حزب احزاب تحزب

"درخواست تجمع قانونی" در بحبوحه التهاب و بلوا یعنی دمیدن بر آتش اغتشاش و زمینه‌سازی برای جنایت بیشتر. برخی اما تلاش دارند این واقعیت محرز را کتمان کنند!

سرویس سیاست مشرق_ چندی قبل و در بحبوحه التهابِ آشوب‌ها بود که برخی رسانه‌های چپ‌گرا خبری مبنی بر درخواست چند حزب اصلاح‌طلب از رئیس‌جمهور رئیسی را منتشر کردند.

در این خبر آمده بود که این احزاب چپ از رئیسی درخواستِ برگزاری تجمع اعتراضی مسالمت‌آمیز داشته‌اند.[1]

در ذیل نامه نیز 6 اسم به چشم می‌خورد که شامل "انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها،  مجمع ایثارگران، سازمان معلمان ایران، حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، انجمن اسلامی مهندسین ایران و انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران" بودند.

پس از این اقدام و چند روز بعد؛ "جواد امام" دبیر حزب مجمع ایثارگران و از چهره‌های نزدیک به لیدر اصلاحات نیز در همین رابطه با سایت جماران مصاحبه و اظهاراتی را مطرح کرد.

او گفته بود: این درخواست بر اساس اصل 27 قانون اساسی صورت گرفته؛ توسط شش حزب جریان اصلاح طلب که حزب رسمی و قانونی هستند. اساسا در قانون اساسی بحث تجمعات و اعتراضات قانونی نیاز به مجوز ندارد. ولی در قانون  گفته شده که احزاب هماهنگ کننده هستند و باید هماهنگی در این زمینه داشته باشند. با توجه به شرایط روز و بر اساس این تصریح قانونی برای اعتراض به گشت ارشاد و تعرضاتی که نسبت به حقوق انسان و خصوصا حقوق زنان صورت گرفته ما تقاضای تجمع کردیم.

امام در ادامه می‌افزود: احزاب را که از کارکرد انداخته ایم و اساسا موضوعیت ندارد و اکثریت مردم را هم از مشارکت ناامید و منصرف کرده ایم؛ کار به جایی رسیده که خواسته هایشان را در کف خیابان مطرح می کنند و دیگران هم وقتی آب گل آلود شود ماهی خودشان را می گیرند. من فکر می کنم در درجه اول خود حکومت مسبب است که چنین شرایطی را به وجود آورده و مردم را در مقابل خودش قرار داده و امروز باید اعتراضات و خاستگاه ها را در کف خیابان شاهد باشیم.

در بخش پایانی اظهارات این فعال اصلاح‌طلب همچنین می‌خوانیم:

"سال های قبل آقای خاتمی از حاکمیت و همه دلسوزان درخواست کردند به گفت و گو بنشینیم و شرایط آشتی ملی را فراهم کنیم تا از همه ظرفیت ها استفاده و از این خسارت ها جلوگیری کنیم. فکر نکنیم دایره محدود تک صدایی می تواند توفیقاتی داشته باشد که اگر توفیق داشت امروز شاهد این  اعتراضات نبودیم. فکر می کنم یکی از دلایل بحران های موجود در جامعه ما همین «سیاست های اقتدارگرایانه» و «تفسیرهای تنگ نظرانه» است که دارد صورت می گیرد. خواهش من این است که حکومت صدای اعتراض را بشنود و اجازه ندهد که دشمنان ایران و ایرانی از این فضا بهره برداری کنند. می توانیم دست مردم خودمان و با مشارکت مردم بر این بحران ها فائق بیاییم ولی به نظرم می رسد که ما داریم مدیریت کار را به افراد یا رسانه هایی می سپاریم که خواهان سربلندی ایران و ایرانی نیستند. باید هرچه سریع تر به گفت و گو بپردازیم، واقعیت ها را بپذیریم و صدای مردم، جوانان و خصوصا زنان را در این زمینه بیشتر بشنویم و به خواسته های آنها اهمیت بدهیم."[2]

*طبعا کسی که دارای اشراف کافی به اخبار و تاریخ نباشد؛ با این صحبت‌های ظاهرالصلاح، به ظلمی می‌اندیشد که در حق اصلاح‌طلبان و خاصّه هواخواهان تجمع مسالمت‌آمیز رفته است!

مع‌الوصف در قبال اظهارات آقای امام؛ گفتنی‌های جالبی وجود دارد که خوانش آنها برای دانستن پشت پرده این حرف‌ها خالی از لطف نیست:

1_ در خاطر نداریم که هیچیک از احزاب نامی اصلاح‌طلب و ایضا هیچکدام از 6 حزبی که نام آنها در بالا برده شد؛ تا پیش از اغتشاشات اخیر و قضایای مربوط به درگذشت تصادفی مرحومه امینی، درخواست تجمع کرده باشند!

فلذا درخواست تجمع قانونی در بحبوحه التهابات، نشان از ابن‌الوقتی احزاب مذکور است. اگر ناشی از تقلای آنها برای راهبری اغتشاشات به سمت بحران بیشتر نبوده باشد...

"نمایش تناقض" چپ‌ها برای دمیدن بر اغتشاشات/ درخواست بنزین برای ریختن روی آتش!

2_ هر عقل سلیمی می‌داند که "درخواست تجمع در بحبوحه التهاب و بلوا یعنی دمیدن بر آتش اغتشاش و زمینه‌سازی برای جنایت بیشتر." اینکه چرا عقول منفصل و مغزهای حزبی گروه‌های فوق به این حقیقت ساده اشراف ندارند و نمی‌دانند که بنزین را نباید روی آتش ریخت از تأملات روزگار ماست.(البته این یک سوال خوشبینانه است!)

3_ مسئله‌ای که شاید از سایر بخش‌های ماجرا جالبتر باشد اینست که برخی از احزاب مذکور که خواستار شنیده شدن صدای مردم و برگزاری تجمع قانونی شده‌اند! از جمله احزابی هستند که در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 صراحتا و بصورت رسمی دست به تحریم انتخابات زدند.

اکنون همین احزاب در یک "نمایش تناقض" به صحنه آمده و از ساز و کارهای قانونی و لزوم شنیده شدن صدای مردم سخن می‌گویند!

اما نمی‌گویند این چه قانونی است که در زمان انتخابات باید ذبح شود و این کدامین صدا و کدامین مردم هستند که صدایشان در زمانه انتخابات هیچ اهمیتی نداشت؟!

ضمن اینکه احزاب تحریم‌گر انتخابات را چه به مردم و دموکراسی؟

4_ جواد امام در حالی از خاتمی و آشتی‌جویی او سخن می‌گوید که مردم ایران باید بدانند پای یک تزویر در پسا فتنه 88 در میان بود...

"نمایش تناقض" چپ‌ها برای دمیدن بر اغتشاشات/ درخواست بنزین برای ریختن روی آتش!

تزویری که صحنه شکست ادعای خود مبنی بر تقلب در انتخابات را دید اما نمی‌خواست از آن ادعای دروغین دست بکشد. و برای همین چندین مرتبه پای آشتی (یا همان قرآن بر نیزه) را وسط کشید و به حاکمیت گفت که هر دو طرف باید عذرخواهی کنند ‌و آشتی بجویند.

اما نگفت که تقصیر حاکمیت در این بلوا چه بود که اکنون باید مکلف به عذرخواهی شود و مگر مردم با هم قهر هستند که باید عذرخواهی کنند؟! او این را هم توضیح نمی‌داد که دشمنان جرّار مردم ایران و پرچم‌سوزها چگونه قرار است بر سر سفره آشتی بنشینند؟

ضمن اینکه او می‌خواست چهره مطرود خود در پسافتنه را بازیابی کند و به یک قهرمان ولو پوشالی تبدیل شود.

تزویری که البته با درایت حاکمیت و بصیرت مردم شکست خورد؛ یکان یکان یاران تزویر به صحنه آمدند و از بی‌بنیادی ادعای تقلب حرف زدند و ژست آشتی‌جویی نیز به بایگانی سپرده شد تا شاید دوباره برای دمیدن به التهابات به کار بیاید...

این بود داستان آشتی‌جویی لیدر اصلاح‌طلبان که جواد امام در روایتی ممیزی شده و ماتیک‌مالیده، تقلا می‌کند تا آنرا به افکار عمومی بباوراند!

*چهار گزاره قبلی همچنین می‌توانند شاقول مناسبی باشند برای درکی صحیح‌تر از اظهارات جواد امام پیرامون «سیاست های اقتدارگرایانه» و «تفسیرهای تنگ نظرانه»...

اقتدارگرایی و تنگ‌نظری در تحریم انتخابات و اغتشاش‌محوری و دهان کجی به قوانین کشور است یا در تحلیل صحیح، ابن‌الوقت نبودن و شهامت عقلانیت‌محوری؟!

***

1_mshrgh.ir/1426396

2_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1570640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    15 5
    اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چرا ؟؟؟؟؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • DE ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      17 1
      این تیتر یکی از خبرهای سایت زرد برترینهاست: تعرض سپاه به خاک همسایگان شمالی ایران.اینقدر این سایتهای زرد و اصلاحطلبو رها کردید هر جفتکی دارند می اندازند.یک ماه پایگاه اغتشاشگرها بود بدون هیچ فیلتری الان هم داره سپاه رو علنی میزنه.
    • DE ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      15 2
      هر غلطی دارند می کنند شما هم اینجا انشا می نویسید.زنهای کاملا بی حجاب در معابر پیدا شدند ارزشها رو در سایتهای اصلاحطلب علنا می کوبند
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 0
      مردم در اینترنت و خیابان و خانه هایشان زندگی میکنند
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      4 5
      برخی دزدان خپدرو و سارقین منزل هم برای دزدی از خیابان و کوچه استفاده میکنند میخوای خیابان و کوچه رو کلا ببندیم تا مشکل ذزذی منزل در کل بسریت حل بشه؟
    • بختیاری IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      5 0
      وطنفروشان پیشونی سفید نه شرف دارن نه انسانیت بلکه دستمال کثیفی در دست جورج سوروس هستند.تاریخ قضاوت خواهد کرد.
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      5 0
      اینترنت بیشتر خر دجاله تا اسب تروا، یکم فکر کن در موردش، دجال آخرالزمان رو پیدا می کنی!
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      4 0
      الان اسراییل یک جوان فلسطینی را وسط خیابان تیرباران کرده نظر جو بایدن چیه؟ یا نظر جاستین ترودو کانادا چیه؟ یا نظر ژانت یلن چیه؟ یا نظر بورل چیه؟
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 0
      آی کشتی برادر خودتو زیر هر پست همین اسب تروا رو میذاری باشه بابا
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    11 1
    معلوم نیست بیشرفها چی تو سرشون می گذره .
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      3 0
      اصلاح طلب جماعت چیزی جز القئات غرب در سرش نمیگذره
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    14 0
    کم کم اون هویت واقعیشون داره آشکار میشه
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      6 0
      این ها عاملان وضع موجودند! دلار ۳ هزار تومانی رو اصلاحطلبان ۳۰ هزارتومن کردند. باید بیایند تقاضای محاکمه شدن بدهند. اعتراض دارند؟؟؟ مردم نجیب تجمع نکردند الا کمتر از یک هزارمشون، اونوقت این وقیح های عامل وضع موجود میخوان به کی اعتراض کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • پاییز زییا IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    14 2
    درود بر جمهوری اسلامی
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    9 0
    بی انصافا کدخدا روی سرمایه خودش که ما باشیم حساب باز کرده اصل داستان ماییم قرار نیست که کبریت را بکشیم واتش روشن کنیم وبریم کنار..جایگاه خود را باید ارتقاع بدهیم الان از ارای باطله پایینتره خوب پیراهن مهسا را که علم کردیم باید میتینگ ومیز گرد ودراز وبیانیه و....داشته باشیم تا مطرح شویم وکدخدا بعدا روی ما حساب کنه البته میدانیم که ماهر چه جنایت بکنیم اسیبی از طرف شما نمیرسه
  • هاشم CA ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    10 0
    غلط کردن
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 0
      تصحیح ...
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    8 1
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــا اسب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چرا ؟؟؟؟؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد هم ؛ آش همین است و کاسه همین
  • عبدالله IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    9 1
    این قوم گمراه فاسد موسوم به اصلاح طلب حالا که از همه جا رانده شده اند تا تنور اتهامات گرمه تحت عنوان دفاع از حقوق زنان و گشت ارشاد در صددند برا انتخابات بعدی خود را حامی زنان و مخالف گشت ارشاد معرفی کنند. شاید مثلا تعدادی ساده لوح یه بار دیگه گول بخورن و با این آشغال هایی قدرت طلب بی غیرت اقبال پیدا کنند.
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 0
      گفتی انتخابات ، یک ارزیابی کنیم ، مثلا از درصد مردم ایران که در انتخابات شرکت میکنن ، چند درصدشون به اصلاحطلبها رای میدن ؟،
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 0
      واقعن همه ملت رو هم گمراه کرده بودن تو این مدت .
  • مازیار IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    6 6
    بابام جان طبق قانون اساسی اصل ۲۷, اصلا تجمع و راهپیمایی مجوز نمی خواد . اصلا حق نداری جلوی تجمع مردم را بگیری . هر چقدر هم شعار بدهند و سخنرانی کنند نمی تونی بگی چرا این را گفتی ‌. اگر کسی جلوی تجمع را گرفت او قانون شکن است . چه وزیرچه پلیس چه رییس‌جمهور . آخه کی می خوای بفهمی بیسواد ؟؟؟!!!!
    • عبدالله IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      4 0
      آقای بیسوادِ دروغ گو یه بار دیگه اصل ۲۷ رو بخون کجا نوشته شده که طرف هر چه خواست بگه و شعار بده ؟!! طبق اصل ۲۷ تجمعات و راهپیمایی آزاد است بدون حمل سلاح و طوری که خلاف مبانی اسلام نباشد. حالا بگو ببینم قرآن آتش زدن خلاف اسلام نیست ؟! آدم کشتن خلاف اسلام نیست؟! چادر از سر زن مسلمان کشیدن خلاف اسلام نیست؟! اتهام و تهمت زدن خلاف اسلام نیست ؟! به ولایت فقیه توهین کردن که طبق دستورات اسلامی در زمان غیبت جانشین امام معصوم (ع)است و ولایت و سرپرستی امت اسلامی را بعهده دارد خلاف صریح اسلام نیست؟! حالا برو خودتو بکش بیسواد.
  • علی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    9 0
    بی هیچ پرده پوشی ایی ، لعنت خدا بر خاتمی و همفکران سازمانی چپ. خاتمی برای مرگ ناخواسته ی مهسا تا عمق استخوانش سوخته شد اما برای مرگ عامدانه ی میترا روستا و مرگ ده ها دختر بیگناه افغانی که همزمان با مهسا بی‌گناه و مظلوم در کلاس درس کشته شدند ، کمترین ناراحتی برای روح پلید خاتمی ایجاد نکرد. هنوز هم سوزاندن قران و مسجد ، چادر از سر زن مسلمان کشیدن ، کشتن کودک بیگناه ، اتش زدن موکب امام حسین در نگاه منافقین چپ ، گفتگوی اعتراضی نامیده می شود!! هنوز هم جنگ جهانی رسانه‌ای و دیپلماتیک انگلیس ، صهیونیست ، عربستان ، فرانسه ، المان و آمریکا در نگاه مناققانه سران چپ ؛ گفتگوی اعتراضی نامیده می شود!! لعنت بر این همه نفاق شما
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    8 0
    وقتی که رهبر معظم چندین سال است سالها را اقتصادی نام گزاری میکنند ولی هیچ وقت خبر اول اقتصادی نیست من بیشتر از تو انقلاب را قبول دارم چون من تو شرایط سخت پای نظام وایستادم و تو آب و نونت به راهه اما از درد مردم نمیگی
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    7 0
    عالی بود
  • احسان IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    3 9
    خب اخوی جان قبل از شروع اغتشاشات هم درخواست داده بودند که متاسفانه آقای وزارت کشور درخواست تجمع را رد کرد.
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      3 0
      حرف شما حقیقت ندارد و سندی هم درباره آن دیده نشده.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 6
    صرفا جهت اطلاع ! جناح بازی چپ راست در کشور ایران جواب نمیده ! چرا مسئولین سطح بالایی درک نمکنن ! آیا درگیری اختلاف بین مردم نمی بینن؟! دو قطبی سازی راست چپ ،اصولگرا اصلاح طلب ،غربگرا شرق گرا ، بی دین با دین ، بی حجاب با حجاب ، یعنی همین مشکلات اجتماعی سیاسی امنیتی !
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 2
    چه کسی چپ است ؟؟؟
    • سروش IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      2 0
      آنکه در سمت چپ ایستاده و به قول دوستموم مثلا اصلاح طلب هستند و پازل تکمیل کننده جنگ رسانه ای و امپراطوری رسانه ای دشمن و مجری دشمن در خاک ایران هستن.
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    7 0
    اصلاح طلبان پازل تکمیل کننده جنگ رسانه ای و امپراطوری رسانه ای دشمن و مجری دشمن در خاک ایران هستن.
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      3 0
      هرچی نفهم تر و بیدین تر و کودن تر اسهالاتی تر.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    3 0
    برای انانکه ازادی بی بندوباری میخواهند پیشنهادی دارم یا گوشهای از سرزمین سلبریتی .زلنسکی را اجاره دراختیار انها بگذارید تا به زن وزندگی واون ازادیها برسند یا حقوق اجتماعی در خور شان انها وضع کنید تا در تمام مساعل حقوقی متفاوت با زن مسلمان داشته باشند هم در قضا همدر ادارات .البته به چشم برهمزدنی جمع خواهند شد چون جامعه شیعی.و مسلمان ایران هرگز پذیرای انها نیست
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      4 0
      چه کسی در بین تظاهرات قرآن آتش می زند ؟؟ قرآن آتش زدن به نفع چه کسانی است ؟؟؟
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    4 0
    سایت برترین ها کامنت های هم طیف خودش رو فقط منتشر میکنه.دیروز سنگ تمام گذاشته بود برای حقیقت نژاد.گفته علیز تهمت زده به حقیقت نژاد.حالا انگار حقیقت نژاد معصوم تشریف داشته
  • حیدری IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 2
    ببینید توهم چپ و راست نزنید این جوانان از دولت شفافیت میخوان رو راستی میخوان توجه میخوان
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    4 1
    دیگر با شما کاری نداریم...بعداز شهید شدن مظلومانه چندین بسیجی و ول گشتن وآزادی عمل سلبریتی ها و اصلاح طلبان بی وطن ؛ عملا متوجه شدیم همه ما سرکار بوده ایم..
  • کوروش GB ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    در مطالعه سایتهای مختلف- برحسب علاقه از جویایی اخبار و اتفاقات کشور ایران، به موردی برخوردم عجیب دیگر و البته از دست مکرر، برای دیگر برایم اثبات کرد چرا این سرزمین نگون بخت یعنی ایران، هیچ وقت طی قرنها از جمله تاریخ برای حتی یک دوره کوتاه یک نسلی (مثلا ده سال) آرامش و آسایشی مادی و معنوی مردم همراه با همزیستی ندیده، برخورد قبیله گرایی با یک منتقد که ریسک کرده و مطالبی علیه انتفاقاتی از نظر ظلم و فساد در کشور ایران بوده منتشر می کند و دیگرانی در سایت بالاترین به او حمله می کنند، دادن منفی های زیاد، که روش اشتباه بالاترین است که موجب تدفین نظرات می شود، در حالی نویسنده آن مطالب روش استدلالی و مستقل بر اساس اصول خودش که حقوق بشر و منافع ملی ایران است نظراتش گفته، اما برخودرهای حذفی و هتاکی به اصطلاح اپوزیسیون ضد نظام حاکم بر ایران، برای دیگر نا امیدی به اذهان متبادر کرد که این بار هم شانسی نیست برای نجات کشور از بحران های حقوق بشری و ظلم و فساد و انزوا و تحریم.
  • کوروش GB ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    بازنشر مطالب این شخص سرخورده برای نشان دادن اوج انحطاط اخلاقی و عاطفی و تنهایی و اجتماعی و سیاسی و .. ایران امروز است که از همه طرف از داخل و خارج بر این مردم هجوم آورده و قطعا بخشی مهمی از از انحطاط معنوی و اخلافی فکری آحاد خود این مردم است.
  • GB ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    چه بگویم که دلی پر غصا دارم
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 1
    قدیمی ترین سند مالکیت استانبول سند واگذاری و تسلیم حاکم آن به ایرانی ها است. به اسناد بین المللی احترام بگذاریم.
    • یوسف از همدان IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      1 0
      متوهم زیر هر خبری میایی این اراجیف رو نمی دونم با چه نیتی مینویسی
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 0
    جوان بیکار
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    امان از دست چپها که یه روز خوش برای ایران نمیخوان وقتی خودشون در قدرت نباشند
  • ژيان IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 0
    در خواست تظاهرات قانوني مانند سال 88 تبديل به اغتشاشي جديد خواهد شد كه عده اي از سران افساد طلب در جلو مي آيند و اغتشاش گران كه از جنس همين سران افساد طلب هستند از پشت سر آنها به تخريب و غارت و آتش زدن مي پردازند.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 0
    اینم شد زندگی
  • امین IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 0
    داش ایران شده بهشت بی قانونی ،عدم پاسخگویی ،قبح قانون شکسته شده ان هم به دلیل مسامحه مسئولان که دیگه هیچ کس دیگه ترسی نداره میگن اخرش چکار میکنن مگه.
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 1
    اف بر هر چپ گرای خائن .
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    گناهش از بی حجابی بیشتر است.
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      1 2
      گناه چیزی هست که کیفرش در قرآن مشخص شده ،کیفر بی حجابی در کجای قران اومده ؟
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      0 0
      حرفت واضح نبود
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    حقیقت در سطر سطر مقاله موج میزند
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    3 0
    یک عده وطن فروش غربگدا با اغتشاش سر دروغ تغلب در انتخابات 88 باعث تحریم های همه جانبه آمریکا و غرب علیه ایران شدند و امروز هم همانها با این اغتشاشات سر دروغ قتل مهسا امينی بهانه خوبی برای تحریم های بیشتر به اروپایی ها دادند
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 0
    پس اصلاح طلبها بد بودند؟؟؟؟ ما اصلا نمیدونستیم!!!!!
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    اگر اصلاح طلبها چپ گرا بودند که شما با آنها دشمن نبودید ‌
  • لیلا IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 1
    درودبرحافظان امنیت
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    امنیت جان شهروندان وطیفه پلیس هست . شهروند از دزدش گرفته تا ریس جمهورش . مسیله حفظ مال نیست ، بلکه حفط جان هست که کوتاهی شده .
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 1
    همه حای دنیا اعتراض میشه ،سطلو معازه رو اتشمیزنن و غارت میکنن
    • IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      1 0
      دلت برا 4تا سطل آشغال سوخت؟؟؟ منافع ملی برات فقط همین ۴تا سطل آشغال. می‌دونی چقدر ضرر قطعی اینترنت؟
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    تا تکلیف تعاریف درست نشه و هر کسی سلیقه ای به مردمی که خلاف نطرش رو دارن هر انگی رو نچسبونه ، همین آشه و همین کاسه .
  • حامد پلاس IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 1
    شما در ۴۴ سال گذشته کدام مجوز رو به مخالفین دادید برای اعتراض که بخواید الان بهانه بنی اسراییلی برای عدم صدورش ذکر بکنید؟؟؟
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      1 0
      تظاهراتتان را دیدیم جز فحش و ویرانی وجنایت با معجون حشیش ومشروب و فحشا چیزی نبود در فتنه ۸۸ هم روزه خواری و فحشا و ویرانیتان هنوز در یادهاست صد رحمت به کفتار وشغال
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      1 0
      تظاهرات درکمبودحقوق معلمین واعتراض به تحریم داروی بیماران پروانه ای وعدم به موقع خودروها عدم پرداخت به موقع وعدم پرداخت چندماه حقوق هفت تپه واعتراض به کم بودن تولیدکارخانه تراکتورسازی تبریز وبسیاری ازتظاهرات منتها اینقدرزگیل فحاش تخریب گروحشی میان توش که ایناهم به حاشیه میبرندوکلی خسارت جانی ومالی میزند
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 0
      اونجاهایی که اجازه تجمع میدن از ۳۶ تا کشور خارجی با پول و ماهواره و دستورو تجزیه طلب وجاسوس آموزش دهنده وسلاح ومانور نظامی وتحریم جدید حمایت نمی شن !!
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 2
    اغتشاشگرانی که معاند هستن و اصلاح پذیر نیستن باید مجازات سخت بشن
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      1 0
      جرات
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 0
    دقیقا
  • DE ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 1
    "درخواست تجمع قانونی" در بحبوحه التهاب و بلوا یعنی دمیدن بر آتش اغتشاش و زمینه‌سازی برای جنایت بیشتر. برخی اما تلاش دارند این واقعیت محرز را کتمان کنند!// در تمام کشورهای دنیا اگر این مواردی پیش بیاد که چندین کشور ریختند روی سر یک کشور و دارند به همه چیز آن آتش میزنند اگر حکومت نظامی نکنند لااقل چنان بگیر و ببند و اخراج میکنند که دیگر کسی جرات نکند با گروههای برانداز و تروریست و خارجی و دشمن تماس بگیرد ولی متاسفانه ...
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 0
      ۱۰۰ سال پیش
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    منقرض شدگان دیگه در سپهر سیاسی ایران هیچ جایگاهی ندارند و نخواهند داشت پس لطفا بیخودی حرف رایگان نزنید و وقت مارو هم نگیرید وطن فروشان بی مقدار!!!
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      1 0
      آینده دست جوانان و نوجوانان هست
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 0
    بنابر عرف جهانی افراد، احزاب، جناح ها، جریان های سیاسی تا بر هم زدن امنیت ملی را رسما محکوم نکرده اند، دیگر فعال سیاسی نیستند و حق شرکت در هیچ انتخاباتی را ندارند تا چه رسد به تجمع و از این مهملات، می خواهند لاشه مرده خود را زنده کنند، اما حتی با دم مسیحایی هم قابل زنده شدن نیستند.
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 0
      مثال ؟
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    این جوادِ امام ظاهرا امامش شیطلان است خبیث مزدور
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    صحبت از تناقض چپ ها می کنید، بی خیال روزه سکوت بلانسبت بزرگان راستی نباشید
  • محمد IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 0
    اصلاح طلبی مساوی است با خیانت و حرکت در پازل دشمن
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    این اطلاع رسانی ها خوب است برای تسشخیص کالای اصل از تقلبی، اما در حقیقت این وظیفه نهادهای حاکمیتی مسئول (ان مسئولان مسئولیت گریز است) که نظارت و کنترل کنندف وقتی روی کالاهایی برچسب استاندارد یا ان علام سیب وزارت بهداشت است یعنی مردم باید با خیال راحت استافده کنندف هر گونه سوءاستفاده از نشانها باید با شدیدترین مجازت روبرو شود. حب اگر دولت و مجلس مدرمی و قوه قضایه سالم و مستقل و پلیسی به دنبال اجرا وظایف حق الناسی باشد، و در کل کشور حکمرانی خوب و دمکراتیک داشته باشد، این وضع پیش نمیاد دهها میلیون نفر نفوس مردم نگران هزاران کالا باشد. دیگر کار نصیحت گذشته و انحطاط اخلاقی از اصحاب رسانه تا اراذل محلات مثل مرض مسری پخش شده
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    مجوز دهید.
  • سامان IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 1
    اصل ۲۷ قانون اساسی حق ما جوونهاست باید اجرا بشه
  • حامد IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 0
    در شرایطی که اراذل و اوباش و حامیان کت و شلواری اونا این جور در خیابان های جولان داده، اموال مردم را تخریب کرده غارت می کنند، چاقو در قلب مردم فرو می کنند، با کلت و کلاش مردم را می کشند، چادر از سر زنان می کشند و پلیس را آتش می زنند حکومت نیز جا دارد از ابزارهای امنیتی استفاده کرده و این اراذل و اوباش و حامیان کت و شلواری آنها (عناصر فاسد اصلاح طلب، برخی نمایندگان فاسد اصلاح طلب و عناصر وطن فروش رسانه ای) رو کنترل کند. طرف از اون طرف بانک آتش می زند از این طرف درخواست تجمع قانونی می کند! قانون می گویند محارب را اعدام کند. اول طبق قانون این محاربان را اعدام کنید بعد درخواست اونا رو بررسی کنید
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 3
      جرات
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    0 0
    چرا از واژه اغتشاش استفاده میکنین
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    چگونه در این شرایط امنیتی کشور شما به این سربازان دشمن اجازه عرض اندام می دهید آیا در کشور هایی که مشعل بدست مدعی آزادی هستند چنین خیانتهایی را آزاد می گذارند منتظر چه هستید بارک الله حقوق بشر یا آفرین غربیها شما در این کشورها از هزار کیلو متری مرزهای امنیتشان نمی توانید عبور کنید مثل شاه سلطان حسین رفتار نکنید واینها را سرجایشان به مجازات برسانید
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    بعد از انقلاب گروههایی که با اسلام زاویه داشتند بترتیب به نسبت زاویه از انقلاب خارج شده روبروی حکومت اسلامی ایستادند اول کمونیستها دوم لیبرالها که دولت به انها سپرده شده بود سوم منافقها بعدروشنفکران کهاسلامی را قبول داشتند که باخواست وعقیده انها ساز گار باشد ودر اخر ازصنف روحانیون وروشنفکران مذهبی .جبهه روحانیون مبارز که متاسفانه دارای ایت الله وحجت اسام امریکایی زیاددارد اصلاح طلبان نام دیگر انان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس