوه قضائیه است و این احتمال وجود دارد که شاید آن طرح در قوه به جریان افتاده و حالا این‌ها می‌خواهند به نوعی مقابله به مثل کنند.

_ دوره پنجم شورای شهر تهران همین طور بود، با اینکه محور شعار ما شفافیت و مقابله با فساد و تخلفات و قانون مداری و جلوگیری از شهرفروشی بود اما فکر می‌کنیم اگر مقایسه بشود با ۱۴ سالی که از سال ۸۲ تا ۹۶، اصولگراها بر شهرداری، مدیریت داشتند، کارهای بزرگی در حوزه عمرانی هم انجام داده‌ایم.

_ حاضر هستیم این چهار سال مدیریت شهری خودمان را با آن ۱۴ سال اصولگرایان در کفه ترازو بگذارند تا ببینیم کار عمرانی چیست؟ کار شفافیت که خودشان می‌دانند حرفی برای گفتن ندارند و ما متاسفیم که در خصوص طرح تحقیق و تفحص شهرداری در قوه قضائیه، اخباری به جامعه و افکار عمومی داده نمی‌شود. من از رئیس قوه قضائیه خواهش می‌کنم قانون و ماده ۷۱ مکرر که در اینجا تصریح دارد، خارج از نوبت رسیدگی شود که ما دو مورد از آن را با طی کردن تمام مسیرهای قانونی در اختیار قوه قضائیه قرار داده‌ایم.

_ تا حالا یک سال است که آقای زاکانی و شورای ششم آمدند و از آن طرف هم ۱۴ سال پیش از ما اصولگراها بودند و جمع آن ۱۵ سال می‌شود و ما تقریبا یک چهارم دوره آن‌ها بودیم و حاضریم کارشناس‌ها بیایند، نه مساله شفافیت و کار و فعالیت‌های قانونمدارانه و حفظ باغات و... در همین مسائل عمرانی(بتون و میلگرد و پل و ایستگاه و...) هم بسم‌ا... بیایند بنشینند حاضریم مناظره کنیم تا ببینیم چه کسانی کار کرده و چه کسانی کار نکرده‌اند! [۱]

*از واکنش هیستریک میرلوحی به طرح عقلانی مجلسی‌ها که بگذریم اما باید اشاره کرد که این طرح از هم‌اکنون با دستاوردهای بزرگی مواجه است!

چه اینکه مثلا شخص آقای میرلوحی در دوران حضور خود در شورای شهر به دلیل کذب‌گویی پیرامون عملکرد قالیباف به حبس و شلاق محکوم شده است. [۲]

و یا شهرداری تهران در دوره همینان بود که به جرم گرانفروشی به مردم از سوی سازمان تعزیرات جریمه شد. [۳]

جالب است که میرلوحی در حالی ادعای مناظره و یا کارکردن شهرداری حناچی به اندازه قالیباف را دارد که اولا در مناظره‌ای که شخص میرلوحی با معاون قالیباف داشت هرگز نتوانست ادعاهایش را ثابت کند و شهردار مطلوب او (پیروز حناچی) نیز فردیست که یادداشت علنی می‌نویسد و می‌گوید تهران بزرگ شبیه قاهره یا احمدآباد پاکستان است نه شبیه آتن و مادرید! [۴]

***

 

یک پلیس دیگر در غیبت نقش قانونی اسلحه شهید شد

از مظلومیت ناتمام مدافعان امنیت

شهرداری ما از قالیباف بهتر بود! / دغدغه فرودگاه‌های ما "قیمت بلیط" است یا تعداد هواپیما؟

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران، روز دوشنبه گذشته در مراسم تشییع شهید پلیس "امیر کیوانلو" درباره نحوه شهادت این مدافع امنیت گفته است: شهید کیوانلو وقتی وارد خانه می‌شود، می‌بیند سارقین دست و پای خانمی را بسته و اقدام به سرقت از خانه او کرده‌اند. او پس از تعقیب و گریز با اینکه می‌توانست با استفاده از سلاح و طبق ضوابط از زانو به پایین سارق را مورد اصابت قرار دهد با التماس قاتل مواجه می‌شود.

به گزارش ایلنا، رحیمی می‌افزاید: شهید کیوانلو به دلیل روحیه پهلوانی که داشت به این سارق شلیک نکرد، اما سارق در حالی که در حال تسلیم بود با کاردی که همراه داشت به سینه این شهید والامقام ضربه‌ای وارد می‌کند و مأمور پلیس به دلیل جراحت وارده علی‌رغم اینکه به بیمارستان اعزام می‌شود به شهادت می‌رسد.[۵]

*این انتظار از نهاد قضایی وجود دارد که در برخورد با مجرمانی اینچنین ناپاک و نابه‌کار؛ اشدّ مجازات‌ها را در نظر بگیرد و یک عبرت تاریخی را ایجاد کند.

ضمن اینکه از بخش رسانه‌ای و تبیینی فراجا هم این مطالبه وجود دارد که درباره شهدای عزیز پلیس؛ کارهای بزرگی انجام دهد و مجاهدت سرخ مدافعان امنیت را در ذهن افکار عمومی یادآوری کند.

چه اینکه این کار سبب‌ساز تقویت امنیت کشور و یک تشویق عمومی در جهت تقبیح جرم و جنایت خواهد شد.

این نکته نیز گفتینست که همانطور که از روایت تلخ سردار رحیمی محرز است؛ با یک تراژدی دیگر از جنس شهادت شهید رنجبر مواجهیم. شهادت یک مأمور پلیس در غیبت نقش قانونی اسلحه!

***

دغدغه فرودگاه‌های ما قیمت بلیط است یا تعداد هواپیما؟

شهرداری ما از قالیباف بهتر بود! / دغدغه فرودگاه‌های ما "قیمت بلیط" است یا تعداد هواپیما؟

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفته است: تامین هواپیما بزرگترین دغدغه فرودگاه‌های کشور است که ضرورت دارد دولت و مجلس شورای اسلامی به رفع این مشکل کمک کنند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا سیدی روز دوشنبه گذشته در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان افزود: ایران امروز به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز دارد که در ۵۳ فرودگاه با مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۱۰ فرودگاه آزاد و مناطق نفتی مورد استفاده قرار گیرد و تامین این تعداد هواپیما موجب می شود که پاسخگوی پروازهای اربعین، حج و سایر نیازهای کشور باشیم.

وی با اشاره به وجود ۱۷۰ هواپیما در خطوط پروازی کشور اظهار داشت: حدود چهار برابر وضع موجود به هواپیما نیاز داریم تا پاسخگوی ۶۳ فرودگاه کشور باشیم.

سیدی در ادامه نیز گفته است: مهرآباد فرسوده ترین فرودگاه کشور است که برای ۱۰۰ هزار مترمربع از این فرودگاه برنامه ریزی می شود تا کاری آبرومند برای کشور انجام شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه بازسازی فرودگاه مهرآباد به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.[۶]

*این اظهارات در حالی است که اولا به نظر می‌رسد بزرگترین دغدغه فرودگاه‌های کشور و البته مردم؛ نه تعداد هواپیماها بلکه "قیمت بلیط" است که گویا نظارتی بر آن وجود ندارد!

ثانیا معاونت وزارت راه یک حیطه ژورنالیستی نیست بلکه یک حیطه اجرایی است و خوب آن بود که آقای سیدی کارنامه خود در برنامه‌ریزی برای تهیه هواپیما و بهسازی فرودگاه‌ها را مطرح کنند نه اینکه از تعداد هواپیماهای مورد نیاز و فرسودگی فرودگاه مهرآباد سخن بگویند!

ما همچنین قضاوت درباره اظهارات این مقام مسئول پیرامون فرسوده‌ترین بودن فرودگاه مهرآباد تهران را بر عهده کارشناسان امر می‌گذاریم.

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/detail/341498

2_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-727639

3_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/02/15/2256683

4_ mshrgh.ir/1413880

5_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1274666

6_ https://irna.ir/xjKtsf

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    7 3
    یعنی اصلاح طلب ها با این انتخاب شهرداران بهتره تا یک مدت حرفی نزنند.مگه اینکه اصول گرایان با انتخاب امثال زاکانی گل های زده به دروازه اصلاح طلبان را با گل های زده بخود جبران کنند.
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      1 6
      آلبانی دولت داره تلاشش رو میکنه ولی زمان میبره. سوختیااا
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      1 0
      تازه اقتصاد دان ها سر خط شده اند
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      0 0
      جراحان اقتصادی هم بهتر بودند فقط شهرداری نبود جراحی بدون درد و خونریزی.
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      0 0
      باید مجلس تصویب کند
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      0 0
      میمانی شهرداری چه ربطی به دولت داره اول بخون بعد حرافی بکن
  • علی IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 2
    آاقای قالیباف یک مدیر بسیار توانمند- عملگرا با حاشیه های فراوان و البته با مشاورین ضعیف. علی ایحال گزینه اول من قالیباف است
  • سید IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    4 1
    ظاهراً جناب میرلوحی به این مثل معتقدند که مرگ خوب است ولی برای همسایه !!!!!
  • محمد IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    2 4
    قالیباف در شهرداری عین بولدوزر کار کرد. انصاف داشته باشیم
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      1 1
      معمولا وحوش از کسانی که مث بولدوزر کار میکنند بدشون میاد و میخوان پی اش رو بزنند
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      0 2
      عين بولدوزر کار میکرد
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 0
    منظور از آوردن تحلیل! دوم در مورد هواپیما رو نفهمیدم. ظاهرا مشکل نویسنده، قیمت زیاد هوایپما است.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    6 0
    ديگ ميگه روت سياه
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    5 1
    شهرداری در ۸ سال ریاست اصلاح طلبان حتی چاله چوله های اتوبانها و خیابونا رو هم صاف نکرد... دیگه کور که نبودیم.
  • FR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    2 1
    ضمن سلام به مشرق نيوز خواستم ببينم قانون شفافيت كه اكثر نمايندگان با اين قول به قدرت و نمايندگي رسيدند ، بلاخره در چه زماني قراره انشاء الله تصويب شود ؟ البته سوال خطاب به اقاي قاليباف در مقام اول است
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      0 1
      آلبانی مجلس انقلابی خودش بهتر میدونه چه قانون های انقلابی رو تصویب کنه نیازی به شما نیست.
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      0 0
      سلام اول ان شاءالله اصله دوما شفافیت تصویب شده فقط نظر نهایی شورای نگهبان مونده
    • FR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      0 0
      نادون فرانسه البانی نیست !
  • اشنا IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 0
    بزودی زمان درو کردن دشمنان فرا خواهد رسید !!!
  • SE ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 0
    کارنکردن
    • SE ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      0 0
      با این حرفها خدمات ابتدایی انسانی در فرودگاه مشکلات حل نمیشود و خرابی توالتها ربطی به تحریم ندارد بلکه سوئ مدیریت است
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 0
    شهردار اصلاح طلبا تو یه چی سرآمد بود اونم زن کشی
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 1
    ببین اصلاحتلب جان حتی مزدورانتون هم براتون تره خرد نمی کنن پس بیا پایین
  • رسول IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 0
    البته که قالیباف
  • تاراب IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 0
    ببین کار به کجا رسیده
  • سعید رضایی IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 0
    چی بگم والا
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 0
    همه
  • حامد IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 0
    راست میگه. در هفت تیر کشی و زن کشی خوب بود. اون یکی هم کاری جز مسخره بازی و شوی دوچرخه سواری نمادین کار دیگه ای نکرد البته جز .... به شهر
  • CA ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 1
    قالیباف خیلی بهتره. اونا که فقط ز کشی بلدند
  • FR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    خیلی خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس