آمریکا: با ریاض درباره بازداشت تبعه آمریکایی در عربستان در تماسیم

آمریکا اعلام کرد که با ریاض درباره بازداشت تبعه آمریکایی سعودی الاصل در عربستان در تماس است.

به گزارش مشرق، ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که با عربستان درباره بازداشت یک تبعه آمریکایی سعودی الاصل که موضوع تنش زای جدید بین دو متحد قدیمی بشمار می رود، در ارتباط است.

بر اساس این گزارش، «سعد ابراهیم الماضی» به دلیل انتشار پیام های توئیتری که در آن از عربستان انتقاده کرده بود در بازداشت به سر می برد.

در همین راستا، روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که این تبعه آمریکایی سعودی الاصل که مقیم فلوریدا است ماه نوامبر گذشته به همراه خانواده به عربستان سفر کرده بود که به دلیل انتشار ۱۴ توئیت طی ۷ سال گذشته در فرودگاه بازداشت شد.

واشنگتن پست همچنین به نقل از پسر الماضی ۷۲ ساله اعلام کرد که وی در ۳ اکتبر به ۱۶ سال زندان و ممنوعیت سفر به مدت ۱۶ سال پس از پایان دوره حبس محکوم شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از دسامبر گذشته با ریاض در این خصوص در تماس است و این موضوع مجدداً از روز دوشنبه به جریان افتاده است.

«ویدانت باتیل» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما از طریق کانال های ارتباطی در ریاض و واشنگتن به صورت مداوم نگرانی خود را در این خصوص به عالی ترین سطوح دولت عربستان منعکس کردیم.

وی در عین حال افزود: آزادی بیان نباید به هیچ وجه جرم انگاری شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس