نظر آیت‌الله جوادی آملی درباره بازنشستگی چه بود؟

آیت‌ا... جوادی‌آملی از مسئولان خواست برای رفع مشکلات اقتصادی مردم تدبیری بیاندیشند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

هموارسازی مسیر اوباش در پسااغتشاش کار کیست؟

انگیزه‌هایی برای داغ نگه داشتن خیابان‌ها!

انتقاد عضو مجلس خبرگان از مسئولان ۳ قوه/ انگیزه‌هایی برای داغ نگه داشتن خیابان‌ها!

حسین نورانی‌نژاد، فعال چپ و عضو کادر حزب اتحاد ملت، اخیراً طی یادداشتی که کانال تلگرامی امتداد آنرا منتشر کرد، پیرامون اغتشاشات اخیر نوشت: با گذشت هفته‌ها از اعتراضات، هیچ وعده­ نیم‌بندی هم به مردم ناراضی داده نشده که نشانه تجدیدنظر در برخی سیاست‌ها باشد. از نظر مسوولان، تمام ناآرامی‌های اخیر ناشی از جان باختن مهسا امینی بوده و اگر اثبات شود که مرگ او طبیعی بوده، دیگر جای اعتراضی نیست و ادامه اعتراضات برای غرض و مرض دیگری است.

او همچنین می‌افزاید: اما از نظر معترضان، مرگ مهسا آخرین قطره‌ای بود که ظرف تحملشان را پر کرد. موضوعات اعتراضی هم کم نبود. درباره گشت ارشاد، تصاویر مختلف نشان از کژکارکردی و تحقیرآمیز و آزاردهنده بودن آن برای بخش قابل توجهی از مردم داشت. مادری که به دنبال ون گشت ارشاد می‌دوید و زمین می‌خورد و التماس می‌کرد که دخترش بیمار است، دختران ساده و عادی که گرفتار برخورد ماموران می شدند و صحنه‌های گاه دلخراشی آفریده می‌شد، ماجرای سپیده رشنو، و ...حتا تصویر آن جوان نوازنده‌ای که میانه اجرای برنامه با برخورد برخورنده یک مامور، برنامه‌اش متوقف شد تن بسیاری را همپای آن جوان لرزاند. مرگ مهسا نقطه جوش بود ولی پیش از آن جامعه داغ داغ شده بود.

نورانی‌نژاد تصریح می‌کند: ماجرای صحت و سقم ضربه خوردن مهسا امینی هم نکته چندان تعیین کننده‌ای نیست. حداقلش این بود که دختر بی‌نوا و بی‌گناه را در شهری غریب تا پای مرگ ترسانده‌اند. این که به مراتب ناگوارتر از مرگ بر اثر ضربه است!

این فرد در بخش دیگری از یادداشت خود نیز نوشته است: شکی در این نیست که برخی از گذشته در پی براندازی بوده‌اند و از هر بهانه‌ای که به این هدف کمک کند، استقبال می‌کنند. اما بسیاری از کسانی که بعدا برانداز شدند یا امروز هم صرفا معترض نسبت به مطالباتی خاص هستند، مساله‌شان براندازی و بی‌نهایت بودن مطالبات نیست. واقعا این تصور مالیخولیایی که هر که اعتراض کند دنبال براندازی است را باید کنار گذاشت. اتفاقا سرسختی در مقابل موضوعات گاه جزیی و ریز است که بسیاری را خسته و ناامید و دچار حس به حساب نیامدن و تحقیر و نهایتا خشم و اعتراض کرده است.

*حاقّ کلام آقای نورانی‌نژاد اینست که چرا نظام اسلامی در مقابل اغتشاشگران عقب‌نشینی نمی‌کند!؟

همان مطالبه‌ای که "فرماندهان کت و شلواری آشوب" طی هفته‌ای اخیر و پس از فروکش کردن التهابات بر آن دمیدند تا فاز پایانی آشوب را به نفع اغتشاشگران رقم بزنند. [۱]

مطالبه‌ای غلط که البته شاهد بودیم برخی صداهای ضعیف و ترسیده از اغتشاشی در داخل بدنه نیز در مقابل آن ساز عقب‌نشینی را کوک کردند!

فرماندهان کت و شلواری آشوب انتظار دارند که حاکمیت در مقابل یک اتفاق تصادفی (درگذشت مرحومه امینی) و قدرت‌نمایی عده‌ای اراذل و اوباش؛ از سیاست‌های عقلانی، اصولی و اسلامی خود دست بردارد و به اینان باج بدهد!؟

آیا این مطالبه منطقی است؟

ما همچنین از آقای نورانی‌نژاد می‌پرسیم فرض بر منطقی بودن مطالبات اغتشاشگران آیا نفس اینکه بطن یک مطالبه در خیابان باشد؛ نشان نمی‌دهد که فرجام این مسیر در ترکستان است!؟

در بحث رخدادهای مورد اشاره نورانی‌نژاد از قبیل پرونده خانم رشنو هم چیز غیر منطقی رخ نداده است!

فردی جرمی مرتکب شده، ضرب و جرح انجام داده و بواسطه جرم و ضرب و جرح به زندان رفته و اعتراف کرده است. هم‌اکنون نیز آزاد شده و هیچ اشاره‌ای به اباطیلی مثل شکنجه هم نکرده است.

اکنون آیا از نظر کادرهای حزب اتحاد؛ نظام اسلامی باید پاسخگوی این قبیل فرایندهای منطقی باشد؟

ادعای نورانی‌نژاد مبنی بر اینکه مهسا امینی دخترک بینوایی بوده که در شهر غریب تا سر حد مرگ ترسانیده شده است(!) نیز یک سناریونویسی مضحک است که در حالت خوشبینانه ناشی از ساده‌لوحی و در حالت بدبینانه با انگیزه داغ نگه داشتن خیابان‌هاست...

سناریویی که ما قضاوت درباره آنرا به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم...

و اما اشاره نورانی‌نژاد به براندازی و اینکه "این تصور مالیخولیایی که هر که اعتراض کند دنبال براندازی است را باید کنار گذاشت"!

واژه و مفهوم "براندازی" یک بازیچه لسانی نیست...

به این معنی که آقای نورانی‌نژاد باید بداند و باید شهامت بیان دانسته‌هایش را هم داشته باشد که "جنگ خیابانی" یعنی براندازی. همانطور که تشویق به حضور در خیابان هم یعنی براندازی.

و همانطور که مطالبه عقب‌نشینی در مقابل اوباش و ایضاً تحریم انتخابات نیز دقیقا یعنی براندازی.

اینکه کادر حزب اتحاد ملت این بدیهیات سیاست را نمی‌داند و آن کار دیگر می‌کند از تأملات روزگار ماست...

گفتنیست ما پیش از این در پاسخ به اعتراض حسین نورانی‌نژاد به تحلیل وبلاگ مشرق؛ از وی خواسته بودیم اگر راهی جز اسلحه در مقابل تحریم‌کنندگان صندوق رأی وجود دارد؛ آنرا بیان کند که البته نورانی‌نژاد ترجیح داد پاسخ این سؤال منطقی را با سکوت بدهد! [۲]

حزب اتحاد ملت و کادرهای آن از عوامل اصلی تحریم انتخابات سال ۱۴۰۰ بوده‌اند.

***

انتقاد عضو مجلس خبرگان از مسئولان ۳ قوه

انتقاد عضو مجلس خبرگان از مسئولان ۳ قوه/ انگیزه‌هایی برای داغ نگه داشتن خیابان‌ها!

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در جمع طلاب مدرسه امام حسین(ع) با گلایه از فضای رها شده مجازی عنوان کرد: فضای مجازی رها شده برای دشمنان نظام تبدیل به سنگر جبهه نرم گشته که به کمک سربازان تسخیر شده هر لحظه بر علیه نظام فعالیت و نقشه جدیدی را طراحی می کنند.

به گزارش رسا، ‌ وی با اشاره به اینکه بلندگوهای دشمنان نظام با پول های سعودی و به کمک منافقان داخلی زمینه ایجاد -آشوب- علیه ملت و نظام را فراهم می کنند، ابراز کرد: اینترنت ملی، تقویت شبکه ملی اطلاعات و حاکمیت در فضای مجازی از ضروریات کشور است که متاسفانه برخی به دلایل مختلف با آن مخالفت کردند و فضای مجازی را مبدل به قتلگاه جوانان کردند.

آیت الله کعبی فتنه و اغتشاشات اخیر را فتنه ضد دین و ضد مکتب اهل بیت عنوان کرد و ابراز داشت: این فتنه بر ضد وحدت، حجاب، استقلال و تمامیت ارضی ملت ایران و ضد اقتدار و امنیت ملی ملت ایران بود و سربازان پیاده دشمنان اسلام برخی جوانان احساساتی بودند که تحت تاثیر القائات دشمن واقع شدند و هیچ تحلیل صحیحی از اوضاع و شرایط نداشتند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با انتقاد از قوای سه گانه در موضوع رسیدگی و پیگیری نسبت به وضعیت فضای مجازی اظهار داشت: فتنه فضای مجازی فتنه‌ای پیچیده و ابزار جنگ ترکیبی است که متاسفانه قوای سه گانه با وجود تذکرات و درخواست‌های پی در پی اما اقدام عملی صورت ندادند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری جنگ سایبری را خط مقدم مقابله با فتنه دانست و یادآور شد: در جهاد سایبری باید فعال و توانمند شد تا بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را هر چه سریعتر راه بیندازیم و این یک واجب شرعی است.[۳]

*در پیامد سخنان و تحلیل جامع و مانع آیت‌ا... کعبی بایستی این نتیجه عقلانی را هم گرفت که به نظر می‌رسد ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کنار لزوم اِعمال حاکمیت در فضای مجازی رها شده فعلی؛ از مرحله ضرورت گذشته و به مرحله واجب رسیده است.

واجبی که همانطور که شاهدیم انتقاد یک عضو مبرّز مجلس خبرگان را روانه هر ۳ قوه مجریه، ‌ مقننه و قضائیه نیز کرده است.

آشوب‌های اخیر بیش از گذشته نشان داد که تعلل در این زمینه پذیرفتنی نیست...

***

 

تأکید آیت‌الله جوادی‌آملی بر اخذ تدبیر برای رفع مشکلات اقتصادی مردم

انتقاد عضو مجلس خبرگان از مسئولان ۳ قوه/ انگیزه‌هایی برای داغ نگه داشتن خیابان‌ها!

آیت‌الله جوادی‌آملی، مفسّر برجسته قرآن کریم و از مراجع عظام تقلید اخیراً طی سخنانی در دیدار با حجت الاسلام حسینی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان گفته است: پیامبر اسلام (ص) فرموده اند که خدایا به نان ما برکت بده و بین ما و آن جدایی نیفکن! زیرا اگر نان نباشد ما نمی‌توانیم نماز بخوانیم و روزه بگیریم. نان در این حدیث به معنای اقتصاد است. با اختلاس و نجومی، اقتصاد ساخته نمی‌شود و اگر اقتصاد سالم نباشد، خبری از دین نخواهد بود.

به گزارش جماران، او می‌افزاید: در احادیث می خوانیم که هیچ تازیانه ای دردناک تر از فقر نیست و امروز این تازیانه پشت مردم را زخم کرده است و مسئولین باید برای رفع مشکلات تدبیری بیندیشند.[۴]

*در هامش بیانات مهم و راهبردی آیت‌الله جوادی‌آملی البته بایستی متوجه این نکات نیز بود که اختلاس و فساد در حکومت معصوم(ع) نیز وجود داشته است و منظور آیت‌الله جوادی آملی پیشرفت بیشتر کشور در مسیل نیل به سالم‌سازی و قوت اقتصادی است.

در بحث فقر نیز خواص وظیفه دارند این قبیل بیانات راهبردی را در ساحت افکار عمومی توضیح دهند و منقّح کنند.

چه اینکه فقر منشق بر دو ۲ نوع نسبی و مطلق است.

فقر نسبی عمدتا مقوله‌ای ذهنی و تأثیرپذیر از پارامترهای تبلیغاتی است که قابل احصا هم نیست و کشورهایی در این شاخص به موفقیت می‌رسند که اولا شاخص‌های عقلانی اقتصاد از قبیل مالیات، سوخت، غذا و بیکاری را بهبود داده باشند و ثانیا توانسته باشند در جنگ روایت‌ها بر "توطئه سیاه‌نمایی" فائق بیایند.

فقر مطلق یا شاخص گرسنگی اما با روش‌هایی قابل اندازه‌گیری است و جالب است بدانیم ایران ما علیرغم مشکلات اقتصادی و کم‌توفیقی مقطعی خود در بحث مبارزه با "پروژه خارجی القای فقر نسبی" اما در بحث فقر مطلق توفیقات بزرگی داشته است.

به نحوی که میزان ۶ درصد فقر مطلق یا همان گرسنگی موجود در ایران در ابتدای انقلاب هم‌اکنون و بر اساس آمارهای جهانی به کمتر از چند دهم یک درصد رسیده است و ایران در زمینه فقر مطلق حتی از کشورهایی مثل انگلیس و اسپانیا هم موفق‌تر بوده و رتبه بهتری دارد. [۵]

جالب است که بدانیم جمهوری اسلامی ایران در شاخص جهانی گرسنگی یا GHI نیز در رتبه سیرترین کشورهای جهان قرار دارد. [۶]

این رخداد مطلوب به دلیل ارزان بودن نان و مالیات در ایران و تک رقمی بودن نرخ بیکاری در کشورمان است. [۷]

با دانستن این اطلاعات؛ اهمیت بیانات راهبردی آیت‌ا... جوادی‌آملی در لزوم افزایش سرعت در پیشرفت اقتصاد کشور عیان‌تر می‌شود و همانطور که تأکید شد؛ خواص در این زمینه نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

***

1_ mshrgh.ir/1424133

2_ mshrgh.ir/1393865

3_ rasanews.ir/0031dd

4_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1570203

5_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/11/22/1944648

6_ mshrgh.ir/944980

7_ mshrgh.ir/1247052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 116
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • سید IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    27 26
    باید به جناب حسین نورانی نژاد و سایر اصلاح طلبان متذکر شد که در هر فتنه و بلوایی که در این چند دهه اتفاق افتاده است جماعت امثال ایشان به نحوی از انحاء در آن نقش داشته و دخیل بوده اند! یا بانی یا مشوق یا محرک و یا مجری! و زمینه همه این عوامل هم نفاق این جماعت تهوع آور و مخالفت قلبی شان با ولایت فقیه بوده است هرچند در ظاهر از سر نفاق گونه ای دیگر نشان داده اند! پس مرگ برضد ولایت فقیه!
    • محمد IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      16 16
      احسنت گل گفتی
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      7 14
      تقصیر اصلاح طلب و انترنشناله و دولت داره تلاشش رو میکنه و طول میکشه و آمریکا هم وضع هیلی بد است.
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      8 12
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت ملی راه اندازی کنید.
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      1 0
      ترووا اگه از اینترنت جهانی بدت میاد استفاده نکن دلیل نمیشه هرچی دوس نداری بقیه هم نداشته باشند
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    31 18
    طعنه کارشناس برنامه شبکه چهار: میگفتن برجام بد هست حالا همون مخالفان یکساله دربه در این هستن که دوباره امضاش کنن اما اصلا نمیتونن...
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      12 15
      امضا کردن برجام سودی نداره و دردی رو دوا نمیکنه.البته اصلاح طلبان با برجام هم صنعت هسته ای رو نابود کردن و هم اقتصاد رو.همین برجام با ساده لوحی و بی سوادی تمام توسط غرب زده ها بخشی از قدرت ایران یعنی قدرت هسته ای رو تضعیف کرد و باعث اعمال فشارهای سنگین به ایران برای دادن امتیاز های دیگر مثل موشکی و منطقه ای شد.وقتی یک قدم مقابل دشمن عقب میایی اونا یک قدم میان جلوتر و پر رو تر میشن.برجام دلار ۳ هزار تومنی رو برد به ۳۰ تومن پراید ۱۵ تومنی شد ۲۰۰ تومن.برجام طبق فرمایش رهبری خسارت محض بود.اینکه الان دولت رعیسی دنبال برجام هست در واقع برجام نیست رعیسی دنبال توافق جدیدی هست که در اون تضمین داده بشه و حقوق و منافع ملت تامین بشه نه صرفا یه توافق رو امضا کنه.البته به نظر من هدف دولت سیزدهم مذاکره نیست بلکه مذاکره صرفا یک راه برای رفع تحریمه.اینو بارها آقای رییسی گفته.برجام هیچ دستاوردی برای مردم ایران نداشته و نخواهد داشت.اگرم توافق جدیدی شکل بگیره اون برجام نیست.اون یک توافق جدید با ضمانت های جدیده.درضمن مذاکره هیچ وقت چیز بدی نبوده ولی مذاکره از روی استیصال و خودباختگی و غرب زدگی و وادادگی مذاکره نیست فروش عزته.
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      12 20
      خودتو به اون کوچه نزن اگه دنبال برجام بودن تا الان برجام توافق شده بود خخخ
    • وطنم ایران IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      5 10
      وقتی افاضات یک مجری برای امثال تو میشه سند! بنظرت فایده ای داره بهت توضیح بدم اونی که الان دربه در دنبال اون برجامه آمریکاست ولی چون دولت مقتدر داره بازیش میده و حاضر نیست بدون به غلط کردم انداختن غرب آن امتیازهای مفت و شیرینی که حسن تقدیم کرد رو بده طوری وانمود میکنه که انگار اون نمیخواد به برجام برگرده! فقط یک ابله حاضره با یک کلاهبردار معامله ای بکنه که قبلاً سرش کلاه بزاره اونم دقیقاً عین شرایط قبل! پس کمی فکر کن شاید از اینهمه بلاهت خودت شرمنده شدی.
    • علی IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      3 12
      این تهمت هست به این دولت این دولت با مذاکره برای رفع تحریمها مشکلی نداشتن بلکه باید هر دولتی می آمد برای آن تلاش میکرد بحث انتقاد از دولت قبل امضا برجام و دادن امتیاز نقد و گرفتن وعده نسیه بود این دولت اگر دنبال توافق به هر قیمتی بود و ژست امضا توافق و عکس یادگاری بود همون چند ماه قبل توافق شده بود ولی توافق بدون ضمانت کافی مجدد میشد امتیاز دادن یکطرفه و کارشکنی طرف مقابل و سو استفاده از نقاط مبهم توافق و منصرف کردن شرکتهای خارجی با کشورمان بعضی ها واقعا بی انصاف هستند این دولت در حالیکه کار خود را انجام میده و کار کشور رو لنگ یک توافق نکرده
    • علی IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      3 4
      این تهمت هست به این دولت این دولت با مذاکره برای رفع تحریمها مشکلی نداشتن بلکه باید هر دولتی می آمد برای آن تلاش میکرد بحث انتقاد از دولت قبل امضا برجام و دادن امتیاز نقد و گرفتن وعده نسیه بود این دولت اگر دنبال توافق به هر قیمتی بود و ژست امضا توافق و عکس یادگاری بود همون چند ماه قبل توافق شده بود ولی توافق بدون ضمانت کافی مجدد میشد امتیاز دادن یکطرفه و کارشکنی طرف مقابل و سو استفاده از نقاط مبهم توافق و منصرف کردن شرکتهای خارجی با کشورمان بعضی ها واقعا بی انصاف هستند این دولت در حالیکه کار خود را انجام میده و کار کشور رو لنگ یک توافق نکرده
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      3 7
      ترسوها رفتن ایران دیگه بدون تضمین و لغو موثر تحریم ها و تامین منافع ملی به دشمن باج نخواهد داد.
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      9 10
      برجام مثل یک معامله تقریبا یک طرفه و کاملا احمقانه بود که ما هزینه را پرداخت کردیم اما کالا را دریافت ننمودیم. مثل کسی که خانه ای را به چند برابر قیمت و با زد و بند بهش فروخته اند اما همان خانه را هم به او تحویل نداده اند! و اگر هم کسی برود پیگیر دریافت آن باشد همان دزدان گردنه بیشرمانه میگویند: دیدید چه معامله خوبی بود!! اگر خوب نبود چرا میخواهید ملک را تحویل بگیرید!!!
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      3 1
      تجربه برجام مثال معامله ای عجولانه ، نسنجیده و احتمالا خیانت بار هست
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    14 16
    از سران قوا در بحث کنترل فضای مجازی، رفع گرانی و مجازات اغتشاشگران انتظارات زیادی داریم.
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      5 14
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت ملی راه اندازی کنید.
    • ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      23 3
      تنها راه رسیدن اطلاعات به مردم فضای مجازی هست که الان با این بهانه تعطیل میشه سلام کره شمالی
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    5 11
    سیاست‌های عقلانی
    • ایرانی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      3 0
      سلام متاسفانه نگاه ما ایرانیها به مشکلات، نگاه سیاسی است ، و این یک آفت بوده ، وقتی دشمن به کشور ما فشار آورد ، برجام درست شد . البته کسی با برجام موافق نیست ، اما برادران عزیز برای حل مشکلات اقتصادی چه باید ،نه حرف زدن ،بلکه با عمل کردن دو صد گفته چو نیم کردار نیست ، همه 80 میلیون جمعیت ، مفسر و تحلیا گر شدیم ،
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      2 9
      بله ایشون جز کسانی هستند که بدون جناح بندی سیاسی حرف درست رو میزنند
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    35 12
    گوشت در کرج کیلویی 260هزار تومان
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      5 17
      تقصیر اصلاح طلب و انترنشناله و دولت داره تلاشش رو میکنه و طول میکشه و آمریکا هم وضع خیلی بد است.
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      5 26
      آدم کشی و کشتن نیروهای انتظامی هم در کرج هم هر روز بیشتر از دیروز
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    7 18
    فضای مجازی بی در و پیکر و بی صاحب تو ایران باید کنترل شده و سرو سامان داده شود
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      8 0
      مثل قیمت ها و تورم و بیکاری که سر و سامون داده شد
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    13 9
    حضرت آیت الله جوادی که خداوند ایشان را حفظ کند، به زمینه مشکلات توجه می دهد و نه علت مشکلات، منظور ایشان این است که توان مالی ضعیف زمینه ظهور علت، یعنی شیطان در افراد و جوامع است. خدا لعنت کند کسانی که ۳۰سال چرخ اقتصاد کشور را از کار انداختند.
    • سرور IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      13 24
      یک سوال:آقای جوادی آملی چرا در دوره 8 ساله حسن روحانی در زمینه مشکلات معیشتی مردم نظری نداشت؟ و اینکه این دولت میراث دار خسارات برجای مانده از دولت قبل است اما باید آن را جبران کند و نه اینکه ادامه دهد.
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      26 4
      یک سوال از شما، در دوران روحانی خود شما سردمدار شکایت از اوضاع اقتصادی بودید الان چه اتفاق ویژه‌ای در بهبود وضعیت اقتصادی افتاده که حتی به یک توصیه و نه انتقاد یک عالم بزرگوار خرده می‌گیرید؟
    • سرور IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      2 4
      انتهای سوال بنده به عنوان یک شهروند عادی انتقاد به ادامه همان رویه در دولت فعلی بود.کمی دقت هم بد نیست.اما اینکه آقای جوادی آملی در این 8 سال هیچ انتقادی نکرد و فقط در 8 سال دکتر احمدی نژاد اقتصاد کشور را صدقه ای می دانست! و الان هم انتقاد به وضع اقتصادی دارد جای تعجب است.اتفاقا باید علما تذکر بدهند و از دولت ها هم کار بخواهند اما همیشه.نه؟!
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      4 2
      حاجی آیت الله آملی درست گفته.
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      4 0
      خدا اخر وعاقبت همه رو ختم به خیر کنه
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    19 5
    کاش شما خودتون رو مفسر حرف های بقیه نمیدیدین
  • علی IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    24 7
    وقتی کسی حرف از اینترنت ملی میزنه یعنی مغزی نداره.. پس از کنارش رد شید و برید..
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      6 12
      اگر کلام تو معنی شودیعنی توعقل نداری آیا تو اختیار خانواده ات به غریبه می سپاری
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      10 1
      اینترنت ملی میشه مثل صدا سیما ی ملی فقط سودش ارتزاق چنتا آقازاده میگی نه برو تعداد استفاده کنندگان از صدا سیما ا ارزیابی کن
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    19 6
    یعنی حتی به فرمایشات آیت الله جوادی آملی هم نقد دارین ؟
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      7 3
      بنده هم متحیرم
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      6 1
      امیرالمؤمنین می فرماید: از گفتن حق به من نترسید زیرا کسی که شنیدن حق برای او سخت باشد، عمل به حق سخت تر است خداوند به پیامبر اکرم دستور می دهد با اهل نظر مشورت کن ( وشاورهم فی الامر ) بعد از شنیدن نظرات متفاوت در مرحله تصمیم سازی، در مرحله تصمیم گیری؛ خودت آخر را بگیر و بر خدا توکل کن. از مرحله تدبیر به بعد، تقدیر الهی کار خود را می کند. امام خمینی و رهبری از انتقاد و مشورت به خصوص اهل نظراستقبال گرده اند.
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      5 5
      خدا حفظشان کند ولی اره مگه ایشان معصومه؟؟؟
    • عبدالله IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      3 11
      حضرت آیت الله جوادی آملی مفسر و فقیه بزرگی است . ولی در مسایل سیاسی تسلط کامل به اوضاع ندارد.
    • شهرام IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      1 2
      11:14 یکم واقعی و تحقیقی باش
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    7 7
    چرا جماران گزینشی مطالب را منعکس می کند، متاسفانه پس از رحلت حاج سید احمد خمینی معلوم نیست جماران در درست چه کسانی است آیةالله جوادی آملی صدها توصیه و نصیحت دارد ام اداره کنندگان اجماران...
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    6 4
    برخیها همسو با داشمن حرف میزنن و در کلام و گفتارشان هم بوی انحراف به مشام میرسد.برخی از این به ظاهر تدین دارها و افراد فقط ظاهر اسلامی دارن و در دلهایشان جور دیگری می اندیشند.نمنوش برخی اصلاح طلبان.باید بگم که فقر هیچ تضادی با دین داری نداره.این اغتشاشات اخیر از روی فقر نبود.اغتشاشی که رهبران و لیدر هاش کاخ نشین ها و سلبریتی ها و بازیگران میلیارد باشه و دختران کشف حجاب کرده وسط خیابونش آیفون ۶۰ ملیونی دستش باشه کجاش مال فقراس.لطفا بی بندوبادی عده ای بی بندوبار و هار که خواستار فرهنگ برهنه غربی هستن رو به پای فقرا ننویسید.
    • فری IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      3 2
      از نظر شما دشمن کیه؟ انحراف یعنی چی؟ انحراف از چی؟ انحراف به تعریف کی؟ حجاب، دین اسلام ائمه همه و همه اولویت ما هستند.
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    6 7
    باید بصیرت داشته باشند که دولت تلاشش رو میکنه
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    15 4
    خخ. تدبیر نمیخاد اگه میتونین فقط مرغ رو ارزون کنین .
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      6 11
      اف بر تو که در برابر فتنه آمریکا، امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور را با خوردن مرغ تفسیر می کنی، چندش آور است.
    • مهدی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      6 2
      مرغ هم نه بلکه سیب زمینی
    • من IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      2 5
      شما جو آرامش جامعه رو بهم نزن چشم
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    6 13
    کاش از این نظرات در دوره ی نکبت روحانی هم میشنیدیم
  • AU ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    3 6
    آفرین آفرین
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    4 3
    امیرالمؤمنین هم معصوم، هم منصوب، هم عالم، هم شجاع و در یک کلمه چون جان پیامبر اکرم بود. در هنگام خلافت آن حضرت تهدید و تحریم نبود و از اقصی نقاط جهان اسلام آن روز مالیات به سوی بیت المال روانه بود، اما حکومت علوی در مقابل عصیان معاویه یک والی و استاندار؛ در نهایت فروپاشید، یعنی حتی رهبری امام معصوم و منصوب و عادل و شجاع و عالم به اسرار فقط شرط *لازم* توفیق حکمرانی است، شرط *کافی* خواص و مردم اند، این آزمون بزرگ،حکمت خداوند است برای خواص و مردم. قیامت روز ظهور علنی باطن ها است و برای این خلق شده ایم.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    13 7
    اختلاس در حکومت معصوم هم وجود داشت ؟؟
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      5 9
      بله/ کتاب بخوانید
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      4 2
      عصمت ائمه مساوی عصمت ما مردم نیست، ما گاه با موسی، گاه با عیسی، گاه با پیامبر اکرم، گاه با ائمه اطهار هم گام نبوده ایم. گاه هم تا پای جان و خون خود در کنار آنان بوده ایم، اساس غربالگری خداوند برای این است ‌که عده ای از فتنه عبور کرده، فتنه شکن شوند تا لایق معیت امام زمان و تغییر نهایی تاریخ را رقم بزنند.
    • نشاط IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      0 1
      امام علی معصوم بودند نه همه مسئولین ایشان
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    9 11
    پدر دروغگو و کذاب مهسا امینی باید بابت این دروغهایی که منجر به شعله ور شدن این فتنه شد محاکمه و مجازات شود
  • منصور IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    7 3
    نیازمندان مورد حمایت دستگاه های مختلف هستند اما دولت با آنهایی که می‌خواهند حتما در تهران زندگی کنند و زندگی خوب شهرستانشان را قبول ندارند و یا آنهایی که میخواهند حتما ویلای شمال داشته باشند یا آنهایی که می‌خواهند حتما شاسی بلند داشته باشند یا... چه کند!! ما زیاده خواهیم و سیری ناپذیر! پس اول باید فرهنگ و ایمان درست شود و الا اگر همه امکانات را داشته باشیم باز اعتراض می‌کنیم!
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    9 19
    ولی من بر عکس آیت الله جوادی آملی فکر نمی کنم که اغتشاشات شهریور و مهر ۱۴۰۱ به خاطر فقر مالی و به خاطر نان بوده باشه
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      16 10
      امان از خواب خرسی .....
    • معلم IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      8 1
      چون زن و بچه نداری که بفهمی
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    9 5
    آموزش و پرورش تنگه احد انقلاب ما می باشد که متاسفانه مانند جنگ احد آنرا رها نموده ایم.
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      7 4
      تو همونی نیستی که یه مدت میومد میگفت آواکس از اوجب واجبات است؟
  • عباس بوعذار NL ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    8 4
    سعی کنید حقیقت را ببینید. نترسید طرفدار حق باشی خدا هم با شماست دین ۱۴۰۰ ساله ما ازین گردنه های حساس زیاد داشته
    • NL ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      2 3
      بله درسته
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    7 9
    در حکومت معصوم هم اختلاس وجود داشته، فقر هم که قابل اندازه گیری نیست در نتیجه: ما چقدر خوشبختم، همه چی آرومه
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    10 2
    بصیرت حتی از مقام علمی هم مهمتره
  • کارگر انقلابی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    5 2
    ولی به نظر من سخن آقای آملی مشخص و روشن بود مردم از وضعیت اقتصاد ناراحتن خود شما عزیز دل بیا فقط برای یک سال تو خونه ی مستاجری با قانون کار زندگی کن ،بله من باتمام سختی هایی که میکشم پای نظام میمونم ولی دوست ندارم مشکلات از ریشه منکر بشم یا توجیه کنم.
  • کارگر انقلابی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    8 4
    سخن آقای آملی مشخص و روشن بود مردم از وضعیت اقتصاد ناراحتن
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    6 3
    من باتمام سختی هایی که میکشم پای نظام میمونم ولی دوست ندارم مشکلات از ریشه منکر بشم یا توجیه کنم.
  • انقلابی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    6 6
    باتمام سختی هایی که میکشم پای نظام میمونم
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      3 4
      تقصیر اصلاح طلب و انترنشناله و دولت داره تلاشش رو میکنه و طول میکشه و آمریکا هم وضع هیلی بد است.
  • کارگر IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    8 3
    بیا فقط برای یک سال تو خونه ی مستاجری با قانون کار زندگی کن ،بله من باتمام سختی هایی که میکشم پای نظام میمونم ولی دوست ندارم مشکلات از ریشه منکر بشم یا توجیه کنم.
  • کارگر IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    4 2
    شما عزیز دل بیا فقط برای یک سال تو خونه ی مستاجری با قانون کار زندگی کن
  • کارگر انقلابی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    2 5
    ولی به نظر من سخن آقای آملی مشخص و روشن بود مردم از وضعیت اقتصاد ناراحتن خود شما عزیز دل بیا فقط برای یک سال تو خونه ی مستاجری با قانون کار زندگی کن ،بله من باتمام سختی هایی که میکشم پای نظام میمونم ولی دوست ندارم مشکلات از ریشه منکر بشم یا توجیه کنم.
  • کارگر انقلابی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    4 3
    به نظر من سخن آقای آملی مشخص و روشن بود
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    3 8
    به نظر من سخن آقای آملی مشخص و روشن بود مردم از وضعیت اقتصاد ناراحتن
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      11 3
      چه کشف بزرگی کردی. مسئله اینه که بخاطر این ناراحتی باید چه کرد؟ بریزیم تو خیابون یا از دولت و مجلس بخوایم کار کنن؟ و اگه نکردن دیگه بهشون رای ندیم.
  • محمد IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    4 7
    درود بر آقای آملی ، مشکلات اقتصادی کمر مردم شکونده ، آفرین به تیز هوشی ، آقایان مسئول مشکل اقتصادی مال ۴ ماه و ۵ ماه نیست ، مردم خیلی تحت فشار بودند و هستند و تحمل دارند می کنند ولی باور بفرمایید یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ تومنی هم راهگشا نیست . درود بر آقای جوادی آملی ، چشم سوم داشتن به این می گویند ، زنده باشند و پاینده
  • US ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    7 9
    صحبت های آیت الله جوادی رو هم به شکل دیگه ای‌ تفسیر می کنه!!!!!!
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 4
    مشرق جان لطفا
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    6 1
    خدایا به ما قبل از علم بصیرت عنایت کن
  • صادقی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    7 4
    بفرمایید در حکومت کدام معصوم اختلاس و فساد بوده
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      1 4
      امیرالمومنین
  • US ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 5
    سربازی اجباری به کارخانه تولید دشمن تبدیل شده است. سربازی اجباری باید حذف شود.
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    3 2
    متاسفانه هر اعتراضی در این کشور میشه یه عده ای که کاملا مشخصه دستشون در جیب بیت المال هستش و منفعتشون در امنیت با فضاسازی اقدام به اقناع افکار عمومی در زمینه ی ربط دادن اعتراضات به عوامل بیرونی دارند.
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    چی میشه گفت. بخدا دیگه عوقمون میشه حرف از اغتشاش میزنیم
  • سید IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    2 2
    واقعا این اقای نورانی نژاد یک آدم فهمیده وکاربلد است که حرف دل مردم را زده
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    3 1
    طبق نظر کارشناسان بیشتر این ناراحتی ها از مساعل اقتصادی هست واین هم اشییه که روحانی وهمین جماعت پر رو واسه مردم بار گذاشتن باید به مساعل اقتصادی رسیدگی شود ودر اسرع وقت به حساب روحانی رسیدگی شود
    • یک کارشناس IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      0 1
      نظر من این نیست
  • معلم IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    3 3
    شما برای هر انتقادی یه جواب آماده از قبل داری حتی برای آیت الله !!
  • SE ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    4 1
    بصیرت بصیرت بصیرت
  • دلسوز IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 2
    یک تحلیل واقعبینانه نوشته اند.
  • سعید IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    2 1
    شما خوبید
  • بهنام IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    7 1
    سلام مشرق جان ایران و ایرانیان و جمهوری اسلامی فقط یک دشمن اصلی دارند که آنهم تورم است متاسفانه تورم بالا آنهم در زمان تقریبا 46 ساله مانند موریانه به جان بنیانهای این اجتماع افتاده و به قیمت ثروتمند کردن کمتر از 1% به فقیر تر شدن 99% مردم منجر شده
  • صالح IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    2 1
    درود بر مشرق
  • کریم IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    چرا؟
  • قره چمنی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    2 1
    این اختشاشات از سر سیری بود به خاطر حجاب بود لیدر هایشان سلبریتی های مفت خور بودند جوانان متأثر از ماهواره ومجازی بودند
  • محمدکریم IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 1
    آره خب همه اشتباه میگن فقط شما درست میگین.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    این ولنگاری ها ریشه در عقبه مدیریت لیبرالی غربگدا دارد . خصوصا در این هشت سال اخیر.. حالا این اصلاحاتچی ها پررو پررو طلبکار هم هستند!!!!!!!!!! وقتی حسابکشی نشود همین میشه !!!!!! قوه قضاییه باید عوامل این نکبتی ها را به مردم معرفی کند !!!!
  • علی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    خودمان را جای آن جوان که پدر ومادرش هم توانایی کمک ندارند بگذارید
  • محمدی اصل IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    چی بگم
  • محمد IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    خخخخخخخخخخخ حرف زدن راحت لطفا فقط عمل کن .
  • اصفهانی IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 2
    آقای اژه ای مردم منتظرند به وعده خودتان عمل کنید و پول خسارت‌ها‌ را از اغتشاشگران و حامیان سیاسی و سلبریتی شأن بگیرید سریعتر لطفا
  • شهرام IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    بالاخره آیت الله جوادی درست میگه که با ختلاس و اهتکار نمیشه یا شما که میفرمائید 1 دهم فقط مطلق داریم
  • احسان IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 1
    آیت الله جوادی آملی کاملا دست فرمودند
  • فرهاد IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    جناب مشرق بسیار ساده لوحانه گفتارهای ایت الله املی را تفسیر و بیان می کنی
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    با گذشت هفته‌ها از اعتراضات هنوز برخورد بدون مماشات و قاطعانه نمیبینیم
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    حرف حق را همیشه از ایشون شنیدیم
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 1
    خیلی مردی استاد کعبی .
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    مشکل مملکت اعمال سلیقه ای قانون است....
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    ترکستان منظور آذربایجان است؟
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    مربی یک از دوره هام بودن ایت الله کعبی. انسان بسیار روشنی هستند
  • محمدایوب IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    محضر فقیه عالیقدر حضرت آیت الله جوادی آملی عرض کنم استاد گرانقدر گرانی مال این یک سال نیست گرانی از دو دوره دولت قبل که رییس آن از شاگردان وفرزند معنوی هاشمی جناب روحانی بوده اگر آن دولت ویا از دیگر شاگردان هاشمی ادامه می یافت الان با مصیبت بزرگی روبرو بودیم متاسفانه در آن 8سال که گرانیهای سرسام آور از جمله افزایش قیمت مسکن به ده برابر وارز از 3000تومان به 40000تومان وپراید از بیست میلیون به 200میلیون گوشت از 35000تومان به بالای 200هزارتومان ونرغ از6000تومان به 60000تومان والی آخر صف‌های مرغ و تخم مرغ وبا کارت ملی دو مرغ ودو کیلو گوشت متاسفانه چرا آن زمان کسی نمی دید حالا که دولت شبانه روزی در پی رفع مشکلات است و97هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را پرداخت کرده اگر این را برای ارزاق مردم مصرف میکرد چقدر ارزانی میشد حالا همه احساس تکلیف وگرانی میکنند
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    فتنه گران امروز همگی باتمام توان باکمک کفر خارجی بمیدان امده
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 0
    فقیه عالیقدر صلاح ندیده اند یک مقایسه اجمالی میان کارنامه اقتصادی دولت حسن فریدون و دولت فعلی بنمایند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس