وزیر خارجه آمریکا ناآرامی‌ها در ایران را قابل توجه خواند

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تداوم حمایت و پشتیبانی واشنگتن از ناآرامی‌ها در ایران، این ناآرامی‌ها را قابل توجه خواند.

به گزارش مشرق، بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت محلی در تداوم دخالت واشنگتن در امور داخلی ایران، ناآرامی‌ها در ایران را مردمی و از پایین به بالا و خشم و بازتاب خشم عظیم ایرانیان دانست.

وی درباره حوادث زندان اوین نیز گفت که واشنگتن بلافاصله با کشورهای مختلف از جمله سوئیس حافظ منافعش درباره زندانیان دو تابعیتی در این زندان تماس گرفته است.

بلینکن با تکرار ادعاها درباره زندانیان دو تابعیتی خواستار آزادی هرچه سریعتر آنان شد.

دولتمردان آمریکایی که سالها است تحت لوای دفاع از دموکراسی و حقوق بشر در همه امور کشورهای غیرهمسو با خود مداخله می‌کنند، چشمان خود را بر روی موارد متعدد جنایت و نقض حقوق بشر متحدان و همپیمانان بسته‌اند.

آنها با داعیه دفاع از حقوق ایرانیان به ویژه زنان؛ سوار بر موج احساسات جوانان ایرانی شده‌اند تا شاید از یک موضوع داخلی راهی برای تحقق اهداف پنهان خود بیابند.

پیش از این نیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با حمایت از برهم زنندگان نظم عمومی مدعی شد: شما نمی‌توانید جز احترام زیاد برای مردمی که در خیابان‌ها راهپیمایی می‌کنند، قائل شوید.

بایدن با حمایت از آشوب‌ها ادعا کرد: باید اعتراف کنم از شجاعت مردم و زنانی که به خیابان‌ها آمده‌اند، شگفت‌ زده شده‌ام.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (اوفک) ۱۴ مهرماه در تداوم دخالت در امور داخلی ایران نام هفت مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد و گفت که این افراد به دلیل نقش داشتن در سرکوب اعتراض‌ها و قطع دسترسی ایرانیان به اینترنت تحریم شده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا ٣١ شهریور نیز پلیس امنیت اخلاقی و چند مقام دیگر ایرانی را به بهانه دخالت در امور داخلی ایران در پی درگذشت دختر جوان ۲۲ ساله ایرانی به نام "مهسا (ژینا) امینی" تحریم کرده بود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    خودشون دروغ میگن خودشونم باور میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس