آیا فوت دانش‌آموز دختر مدرسه شاهد اردبیل صحت دارد؟ | جدول ادعاهای درست و نادرست | تلاش برای بردن دانش‌آموزان به راهپیمایی و بازداشت آنها صحت دارد؟

جمعه‌شب، اخباری درباره جان باختن یک دختر دانش‌آموز دبیرستان شاهد اردبیل، در اثر حمله لباس شخصی‌ها منتشر و روایت‌هایی هم درباره دلیل درگیری مطرح شد اما این اخبار چقدر صحت دارد؟

به گزارش مشرق، برخی رسانه‌ها از روز جمعه ۲۲ مهرماه به نقل از برخی کانال‌های تلگرامی محلی مدعی شدند در جریان حمله لباس‌ شخصی‌ها به دبیرستان شاهد اردبیل در روز پنجشنبه، یک دانش‌آموز بر اثر خون‌ریزی داخلی در بیمارستان فاطمی جان باخته است. طبق این گزارش‌ها ۱۰ دانش‌آموز زخمی و ۷ دانش‌آموز بازداشت شده‌اند.

در این گزارش آمده بود: «در روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه، در اردبیل، بعد از آنکه تعدادی از دانش‌آموزان دختر در دبیرستان شاهد دست به اعتراض زده و شعارهایی در اعتراض به وضعیت موجود سر دادند، نیروهای لباس شخصی به این مدرسه حمله کرده و بعد از ضرب و شتم دانش‌آموزان تعدادی از آنها را دستگیر کرده‌اند. همچنین نیروهای لباس شخصی تعدادی از والدین دانش‌آموزان را نیز مورد حمله قرار دادند. شاهدان عینی گفته‌اند نزدیک به ۱۰ نفر از دانش‌آموزان زخمی و برای مداوا به بیمارستان فاطمی منتقل شده‌اند. ۷ تن از دانش آموزان نیز با همکاری مدیر مدرسه به نیروهای امنیتی تحویل داده شده‌اند که هیچ‌گونه خبری از محل نگهداری آنان وجود ندارد.
به گفته شاهدان یک دانش‌آموز در بیمارستان فاطمی بر اثر خونریزی داخلی جان خود را از دست داده است. همچنین نیروهای لباس شخصی، کادر درمان و والدین دانش‌آموزان را ترسانده که در صورت انتشار اخبار در رسانه‌ها، دیگر فرزندانشان را نخواهند دید.»

ابتدا نامی از دختری که ادعا می‌شد کشته شده مطرح نشده بود اما روز شنبه اطلاعیه ترحیم دختری به نام «اسرا پناهی» منتشر و ادعا شد در ماجرای دبیرستان شاهد جان خود را از دست داده است.

این خبر سبب عصبانیت افکار عمومی شد و در حالی که برای ظهر شنبه فراخوان تجمع اعتراضی در کشور داده شده بود، باعث تشدید مشارکت در تجمع‌ها شد و به ویژه اردبیل، شاهد ناآرام‌ترین روز خود در حوادث یک ماه اخیر بود.
کار به جایی رسید که علی دایی ستاره اردبیلی فوتبال هم تلویحا به تائید موضوع پرداخت و در اینستاگرام خود نوشت: «سکوت ناشی از اعمال فشار حاکمیت برابر اعتراضات و هتک حرمت به دانشجویان شریف… امروز منجر به تعرض به دانش‌آموزان بی‌گناه در مدارس و ضرب‌وشتم و ریختن خون یکی دیگر از دخترانم در زادگاهم گردیده. سکوتی که تاوان مرگ دارد.»

اما واقعیت چه بوده است؟

در این روایت چند ادعا مطرح شده است:

_ تعدادی از دانش‌آموزان دختر در روز چهارشنبه شعار اعتراضی داده‌اند.
_ به دانش‌آموزان حمله شده و تعدادی از آنها بازداشت شده‌اند.
_ یک دختر دانش‌آموز در این ماجرا کشته شده است.

در ادامه به بررسی روند انتشار اخبار و شایعات و درست و نادرستی آنها می‌پردازیم.

خبر چگونه منتشر شد؟

در کانال‌های تلگرامی فعال در حوادث اخیر مانند «وحیدآنلاین»، کانال «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران» منبع این خبر اعلام شد؛ این کانال که متعلق به یک گروه اپوزیسیون به شمار می‌رود، ساعت ۱۹:۵۳ جمعه ۲۲ مهر، اقدام به انتشار این ادعا کرد؛ با این حال بعد از چند ساعت، بخش مربوط به کشته شدن یک دختر را از خبر خود حذف کرد.

طبق بررسی «مصطفی مسجدی» روزنامه‌نگار، توئیت حساب کاربری منتسب به خانم «شیما کاتوزیان» بیوتی بلاگر و نویسنده کتاب پرفروش «منِ احمق» و ساکن در آمریکا، نخستین جایی است که در آن ادعا شده یک دانش‌آموز در اردبیل کشته شده است. زمان این توئیت، چهارشنبه ۲۰ مهر ساعت ۸:۱۶ شب بوده است.
 

آیا فوت دانش‌آموز دختر مدرسه شاهد اردبیل صحت دارد؟ | جدول ادعاهای درست و نادرست |  تلاش برای بردن دانش‌آموزان به راهپیمایی و بازداشت آنها صحت دارد؟


اما منبع دیگری که علت چنین خبری را «خونریزی داخلی» خوانده، «آرازنیوز» ارگان خبری تشکیلات مقاومت ملی آذربایجان (یک گروه جدایی‌طلب) است که ساعت ۴:۲۷ بعدازظهر روز جمعه خبر را در توئیتر منتشر کرده و زمان این توئیت، پیش از پست شورای فرهنگیان است.

آیا فوت دانش‌آموز دختر مدرسه شاهد اردبیل صحت دارد؟ | جدول ادعاهای درست و نادرست |  تلاش برای بردن دانش‌آموزان به راهپیمایی و بازداشت آنها صحت دارد؟


ماجرا چه بود؟

ماجرا، به تجمع روز چهارشنبه ۲۰ مهر در پیاده‌رو عالی‌قاپو برمی‌گردد؛ تجمعی که به گزارش رسانه‌ها، «در پی اقدامات هنجارشکنانه اغتشاشگران و معاندین و برای دفاع از مقام شامخ بانوان و زنان میهن اسلامی» «با حضور باشکوه صدها نفر از بانوان در پیاده‌راه عالی‌قاپو اردبیل برگزار شد.»
شرکت‌کنندگان در این تجمع شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه‌گر، جانم فدای رهبر و.. سر می‌دهند و مولودی‌خوانی و پخش سرود «سلام فرمانده» هم از دیگر بخش‌های این مراسم بوده است.

با این حال، برخی دانش‌آموزان در واکنش به فراخوان مدیران مدرسه، از حضور در این تجمع خودداری کرده و شماری از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در تجمع، شعارهایی همچون «زن، زندگی، آزادی» سر داده‌اند. در پی این اتفاق، اولیای دانش‌آموزان با حضور در مدارس و آموزش‌وپرورش به اقدام مسئولان این مدارس برای حضور فرزندانشان در این تجمع اعتراض کردند.

به گفته «سید حامد عاملی» استاندار اردبیل بعد از این شعارها، مجموعه نیروهای انتظامی که در محل حاضر بوده، دانش‌آموزان را به درون مدرسه شاهد هدایت می‌کند.

به گفته استاندار،«نیروهای امنیتی و انتظامی وارد مدرسه نشده‌اند» اما وقتی دانش‌آموزان وارد مدرسه می‌شوند، میان اولیای آنان که دنبال فرزندان خود آمده بودند و مدیران مدرسه در اعتراض به این که فرزندانشان را به مراسم برده‌اند، برخوردهایی ایجاد شد و حتی زدوخوردهایی هم صورت گرفت اما نیروهای انتظامی و امنیتی برخوردی با اولیا نداشتند.

به گفته استاندار،کلا دو مدرسه دانش آموزان‌شان به مراسم برده شده است.

کسی بازداشت شده؟

در حالی که برخی کانال‌ها از بازداشت ۷ یا ۱۰ دانش‌آموز خبر داده بودند، استاندار اردبیل درباره بازداشت دانش‌آموزان گفته است: «ما در اردبیل هیچ دانش‌آموزی نداریم که بازداشت شده باشد. در جریان اتفاقات روز چهارشنبه هم، همه دانش‌آموزان اول به مدارس و بعد به خانه‌هایشان رفتند.»

دختری به نام «اسرا پناهی»

«علی محبوبی‌پور» مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل جمعه‌شب  با تکذیب ادعای جان‌باختن یک دانش‌آموز دختر در اردبیل، تاکید می‌کند: در اردبیل تاکنون هیچ کشته و مجروحی نداشتیم و حتی دستگیری افراد هم در این شهر قابل توجه نبوده است.

تا آن زمان رسانه‌ها نامی از دختر کشته شده نبرده بودند اما روز شنبه ۲۳ مهر، نام یک دختر به نام اسرا پناهی مطرح و ادعا شد که او همان دانش‌آموز مدرسه شاهد اردبیل است که جان باخته. توئیتر زیر، نخستین منبعی که مدعی شده نام این دانش‌آموز «اسرا پناهی» است؛ وی در ساعت ۱۵:۴۲ روز شنبه آن را منتشر کرده است.

آیا فوت دانش‌آموز دختر مدرسه شاهد اردبیل صحت دارد؟ | جدول ادعاهای درست و نادرست |  تلاش برای بردن دانش‌آموزان به راهپیمایی و بازداشت آنها صحت دارد؟


در ادامه این تصویر از آگهی ترحیم این دختر در روز جمعه منتشر می‌شود:
 

آیا فوت دانش‌آموز دختر مدرسه شاهد اردبیل صحت دارد؟ | جدول ادعاهای درست و نادرست |  تلاش برای بردن دانش‌آموزان به راهپیمایی و بازداشت آنها صحت دارد؟

این آگهی در کانال ترحیم اردبیل (https://t.me/tarhimchannel) وجود دارد و احتمال اینکه منشا رسیدن به این نام، همین کانال باشد، وجود دارد.

عصر همان روز، عموی مرحوم پناهی با تکذیب شایعات منتشر شده، می‌گوید: اسرا دارای ناراحتی قلبی مادرزادی بود و بعد از یک ماه از درگذشت پدرش، ناراحتی قلبی‌اش تشدید شد؛ از منزل به بیمارستان فاطمی منتقل شد و متاسفانه تلاش‌های پزشکان بی‌نتیجه ماند و وی دارفانی را وداع گفت.

عموی اسرا هم تاکید کرد، برادرزاده‌اش اسرا، اصلا دانش‌آموز مدرسه شاهد نبوده؛ و دانش‌آموز دبیرستان سبلان بوده است. با بررسی کانال ترحیم اردبیل به نظر می‌رسد پدر اسرا پناهی، مرحوم احمد پناهی بوده که حدود یک ماه پیش درگذشته و هفتم او ۲۶ شهریور برگزار شده است.
 

آیا فوت دانش‌آموز دختر مدرسه شاهد اردبیل صحت دارد؟ | جدول ادعاهای درست و نادرست |  تلاش برای بردن دانش‌آموزان به راهپیمایی و بازداشت آنها صحت دارد؟

جمع‌بندی

با وجود آنکه در یک ماه اخیر اخبار ضدونقیض زیادی در رسانه‌های مختلف منتشر شده که صحت بسیاری از آنها به راحتی قابل بررسی نیست، از مجموعه داده‌های منتشره درباره فوت یک دختر در اردبیل، شواهد قابل اتکایی برای این ادعا ارائه نشده است. در چنین مواردی نیاز به اعلام هویت و مشخصات فرد متوفی است که هویت مورد اشاره در رسانه‌ها، ارتباطی با ماجرای دبیرستان شاهد ندارد.

فیلم‌هایی که از ماجرا منتشر شده، شعار دادن برخی دانش‌آموزان و اولیا مقابل مدرسه را نشان می‌دهد اما از درگیری فیلمی منتشر نشده است. همچنین فیلمی از حضور آمبولانس در مقابل مدرسه منتشر شده که به نوشته «سبلان ما» مربوط به زمانی است که بعد از مشاجره والدین برخی دانش‌آموزان با مدیران مدرسه شاهد اردبیل، یکی از دانش‌آموزان به دلیل فشار عصبی ناشی از این دعوا دچار ضعف شده و با آمبولانس به بیمارستان منتقل می‌شود و او اکنون در صحت کامل است.

با این حال روشن است که تلاش برای بردن دانش‌آموزان به راهپیمایی، شعار دادن برخی دانش‌آموزان در مسیر تجمع و همچنین تنش و زد و خورد بین اولیای دانش‌آموزان و مدیران مدرسه صحت دارد. از سوی دیگر برای بازداشت دانش‌آموزان نیز شواهدی وجود ندارد و علاوه بر تکذیب موضوع از سوی استاندار، نامی هم از سوی رسانه‌ها درباره بازداشت دانش‌آموزان منتشر نشده است.

آیا فوت دانش‌آموز دختر مدرسه شاهد اردبیل صحت دارد؟ | جدول ادعاهای درست و نادرست |  تلاش برای بردن دانش‌آموزان به راهپیمایی و بازداشت آنها صحت دارد؟

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • سید IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    26 11
    دکتر شریعتی: شایعه را دشمن می سازد، منافق پخش می کند و احمق باور! حتا اگر آن کس که باور کرده است روزگاری یکی از قهرمانان ورزشی مثلاً در رشته فوتبال بوده است!!
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      6 6
      برخورد با سلبریتی ها واقعا ضعیفه. جالبه که همون برخورد ضعیف ضبط پاسپورت هم با قاطعیت انجام نمیشه و بعد دو روز با سلام و صلوات و معذرت خواهی پاسپورت یک حامی اغتشاش طلبانی مثل علی دایی بهش تقدیم میشه.
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      11 6
      تو امریکا مجری دروغ گو 900 میلیون دلار جریمه شد. تو ایران علی دایی مرتبا دروغ میگه و کسی کاری باهاش نداره. این شائبه ترس از سلبریتی ها رو به ذهن متبادر میکنه.
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      0 0
      خدادورکنه این گروههای ضدانقلاب بیان حما مخوان برای قدرت وگرفتن زمین بیشترجدی کشته سازی کنن تاگروه رقیب رومتهم کنن
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 1
      علی دایی باید محاکمه بشود ضمنا باید از طرق قوه قضائیه بطور دقیق سئوال از کجا آورده ای و الان از کجا می آوری ؟ از او پرسیده و وضعیت او بررسی و در اختیار ملت قرار گیرد . باید اموال سلبریتی ها مورد بررسی کامل قرار گیرد. زیرا مشکوک است
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 1
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا به چه علتی همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند به غیر از اینترنت؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ آش همین و کاسه همین است.
    • اغتشاش مریکا IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      احتراماً اینها همش کذب محضه
  • US ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    6 3
    انسان نرمال و صاحب تفکر وقتی از کسی دروغ می شنوه بدبین می شه دفعه دوم سوم دروغ ببینه یا رابطشو با اون طرف قطع یا کم می کنه و دیگه حداقل روی آن فرد حساب باز نمی کنه این خیلی عجیبه که یکسری می بینند ایران اینترنشنال , بی بی سی , من و تو و ... چقدر دروغ هاشون درآمده چقدر سوتی دادن باز هم می شینن پای دروغ های این ها و باز هم باور می کنند و باز هم روی حرف های این ها حساب می کنند و باز هم برای nنفر درجا فروارد و شیر می کنند !!!!! این خیلی عجیبه درواقع باید به نرمال بودن یکسری شک کرد مگر می شه ببینی یک رسانه چند بار دروغش درآمده باز هم اخبارشو باور کنی ؟؟؟
    • DE ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      3 1
      يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید. سوره حجرات آیه 6
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 1
    چی بگم
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    11 5
    خوب خاطر داریم این آقای علی دایی در زمان بازیکن در تیم ملی باند تشکیل داده بود و خیلی از استعدادهای وقت بخاطر خودخواهی و رکورد شکنی خود اجازه نداد تا به تیم ملی دعوت بشوند تکل معروف ایمان مبعلی و جمله علی دایی و عدم دعوت فرهاد مجیدی ، علی موسوی و .... نمونه ای از این دیکتاتوری هایش بود و اما در دوران مربیگری هم چنان عصبی و ناهنجار پیش رفتند که تمام داوران و مربیان تیم حریف از او شاکی بوده تا کار بجایی کشیده شد که هیچ باشگاهی حاضر نمی شد تا آقای همیشه معترض را بعنوان سرمربی در کنار تیمش داشته باشد. دوران شخصی او زیاد به ما مرتبط نیست اما به استوری آخر دخترش دنیز پسنده می کنیم. القصه علی دایی در هیچ ادواری بین مردم محبوبیت نداشتند.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    10 4
    فقط هم دختر ممیبره جالب قشنگ معلوم برنامه ریزی شداست
    • محمدهادی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      2 1
      پسر و مرد هم احتمالا تو یه همچین شرایطی داره جونشو از دست میده تو جبهه هر دو طرف اما چیزیکه تابلوعه پر رنگ کردن فوت دخترهاست تو این جریان اینه که ملومه داره روش تمرکز میشه مرگ دختران! چون اصلن مهره ی کلیدی تو این جریان اخیر دخترها و بانوان بودن
    • DE ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      11:42 آدم !
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 7
    یعنی اگر جلوی نیروهای انقلابی رو بگیریم و اساسا بهشون بگیم عموجون کلا شما هیچ کاری نکنین، خیلی بهتره. یعنی گل به خودی‌های خودمون خیلی دردش بیشتره
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    10 3
    دایی عرضه و غیرت داره بره دخترش که به سن تکلیف رسیده و عکس های مبتذل میذاره رو جمع کنه.
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 1
      مشکل اینه که معمولا این هایی که میان اعتراض و اغتشاش می کنند تو خانواده هاشون مشکل بی عفتی و بی غیرتی وجود داره.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    3 1
    خوب قضیه رو موشکافی کرده بود.. اینکه اشاره کرد درگیری بوده و کامل ماجرا رو شرح داد و مثل برخی کلا صورت مسئله رو پاک نکرد خوبه. این باعث میشه سو استفاده و سناریو سازی ضد انقلاب نا کام بمونه
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    4 0
    ضد انقلاب چند واقعیت بی ربط رو به هم زبط میده تا شما وقتی پیگیری ناقص میکنید داستانش رو باور کنید. در این ماجرا این چند واقعیت بی ربط چیا هست !- تجمع دانش آموزان و سر دادن شعار های اعتراضی در راهپیمایی توسط برخی از اونها 2- مرگ دختری به نام اسرا پناهی 3- درگیری در مدرسه شاهد بین والدین و مسئولان مدرسه. هیچ کدم از اینها هم به هم ربطی نداره یا به پلیس ربطی نداره ولی وقتی پیگیری میکنی هر کدومش به صورت مجزا واقعیت داره. ضد انقلاب سناریوش رو اینجور مینویسه
  • آرش IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 1
    بی کفایتی مدیر کل آموزش و پرورش و عوامل اجرایی آن اداره کل که بدون اطلاع خانواده شاگردان و به زور آنان را به راهپیمایی بردند و این اتفاق ناگوار رخ داد و به عبارتی ساده گل به خودی بود. به جای مدیران و معاونین این مدارس باید عوامل و مدیر کل آموزش و پرورش مورد بازخواست قرار گیرند .
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      2 0
      امارفسادوخودکشی وبیحرمتی وضربه خوردن ازرسانه های لیبرال رانشان بدهند که بالاترین سرانه ی ودکشی وفسادومخدریسم وتیراندازی خیابانی راداردورسان ههای فاسدشان ضدهمه ی اصول خبرگذاری دردروغ وشایعه وتهییج برای تخریب وفحاشی همکاری میکند وراه توبه واصلاح وحدمجازات توسط حکومت خدایی ایران اسلامی محق میشودولاغیر
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    4 1
    برام سوال بود که اسم این فوت شده ها رو از کجا میارن برای شایعاتشون. تو این گزارش اشاره جالبی شد. کانال های ترحیم و...
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    کار حکومت شب و روز شده تکذیب که هیچکس باور نمیکند
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    آقای علی دایی قهرمان پوشالی بت پرستان فوتبال !!!!! اینقدر از مردن دختر مردم شاد نشو ولاشخوربازی برای گرین کارتت درنیاور....تو خودت دختر داری نفرین دروغ ها و جنایاتی که منشا آن بودی دامن خودت را خواهد گرفت ببین که با شیطان راه رفتن حاصلی جز نابودی وجهنم ندارد ازتو پولدارتر قارون بود هیچ غلطی نتوانست بکند
  • DE ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    اصلا چنین دختری وجود خارجی نداشته !
  • IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    مشرق عجيبه ، زبونت اين روزها خيلى نرم شده
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    ظاهرا علی دایی همچنان سر موضع خود پافشاری داره...
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    یاشاسین اردبیل یاشاسین علی دایی
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    بابا پنج شنبه مدرسه تعطیله
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    صداوسیما....فیلم همه چیراداره
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    وقتی اسطوره فوتبال که تمام مردم ودنیا،میگوید دختر شهرم را کشتید-غیرممکنه دروغ باشه-حتی اگر خود مرحوم از قبر بیاد بگه
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    قطعا وبدون یکهزار درصد شک اسوره فوتبال راست میگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس