کد خبر 1427501
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
علی دایی

علی دایی دچار نافهمی و اشتباه بزرگ دیگری شد که یک فاجعه تمام‌عیار شناختی و قابل توجه جامعه‌شناسان و فیلسوفان است

به گزارش مشرق، علی دایی دچار نافهمی و اشتباه بزرگ دیگری شد که یک فاجعه تمام‌عیار شناختی و قابل توجه جامعه‌شناسان و فیلسوفان است. این نوشته ضمن تحلیل ایراد منطقی و شناختی این فوتبالیست و ارائه گزارش دقیق ماجرای اردبیل، روی سخنش نه با علی دایی که با همه مشاهیر و همه مردم و بلکه با آنانی است که باید یک قهرمان ملی را از این گرداب معرفتی نجات می‌دادند و او را مانند قهرمانان و مشاهیر کشورهای دیگر در خدمت منافع ملی می‌آوردند، اما با بی‌تدبیری سیستماتیکی که در این حوزه‌ها داریم، فردی مثل دایی به‌جای آنچه می‌توانست باشد، تبدیل به یک بازیگر اینستاگرام با اشتباهات پیاپی و ضدملی شده است. حیف است آقای دایی که خودش قبلاً گفته است حضرت آیت‌الله بهجت به او توصیه کرده در فضای مجازی نباشد و او نیز بعد از این نصیحت آن را آویزه گوش کرده است، حالا آن را فراموش کند و بد هم فراموش کند. هیچ‌کس نمی‌تواند به اندازه خود دایی در حفظ محبوبیتی که بین نوجوانان دارد، کوشا باشد و چقدر جای تأسف که عکس این عمل می‌کند.

علی دایی از ابتدای اغتشاشات اخیر چند فرسته اینستاگرامی داشت که دوتای اخیر درباره حادثه اردبیل بود و او در فرسته دوم می‌گوید: «در پاسخ به اخبار منتصب به اینجانب (منظور آقای دایی «منتسب» است) باید بگویم اطلاعات من از زادگاهم اردبیل کامل است و اگر به صحت مسئله‌ای نرسم، هیچ‌گاه اظهارنظر نمی‌کنم». اما او هیچ نشانه یا شاهد یا سندی که بتوان از روی آن فهمید که چگونه اطلاع ایشان کامل است، ارائه نمی‌دهد و با سکوت در برابر دعوت امام‌جمعه اردبیل و انجمن‌های دانشجویی این استان که از دایی خواسته‌اند باهم به خانه آن دختر بروند، یکی از نمایندگان مجلس را در موضوعی بی‌ربط خطاب قرار می‌دهد و سپس بین سه فرضیه خودکشی آن دختر، مرگ بر اثر بیماری قلبی و کشته‌شدن به دست نیروهای انتظامی، می‌گوید بیماری قلبی را که عموی آن دختر گفته، قبول ندارم (چرا؟ توضیحی نمی‌دهد)، و، چون همین حرف عمو با خودکشی او در تناقض است، پس هر دو غلط است و همان کشته‌شدن به دست پلیس، درست است! یعنی هم حرف عموی دختر را قبول ندارد و هم از آن برای پذیرش یک تناقض و عبور از هردو استفاده می‌کند!

اما اصل ماجرا چیست؟ از اول داستان اردبیل که انتخاب آن با برنامه‌ریزی جدایی‌طلبان بود، مرگ دو دختر دبیرستانی را که با فاصله زمانی چند ماهه اتفاق افتاده بود، یکی کردند و برای هردو یک هویت واحد تراشیدند و زمان مرگ را هم اندکی تغییر دادند و آن را با حادثه‌ای در دبیرستان شاهد اردبیل تلفیق کردند تا تبدیل به یک ماجرای به‌زعم خودشان اثرگذار شود. اما دختر اول یعنی آیتک رضایی در خردادماه امسال از دنیا رفته است. هرچند بازگویی ماجرای آن تلخ است،، اما برای تبیین ماجرا یادآور می‌شویم همان‌طور که هم در روزنامه‌های آن زمان و هم از زبان مادر آیتک نقل شده، او که دانش‌آموزی درس‌خوان و مستعد در ورزش و شطرنج بوده بعد از سوءتدبیر مدرسه که معلمش او را ظاهراً با اتهام تقلب در امتحان، بازخواست می‌کند و برای همین موضوع، پدر او را به مدرسه احضار می‌کنند، نتوانسته این تحقیر معلمان و مدرسه را تحمل کند و بعد از مراجعه به خانه به پشت‌بام می‌رود و خود را به پایین می‌اندازد. این ماجرا در خردادماه ۱۴۰۱ بوده، اما تا چند روز به ماجرای اخیر چسبانده شد! با مشخص‌شدن قضیه آیتک، شایعه سازان، دیگر از او نقلی نکردند و با حذف او از ماجرا مدعی شدند دختر دومی هست به نام اسرا پناهی که به‌دست پلیس به قتل رسیده است، آن‌هم در مدرسه و در روز پنج‌شنبه (که مدارس تعطیل است). عموی اسرا بعداً اعلام می‌کند که برادرزاده‌اش بیماری قلبی داشته و، چون روایت عمو با روایت اصلی که دلیل مرگ او را هم خودکشی اعلام می‌کند، در تناقض بوده، فرصتی فراهم می‌شود تا دوباره سطحی‌باوران روی آن مانور بدهند.

اما در این زمان مطلعان و از جمله آیت‌الله عاملی امام‌جمعه اردبیل یادآور می‌شود که مرگ این دختر قبل از ماجرای مدرسه شاهد و بی‌ارتباط با آن بوده است، زیرا اصلاً اسرا دانش‌آموز دبیرستان سبلان بوده نه دبیرستان شاهد و امسال نیز ثبت‌نام نکرده بوده است و، چون پدر اسرا در قید حیات نیست و خانواده نمی‌خواهند دلیل مرگ پدر و ماجراهای آن عمومی شود، هر کس (از جمله آقای دایی) می‌خواهد اصل ماجرا را بداند، به خانه آن مرحومه و پیش مادر و عمویش برود؛ و اگر خانواده روایت دیگری (بیماری قلبی) دارند یا نمی‌خواهند این موضوع رسانه‌ای شود، نباید با آبروی آنان بازی شود. چنانکه عموی اسرا نیز از اینکه ماجرای شخصی خانواده آنان دستاویز آشوبگران شد، ابراز ناراحتی کرده است و البته به‌رغم خواست خانواده اسرا، دلایل مرگ پدر و مرگ اسرا در برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد که ما همچنان از ذکر آن خودداری می‌کنیم. حالا چرا آقای دایی و دیگران این پیشنهاد را نمی‌پذیرند و اینستاگرام‌بازی را ادامه می‌دهند، امری عجیب است. اما ماجرای مدرسه شاهد چه بود؟ در این ماجرا باز با سوءتدبیر مدیران مدرسه، بچه‌ها بدون اجازه والدین به یک مراسم شهری برده می‌شوند.

این موضوع، اعتراض والدین و بچه‌های مدرسه را به دنبال دارد. باز با یک سوءتدبیر، پلیس به دعوت مدیران مدرسه به آنجا می‌رود. با توجه به برخورد مدیر و معاون مدرسه و همچنین اعتراضات خانواده‌ها پس از بازگشت دانش آموزان از مراسم شهری، شش دانش آموز دچار افت فشار خون و سرگیجه می‌شوند که برای پیشگیری از هر حادثه‌ای با آمبولانس، دانش آموزانی که شرایط نامساعدی داشتند به بیمارستان برده می‌شوند. پس از گذشت حدود دو ساعت رسیدگی درمانی، همه مرخص می‌شوند و تنها یک دانش آموز که احتمال تشنج او بالا بود در بیمارستان بستری می‌شود که او نیز به نام آناهیتا خجسته پایه دوازدهم هنرستان پس از ثبات جسمانی و با تشخیص پزشک همان شب مرخص می‌شود. در این ماجرا نه آیتک رضایی که پنج‌ماه پیش از دنیا رفت و نه اسرا پناهی که دانش‌آموز دبیرستان سبلان بوده و امسال ثبت‌نام نکرده بوده و چند روز قبل از دنیا رفته است، حضور نداشتند. این کل ماجراست که با حضور همه شاهدان و مدعیان در خانه رضایی و پناهی و در مدرسه شاهد، قابل پیگیری و راستی‌آزمایی است. اما روایت آقای دایی این است که اسرا دانش‌آموز مدرسه شاهد بوده و پلیس رفته و او را کشته است!

اکنون ما نگران حیثیت ورزشی و اسطورگی آقای دایی هستیم که درس‌خوانده دانشگاه شریف است و پیش‌پای عارف بالله آقای بهجت زانو زده و حرف او را آویزه گوش می‌کرده و بچه‌های نوجوان او را دوست دارند و همه ما می‌خواهیم او قهرمان و اسطوره بماند، اما قطعاً موساد و سعودی و انگلیس خبیث چنین آرزویی برای آقای دایی ندارند. پس از ادعاهای آقای دایی برخی از قوه قضائیه خواسته‌اند مثل آلمان (که دایی آنجا بوده و بازی کرده) یا امریکا یا هرجای دیگری او را احضار و در یک دادگاه عادل علنی به ادعای او رسیدگی و در صورت محکوم‌شدن جریمه مالی سنگین در حد بستن شرکت‌ها و دارایی‌ها کند. برخی نیز خواستار ضبط همه اموال او شده‌اند. اخطار می‌دهیم که هیچ چیز نباید امنیت سرمایه و مالکیت را خدشه‌دار کند، اما اگر آقای دایی خود را آن‌قدر بزرگ می‌داند (که هست) که گمان می‌کند لازم است و ضرورت دارد درباره یک ماجرا به میدان بیاید و چیزی منتشر کند و آن را اثرگذار در حد ملی و جهانی می‌داند، باید بپذیرد که اگر نتوانست به خانه آن دختر ادعایی برود و مرگ او را به دست پلیس در دادگاه ثابت کند، جریمه دادگاه نیز باید در خور شأن و اقدام تخریبی او باشد. این انصاف را آقای دایی دارد که بپذیرد جریمه مالی کذب ادعای او نباید به اندازه یک آدم گمنام یا یک بازیکن زمین‌های خاکی باشد.

او باید توجه کند وقتی بی‌بی‌سی فارسی به‌رغم اسناد موجود که اسرا اصلاً دانش‌آموز دبیرستان شاهد نبود، همچنان پشت او ایستاده، باید خبری باشد! بی‌بی‌سی فرسته اینستاگرامی وحید هاشمیان را در حمایت از دایی منتشر می‌کند: «علی دایی مردی که هم در داخل مستطیل سبز شجاع و بی‌باک بود و با تمام وجود برای نام ایران تا سرحد جان تلاش می‌کرد و هم سال‌هاست که برای کمک به مردم نیازمند بی‌وقفه تلاش می‌کند و همدرد مردمش است. مردم خود آگاه و بهترین قاضی هستند.» آقای هاشمیان! شما هم مثل دایی! همین نوشته شما دلیلی علیه شماست! شما همه عمرتان در زمین فوتبال بوده‌اید یا در کارهای تجاری خودتان و از نوشتن یک متن بدون ایرادات منطقی عاجزید؛ و حاضر نیستید دو خط مطلب درباره واقعیت بخوانید! در همان زمین چمن بمانید و زیر توپ حقیقت شوت نکنید. آن عارف واصل این روزهای شما را می‌دید که پرهیز از حضور در فضای مجازی می‌کرد!

یک چهره فرهنگی و ورزشی اگر متعلق به حزب یا کمپانی یا یک باشگاه بزرگ است که باید قواعد آن حزب یا باشگاه و نهاد و کمپانی را رعایت کند و در این صورت حکومت نیز طرف حسابش همان حزب و کمپانی بزرگ است، یا اینکه مشاهیر ورزشی می‌خواهند تکرو و بازیگر فضای مجازی باشند، که در این صورت باید با وکیل شخصی و شخصاً در دادگاه حاضر و از ادعاهای خود دفاع کنند.

آقای دایی! تو می‌توانی موجه و قابل اتکا و تضمین‌شده بمانی، شاید برای انتشار این مطالب تحت فشار بودی. اکنون به کودکان در مدارس دنیا می‌آموزند که باید «قدرت نه گفتن» داشته باشند. این قدرت را در خود تقویت کن و موجه و اسطوره بمان. تو آقای گلی، خودت را پرپر نکن! صحنه‌گردانان این آشوب ضد ملی و تجزیه‌طلبانه خیرخواه تو و دیگر مشاهیر ورزشی نیستند. حد تو بالاتر از امثال علی کریمی درس‌نخوانده و مهرداد پولادی ولگرد است. حد خود را بدان که مولاعلی فرمود «هرکس حد خود را نشناسد، هلاک گردد».

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 10
  • 1 IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    75 25
    چرا وبه چه دلیل همه آنها که کشته می شوند
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      32 16
      اقای علی دایی مصرانه در پازل دشمن حرکت میکنی ،حیف!!
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      41 39
      دقیقا سوال ما هم از شما همینه. چطور به صورت هدفمند چند دختر نوجوان از قومیت های مختلف علم میشوند و درست در خلاف جهت امنیت کشور ایران کشته سازی میشوند؟ واقعا خودتان نمیفهمید که در سناریو اپوزوسیون و دشمنان قرار دارید؟
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      21 7
      همیشه فکر میکردیم افراد مشهور بیشتر میدانند اما سماجت و لجاجت ایشان را در بعضی مسائل که میبینیم میفهمیم که اشتباه فکر میکردیم ای کاش اشخاصی مثل علی دایی اسیر توهمات شبهات و شایعات فضای مجازی و رسانه ای دشمن لجوج نمیشدند
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      16 7
      کاسه داغ تر از اش - شخصی بزرگی قبل از فوت به اقوام و خویشان سفارش میکند از البسه مشکی در فوت من استفاده نکنید چند روز بعد بعد که فوت میکند هیچکس از اقوام و اشنایان سیاه نمی پوشد جز بقال سرکوچه ،به بقال میگویند خود مرحوم سفارش و وصیت کرده که برای فوت ایشان مشکی نپوشیم تو چرا مشکی پوشیدی بقال که جواب منطقی ندارد بدهد میگوید "مرحوم غلت کرده" من برای فوت ایشان تا سر سال مشکی خواهم پوشیدبه این ادمها میگویند کاسه داغ تر از اش .. حالا در کشور ما بعضی از سلبریتی ها هر کدام برای خود کاسه داغ تر از اش میباشند صدحیف که به اسم کنار مردم بودند از پشت به مردم خود خنجر میزنند ادامه نا ارامی و اشوب ها دودش مستقیما در چشم مردم کوچه بازار خواهد رفت .
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      17 5
      همه اغتشاشات و اشوب ها از یک دروغ بزرگ در مورد فوت خانم مهسا امینی شروع گردید اقای علی دایی دود این اغتشاشات و اشوب ها فقط در چشم مردم بزرگ ایران میرود ای کاش این مهم را میفهمیدید.
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      9 3
      «هرکس حد خود را نشناسد، هلاک گردد»
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      1 3
      چی میگی چرا و به چه دلیل. این همه هر روز آدم میمیره چه ربطی داره
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    24 9
    آقای گل؛ بد جور گل بخودی زدی تنها راه نجاتت از این اشتباه عذرخواهی از پیشگاه ملت بزرگ ایرانه. شهامت الناز رکابی را داشته باش و اشتباهتو بپذیر یا هم چون سلبریتی بیسواد معروف برو دامن اجنبی و گورتو گم کن
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      25 5
      یک پاس گل برای همه دشمنان مردم ایران...
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      8 4
      او هم به زودی عنوان آقای گلی را از دست خواهد داد
  • سید IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    21 4
    دکتر شریعتی: شایعه را دشمن می سازد، منافق پخش می کند و احمق باور! البته بین کسانی که شایعه را باور می کنند تفاوتی نمی کند که شهرت داشته باشند یا نداشته باشند! به هرحال در گروه سوم دسته بندی شده اند حتا اگر در گذشته ورزشکار معروفی بوده اند یا اینک از متمولین جامعه باشند!
  • حسین IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    11 21
    کاش ایشان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کرد.
    • اصغر IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      19 9
      رقیب جدید آرای باطله.خخخخ
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      2 1
      آره کشور می شد اوکراین جنگ زده و دایی هم زلنسکی
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    27 60
    بی خبال بابا آقای گل کجا بود. شما آقای گلش کردید .... آقای گل به تیم ملی جزیره مالدیو که امروز فردا میره زیر آب . اشتباه ما بزرگ کردن این ها بود .
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      8 1
      👏👏👏👏👏👏👏👏
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      20 5
      و دادن لقب های عجیب شهریار و سلطان و جادوگر و... اصلا اینا رو تو شبکه های مجازی با پروپاگاندا گنده کردن برای همچین روزهایی
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      4 2
      برو ببين رونالدو به کجاها 5 تا 5تا گل زده که اين حرف ميزني سن مارينو تيم 185 جهان
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      6 2
      زنده باد کریس دونالدو ی آزاده که روی این مرد را کم کرد
  • نام آشنا IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    22 18
    وقتی جناب علی دائی با اون کارت سبز و گردن بند 80 میلیونی دیگر نمیخواهد آن علی دائی که با زبان روزه برای تیم ملی بازی میکرد باشد چرا اصرار دارید او را به گذشته برگردانید؟ علی دائی فعلی 52 سال دارد خودش ترجیح میدهد که اون علی دائی قبلی نباشد! این دائی فعلی فکر میکند که اگر دوباره یک مرضی بدتر از کرونا همه گیر شد بتواند برود آمریکا وطنی که انتخاب کرده و واکسن بزند و زود برگردد به وطن قبلی اش ایران !
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    84 30
    از نظر شما چون حرف حق رو زده نافهمه؟! اگه ماله کشی میکرد فهیم بود. علی دایی با این چیزا خراب نمیشه با اب دهن سگ دریا نجس نمیشه
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      17 16
      ببین عزیز. او "انتقاد" نکرده یک "ادعا" کرده که باید اثبات بشه. اگر تونست اثبات کنه که هیچ ماهم حمایتش میکنیم دمشم گرم. ولی اگر نتونست باید بیاد از همه مردم عذر خواهی کنه. چیز پیچیده ای نیست. بیاد ثابت کنه و در کمیته حقیقت یاب شرکت کنه.
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      12 4
      یکم خجالت لطفا ادب مرد به از هنر اوست
    • بشیر IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      3 0
      کاش کمی تفکر و تعقل بود.
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      6 2
      الان اینجا کی سگه و کی دریا؟!!! علی دائی در مورد چیزی که اطلاعات نداره ادعا کرده و این ادعای ایشون عواقب داشته برای مردم اردبیل(اغتشاش و خسارت) حالا ایشون باید بیاد و ادعای خودش رو اثبات کنه بر اساس همون بقول خودش مدارکی که بهش استناد کرده میتونست این مدارک رو ضمیمه ادعاهاش بکنه که همه مردم ببینن اونوقت ماهم حمایت میکردیم نه اینکه صرف اینکه ایران اینترنشنال و بی بی سی گفتن اینم بگه بله حرف شما درست با اب دهن سگ دریا نجس نمیشه با ادعاهای واهی ایشون و امثال شما اتفاقی نمیوفته کسانی که مال حرام در شکمهاشون انباشت شده نه صدای حق رو میشنون و حرف حق میپذیرن و میشنون اینها دقیقا انسانهایی هستن که وقتی امام حسین (ع) شروع کرد به صحبت کردن و موعظه کردن شروع به هلهله کردن امثال شما نمیخواهید حرف حق رو بشنوید و بپذیرید دنبال حقیقت نیستین چون که شما هم..................
    • وطنم IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      8 2
      جالبه خانواده ی مرحومه میگن دخترمون کشته نشده جناب دایی میگن خانواده نمیدونه من میدونم! چقدر اصرار به نادانی میکنید؟
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      خارج از ادب
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    11 5
    کمال وارزش انسان به علم واخلاق است چقدر حقیر ومستضعف هستند که اسطوره وقهرمانشان دلقک یا کسی است که خوب شوت میزنه تفاوت انسان با حیوان چیست خر که خوب لگد خرگوش که خوب میجهد انیکی که خوب می دود لاقل هوش وعلم معیار باشد اگر چه ما فضیلت را دراخلاق میدانیم تختی بخاطر کشتی اسطوره نیست بخاطر پهلوانی جوانمردی انسان دوستی مردانگی اسطوره است نباید کسی را چون امزش فیزیکی خوب دید اسطوره نامی انسان که حیوان نیست اگر چنان بود حیوانات درخیلی موارد از ما پیشترند
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    13 8
    بسیار عالی بود.وانتظار اینست علی دایی قدری تامل کند وبفهمد که دشمنان این مرزوبوم قصد نابودی این اسطوره ورزشی را دارند.
    • سید IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      7 2
      دکتر شریعتی: شایعه را دشمن می سازد، منافق پخش می کند و احمق باور! البته بین کسانی که شایعه را باور می کنند تفاوتی نمی کند که شهرت داشته باشند یا نداشته باشند! به هرحال در گروه سوم دسته بندی شده اند حتا اگر در گذشته ورزشکار معروفی بوده اند یا اینک از متمولین جامعه باشند!
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      5 2
      تو هم نفهمی
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    9 6
    پیشنهاد میکنم رفتار این آقا رو در زمان بازی و مربی گری مخصوصا در کنفرانس های خبری و با دیگر اهالی فوتبال و اهالی رسانه باز نشر بشه تا بتی که در فضای مجازی از این اقا برای نسل جدید ساخته شده فرو بریزه. در یک کلام. مغرور خودپسند متکبر و متعصب در برابر حق و حقیقت. به قول مایلی کهن : آقا قلدره آقا پولداره!
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    8 6
    علی دایی به غیر از اقای گلی یه افتخار دیگه هم در کارنامه داره. نزدیک ترین تماشا چی بازی ایران مکزیک و ایران پرتغال در جام جهانی 2006. یادمه همیشه روحیه زو ماب داشت با اینکه دیگه اخرای بازیش بود ولی به زور خودش رو تو ترکیب جا کرد و در زمین راه میرفت. اون سالها معروف شد به نزدیک ترین تماشاچی بازی های ایران در جام جهانی
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    9 8
    علی کرم دایی یک دیکتاتور و شعبان بی مخ جدید است فقط جون صدها میلیارد پول باد آورده در حساب بانکی دارد خیال می کند کسی شده است !
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    8 7
    علی دایی بالای 50 گل ملیش رو به گوام و مالدیو و لائوس و... زد آمارش رد میشه ولی خودمون رو که نیمتونیم گول بزنیم که!
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    5 6
    خدا علی دایی را پر پر تواهد کرد انشالله
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      6 3
      دیر و زود داره سوخت و سوز نداره
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    11 13
    ميبينم که بدجور از حرفاش سوختين
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      12 5
      دروغ شعله ای به پا خواهد کرد که تنها خود دروغگو را خواهد سوزاند
  • بینام IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    4 4
    از عده ای که وجدان خود خاموش کردند توقع اظهار نظر از روی حق و تحقیق نداشته باشید. راستی این جماعت روزی دختر کرد روز دیگر دختر ترک و روز دیگر دختر بلوچ علم کردند .نمیدونم کی نوبت دختر عرب می‌رسد یا لر برانداز ها و سلبریتی ها خیلی استان های بوشهر و هرمزگان و خراسان ها و سمنان و چند استان دیگر برایشان جذابیت خاصی ندارد میدونید چرا چون این استان تفکرات قومی و تجزیه یی ندارند
  • محموداعرابی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    10 6
    یادمه علی دایی تو یه مصاحبه گفته بود هرچی دارم از حضرت زهرا دارم وبغض وگریه میکرد الان با دشمنان حضرت زهرا همسو و همراه شده خداهمه مارو هدایت وعاقبت بخیرکنه
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    10 6
    بی وطن ها رو بزک نکنید. چه اصراری دارین به لگد خوردن از سلبریتی ها! بس نیست؟ جرات محاکمه و پاسخگو کردن روحانی و امثالهم رو نداشتین از نوچه هاش هم می ترسین؟
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    6 3
    در فرهنگ ایرانی ما در کنار قهرمانی یک واژه زیبا و مفهومی تر داریم به نام "پهلوانی" شروط پهلوانی و جوانمردی از منظر پهلوانان قدیمی نقل شده.ایمان - گذشت-مردم داری- پاکدامنی-غیرت-وفای به عهد- صداقت. من هیچ کدوم از این شروط رو در هیچ یک از این اقایان نمیبینم. عجب و غرور و ریا و...از تمام رفتارهاشون بیرون میزنه همیشه پهلوانان در خاطر مردم ایران عزیز و ماندگار هستند نه قهرمانان. شاید بعضی وقت ها کارهای خیر انجام بدن ولی اینها دلیل بر الگو بودن نیست. جوانان ما باید بدونن کسانی رو فقط به خاطر موفقیت های هنری و ورزشی الگو و بزرگ نکنن. احلاق همیشه مهمترینه
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 1
    از این فرصت استفاده کنید!!!
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    4 6
    طرف اینقدر بی سواده که فرق منتسب و منتصب رو نمیدونه و آقای گل به لائوس و مالدیوه بعد قهرمان ملیش کردید؟!
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    8 4
    باز هم فارغ التحصیل داشگاه شریف.... آن از مریم رجوی تروریست و این هم از علی دایی احمق و آن هم از دانشجویانی که در این داشگاه شعارهای جنسی و مثبت24دادند
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 1
      و شهید دکتر چمران
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    5 5
    باباجان این اقا رسما و علنا در تیم اسراییل و آمریکا وارد شده و به امنیت ملی و امنیت جان و ناموس مردم توپ میزند و زده و جنایت کرده ....بعد شماها دنبال توجیه و دلجویی از این موجود حقیر و مغرور هستید؟؟؟؟
  • احمد IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    10 1
    مقصر این سو استفاده ها شما خبرگذاریها و صدا و سیما هست که یه داستان رو نمیتونید درست بیان کنید و باعث این همه سو استفاده میشید اونها از خلا خبرگزاریها استفاده میکنن
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    7 2
    کدام آقای گل؟ گل زدن به مالدیو و کامبوج افتخار داره؟ سال ها با زور تک مهاجم تیم ملی بودن افتخار داره؟ شاید بچه های ما ندیده باشن ولی ما خوب یادمونه زمان کاپیتانی ایشان بر تیم ملی کسی حتی جرئت تعویض ایشان را هم نداشت
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    2 3
    خوب نگاه کنیدحرف علی دایی ازحرف استاندارووزیران ورییس جمهوراین مملکت و...بیشتر تیتر میشود
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      3 3
      بله. حاشیه طلبی و مجاز زدگی ویژگی مهم این روزها در فضای رسانه ای ایرانه
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    3 2
    امان از غرور. چه ادم هایی که با رسیدن به جایگاهی غرور زمینشان نزد..کاش این ژست توهمی مصلح اجتماعی بودن رو کنار میزاشتن. چون ادم هایی که سرشار از ضعف ها و عقده های شخصیتی و تعصبات فکری هستند صلاحیت این کار رو ندارن.
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    6 1
    بله اقای وحید هاشمیان برادر شهید خلبان اصغر هاشمیان مردم بهترین قاضی هستند و شما رو و رفتار های این روزهاتون رو قضاوت خواهند کرد. کما اینکه با بی محلی به توهم انقلاب سلبریتی ها و فراخوان هایشان سطح فکری و تحلیلی و وطن دوستیتان را به قضاوت نشسته اند
  • محمدایوب IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    7 7
    آقایان قوه قضاییه تورا به مقدسات به خون شهدا اینقدر مسامحه نکنید ما برای این انقلاب ووطن وکشورمان خون دادیم بیش از 300هزار شهید امثال شهید باکری که آق دایی یک تار موی آنها نمی شود دایی دنبال توپ دوید در یک مستطیل سبز برایش سوت و کف زدند کلی پول گرفت وزندگی مرفه اما امثال شهید باکری در بیابانها وکوه ها به دنبال دشمن وبرایش خمپاره و گلوله وموشک زدند البته به جای پول اجر شهادت دادند که هرکسی لایق آن نیست پس التماس نکنید با هر کسی مانند خود او باید برخورد کرد ایشان ادعایی دارد وبر آن اصرار میکند او را احضار به دادسرا مانند هر شخص تا ثابت کند مگر نمی گویید همه در برابر قانون یکسان هستند بسم الله اگر او در دنبال توپ دویدن غیرت داشت ماهم دردویدن دنبال دشمن غیرت داریم حالا هرکه میخواهد باشد آق دایی روزی در زمین ما بازی میکرد جایش روی چشم ما بود حالا که دوست واصرار دارد درزمین دشمن بازی کند باید به مانند خودش بود
  • علی IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    8 4
    متاسفانه به علت عدم برخورد قاطع مراجع قضایی با این جور افراد اینها پایشان را از گلیم خود دازتر کرده اند. ما خواستار برخورد قاطع با این سلبریتیهای نادان هستیم. اینها با پول و تشویقات مردم ادم شده اند ولی با نادانیشان ریشه به تیشه ملت می زنند
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    8 4
    یکی از چیز های نچسبی که این روزها اتفاق میفته حمایت های صنفی و قبیله ای بدون توجه به حقیقت هست. حمایت کریم باقری از علی کریمی حمایت هاشمیان از دایی! اصلا ما نمیخوایم ویژگی های شخصیتی دایی وامثالهم رو برامون فهرست کنید و اینکه قبلا چه کارهایی کردند. الان صحبت ما سر یک موضع خاص هست. نحوه مرگ اسرا پناهی و ادعای علی دایی درباره اون. باید مشخص بشه
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    8 1
    آقای علی دایی ما اتفاقا میخوایم حقیقت روشن بشه شما اگر دلایل و مستنداتی دارید عمومی کنید یا به مراجع زی صلاح تحویل بدید. اگر قضیه ای که شما میگید درسته همه ما از شما حمایت میکنیم و تا گرفتن حق مرحومه و خانوادش و مجازات عاملان بی خیال نمیشیم ولی اگر چیزی که گفتید اشتباهه بیاید و از مردم عذرخواهی کنید
  • تبریزی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    7 3
    آقای دایی زمانی که فوتبال بازی میکرد قهرمان بود و نه اسطوره، ولی بعداً در زمان مربی گری و مخصوصا بعدش شده یک شکم سیر خودبزرگ بین هرزه، زیاد باد شده با کمک نظام ولی بعداً پول زیاد براش صفرا فزون کرده و فکر می‌کنه .. هست و ...
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    6 4
    اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ چرا همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد هم ؛ آش همین و کاسه همین است.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 3
    فکری به حال معلم و کادر اموزشی اردبیل باید کرد، دوباره باید آموزش ببینن، متاسفانه
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    4 2
    بسیار عالی بود ممنون
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    4 1
    اتفاقا این شمایید که دچار نافهمی شدین و فکر میکنید ملت دروغاتون زا باور میکنه
  • Hamide IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    3 4
    پرپرشدرفت.چرااین جرثومه های فسادومزدوری روآزادگذاشتید.کسی نیست بزنه تودهن این ب اصطلاح اقا؟
  • حسن IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    4 3
    علی دایی متاسفانه آلت دست دشمن شده .متاسفانه باپول هنگفتی که تواین مملکت مفت گیرش آمده مغرورشده ومال زیادی فساد میاوردومستی.امیدوارم تادیرنشده به دامن ملت برگردد وگول دشمنان میهن رانخورد.من ازحامیان اوبودم ولی حالا ازاوبیزارم چون دنبال تجزیه کشوراست.
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    3 2
    با این اتهامی که ایشون به نظام زده و موجب تحریک مردم شده ، باز هم لی لی به لالاش می زارین ؟
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    3 1
    چرا الکی این فرد را بزرگ میکنید!؟ او به امنیت ملی, آرامش جامعه و آبروی یک خانواده حمله کرده است, جرم چنین فردی چیست!؟ احترام!؟ چطور میتوان آبروی خانواده این دختر را برگرداند!؟
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    5 3
    ممنون از روشن‌گریتون. اشتباه نکنید، دایی دنبال حقیقت نیست. مثل علی کریمی دنبال دلیلی برای رفتن میگرده و میخواد فشار حکومت رو دلیل رفتنش نشون بده.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 4
    خدا رحمت کند آیت‌الله بهجت را با چشم برزخی دیده بودنند که شبکه مجازی علی دایی راتباه می‌کند وتشکر دادند ولی افسوس.....
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      1 1
      چی؟!
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    2 0
    بها دادن به ورزش کاران بدون در نظر گرفتن خواستگاه فکری و عملی نتیجه اش می شود امروز علی دائی ، این که باسوادشونه خودش رو زده به ... فهم و شعور بیسواد هاش فاجعه است .
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    2 0
    خواصی که از عوام هم عوامتر هستند
  • . US ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    2 0
    متاسفم برای دایی
  • DE ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    2 0
    من برداشتم اینه از ملت تقاضا کنیم هیچکس تا دو سه ماه آینده فوت نکند چون شبکه ها و مزدوران داخلی و خارجی مرگ را هرکسی را به پلیس ربط خواهند داد
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    4 0
    این آقای گل هم از زمانی که رکوردش رو رونالدو، دیگه همون آدم سابق نشد .شاید این جنجال اخیر هم برای احیای شهرت از دست رفته باشه.البته شاید و خدا داند
  • امین IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    2 0
    باسلام ماهاچقدرساده هستیم که فکرمی کنیم این افرادندانسته یاازروی احساسات یاتکبراین مطالب رامی نویسند.تمام ورزشکارهاوهنرمندان معروف جامعه را,دشمن وسرویسهای اطلاعاتی برایشان برنامه دارد ودرمواقع حساس باداشتن نقطه ضعف انها مجبورشان می کنددرپازل انهابازی کنند.مخصوصابازیکنانی که خارج بازی میکنند دربرابرانواع اغواهای شیطانی قرارمیگیرند.پیشنهادمیکنم بازیکنان لژیونررادریابیدتادیرنشده.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    ای کاش همه ما مردم ایران از جمله آقای دایی که ادعای مردم دوستی دارن شرایط خانواده پناهی رو درک کنیم و داغ دلشون رو بیشتر نکنیم.
  • مجتبی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 1
    آقای گل، داری به دشمن پاث گل می دی.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 1
    آقای گل که به مالدیو باشه نباشه بهتره
  • GB ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    2 1
    این علی دایی با این کودن بودنش چطور وارد شریف شده بود ؟؟
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 1
    علی دایی از مفت خوری بی نهایت استفاده برد . نباید فرانوش کرده باشد که به اسم دانشجو بود ولی در اصل در اردو باشگاه و تمرین و سگدو زدن در زمین فوتبال بود و بندرت در دانشگاه حاضر می شود
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    من فقط تا وسط های متن نمیفهمیدم فرسته چیه😂
  • رستم ایرانی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 1
    شاید علی دایی تحت فشار بوده و ضد انقلاب در خارج کشور میخواسته به خانواده اش صدمه برسونه
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    این فرد باید در دادگاه جوابگو باشد. غلط کرده که‌نمی فهمه.
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    دقیقا
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    خواست من و شما مهم نیست . توانایی آقای دایی در مهار نفس سرکش مهم است . به ظن ایشان همیشه حق با علی دایی است و پذیرش اشتباه در سابقه آقای دایی وجود ندارد.
  • حقدوست IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 1
    وقتی فردی نالایق برای ایجاد اعتبار و افتخار ملی بزرگ میشود و بعد ان رها میشود و قبله و منافعش میشود فیفا و منافعش در غرب و رفتو امدش ، دیگر چنین فردی نمیتواند یک فرد ملی و حامی کشورش باشد در بهترین حالت سعی میکند وسط بازی کند هم قبله و منافع که در خارج دارد حفظ کند هم جایگاهی که در داخل برایش ساختند
  • خلیل IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    متن زیبا و معقولی نوشته شده اما متأسفانه این آقایان دیگر علامه دهر شده اند و فقط حرف خودشان را میزنن و دچار این آیه شریفه میشوند که خداوند بر دلهایشان مهر زده است.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    دوستان عزیز در حقیقت دایی تحصیل کرده و فارغ التحصیل از دانشگاه شریف نیست . دایی کلا در اردو و زمین فوتبال و توم و شوت و کرنر و.‌.بود با توصیه فدراسیون و بخاطر ورزشکار بودنش او ۹۸ درصد جلسات را حضور نداشت فقط روز امتحان بطور سمبلیک در امتحان شرکت می کرد یا نمی کرد
  • ف IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    اقای دایی خیلی دوستت داشتم ولی تو این ماجرا بدجوری از چشمم افتادی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس