آشوب

تعدادی از احزاب اصلاح‌طلب که برخی از آنها سابقه تحریم انتخابات را نیز داشته‌اند در بحبوحه اغتشاشات خواستار برگزاری تجمع قانونی شدند. این اقدام آنها به چه معناست!؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

تمجید از نروژ در نشست الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت!

استاد "دانشجویان فحاش شریف" که بود؟ / تمجید از نروژ در نشست الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت!

مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی در نشست گفت‌وگوهای راهبردی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که با حضور روسا و اندیشکده‌های این مرکز برگزار شد، بر استفاده از تجربیات سایر کشورها برای رسیدن به راه حل‌ها تأکید کرد!

غضنفری گفته است: برای نجات اقتصاد هیچ ورد و جادو یا عجی مجی لاترجی‌ایی وجود ندارد بلکه باید با ممارست و سعی علمی و استفاده از تجربیات سایر کشورها به راه‌حلها رسید.

به گزارش ایسنا، وی استفاده از الگوهای موفق دنیا را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و ادامه داد: با احترام به نظرات موافق و مخالف معتقدم باید از الگوهای اقتصادی موفق دنیا استفاده کنیم به همین دلیل بعضا از الگوی موفق صندوق نروژ استفاده کردیم! [1]

*ما این قضاوت را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم که آیا در نشست "گفت‌وگوهای راهبردی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت" باید درباره کپی‌برداری از اقتصاد نروژ بحث شود!؟

صد البته استفاده از تجربه دیگران در اقتصاد یکی از روش‌هاست اما تجربه گرفتن و درس آموختن با کپی برداری متفاوت است و ما امیدواریم آقای غضنفری هم در صندوق ملی توسعه به‌جای کپی کاری، درس‌آموزی کرده باشند و در ادامه یک الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت را در صندوق ملی توسعه بنیاد بگذارند.

والّا لیبرال‌ها و نامعتقدان به گفتمان انقلاب اسلامی خیلی بهتر از مدیران انقلابی ما می‌توانند مدل‌های غیر اسلامی و غیر ایرانی را پیاده‌سازی کنند.

 همچنین این سؤال را در بحث نروژ از آقای غضنفری می‌پرسیم که آیا اقتصاد نروژ می‌تواند در مختصات اقتصاد ایران قرار بگیرد؟

آیا نروژی‌ها پیرو "اقتصاد مقاومتی" هستند؟ آیا تحریم را می‌شناسند و آیا اساسا نروژ یک کشور هژمون است که باید بتواند از متحدان خود نیز حمایت اقتصادی داشته باشد!؟

این سوالات نشان می‌دهد که ما در فرایندهای اقتصادی خود اگرچه می‌توانیم از تجربه سایرین درس بگیریم اما الزاما موظفیم که یک الگوی اختصاصی و اسلامی_ایرانی که حاوی دستاورد باشد را ارائه کنیم.

***

استاد "دانشجویان فحاش شریف" که بود!؟

استاد "دانشجویان فحاش شریف" که بود؟ / تمجید از نروژ در نشست الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت!

محمدرضا تاجیک، فعال چپ و از تئوریسین‌های جریان اصلاحات طی یادداشتی در واکنش به اغتشاش پنداشتن حوادث اخیر در تحلیل‌های فعالان عرصه "جهاد تبیین"، نوشته است: برخی تحلیلگران ارگانیک (در همان معنای روشنفکر ارگانیک گرامشی) با ضرباهنگ نوعی شطحیات تحلیلی به وجد آمده‌اند و آن خط می‌نویسند که فقط خود خواندی ولاغیر، لکن از هر کلمه و خط‌شان اخگر خشونتی برمی‌خیزد که اعماق جان‌ و روان‌ و احساس‌ و باور مردمان را می‌سوزاند. به تاثیر از اصطلاح «خشونت الهیاتی» والتر بنیامین، و «خشونت نمادین» اسلاوی ژیژک، من این نوع خشونت را «خشونت تحلیلی» می‌نامم. خشونت تحلیلی، نه تنها خشونت را در گوهر و جوهر خود دارد، بلکه آستری است مخملین بر پیکر عریان خشونت فیزیکی.

به گزارش اعتمادآنلاین، او در ادامه این هجمه خود به سمت تحلیلگرانی که حوادث اخیر را اغتشاش می‌دانند، طعنه "امیال تحلیلی اصحاب قدرت" را مطرح می‌کند و می‌نویسد: این فانتزی‌ها هستند که ابتدا به آنان می‌آموزند به چه میل کنند و چگونه براساس میل‌شان واقعیت‌ها را بنگرند و بفهمند و تحلیل کنند.

تاجیک تصریح می‌کند:

"در اینجا ما با نوعی «کلبی‌مشربی تحلیلی-تجویزی» روبه‌رومی‌شویم که تحلیلگر عالمانه و عامدانه از تحلیل حربه‌ای برای قلع‌ و قمع ‌کردنِ واقعیت‌ها و حقیقت‌ها می‌سازد و جنگ منظرها و نظرها برپا می‌کند و واقعیت‌ها را موضوع و مشمول «ورنم‌ نهادن» تحلیلی/تحریفی خود می‌کند، یعنی انبوه‌انبوه واقعیت‌ها را می‌کشد، زیر خاک می‌نهد و روی خاک آنان گل و ریاحین می‌رویاند."

او در ادامه به حاقّ تحلیل‌هایی که حوادث اخیر را اغتشاش می‌دانند، اشاره می‌کند و می‌نویسد: بزرگی می‌گوید مشکل ذهن‌های بسته این است که دهن‌های گشاد دارند. خشونت تحلیلی در جامعه امروز ما نیز، دقیقا در همین نکته نهفته است. بسیاری از ذهن‌های بسته تحلیلگران ارگانیک، که همواره یافته‌ها و تافته‌های ذهنی خود را، همچون ملانصرالدین وسط زمین (همان نقطه ارشمیدسی) می‌دانند که برای اثبات یا ابطال آن باید زمین را متر کرد، در اثر مواجهه با رخدادی نامنتظر که تمام هستی آنان را به چالش کشیده، به تحلیل آمده‌اند و برخی از اغتشاشی سخن می‌گویند که نه یک امر طبیعی در یک بستر اجتماعی، بلکه یک سناریوی از پیش برنامه‌ریزی ‌شده امنیتی برای ایران بوده که با خبر فوت تلخ مهسا امینی، بستر مناسب را برای آغاز یافته است.

در بخش پایانی یادداشت تاجیک همچنین می‌خوانیم:

"آنچه در تمامی این تحلیل-تحریف‌ها مشترک می‌نماید، نوعی هرمنوتیک سوء‌ظن نسبت به خودِ واقعیت است. به بیان دیگر، صدای واقعیت، صدای محذوف و امر رنجور پنهان در درون این تحلیل‌هاست: همان واقعیت که زیر پوست نظم و نظام سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... مستقر در این چهار دهه، از رهگذر اعمال همین ‌سنخ خشونت‌های تحلیلی، نهان مانده است، همان واقعیت که بسان «امر واقع» لکانی، از نمادینه‌ شدن می‌گریزد، همان واقعیت که هیچ خشونت تحلیلی قادر به سرکوب و مسکوت نگه‌ داشتن آن نیست، همان واقعیت که برای رویت‌پذیر کردن خود نیازمند هیچ واسطه بازنمایی و رخصت هیچ دیگری بزرگ نیست، همان واقعیت که با مختل‌ کردن جریان تحلیلی حکومتی و ایجاد تردید نسبت به بداهت آن، خشونت پنهان آن را افشا می‌کند، همان واقعیت که همچون یک ویروس به جان تحلیل‌های تحریف‌گرا می‌افتد و آنان را به جوش و خروش درمی‌آورد، آن‌چنان که خودشان هستی خودشان را به پرسش بکشند، همان واقعیت از تحلیل می‌خواهد که بیش و پیش از آنکه یک روش بازنمایی باشد، ضجه‌ای باشد برای عدالت و مسوولیت، همان واقعیت که به هیچ تحلیلی از خیزش اخیر اجازه نمی‌دهد آن را به میل جنسی و حال و احوال نسلی و تاثیرات فضای مجازی و بازی‌های ویدیویی و کارتون‌ها و فیلم‌های سینمایی، تقلیل دهد و بالاخره، همان واقعیت که اصحاب قدرت و تحلیلگران ارگانیک را به اخلاق تحلیلی، یعنی گشودگی نسبت به واسازی خود در مواجهه با واقعیت‌ها و دگرهای تحلیلی و پرهیز از خشونت، فرامی‌خواند. آنچه رخداد جاری در جامعه امروز، تحلیل را بدان می‌خواند، پرهیز از فرافکنی و آسمون و ریسمون به‌هم بافتن، از یک‌سو، تفکیک و تمییز لحظه رخداد با فردای آن، از سوی دیگر و دیدن (و اصلی و فرعی کردن) تمامی علل و عوامل بسترساز آن، از جانب سوم، است."[2]

*به سخن واضح‌تر تاجیک مدعیست تحلیلی که می‌گوید حوادث اخیر یک اغتشاش است اشتباه می‌کند و بلکه صاحبان این تحلیل‌ها در مقابل یک واقعیت قرار دارند. واقعیتی ناشی از خشم مردم که مثلا بر اثر بی‌عدالتی پدیده آمده و حکومت هم از آن خائف است...!

این انگاره تاجیک که شاید ناشی از تقلای او برای همرنگی با جماعت و طی طریق او بر سیاق فتنه 88 است را باید در مقابل این حقایق دانست که اولا "معترض اصیل بدون مجوز به خیابان نمی‌آید و رفتارهای ددمنشانه هم انجام نمی‌دهد"، ثانیا "مردم هرگز پرچم یک کشور را آتش نمی‌زنند و پلیس را نمی‌کشند"، ثالثا "بهانه بی‌عدالتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران که اهل برخورد جدی با فساد است؛ قابل اثبات نیست و بلکه به حکومتی بی‌عدالت گفته می‌شود که رویه‌هایش موافق فساد و مفسد باشد. " و رابعا "اسناد فراوان و اثبات شده؛ کتمان تقلای دشمن خارجی در اغتشاشات اخیر را غیر ممکن می‌سازد. "

و اما "کلبی مسلکی" یا همان انتساب تحلیلگران منصف به سگ‌مسلکان و کلبیون که تاجیک آنرا روا داری کرده است...

کلبیون یا سگ‌مسلکان در تاریخ به افرادی گفته می‌شود که از عقلانیت بهره چندانی ندارند، ول می‌گردند، دچار خشونت کلامی هستند و دائما از مردم ایراد می‌گیرند!

در این باره نیز ما اولا قضاوت را بر عهده مردم و مخاطبان محترم می‌گذاریم که آنها که پرچم سوختند، آنها که در دانشگاه شریف تحت عنوان دانشجو دشنام رکیک دادند و آنها که به دیگران خطاب "سگ‌مسلکی" دارند دچار خشونت کلامی هستند یا تحلیلگرانی که معتقدند آشوب‌های اخیر کار دشمن است!؟

ثانیا کسی که از ساختار سیاسی نظام اسلامی دفاع معقول (و نه نابخردانه) دارد کلبی‌مسلک نیست. زیرا همانطور که اشاره کردیم پای یک "عقلانیت ساختاری و قابل دفاع" در میان است که طی 43 سال گذشته کارآمدی خود را در امنیت و اقتصاد و سیاست و... نشان داده و مثلا توانسته فقر مطلق ایران را به کمتر از میزان این فقر در انگلستان برساند. [3]

و ثالثا دشمنی امثال تاجیک با مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران بهتر می‌تواند انگیزه او برای رواداری کلبی‌مسلکی به تحلیلگران معتقد به نظام اسلامی را توجیه کند!

ما با شخصی مواجهیم که نظام جمهوری اسلامی ایران را به کشتی تایتانیک اسیر گرداب تشبیه کرده است، مدعیست نظام جمهوری اسلامی ایران آفت زده است و سال گذشته هم خبر از شورش داده بود! [4]

اکنون آیا طبیعی نیست که تاجیک، ‌ عصبانی از آنها که در عرصه "جهاد تبیین" در مقابل آشوب و فرماندهان آن ایستاده‌اند؛ عبارت کلبی‌مسلکی و انتساب به سگان را روا بدارد؟

پیش از تاجیک، همکار دیگر او در هسته سخت اصلاحات یعنی سعید حجاریان نیز در اظهاراتی پیرامون اغتشاشات اخیر، خواستار همدلی عاطفی-انسانی- با اغتشاشگران شده بود! [5]

ما در پایان این کنایه را هم خطاب به آقای تاجیک مطرح می‌کنیم که وقتی استاد به مخالفانش بگوید "کلبی مشرب"؛ طبعا دانشجو هم اهل فحش و دشنام‌های رکیک می‌شود ولو حتی اگر شریف باشد...

***

تقلای چند حزب چپ برای تنفس مصنوعی به اغتشاش

استاد "دانشجویان فحاش شریف" که بود؟ / تمجید از نروژ در نشست الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت!

چند حزب و گروه اصلاح‌طلب در نامه به رئیس‌جمهور خواستار برگزاری تجمع اعتراضی قانونی شده‌اند!

به گزارش جماران، متن نامه احزاب مذکور به این شرح است:

"نظر به تاکید جنابعالی در گفت و گوی تلویزیونی اخیر بر حق برگزاری اجتماعات مسالمت آمیز، به اطلاع می رساند ما جمعی از احزاب اصلاح طلب با ارسال نامه شماره 132381 مورخ 1401/06/30 به وزیر محترم کشور اطلاع دادیم که قصد برگزاری یک تجمع آرام را داریم که متاسفانه با وجود گذشت بیش از دو هفته پاسخی به آن داده نشده است.

ضمن اعلام عزم خود بر استیفای این حق بنیادین، خاطرنشان می سازد هدف از برگزاری این تجمع دفاع از حقوق و کرامت انسانی زنان و حقوق شهروندی آحاد مردم، از جمله حق دسترسی آزاد به اطلاعات و نیز دعوت معترضین به حفظ نظم و آرامش و برحذر داشتن نیروهای امنیتی و انتظامی از توسل به خشونت و نیز اعلام انزجار از اظهارات و اقدامات مداخله جویانه دولت های خارجی است.

با توجه به مسئولیت جنابعالی در اجرای قانون اساسی مستدعی است دستور فرمایید هماهنگی لازم برای برگزاری این تجمع در زمان و مکان مناسب بعمل آید.

در ادامه این نامه نیز نام احزاب زیر به چشم می‌خورد:

_انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

_مجمع ایثارگران

_سازمان معلمان ایران

_حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

_انجمن اسلامی مهندسین ایران

_انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران [6]

*"درخواست تجمع در بحبوحه التهاب و اغتشاش" یعنی دمیدن بر آتش اغتشاش و زمینه‌سازی برای جنایت بیشتر.

یک منطق ساده که ما معتقدیم چپ‌های ستادی بیش از هر کس دیگری متوجه آن هستند اما برای دمیدن بر آتش اغتشاشات؛ قصد دارند مزوّرانه از این معبر وارد خیابان‌ها شوند و مردم را به خیابان بکشند.

این در حالی است که می‌توان یک سؤال ساده را از این افراد پرسید و آن اینکه چرا تا قبل از درگذشت تصادفی مرحومه مهسا امینی خواستار تجمع نبودند و اساسا چرا همواره در حین و بین اغتشاش است که آقایان به ناآگاه خواستار تأکید بر تجمعات اعتراضی می‌شوند؟

چپ‌های امضا کننده این نامه در واقع در مقابل یک منطق و یک سوال وجود دارند که باید برای آنها پاسخ‌های کامل و اقناع‌کننده‌ای را ارائه کنند.

مسئله وقتی جالب‌تر می شود که بدانیم کسانی از این احزاب و گروه‌ها از جمله مجمع ایثارگران و حزب اتحاد ملت در زمره تحریم‌کنندگان انتخابات 1400 بوده‌اند.

و از اینجا یک سؤال دیگر هم در ذهن تداعی می‌شود و آن اینکه تحریم‌کننده انتخابات را چه به سازوکار قانون و تأکید بر شنیده شدن صدای معترضان قانونی؟

ما در وبلاگ مشرق مطالب متعددی را پیرامون "فرماندهان کت و شلواری آشوب" منتشر کرده‌ایم که خوانش آنها برای شناخت عقبه این جریان خاص سیاسی ضرورت دارد.

در راستای درخواست مزورانه احزاب اصلاح‌طلب برای برگزاری راهپیمایی مسالمت‌آمیز در روزهای بحران؛ همچنین خوانش تجربه تاریخی و تلخ راهپیمایی بدون مجوز 25 خرداد در سال 88 نیز یک ضرورت است.

رویدادی که اصلاح‌طلبان آن را "راهپیمایی سکوت" نامگذاری کردند و همواره مدعی هستند که در آن تظاهرات 3 میلیون نفر بصورت مسالمت آمیز، اعتراض خود را بیان کردند.

این در حالی است که فاجعه حمله به پایگاه بسیج و کشته شدن نزدیک به 10 نفر در انتهای همین راهپیمایی و به عبارت بهتر در انتهای همین تله رخ داد.

حادثه‌ای که یکی از اصلاح‌طلبان اخیرا گفته است خود بسیج بانی آن بود!

***

1_ isna.ir/xdMz6y

2_ https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-577875

3_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/11/22/1944648

4_ mshrgh.ir/1312796

5_ mshrgh.ir/1424409

6_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1570326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 130
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 30
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    81 30
    به خدا قسم کثیف تر از این تاجیک نیست، اوایل اغتشاشات یه مصاحبه کرد هر خط آن دعوت به خیابان(به قول او میدان) بود، یک کلاس آمزشی تمام عیار برای آشوبگری و هرج و مرج، همه آن مصاحبه فتنه و فتنه انگیزی و دعوت به شرارت و مقاوت در مقابل پلیس بود این فرد مجرم است اگه نگوییم محارب است. تمام وجود پلیدش عقده است به هیچ چیزی اعتقاد ندارد واقعا ام الخبایث محض است. باید یه فکری به حالش کرد. تاجزاده را به لحاظ خصومت با نظام و انقلاب، میزاره تو جیب.
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      46 4
      هر کسی با به خشم‌ آوردن خدا، به دنبال راضی نگه‌داشتن مردم باشد، خدا او را به همان مردم وامی‌گذارد.امام حسین (ع)
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      46 8
      وطن فروشان و خائنان نمیدونن نمیفهمن بالادستیاشون خرشون که از پل بگذره همشونو حذف میکنن.چون میفهمن کسی که به کشور و هموطنای خودش خیانت کنه یعنی بعدا ممکنه به خودشونم خیانت کنه ضمنا نون خور اضافه هم نمیخوان و پول یافمت خرج مهره های سوخته نمیکنن.دیدم که میگم
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      35 11
      خط مشی دیکتاتورای وحشی که ۱نفر از سلبریتیا اگه مثلا دستبند مشکی نمیزد یا چیزی از مهسا امینی نمینوشت بهش تو فضای مجازی حمله و شروع به فحشای رکیک به خودش و جدوآبادش میکردن بعد دم از آزادی میزنن و شعار میگن.درحالیکه دیکتاتور واقعی خودشونن.مرگ بر خودشون که دیکتاتورترینن
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      30 8
      این جماعت مرده خور ذره ای از اینجور اتفاقات نه مرگ مهسا امینی نه موارد اینچنینی ناراحت نیستن.فقط میخوان مردمو تو ناراحتی و بدبختی نگه دارن خودشون موج سواری کنن و پز روغنفکری بدن و خودشونو مطرح کنن.مثل توییتای برزو ارجمند و احسان کرمی که کلی گفتن آهای ما داغدار عزیزان توی ابادان هستیم چرا سرود سلام فرمانده اجرا کردین؟بعد از چند ساعت عکسای خودشون تو عروسی دراومد
    • سرباز ولایت IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      27 5
      جریان اصلاحات یعنی جریان شیعه انگلیسی
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      25 6
      آموزش و پرورش تنگه احد انقلاب ما می باشد که متاسفانه مانند جنگ احد آنرا رها نموده ایم.
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      20 6
      بالاترین امارگنگستریسم سوءمصرف مخدرانواع فسادها وخودکشی رادرلیبرال دموکراسی ورشکسته شاهدیم
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      2 0
      مبارزه با اختلاس گران
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    30 73
    از نظر شما که همه بدن فقط شماها خوبين
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      22 10
      شما با شبکه های لندنی دشمن خودت خوش باش!
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      29 10
      معلوم ومسلم هست ک ادم بی دین وهرزه نگرکه عاشق فرهنگ هرزه ی غربه خوب نیست.
    • دارابی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      4 1
      این که نظر شماست
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      6 2
      شما هم میتونی خوب باشی. فقط کافیه اراده کنی
    • اصفهانی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      3 2
      واقعا باید فکری به حال دانشگاه ها کرد اساتید منحرف و غرب زده اجازه حضور در دانشگاه ها نباید داشته باشند و کلاس های توجیهی و روشن گرانه تحلیلی برگزار کنند که دانشجویان از مسائل روز اگاه باشند
    • ترابیان IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 0
      اف برافسادطلبان واژه افساد طلب شایسته و لیاقت اینها می باشد هر وقت مملکت دست این ها افتاده مملکت را به گند کشیدند
    • ترابیان IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 0
      اف بر افساد طلب
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      0 0
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      0 0
      معماری یکی از علوم شاخص تمدن بشریت بوده و هست برای طراحی یک خانه راحت ؛ باید اول فاضلاب و توالت خانه را طراحی کرد اینترنت ملی باید جایگزین اینترنت آمریکایی شود مانند چین وگرنه ؛ همین آش و همین کاسه خواهد بود
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    49 20
    اینها پیاده نظام لیبرالیسم در کشورند که در دانشگاهها نفوذ کرده اند بهترین راه اول تصفیه آنها و دوم گذاشتن شرط تاییدیه وزارت اطلاعات برای پذیرش استاد در دانشگاههاست
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      34 8
      تصفیه دانشگاه ها ازنفوذیها غرب پرست لازم است
    • . IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      6 3
      دقیقا
  • قربانی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    19 42
    خودتون رو چی حساب کردین که در مورد فرد کارکشته ای مثل اقای غضنفری نقد بنویسین . تخصص شما چیه ؟
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      28 7
      کوتاه بیا تو رو خدا.مگه غضنفری کیه که اینجوری صحبت میکنی؟
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      14 2
      نروژ؟
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      27 4
      بابا اخه اقتصاد نروژ چه سنخیتی با ما داره؟یک کشور هست که نروژو تحریم کرده باشه؟رویا پردازانه که نمیشه طرح رو ۱کشور پیاده کرد
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      9 2
      مدیرانی که مدام دم از کپی برداری می زنند احتمالا در دوران تحصیل هم زیاد اهل کپی کاری بودن ؟
    • سربدار IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      2 1
      آقای غضنفری شما نروژ را ول کن و سازمان امور مالیاتی فرانسه را ول کند آموزش پرورش اروپا را ول کند و تمام وزارتخانه ها الگو های بدرد نخور بیگانگان را ول کنندبا عرض معذرت شما که مغز تان منقبض است برای هر چه راه کار بخواهند بلافاصله رجوع می کنید به کتابهای بلوک غرب هر چه می خواهید از حضرت آقا امام خامنه ای عزیز بپرسید برای همه چیز راه کار دارد ایشان که خداوند حفظ فرماید غیر از کارهای روز مره فراوان برای همه وزارت خانه ها الگو دارد متاسفانه تمام مشاوران و دست اندر کاران در خواب تشریف دارند چون حضرت آقا بیدارند خاک عالم بر سر من و دوباره خاک عالم بر سر من و سه باره خاک عالم بر سر من ما کتابهایی داریم در مورد اقتصاد اسلامی شهید مطهری شهید صدر وکسان دیگر چرا مطالعه نمی کنیم الگو های کشورهای غربی به درد کشور ایرانی و اسلامی نمی خورد هشدار بیدار ای خواب رفته گان
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 0
      درعوض نروژمقرباج دادن به ناتو برای نبرداوکراین شده
  • قربانی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    11 30
    خودتون رو چی حساب کردین که در مورد فرد کارکشته ای مثل اقای غضنفری نقد بنویسین . تخصص شما چیه ؟ چرا کسی که میخاد کار درستی انجام بده سنگ اندازی میکنین
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      18 5
      کار کشته در غربزدگی!
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      0 0
      فردی کارکشته مثل غضنفری!!!! آقا یا خانم بی وجدان وقتی وجدان نداشته باشی فرقی نمیکنه کی باشی و چه مقام و منصبی داشته باشی فرقی نمیکنه بیل گیتس و ایلان ماسک باشی چهارپای مش غضنفر . وقتی وجدان نباشه دیگه نیست
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    14 3
    این نیز بگذرد
  • حامد IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    30 8
    غربگرایان مدعی اصلاحات نگران فروکش کردن اغتشاشات هستند بارها عرض شد که شرایط امروز اصلاح طلبان شبیه شرایط دهه ۶۰ مجاهدین خلق(منافقین) است با این تفاوت که توان و جرات مقابله مسلحانه با نظام را ندارند ولی از هر خیانتی در همراهی با سیاستها خصمانه غرب و بویژه امریکا علیه انقلاب اسلامی دریغ نخواهند کرد. این جماعت تلاش می کنند با تنفس مصنوعی جنازه محتضر اصلاحات را احیا کنند
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    20 4
    پس چرا جاسوسانی مثل تاج.. با رانت در شریف تدریس می کنند
  • مهدی علوی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    24 6
    خداوند تاجیک و امثالهم مثل مهدی نصیری را شفا دهد!
  • US ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    28 21
    دانشگاه های کشور چه آزاد چه دولتی همه باید پالایش شوند و الک ،چه اساتید چه دانشجویان
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 0
      همون استادا رو الک کنند خدا خیرشون بده دانشجو بدبخت از مدرسه اومده اونجا جای فیزیک وشیمی و معرفت خزعبلات یادش میدن بعد دانشگاه میشه میدن جنگ بین اونا که استادشون عاقل بوده با اونا که استادشون ...... بوده
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    30 9
    این تاجیک هم با ادای کلمه های قلمبه ثلمبه می خواد احساس سواد بکنه، متوهم غرق شده در مکاتب غربی‌
  • FR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    15 17
    خیلی جالبه منطقتون در برابر درخواست قانونی تجمع
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    20 7
    کلب بودن بهتر از خنزیر صهیونیست ها بودنه آقای منافق
  • علی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    13 20
    هر کس مثل شما فکر نمی کند خائن است
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      4 0
      داداش علی مثلاباین یه جمله چی میخوای بگی میخوای بگی که مثلاماخشکیم که دروغه چون شهیدسلیمانی ورهبرهم فرمودند کم حجابها وبدحجابهادخترماهستند کسانی که باتیپ خشک مقدسی ژست دین میگیرند شیعه ی انگلیسی خواسته یاناخواسته هستند
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    24 3
    واقعا خیلی بی شرف هستند این روزهایی جامعه به آرامش نیاز داره
  • ن IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    28 9
    مرگ بر خاتمی و میرحسن موسوی
  • عبدالله مومن IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    20 6
    افساداتی ها اگر رای بیاورند کشور را به کثافت می کشند. اگر رای نیاورند باز برای رسیدن به صندلی قدرت . باز کشور را به کثافت می کشند . بهترین راه ادب آموز برای چنین موجوداتی . مصادره ثروت این جماعت از جیب بیت المال مسلمین است که در طی چند دهه حاکمیت بر کشور به دست آورده اند تا توانی برای خیانت به ایران نداشته باشند !!!
    • ناشناس IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      5 8
      هنوزم دنبال بازی و وقت گشی اصلاح طلب و اصول گرا هستید؟بین هبچکدوم فرقی نیست!مگه هردو از کانال شورای نگهبان عبور نمیکنند؟این بازی کهنه شده دیگه..
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    21 0
    خدا را شكر ادبياتي كه امثال تاجيك بكار مي برند فقط خودشون مي دانند چه مي گويند البته شايد،
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    21 5
    بارها و بارها وبارها مردم دلسوز فریاد زدند این طیف اصلاح طلبان دقیقا ستون پنجم دشمن هستند ولی کسی گوشش بدهکار نبوده ونیست ونتیجه اش هم هربار قربانی شدن دهها وصدها جوان مومنی است که هرتار مویشان به هزاران علی دایی دکریمی وسلحشوری وصادقی میارزد
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    8 1
    "به گزارش اعتمادآنلاین، او در ادامه این هجمه خود به سمت تحلیلگرانی که حوادث اخیر را اغتشاش می‌دانند، طعنه "امیال تحلیلی اصحاب قدرت" را مطرح می‌کند !!!!!!!!!!!!!!!!
  • راستگو IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    16 5
    سلام تعجب میکنم چرااجازه میدن این ابله هان سخن پرانی کنی کننددرصورتی که همین قبیله طرفداراوباش وارازل وبی حجاب هست
  • علی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    5 0
    چرا نمیگی پدر و مادرشون کی بود
  • مهدی اسدی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    22 8
    سلام : کدام عقل سلیمی در این برهه از زمان که نیرو های انتظامی و... توانستند آشوب ها ؛ اغتشاشات را کنترل و آرامش را به جامعه بر گردانند تقاضای متینگ و یا تجمع می کند ؟! مگر اینکه واقعا قصد دلشته باشید با این اعتراضات به اصطلاح شما مسالمت آمیز ؟؟؟!!! دوباره ؛ جامعه ، کسب و کار مردم ، امنیت و آرامش مردم را خدشه دار کتید ؟! خدا از شنا ها نگذرد که با جان مردم بازی می کنید .
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    9 22
    اگر آزادی بیان و آزادی عمل وتجربه به جوان ونوجوان ندهیم فردا روز این کشور را کی میخواهد اداره کند
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      23 1
      چطوره علاوه بر ازادی پرتاب سنگ و چاقو کشی و پلیس کشی، ازادی شیره کشی هم به نوجوانان بدهیم تا یک پک کامل وحوشی جامعه را به انان تحویل دهیم
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    7 0
    در ایران اما شرایط به مراتب متفاوت تر است. به دلایل ذکر شده در ابتدای گزارش و همچنین تورم بالا در این چندسال که موجب کاهش قدرت خرید شده
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    21 2
    آقای تاجیک و حجاریان یکبار دیگر صحبت‌ها و اعتراف‌های خودشون در فتنه ۸۸ را ببینند بعد صحبت از کلبی بودن خودشون بگویند
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    6 0
    یه عده هم بودن که مواضعشون درفتنه ی 88 قبل وبعدازدستگیری کلی تفاوت کرد....بطوری که تعجب همگان رابرانگیخت...!!!!
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    19 6
    حتی حیف فحش که به برخی دانشجویان نماهای شریف
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    19 4
    استاد،،،اگر بشود گفت استاد ، پلیس را بکشند ،، اتش بزنند و بانک بسوزانند سرقت کنند. ،، کشته سازی و،،،،، اخه شما به این اعمال چه مبگوئید ... گیرم. که عکس العمل مشکلات و معضلات باشد... چه ربطی. به تجزیه کشور ،،،، دارد نقشه شما چیست و راه حل شما چیست. جمع شدن. و دمیدن بر اغتشاشی دیگر .. استادان دور از نهان مردم عادی. شما هم رو سیاه میشوید
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    20 3
    بعضی از اساتید دانشگاه شریف سابقه همکاری با سرویس های موساد و سیا رو هم در شناسایی دانشجوهای نخبه دارن در جریان ترورهای هسته ای و نظامی رد پای این اساتید کاملآ مشخص شده در گرا دادن به سرویس های امنیتی از نظر ایدئولوژی هم به شدت غرب گرا و به شدت شرق ستیز هستن جوری که آرزوی آنها بمباران هسته ای چین روسیه ایران و کل شرق آسیاست در خدمت غرب
    • علی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      2 4
      ماشالله به اطلاعات شما توراچرا وزیر اطلاعات نکردن بچه های مسئولین که توامریکا خوش بش میکنند جاسوس خائین نیستند ولی اونیکه به چندگازی که پول میگیرد جاسوسه!!؟
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    20 2
    اولا ....ایناچرا زمان دولت قبل که کمر مردم زیربارتورم وگرانی های لجام گسیخته خم شده بود و آشوبهای سالهای 96 و 98 هم رقم خورده بود درخواست تجمع برای حق وحقوق مردم نکردن..؟؟!!!!!! ثانیا....آیامی توانندمسولیت تبعات و حواشی احتمالی تجمع رابپذیرندوتعهدوتضمین دهند...؟؟!!!
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    18 2
    وقاحت و بیشرمی، شاخصه اصلی جریان ضد انقلاب و برانداز است.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    12 9
    از یک کلاس 30 نفره در شریف تقریبا 29 نفر اونها مهاجرت می کنه به غرب!
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      3 5
      کدوم کلاسشون ؟ موسسه آماری داری ؟
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    10 7
    برادران به جای متهم کردن مردم یک مقدار به کارهای خودشان فکر کنند . لطفا خودتان را از بیرون ارزیابی کنید .فرا فکنی نکنید .خودتان را آسیب شناسی کنید .
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    7 2
    90درصد ایرانی هایی که در صنایع تسلیحاتی امریکا شاغل هستن دانش آموخته این دانشگاه بسیار صلح طلب!!!! و مردم دوست!!!! هستن...
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    11 0
    این تاجیک، یاد نگرفته درست حسابی حرف بزنه؟
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    15 7
    لاکهید مارتین در امریکا و بوئینگ 2 تا پروژه نظامی داشتن تقریبا تمام مهندسین ایرانی شون از شریف بودن..از بس عاشق ایران هستن در امریکا سلاح اتمی تاکتیکی می سازن برای محو کردن ایران..
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    15 1
    انگلیس. نیمی از ایران به تزارها بخشید ،، همان. انگلیس امیر کبیر را کشت همانها که امیر کبیر. اربابشان را اعدام کرد. .. دارند. حالا با بلندگوهای استعمارگران. ،، قصد انتقام جوئی از ملت ایران را دارند
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    15 1
    کم کم داره دم خروس میزنه بیرون.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    17 0
    اگه قرار باشه این شخص فاسد مخالف خودش را کلبی مسلک بنامد، دور از انصاف نیست که خودش را کلب الکلاب غرب بدانیم.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    16 1
    مرگ بر منافق
  • محمد IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    17 3
    دیشب برنامه جهان آرا در شبکه افق ، آقای طالب زاده کارگردان معروف سینما ، تعابیر جالبی از امنیتی های فاسد (مربوط به دوران دول فتنه گر) یاد کردند که یکی از اینها همین تاجیک است حالا در نقش دانشگاهی به فتنه ادامه میدهد
  • سید IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    20 2
    به یاد داشته باشیم که اصلاح طلبان در تمامی فتنه ها و بلواهایی که در این چند دهه اتفاق افتاده است به نحوی از انحاء در آن نقش داشته و دخیل بوده اند! یا بانی یا مشوق یا محرک و یا مجری! و زمینه همه این عوامل هم نفاق این جماعت تهوع آور و مخالفت قلبی شان با ولایت فقیه بوده است هرچند در ظاهر از سر نفاق گونه ای دیگر نشان داده اند! اکنون نیز به شدت نگران از دست دادن پایگاه اجتماعی شان به سبب بی عرضه گی های دولت حسنک وزیر و همچنین عملکرد بسیار موفقیت آمیز دولت آقار رئیسی هم در عرصه داخلی و به خصوص در صحنه بین المللی و ضعیف شدن اثرات تحریم های یانکیستان هستند و به همین دلیل سعی در گذاشتن چوب لای چرخ این دولت دارند تا شاید بتوانند سیاست های آن را به شکست بکشانند! پس مرگ برضد ولایت فقیه!
  • سید IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    12 3
    به یاد داشته باشیم که اصلاح طلبان در تمامی فتنه ها و بلواهایی که در این چند دهه اتفاق افتاده است به نحوی از انحاء در آن نقش داشته و دخیل بوده اند! یا بانی یا مشوق یا محرک و یا مجری! و زمینه همه این عوامل هم نفاق این جماعت تهوع آور و مخالفت قلبی شان با ولایت فقیه بوده است هرچند در ظاهر از سر نفاق گونه ای دیگر نشان داده اند! اکنون نیز به شدت نگران از دست دادن پایگاه اجتماعی شان به سبب بی عرضه گی های دولت حسنک وزیر و همچنین عملکرد بسیار موفقیت آمیز دولت آقار رئیسی هم در عرصه داخلی و به خصوص در صحنه بین المللی و ضعیف شدن اثرات تحریم های یانکیستان هستند و به همین دلیل سعی در گذاشتن چوب لای چرخ این دولت دارند تا شاید بتوانند سیاست های آن را به شکست بکشانند! پس مرگ برضد ولایت فقیه!
  • ژيان IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    11 3
    شما احزاب افسادطلب كه چند نام موجه را هم در لابلاي اسامي خودتان قالب كرده ايد بدانيد كه تمامي اغتشاشات از سال 88 تا كنون زير سر شماست و اجازه اعتراض به شما دادن همان اجازه اغتشاش چند باره خواهد بود.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    12 5
    راهپیمایی به اصطلاح سکوت در بیشترین برآورد بیشتر از سیصد و پنجاه هزار نفر شرکت کننده نداشت آنهم یکی دو روز بعد از انتخاباتی که کاندیدای بازنده قبل از پایان رأی گیری اعلام پیروزی کرد
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    16 2
    چرا دشمنان منافق نظام و مملکت همچنان در این مملکت حضور دارند و در قالب های فریبکارانه خود ضربه میزنند ؟! چرا جلوشان را نمی گیرند ؟! این شبیه بازی موش و گربه است .
  • کاوه IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    3 17
    آقا ! کلبی مسلک یک مفهوم مشخصه. یعنی چی میگی به دانشجویانش گفته سگ مسلک! این بازی های کلامی خجالت آوره. به خدا همین کارهاست که چوبشو توی زندگیمون می خوریم. نکنید این کارهارو.
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      9 0
      اشتباه مثبت دادم.خب کلب یعنی سگ دیگه
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    19 2
    مانیازمندیک انقلاب فرهنگی مجدددردانشگاه ها هستیم وگرنه همانندسالهای اول انقلاب دانشگاه ماهیت آموزشی راازدست می دهد.
  • GB ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    3 10
    اقا وقتی اتفاقی میفته میخوان تجمع کنن ، اعتراض کنن، خب کی تجمع کنن به مرگ مهسا امینی و اتفاقات؟ یه سال دیگه ؟
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    11 2
    درود بر مشرق
  • امید IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    11 1
    درست است که آشوبگری باسازماندهی وپول واسلحه آمریکا واسرائیل وانگلیس هست ولی تئوریسین آشوب ومخالف باحکم خدا داخل ایران قدرت طلبان فاسد اصلاح طلب هستند که موقع انتخابات انراتحریم می‌کنند حالا دموکراسی میخواهند،، واقعا ریسی جمهور اسرائیل درست گفته بو که اصلاح طلبها پباده نظام اسقاطیل درایران هستند
  • شیراز IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    15 0
    فقط بایدگفت ننگ به هاشمی رفسنجانی ک این مزخرفات وغربزدگی راواردمغززنگ زده ایناکرد. قبح شکنی اشرافی گری وبی دینی ومخالفت بادین ونظام همش زیر سرخاتمی وهاشمی بود. این فاجعه های سیاسی رابفرستین توجنگل زندگی کنن انسان نیستن کسی ک قاتلان واغتشاشگران راتشویق میکنن مردم بکشند
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    12 1
    چقدر پرو هستند این جماعت افساد طلب مردم اگه بخوان بییان تو خیابون حتما برای کم کاری و.... اون روحانی دروغگو هست که باید محاکمه بشه بعد با کمال وقاحت کارشناسشون تو برنامه شبکه 4 میگه تریبون در اختیار روحانی ندادین اون موقعی که تریبون دستش بود چه غلطی کرد که حالا بخواد بکنه
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      0 0
      مصداق اسم رومنظورندارم
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    9 1
    دانشگاه باید اول از لوث اساتید لامذهب و فتنه گر و دو رو پاکسازی شود مردم وقتی بچه هایشان را به دانشگاه می فرستند گویی به معبد شیطان فرستاده باشند خدا خدا می کنند که بی دین بر نگردد. اساتید منافق دانشگاه را بازنشسته کنید و از بین اینهمه جوان باسواد لااقل اساتیدی انتخاب کنید که سر کلاس درس جفنگ نگن و دعوت به اشوب نکنن ملت امنیت ندارن از دست این اساتید
  • ناشناس IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    5 2
    بگردیم دنبال یک حاج قاسم سلیمانی جبهه فرهنگی که با اقدامات به موقع ودقیق وشجاعانه ومردمی داعشی های فرهنگی رو تارمار کنه آقا جوینده یابنده است بگردیمپیشنهادبدیم باید کاری کرد
  • نکته سنج IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    13 1
    این آقای بی سواد را باید از لابلای کتاب های پوسیده و اندیشه های تارعنکبوت گرفته در آورد و مستقیما در وسط اعتاشات قرار داد تا عملا تجربه کنه که آنچه با چشم مادی خود می بینه چیست؟ بعد هم، یک باتوم از نیروهای انتظامی و یک ضربه به انتخاب خودش از اغتشاشگران دریافت کنه تا بتونه بین این دو مقایسه عینی و درست انجام بده. البته اگر از ضربه اغتشاشگران زنده بمونه. بلاهت در این قماش روشنفکر نما ولی حقیقتا بی سواد انتها نداره
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    16 0
    آقای تاجیک استاد لفاظی و بازی با کلمات، فانتزی نویس و لوکس نویسی هستند که خودش هم مفهوم عبارات خود را نمی داند.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    11 1
    اگر تخریب آتشزدن اموال مردم اتش زدن پلیس کشتن انسان های بیگناه اغتشاش گری نیست پس چیه، امثال تاجیک از رافت اسلامی سواستفاده می کنند وجوانان ونوجوان رافریب میدهند وآنها تشویق به هنجارشکنی میکنند باید بازداشت ومحاکمه بشوند
  • شهرام IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    6 1
    آدم مغز خر داشته باشه میفهمه وقتی اعتراض بشه اغ تشاش به نفع کی هست ؟ من که میگم به نفع اون که مصادره میخواد بکنه
  • محمدایوب IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    11 1
    به اصلاح طلبان باید بگویند شما بعد از مرگ مهسا تجمع های اعتراضی برگزار کردید وهر چه می خواستید گفتید وهر کاری می خواستید کردید پس بروید برای براندازی آینده برنامه ریزی کنید
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 22
    همه شماهایی ک کامنت گذاشتین چرا باور نمیکنین هیچ کس برای اینا ارزشی نداره... فک میکنی دولت وصداسیما داره حقایقو میگه
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    5 1
    تاجیک غربگرای دو اتشه که بویی از مفاهیم دینی نبرده وسایر اصلاح طلبان که فکر واندیشه را در جهت قدرت طلبی ومبارزه با نظام اسلامی انچه خود نه با ان اشنا هستند ونه زحمت کشیدن مطللعه کنند چه برسد به عمل مستند این قماش نه اغتشاشگری را محکوم کردن ونه از کشته شدن این همه ادم ابراز تاسف کردن این قماش فقطتاسف مهسا امینی را خوردن که بواسطه ان به مطامع خود برسند این قماش این جوان هم فقطبخاطر خودشون ازش سو استفاده کردند گرگهای درنده فکری اصلاحات حریصان قدرت وثروتی هستند که حتی از مرگ افراد کیسه خود را میبافند مجاهدین خلق نرم همین گرگهای اصلاح طلبی هستند که ثابت کردند در زمانهای مختلف جان وپول ودارایی مردم را صرف ارضای هواهای نفسانی خود میکنند ریاکاران موحشی که از هر درنده ای خطرناکترند وهیچ وقت از هیچ مظلومی در هیچ کجا دفاع نکردن حتی از تروریستهای وحشی سوریه دفاع کردن لعنت بر دروغگوی کذاب ریاکار
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 1
    لعنت بر دروغگوی فتنه گر بی ابرو امیدواریم قوه قضاییه این پست فطرتها را بسزای اعمالشون برساند تا باعث گمراهی نسل جدید نشوند بوی تعفن فکر انها هر انسان سالمی ازار میدهد
  • سارا IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    3 2
    حالا هی با هم بجنگید گشتی سوراخ شده همه باهم غرق میشد. کمی تفکر بایدت
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    11 2
    تاجیک هنوز زن وبچه ات یتیم نشده اند توسط اغتشاشگر تا بفهمی معترض کیه واغتشاشگر کیه نفست از جای گرم بلند میشه
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      4 1
      به نظرم این روشنفکر درکی از اهمیت زن و بچه نداره.
  • امیر کبیر🇮🇷 IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    5 0
    تفکر اصلاح طلبی تهش میشه ترکیه فعلی، ۸۰ درصد تورم. اگر ما ۴۰ درصد تورم داریم بخاطر انقلابیون پای کار میباشد. راهِ تورم یک رقمی از محاکمه اصلاحطلبان میگذرد و بس.
  • كافي IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    3 0
    قرآن كريم در باره بلعم باعورا به او اشاره دارد كه اگر به او حمله كني زبانش را در مي آورد و اگر كاري هم به او نداشته باشي باز هم زبانش را در مي آورد. ما قبلا هم كسي مانند او را داشتيم به نام سروش كه از اين اصطلاحات قلمبه سلمبه زياد به كار مي برد. تاجيك هم برود او را پيدا كند و با هم دنيا را نصف كنند.
  • اسماعیل IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 0
    مرگ برمنافق باید به اشدمجازات محاکمه شوند.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    4 0
    مثلا آقای تاجیک با این نثر فیلسوفانه خواست چه برساند لیاقت استادی دشنام دهندگان
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    3 0
    امثال این فرد با کلمات و عبارات شبهه روشنفکرانه ی خود ، حتی در حد یک آدم کم سواد هم عقل و استدلال ندارند. این آدم به درد همان هم مسلکی هایش می خورد و بس .
  • هاشم قاسمی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 2
    اتفاقعا این درست گفتن
  • عبدالله IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    3 2
    این جماعت چند ده نفره که به خیابان آمدند و آتش زدند و کشتند و مجروح کردند و چادر از سر زنان کشیدند رو مردم به حساب میاره و حمایت هم میکنه.لذا ایشون یا خیلی احمق است که نمیتونه حقایق روشن رو درک کنه و یا خیلی فاسد و بی حیاست که حقیقت رو کاملا میدونه و در عین حال بخاطر اهداف پلیدش عمدا حقایق را کتمان و وارونه میخواد جلوه بده . در عین حال در هر دو حالت ایشون فاسد احمقی است که مردم رو مثل خودش گاگول فرض کرده.و لذا به امثال این احمق فاسد عرض میشه این ترفندها و بازی با کلمات دیگه قدیمی شده و مردم واقعیت رو در رفتار این جماعت فاسد و بی بند وبار و آدم کش می بینند و حامیان نجس و وطن فروش کثیفشان در اونور آب. لذا عرض میشه مانند ارباب جنایتکارتان شیطان بزرگ شما شیطون کوچولو هم هیچ غلطی نمیتونید بکنید.
  • علی IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    3 0
    سبک کلامی تاجیک چقدر شبیه سروش است ! علم زدگی و غرور کاذب ناشی از توهم دانایی! با این فرق که اینبار ، تاجیک به شدت عصبی و خشن ، ظاهر شده است ، تاجایی که حتی از فحش های رکیک هم ، ابایی ندارد !! آرام باش !! تاجیک!
  • دکترای نانو ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 1
    من خودم شریف خوندم
  • حسين DE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    4 1
    آقاى تاجيك حداقل يك تعريف علمى از اغتشاشات اجتماعى و جنبش هاى اجتماعى ارائه بده و بعد تفاوتها و ويژه گيهاى آنرا نشان بده و حدود و مرزبندى آنها را هم تعين كن
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    6 1
    هرگاه تاجیک اسم دو سه تا مثلأ فیلسوف اروپایی را اول حرفهایش بلغور می کند بدانید که اعصابش خراب است و می خواهد به روش پرگویی اما هیچ گویی فحاشی کند. یعنی تقریبأ همیشه.
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    3 1
    آقای قاضی، همین امروز جلوی ظلمی را که به سازمان انتظامی کشور، بسیج و ملت ایران شد، با حکم اسلام بگیر.
    • کاووس IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      0 0
      سلام ،یعنی کشوری که این همه شهید برای امنیت وخاک وانقلاب دادیم ،این قدردولت ضعیف است که جلوتعدادی غرب گدا،وافسادطلبی که فقط به فکرخوردن وشکم خودشان هستند برنمیاد ،نمیدانم شمای که دم ازازادی میزنید ازادی به معنی چه است?چرااین دولت یک تودهنی به این ناکسان که قدرامنیت نمیدانندنمیزند بایدمثل همان کشورهای اروپای بااین ارازل برخوردبشه
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    6 1
    من خودم بعنوان دانشجو اعلام میکنم ؟؟؟ بعضی از استادان دانشگاه هیچی بارشان نیست و به صورت فله ای استاد شده اند
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 1
    .فقط اصلاح طلبا براتون موندن
  • سربدار IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 1
    آقای غضنفری شما نروژ را ول کن و سازمان امور مالیاتی فرانسه را ول کند آموزش پرورش اروپا را ول کند و تمام وزارتخانه ها الگو های بدرد نخور بیگانگان را ول کنندبا عرض معذرت شما که مغز تان منقبض است برای هر چه راه کار بخواهند بلافاصله رجوع می کنید به کتابهای بلوک غرب هر چه می خواهید از حضرت آقا امام خامنه ای عزیز بپرسید برای همه چیز راه کار دارد ایشان که خداوند حفظ فرماید غیر از کارهای روز مره فراوان برای همه وزارت خانه ها الگو دارد متاسفانه تمام مشاوران و دست اندر کاران در خواب تشریف دارند چون حضرت آقا بیدارند خاک عالم بر سر من و دوباره خاک عالم بر سر من و سه باره خاک عالم بر سر من ما کتابهایی داریم در مورد اقتصاد اسلامی شهید مطهری شهید صدر وکسان دیگر چرا مطالعه نمی کنیم الگو های کشورهای غربی به درد کشور ایرانی و اسلامی نمی خورد هشدار بیدار ای خواب رفته گان
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    متاسفم برای این دانشگاه
  • حسن IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    باید این پسمانده های ضدانقلاب راازدانشگاه اخراج کرد.این استادهای فاسد باعث انحراف دانشجویان میشوند.
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    هر کشور دیگه ای بود این گرگ ها را در دانشگاه ها مشاهده می کرد حکم اخراج اینها را از آموزش عالی مرقوم می فرمود تا امثال اینها اینقدر جرئت پرده دری پیدا نکنند
  • نوروز IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    باسلام ای قوه قضائه چراحرکتی به خودتان نمیکنید ?چرابعضی ازاین افسادطلبان بی هویت علنا توهین میکنند چرادستگیرنمیشوند?
  • علوی IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    1 0
    چه خوب که جناب تاجیک از کلبی مسلکی سخن افاضه فرمود لکن خوبست از باب آینده پژوهی شیعی البته چنانچه کماکان مقید به شیعه باشند؟! عرض شود طبق روایات معتبر وارده از سوی امامان خاصه امیرالمومنین علی ع در منابع معتبر مانند غیبت نعمانی و غیبت طوسی و کمال الدین تمام والنعمه و .... فردی بنام سفیانی از شجره خبیثه ابوسفیان در آخرالزمان خروج میکند مشخصات فیزیکی وی اعلام شده است منطقه خروج وی از وادی یابس همان حد فاصل سوریه اردن درعا خواهد بود (توضیح اینکه در همان منطقه آمریکایی ها یک پادگان آموزشی بزرگ احداث نموده و مشغول آموزش تروریست های ویژه هستند. اغتشاش گران دستگیر شده در ایران نیز در آن پادگان بنا به اقرار آموزش دیده اند ) اما طایفه بنی کلب ؟! دایی های سفیانی یا از همان شجره هند جگرخوار به یاری سفیانی برخواهند خواست اکنون طایفه-/بنی کلب /تحت عنوان دروزی ها در چند کشور دارای گروه های مسلح هستند/٪ طبق روایت طایفه _بنی کلب _ در یاری سفیانی پنج منطقه شام را طی نبرد سریع خشن و خون ریز فتح میکنند- طایفه بنی کلب همراه سفیانی به عراق وارد می‌شوند. ایرانیان به رهبری خراسانی با سپاهیان انبوه میلیونی عازم نبرد با سفیانی در عراق میشوند همزمان امام مهدی عج در مدینه شروع به جمع آوری باران فرموده و یکسال تا قیام نهایی حضرت باقی مانده است اما سفیانی لشکری را برای دستگیری امام مهدی روانه مدینه میسازد که یکی از علائم پنجگانه ظهور یعنی خسف بیدا اتفاق افتاده و زمین لشگر سفیانی را می‌بلعد(این روایات از محکمات شیعه است ) خراسانی در دست راست خود علامتی دارد .... گروهی از شیعیان علیرغم انتظار ظهور اما از صف یاران و منتظران امام جدا شده و دربرابر طلا به صف سفیانی و طایفه بنی کلب می‌پیوندند اینک اینک آقای دکتر تاجیک زمینه ساز واژه کلبی برای طایفه بنی کلب است ؟ چون سفیانی از روم میابد و صلیب بر گردن دارد(روایات معتبر ) محل آموزش تروریست های اغتشاش گر با محل خروج سفیانی یکسان است علایق آقای تاجیک و مسلکان به روم امروزه یعنی غرب بر کسی پوشیده نیست حال آقای تاجیک عملا مطابق با روایت شیعی همراهی با حامیان سفیانی که در روایت وعده داده شده میتماید عجب ؟! محل خروج سفیانی با محل آموزش اغتشاش گران یکسان حامیان سفیانی با حامیان آقای تاجیک و یاران یکسان قبیله بنی کلب مسلک کلبی اشتراکات ؟!
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      0 0
      😃😃😃😃😃😂😂😂😂
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    تاج....قیافش چی شده بس که برای شیطان دم تکون داده
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    این آقای تاج... و امثال آن که نه دین دارند و نه جوانمرد هستند. در حمایت سگهای ولگرد شعار می دادندکه :ما س.... هستیم.
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    من می دانم اصلاح طلبان از کجا می سوزند اینها ناراحت هستند که مردم چرا اغتشاشگران را همراهی نکردند اینها بیشتر از همه لحظه شماری می کنن تا ایران به سرنوشت لیبی تبدیل شود ولی کور خواندند همه بدخواهان ایران این آرزو را به گور خواهند برد
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    همه جهان فهمید
  • فرشاد پاک نهاد IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 0
    من هم با تظر شما که این اعتراضات بیشتر شبیه اغتشاش هست و بیشتر باعث خوشحالی و امیدواری استکبار و صهیونیزم است موافقم...
  • ح ر IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 0
    حیف و صد حیف جای سردار سلیمانی خالیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس