.

جریان ضدانقلاب که این روزها به خاطر عدم همراهی مردم، دچار استیصال شده، به تکرار سناریوی شکست خورده گروهک تروریست منافقین رو آورد.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*********

روزنامه‌های امروز دوشنبه ۲۵ مهرماه در حالی چاپ و منتشر شد که اغتشاش و آتش‌سوزی در زندان اوین و توضیحات قوه قضائیه در این خصوص، نظریاتی درباره گشت ارشاد و عدم تحمل ۳۰۰۰ تروریست پشت مرزهای ایران در سخنان سرلشکر باقری در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

روزنامه اعتماد در گفت‌وگو با خانواده برخی زندانیان جزییات مرتبط با حادثه آتش‌سوزی در زندان اوین را بررسی کرده و نوشته است که: ۴ زندانی کشته شده‌اند و ۴ نفر دیگر نیز حال‌شان وخیم است.

این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارشی با عنوان «اوین در آتش» نوشته است:

راساس روایتی که توسط مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه به دست «اعتماد» رسیده است، آمده است: پیگیری‌ها از سازمان زندان‌ها نشان می‌دهد در پی درگیری بین تعدادی از زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق می‌شود. بلافاصله پس از بروز درگیری و آتش گرفتن کارگاه خیاطی بند زندانیان محکومیت مالی و سرقت انتظامات زندان برای کنترل درگیری وارد عمل شده و ایستگاه آتش‌نشانی مستقر در زندان نیز بلافاصله عملیات اطفای حریق را آغاز کرده و هم‌اکنون آتش‌سوزی مهار و خاموش شده است. این گزارش حاکی است نیروی انتظامی هم جهت کمک به برقراری هر چه زودتر آرامش در اوین به انتظامات زندان کمک کرده است. براساس این گزارش درگیری بین زندانیان نیز با ورود انتظامات زندان تحت کنترل درآمده است.

چرا اغتشاشات تینیجری به دست سرویس‌ها افتاد؟ / رونمایی از پروژه سوریه‌ای کردن ایران به دست آلمان!

 روزنامه «شرق» نیز عکس یک خود را به ماجرای آتش‌سوزی در اوین اختصاص داده است. این روزنامه اصلاح‌طلب با تیتر «اوین در دود و آتش» نوشته است:

بازار اخبار ضدونقیض داغ بود و در این بین اتفاقاً رسانه‌های اصولگرا بیش از سایر رسانه‌ها اخباری منتشر کردند که توسط قوه قضائیه تکذیب شد، یک منبع مطلع در گفت‌وگو با شرق انفجار مین و خروج زندانیان به محوطه زندان را تکذیب کرد و گفت: درگیری از بند سرقتی‌ها آغاز شده و در نهایت در داخل زندان کنترل شده و هرگز به بیرون زندان و انفجار مین ختم نشده است.

شرق در ادامه نوشته است:

اما با توجه به صدای ممتد تیراندازی و چهار بار انفجار، احتمال درگیری میان زندانیان و نیروهای امنیتی زندان اولین گزینه بود و قوه قضائیه در اولین واکنش خود به ماجرای اوین، منکر درگیری نشد، اما دلیل حادثه را آتش‌سوزی در بخش خیاط‌خانه اوین عنوان کرد. همچنان توضیح قانع‌کننده‌ای در رابطه با صدای انفجارها و تیراندازی‌ها منتشر نشده؛ به‌خصوص که در میان تصاویر پربازدید شنبه‌شب، پرتاب شیئی آتشین از بیرون اوین به داخل مشهود است و هنوز مشخص نیست چرا و چگونه این اتفاق رخ داده است.

چرا اغتشاشات تینیجری به دست سرویس‌ها افتاد؟ / رونمایی از پروژه سوریه‌ای کردن ایران به دست آلمان!

روزنامه «آرمان ملی» نیز یک گزارش خبری از آنچه درباره اوین منتشر شده و واکنش‌ها به آن ارائه کرده و نوشته است:

در پی وقوع حادثه آتش‌سوزی در بندهای شش و هفت زندان اوین برخی رسانه‌های خارجی تلاش کردند گزارش دهند که این اتفاق در بندهایی که زندانیان امنیتی زندانی هستند، رخ داده است که واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا را نیز در پی داشته است. وی در یک توئیت تاکید کرد که گزارش‌های مربوط به زندان اوین را دنبال می‌کند و واشنگتن با سوئیس به عنوان حافظ منافع خود در تماس است. رئیس جمهور آمریکا با اعلام حمایت از حوادث جاری در ایران گفت که برای اغتشاشگران احترام قائل است!

چرا اغتشاشات تینیجری به دست سرویس‌ها افتاد؟ / رونمایی از پروژه سوریه‌ای کردن ایران به دست آلمان!

روزنامه هم میهن مانند سایر روزنامه‌های اصلاح‌طلب سعی دکرده است حوادث زندان اوین را روایت کند؛ این روزنامه در تیتر یک امروز خود با عنوان «شب آتش و دود» به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه گزارش داده که ۴ زندانی فوت کردند، ۷۰ زندانی نجات پیدا کردند، ۶۱ نفر مجروح شدند و ۱۰ نفر بستری شدند. این روزنامه ارادیکال روایت خانواده‌های زندانیان را با عنوان «مردیم و زنده شدیم» مورد توجه قرار داده و به نقل از مازیار طاطایی، وکیل دادگستری نوشته است:

هم خانواده افرادی که جان‌شان را از دست داده‌اند و هم افرادی که آسیب دیده‌اند می‌توانند موضوع را از مراجع قضایی پیگیری کنند. بند اراذل و اوباش در زندان اوین وجود ندارد. سازمان زندان‌ها در برخورد با زندانیان باید با رعایت احترام، عزت و کرامت انسانی، برخورد کند. هیچ کدام از زندان‌های کشور از استانداردهای لازم برخوردار نیست. هم میهن به نقل از یک منبع آگاه در اورژانس تهران نیز نوشته است که برای این آتش‌سوزی نزدیک به ۲۳ کد نیروی اورژانس ارسال شد و در گزارش اولیه علت آتش‌سوزی انفجار عنوان شد.

چرا اغتشاشات تینیجری به دست سرویس‌ها افتاد؟ / رونمایی از پروژه سوریه‌ای کردن ایران به دست آلمان!

روزنامه سازندگی نیز جلد امروز خود را به اتفاقات اخیر در اوین اختصاص داده و تیتر زده «شورش و آتش». این روزنامه اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه «چهار نفر در حادثه آتش‌سوزی زندان اوین جان باختند. ۶۱ نفر مجروح شدند و حال چهار نفر وخیم است» نوشته است:

انفجار، صدای شلیک گلوله و زبانه‌های آتش، صداها و تصاویری بودند که شنبه‌شب با انتشار ویدئوهایی از آتش‌سوزی زندان اوین در فضای مجازی مردم و خانواده زندانیانی که در اوین بازداشت بودند را نگران کرد. دود و آتش آنقدر زیاد بود که بیم آن می‌رفت تاریخ تکرار شود و حادثه پلاسکو و یا متروپل دیگری رخ دهد. با این حال ساعاتی پس از انتشار ویدئوها اعلام شد، آتش مهار شده است و این بار انتشار چند عکس به وسیله خبرگزاری ایرنا، از پلکانی فروریخته و چند میلگرد فلزی همه آنچه بود که پس از واقعه از آن همه آتش و دود برجای مانده بود، عکس‌هایی که نتوانست، عمق فاجعه‌ای که در اوین رخ داده را نشان دهد.

چرا اغتشاشات تینیجری به دست سرویس‌ها افتاد؟ / رونمایی از پروژه سوریه‌ای کردن ایران به دست آلمان!

نکته قابل توجه آن‌که روزنامه‌های اصلاح‌طلب سعی کرده‌اند ماجرای اغتشاش در زندان اوین را با برجسته سازی تلفات و اثرات آن روی زندانیان آن برجسته کنند؛ در حالی‌که در جریان اغتشاشات روز شنبه زندان اوین با توجه به هماهنگی نیروهای تامینی، با کمترین تلفات ممکن حادثه مذکور مدیریت شد.

روزنامه وطن امروز اتفاقات اوین را با عنوان «اوین؛ خط خرابکاری سرویس‌ها» تیتر یک کرده و نوشته است:

جریان ضدانقلاب که این روزها به خاطر عدم همراهی مردم، دچار استیصال شده، به تکرار سناریوی شکست خورده گروهک تروریست منافقین رو آورد. ساعات پایانی شنبه هفته جاری بود که رسانه‌ها از بروز حادثه‌ای در زندان اوین خبر دادند، هرچند ساعاتی قبل از آن، برخی اکانت‌های توئیتری وابسته به جریان ضدانقلاب درباره احتمال وقوع اتفاقی در اوین اظهارنظر می‌کردند.

در ادامه این گزارش آمده است:

در حالی که چند روزی می‌شود بساط آشوب و اغتشاش از سطح خیابان‌ها برچیده شده، جریان ضدانقلاب با کلید زدن پروژه آشوب در زندان اوین که با همراهی تعدادی از زندانیان این زندان انجام شد، نشان داد با تمام توان به دنبال ادامه پیدا کردن ناامنی و اغتشاش در کشور است. شورش و اغتشاش در زندان، الگوی قدیمی سازمان تروریست منافقین است که تابستان سال ۶۷ عملی و البته با شکستی سخت و تاریخی همراه شد.

چرا اغتشاشات تینیجری به دست سرویس‌ها افتاد؟ / رونمایی از پروژه سوریه‌ای کردن ایران به دست آلمان!

روزنامه ایران در گزارشی که امروز عکس یک کرده از جزئییات شورش در اوین گفته و با عنوان شکست پروژه «اوین» نوشته است:

پروژه باستیل‌سازی از زندان اوین شکست خورد. باستیل نام زندانی است که تسخیر آن به منزله لحظه وقوع انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه قلمداد می‌شود. این گزاره تبیین‌کننده آشوب و شورشی است که شنبه شب باعث آتش‌سوزی بخش‌هایی از زندان اوین در شمال تهران شد. در این آشوب منتهی به آتش‌سوزی ۴ زندانی جان خود را از دست دادند و تا لحظه تنظیم گزارش، حال ۴ نفر دیگر نیز وخیم گزارش شده است. شواهد و قرائن نشان می‌دهد شورش زندان اوین را نمی‌توان جدا از اغتشاش‌های اخیر در نظر گرفت، بلکه باید آن را بخشی از پازل آشوب‌ها دانست.

ایران در ادامه نوشته است:

گزارش‌ها از شورش زندان اوین نشان می‌دهد همچون اغتشاش‌های خیابانی، طراحان و اتاق‌های فکر آشوب در ایران، در اینجا نیز روی اراذل و اوباش سرمایه‌گذاری کرده بودند، هرچند تلاش کردند یک تصویر نخبگانی از این رویداد ضدامنیتی که منجر به جان باختن ۴ زندانی شد، مخابره کنند.

چرا اغتشاشات تینیجری به دست سرویس‌ها افتاد؟ / رونمایی از پروژه سوریه‌ای کردن ایران به دست آلمان!

اعتراف آلمانی درباره سوریه‌سازی ایران

روزنامه جوان در ستون اخبار ویژه خود نوشته است: یک نماینده مجلس آلمان، ضمن گفتگو با تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی، تلویحاً اذعان کرده که هدف ناآرامی‌های اخیر در کشورمان، سوریه‌سازی از ایران است. او در این مصاحبه، با این سؤال از سوی مجری بی‌بی‌سی مواجه می‌شود که چرا اروپا در مقابل حکومتی همچون جمهوری اسلامی که آشکارا به سرکوب معترضان پرداخته تا این اندازه محتاطانه برخورد می‌کند؟

چرا اغتشاشات تینیجری به دست سرویس‌ها افتاد؟ / رونمایی از پروژه سوریه‌ای کردن ایران به دست آلمان!

جوان در ادامه می‌نویسد:

خود سؤال هم جالب توجه است. اروپا انواع تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرده است تا جایی که ایرانی‌ها حتی در تأمین دارو بعضاً دچار مشکل شده‌اند، انواع موضع‌گیری سیاسی و قطعنامه و فشار سیاسی را هم که علیه ایران داشته‌اند، ابزار رسانه‌ای علیه ایران را هم که به شدت تمام فعال کرده‌اند، دیگر محتاطانه خواندن برخورد اروپا با ایران چه معنی دارد جز آنکه با سلاح رسانه بخواهد ذهن مقامات اروپایی را به سمت و سوی توجیه حمله نظامی به ایران بکشاند؟

اما پاسخ این مقام آلمانی هم جالب توجه است. او در جواب مجری بی‌بی‌سی می‌گوید کههر کشوری در درجه اول منافع خودش را در نظر می‌گیرد و وظیفه ماست که این را روشن کنیم که برای اروپا چقدر مهم است که در کنار مردم ایران بایستد. اروپا در حال حاضر نگران بی ثباتی در منطقه و پیامدهای موج مهاجرتی است که نظیرش را در سوریه دیدیم.

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    9 2
    اصلاحات غده ی سرطانی ست که در صورت جراحی آن ایران از رنج و گرفتاری نجات پیدا خواهد کرد.
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      2 4
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا به چه علتی همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند به غیر از اینترنت؟ ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گرنه ؛ آش همین و کاسه همین است.
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    4 1
    بوی گند و تعفن روزنامه های به اصطلاح اصلاح طلب همه عالم را پر کرده است. آی مردم در قاموس فکری و عملی اینها اخلاق جایگاهی ندارد برای اینکه پیروان راستین مکاتب ماکیاولی و هابز که براساس آن "هدف وسیله را توجیه می کند"، هستند. لطفا فریب اینها را نخورید
  • NL ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 2
    اغتشاشات تینیجری
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    4 2
    تا چه زمانی باید از این روزنامه های وطن فروش اسیب ببینیم !؟ ایا هیچ قانونی نیست که دهن اینها را ببنده ؟ درست خط خبری دشمنان را با شیو ه های مختلف انجام میدهند
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    4 1
    همدیگه روگروههای ضدانقلاب باتهدیدوکتک کاری وحمله به پلیس خوب رسوا وبه جون هم انداختن اینا اهافشون درکسب قدرت حزبی باهم تعارض داهازپهلویها وساواکیها تارجوی ها ی خائن ازکموله های کمونیستی که پهلویهااونارودرو کردازداعش وگروههای بیعت کننده باعش مثل جیش العدل که ازکراچی تاسیستان انتحاری ورگبارکوربسته
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    3 1
    نظر دادن با موردی که تقیه اعتقاد اوست امکانپذیر نیست زیرا متوجه نمیشوی که تقیه است یا واقعیت
  • محمد IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    3 1
    تو رو خدا به گوش مجلسی ها برسان که با این قانون کف و سقف حقوق دارن تیشه به ریشه نظام‌میزنن.
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      1 1
      نظر مزدوران سعودی و غرب یعنی همان غربگدایان اصلا قابل استناد نیست چون مانند خود فروشان هرکس که بیشتر بپردازد خود را تمام و کمال در اختیار او می‌گذارند!!!
  • didier ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 3
    بیشترین ضربه رو همین دهه هفتادی هشتادی ها خوردن از این مملکت طبیعیه که بیشتر اینا بیان تو خیابون مشکلات اجتماعی به کنار خونه خریدن برای من جوون غیر ممکن شده مگر اینکه یه سرمایه ای چیزی از پدر و مادرم به جا مونده باشه بهم بدن "ولی شما بگید اغتشاشگر"
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 2
    همین انگلیسی بلغور کردن ها و جایگزین واژه های فارسی با انگلیسی خودش بخشی از نابودی تمدن ایرانی است.
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 3
    از تاسیس اینستاگرام جوانان مخصوصا دختران جوان .. رها شده جذب این اپ شدن محصول ضد فرهنگ انحصار غربی امریکایی این اپ باعث تغییر فرهنگی جوانان ما شد ، آسیب های وحشتناک این آپ: فرهنگ برهنگی ، رقص ، اعتیاد ، جاسوسی، دابسمش رقص لخت شدن ، خشونت ، فروش اسلحه ، تجارت سیاه جنسی ، فریب دختر پسران جوان قاچاق آنان به خارج، مهاجرت ، ترویج زندگی اشرافی ، درگیریهای قومی زبانی ، ترویج قاچاق شوتی ها ، بی بندباری ضد ملی دینی و خیلی از آسیبهای دیگر . گناه مسولین فرهنگی کشور ما .. والدین این نسل ، سالها زیادی این اپ رها کردن باعث فاصله گرفتن نسل جدید از آموزهای دینی قرآنی شدند.
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 3
    تا دیروز که پروژه سوریه ای کردن ایران به دست فرانسه بود!
    • مسی IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      0 0
      دمت گرم با نکته سنجی خوب رسواشون کردی
  • سید فروزان CH ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 1
    چرا نظام در این شرایط اجازه چاپ چنین اراجیفی را در زشت نامه های زنجیرهای میدهد؟ این طیف دارند بنزین روی آتش میریزند تا بهمراه احزاب ملحد اصلاح طلب آبان ماه را شعله ور کنند ,اینها در مقابل آتش زدن پرچم ایران سکوت اختیار و برای درگیری بین سارقان و تبهکاران در اوین اشک ، برای همیشه ،مانند اردوغان در زمان کودتا ،این خائنین را جمع آوری کنید
  • سیامک DE ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    تیتر تمامی این روزنامه های طلب ها کاملأ ۱۰۰٪ تحریک کننده بود و مردم را به آشوب و آتش سوزی تشویق و تحریک میکردند .منافقین خلق دقیقأ در کنارتان هستند واقعأ آنان را نمیبینید واقعأ تعجب میکنم که چرا حکومت در برابر این روزنامه های منافق و برانداز سکوت کرده و اقدام بسیار جدی بر علیه آنان نمی کنند.این روزنامه های کثیف منافق اصلأ چیزی به نام منافع ملی نمیشناسند و به راحتی و بدون مزاحمت دارند به کشور ایران ضربه می زنند.در اروپا و آلمان عنوان تیتر و همچنین مطالب درون تمامی روزنامه هایشان مشابه یک دیگر است و تمامی آنان بدون استثنا منافع ملی کشور خود را رعایت می کنند.
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 0
    از اینور عمله هاشون رو گرفتید تو زندان کردید.تعداد نیروهاشون کم شده.اون ور هم مردم براشون تره خرد نکردن‌.خب باید یکی ارازل اوباش دزد رو بریزند تو خیابون.رسانه هاشون هم دولا پهنا دارند حساب میکنن.یه کشته رو دوبار جا میندازن به ملت.خیلی تابلو اند
  • رضا IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    استفاده از اراذل و اوباش ! انگار هدف وسيله رو توجيه ميكنه !
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    کی میخواهید بیدار شید
  • US ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    چون تینیجرها روشون با عدم کنترل فضای مجازی توسط دولت و مجلس باز شد و این گرفتاری رو بر یقه کشور چسبوند.
  • سید IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    پس از استقرار جمهوری اسلامی اصلاح طلبان هموار در فتنه انگیزی و چوب لای چرخ نظام گذاشتن به نحوی از انحاء مشارکت فعال داشته اند! یا بانی یا مشوق یا محرک و یا مجری بوده اند! از حمایت شان از بنی صدر که البته آن زمان هنوز این عنوان را برای خود جعل نکرده بودند تا آخرین فتنه شان در پاییز امسال! اما چرا!؟ چون اساساً با این نظام و به خصوص موضوع ولایت فقیه مشکل اساسی دارند هرچند منافقانه سعی دارند این مسئله شان را علنی نکنند! پس باید گفت مرگ برضد ولایت فقیه!
  • سید IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 0
    در چهار دهه پس از استقرار جمهوری اسلامی اصلاح طلبان تهوع آور هموار در فتنه انگیزی و چوب لای چرخ نظام گذاشتن به نحوی از انحاء مشارکت فعال داشته اند! یا بانی یا مشوق یا محرک و یا مجری بوده اند! از حمایت شان از بنی صدر که البته آن زمان هنوز این عنوان را برای خود جعل نکرده بودند تا آخرین فتنه شان در پاییز امسال! اما چرا!؟ چون اساساً با این نظام و به خصوص موضوع ولایت فقیه مشکل اساسی دارند هرچند منافقانه سعی دارند این مسئله شان را علنی نکنند! پس باید گفت مرگ برضد ولایت فقیه!
  • سید IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    6 0
    به یاد داشته باشیم که دشمنان خارجی ما بدون کمک عوامل داخلی شان در شکست این نظام فشل هستند اما به نیابت از دشمنان خارجی ایادی داخلی شان یعنی اصلاح طلبان در تمامی فتنه ها و بلواهایی که در این چند دهه اتفاق افتاده است به نحوی از انحاء نقش داشته و دخیل بوده اند! یا بانی یا مشوق یا محرک و یا مجری! و زمینه همه این عوامل هم نفاق این جماعت و مخالفت قلبی شان با ولایت فقیه بوده است هرچند در ظاهر از سر نفاق گونه ای دیگر نشان داده اند! اکنون نیز به شدت نگران از دست دادن پایگاه اجتماعی شان به سبب بی عرضه گی های دولت حسنک وزیر و همچنین عملکرد بسیار موفقیت آمیز دولت آقای رئیسی هم در عرصه داخلی و به خصوص در صحنه بین المللی و ضعیف شدن اثرات تحریم های یانکیستان هستند و به همین دلیل سعی در گذاشتن چوب لای چرخ این دولت دارند تا شاید بتوانند سیاست های آن را به شکست بکشانند! پس مرگ برضد ولایت فقیه!
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 3
    این چه تفکر ضد بشری است که زن سیتز است و بچه ها برعلیه اش اعتراض می کند.
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      3 2
      منظورشمااززن ستیزی درست است وقتی زن به کالی مجرمین بیمارونداشتن حرمت وایجادهرکاری برایش ایجادشود وازادی مخدروالکل وجنگهای خیابانی باازادی سلاح صورت بگیردهمین میشه که درلیبرالیسم امارش است پروژه ی داعش وتسلیح وخریداری نفت واثارباستانی غارتی انها وانتحاری کردنشان ودرصورت مجروح شدن درتل اویو اشغالی بدست فاسدین اپارتایدصهیونیست برای انتحاری ونابودی اقوام وبناها ی منطقه وجها نبود که ترکش انتحاری ان به بروکسل هم رسید تابرگ سیاه دیگری دردفترخائنین مسئولان اروپا باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس