سردار کرمی

شناسایی وسیله نقلیه اغتشاشگران با سنجش تعداد دورهای آنها و همچنین فعالیت یگان زنان پلیس ویژه در آشوب‌های اخیر از جمله موضوعاتی بود که فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی در مورد آنها سخن گفت.

به گزارش مشرق،مأموران بلند بالای یگان ویژه انتظامی کشور وظیفه‌شان برخورد با تروریست‌ها، خرابکاران، گروگانگیران و مخلان نظم و امنیت است.

در این روزها هم که اندک اراذل و اوباش خودفروخته و ایادی دشمن با تحرکات سازماندهی شده و عملیات‌های ترکیبی در صحنه حضور دارند این سیاه پوشان یگان ویژه هستند که با اقتدار در معابر و میادین صف کشیده اند تا نکند جان و مال و ناموس شهروندان به خطر بیفتد.

در هفته بزرگداشت پلیس، «سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی کشور» در جمع خبرنگاران با آنها به گفت‌وگو نشست‌؛‌ آخرین وضعیت حضور یگان ویژه در معابر، چرایی برخورد با آشوبگران و ساختار هنجارشکنان و تاکتیک پلیس برای برخورد با اغتشاشگران از جمله مواردی است که فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی در مورد آنها سخن گفت.

قسمت اول این گفت‌وگو  روز گذشته اینجا منتشر شد.

جزئیات عملکرد «یگان زینبی» در اغتشاشات/ استفاده از تردد شمارها برای شناسایی لیدرهای آشوبگران/ دستگیری چند تبعه خارجی توسط ماموران یگان ویژه

 امروز هم قسمت پایانی این گفت‌وگو را که در محورهای متفاوتی همچون ترکیب گروه‌های اغتشاشگران، فعالیت یگان «زینبی» زنان پلیس ویژه با برگزاری ۵ مرحله عملیات موفق، دستگیری‌های هدفمند دسته‌های «مغیلات» در صحنه‌ ناآرامی‌ها و دستگیری چند تبعه خارجی  تنظیم و تقدیم شما مخاطبان می‌شود؛ بخوانید:

* اغراق و وارونه نمایی واقعیت ویژگی رسانه های معاند/ جمعیت اغتشاشگران یک دهم فتنه ۹۸ هم نبود

* سردار، آنچه که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دشمن نمایش داده می‌شود حضور فعال افراد معترض در خیابان‌ها و معابر است در حالی که با واقعیت موجود در آن لحظه و آن معبر متفاوت است؛ به نظر شما چطور این تصویرسازی در شبکه‌ها نقش و قوت گرفته است؟‌

یک موضوع که مردم باید به آن توجه کنند جنگ روانی دشمن است که بسیار قوی است.

دشمن در عرصه رسانه و شبکه‌های مجازی بسیار قوی عمل کرد و اخبار کذب و ساختگی را بارگذاری می‌کند تا با وارونه‌سازی واقعیت افراد را فریب دهند.

نکته مهم در این دوره از ناآرامی‌ها این بود که برای اینکه ناآرامی‌ها بیشتر جلوه داده شود به صورت محله‌محور اقدام می‌کردند یعنی در نقاط کوچک نزدیک به هم مستقر می‌شدند تا نشان دهند که در همه جا این ناآرامی‌ها مستقر است.

اگرچه یک دهم جمعیت آشوبگران در سال ۹۸ را هم نداشتند اما با برنامه‌ریزی به صورت پراکنده مستقر شده بودند تا بازتاب خبری خوبی داشته باشد و از طرفی با خشونت بالا کمبود جمعیت را می‌خواستند جبران کردند اگرچه ما هم برای برخورد با آنها تاکتیک خود را داشته و واحدهای ضربت را متحرک کرده بودیم.

جزئیات عملکرد «یگان زینبی» در اغتشاشات/ استفاده از تردد شمارها برای شناسایی لیدرهای آشوبگران/ دستگیری چند تبعه خارجی توسط ماموران یگان ویژه

* نیروهای یگان ویژه « آشکار» می‌آیند/ تاکتیک ما پوشش نیست؛ چه برسد با ماشین‌های سازمان های دیگر!

* سردار در برخی شبکه‌های معاند تصاویری پخش می‌شود که مأموران یگان ویژه را به خشونت و رفتار زشت متهم می‌کنند از سوار شدن در ماشین‌های سازمان ‌های مختلف به عنوان پوشش گرفته تا شکستن شیشه‌های خودروی مردم در چراغ قرمز و تصاویری از این دست؛ واقعیت چیست؟

باید بگویم که یگان ویژه هیچ وقت از پوشش استفاده نمی‌کند.

تاکتیک ما این است که آشکار برویم و در جایی قرار بگیریم تا آشوبگران ما را ببینند؛ اصلا فلسفه یگان ویژه این است که ترس را در دل ناامن‌کنندگان بیندازد.

ما به صورت ستونی ماشین‌ها و ادوات خود را پشت سر هم ردیف کرده و پیش می‌رویم تا دیده شویم و تأثیر روانی خود را داشته باشیم و اصلا پوشش برای ما معنا ندارد؛ تازه اگر بخواهیم پوشش داشته باشیم خودمان تجهیزات لازم را داریم و نیازی به خودروهای شرکت‌های دیگر نداریم.

این‌ها همه تبلیغات منفی دشمن است تا آثار روانی بر عملکرد ما و ارتباط مردم با پلیس بگذارد.

در خصوص آن فیلمی که فردی شیشه ماشینی را می‌شکست ما نمی‌دانیم در معرکه چه اتفاقی افتاده و از روی فیلم نمی‌توانیم تشخیص بدهیم که چه نیت و هدفی در کار بوده است.

*استفاده از سلاح سرد کاربرد ویژه اغتشاشگران

*‌ در صحبت‌های خود گفتید اغتشاشگران این بار خشونت داشتند به نظر شما چرا آشوبگران این گونه عمل کردند؟ چه تاکتیکی در بین بود؟

به نظر من چون می‌دانستند مردم استقبال خوب و مناسبی از جریاناتی که آنها می‌خواهند نمی‌کنند این سری خشونت را بالا بردند به طوری که به وفور از اسلحه سرد استفاده کردند.

شما افرادی را که شهید یا زخمی شدند اگر ببینید اکثرا با سلاح سرد مصدوم یا به شهادت رسیده‌اند یا اینکه سطح تخریب‌ها بالا بوده است.

جزئیات عملکرد «یگان زینبی» در اغتشاشات/ استفاده از تردد شمارها برای شناسایی لیدرهای آشوبگران/ دستگیری چند تبعه خارجی توسط ماموران یگان ویژه

* شناسایی وسیله نقلیه اغتشاشگران با سنجش تعداد دور یا تردد آنها!

*یک سوال ویژه؛ در سخنان خود گفتید هسته اصلی اغتشاشگران با موتور تردد می کردند؛ یگان ویژه چگونه وسیله نقلیه اغتشاشگران را شناسایی می‌کند؟

باید بگویم ما سیستم‌هایی داریم که شمارش می‌کنند که هر وسیله نقلیه اعم از موتور یا ماشین چند دور می زند؛ بطور مثال یک دستگاه موتور چند بار دور میدان می‌چرخد یا چند بار این منطقه را رفته و آمده است.

* بعد از شمارش تعداد دور یا تردد چه می کنید؟

بعد از شمارش به آن موتور یا وسیله نقلیه که تعداد ترددش بالاست ابتدا تذکر می‌دهیم که منطقه را ترک کند؛ بعد اگر در محل باقی ماند با توجه به آنکه پلیس نمی‌تواند بایستد و ببیند کسی بیاید به ارکان و انقلاب توهین کند؛ اموال عمومی و خصوصی را آتش بزند و باعث سلب آسایش شود با آن برخورد می کنیم.

*شناسایی بی‌گناه از آشوبگر در صحنه عملیات سخت است/ افراد به اخطارها توجه کنند

*برخی افراد عنوان می کنند که جزو آشوبگران نبوده اما وسیله نقلیه شان آسیب دیده یا با آنها برخورد شده است؛ چطور این موضوع رخ داده است؟

همانطور که قبلا هم گفتم یگان ویژه قبل از انجام عملیات اخطار می‌دهد حتی خودروها را از معرکه دور می‌کند تا نکند عمدا ماشینی مورد تخریب قرار گیرد؛ اگرچه احتمال دارد در داخل معرکه کسی بیگناه آسیب ببیند چرا که به تذکر و اخطارها بها نداده و نرفته و فقط ایستاده تا ببیند در وسط معرکه چه اتفاقی می‌افتد.

دقت کنید وقتی یگان ویژه حالت عملیاتی به خود می‌گیرد شناسایی برایش سخت است و به هیچ وجه عمدی در کار نیست چرا که ما قبل از اینکه عملیات برق‌آسا انجام دهیم در چند مرحله تذکر، اخطار و فرصت و صبر و حوصله به خرج می‌دهیم اما در وسط عملیات دیگر امکان ندارد که تشخیص دهیم چه کسی بیگناه است و چه کسی آشوبگر.

جزئیات عملکرد «یگان زینبی» در اغتشاشات/ استفاده از تردد شمارها برای شناسایی لیدرهای آشوبگران/ دستگیری چند تبعه خارجی توسط ماموران یگان ویژه

*دستگیری‌ اشرار ملبس با پوشش پلیس!

بعضا هم افرادی را دستگیر کرده‌ایم که اشرار بوده و لباس پلیس را به تن داشته‌اند و با این لباس به مردم آسیب زده و حتی در موردی به منزل افراد وارد شده و خسارت وارد کرده و فیلمبرداری کرده و در شبکه‌های معاند به نمایش گذاشته‌اند.

* استقرار زنان یگان ویژه در ناآرامی‌ها/اجرای ۵ مرحله عملیات موفق

* در صحنه ناآرامی‌های اخیر مشاهده کردیم در بسیاری از مقاطع زنان و دختران جوان به عنوان لیدر در محل حضور داشته و جو ناآرامی‌ها را هدایت می‌کردند پلیس ویژه برای دستگیری این افراد چه اقدامی انجام داد؟

با توجه به اینکه برای رعایت موازین شرعی و مسائل اعتقادی باید از زنان استفاده می‌کردیم «یگان زینبی» پلیس ویژه وارد عمل شد.

این یگان متشکل از بانوانی است که به صورت درجه‌دار و افسر آموزش‌های کامل را دیده و به صورت یک واحد عملیاتی قوی در تهران سازمان‌دهی شده است و در مواقعی که خانم‌هایی در اجتماعات مقابل ما هستند بعد از ارشاد و تذکر و کار عملیاتی اگر نیاز به دستگیری باشد و معذوریت شرعی وجود داشته باشد این زنان یگان ویژه هستند که وارد عمل می‌شوند.

در ناآرامی‌های اخیر زنان یگان ویژه ۵ مرحله عملیات انجام دادند آن هم به صورت بسیار موفق و آن ضعفی را که ما در فتنه ۹۸ در مقابل زنان آشوبگر داشته و مامور زن نداشتیم را جبران کردند.

خوشبختانه عملکرد یگان زنان ما دشمن را بسیار ناراحت و درمانده کرد چرا که توانستند افراد اصلی را دستگیر کنند.

جزئیات عملکرد «یگان زینبی» در اغتشاشات/ استفاده از تردد شمارها برای شناسایی لیدرهای آشوبگران/ دستگیری چند تبعه خارجی توسط ماموران یگان ویژه

* مدل لباس زنان یگان ویژه استناد شرعی دارد/ ماموران زن لباس ضد ضربه متناسب با ماموریت بر تن دارند

* در فیلمی که از زنان یگان ویژه در فضای مجازی منتشر شد زنان با مانتو، شلوار و مقنعه و کلاه نظامی دیده می‌شدند برخی معاندین نیز بر این اصرار داشتند که اگر چادر حجاب اصلی است پس چرا نیروهای یگان ویژه چادر به سر ندارند در این خصوص چه می‌فرمایید؟

این شبهه‌اندازی کار ضدانقلاب است اگر چه با چادر می‌شود عملیات انجام داد اما با توجه به اینکه مأموران ما در صحنه عملیات برای دستگیری اقدام می‌کنند با توجه به استنادات شرعی و رعایت حدود شرعی این پوشش را برای آنها به کار بردیم.

اگرچه اعتقاد داریم حجاب محدودیت نیست و چادر حجاب برتر است اما مأموران ما در عین رعایت حجاب و پوشیدن مقنعه و گذاشتن کلاه، لباس ضدضربه‌ای متناسب با مأموریت را به تن دارند.

لباس فرمی که کاملا پوشیده بوده و بدن‌نما هم نیست و با توجه به مأموریت آنها طراحی شده است؛ همانطور که ورزشکاران ما در صحنه ورزش نیز از لباس‌های پوشیده استفاده می‌کنند که منافاتی با رعایت حجاب ندارد.خوشبختانه یگان زنان زینبی در عملیات اخیر بسیار موفق عمل کردند.

* حضور تشکیلاتی و واریز دلار و رمز ارز به حساب افراد ویژگی خاص اغتشاشگران

* اصلی‌ترین ویژگی حضور آشوبگران در ناآرامی‌های اخیر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اصلی‌ترین ویژگی که ناآرامی‌های اخیر داشت این بود که کار به صورت تشکیلاتی بوده و افراد به صورت خاص آموزش دیده بودند.از طرفی دیگر ناآرامی‌های اخیر نسبت به فتنه‌های گذشته در سال ۹۶ و ۹۸ از نظر جمعیت کاملاً‌ متمایز بود چرا که بدنه مردم از آنها استقبال نکرده و این موضوع کاملا ملموس بود.

از سوی دیگر تحرک و خشونت بالا و استفاده از سلاح‌های سرد و ساچمه‌ای و جنگی از جمله دیگر ویژگی‌های ناآرامی‌های اخیر بود؛ همچنین حضور آدم‌های سابقه‌دار و خلافکاری که فقط برای دلار یا واریز رمزارز به کارت‌شان وارد صحنه شده بودند از جمله موارد خاص این دوره بود.

 آدم‌های شاخص و عمده لات‌های حاضر در محل را که دستگیر کردیم در اعترافات‌شان گفتند که تحرک بالا و خشونت و دعوت و بکارگیری سایر اراذل و اوباش از جمله دستوراتی بود که به آنها داده شده بود.

* در ادامه ناآرامی‌ها، با کشف حجاب چند نفر از سلبریتی ها مواجه بودیم؛ آیا اقدام این چند نفر تاثیری بر ادامه روند اعتراضات داشت؟

همانطور که می‌دانید در ایران آحاد مختلف مردم به موضوع حجاب حساسیت دارند و مردم به چادر تعصب خاصی دارند؛ در این بین چند نفر سلطنت‌طلب و منافق روسری از سر برداشته و فکر کردند خیزش سراسری را رقم زدند در حالی که هیچکس همکاری با آنها نکرد.

* افراد دستگیر شده بعضاً جوان بودند

* عمده افراد دستگیر شده در چه گروه سنی بودند؟

همانطور که گفتم افراد در این دوره متحرک بودند یعنی موتورسوارانی در تیم‌های ۴ تا ۵ نفره که یک جا سر و صدا کرده و بعد به جای دیگر می‌رفتند بعضا جوان‌سال بودند.

در اجتماعات نیز ابتدا با افرادی مواجه شدیم که برای تماشا می‌آمدند یعنی عملیات و حرکت و تجهیزات یگان ویژه برای‌شان جالب بود.بعضی از آنها بعد از دادن اخطارها پراکنده می‌شدند اما برخی دیگر برای‌شان جالب بود که بمانند و ببینند چرا که می‌خواستند آنچه را که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود با آنچه را که در صحنه است مقایسه کنند.

این موضوع در اصل ضعف فرهنگی جامعه را نشان می‌دهد چرا که دو سال دانش‌آموزان و دانشجویان ما در کرونا به سمت فضای مجازی رفته و این روزها نیز همین فضا ذهن آنها را با اخبار متفاوتی پر کرده بود که روشنگری نیز اتفاق نیفتاد.

جزئیات عملکرد «یگان زینبی» در اغتشاشات/ استفاده از تردد شمارها برای شناسایی لیدرهای آشوبگران/ دستگیری چند تبعه خارجی توسط ماموران یگان ویژه

*با طیف تحصیلکرده مشکل خاصی نداشتیم

*رسانه های معاند در فضاسازی‌های اخیر به دنبال ایجاد شکاف بین پلیس و حاکمیت با افراد تحصیلکرده و دانش آموز بوده و هستند؛ رفتار پلیس با دانشجویان و دانش آموزان چگونه است؟

خوشبختانه در این ناآرامی‌ها مشکل خاصی با طیف تحصیل‌کرده از جمله دانشجو و دانش‌آموزان نداشتیم. می‌رفتند و می‌آمدند و شعاری می‌دادند و دوباره متفرق می‌شدند.

*دستگیری های یگان ویژه هدفمند است 

* تاکتیک یگان ویژه در شناسایی و دستگیری مجرمان چگونه است؟

ما در دستگیری‌ها به صورت هدفمند عمل می‌کنیم یعنی تعدادی عناصر اصلی را در همان صحنه درگیری شناسایی و دستگیر کرده و تعداد دیگری را که شناسایی می‌کنیم تحت تعقیب قرار می‌دهیم.

*اغتشاشگران در امامزاده حسن تمام شیشه های خانه‌ها را شکستند/ مردم فریاد زده و کمک می خواستند

* آیا در جریانات اخیر مردم از شما امدادخواهی و کمک هم می‌خواستند؟

بله به وفور، آخرین مورد هم در امامزاده حسن بود که اراذل و اوباش آمده بودند و تمام شیشه‌ها را شکسته بودند.مردم از بالای پنجره‌ها فریاد می‌زدند و خطاب به ماموران ما می‌گفتند این‌ها را جمع کنید و ببرید، زندگی‌مان را از بین برده اند.

* دستگیری لیدرها در دستور کار دسته‌های «مغیرات» یگان ویژه

* یگان ویژه در صحنه مستندسازی هم دارد؟ اصلا دستگیری لیدرها بر چه اساسی صورت می گیرد؟

با توجه به اینکه ما در کف میدان در روبه‌روی اغتشاشگران هستیم و آنها در تیررس ما هستند به صورت کاملا مستند و حرفه‌ای آنها را شناسایی کرده و با فیلم و عکس و مستند اقدام به دستگیری آنها می‌کنیم و لیدرهای اصلی را نیز اینگونه متوقف کردیم.

ذکر این نکته ضروری است که ما امسال در دسته‌های «مغیرات» یگان ویژه فقط دستگیری لیدرها و افرادی را که صحنه را هدایت می‌کردند در دستور داشتیم. افرادی که بقیه را تحریک می‌کردند و هدفمند عمل می‌کردند روی آنها تمرکز خاص داشتیم که بیشتر آدم‌های شر، خلافکار و اراذل و اوباش بودند.

* شناسایی عوامل اصلی آشوبگران با ریز پرنده‌ها

*سردار از مستندسازی و تهیه عکس و فیلم برای دستگیری ها گفتید؛ ابزار یگان ویژه در این خصوص چیست؟

باید بگویم که تمامی گردان های یگان ویژه مجهز به ریز پرنده هستند و ما ریز پرنده ها را برای شناسایی عناصر اصلی در اغتشاشات به کار گیری کرده ایم.بعضا در ناآرامی‌ها و تجمعات شاهد هستیم که افراد محرک به داخل معابر و کوچه های تنگ و باریک فرار می کنند و در همین راستا ریز پرنده ها را برای شناسایی افراد محرک فرستاده و در ادامه بعد از شناسایی در عملیاتی دستگیر می‌کنیم.

همچنین همه فرماندهان یگان ویژه دست افزار داشته و کل صحنه عملیاتی را کنترل می‌کنند حتی چند خیابان و چند منطقه آن طرف‌تر نیز تحت کنترل فرمانده است؛ چرا که تعدادی از ماموران به دوربین آنلاین البسه متصل هستند.

جزئیات عملکرد «یگان زینبی» در اغتشاشات/ استفاده از تردد شمارها برای شناسایی لیدرهای آشوبگران/ دستگیری چند تبعه خارجی توسط ماموران یگان ویژه

*دستگیری چند تبعه خارجی توسط ماموران یگان ویژه

* از جمله افراد شاخص دستگیرشده‌ یگان ویژه چه افرادی بودند؟

ما چند تبعه خارجی را نیز در حوادث اخیر دستگیر کردیم.این موضوع نشان می‌دهد که دشمن برای این ناآرامی‌ها برنامه‌ریزی‌ داشته و حتی از عناصر خود در محل برای هدایت و رهبری جو حاکم استفاده می‌کرد.

در ضمن افرادی را داشتیم در سطوح مختلف؛ از افرادی که پول گرفته بودند تا دو ردیف شعار نوشته و عکس بگیرند و بفرستند تا پولش را بگیرند تا افرادی که برای چند بار شعار دادن در وسط معرکه پول یک گوشی تلفن هوشمند را گرفته بودند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    32 8
    در موارد ضروری ،وقتی مامور زن نباشد پلیس مرد نیز میتواند مجرم زنی که مقاومت میکند دستش را بگیرد ودستبند بزند و داخل خودرو ببرد همانطور که پزشک مرد به هنگام ضرورت میتواند زنی را معاینه کند
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      2 4
      وقتی زن هست دیگه اضطراری نیست
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      3 2
      به موقع ضرورت..! میشه یه یکسالی در موقعیت ضرورت زندگی کنیم ببینیم چه شکلیه!!خخخخ
    • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      0 0
      ۱۸:۴۳ ااتفاقا تا وقتی مرد هست، استفاده از زن اضطرار هست. مرد در شرایط برابره قوی‌تره، بدنش نمایش هم نداره، بنابراین اصل پلیس باید مرد باشه و این کار یگان ویژه جوگیری بیش نیست.
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      0 0
      بله
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 6
    خدا قوت. ای ول
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    3 2
    الان ایشون لباس بعضی از ورزشکاران زن رو شرعی میدونه ؟! لباس بدن نما از کی شرعی شده ؟!
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 1
      لباس زنان رزمی کار بدن نما نبست
  • محمدرضا IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    6 0
    این فتوای شماست مرجع بزرگوار پزشک رو با مامور امنیتی مقایسه میکنی واقعا عقل نداری
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 1
      عقل تو نداری که فکر می کنی پلیس چون یک زن محارب دید باید فقط تماشا کند
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      0 0
      ۲۳:۰۱ چی میگی
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    3 0
    از خودمونن خارجی حساب نمیشن
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    4 4
    هر کسی که در نا امنی کشور شرکت میکند چه منافقین ؟ چه دانشجو نما ؟ چه کومله ؟ چه دمکرات ؟ چه جیش الشیطان ؟ و؟ و ؟ دستگیری ودر ملاء عام مجازات شوند ( این خواسته ملت ایران است ) تمام
    • مهران IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      دقیقا
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 4
    آقای قاضی، همین امروز جلوی ظلمی را که به سازمان انتظامی کشور، بسیج و ملت ایران شد، با حکم اسلام بگیر.
  • رضا IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    9 2
    برید کشورداری یاد بگیرید عوض این داستان ها
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      4 5
      ازکی امریکابالاترین کسری بودجه وبعدش چین وروسیه است بالاترین امارفسادوفقروبیخانمان وخشونت مسلحانه هم دراین کشورها
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      3 5
      ازکی امریکابالاترین کسری بودجه وبعدش چین وروسیه است بالاترین امارفسادوفقروبیخانمان وخشونت مسلحانه هم دراین کشورهاسرانه داره ایران رشدعلم 13برابری علم طبق اماراقتصادجهانی داره ولی بایدباشفافیت اموال مسئولین وپایین اوردن سودوام بانکی که ازاحکام الام است بااین شکاف شوم مقابله شود
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      3 4
      ازکی امریکابالاترین کسری بودجه وبعدش چین وروسیه است بالاترین امارفسادوفقروبیخانمان وخشونت مسلحانه هم دراین کشورهاسرانه داره ایران رشدعلم 13برابری علم طبق اماراقتصادجهانی داره ولی بایدباشفافیت اموال مسئولین وپایین اوردن سودوام بانکی که ازاحکام الام است بااین شکاف شوم مقابله شود
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      0 1
      چشم. حالا برو مریم عصبانی میشه اگه ببینه کمپ رو جارو نکردی
  • FI ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    3 7
    دمش گرم چقدر قشنگ و شفاف توضیح داد! دقیقا راست گفت این برادر بزرگوار ! اما کو گوش شنوا حرفهای مصی پولی نژاد و زالومه و سایر منحرفان را قبول می کنن اما حرفای درست و صحیح را قبول نمی کنند!
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    خاطرتون هست مریم سما به مریم رجوی در آلبانی پیوست و چند ماه قبل با پمپئو دیدار داشتند
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 2
    این لیدر ها تمام نمیشن؟
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    1 0
    منظور از شعار زن زندگی، آزادی، کمک به زن نیست. بلکه این برای خوشگذرانی مردان لاابالی و ...است که منظور اصلی آنها زن، ...زگی و آرایش است.
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      0 0
      دقیقا
  • بینام IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    3 0
    لباسها بالای زانو است . تحریک کننده است
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      0 0
      شما خودت مشکل داری
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    1 0
    تعدادی از این دشمن شاد کن ها آنقدر مستبد و خود رای هستند که حرف هیچکس باور ندارند و حاضر نیستند حقیقت را بشنوند فقط چشم به ماهواره های بیگانه نظیر بی بی سی فارسی-من و تو -اینترنشنال دو خته اند
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    مگه نمی گفتین حجاب محدودیت نیست؟ پس معلوم شد محدودیته!
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      حجاب فقط چادر نیست مانتو وشلوار وروسری مناسب حجاب کامل وکافی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس