واکنش عباس عبدی به بیانیه اخیر میرحسین موسوی

در این شماره از وبلاگ مشرق تحلیلی را خواهید خواند پیرامون چالش و زحمت بزرگی که رجالی همچون حجاریان و عبدی و تاجیک برای "تحریف حقیقت در ایران" متحمل شده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

چطور توانستید نتیجه "جنبش مسالمت‌آمیز" بگیرید؟

بزرگداشت مقام اغتشاشگران!

بزرگداشت مقام اغتشاشگران! / برای فناوری تلسکوپ ایرانی هم به جام جهانی نرویم!؟

تقی آزادارمکی، از جامعه‌شناس‌های نزدیک به جریان چپ اخیراً در بخشی از یک مصاحبه که کانال تلگرامی امتداد آنرا منتشر کرد، در اشاره به اغتشاشات اخیر گفته است: من اسمش را با همه ویژگی‌هایی که دارد، جنبش اجتماعی زندگی می‌گذارم؛ جنبشی اجتماعی که محور آن «زندگی» است تا اعتراض، آشوب و به هم ریختن امور. به همین دلیل نیز زنان در اینجا اهمیتی مضاعف دارند، زنان و نیروهای دیگری که وابسته به زنان هستند مانند جوانان، مردان، افراد درون خانواده و... نکته دیگر نیز این است که این جنبش از خیابان به خانه آمده است و آن حرکتی که در خیابان‌ها جریان دارد، در خانه‌ها پی گرفته می‌شود و از آن حمایت می‌شود؛ حمایتی پنهان. مساله این جنبش براندازی، آشوب و خشونت نیست، بلکه این جنبش جویا و طالب تغییر برای زندگی بهتر است!

او همچنین تصریح می‌کند: شعار جنبش را نیز که بنگرید این امر مشهود است: «زن، زندگی، آزادی» و «مرد، میهن، آبادی». در کجای این شعارها می‌توان به‌هم‌ریختن بساط و فروپاشی نظام را دید؟ این شعارها به آزادی، رفاه، آبادانی، میهن و زن و مرد در کنار یکدیگر اشاره دارند.

ارمکی در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه حکومت عادت کرده جنبش را اغتشاش بداند، زیرا نمی‌تواند مساله را مدیریت کند، می‌گوید: آن شعارهای تند را گروه‌های خاص حاشیه‌ای سر می‌دهند که به این جمع پیوسته‌اند. وقتی جریانی اجتماعی شکل می‌گیرد، نمی‌توان انتظار داشت خالص باقی بماند. گروه‌های دیگری نیز به آن اضافه می‌شوند که می‌توانند مسیر حرکت آن را تغییر دهند، وجهه تخریبی به آن بدهند، آن را خشونت‌بار کنند و... امروزه این فرصت برای برخی ایجاد شده که این شعارهای خاص را بدهند، اما هسته مرکزی این جنبش، جریان اعتدالی ساماندهی حیات اجتماعی معطوف به زندگی است! [+]

*آقای ارمکی با این اظهارات نشان داده‌اند که در جریان اغتشاشات اخیر یا در ایران نبوده‌اند و یا اگر هم بوده‌اند در جریان آتش‌ها و قتل‌ها و ویرانی‌ها و پرچم‌سوزی‌ها نبوده‌اند که اکنون به چنین حرکت ضد امنیتی می‌گویند: "جنبش"!

جالب است که در پی "فرماندهان کت و شلواری آشوب" که از چند صد اغتشاشگر با لفظ "مردم" یاد می‌کنند [1]؛ مشاهده می‌کنیم که آقای ارمکی هم در پیوست همین جریان به صحنه آمده و می‌گوید: "مساله این جنبش براندازی، آشوب و خشونت نیست"!

از شعارهای اغتشاشگران و اعترافات دستگیرشدگان که صراحتا حکایت از تلاش برای آشوب و قتل و خون‌ریزی داشته، بگذریم...

واقعا امثال آقای ارمکی چطور توانستند حلقوم‌های بریده و پرچم‌های سوخته و تیرهای خلاصی که به مأموران پلیس و بسیجی‌ها زدند را ببیند و نتیجه بگیرند که مسئله اینان آشوب و خشونت نبوده؟

آیا یک رجل صاحبنظر و یک استاد دانشگاه باید به صرف چند شعار و هشتگ، مفتون شود و اینگونه به حمال الخطایای اغتشاشگران بدل شود؟

مسئله جالبتر اما سفیدنمایی از اغتشاش و توجیه خشونت‌هاست که ارمکی با گزاره‌ی "وقتی جریانی اجتماعی شکل می‌گیرد، نمی‌توان انتظار داشت خالص باقی بماند" آنرا مطرح می‌کند.

این گزاره ادعا شده در حالی است که اتفاقا در سایر کشورهای پیشرفته هرگز چنین بهانه‌ای پذیرفته نیست و کسانی که قصد دارند مجوز اعتراض قانونی بگیرند بایستی متعهد شوند که هیچ حرکت سوء یا شعار ضد و یا حتی صدای بلندی از جانب آنان سر نخواهد زد. و اگر چنین شود پلیس مکلف به هر برخوردی خواهد بود.

این نکته باید برای افکار عمومی محل سوال باشد که این قبیل افراد چگونه مدعی ارتباط با دنیا و کپی برداری از روش‌های حکومت‌های دیگر هستند اما پای رعایت الزامات عقلانی و بایدهای قانونی که به میان می‌آید؛ آقایان بلافاصله از شهری خیالی در آسمان‌ها سخن می‌گویند که هیچ عینیت خارجی و این‌جهانی ندارد و سازواره‌های آن نیز اساسا معقول نیست.

 آقای ارمکی باید بدانند جمعیتی که به خیابان می‌آید اگر مجوز نداشته باشد اغتشاشگر است.

جمعیت مجوز دار نیز بایستی در صورت شنیدن اولین صدای بلندتر از حد مجاز یا شعار ساختارشکن؛ نه تنها افراد صاحب‌شعار را به پلیس معرفی کند بلکه سریعا تجمع را تعطیل یا مانع شعار دادن آن افراد شود.

تکلیف جمعیت‌هایی که علیه قانون کشور قیام می‌کنند و در میان آنها قمه بدست و مسلح و کلوخ‌انداز جولان می‌دهد هم که روشن است...

***

برای فناوری تلسکوپ ایرانی هم به جام جهانی نرویم!؟

بزرگداشت مقام اغتشاشگران! / برای فناوری تلسکوپ ایرانی هم به جام جهانی نرویم!؟

نشریه ساینس اخیراً در گزارشی پیرامون رصدخانه ملی ایران نوشت: در یک نقطه عطف بزرگ برای جامعه علمی ایران، ستاره‌شناسان در تهران اعلام کردند که رصدخانه ملی ایران (INO)، "اولین نور" را دیده است و تلسکوپ ۳.۴ متری کلاس جهانی که آینده آن تا سال گذشته نامعلوم به نظر می‌رسید اما هم‌اکنون عملیاتی شده و نخستین تصاویر خود را به دست آورده است.

به گزارش ایسنا، "جری گیلمور"، ستاره‌شناس دانشگاه کمبریج و رئیس هیئت مشاوران بین‌المللی رصدخانه ملی ایران، در این رابطه به ساینس گفته است که هیچکس در ایران قبلا کاری در این مقیاس انجام نداده بود.

او همچنین تصریح می‌کند: در مورد تصویر جدیدی که چند روز پیش گرفته شده است، گفت: وضوح این تصویر، بسیار بهتر از حد انتظار است.

ساینس می‌افزاید: در ساخت رصدخانه ملی ایران، ستاره‌شناسان این کشور باید بر موانعی غلبه می‌کردند که تعداد کمی از همکاران آنها در کشورهای دیگر با آنها مواجه هستند؛ از جمله تحریم‌هایی که واردات فناوری پیشرفته را محدود می‌کند و محدودیت‌های ویزا که سفر آنها به خارج از کشور را محدود می‌سازد. –مثلا- گروه ایرانی، آینه شیشه‌ای را از یک شرکت آلمانی خریداری کرد. سپس مهندسان رصدخانه ملی ایران باید می‌فهمیدند که چگونه همه اجزای دیگر را به تنهایی بسازند.

پروفسور "لورنزو زاگو" دیگر عضو هیئت مشاوران این طرح، در این رابطه به ساینس می‌گوید: آن چه من را شگفت‌زده می‌کند این است که محققان ایرانی این پروژه، دانشِ چگونگی ساخت سایر اجزا این تلسکوپ را به سرعت به دست آوردند. آنها سخت کار کرده‌اند.

ساینس در این گزارش همچنین به همردگی تلسکوپ رصدخانه ملی ایران با تلسکوپ‌های روز جهان نیز اشاره می‌کند.

رصدخانه ملی ایران، گنبد خود را برای پیمایش آسمان در ۲۷ سپتامبر (۵ مهرماه سال جاری) باز کرد و شب بعد، از "اِی آر پی 282" عکس گرفت که یک جفت کهکشان در فاصله ۳۱۹ میلیون سال نوری از زمین است.[2]

*این قبیل موفقیت‌های بزرگ برای ایران و ایرانی اول از همه موجب مسرّت و افتخار است و در گام بعد بایستی برای همه ما یادآور این نکته باشد که این دستاوردهای هژمونیک در سایه "امنیت بی‌بدیل، اقتصاد پویا و حکمرانی مطلوب اسلامی" در ایران فراهم آمده است.

2 نکته راهبردی که بایستی هر دو در کانال "جهاد تبیین" در میان افکار عمومی منقّح شود و بر اذهان نقش ببندد.

در اشاره به موفقیت غرورانگیز INO همچنین می‌توان این طعنه را هم نسبت به شیطنت دشمنان ایران مطرح کرد که آیا اکنون قصد دارند همانند ماجرای دستیابی ایران به دانش هسته‌ای، عبور از تحریم‌ها، فناوری پیشرفته پهپادها و رادارها و... برای مردم ایران دردسر ایجاد کنند و مثلا اجازه ندهند که ایران در جام جهانی فوتبال حضور یابد؟

با یا بدون دردسر اما ایران اسلامی اکنون در لابه‌لای ستاره‌ها حضور دارد و از بلندای کهکشان‌های دور؛ تقلای دشمنان و خوشبختی دوستانش را زیر نظر دارد.

***

در قضیه هواپیمای اوکراینی اگرچه با گذشت 3 روز ولی آیا حقیقت بیان داشته نشد!؟

زحمت حجاریان و عبدی و تاجیک برای تحریف حقیقت در ایران

بزرگداشت مقام اغتشاشگران! / برای فناوری تلسکوپ ایرانی هم به جام جهانی نرویم!؟

عباس عبدی، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب و از توجیه‌کنندگان آشوب‌های اخیر؛ در بخشی از یک مصاحبه ویدئویی با اعتمادآنلاین اظهار کرده است:

" در ایرانِ امروز آنچه وجود ندارد حقیقت است. یعنی هیچ ابزاری برای رسیدن به حقیقت وجود ندارد و این جامعه را نابود می‌کند. زندگی در تاریکی محض است. حکومت می‌گوید چیزی که من می‌گویم حقیقت است، برای چه آن چه تو می‌گویی حقیقت است؟ اصلاً‌ چه کسی گفته آن ‌چه تو می‌گویی حقیقت است؟ خب بقیه هم دارند برای خودشان حقیقت دیگری تعریف می‌کنند. بنیان جامعه روی این است که حداقل بتوانیم در حقیقت به بصیرتی برسیم که بفهمیم الان روز است یا شب. معیار ما چیست که الان بگویم شب است و شما بگویید روز است چه راهی وجود دارد. باید برویم بیرون ببینیم خورشید هست یا نه یا چیزی به این صورت. "[3]

*آقای عبدی در واقع آرزوی نامحققشان برای ایران و زنده بر گور کردن حقیقت را مطرح کرده‌اند که خب متأسفانه شاهد خلاف این رویه در ایران هستیم!

می‌توان از عبدی پاسخ خواست که آیا در قضیه نظرسازی‌های مؤسسه آینده در دهه 80؛ دست آخر حقیقت عیان نشد؟ و مردم با اعتراف شخص آقای عبدی نفهمیدند که با نظرسازی در جهت منافع آمریکا مواجه بوده‌اند و نه نظرسنجی علمی!؟

می‌توان از عبدی پرسید که آیا در فتنه بزرگ سال 88 دست آخر حقیقت عیان نشد و یاران گرمابه و گلستان عبدی اذعان نکردند که ادعایشان پیرامون وقوع تقلب در انتخابات سال 88 دروغ بوده است؟

فتنه اقتصادی آبان 98 کدام جعبه سیاه یا حرف نگفته را دارد که عبدی مدعی مکتوم ماندن حقیقت است؟

در قضیه هواپیمای اوکراینی اگرچه با گذشت 3 روز ولی آیا حقیقت بیان داشته نشد و مسئولان امر بابت آن اتفاق تصادفی از مردم عذرخواهی نکردند و برای مقصرین پرونده تشکیل نشد؟

در واقع عبدی دروغی به بزرگی دروغ نماز نخواندن علی(ع) در منابر شام را گفته است و البته ما پیش از این هشدار داده بودیم که مواضع عبدی با مواضع خواص عوامزده شام در سال 40 هجری شباهت بسیار دارد و "تکرار تاریخ" هم که از بدیهیات است! [4]

حرف حق و قابل اثبات آنست که اتفاقا نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از روراست‌ترین حکومت‌های جهان است و کتمان حقیقت در آن غیر ممکن و یا بسیار سخت است. کما اینکه رهبر معظم انقلاب نیز تصریح کرده‌اند که هیچ حرف در گوشی با مردم ندارند و این رویه در تمام طول سال‌های زعامت پر افتخار ایشان قابل لمس و اثبات است.

از باب طعنه آنکه اتفاقا یکی از مشکلات امروز ایران اینست که حقیقتی که حکومت آنرا رواداری می‌کند از سوی کسانی مثل عباس عبدی و حجاریان و تاجیک و اذناب توییتری و تلگرامی‌شان به خشن‌ترین وجه ممکن قلب می‌شود و از این کانال همواره حقیقتی جعلی و تقطیع شده روانه افکار عمومی می‌شود.

زحمت اصلی در ایران با جاعلان حقیقت است نه با حاملان حقیقت...

***

1_ mshrgh.ir/1424409

2_ isna.ir/xdMCgj

3_ mshrgh.ir/1427038

4_ mshrgh.ir/1427038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 84
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    4 11
    مگر آنها شهید هستند ؟؟
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      16 8
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چرا ؟؟؟؟؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • کارو IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 0
      بهتون قول میدم
    • سید IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      19 1
      اصلاح طلبان تهوع آور که همواره در این چهار دهه در بروز بلواها و اغتشاشات نقشی محوری داشته اند و باز هم همیشه ملت ما پوزه نکبت شان را به خاک سایانده است، اکنون هم باید عزا بگیرند و برای گندی که بالا آورده اند مقصرتراشی کنند!!!
    • ایران وطنم ایران مادرم IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      12 0
      هرموقع راهِ اصلاح و برطرف کردن مشکلات و نقاط ضعفمون رو در پیش گرفتیم سنگ اندازی‌ها و مانع تراشی‌های خارجی شدت گرفت و هزینه‌تراشی‌ها دوچندان شد!
    • DE ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 0
      خحخخخح این آزارتازارنمکی چقدر شبیه اون باباهه در قصه های من و بابا ست . جان ما بزنید اینترنت قصه های من و بابا می بیندش
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    20 9
    جنبش راه سبز هم سال 88 همین شعار ها رو داشت و آخرش با بی محلی مردم منحل شد. چپ ها واقعا از شناخت جامع و کامل جامعه ایرانی عاجر هستند و از بس در پستو ها مجازی چپیده اند و در جامعه حضور ندارن دچار نوعی مالیخولیای حق طلبانه و اکثریت پنذارانه شدند
    • زاهدانی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      2 1
      به بعضیا ظاهراً از سعودی گفتن اینجوری حرف بزنه و الا جیره قطع میشه
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      2 1
      واقعیتش را بخواهی این افرادی را که این ... را نشخوار می‌کنند از بس از پیشرفت کشورمان در عذابند، قیافه‌هاشون هم ... شده.
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      2 0
      چشم دستگاه قضا روشن که متخلفان و ترک فعل کنندگان و.. در دولت قبل الان طلبکار شدند البته یادمان هست روحانی اولین فردی بود که در ساعت اول به اژه ای تبریک گفت
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    18 7
    عباس عبدی نباید محاکمه بشه بابت همراهی علنی با نیروهای میدانی دشمن؟
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 2
      غالب اعتراضات منجر به اغتشاش بخاطر بلایی است که خودروسازان و.. بر جان و‌ روان مردم وارد کردند لذا باید شدیدتر از اغتشاشگران مجازات شوند
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    21 3
    وقاحت و تحریف کم‌نظیر عباس عبدیِ بدنام! اگر اینکه دلار از ۳ شده ۳۰ و پراید از ۲۰ شده ۲۰۰ اسمش سیاهی هست، سازنده و عامل این سیاهی، اصلاحطلب های کثیفِ همگروه تو هستند. اصلاحطلبان وقیح و حقیر. حقیقت دفن‌شدنی نیست.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 5
    چاره ای نداشتید
  • DE ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    19 4
    همچنین تصریح می‌کند: شعار جنبش را نیز که بنگرید این امر مشهود است: «زن، زندگی، آزادی» و «مرد، میهن، آبادی». در کجای این شعارها می‌توان به‌هم‌ریختن بساط و فروپاشی نظام را دید؟ این شعارها به آزادی، رفاه، آبادانی، میهن و زن و مرد در کنار یکدیگر اشاره دارند// خخخخخخخخ عجب احمقیست ای مردک مثلا حقوق بشر امریکا و دفاع از دمکراسی و آزادی غرب وحشی واین همه اورگانیزاسیون و سازمان بین المللی ...در کجای این شعارها و سازمانها بساط فروپاشی و جنگ وجود دارد حالا فقط امریکای جنایتکار بخاطر آزادی و حقوق انسانها و حق انسانها فقط در عراق ۱۰۰۰۰۰۰ بیش از یک میلیون نفرد زن و مرد و پیر جوان را کشت در افغانستان همینطور بخاطر دفاع از آزادی و حقوق انسانها ۴۴ سال است ملت ما را تحریم کرده و تک تک ملت را زیر فشار گذاشته و هزاران میلیارد به ما ضرر زده و باعث مرگ و میر بیماران و فقر و فلاکت مردم شده بخاطر حقوق انسانها و آزادی و دفاع از ملت ایران دهها گروه تر ویستی مانند منافقین داعش تروریست های کوتوله دُم کُرات و تروریست های ریگی پژاک و....را مانند سگ هار به جان مردم انداخته ...فقط بعد از جنگ جهانی تا کنون بیش از ۲۱۵ جنگ راه انداخته و دهها میلیون انسان را بخاطر حقوق انسانها کشته است .شعارهای زن زندگی آزادی تو مثل حزب بادی هم دقیقا ساخت امریکا و صهیونیزم بود برای حقوق انسانها والبته تجزیه ایران و غارت نفت و گاز و منابع ایران خدا از سر شما خائن ها نگذرد که اینقدر احمق و نادان هستید..۹۵۹۷۹
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      3 7
      این همه الاضلاع را چی چی مکی گفته، بعید می دانم بدون قرص اکس ذهن کسی این قدر کارایی داشته باشد... قرص اکس نوش جانت ارمکی جان. راستی ارمکی امسال به نظرت بارسا قهرمان می شه؟ تا اکس بعدی بدرود.
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    17 1
    از حال به هم زن ترین اتفاقات اینه که اصلاحطلبان ادای مردم‌دوستی دربیارند. ۱۰ برابر کردن دلار و خیلی از قیمت‌ها ... قحطی واکسن کرونا ... بنزین ۹۸ ... قطعی برق در تابستان
  • US ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    11 16
    مقام روسی: تشدید تحریم‌های ایران خبر خوبی برای کرملین است
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      10 2
      دروغ نگو.ما خودمون دیگه تحت شدید ترین تحریم های تاریخ بشر هستیم.آمریکا دیگه چی رو میخاد تحریم کنه؟چیزی مونده مگه که تحریم نکرده باشه؟فروش تسلیحات حق هر کشوریه.خود آمریکا داره به اوکراین اسلحه میفروشه.حتی ترکیه پهباد میفروشه بعد چرا ما نفروشیم‌.عرضه پهباد باعث ارز آوری و توسعه صنایع نظامی ما میشه.پهباد های ما هم جای دوری نمیرن.ناتو و آمریکا و زلنسکی صهیونیست رو تو اوکراین هدف میگیرن.ناتو و اسرایبل با روسیه در حال جنگ هستن.
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      6 1
      ۱-دروغگو دشمن خدا ۲_دشمن مردم۳_دشمن نفس خود
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      2 2
      کل حرفشو بگو گفته به اینمضمون که جا برای سرمایه گذاری های کلان ما در نفت و پتروشیمی ایران باز میشه . چون خیلی از رقبا با تحریمهای غرب از بازار ایران خارج خواهند شد
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      5 2
      روسیه در ایران سرمایه گذاری کنه خیلی بهتر از غربی ها هست، که هیچ اعتباری بهشون نیست!!
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      3 1
      خداراشکر تو این یک ماه مردم خوب فیک نیوز ها رو شناختن. برو گمشو این بازیها اینجا کاربردی نداره
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      4 1
      ۰۸:۳۹ این دروغ رو نگه دار برای سایتهای افسادطلب والا ما خودمان ویدیوی پوتین را دیدیم که چند ماه قبل خطاب به مردمش از قهرمانی و ایستادگی ایران مقابل تحریمها سخن می گفت. و یادمان نرفته که روسیه در زمان برجام مخالف برخی تحریمها بود ولی مستر ظریف قبول کرده بود
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    12 1
    چرا با این قماش ، مماشات می شود ؟؟؟چرا با عمله هایی مثل عبدی و حجاریان و... مماشات می شود که راحت به دروغگویی ادامه می دهند و به مردم و میهن و نظام خسارت‌های سنگین می زنند ؟؟؟مسئولان مربوطه، قوه‌ قضائیه کجای کارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • پ IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 0
      مماشات نمیشه. طبق قانون باهاشون برخورد میشه
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    9 2
    آقای ارمکی ناخواسته و ندانسته پاسخ خودشان برای چرایی عدم صدور مجوز اعتراضات را دادند. طبق کتاب الیوت ارونسون و تجمعات اعتراضی، قابل پیش بینی نیست و احتمال هرگونه خشونت و اسیب زدن به دیگران هست لذا صدور مجوز منطقی نیست انهم در شرایط کشوری مثل ایران که کل دنیا مثل لاشخوار منتظر خوراک خبری از ایران هستن و برای هر خشونت پاداش می دهند چه به صورت قهرمان سازی و چه به صورت نقدی
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      6 1
      این دکتر آزاد ارمکی از آن موجودات منافقی است که فقط آنهایی که دوران ریاستش در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران را درک کرده اند، میفهمند من چه میگویم ... برای قدرت و در صدر اخبار بودن هرکاری میکند
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      5 1
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چرا ؟؟؟؟؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    7 1
    آقای ارمکی ناخواسته و ندانسته پاسخ خودشان برای چرایی عدم صدور مجوز اعتراضات را دادند. طبق کتاب الیوت ارونسون و تجمعات اعتراضی، قابل پیش بینی نیست و احتمال هرگونه خشونت و اسیب زدن به دیگران هست لذا صدور مجوز منطقی نیست انهم در شرایط کشوری مثل ایران که کل دنیا مثل لاشخوار منتظر خوراک خبری از ایران هستن و برای هر خشونت پاداش می دهند چه به صورت قهرمان سازی و چه به صورت نقدی
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    6 1
    آقای ارمکی ناخواسته و ندانسته پاسخ خودشان برای چرایی عدم صدور مجوز اعتراضات را دادند. طبق کتاب الیوت ارونسون و تجمعات اعتراضی، قابل پیش بینی نیست و احتمال هرگونه خشونت و اسیب زدن به دیگران هست لذا صدور مجوز منطقی نیست انهم در شرایط کشوری مثل ایران که کل دنیا مثل لاشخوار منتظر خوراک خبری از ایران هستن و برای هر خشونت پاداش می دهند چه به صورت قهرمان سازی و چه به صورت نقدی
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    4 2
    آقای ارمکی ناخواسته و ندانسته پاسخ خودشان برای چرایی عدم صدور مجوز اعتراضات را دادند. طبق کتاب الیوت ارونسون و تجمعات اعتراضی، قابل پیش بینی نیست و احتمال هرگونه خشونت و اسیب زدن به دیگران هست لذا صدور مجوز منطقی نیست انهم در شرایط کشوری مثل ایران که کل دنیا مثل لاشخوار منتظر خوراک خبری از ایران هستن و برای هر خشونت پاداش می دهند چه به صورت قهرمان سازی و چه به صورت نقدی
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    7 1
    آقای ارمکی ناخواسته و ندانسته پاسخ خودشان برای چرایی عدم صدور مجوز اعتراضات را دادند. طبق کتاب الیوت ارونسون و تجمعات اعتراضی، قابل پیش بینی نیست و احتمال هرگونه خشونت و اسیب زدن به دیگران هست لذا صدور مجوز منطقی نیست انهم در شرایط کشوری مثل ایران که کل دنیا مثل لاشخوار منتظر خوراک خبری از ایران هستن و برای هر خشونت پاداش می دهند چه به صورت قهرمان سازی و چه به صورت نقدی
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 1
    جناب ارمکی، در کتابهای غربی ، هرگز از خشونت اغتشاشگران حمایت نمی شود چرا بخش اصلی ماجرا و حمایت کتابهای غربی از رفتار پلیسشان را سانسور می کنید؟!! کتابهای روانشناسی پر است از جملاتی که در ان خشونت پلیسهای امریکا در قتل کودکان و بی گناهان توجیه می شود و حق به پلیس داده می شود مثل کتاب روانشناسی شخصیت پروین مثل کتاب روانشناسی اجتماعی الیوت و ....
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    4 2
    اصلاحات ضد ایرانی ترین جریان سیصد سال اخیر هست
  • رستم سورن از سوئد IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    7 0
    اصلاح طلبان به میکروفون صهیونیسم بین المل و غرب وآلسعود تبدیل شدن. چطور میتونن منجی باشن. خودشون پشت این شورشها قرار دارند. حکایت اون شیشه بر است که به بچه ها پول میداد تا شیشه بشکنن بعد خودش میرفت دوباره شیشه های شکسته را تعویض میکرد و پول خوبی از مردم میگرفت.
  • سید IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    7 0
    اصلاح طلبان تهوع آور که همواره در این چهار دهه در بروز بلواها و اغتشاشات نقشی محوری داشته اند و باز هم همیشه ملت ما پوزه نکبت شان را به خاک سایانده است، اکنون هم باید عزا بگیرند و برای گندی که بالا آورده اند مقصرتراشی کنند!!!
  • حسین منصور حلاج IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 1
    بی نظرم . خدایا شکر باهمه درصلح عجب حالم خوبه . به به
  • علوی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    7 0
    عزیزان ! عزیزان ! آقای دکتر ارمکی صحیح می‌فرمایند؛ زن زندگی آزادی؛ تمام مفهوم و غایت خلقت بشری و مفهوم زندگی است ؛ البته از منظر ایشان درست بوده ؛تعجب نکنید؛شما مخاطبان گرامی و مشرق عزیز ،اظهارات ارمکی را بر اساس دین اسلام ارزیابی و تحلیل میکنید که این مخل مناقشه و اشتباه است ! آقای دکتر ارمکی شاگرد دکتر ریترز یهودی در آمریکا بوده و دکترای جامعه شناسی گرفته و در نهایت آن یهودی به جامعه مطلوب یهودیان به ارمکی دکترا داده است حالیه آقای ارمکی با نگرش جامعه یهودیان اقدام به تحلیل شعارهای اغتشاشگران نموده و آنها را با معیار -یهودی خودش- مطالبه زندگی میداند -/ چقدر بیچاره هستیم ما ! ارمکی سالها مسول مرکز مژوهش صداو سیما بوده و با همین دیدگاه پژوهش نموده و نتایج آن مبنای تصمیم گیری مراکز حساس نظام میشده!!!!!
  • عبدالله IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    7 0
    خاک بر سر ارمکی و حجاریان و همنوعان فکری ایشان که این مزخرفات بازی ها و ولنگاری ها و آدم کشی ها و آتش زدن ها و توهین ها به مقدسات رو جنبش می نامد . بد سیرت زشت صورت . نکبتها شما دیگه چی میگید؟برید یه جایی خودتونو خفه کنید.حیف از اکسیژن که افراد فاسدی مثل شما اونو تنفسش میکنند.
  • JP ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    4 4
    مردم ایران اغتشاشگر نیستند ،بلکه آزادی خواه و باشرف و حق طلب هستند ‌‌
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      6 1
      البته مردم ایران نه این محدود اغتشاشگر سرسپرده سازمانهای جاسوسی آمریکا وصهیونیست بین الملل
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      4 0
      برای همینه که جهان مقاومت هرروزگسترده تروجذب سالمین ودینداران
  • سید مسعود IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 4
    3 میلیون دختر بالای 30 سال مجرد هستن !!! جنبش اجتماعی زندگی صدای شمارو در آورده؟
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 0
      خخخخخخخ
  • JP ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 2
    مردم ایران اغتشاشگر نیستند ،بلکه آزادی خواه و باشرف و حق طلب هستند ‌‌
  • JP ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 2
    مردم ایران اغتشاشگر نیستند ،بلکه آزادی خواه و باشرف و حق طلب هستند ‌‌
  • JP ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 3
    مردم ایران اغتشاشگر نیستند ،بلکه آزادی خواه و باشرف و حق طلب هستند ‌‌
  • مهدی JP ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    3 3
    مردم ایران اغتشاشگر نیستند ،بلکه آزادی خواه و باشرف و حق طلب هستند ‌‌
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 6
    اقای ارمکی وعبدی حرف حساب وحق ردهاند
  • دكتر IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    7 0
    اي تقي آزاد آمريكايي تو با آن شكمي كه دستهايت را روي آن گذاشته اي ومايه افتخار توست بايد هم فقط به فكر زندگي و زن و شكمت باشي امّا شهيد سليماني و دهجي ها به فكر چه بودند. اي عبدي بي نام ... و نشان و ديگر افساد طلبان، اگر دولت ايران براي شما خائنين به دين و مملكت اهميت قائل بشود كه تمام بيت المال را هاپولي كنيد، حقيقت وجود خواهد داشت در غير اين صورت حقيقتي وجود ندارد اي آمريكايي هاي سر سپرده اختلاسگر.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    حقیقت اینه که دیگه دیر شده
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 4
    شما اختیار تمام بخش ها خصوصا نیروهای نظامی رو بدید دست اصلاحطلبان بعد اگر گند زدند بیایید هر چی خواستید بهشون بگید
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      4 0
      اگر نیروهای مسلح هم دست اصلاح طلبان بود الان مشکلی نداشتیم میدونی چرا؟ چون داعش با چاقو همه مردهای ایران را سر به سینه کرده بود و زن ها رو هم تو بازار برده فروشان فروخته بود. اخه اصلاح طلبان فقط فکشون می جنبه و تزشون گفتگو؟!!! با داعش بود حال دفاع نداشتن و نداااارررن
  • دكتر IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    7 0
    اي افسادطلبان بي آبرو شما كه آنقدر سنگ اين اغتشاشگران را به سينه مي زنيد مي خواستيد چند نفر از آنها را براي چند روز به خانه خودتان دعوت كنيد تا حسابي از خجالت خودتان و افراد خانواده تان بيرون بيايند.
  • FR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    6 0
    حقیقت اینکه اصلاح طلبان منفور ودو دوزه باز عامل اصلی و داخلی دشمنان برای براندازی هستند برای هیچکس پنهان نیست ! همین صحبت های عبدی و امثال او سالهاست که این امر مسلم را اثبات میکند …
  • مصطفی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 1
    آقا ببخشید یک سوال ساده الان این اینکه خانه دار شدن در کشور ما برای جوانها حرام هست آیا این حرکت ضد امنیت جوانهاست یا نه ؟
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 2
    درد دل یک هموطن دوستدار نظام و رهبری عزیز. جایی پیدا نکردم مجبور شدم اینجا بنویسم؛ دیروز و پریروز در شهر مقدس قم درگیر سرماخوردگی یا همان آنفولانزای دو تا فرزندم شدم. متاسفانه برای پیدا کردن یه شربت آموکسی کلاو و بروفون دراورخانه های قم را گشتم تا این که با التماس و ذلیل کردن خود یکی آزاد پیدا کردم. دیروز برای فرزند دیگرم دنبال سِرُم بودم. باور کنید از نظام و دولت و همه چیز زده شدم. در یه داروخانه شبانه روزی بعد از یک ساعت نوبت به دریافت یه سرم ترکیه ای موفق شدم. آمپول ب کمپلکس هم پیدا نمیشه. آیا رئیس علوم پزشکی قم عرضه اداره این شهر را ندارد؟ آیا او از پسماندهای دولت قبل یا دولت پهلوی می باشد؟ آیا او متوجه اوضاع بیماری در شهر قم نیست؟ چرا در کشوری که پهباد و موشک نقطه زن معادلات قدرت های دنیا را بهم ریخته است، ما مشکل سرم و شربت و ... داریم؟ واقعا چرا؟ کجای کار می لنگد؟
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    4 2
    می خواهی بدانی حقیقت چیست؟ حقیقت آن است که آدمهای درجه 3 با قوای ذهنی ضعیف که 1_نمی توانند در رشته های فنی و مهندسی و 2_یا در رشته پزشکی دانشگاهها قبول بشوند سر از رشته های علوم انسانی و جامعه شناسی و اقتصاد و روانشناسی در میاورند و نتیجه اش می شود آتقی و آقا سعید و عباس عبری که همیشه مهمل می گویند و همسو با اسرائیل اند. کوتوله های سیاسی مثل عباس افندی رو چه به تحلیل.نمیدونن تحلیل رو با ح می نویسند یا با ه. کاش مکانیزم جامعه طوری بود که هرکس تنها می توانست در حد شعورش حرف بزند در اینصورت از مهناز (افشار) تا عباس (عبری) دیگر حرفی برای گفتن نداشتند.
  • سعید IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    4 0
    امثال آقای تقی آزاد ارمکی توجیه‌گرانی هستند که سلطه‌ی آمریکا بر کشورهای دیگر را در لفافه‌ی تعبیرات جامعه‌شناسانه موجه جلوه می‌دهند. ایشان جامعه‌نشناس‌اند، نه جامعه‌شناس.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    4 0
    "اینکه در ایران امروز حقیقت وجود ندارد" را کاملا قبول دارم. اگر حقیقت وجودی اصلاح طلبان برای مردم روشن شود، دیگر حتی به حرفشان هم گوش نمی دهند.
  • علی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    3 0
    در این مملکت بهترین ادمها هستند و همچنین بدترین ادمها که نه دین دارند و نه شرف و نه ناموس نه وجدان
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 2
    بزرگداشت مقام اغتشاشگران! مشرق بعضی وقتها بدجوری خودت رو به نفهمی میزنی ...!!!
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    5 0
    شعار زن، ... شعار کومله است که به دنبال آن زنان از ازدواج و تشکیل خانواده منع می شوند و تمام گروههای مسلح که به کوهستان ها و زندگی مسلحانه و مخفی فرستاده می شوند باید حداقل دو دختر جوان برای زندگی و آزادی به همراه داشته باشند تا به تمرین شعار فوق بپردازند. شعار مرد، ... هم برای امثال آقای ارمکی ساخته شده است که ایشان هم دلخوشی در این به قول خودشان جنبش داشته باشد.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 0
    ننگ بر غربگرا
  • بشیر IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    3 0
    تفاوت بین حریت و خریت یک نقطه است که متاسفانه برخی دچار آن هستند ‌.
  • مروارید IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    3 0
    مرگ بر دشمنان جمهوری اسلامی ایران
  • دانشجو ایرانی علوم اجتماعی IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    3 0
    برمکی یک بی علمِ جریان ضد وطنی و دینیِ تحمیل شده به فرهنگ و جامعه علمی کشور است. متاسفم برای دانشگاهی که بیسوادان در آن پُز عقل کلّ میگیرند در حالیکه تنها مسئولیتشان پادویی افکار پوسیده و منحط قرون وسطایی غرب است.
  • دانشجو ایرانی علوم اجتماعی IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    3 0
    برمکی یک بی علمِ جریان ضد وطنی و دینیِ تحمیل شده به فرهنگ و جامعه علمی کشور است. متاسفم برای دانشگاهی که بیسوادان در آن پُز عقل کلّ میگیرند در حالیکه تنها مسئولیتشان پادویی افکار پوسیده و منحط قرون وسطایی غرب است.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 0
    شبکه‌های ماهواره‌ای را کنترل کنید مدارس امروز باید روشنگری کنند بچه های بی اطلاع مدرسه ای که در منزلشان فقط شبکه های ضد انقلاب را می بینند رواج دهنده شعارهای هنجار شکنانه و شکستن قبح آن شدند
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    3 0
    در دانشکده‌ علوم اجتماعی دانشگاه تهران، ایشان را همه به بیسوادی می‌شناسند. این سخن بنده نه توهین به ایشان است و نه حرف ناروا. کافی است از همکاران خود ایشان یا دانشجویان برجسته‌ دانشکده سؤال کنید. ایشان در زمان ریاستش، همسرش را هم به عضویت هیأت علمی همین دانشکده در آورد تا کاریکاتوری از دانشگاه بسازد، کاریکاتوری که مطابق با آن، دانشگاه یک جور باشگاه خانوادگی است.
  • محمدایوب IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    3 1
    آقای گرمکی گفته جنبش از خیابان شروع میشود ودر خانه ادامه می یابد و... عباس عبدی هم گفته حقیقت وجود ندارد راست میگه اگر هم حقیقت بخواهد روشن شود شیخ اعتدال آنها می گوید دست به برادرم بزنید جنگ راه میندازه حالا دست هم میزنند همه حقیقت را نمی گذارند عیان شود نصف آن بقیه امنیتی وجاسوسی وعده بعد میدهند میگی نه از حسین فریدون بپرس یا مهدی جهانگیری یا مهدی هاشمی یا دختر نعمت زاده یا پسروعروس شریعتمداری وزیر رفاه روحانی یا پسر آخوندی یا رییس هلال احمر ومدیر خصوصی سازی روحانی حقیقت نزد آنهاست
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    چه فایده همه میدانیم اصلاح طلبان سربازان آشکار وتجربه شده دشمن در کشورمان هستند
    • IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      0 0
      دشمن منظورت تهدیدات خارجی یا هر کسی که جمهوری اسلامی رو تهدیدکنه دشمن؟
  • علی IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 0
    آقای آزاد ارمکی! آب بر سرت برای آگاهی جامعه شناختی ات . اگر در جریان این اغتشاشات و بی نظمی های جهت دار ، فرزند خودت کشته می شد بازهم چنین نظرات صدمن یک غاز میدادی؟!!
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 0
    تعجب میکنم نظام چطور این ها را هنوز تحمل میکنه؟!!
  • حسین IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 0
    آقای آزادارمکی، یک عمری خودت را جامعه‌شناس و تحلیلگر جا زدی. حالا در پایان عمرت باید به پوچی و یأس رسیده باشی چون چرندیاتی که تحت عنوان »تحلیل‌های جامعه‌شناسانه» به خورد دیگران می‌دهی، حتی در نزد دانشجویانت هم خریدار ندارد. چشم‌هایت را باز کن و دور و برت را ببین. هیچ جایگاهی در نزد اهالی علوم انسانی نداری و تو را فقط با صفت شارلاتانیسم می‌شناسند.
  • علی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 0
    جناب ارمکی اگر حرف نزنی میگن لالی؟ آخه یه کمی دور و برت را نگاه کن. نا سلامتی تو داری از این تشکیلات حقوق می گیری. واقعا خودت و نهادی که تو را سرپرستی میکند را خراب کردی
  • علی IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 0
    آقای آزاد ارمکی! خاک بر سرت برای دانش جامعه شناختی ات . اگر در جریان این اغتشاشات و بی نظمی های جهت دار ، فرزند خودت کشته می شد ، بازهم چنین نظرات صدمن یک غاز میدادی؟!!
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 0
    خائنان مرفه دارن حرف میزنن شماها کشورو به گند کشیدین،خدا ازتون نگذره
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 1
    زنده باد اصلاحات. زنده باد سید محمد خارتمی
  • مسلم IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    سالهاست این تحلیل های مسخره هیچ گرهی از مشکلات مردم باز نمی کند!!!!!!!!!!!!!!!
  • pdnv IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 0
    شعار آشوبگرها تلفظ درستش اینه زن زنا بی حیایی نسل بی پدرومادر وبی خونواده
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    چه فکرکنیم(سواستفاده ودخالت استکبار غرب صهیونیسم،وهابیها ونوکرانشان درکشورها،اغتشاشگران ویااپوزسیون یا مخالفان،داعشیها ومعاندان یا فریب یا کشته سازی یا باطل یا حق یا بی بندوباری یا هرچیز دیگری....) هست-انقلاب اسلامی دروحود مردم ایران نهادینه ودرحال نهادینه شدن هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس