کد خبر 1426659
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
چه کسی «آجورلو» را برکنار کرد؟/به نام هیات مدیره به کام بالایی‌ها

برکناری مدیرعامل باشگاه استقلال درشرایطی که قبل از انتشار خبر قطعی حتی گمانه‌زنی‌هایی هم در مورد آن صورت نگرفته بود، نشان می‌دهد این تصمیم از سوی مقاماتی بالاتر از هیات مدیره صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، تا زمانی که خبر جابجایی در مدیریت باشگاه استقلال منتشر نشده بود، حتی شایعه یا شنیده هایی هم در مورد برکناری مصطفی آجورلو تا قبل از نیمه اول لیگ بیست و دوم مطرح نشده بود و روند نتیجه گیری این فصل و قهرمانی فصل گذشته آبی پوشان هم نشان نمی داد که قرار است تغییری صورت بگیرد. 

مهرماه سال گذشته بود که وزارت ورزش و جوانان اعضای هیات مدیره جدید باشگاه استقلال را معرفی و آنها نیز مصطفی آجورلو را به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب کردند. هر چند همان زمان هم مشخص بود که آجورلو از قبل به عنوان مدیرعامل انتخاب شده است و در این موارد به نام هیات مدیره صورت می گیرد اما به کام مقامات بالادستی است چرا که آنها تعیین می کنند چه کسی مدیرعامل باشگاه شود. 

حالا با گذشت یک سال مدیریت باشگاه استقلال دچار تغییر شده است. تغییری که با توجه به نتایج فصل گذشته که همراه با قهرمانی مقتدرانه در لیگ برتر بود و این فصل که آبی ها چسبیده به صدر جدول هستند، نشان از تصمیمات غیرفنی دارد. 

بیشتر بخوانید:

سازمان لیگ باشگاه استقلال را تهدید کرد

«ابهامات مالی» پررنگ ترین موضوعی است که در مورد دلیل جابجایی در مدیریت باشگاه استقلال مطرح شده است. این مورد را هم نزدیکان مصطفی آجورلو و هم نزدیکاه مدیر عامل جدید آبی ها به عنوان یک دلیل مشترک مطرح کرده اند. 

هر چند مسائل دیگری از جمله درگیری های یک سال اخیر با سازمان صداوسیما به خاطر حق پخش تلویزیونی و بدهی باشگاه استقلال به سازمان لیگ و البته درآمدهای باشگاه از طریق تبلیغات محیطی نیز به این مورد اضافه شده است. ضمن این سرپیچی برخی بازیکنان از دستورات باشگاه در مورد اتفاقات اخیر کشور نیز به عنوان یکی از دلایل برخورد با مدیرعامل آبی ها عنوان شده است. 

با این حال هنوز وزارت ورزش به عنوان مسئول باشگاه استقلال واکنشی به این تغییرات نداشته تا جنبه رسمی شده به آن بدهد. وزارت ورزشی که در انتخاب های چند سال اخیر هم نشان داده که خیلی برابر توصیه هایی که از بیرون برای تعیین مدیران می شود مقاومت نمی کند و افراد مختلفی برای ورزش تصمیم می گیرند و وزارت ورزش هم مقاومتی ندارد. 

با شرایط رقم خورده باید دید این وزارتخانه چه زمانی در مورد دلایل برکناری مصطفی آجورلو از مدیریت باشگاه استقلال شفاف سازی خواهد کرد و دلایل این جابجایی را توضیح خواهد داد. هر چند پیش بینی می شود با انتشار خبری کوتاه در این مورد ماجرا را ختم به خیر خواهند کرد!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 2
    بجز آقای مهدی تاج کسی نمی تواند در این خصوص دستوری صادر کرده باشد.
  • فامیل دور IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 1
    اینکه فتل میره و میاد باز میره و میاد و باز میره و میاد جالبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس