image-20221017102117-1.png

کسانی که می‌پرسند تاجزاده چه کرده بود که دستگیر شد گویا از فعالیت‌های او در زمینه تحریم انتخابات و همنوایی با براندازان بی‌خبرند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مگر تاجزاده چه می‌کرد جز فرماندهی!

فرار آرام پدر ژپتوهای اغتشاشات/ حمایت مجلس از پلیس برای پیگرد قضایی آتش‌بیاران معرکه

فردی به نام م. ر اخیراً طی یادداشتی در دفاع از مصطفی تاجزاده که کانال تلگرامی امتداد آنرا منتشر کرد، در اشاره به فراخوان ریاست قوه قضائیه برای گفت‌وگو نوشته است: وقتی خبر محکومیت سیدمصطفی تاج‌زاده به هشت سال زندان منتشر شد، بسیاری حرف‌های رئیس قوه‌قضاییه را یادآور شدند. آنجا که مسئول دستگاه قضا، مخالفان و منتقدان و معترضان را از هر گروه و جریان سیاسی به گفت‌وگو و طرح نقدهایشان فراخوانده بود. سوال مشترک این بود؛ مگر تاج‌زاده جز گفت‌وگو چه کرده بود؟ مگر او از زمان بیرون آمدن از زندان هفت‌ساله پیشین تا محکومیت به زندان هشت ساله آتی، چه کرده بود جز گفتن و نوشتن و نقد کردن؟

در ادامه این یادداشت می‌خوانیم: گفته‌ها و نوشته‌ها و نقدهای او البته صریح بود. نه‌تنها با سطوح مختلف نظام یا مخالفان سیاسی‌اش در جبهه اقتدارگرایان. او با خود اصلاح‌طلبان نیز به‌صراحت سخن می‌گفت. با اپوزیسیون هم. و نیز با خودش، گذشته‌اش و گفته‌ها و کرده‌های خود و همفکران و همراهان‌اش در بلوک چپ اسلامی. چنین بود که او با همه گفت‌وگو می‌کرد.

*و اما تاج‌زاده جز گفت‌وگو چه کرده بود!؟

ما غیر از آنچه از سوی مرجع قضایی اعلام شده است، عناوین جزئی جرائم تاجزاده که منجر به دستگیری وی شد را نمی‌دانیم اما این را می‌دانیم که گفت‌وگو تنها یک ماسک برای کارهای تاجزاده بود.

نویسنده متن بالا و همه کسانی که نمی‌دانند باید بدانند که تاجزاده از فرماندهان اصلی "تحریم انتخابات 1400" بوده است.

آیا در وادی سیاست و امنیت جرم و خیانتی بالاتر از این می‌شناسیم؟ لگدمال کردن یگانه دستاورد بزرگ جمهور یعنی انتخابات و در ادامه قرار گرفتن در مسیر ناگزیر برداشتن سلاح علیه نظام و مردم. (زیرا کسی که صندوق رأی را بر زمین می‌گذارد علی‌القاعده اسلحه را برمی‌دارد)

همزبانی و همنوایی با براندازان، دیگر رویه تاجزاده در زیر نقاب آن توییت‌ها و مصاحبه‌هاست.

این مصطفای تاجزاده بود که 4 سال قبل به سایت جماران گفته بود:

"به نظر من بسیاری از انتقادهایی که –از سوی براندازان مطرح می‌شود، وارد است و بسیاری از آنها همان انتقادهایی هستند که پیش‌تر از سوی اصلاح‌طلبان در نقد وضع موجود، مطرح شده‌اند. انتقادهایی به ویژه در زمینه ناکارآمدی سیستم، فساد و تبعیض‌های ناروا و ساختاری...اما اصلاح‌طلبان با براندازان در راه‌حل مرزبندی و اختلاف دارند! "[1]

آیا از نظر آنها که تاجزاده را استاد گفت‌وگو می‌نامند این همنوایی با جماعت برانداز مصداق گفت‌وگوست!؟

"سیاه‌نمایی" و زدودن اعتماد از مردم؛ برگه دیگری در پرونده سیاه تاجزاده است. او بود که اسلحه مرگبار رسانه‌اش را رو به مغز مردم می‌گرفت و می‌گفت: "این جامعه لجن است"! و سیاست‌های کلان نظام را به سخره می‌گرفت.

این گفت‌وگوست یا فرماندهی فتنه!؟

ما قضاوت درباره این مقایسات را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

***

آتش‌بیاران معرکه باید محاکمه شوند

نکات تبیینی پیرامون گزارش مجلس از درگذشت تصادفی مهسا امینی

فرار آرام پدر ژپتوهای اغتشاشات/ حمایت مجلس از پلیس برای پیگرد قضایی آتش‌بیاران معرکه

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، روز یکشنبه گذشته، گزارش این کمیسیون درباره حادثه فوت «مهسا امینی» را در جلسه علنی مجلس قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، متن این گزارش که صراحتا بر تصادفی بودن مرگ مرحومه مهسا امینی دلالت دارد؛ ضمن شرح تفصیلی ماجرا به روایت صاحبنظران و کارشناسان نظارتی، به موارد قابل تأملی نیز اشاره کرده است که در ادامه به ذکر آنها می‌پردازیم:

1_افرادی که قبل از روشن شدن ماجرا بدون تحقیق و بدون هیچ گونه امر مسلّمی، اظهارات عجولانه و خلاف واقع داشتند و احساسات مردم را جریحه دار کرده و زمینه سوءاستفاده معاندین نظام، آمریکا، رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی و دنباله روهای آنها و اغتشاشگران را ایجاد کردند، در صورت عدم اصلاح مواضع، باید متناسب با خطایی که کردند مورد پیگرد قضایی قرار گیرند.

2_تأکید بر تداوم اجرای وظایف قانونی فراجا در زمینه امنیت اجتماعی.

3_اطلاع‌رسانی به‌هنگام و دقیق فراجا از جزئیات این حادثه باعث روشنگری و تنویر بهتر افکار عمومی می‌شد و زمینه شایعات و روایت‌سازی جعلی و نامعتبر رسانه های دشمن از این واقعه و فرصت سوءاستفاده از این حادثه را کاهش می داد.

4_ اهداف تسهیل و رعایت عفاف و حجاب، تعالی اجتماعی و تقویت سلامت و بنیان خانواده،  تعریف و تعیین حدود حجاب شرعی موضوع تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی و نیز تبیین و تنویر مفاهیم مبهم مربوط به این مساله از اقدامات ضروری است. [2]

*درباره موارد ذکر شده گفتنی‌هایی وجود دارد:

1_ تأکید کمیسیون تخصصی مجلس بر پیگرد قضایی کسانی از خواص که مواضع عجولانه و خلاف واقع داشتند؛ بایستی به یک مطالبه عمومی در میانه مردم نیز تبدیل شود تا این حرکت مطلوب به سرانجام برسد.

چه اگر این خواسته به‌حق به سرانجام نرسد؛ وقوع حوادث مشابه با گستره بیشتر؛ دور از انتظار نیست.

قابل توجه آنکه چند تن از نمایندگان مجلس نیز جزو کسانی بودند که با مواضع غلط در این زمینه؛ موجبات التهاب بیشتر را فراهم کردند. [3] در همین رابطه، فرمانده نیروی انتظامی کشورمان اخیراً شکایت خود از 4 نماینده که در اغتشاشات اخیر مواضع غلطی علیه پلیس اتخاذ کرده بودند را به مجلس فرستاد. +

2_ تأکید بر تداوم اجرای وظایف قانونی فراجا در زمینه امنیت اجتماعی موجب خوشوقتی و امیدواری بیشتر به عقلانیت حکومتی در مجلس شورای اسلامی است.

خاصّه اینکه در جریان التهابات اخیر مشاهده کردیم کسانی با دیدن اغتشاشگران بلافاصله عقب‌نشینی کرده و خواستار تعطیلی یا تغییر در حیطه وظایف ناجا شدند.

این در حالی است که پلیس منطقا نمی‌تواند نسبت به جرم بدحجابی بی‌تفاوت باشد. ضمن اینکه مسئله ایفای نقش پلیس در امنیت اخلاقی؛ دستور صریح مقام معظم رهبری است.

3_ اطلاع‌رسانی فراجا در زمینه درگذشت تصادفی مرحومه مهسا امینی اتفاقا بهنگام بود اما پیوست تبیینی نداشت.

یعنی لازم بود که فیلم‌های مربوط به آن مرحومه و ایضا فیلم‌های مربوط به پدر خانم امینی بصورت کامل پخش شود. و نیز می‌بایست یک کارشناس آشنا به وظایف پلیس بصورت تبیینی برای مردم و افکار عمومی شرح می‌داد که ضرب و شتم در سازوکارهای ارشادی پلیس هیچ جایی ندارد، جرم بدحجابی قابل گذشت نیست و پلیس صرفا به وظیفه قانونی خود عمل کرده است.

همچنین می‌بایست توطئه دنباله‌های داخلی دشمن در جهت تقلا برای ایجاد فتنه اقتصادی و ایجاد اعتراض به هر بهانه‌ای نیز برای مردم شرح شود. (این گزینه همچنان و پس از کاسته شدن از التهابات اخیر نیز یکی از ضروریات جامعه ماست)

4_ گزاره "تعریف و تعیین حدود حجاب شرعی" چندان منطقی نمی‌نماید!

در بحث حجاب زن و مرد؛ حدی که قید جرم بر آن مترتب باشد مشخص است. مثل برهنگی بدن، پوشیدن لباس‌های بدن‌نما، عریانی بخش‌هایی از بدن که عادتا باید پوشاند و...

اما مشخص کردن حد شرعی حجاب از آنجا که اولا به قضاوت صاحب حجاب نیز مربوط است (مثل قضاوت درباره وجود نگاه ریبه در پیرامون) و ثانیا از آنجا که نظرات فقهی متفاوتی نیز در این باب وجود دارد؛ میسور نیست.

لذاست که بهتر بود در گزارش تخصصی مجلس بر تعیین و تبیین مصادیق "جرم بدحجابی برای زن و مرد" تأکید می‌شد.

***

فرار آرام پدر ژپتوهای اغتشاشات

فرار آرام پدر ژپتوهای اغتشاشات/ حمایت مجلس از پلیس برای پیگرد قضایی آتش‌بیاران معرکه

محمدجواد حق‌شناس، عضو سابق شورای شهر تهران و عضو کادر حزب اعتماد ملی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون اغتشاشات اخیر گفته است:

"اتفاقی که در جریان اتفاقات اخیر مشاهده کردیم که در مقایسه با بحران‌های بخصوص ۸۸ یا ۹۶ و ۹۸ نقش رسانه‌های خارج از کشور نسبت به فضاهای مشابه گذشته جدی‌تر شده است و اساساً می‌شود گفت جوانان امروز هنگامی که مشاهده می‌کنند خواسته‌های‌شان شنونده‌ای ندارد، ترجیح می‌دهند برای بیان‌شان به کف خیابان بیایند و در میدان‌های اصلی شهر فریاد بکشند که این اتفاق بسیار نگران‌کننده‌ است که امروز شاهدش هستیم."[4]

*آنچه که در قضایای اخیر جدی‌تر شد؛ نقش رسانه‌های خارجی نبود بلکه نقش مذهبیون فریب‌خورده و شُل دین بود که همراه با خواص غیر خودی؛ پیشقراول عده‌ای فریب خورده و اوباش در اعتراض علیه عقلانیت‌های نظام اسلامی شدند.

اعتراضی به ناحق، از سر هیجان و فریب‌خوردگی و در مقابل منطق که از روز نخست هم معلوم بود راهش به ترکستان است و صدر و ساقه و ریشه‌ی درستی ندارد.

اکنون آیا رواست که چنین جنبش ضد مردمی و سطحی را با حرف‌های دهان‌پُرکن و البته غلط یاد کنیم!؟

فاجعه اصلی اما در جای دیگری نهفته است...

آنجا که حق‌شناس جوانان فریب خورده را کأنه مشتی موجود فاقد شعور می‌داند که صرفا کف خیابان را می‌شناسند و جای بیان مطالبه را میدان اصلی شهر می‌دانند!

این سخن غلط اندر غلط در حالی است که آدرس خیابان را کسان دیگری به این فریب‌خوردگان داده‌اند.

به قول ابراهیم اصغرزاده، امر سیاسی در خلأ رخ نمی‌دهد...

به این معنی که ساده‌لوحی و بلکه بلاهت است اگر بپنداریم فریب‌خوردگان بصورت خودکار به خیابان می‌آیند و این یک امر اتفاقی است اگر آنها فریاد زدن را به جای گفت‌وگو انتخاب کرده‌اند!

و اما چه کسی آدرس خیابان را به مردم داد و چه کسی منطق فریاد و خیابان را به جای گفت‌وگو به جوانان فریب‌خورده آموخت؟

غیر از همین سخنان آقای حق‌شناس که صراحتا آدرس خیابان را به معترضان ساده‌لوح نشان می‌دهد و به نوعی از مسئولیت سخن خویش نیز می‌گریزد؛ ما مخاطبان محترم را به آنجا سوق می‌دهیم که محمدرضا تاجیک(از بزرگان جبهه اصلاحات) به تحلیلگرانی که حوادث اخیر را اغتشاش خواندند؛ اطلاق "کلبی مسلکی" دارد. [5] و قبل از این نیز گفته بود که "نظام جمهوری اسلامی ایران آفت زده است".

به آنجا که سعید حجاریان چند سال است دائما آدرس خیابان را می‌دهد، جامعه را عام‌البلوی می‌خواند و معتقد است باید با اغتشاش همدلی کرد! [6]

به آنجا که مصطفای تاجزاده زمانی گفته بود عمده حرف‌های ما و براندازان یکیست. [7]

و مهمتر از همه به آنجا که رفقای آقای حق‌شناس در جبهه اصلاح‌طلبان بصورت دسته‌جمعی دست به تحریم انتخابات 1400 زدند...

باید از آقای حق‌شناس پرسید وقتی یک جوان با اطلاعات سطحی نظاره کند که مردانی از جمع سیاسیون، یکصدا سمت خیابان را نشان می‌دهند و یا دست به تحریم انتخابات می‌زنند؛ آیا به راهی جز برداشتن سنگ و اسلحه برای اصلاحات و اعتراضات مورد نظر خود کشیده می‌شود!؟

از طرفی آیا رواست که آنها که جوانان فریب‌خورده را آلت دست خود کردند و دائما در گوش آنها از خیابان حرف زدند؛ اکنون مسئولیت خود را نپذیرند و همه چیز را به اقتضائات جوانی ربط بدهند؟

غیر از مخاطبان محترم البته آقای حق‌شناس هم باید به این انگاره‌ها و سؤالات پاسخ بدهد...

چه اینکه پاسخ منطقی به آنچه در بالا ذکر کردیم؛ نشان خواهد داد که حق‌شناس مفتون است یا یک فرمانده فتنه که تقلا کرده در پشت این جملات و در هاله دلسوزی برای جوانان پنهان شود!؟

***

1_ mshrgh.ir/905078

2_ isna.ir/xdMzT4

3_ mshrgh.ir/1423456

4_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1286688

5_ mshrgh.ir/1426396

6_ mshrgh.ir/1424409

7_ mshrgh.ir/905078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    50 11
    اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت ملی راه اندازی کنید.
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      34 2
      ایا تاج زاده به اندازه این یارو مجری امریکایی که 960 میلیون جریمه شده حرف مفت و الکی نزده ؟
    • سید IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      29 2
      به یاد داشته باشیم که اصلاح طلبان در تمامی فتنه ها و بلواهایی که در این چند دهه اتفاق افتاده است به نحوی از انحاء در آن نقش داشته و دخیل بوده اند! یا بانی یا مشوق یا محرک و یا مجری! و زمینه همه این عوامل هم نفاق این جماعت تهوع آور و مخالفت قلبی شان با ولایت فقیه بوده است هرچند در ظاهر از سر نفاق گونه ای دیگر نشان داده اند! اکنون نیز به شدت نگران از دست دادن پایگاه اجتماعی شان به سبب بی عرضه گی های دولت حسنک وزیر و همچنین عملکرد بسیار موفقیت آمیز دولت آقای رئیسی هم در عرصه داخلی و به خصوص در صحنه بین المللی و ضعیف شدن اثرات تحریم های یانکیستان هستند و به همین دلیل سعی در گذاشتن چوب لای چرخ این دولت دارند تا شاید بتوانند سیاست های آن را به شکست بکشانند! پس مرگ برضد ولایت فقیه!
    • ... GB ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      7 21
      اخه اینترنت مگه مال آمریکاست؟ هر کی زرنگه کارشه. برنامه بنویسن ما هم جاسویی کنیم مگه کسی جلوی کسی رو گرفته.
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      3 6
      دختر سنگ نورد تیم ملی با کشف حجاب بازی کرد!؟ سجادی اینکاره نبود نباید وزیر میشد نه انقلابی نه کار بلد اون از عزل آجورلو مدیرعامل ارزشی و‌ موفق استقلال این‌‌ از افتضاح کشف حجاب سنگ نورد تیم ملی در کره مشرق سکوت نکن
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      4 6
      دختر سنگ نورد تیم ملی با کشف حجاب بازی کرد!؟ سجادی اینکاره نبود نباید وزیر میشد نه انقلابی نه کار بلد اون از عزل آجورلو مدیرعامل ارزشی و‌ موفق استقلال این‌‌ از افتضاح کشف حجاب سنگ نورد تیم ملی در کره مشرق سکوت نکن
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      3 1
      تمام فتنه های سالهای اخیر میوه درختی هستن که نهالش توسط خاتمی و دارودسته ش از جمله همین تاجزاده در سال 76 کاشته شد...
  • محمدکریم IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    7 6
    یعنی خداییش هرکدوم از تحلیل‌های شما رو میخونم بیشتر پی میبرم که این جوانها چی هستند
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      10 4
      معلومه دنبال بی بند و باری، قانون شکنی و پاد دشمن شدند عین امثال تو که نه میفهمی و نه میخواهی بفهمی منافق
  • یوسف از همدان IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    9 27
    بله من به عنوان یک خواننده قضاوت خودم را از نوشته شما به عنوان تاج زاده چه کرده بود را دارم مشتی اتهام واهی در متن زده شده نوشته اید طرف انتخابات را قبول ندارد و کسی که صندوق رای را زمین بگذارد اسلحه بر می دارد.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      14 2
      تاجزاده جزو فرماندهان اصلی تحریم انتخابات 1400 بود و البته بدلیل انتشار توییت های تفرفه افکنانه و منافقانه بازداشت شد.
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    14 4
    باید از کشور اخراج بشن
  • ناصر FI ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 2
    بنظر من آتش بیکران معرکه اول از همه گردنی بیحد وفلج کننده است
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    17 4
    اون چیزی که ما دیدیم اعتراض نبود که کسی به خاطرش به خیابون بیاد اصلاح طلب بی وطن. اگه این عده ی محدود مردم کشور هستن اون جمعیت عظیمی که در محکومیت این ها تظاهرات کردن کی بودن؟ الحق که ضد ایرانی ترین جریان سیصد سال اخیر همین اصلاح طلبا هستن
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      7 3
      افساد طلبان فرصت طلب بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور هستن.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    7 8
    جرم بدحجابی قابل گذشت نیست؟
  • آیدا IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    12 2
    فرار میکنن و پینوکیوها دوباره میان تو خیابون. وحشی تر از قبل. وقتی مراقب نباشین
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    8 7
    این که سعی کنیم القا کنیم همه چیز گل و بلبل است و اتفاقات اخیر فقط و فقط و لابد و ناگزیر، طراحی خارجیان دشمن و داخلی های مزدور آنهاست و هیچ بستر نارضایتی یا مطالباتی در بین مردم عادی ندارد، خدمت یا دلسوزی برای این نظام مقدس نیست و گوینده قطعا مدیون خون شهدایی است که پاک و عاشقانه به پای درخت تناور نظام ریخته شده، درد را نشناسیم نسخه غلط خواهیم داد. به والله راندن و منکوب منتقدان خدمت به نظام نیست.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      7 2
      بایدباارزشهای دینی باتخریب گرها مقابله شودتخریب وفحاشی راه حل چیزی نیست بیشترازایران درامریکاامارجنایت وفسادومخدرنهادینه باتبلیغات رسانه شده است
    • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      1 1
      این که فتنه اخیر، طراحی دشمن و همسو شدن ضدانقلاب داخلی با منافع آن‌هاست، حقیقتیست که فقط خود دشمنان انکار می‌کنند.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    11 2
    محمد ص بت های ساخت دست بشر را شکست .
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      5 1
      درقبیله های قدیم بت شکست خورده رامیشکستند وبنوعی تضمین فسادبت بود حضرت محمدص قیدوبندهای بیخودرانابودکردتااین مرزبرای توبه واصلاح وپناه گرفتن نجیبان ودینداران وازاده هاحفظ شود ورشدکند
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    6 22
    اینکه جناب تاجزاده یایک شهروندمی گویددرانتخابات شرکت نمی کنم چون اثرنداردجرم است؟!
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      12 5
      کسی که انتخابات را تحریم کند سلاح بر می دارد لذا تحریم انتخابات جرم است.
  • DE ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    5 3
    هیچ کس حق گفتگوی سیاسی با بران دازها و تروریست ها و تجزیه طلبان منافقین و بهائی ها جاسوسان و وطنفروشان را ندارد
  • عدالت علی GB ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 5
    برخورد علی و محمد یا مخالفان چطور بود> کدام رفتارش الگوی مسیولان ماست و فقط خود و جامعه رو محمدی میدونمی. وقتی به محمد ناسزا میگویند میشوند اشوبگر و جرم زندان. گذشت اسلامی که ادعا میکنیم کو؟. حرف حرف حرف فقط گوش فلک رو کر کرده که فقط مسلمانیم و بس
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      6 3
      خفه شو بهایی....طرز کلامت را لااقل مودبانه کن
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      3 1
      بامغزحرفش یه بخشی موافقم کسی که اسم اسلام داره ولی دزدواختلاس داره اگربرای امام حسین یزیدنباشه توصف محبین امام هم نیست
  • واقعا که... GB ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    4 22
    این 40 ساله یک مجوز سحبت و انتقاد به کسی داده شده؟ به گفته خودشون؟ یک نمونه حتی. همه چیز ایده اله بهترین و بی نقص افرین
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      1 1
      انتقادازحزب های مخالف هم تاتجمع به دیرتحویل دادن ساختمانها ومطالات حقوقی اقشارکارگرومعلم شماها منظورت ازانتقام فحاشی وتخریب برای بی بندوباری وکشوندن ایران به امارتبلیغی امریکای لیبرالی درفسادوالکلیسم ومخدریسم وازادی سلاح وتیراندازی خیابانیه شرمندم چون ایران تابوده مرکزعفت ودین وحجاب وکرامت بوده هرکسی هم که به فسادرفته یاتوبه واصلاح بایدبکنه یاحدخدابهش جاری بشه که درقانون هست یاتهاجم فرهنگی بوده است
  • مریم IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    8 0
    سوال مهم؟! امثال این آقایون، پروانه سلحشوری، خانواده هاشمی، روحانی، خاتمی و.‌.. هزاران شخص مشابه دیگر علی رغم اقدام جدی و عملی منافی منافع کشور و امنیت ملی همچنان در رئوس اداره کشور قرار دارند؟!!! از دید مسئولین محترم معاند کیست و حقش رو چجور باید کف دستش گذاشت؟ با ارتقا پست و مقام؟؟؟ دادن تریبون؟! سپردن مهمترین و حساسترین جایگاه ها؟!!
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    5 2
    خدا لعمت کن باند مافیایی تروریستی تا.....زاده ، حج....ان ز ممد خات.... ،عبد... و ...
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    5 2
    هربارکه اسم اصلاحات بگوشتون برسه بایدگفت ننگ بر هاش...ملعون باترویج عقایداشرافی گری ولیبرالی ایجادکننده این تفکرزدلانه درذهن اصلاحات شد.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    6 2
    اصلاح طلبان دیگر جایی در بین احاد مردم ایران ندارند این را خودشان بهتر از هر کسی میدانند امروز اصلاحات به یکی از منفور ترین ها تبدیل شده است که در بین خودشان هم تنش هایی شدید دیده میشود
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    7 1
    اصلاح طلبان فکر میکنند مردم کارهای ایشان را در مسائل پیش امده فراموش میکنند اما مردم ایران میدانند که از مسببین وضعیت موجود همین اصلاح طلب ها میباشند که بجای پاسخ گویی هشت ساله دوران حسن روحانی فرار روبه جلو میکنند
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      5 0
      همین افراد هم از سوی مردم ایران رای کنسرتی گرفتن
  • امیر IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    6 2
    جامعه به سرعت به سمت دو قطبی شدن حرکت میکنه و متاسفانه وقتی این تحلیل های مشرق رو میخونم میفهمم هنوز خیلی ها در قدرت هستند که در این آتش دو قطبی شدن میدمند.
  • علی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    3 1
    کسی که انتخابات را تحریم میکند سلاح برمیدارد
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    7 1
    حق شناس مدیر فتنه گری ست ، چون جوان خام نیست و به عمد و خواسته خودش فتنه گری می کند او کارمند استکبار و سرمایه ی صهیونیست است.
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      4 1
      ناز نفست عالی گفتی
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    5 2
    همانطور که پیش بینی میشد قبیله ضاله اصلاح طلبان که در نتجه گیری از آشوب دماغ سوخته شده حالا فاز طلبکاری به خود گرفته....واین وسط فقط خون بسیجی و پلیس و مردم متدین پایمال میشود و این چرخه منحوس همچنان ادامه دارد و همچنین ناامیدی ملت از مسولان بی کفایت
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    3 3
    اصلاحطلبان رسما هم‌جهت با دشمن عمل می‌کنند
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 0
    ایشان مشکلش این بود که تاج زاده بود،اگر چیز دیگری میزایید،میشد باهاش گفت گو کرد!.
  • محسن IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    1 0
    اون جوون به هر دلیلی اومد توی خیابون یا گول خورد یا هر چی.
  • رها IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    3 2
    تاج.... منتقد نیست اتش بیار جامعه هست کسی که انتقاد میکنه راهکار میده این از ریشه میزنه بعدش رابطه این خائن با کومله بعدافشا میشه جامعه ایکاش بار روانی بعضی مسائل رو داشت
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    1 3
    میگما. این جوونا. خیال می کنی حق شناس و حجاریان و تاجزاده میشناسن یا نشستن پای حرفاشون؟
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    4 1
    اصلاح طالبا کارکردشان شده مثل گروه مریم رجوی نه دیگه سمپاتی دارند و نه کسی بهشون توجه میکنه...اینها نقابداران انقلاب بوده و هستند رجوی ها با روسری قلابی و اصلاحاتیها با میانداری قلابی..کم کم داریم میربم به سمت رویایی حزب الله و شیاطین بی نقاب
  • سجاد IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    1 4
    خوب فرمونی میرید برید
  • محمدایوب IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 1
    حرام خواران اصلاح طلب از ابتدای دولت رییسی دائم در رسانه هایشان می گفتند مردم از گرانی وفقر ناراحت هستند امکان داردشورش کنند وادرس خیابان میدادند وتحریک میکردند و دائم تهدید به اغتشاش میکردند والان هم همه آتش ها از گور آنها بلند میشود نیروهای امنیتی باید تمام هم خودرا روی این سربازان آمریکا بگذارد
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    خدا میدونه با بعضی از این سیاسیون اصلاحات چی کار میکنه اون دنیا
  • ناشناس IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    کی جهانگیری و آخوندی رو محاکمه می کنید؟
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    رابطع جرم و جزا سلیقه ای نشود
  • زارعی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 0
    به نام خدا ی انتقام گیرنده خون بی گناهان باید اولیای دم کشته شدگان فتنه اخیر اعم از نیروهای امنیتی و انتظامی و حتی خانواده قربانیان فتنه اخیر از پدر مهسا امینی و دیگر سرشناسان هنری ،ورزشی،سیاسی که باعث اغتشاش واین همه خسارت شدند شکایت کنند از کسانی مانند پدر ودایی مهسا امینی که با دروغگو یی خود جان جوانانی را به ناحق گرفتن شکایت کرد .
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    ممنون
  • و.ق IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 0
    متاسفانه در این تحلیل عقلانیتی نمی بینم. فقط سطحی نگری، نفرت پراکنی، اتهام افکنی و توهین به شعور مخاطب . البته من مطمئنم نظر من را سانسور می کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس