کد خبر 1427633
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
گروسی

مدیرکل آژانس اتمی با تکرار ادعای به بن‌بست رسیدن مذاکرات وین، مدعی شد به دلیل محدودیت دسترسی بازرسان خود به تأسیسات هسته‌ای ایران در ماه‌های اخیر، اطلاعات مهمی را در اختیار ندارند.

به گزارش مشرق، در ادامه ادعاهای مقامات اروپایی و آمریکایی درباره به بن‌بست رسیدن مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین و اظهار بدبینی نسبت به هرگونه حصول توافق بین طرف‌های شرکت‌کننده، آژانس اتمی نیز این ادعاها را تکرار کرد.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) مدعی شد مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ایران که بین ایران و طرف‌های اروپایی و به‌صورت غیرمستقیم با آمریکا در وین انجام شد، به بن‌بست رسیده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، گروسی در مصاحبه با این رسانه طی سفری به آرژانتین، ادعا کرد: «مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران در بن‌بست قرار دارد. آژانس اتمی هم به دلیل محدودیت دسترسی بازرسان خود [به تأسیسات هسته‌ای ایران] در ماه‌های اخیر، از اطلاعات مهمی بی‌خبر است».

پیش از این نیز «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، با اذعان به اینکه احیای توافق هسته‌ای ایران نه در دستورکار و نه تحت تمرکز واشنگتن هم نیست، مدعی شد که هیچ تحرکی در زمینه مذاکرات وین انجام نمی‌شود.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز  ۱۷ مرداد با پرواز هیئت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.

برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که بورل در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شده بود بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکارهای به‌روزشده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    اژانس اتمی ودوربین های پادمانی ولی حرف دیگه ای میزنه میگه که فعالیت هسته ای ایران صلح امیزوروبه پیشرفت است
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    چون شما حروم لقمه ها درگیر این بودین که از طریق شورش سربرهنگان جمهوری اسلامی رو سرنگون کنید و بعدش دیگه نیازی به مذاکره نیست
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    3 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس