کد خبر 1427183
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
رسانه معاند

افشای مستمر دروغ‌های شبکه‌های معاند موجب ریزش مخاطبان و بی‌اعتمادی آنان به این رسانه‌ها شده است

به گزارش مشرق، روزنامه همشهری نوشت: کمی بیش از یک‌ماه از فعالیت «کارخانه تولید دروغ» در اغتشاشات اخیر می‌گذرد. کارخانه‌ای که با همه توان کوشید با تولید محصولاتی با لفافی از دقت و صحت، آتش‌بیار معرکه‌ ناامنی در کشور شود و مردم را با فریب به خیابان‌ها بکشد تا شعار «کار نظام تمومه» را عینیت ببخشد. با این حال، با فرو نشستن غبار فریب و آشکار شدن حقیقت، بخشی از مخاطبان امپراتوری دروغ که در روزهای نخست «مسخ انقلاب ماهواره‌ای» شده بودند، اعتمادشان به اخبار «ستاد رسانه‌ای اغتشاش» رنگ باخت. از پرده برون افتادن حقیقت در عملکرد شبکه‌های معاند نیز روند این بی‌اعتمادی را دو چندان کرد. آنجایی که شبه‌رسانه سعودی «ایران‌اینترنشنال» در زیرنویس خبر فوری خود از حادثه «زندان اوین» پروژه کشته‌سازی را در دستورکارش قرار داد اما این پروژه اشتباها در منظر دید مخاطبان قرار گرفت و دستشان را رو کرد. پروژه‌ای که در آن تأکید شده بود: «فعلا این تیتر باشه: ۴۰کشته و صدها زخمی!» این اتفاق به خوبی نشان داد اتاق فکر این شبکه چگونه کار می‌کند. اتاق فکری که در یک ماه گذشته، از این دست جعل اخبار و روایت‌ها کم نداشت. از ماجرای مهسا امینی که با کلیدواژه قتل او به‌دست گشت‌ارشاد آغاز شد تا مواردی مانند قتل «نیکا شاکرمی» و «اسراء پناهی» که دروغ بودن همه این ادعاها ثابت شده است.

اسراء یا پردیس جاوید!

سرعت تولید دروغ در شبکه‌های معاند که هدفی جز برافروخته نگاه داشتن اعتراض و «بازی با احساسات مردم» ندارد، آنچنان با سرعت و بدون دقت در حال انجام است که گردانندگان این شبکه‌ها را با کمبود «عکس کشته‌شدگان» ادعایی روبه‌رو کرده است! کمبودی که این شبه‌شبکه‌ها برای جبران آن از عکس‌های تکراری برای تهییج افکارعمومی استفاده کردند از نگاه مخاطبان دور نماند. به‌عنوان مثال، شبکه‌های رسانه‌ای جریان معاند با انتشار تصویری از دختری جوان که به ادعای آنان به‌دست مأموران امنیتی زخمی و سپس ربوده شد خبر دادند. آنها نام فرد ادعایی خود را «پردیس جاوید» اعلام و تصویری از او نیز منتشر کردند. کمی بعد اما، همین رسانه‌ها با انتشار همان عکس صاحب تصویر را «اسراء پناهی» معرفی کردند که به‌دست مأموران امنیتی کشته شد.

ترفندی که این‌بار نگرفت!

«مقاومت دانش‌آموزان برای رفتن به مراسم اجرای سرود «سلام فرمانده» به حمله نیروهای لباس‌شخصی به دختران دانش‌آموز دبیرستان دخترانه شاهد شهید «رانی نظام» اردبیل و جان‌باختن یکی از دانش‌آموزان منجر شده است.» ادعایی که پرچمدار این روزهای «ستاد رسانه‌ای اغتشاش» آن را با کلیدواژه سلام فرمانده روی خط خبری خود برد تا حساسیت‌ها را روی این خبر افزایش دهد. خبری که این شبه‌رسانه تلاش کرد با شاخ و برگ دادن به آن، زمینه را برای ایجاد ناامنی در اردبیل که با جریان اغتشاش همراهی نکرده بود، فراهم کند. هدف گرفتن احساسات مردم و تقطیع برخی تصاویر از حضور یک آمبولانس در مدرسه و ارتباط دادن آن به درگیری مأموران امنیتی و درنهایت کشته شدن دختری به نام «اسراء پناهی» در این اتفاق، سبب واکنش‌هایی شد. واکنش‌هایی که عمدتا ناشی از نبود آگاهی و «مسخ شدن افکار» به‌دست شبکه‌های ماهواره‌ای رخ داد. «علی پناهی» عموی اسراء در مورد واقعیت فوت برادرزاده‌اش می‌گوید: «اسراء چند روز قبل از فوتش به‌دلیل تشدید بیماری به بیمارستان مراجعه کرده بود و در بیمارستان درگذشت.» عموی اسراء از برخی چهره‌ها که بدون اطلاع از واقعیت دست به نشر اکاذیب زده‌اند گلایه کرد.

او مشخصا «علی دایی» را که با لقب قهرمان شهرش از او یاد می‌کند، خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید: «قبل از اینکه کم و کیف و واقعیت ماجرا را بدانید با حرف‌هایتان در فضای مجازی خانواده عزادار ما، خودم، پدر و مادرم و کل خانواده را آزرده خاطر کردید. صریحا موضوع قتل اسراء را تکذیب می‌کنم و از شما خواهشمندیم که حرف‌های کذبی را که در فضای مجازی گفتید اصلاح کنید.» اظهارات عموی اسراء اما تنها مدرک دال بر فوت نشدن اسراء در مدرسه به‌دلیل ضرب و شتم مأموران امنیتی نیست. اسراء پناهی دانش‌آموز مدرسه‌ای که رسانه‌های معاند از وقوع درگیری فرضی میان نیروهای انتظامی و دانش‌آموزان خبر داده‌اند، نبوده است که بخواهد در این مدرسه مورد ضرب و شتم واقع شده باشد. دکترحبیب‌زاده، رئیس بیمارستان فاطمی اردبیل نیز با رد هرگونه آثار ضرب‌وشتم بر پیکر اسراء پناهی می‌گوید: «پیکر اسراء هیچ نشانی از ضرب‌وشتم و برخورد فیزیکی نداشته است. علاوه‌بر این هیچ دانش‌آموزی که دارای اثرات ضرب و جرح باشد به بیمارستان مراجعه نکرده است و هیچ موردی از فوت دانش‌آموزان نیز در این مرکز نداشته‌ایم.» با برملا شدن «دروغ‌های سیاه» جریان رسانه‌ای لندن‌نشین، بلافاصله پرونده اسراء  به محاق رفت. اتفاقی که بخش دیگری از پیاده‌نظام فریب‌خورده این جریان را با ریزش روبه‌رو و آنان را برای ادامه همراهی با امپراتوری دروغ با تردید مواجه کرده است.

نیما را چه‌کسی کشت؟

عملیات رسانه‌ای جریان فریب، دستورکار مشخصی دارد. باید همه ایران در بازی اغتشاش و ناامنی نقش‌آفرینی کنند و برای این کار، تهییج احساسات عمومی و ایجاد خشم با تولید دروغ باید قومیت‌ها و اقوام ایرانی را بیشتر از قبل هدف بگیرد. کشته‌سازی از برخی شهرهای آرام اما مهم ایران هدف این جریان است. انتشار خبر کشته‌شدن نیما شفیق نوجوان ۱۷ساله اردبیلی موجی از خشم را ایجاد می‌کند. امپراتوری دروغ به‌گونه‌ای از نحوه کشته شدن نیما در رسانه‌های خود خبر منتشر می‌کنند که بتوانند مردم را برای اعتراض به خیابان بکشانند. با این حال، ترفند جریان فریب زودتر از آنچه گمان می‌کردند ناکام می‌شود. مسئولان براساس مستندات پزشکی از فوت او ۳هفته قبل از انتشار خبر کشته شدنش به‌دست مأموران بر اثر عفونت پس از گزش سگ خبر می‌دهند. ب

راساس مستندات پزشکی که خانواده نیما نیز آن را تأکید کرده‌اند، نیما از سوی یک سگ مورد گازگرفتگی قرار گرفته و همان زمان به یک مرکز درمانی مراجعه کرده است. اما روند درمان خود را در منزل گذرانده ولی به‌دلیل عفونت ناشی از گزش حیوان جان خود را از دست می‌دهد. افشا مستمر کذب بودن اخبار رسانه‌های معاند فارسی‌زبان هر روز ابعاد جدیدی به‌خود می‌گیرد. ابعادی که منجر به ریزش شدید مخاطبان این شبکه‌ها که اکنون پشت‌پرده گردانندگان این شبکه‌ها را شناخته‌اند، شده است. مخاطبانی که هر روز رسواتر از گذشته در شیپور دروغ می‌دمند اما مشتری تازه‌ای برای خوراندن آن به مردم پیدا نمی‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 30
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    17 9
    بیچاره اروپا
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      24 34
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا به چه علتی همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند به غیر از اینترنت؟ ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ آش همین و کاسه همین است.
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      38 6
      وقتی شبکه های خبری زنده و پویای خارجی را با شبکه خبر مرده و فشل ما قیاس می کنید می فهمید که صدا وسیمای ما چقدر عقب است . واقعا باید انقلابی در این سازمان صورت گیرد و اکثریت قریب به اتفاق مدیرانش عوض شوند. ما بطور کلی به یک انقلاب فرهنگی در کشور محتاجیم که ابتدا باید با تغییر مدیران بی عرضه فرهنگی شروع شود
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      13 15
      بنظر می رسد اروپا و همچنین اسرائیل و تا حدودی آمریکا بشدت درگیر بحران های داخلی شده و یا در آینده می شوند. برای خروج از این بحرانها و انحراف افکار عمومی جهان، دنبال انتقال این بحرانها به داخل ایران هستند. باید مواظب بود. باید با برخی اصلاح طلبان و سلبریتی ها گفتگو و آنها را آگاه کرد. اوضاع داره آخرالزمانی میشه. اگه اوضاع از دست خارج بشه و ایران کانون توجهات بشه، دیگر نمی توان کاری کرد.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    34 31
    شبکه های معاند برای پیدا کردن بهانه به منظور ادامه اغتشاش و ناآرامی بی تاب و قرارند (کشته سازی ، ضرب و شتم یا تجاوز به ی خانم و...) و حالتشون دقیقا انسان را به یاد بی قراری سگهای ولگرد جستجوگر در میان زباله ها به منظور پیدا کردن اندکی غذا برای ادامه حیات می اندازد به خدا مطلبم توهین نیست عین واقعیت است
    • ایرانیان IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      14 10
      کی به کی میگه
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      17 14
      چرا جمهوری اسلامی ایران برضد شبکه های دروغ پرداز معاند مثل ایران اینتر نشنال ال سعود منو تو بهائیان بی بی سی روباه پیر و دیگر فارسی زبانها یی که در پی خراب کردن جو داخلی ایران میباشند در محاکم بین المللی شکایت نمیکند ؟؟
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      8 7
      کی به کی میگه : ی ایرانی که راه برون رفت از مشکلات را در داخل و از طریق تعامل و گفتگو می بیند نه خشونت وآتش سوزی خطاب به شبکه های بدخواه وابسته به اجنبی و آنانکه قبله نجاتشون همون شبکه های معلوم الحالند در ضمن خدا کنه مطلبی که گفتم توهین به حیوان وفاداری چون سگ نباشه نه شبکه های معاند
    • یاسر IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      2 1
      حالا از کی اهل تعامل و گفتگو شدین؟
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      1 1
      یاسر قبل از دبه در آوردن ترامپتون اهل تعامل بودیم حالا هم هستیم منطقی باش
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      به 13:20 ـــ ظاهراً یانکی ها از موفقیت شعبان بی مخ ها و پری بلنده ها در نتیجه بخش بودن اوباش گری هایشان مأیوس شده اند!
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      اسرا پناهی اهل روستای خانقاه شهر هیر از توایع شهرستان اردبیل است من به عنوان اردبیلی به روستای همسایه اسرا پناهی رفتم پدرش برسر مسائل خانوادگی با مادرش اختلاف داشتند و از هم طلاق گرفته بودند مادرش اسرا را در عوض مهریه اش برداشته بود پدرش یک نفر را ساکن شهر هیر بوده را با ماشین زیر می گیرد و بعد در دادگاه به اعدام محکوم و یک ماه پیش اعدام می شود هوز چهلم پدر اسرا پناهی تمام نشده که اسرا پناهی افسرده شده و خودش را با قرص می کشد بروید روستای اسرا پناهی و همه چیز را از روستاییان بپرسید
  • حمید IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    36 14
    والا بالله ملت و جهان جز درون از رسانه و صدا سیمای ایران نشنیده و ندیده اند همه اش سانسور و کلاهگذاری
    • فردا IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      13 13
      سلام. وقتی برای اثبات حرف خودت به خداوند قسم میخوری پس به خداوند اعتقاد داری !!!؟ انشالله که همه در روز محشر در پیشگاه خداوند سر بلند باشیم و برای تهمت و دروغی که دانسته و ندانسته به دیگران نسبت دادیم دلیل موجه داشته باشیم. ضمنآ اگر از مزدوران آل سعود و محمد بن اره یا منافقین لیبرتی نباشی!!!؟
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    33 7
    دیگ به دیگ میگه روت سیاست
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      11 10
      خودت واربابت بهم پاس بدین
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 5
    حیف
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    5 9
    امپراتورهای دروغ
  • یدالله IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    28 6
    آره الان همه دارند 20 و سی میبیند. خهخهخهخهخهخهخهخه
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      5 19
      آدمها بعععله، شماها نه!! خخخخخخخخ
  • ۰۰۰ IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    5 2
    وای یعنی گندتون در اومد!؟ خاله دروغ هات رو شد
  • GB ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    9 7
    ما مردم اونقدر آگاه شدیم که با تحلیل اخبار و ضد و نقیض گوئیهای دشمن، پی به دروغگو بودنشون ببریم
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    11 2
    احتمال داره بر اثر گزش سلبریتی هم کسی فوت کنه؟
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      6 9
      نه، فقط مواظب جفتک هاشون باش ممکنه خطرناک باشه!!! خخخخخخ
  • خلیل IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    14 13
    جناب آقای دایی شما که به اصطلاح درس خوانده هستید و میدانید باید قبل از هر اظهار نظری کمی فکر و تحقیق کرد .چرا بدون تحقیق و بررسی نظری میدهید که باعث آشوب شود ؟ یا شاید این آشوب برای شما هم نان و نوایی دارد؟انشاالله که نداشته باشد
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      6 13
      درس خوانده؟ چند ماه پیش به فردوسی پور میگفت من این جریان حذف یارانه‌ها و گرون شدن اجناس رو نمیفهمم یعنی چی. یه دبیرستانی میفهمه که اینکار باعث میشه قاچاق کم بشه ولی علی دایی گفت حالیم نمیشه. البته شاید هم نفعش در این بوده که نفهمه.
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      2 6
      جانم فدای یک تار موی علی دایی .علی دایی یعنی مرد علی دایی یعنی غیرت
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    30 11
    البته در قعر این جدول بی اعتمادی صدا و سیمای ما میدرخشد
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      11 15
      تو تیرانا هم میشه صدا و سیما رو گرفت یا از اینترنت تماشا میکنی؟؟!!
    • ناشناس IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      18 1
      شما با مغزهای زنگ زده،هرکسی خلاف میلتون حرف بزنه،خواه درست یا غلط،سریعا برچسب منافق میرنید..در حالیکه رفتار و کردار شما مصداق منافقه و به مردم و مملکت آسیب میزنه!
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      4 0
      مگه آلبانی هم صدا وسیما رو نشون میده !!!؟ از منافق کثیف تر خودشه !!؟ بدبخت کسی که اراجیف شبکه عربستانی رو قبول داشته باشه . آدم چقدر باید داغون باشه با طناب محمدبن اره توی چاه بره !!!!! یعنی درک این مطلب انقدر سخته که عربستان خوبی ایران و ایرانی رو نمی خواد!!!
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      بله سعودی اینترنسناس عالیه!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      2 0
      صدا و سیما از از نظر کارکردی در چنین مواقعی و در طول سال از نظر برنامه ای ،فشل ،خسته ومنفعل عمل میکنه واقعیت رو باید گفت!
  • امیر قاسمی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    7 18
    سلام آقای دایی تا دیروز از کشته شدن دختر شهرش میگفت ولی درپیام جدیدش صحبت از خودکشی دختر نازنین شهرش کرده
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      9 21
      مشکل اینجاست که هنوز علی دایی رو یه ایرانی میدونید اون الان از هر آمریکایی آمریکایی تره
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      12 13
      تاسف به بت پرستان عصر جدید(سلبریتی پرستان)
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 5
    یکی از اید اینفتنه چندوجهی آمریکا واروگا واسرایبل وعربستان همین واضح شدن چهره حقیقی بیگانه پرست وبی سواد وعیاش همین سلبریتیهای فاسد وخائن به ایران ماست مردم فهمیدند اینها برای پول وگرین کارت ولختی زنان وفرزندانشان هردروغ وخیانت به وطن می‌کنند وخون بیگناهان به زمین ریخته میشو دباید قصاص شوند
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    5 13
    شهریارفوتبال اشتباهش دراومد
    • خ م IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 1
      دقیقا چه اشتباهی کرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • من IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    15 2
    با رویش ناگذیر جوانه چه می کنی ؟
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      2 11
      اینو باید به یانکی‌های گاوچرون تروریست بگی که با جنبش کشورها و زدن تودهنی به یکه تازی اونها در جهان چه می‌کنند؟!!
    • من تر IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      1 1
      باشه برات دونه می ریزم بیچاره.
  • امیر کبیر🇮🇷 IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    10 10
    معمولاً مشتری شبکه ماهواره افراد ساده لوح ند. جدی میگم. افراد زیرک و عاقل نفرت دارند از این شبکه ها. شبکه های داخلی هر چی باشن باز چند آب شسته تر و مسئولیت پذیرترند در قبال خبری که منتشر میکنند.
    • . IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      1 0
      مرگ بر آمریکا و نوکراش
  • سالار IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    19 5
    خدا را شکر که دشمنان ما احمقند.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    13 4
    سایتهای داخلی چون اعتماد آنلاین و اقتصاد نیوز و دنیای اقتصاد و مشرق هم دست کمی از سایتهای خارجی اینترنشنال و بی بی سی ندارن، خدا ریشه شونو از بیخ بکنه
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    8 9
    دروغگو تر از رسانه های معاند تو دنیا وجود ندارد
  • علی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    16 4
    اگه دروغ گویی اونا سبب ریزش مخاطبان و بی‌اعتمادی به رسانه شون شده پس چرا فیلتر میکنید؟
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 1
      دمت گرم. ایول داری بخدا .
  • متشخص IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    فعلا که تحریم کردن
  • متشخص IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    12 4
    شما اگه راست میگید خودتون نظرات مخاطبان رو سانسور نکنید. مگه داریم؟
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      1 0
      اولا بی بی سی ومعاندین ازهرگروهی فیلترباشه به نفع خودجهانه مگه داعش وساخت مخدرومخدروفسااخلاقی فیلتربشه سودش که به کنارضررش هم ازبین میره
  • متشخص IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 1
    مقصر ما هستیم
  • وا ع IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    6 1
    رفراندوم
  • Hamed IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    5 1
    اره شما که راست میگید !؟
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 8
    نصیحت بسه، سند داری بیار جناب دایی وگرنه محاکمه شو مثل هر دروغگوی دیگه ای تو اقصی نقاط جهان.
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    11 1
    متاسفانه صداوسیما ضعیفترین برنامه ها رو داره مثلا فوت یک نفر در فلان ده کوره آفریقا بر اثر تصادف به ما چه ربط داره چه برنامه سرگرم کننده ای داره تمام تلویزیون شده مستند مسابقه های تکراری یا گفتگو محور خسته کننده درهرجشنی نهایت ابتکار آنها دعوت از چند خواننده وهنرپیشه هست به خدا اکثر مواقع تلویزیونها خاموش هست چون جذابیتی نداره بدای همین مردم به ماهواره وشبکه های معاند روی می آورند
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      قویترین مردان جهان هستند
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      ولی خداییش حرف چرتی زدی
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    هرچقدر بگید یک عده مشنگ غربزده به فرمایش قران کریم چشم دارند و نمیبینند گوش دارند و نمیشنوند دل دارند و نمیفهمند مصداق واقعی شان در روزگار ما همین سلبریتی ها و پرستش کنندگانشان هستند کسانی که مشرک و بت پرستند فقط فرقشان این است که بت های اینها دستشویی هم میروند
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    بگذار ید. این دروغها و زشتییها و پلشتی ها. ، موجب شود. که. باغ اروپا درونش. روشن شود. واون. فریبکار. که اروپا را باغ نامید. بوی تعفن باغش را احساس کند
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    احترام ملت عزیز ایران به امثال آقای دایی به خاطر شخص ایشان نیست، بلکه به خاطر بالا بردن نام ایران توسط ایشان است اما اگر برای جلب رضایت دشمن بر ضد ایران عمل کنند باید سخت تر از افراد عادی مجازات شوند
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    خخخ این تیترتون ک قشنگ
  • مجتبی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    به نظرم علی دایی فقط موجود بزرگی است.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    رسوایی دروغ امپراتوری از کانال های منافقین و سلطنت طلب ها بیشتر مشخص می‌شود.
  • شهروند IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    همه رسانه ها کارخانه دروغ هستند چون تابع سیاست هستند و سیاست یعنی دروغ
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    هر کس بد ما به خلق گوید · ما چهره به غم نمی خراشیم · ما خوبی او به خلق گوییم · تا هر دو دروغ گفته باشیم. منبع معتبر فقط 20:30 صدا و سیمای مللللللی!
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 1
    اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ چرا همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ آش همین و کاسه همین است.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 1
    احسنت
  • ناشناس IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    صدا وسیمای ایران از خود بیخود ومدهوشه، دیدن نداره!!!
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 1
    لعنت خدا بر دروغگویان و دشمنان اسلام و دین و مملکت لعنت خدا بر پیران دروغ
  • مهدی IE ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    اکر قانون مربوط به فضای مجازی تصویب شود چنین افرادی یاد می گیرند در برابر حرفهای خود پاسخگو باشند
  • مجتبی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    به نظرم علی دایی فقط نادون بزرگی است.
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 1
      بی شرف بی ناموس بجای نشان دادن عقده هات اگر وجود داری یک سر سوزن از علی دایی مردانگی یاد بگیر
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    به نظرم علی دایی فقط مغرور بزرگی است.
  • . IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    به نظرم علی دایی فقط مغضوب بزرگی است.
  • یاور IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    به نظرم علی دایی فقط جوگیر بزرگی است.
  • . IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    به نظرم علی دایی فقط یالانچی بزرگی است.
  • . IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    به نظرم علی دایی فقط بازیکن اسبق بزرگی است.
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    به نظرم علی دایی فقط نیمشعور بزرگی است.
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    به نظرم علی دایی فقط دونده بزرگی است.
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    به نظرم علی دایی فقط ناااادون بزرگی است.
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    به نظرم علی دایی فقط بیتحلیل بزرگی است.
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    صدا و سیمای ما هم با حضور افراد روشن و آگاه و مسلط به رفتار دشمن و شناخت از توانائی ها و ضعف ها که هر کدام حاصل عمل عده و اشخاص شاخصی در امور مربوط خود بوده و با وقت کافی و مناسب اقدام به پاتک نماید اینکه غرب با تحریم سخت خود و قصد ادامه دادن آن چه منظور چند وجهی دارند و ایران در مقابل چگونه عمل و برنامه ای دارد اهمیت عضویت در شانگهای و دعوت به بریکس چگونه میتواند با روابط اقتصادی مانند روسیه و هند و قطر و چین و بقیه همسایگان و دورتر مثل ونزوئلا سکوی ورود به آمریکای لاتین جبران تحریم در کنار خنثی سازی درونی با اهتمام صنایع و دانش بنیان ها بسیار موثر واقع میشوند یکی از اهداف اغتشاشات پیام رساندن به برخی از کشورها که در حوزه های سیاسی و اقتصادی با ما ارتباط دارند است که اعتماد نکنید و همه اگر به ایران نگاه و حساب ویژه دارید ببینید که چه وضعیتی وجود دارد و هر گونه سرمایه گذاری بی معناست و دیگر مردم منطقه امیدوار به قدرت مردم و نیروی دفاعی ایران از پس اسرائیل برآمده و بر سر جاش مینشانند نگرانی و خلل ایجاد کنند بهر جهت این ظروف مرتبط بهم و موفقی که تا کنون علیرغم هر گونه دشمنی پیموده ایم را فکر کردند اینگونه آسیب رسانند در حالیکه خود بهتر میدانند این جمع اندکی جوان احساساتی که تحت تاثیر القائات دشمنان بیرونی و لیدرهای برونی شده اند بالاخره متوجه شده و کشور بیش از پیش تواناتر بجلو میتازد گزارش جدید بلومبرگ راجع به بررسی میزان توانائی قدرت نظامی آمریکا در برابر سه کشور چین و روسیه و ایران هم قابل توجه هست
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    از کلیپ های کاوش مدیا و امثالهم در تلویزیون وسیع استفاده کنند حتی کمی مربوط به قبل تر متوجه زنجیره ای از نظرات که در مورد توانمندی های ایران طی مدت ها میشویم و پی به اقدام چنین دشمن برای فریب افکار عمومی میبریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس