کد خبر 1426608
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
«نه» کارشناسان داوری به قضاوت داور خارجی در داربی

چند تن از پیشکسوتان و کارشناسان داوری فوتبال به شدت نسبت به احتمال استفاده از داور خارجی برای قضاوت شهرآورد پایتخت، مخالفت کردند.

به گزارش مشرق، در ادامه انتقادها و اعتراض‌ها به عملکرد داوران در دیدارهای لیگ برتر فوتبال در چند فصل اخیر، در فصل جاری نیز بسیاری از تیم‌ها نسبت به این مسأله گلایه و اعتراض داشته‌اند و حتی برخی پا را از انتقاد و اعتراض فراتر گذاشته و داوران را تلویحا متهم به فساد کرده‌اند و از نهادهای نظارتی درخواست کردند به عنوان یک راه حل، تماس‌های تلفنی داوران را شنود کنند.

در همین راستا، چند روز قبل شایعه‌ای در فضای مجازی پیچید مبنی بر اینکه ممکن است شهرآورد پایتخت در هفته دوازدهم فصل بیست و دوم لیگ برتر با حضور داوران خارجی برگزار شود؛ اقدامی که سال‌ها پیش انجام می‌شد و داربی‌های زیادی توسط داوران غیر ایرانی سوت زده شد.

پس از اینکه چندین سال، قضاوت دیدار استقلال و پرسپولیس به داوران خارجی سپرده شد، کمیته داوران فدراسیون فوتبال در اقدامی پسندیده تصمیم گرفت سوت داربی را به داوران ایرانی بسپارد و از آن زمان تاکنون داورانی مانند علیرضا فغانی، محسن ترکی، بیژن حیدری، سعید مظفری زاده و ... این بازی مهم را قضاوت کرده‌اند.

حالا در فصل بیست و دوم لیگ برتر فوتبال، باز هم شایعه استفاده از داوران خارجی برای این دیدار تقویت شده است. بر همین اساس از چند نفر از پیشکسوتان و کارشناسان داوری درباره این مسأله سوال کردیم که پاسخ آنها را در ادامه می‌خوانید:

- آیا با انتخاب داور خارجی برای داربی موافقید؟چرا؟

جعفر خوشرو

خیر!

هر چند در این مدت داوران نتوانسته‌اند قضاوت‌های خوبی داشته باشند و تماشاگران، بازیکنان و مسئولان از قضاوت‌ها که بعضأ در نتیجه بازی هم تاثیر گذار بوده است ناراضی بوده‌ند و داوران ایرانی انگشت شماری هستند که می‌توانند این بازی را قضاوت کنند، استفاده از داوران خارجی پاک کردن صورت مساله مشکلات عدیده داوری فوتبال است که مسبب آنها فدراسیون فوتبال و کمیته داوران هستند. ضمن اینکه اگر داربی رفت در غیاب تماشاگران برگزار شود، کار برای داور بازی بسیار راحت‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تکلیف برگزاری دربی مشخص شد

حیدر سلیمانی

موافق نیستم 

با اطمینان نکردن به داوران ایرانی تا حدود زیادی انگیزه قضاوت را از آن‌ها سلب می کنیم. با انتخاب داور خارجی بدعتی ایجاد می‌کنیم که تا سالیان سال ممکن است ادامه داشته باشد. اگرچه داوران در این فصل پر اشتباه ظاهر شدند اما دو، سه داور هستند که می‌توانند این بازی را قضاوت کنند.

نوذر رودنیل

مخالفم

اولا تجارب قبلی ثابت کرده‌اند که داوران خارجی هم حتما اشتباه خواهند داشت.

دوما این کار بی‌احترامی شدید به فدراسیون فوتبال و داوران ایرانی خواهد بود

سوما با انجام این کار، برای همیشه باب می‌شود که باید از داورخارجی استفاده کنیم.

چهارما تنها حسنی که استفاده از داور خارجی دارد این است که بازیکنان و نیمکت‌نشینان ما توان اعتراض را ندارند. آن‌ها اگر احترامی را که می‌خواهند به یک داور خارجی بگذارند به داوران خودمان بگذارند، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

به نظر من پیام حیدری گزینه خوبی است.

محمد فنایی

امیدوارم صحت نداشته باشد

با توجه به اینکه خبری مبنی بر قضاوت داوران خارجی مطرح شده امیدوارم این تصمیم توسط فدراسیون و کمیته داوران گرفته نشده باشد.

در سال‌های دور این اتفاق افتاده بود که باعث شد FIFA و AFC اعتبار داوران بین المللی ایران را به رسمیت نشناسند و در بازی‌های مهم بین المللی از آن‌ها استفاده نکنند. این مسأله عامل بی اعتباری داوران ایرانی شد و طرفداران فوتبال هم برای آن‌ها ارزشی قائل نخواهند بود.

اگر این تصمیم توسط فدراسیون گرفته شده باشد، شک نکنید که تیم‌های دیگر هم توقع دارند برای مسابقات مهم آن‌ها هم از داوران خارجی استفاده شود و مشکلات و گرفتاری‌های فوتبال دوچندان خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 0
    داوران ایرانی افتضاح هستند ، من در روستای های دور افتاده می‌دونم پنالتی شده ولی داور دو متری صحنه نمیدونه
    • رضا IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 0
      نه عزیز جان داوران پنالتی را تشخیص می دهند ولی دستور از بالا مانع از اعلام پنالتی می شود وظیفه آنها مهندسی بازیها به نفع تیم سوگلی وزارت ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال است
  • رضا IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 0
    علت عدم استفاده از داور خارجی این است که اغلب آنان حاضر نیستند با دستور از بالا بازی را مهندسی و به نفع تیم سوگلی فدراسیون و وزارت ورزش دربیاورند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس