تاپ گان /Top Gun: Maverick

یک رسانه آمریکایی نوشته تاپ‌گان، با ماهیتی تشنه به خون یک زباله مطلق است یک تبلیغ ۱۳۱ دقیقه‌ای برای مرگ، به شدت غیراصیل، وحشیانه، و به طرز بی شرمانه‌ای جنجالی برای ارائه کمک به دلالان اسلحه.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق -آخرین فیلم «تام‌کروز» با عنوان«تاپ‌گان: ماوریک» اواخر ماه قبل در سراسر جهان اکران شد و با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد.منتقدان سینمای جهان نقدهای کوبنده‌ای را درباره فیلم منتشر کردند و آنرا در رده فیلم‌های مسخره «هالیوود – پنتاگون» توصیف کردند. روایت فیلم تفاوتی با قسمت اول ندارد و در نسخه جدید با اینکه نامی از کشور دشمن برده نمی‌شود اما تاسیسات هسته‌ای ایران هدف خلبانان نیروی دریایی آمریکاست.

فرض نمایشی فیلم این است که ایالات متحده باید  تأسیسات هسته‌ای ایران را که به شدت توسط موشک‌های زمین به هوا و هواپیماهای تخصصی پاسبانی می‌شود را از بین ببرد. حمله به تسلیحات هسته‌ای ایران و ماموریت نابود کردن آن با جنگنده‌، از حمله هوایی اسرائیل در سال ۱۹۸۱ به رآکتور تحقیقاتی هسته‌ای اوسیراک عراق با استفاده از اف-۱۵ و اف-۱۶ برای تخریب جزئی  الهام گرفته است.

آمریکا و اسرائیل فقط در هالیوود می‌توانند به تاسیسات اتمی ایران حمله کنند! +عکس

 «تاپ‌گان:ماوریک»( Top Gun: Maverick ) برای شمار فراوانی از آمریکایی‌هایی ساخته شده تا با خلق یک موفقیت انتزاعی -سینمایی برای ارتش آمریکا، نوعی آدرنالین مصنوعی پیروزی را در افکار عمومی تزریق کنند  تا تراژدی  هدف قرار گرفتن  پهپاد ۲۲۲ میلیون دلاری « نورثروپ گرومن آر کیو-۴ گلوبال هاوک » توسط ایران را فراموش کنند.  

ماموریت اصلی در ماوریک، یک خط و نشان پارودی – رمانتیک برای شماری از هوانوردان آمریکایی است که دارای دقت، تکنیک و آمادگی جسمانی هستند تا یک مرکز مخفی غنی‌سازی اورانیوم، در کشوری که ظاهرا  تحت نظارت آژانس انرژی اتمی است را بمباران کنند.   

آمریکا و اسرائیل فقط در هالیوود می‌توانند به تاسیسات اتمی ایران حمله کنند! +عکس
نقشه‌ای که دریاسالار بیتس  در فیلم تاپ گان برای خلبان آمریکایی تشریح می‌کند تا به یکی از تاسیسات هسته‌ای مشابه در ایران حمله کنند

فیلم های «تاپ گان» به عنوان بزرگترین ابزار تبلیغاتی پنتاگون  مشخص نمی‌کند دشمن تکنوتریلر جدید ایالات متحده  با احتمال دست یافتن به فن‌آوری هسته‌ای فوق پیشرفته، در کجای نقشه کره زمین واقع شده است؟

با اینکه نامی از کشور متخاصم در فیلم برده نمی‌شود اما ارجاعات و نشانه‌های مستقیم، ویژگی‌ها و خلاصه مأموریت، ایران را به محتمل ترین کشور هدف حمله در فیلم تبدیل می کند.

هدف یک سایت غنی‌سازی اورانیوم ناتمام است که  احتمال متخاصم بودن روسیه، چین و کره شمالی را از فهرست هدف حذف می‌کند، زیرا این کشورها قبلاً دارای سلاح‌های هسته‌ای بوده‌اند- و حمله به هر یک از آن کشورها بلافاصله به یک درگیری بزرگ تبدیل می شود.

دریاسالار بیتس (چارلز پارنل) در ابتدای فیلم می‌گوید تأسیسات هسته‌ای مدنظرشان با نقض تعدادی از معاهدات در حال توسعه است که به صورت پیش فرض هند، پاکستان  را از بررسی خارج می‌کند، زیرا همه نوع سلاح‌های هسته‌ای را تاکنون ساخته‌اند (یا مشکوک به ساخت آنها هستند) اما پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا نکرده‌اند. 

آمریکا و اسرائیل فقط در هالیوود می‌توانند به تاسیسات اتمی ایران حمله کنند! +عکس

وقایع به تصویر کشیده شده در ماوریک برداشتی از یک ماجرای واقعی است. در سال ۱۹۸۱، گروهی از اف-۱۶های نیروی هوایی اسرائیل یک راکتور هسته ای را در عراق منهدم کردند، حمله‌ای که به عنوان عملیات «اپرا» مشهور است . یکی از خلبانان این عملیات، ایلان رامون، بعدها فضانورد شد و در سال ۲۰۰۳ با نابودی شاتل فضایی کلمبیا کشته شد.

جنگنده بوگیمن در ماوریک بارها و بارها به عنوان یک جنگنده نسل پنجم نامیده می شود با قابلیت پرواز مافوق صوت پایدار. فناوری رادارگریزی و به اصطلاح «ابر مانورپذیری» یا توانایی بردار نیروی رانش موتور برای انجام مانورهایی فراتر از آنچه در آیرودینامیک معمولی ممکن است، بخشی از اهداف تبلیغاتی فیلم به شمار می‌رود.

آمریکا و اسرائیل فقط در هالیوود می‌توانند به تاسیسات اتمی ایران حمله کنند! +عکس

این جنگنده ها، همانطور که فیلم نشان می دهد،  از طراحی‌های قرن بیستمی مانند F/A-۱۸ برخودارند. در این فیلم یکی از دو جنگنده نسل پنجم آمریکایی، F-۳۵ که ماوریک با آن پرواز آزمایشی انجام می‌دهد برای انجام ماموریت نهایی انتخاب نمی‌شود.

 هواپیمایی دشمن فرضی تیم ماوریک هرگز نامگذاری نشده اند، اما اساساً از نظر ظاهری و توانایی شباهتی به برترین جنگنده برتری هوایی روسیه، سوخو سو-۵۷، دارند. Su-۵۷ برای فروش بین المللیتا کنون به هیچ کشوری واگذار نشده است، اما نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران (IRIAF) در گذشته هواپیماهای ساخت روسیه از جمله میگ-۲۹ را خریداری کرده است.  ایران تا مرحله‌ای پیشرفت که ماکت کوثر نمونه مشابه سوخو ۵۷ رونمایی کرد.

ماجرای اف ۱۴ قدیمی در تاپ گان چیست؟

 رژیم گذشته قبل از وقوع انقلاب اسلامی از حمایت نظامی ایالات متحده از جمله فروش تسلیحات و هواپیما برخوردار بود. هنگامی که شاه سرنگون شد،  ارتش ، ۷۴۷ فروند  به علاوه ده‌ها F-۱۴  داشت.موجودی اف-۱۴های قدیمی در کشور دشمن ناشناس  در همان منطقه‌ای که ماوریک حضور دارد یک نشانه است.

جنگده‌هایی در جنگ ایران و عراق در دهه ۱۹۸۰ موفقیت‌های خارق‌العاده‌ای را در هشت سال جنگ تحمیلی خلق کردند. آمریکا در سال ۲۰۰۶ با علم به توقیف بهره‌برداری از  اف-۱۴ تولید این هواپیما را متوقف کرد تا قطعات یدکی آن به ایران نرسد.

در سکانس حمله هواپیمای آمریکایی ماوریک(تام کروز) سقوط می‌کند و او به همراه پسر کمک خلبان سابقش در «تاپ گان یک» وارد یک هواپیمای F-۱۴  قدیمی قابل پرواز می‌شوند و با همین هواپیما از ایران فرار می‌کند و خود را به آب‌های خلیج‌فارس می‌رساند و روی عرشه کشتی فرود می‌آید در حالیکه چرخ ‌های جلو هواپیما حین لندینگ سریع از دست می‌رود.

آمریکا و اسرائیل فقط در هالیوود می‌توانند به تاسیسات اتمی ایران حمله کنند! +عکس
پس از بازنشستگی F-۱۴ در سال ۲۰۰۶، ایالات متحده به معنای واقعی کلمه F-۱۴ های باقی مانده خود را خرد کرد تا مطمئن شود که ایران نمی تواند به هیچ یک از قطعات آنها دست پیدا کند.

این دروغ‌پردازی هوایی خاص فیلم‌های هالیوودی است، اگر این فرض را بپذیریم که F۱۴ های قدیمی  بدون «ارابه فرود» و «قلاب مهار» قابلیت فرود روی ناوهواپیمابر را ندارند.

هواپیماهایی که قابلیت برخواستن و نشستن روی ناوهای جنگنده را دارند معمولا حامل یک قلاب در پشت خودهستند و به وسیله کابل مخصوصی در عرشه پروازمهار می‌شوند تا هواپیما  قبل از خارج شدن از جلوی کشتی متوقف  کند. اما اف-۱۴های ایران برای عملیات زمینی برنامه‌های ریزی شده‌اند و به همین دلیل فاقد قلاب مهار و ارابه فرود هستند. به همین دلیل فرود تام کروز با F۱۴  روی ناو جنگی یک دروغ فوق سینمایی است.

آمریکا و اسرائیل فقط در هالیوود می‌توانند به تاسیسات اتمی ایران حمله کنند! +عکس
نشریه سندباکس هم به این مسئله اشاره می‌کند در سال ۲۰۰۶ تولید F۱۴ به این دلیل متوقف شد که ایران نتواند به قطعات آن دست‌یابی کند. این موضوعی است که در ادامه گزارش سندباکس به آن اشاره می‌شود.

آمریکا و اسرائیل فقط در هالیوود می‌توانند به تاسیسات اتمی ایران حمله کنند! +عکس

جغرافیای ایران چرا کودکانه تصویر شد؟

محل ماموریت واقعی با درختان مخروطی بزرگ، راهروهای سر به فلک کشیده، و کوه‌هایی که کیلومترها از دریا فاصله دارند، شبیه ایران نیست. مناظر واقعی فیلم بیشتر آلپ به نظر می‌رسد تا خاورمیانه.  در جهان تاپ گان،شبیه مناطق کوهستانی شبیه ایران نیست.آنچه تصویر می‌شود بیشتر کالیفرنیاست، نزدیک دریاچه تاهو.

اگر نیروی هسته ای سرکش در سرزمین اصلی اروپا بود، هواپیمای تهاجمی از فرودگاه ناتو بلند می شد. اگر کشور دشمن کره شمالی بود، هواپیماها می‌توانستند از کره جنوبی بلند شوند. اگر کشور دشمن در قفقاز بود، محل منطقی برای حمله ترکیه بود، جایی که نیروی هوایی ایالات متحده در آن پایگاه دارد. حمله به هر نقطه از خاورمیانه از شبه جزیره عربستان برای آمریکایی‌ها آسانتر خواهد بود.

با این حال، ایران از طریق دریا، از خلیج فارس، نزدیکترین دسترسی را دارد در حالی که ۳۰ سال به صورت مرتب و مکرر سی‌ان‌ان و هالیوود فیلم‌های جنگی تصویری که از خاورمیانه نشان می‌دهد در مناطق مسطح، گرم و شنی روی می‌دهد. ایران  در این فیلم دارای کوه‌های پربرف متعددی است که می‌تواند شبیه سناریوی ماوریک باشد. کشورهای اندکی در جهان وجود دارد که جغرافیای آنان از دریا به کوه تغییر می‌کند.

آمریکا و اسرائیل فقط در هالیوود می‌توانند به تاسیسات اتمی ایران حمله کنند! +عکس

منطقه حفاظت‌شده کوه خامین، در رشته‌کوه‌های زاگرس در جنوب ایران، شبیه چیزی است که انتظار دارید در اتریش یا کلرادو پیدا کنید و از نظر ارتفاع قابل مقایسه است. آیا مانند جغرافیایی که در فیلم ترسیم شده ، کوه‌های زاگرس درست در لبه دریا قرار دارند؟ کوه خامین که بیش از ۱۰۰۰۰ فوت قد و حدود ۵۰ مایل از خلیج فارس فاصله دارد. ماوریک، خلبانانش را ملزم می کند که عرشه را با سرعت بیش از ۶۵۰ گره (۷۵۰ مایل در ساعت) ترک کنند. با این سرعت نمی‌توان از آب به کوه خامی رسید.

همه شواهد به وضوح به یک نتیجه اشاره می کنند که تقریباً به سختی می توان به آن اطمینان کرد. اما کدام کشور دیگری در پی ارتقاء فن‌آوری هسته‌ای است؟ نیروی هوایی کشور دشمن ترکیبی از جنگنده های ساخت روسیه و آمریکا - از جمله F-۱۴ - را به پرواز در می آورد و دارای کوه هایی است که یک جت جنگنده فراصوتی می تواند از دریا به رشته‌ها کوه‌های مرکز آن در عرض ۵ دقیقه برسد؟

حمله آمریکا به ایران به معنای آغاز جنگ جهانی سوم است؟

آمریکا و اسرائیل فقط در هالیوود می‌توانند به تاسیسات اتمی ایران حمله کنند! +عکس

تاپ‌گان فیلمی است که در آن قهرمانان ما در تلاش برای شروع جنگ جهانی سوم هستند. این عبارت بخشی از گزارش وب سایت  تحلیلی - خبری «لست مووی اوت پست» که در ادامه می‌نویسد: ارتش ایالات متحده در حال انتخابات خلبانانی برای بمباران یک تاسیسات هسته‌ای در حال تکمیل در ایران است. نویسنده در ادامه اشاره می‌کند آنچه در فیلم می‌بینیم برخلاف رخدادهای واقعی است و این آمریکاست که اقدام به نقص برجام کرد و دولت مستقر در ایران به تبعیت از آن ادامه داد.

آمریکا و اسرائیل فقط در هالیوود می‌توانند به تاسیسات اتمی ایران حمله کنند! +عکس

در ادامه این تحلیل «لست موی اوت پست» عبارات جالبی را در این پروپاگاندوی پنتاگونی - هالیوودی به کار می‌برد و می‌نویسد: مانند همه روایت‌های موفق فاشیستی این فیلم دشنمنان را همزمان قدرتمند و بسیار ضعیف به تصویر می‌کشد؛ برای ساختن داستانی که در آن قهرمانان ما به طرز مضحکی بودجه دریافت می‌کنند، ممکن است افراد ضعیفی باشند، لازم است وانمود کنیم که ایران دارای «جنگنده‌های نسل پنجم پیشرفته» است که برتر از توانایی ایالات متحده است.

نویسنده به پوچی و تکرار این ایده در پایان اشاره دارد و در تحلیل‌ خود اشاره به برتری های نظامی ایران داردو می‌نویسد: اگر بتوان ماهیت تشنه به خون این فیلم را نادیده گرفت بازهم یک زباله مطلق است یک تبلیغ ۱۳۱ دقیقه‌ای برای مرگ، به شدت غیراصیل، وحشیانه، غیرمسئولانه و به طرز بی شرمانه‌ای جنجلالی برای ارائه کمک به دلالان اسلحه.

آمریکا و اسرائیل فقط در هالیوود می‌توانند به تاسیسات اتمی ایران حمله کنند! +عکس

این وب سایت تحلیلی خبری برخلاف مشی رسانه‌های داخل کشور که آثار میلیتاریستی هالیوود را سریعا در پلت‌فرم‌هایشان نشر می‌دهد و ستایش ‌نگاری گسترده‌ای را درباره‌اشان منتشر می‌کنند، می‌نویسد: این یک شاهکار تبلیغاتی در دفاع از برخی از بدترین خصلت های ملت ماست . یکی از نویسندگان ارشد  اخبار مینت‌پرس فیلم را «تبلیغات نظامی» و درباره همکاری وزارت دفاع گزارش می‌دهد که انگار به تازگی واترگیت را شکسته است.او با اشاره به توافقنامه تولید میان وزارت دفاع و تصاویر پارامونت، خبر از اجازه دسترسی گروه فیلمبرداری به تجهیزات نظامی و انتصاب یک افسر ارشد فرماندهی ستاد برای تولیدمی‌دهد در حالیکه اینکه این یک رویه استاندارد برای مدتی طولانی است.

آمریکا و اسرائیل فقط در هالیوود می‌توانند به تاسیسات اتمی ایران حمله کنند! +عکس

بیشتر وب‌سایت‌های سرگرمی - تحلیلی آمریکایی رویکردی مشابه «لست مووی اوت پست» دارند، اما این تولیدات پروگاندایی توسط رسانه‌های صهیونیستی شبیه «جوییش استار»  تنور تبلیغاتی چنین آثاری را  با رویکردی ضدجمهوری اسلامی داغ می‌کنند.

در آخرین پاراگراف بخش نخست گزارش وب سایت جوییش استار می‌خوانیم: در اواخر ماه مه، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) که وظیفه نظارت جهانی بر فناوری هسته‌ای و استفاده از آن را بر عهده دارد، گزارش داد که ایران دارای اورانیوم شکافت‌پذیر کافی - حدود ۹۵ پوند - برای ساخت بمب هسته‌ای است. برخلاف متجاوزان هسته‌ای قبلی، از جمله اتحاد جماهیر شوروی و حتی کره شمالی، رژیم ایران یک حکومت مذهبی روحانی است که ممکن است در مورد ارزش جان انسان‌ها و مطلوبیت شهادت حساب متفاوتی داشته باشد.

آمریکا و اسرائیل فقط در هالیوود می‌توانند به تاسیسات اتمی ایران حمله کنند! +عکس

این وب سایت و سایر رسانه‌های «عبری-غربی» در یک اجماع رسانه‌ای فیلم تاپ‌گان را به دستمایه‌ای تبدیل کرده‌اند تا حول گزینه نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای بیشتر تبلیغ کنند. در اغلب گزارش‌های سینمایی حول فیلم تاپ گان به این موضوع اشاره می‌شود که قبل از هر احتمالی و دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای باید آنچه در نسخه‌ اخیر فیلم  مذکور به نمایش گذاشته می‌شود، عملی شود. 

نویسنده با هوش و جستجوی فوق‌العاده‌ای سلسله‌وار از اظهارات مرحوم آیت‌الله هاشمی، محمود احمدی‌نژاد و ... جمع‌آوری کرده و حتی ایران را بانی تقویت جسارت روسیه در حمله به اکراین توصیف می‌کند.

آمریکا و اسرائیل فقط در هالیوود می‌توانند به تاسیسات اتمی ایران حمله کنند! +عکس
جوسازی و ایران هراسی رسانه‌ه۹ای صهیونیستی با دستمایه قرار دادن آخرین فیلم تام کروز 

در پاراگرف آخر گزارش «باسسم عید» در جوییش استار آمده است: شرور فیلم «تاپ‌گان: ماوریک» دولتی مبتنی بر قابلیت‌های اتمی بسیار واقعی است و قهرمانان شجاع ممکن است روزی برای مقابله با این خطر فراخوانده شوند و اگر روزش رسید باید از اقدامات شجاعانه‌ برای حفظ امنیت همه ماضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    37 4
    امروز در دنیا لچه ها هگ به هم به دلقک بازز های هالیوود می خندند. همونجا هم موفق نیستند.
    • پاندا FR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      14 2
      دقیقا
    • DE ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      7 4
      اگه سلاح بازدارنده ی هسته ای داشتیم، کسی اینجوری قلدری و تحقیر راه نمینداخت. داره دیر میشه کم کم
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      8 1
      کارگردان تاپ گان احتمالا یک خانم وطن فروش با اصلیت ایرانی است در هر حال: شتر در خواب بیند پنبه دانه ... گهی لف لف خورد ... گه دانه دانه ...
    • علی IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 6
      چرا فقط از جنگ و آشوب خبر تهیه می کنید......ضربه بزرگی به جامعه وارد می شود و اقتصاد تحت تاثیر قرار می گیرد ......
    • SE ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      10 1
      در دنیای واقعی اگر یانکیها از کنار ایران پرواز کنند پودر میشوند اگر واردش شوند اول پاره میشوند بعدش محو
  • نیما IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    33 4
    در فیلم شاید بتوانید نیروگاه هسته ایوایران را بمباران کنید اما در واقعیت هرگز نمی توانید
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      8 15
      چون اخبار گفته؟
    • SE ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      10 2
      در پاسخ به: ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶ نه، گلوبال هاگ با پاره شدن گفته و ترامپک تون هم تشکر کرد از اینه رحم کردیم و پرنده سرنشین دارشان را پودر نکردیم
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      10 1
      جناب 15:51 ـــ بگذارید در داستان پردازی های تصویری شان قهرمان بازی درآورند شاید ننگ خیس کردن شلوار تفنگ داران دریایی شان آن گاه که توسط سپاه پاسداران ایران بازداشت شده بودند را بتوانند کمی از اذهان شان بزدایند! البته تا عملیات بعدی!!!!
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      8 1
      نه منافق، چون نظامی های خود امریکا گفتند که نمی‌توانند حمله کنند، یعنی آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه پس آب یخ لازمی شاید هم قالب یخ
  • محمد عظیمی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 52
    فعلا مواظب باشید از داخل از بین نبرید آمریکایی ها بدون کمترین هزینه ای می توانند شما ایرانی های عقب افتاده جهان سومی و امل رو نابود کنند اما ارزشش رو ندارید .
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      19 0
      آمریکا شیطان بزرگ اربابت اگر پشمی به کلاهش بود یه مشت افغانی پابرهنه با لگد از افغانستان بیرونش نمیکردن
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      18 0
      امان ازنوکرای ارباب ، عقب افتاده خودتی وان ارباب جنایتکارت امریکا دیگه غلط اضافی نکن
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      9 0
      همانطوری که بدون هزینه افغانستان رو از بین یرد؟ برو یبار دیگه فیلم فرارشون از ترس و آویزان شدن از چرخ هواپیما رو ببین!!!! یه فیلم تاریخیه.خخخخخخ
    • امید IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      6 1
      عقب افتاده ذهنی و فرهنگی شما اجنبی های وطنفروش فارسی زبان مقیم خارج هستید ...
    • ایرانی IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      7 1
      پشتت رو نگاه کُن هنوز رد لگد طالبان روشه🤣🤣 ولی ایرانی جماعت عادت نداره لگد بزنه اون دُم سیاه کوچولوتو میگیره میندازه تو همون فاضلابی که توش بدنیا اومدی و درشو میبنده😝🤮🤪
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      5 1
      جناب اقلی عظیمی به کوری چشم خیلی ها انقلاب اسلامی ایران ۴۴ ساله شده و اکثر بدخواهانش به گور سپرده شدن یا به زودی خواهند شد ایران هسته ایی شده خیلی وقته
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      1 0
      ازعواقبشمیترسه وقتی بااین سانسوروبایکوت وانحراف بازهم مردمش ازعوارض تبلیغ فسادومخدروسلاح به ستوه امده اند
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      4 0
      جهان هیچ وقت خریت و حماقت هموطنان تو رو فراموش نمی کنه که حتی سوژه ی آمریکایی های ملعون هم شده بودید و کلی به ریشتان میخندیدن، اونم آویزون شدن از چرخ هواپیما که این سطح از حماقت حتی برای چهارپایان هم قفله 🤣🤣🤣😂😂😂🤦🏻‍♂️
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    13 2
    در ادامه فیلم، شخم زدن سرزمین‌های اشغالی به همراه صهیونیستا رو هم نمایش می‌دادید. خخخخ
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    4 1
    گفتین هواپیمای کوثر ماکت بود؟؟؟!!! مگه خط تولیدش ساخته نشد؟ یا من بد متوجه شدم؟؟
    • صادق IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      1 0
      نوشته ماکت کوثر که شبیه سوخو۵۷ بود ساخته شد نه اینکه کوثری که ساخته شده ماکته چون اولین نسخه کوثر از روی اف۵ طراحی شد و ساخته و عملیاتی شد.
    • DE ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      2 2
      دروغگو كم حافظه هست، از بس دروغ ميگن يادشون ميره
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      1 0
      شما بد متوجه شدی عزیز چون هواپیمای کوثر عملیاتی شده و هر سال تعدادی بسته به بودجه تخصیصی ساخته و تحویل نیروی هوایی میشه
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 4
    اگه قبل از هسته ای شدن ایران ، به تاسیسات حمله کنن ، ایران چیکار میتونه بکنه ؟
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      11 4
      اگه حتی حمله ی اتمی هم بشه ظرف ۲۴ الی ۴۸ ساعت اولین بمب اتم درست میشه و پرتاب میشه
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      1 0
      ژنرال کوثری اصلاعلنی گفت درکنارهزاران موشک بحث دفاع متقابل باکیک زردواورانیومهای مشخص گداخت هسته ای درنیروی هوافضای سپاه ازسیلوهابه بهره برداری میرسه وسریعاباموشک ماهواره بروموشکهای باتغییرسوخت به جامدهمه جارومیزنیم ضمن اینکه پایگاههای ایران دردل کوههاست ودرهمه منطقه جا گرفته است ایران که نمیایسته تماشا کنه این انقلاب اعتقادی وحامی توبه ومجازات ومستضعفین است درهمه جهان هم طرفداران ستادی ومخفی داره بیخودنیست یه خیابون یه کلاغ ادرارمیکنه رووال کاخ سفیدهمون لحظه به دروغ میگن خیابونای ایران اتیش گرفته
    • Vb IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      6 0
      اگ میتونستن خیلی وقت پیش کرده بودن،از خارج نمیتونن،،مبخوان با تحریم و تورم و...کاری کنن مردم از داخل بهشون سخت بگذره جوری ک حمله کنن به نظام،
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      1 0
      حمله نمیکنه. این کشور رو خدا حفظ میکنه
  • DE ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    4 0
    یک رسانه آمریکایی نوشته تاپ‌گان، با ماهیتی تشنه به خون یک زباله مطلق است یک تبلیغ ۱۳۱ دقیقه‌ای برای مرگ، به شدت غیراصیل، وحشیانه، و به طرز بی شرمانه‌ای جنجالی برای ارائه کمک به دلالان اسلحه.// تاپ‌گان،یک زباله مطلق است . عجب عین اغتشاشیون تجزیه طلب میمونه .بیارینش ایران اغتشاشیون تروریست تجزیه طلب ذباله که دوستان ذباله دان هستند و ذباله آتش میزنند باهاش حال کنند. آب گندیده همیشه در لجنزار جمع میشود.
  • DE ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 0
    البته ایران باید مواظب باشه چون امریکائی ها موشکهائی دارند که از بس قدرتمنده خودشون که میزنند باید اول از همه خودشون در برن در افغانستان زدند و مانند کش تمبون در رفتند چون خیلی قویه ...آخه تعجب میکنم از خالی بندی یانکی های گاوچران و اون احمق های ساده لوحی که جنگ زرگری 4 تا صهیونیستی که از پس نوار غزه برنمیان و امریکائی که در افغانستان در شلوار خودش اغتشاش کرد و در سوریه جرات نکرد مقابل روسیه بایسته و 44 ساله فقط شکست پشت شکست میخوره میترسند . قویترین بمب دنیا دست ایرانه تنگه هرمز ...ترمز کل دنیای غرب خودش نابود میشه متاسفانه استراتژیست های ما غافل هستند از اطلاع دادن به مردم که گل نقشه دنیا دست ایرانه از همون گل های قالیهای بینظیر و نفیس و یکی یکدونه در دنیا. روی این مطلب توضیح اقتدار بدون بمب اتم کار کنید تا قشر خاکستریتون اینقدر بد نشه .گرچه بمب اتم هم ساختنیه هم خریدینیه گفتیم نمیسازیم ولی از قال باقر قال صادق غافل نمانید .وقتی کیان اسلام و کیان ایران در خطر باشد فتواوی هم نسبت به نجات 85 میلیون نفر تفسیر خواهد شد.
  • Mohamad IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 6
    هر وقت اراده کرده دانشمند کشته و خرابکاری کرده.از رو که نمیرید
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      1 0
      خودش نتونسته. بخاطر نفوذی های وطن فروش امثال تو بوده
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 3
    در تمام فیلم ها از عنصر خیال استفاده میشود این که شما بیان کنید اف 14 های ایران قلاب فرود روی ناو ندارن پس فیلم خوبی نیست بسیار دلیل اشتباه و خنده داری است، اف 14 یک ابر رهگیر به سفارش نیروی دریایی امریکاست و ایران بنابر شرایط و برای مقابله با نیروهوایی شوروی این هواپیما را به جهت رفع نیاز نیروی هوایی خود سفارش داد، که در زمان خودش هواپیمایی خوبی بود ولی دیگه دوره این گذشته، اون هواپیما جدید که نمایش داده شده هم نسل 6 امریکاست که به زودی پرواز خواهد کرد، این فیلم هم مثل تاپ کان یک در تاریخ خواهند ماند و مخاصب اصلی ان ببینده غربی است نه امثال سایت مشرق، با مقاله نوشتن نمیشه به این فیلم جواب داد باید کار هنری کرد، که در کشور ما اصلا شدنی نیست و من الله توفیق
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 4
    سلام چند تا نکته لازم که بهش اشاره کنم . ۱. از لحاظ فنی و علمی و خلبانی به خصوص قسمت فرود f14 روی ناو کاملا صحیح و در صورت وجود مشکل در هواپیماهای ناو نشین همین اتفاق میفته و هواپیما اینجوری مهار میشه. ۲. تنها دلیلی که میشه این فیلم رو به ایران ربط داد وجود هواپیمای f14 . چون غیر از آمریکا تنها اپراتورش ایران بود . اما چون تو فیلم قبلی ۱۹۸۴ موضوع راجع به اون بود باید حتما بهش پرداخته میشد تا یادآوری گذشته رو داشته باشه. ۳. این فیلم از ۱۰ امتیاز ۸.۴ داره و از خیلی فیلم های دیگه صد در صد ضد ایرانی امتیاز بیشتری داره . از نظر ساخت و بازیگری هم فوق العادست . ۴. چرا همش ایراد میگیریم و توهم توطئه دارید. ما هم از هنرمون استفاده کنیم و یه چیزی در حد یک پنجم این بسازیم و ضد آمریکایی ها. وقتی نه بازیگر نه نویسنده نه فیلمبردار نه سناریو نویس نه کارگردان داریم . ۵. به جای ساخت فیلم های شهادت فیلم رشادتی بسازیم که همه سالم برگردند چه ایرادی داره . شده فیلمی ساخته بشه که جنبه ملی و حماسی و رشادت داشته باشه ولی کسی توش شهید نشه ؟!!!!!
  • حمید ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    5 2
    ایران همین الان هم به گفته دشمنان اصلی خودش در جمع کشورهای ابرقدرت جای گرفته .
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      جانم فدای ایران اسلامی
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      2 1
      سر به سرمون گذاشتن
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    4 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      ظاهرن خود غربیها هم دیگه قید توافق رو زدن
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 1
    مشرق نیوز شما فکر می کنید آمریکا مخالف برنامه های اتمی ایران است .اگر آمریکا شیطان صفت باشد هرگز راضی نمی شود ایران به عنوان یک دشمن در مقابل اروپا و اعراب را ضعیف کند .
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 1
    توهم
  • مانی IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    داداش تامکتهای ایران کاملا امکان نشستن روی ناو رو دارن ... قلاب یا هوک هم دارن و دقیقا مشابه نمونه اول تامکتهای امریکا هستن ... تامکت یک رهگیر یا اینترثبت هست که صرفا برای سپاه تفنگداران طراحی شد و نمونه ایرانی هم از همون مدله ...
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      تامکت همون اف ۱۴ ؟ ایران ساخته ؟ هواپیمای عالیی بوده .برای نیروی هوایی
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      تامکت های ایرانی امکان نشستن روی ناو ندارن کلی عکس تو اینترنت موجود ببین متوجه میشی
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      تامکت امریکایی بوده و هست.
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      اسم دزدی
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      پلتفورمش قدیمیه
  • تورج IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 0
    یه چی میگم قول بدید نخندید. آخر این فیلم دیدید عملیات با شکست مواجه شد. تام کروز ایجکت کرد. بعد نویسنده دید حالا چیکار کنم؟؟ یه دفعه از مدار منطق زد بیرون به روش کارتون میگ میگ. تام کروز یه اف ۱۴ از فرودگاه میدزده سه تا سوخو ۵۷ رو نابود میکنه و بدون ارابه چرخ جلو روی ناو هواپیمابر فرود میاد. من نمیفهمم یا مخاطب آمریکایی شعور نداره. یا دروغه این فیلم فروش داشته. بعد چطوری ایران سوخو ۵۷ داره نمیره سراغ اون ناوهواپیمابر؟ به نظرم داخل فیلمم موفق نشدن و جنگ شروع شد.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    اسم اصلیش تاپ گان ،مای بی بی ،بوده .اشاره به پوشک سربازان آمریکایی ،ولی تغییرش دادن ،خخخخخخ
  • Mohamad IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 1
    فعلا منافعش با وجود شما تامین میشه
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 0
    کدو قلقله زن و پیرزن ما داستانش از این فیلم واقعی تر بود لابد از اول تا آخر هم یانکیها به هم میگن: هی لعنتی!!
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    منم تو خواب بهترین فوتبالیست دنیام... ولی تو بیداری هیچی...
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    درود بر جمهوری اسلامی ایران مظلوم اما قوی
  • محمدهادی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    اولا که وجود ارتفاعات سرد و پوشیده از برف و پرنده پکفا که فقط درحال حاضر کاربرش خود روسیه ست،ذهن منو فقط بسمت خود روسیه جلب کرد،نه ایران محصوصا هم که ظاهرا افراد در اون کشور به زبون روسی باهم حرف میزدن اگه درست یادم باشه دوما؛ اصن گیریم که کشور هدف ایران بود آخه مزیت جنگی ایران پکفاییه که اصلا تحویل ما نشده؟؟! مزیت جنگی ما پرنده های نیروی هواییه؟ یا چیزای دیگه یی که این روزا حسابی مارو سر زبونا انداخته؟؟ اگر کشور مقصد ایران و تاسیسات اتمی ایران بود پس همزمان که پرنده هاشون از روی ناو بلند میشد به سمت خاک ایران باید پرواز پهپادهای رصد و شناسایی بالای سر ناو هواپیمابر،و موشکهای ساحل به دریا اعم از کروز و ضد کشتی و بالستیک هامونو نشون میداد باید تحرک شدید شناورهای تند روی مارو اطراف ناوهای جنگی امریکایی نشون میداد باید فیلم رو وارد یک سناریوی تمام عیار پاسخ دهی از سمت کشور مورد حمله قرار گرفته میکردن و اونوقت میدیدن که آیا اون پرنده ها با قهرمانانشون و سایر خدمه های کشتی هاشون سالم منطقه رو میتونستن ترک کنن یا نه!!! بخاطر این گفته میشه که سناریوی تاپ گان یه تصویر بچه گانه و به دور از حقیقت صحنه ی نبرد میان ایران و امریکاست حالا شما عشششق هالیوودا که عاشق صحنه های اکشن و جلوه های ویژه هالیوودی هستید سرگرم دیدنش بشد و تا صبح ازش لذت ببرید رزمنده گان واقعی ما هم تا صبح مشغول طرح ریزی های راهبردی و راهگشا درقبال عمق مرزهای غربی و شمال غربی کشور میشن!! ما خودمون هالیوود رو به واقعیت تبدیل میکنیم و لذت میبریم نه صرفا یک فیلم سینمایی بی ارزش
  • ارش IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    من این فیلم رو دیدم ، واقعا از تام کروز انتظار ساختن چنین فیلم ضعیفی نداشتم ، خیلی سطحی و غیر دقیق بود ! داستان ش که به شدت سطح پایین ، جزییات که فاجعه … همه جوره واضح بود که منظورشون ایران بود ، با توجه به داشتن اف ۱۴ اون کشور فقط میتونست ایران باشه ولی طبیعت اون کشور کانادا بود ، تسلیحات ضد هوایی ش سامانه های بسیار قدیمی روسی مربوط به دهه ۶۰ میلادی ، هواپیماهای اون کشور هم کاملا سوخو ۵۷ بود که ایران حداقل الان نداره … کلا انگار تام کروز از کارشناس نظامی کمکی نگرفته بود … در مورد نوشته های مشرق هم یه ایرادی وجود داره و این هست که تا اونجایی که من یادم میاد و از نزدیک بارها اف۱۴ رو دیدم قلاب فرود روی ناو هواپیما بر رو داره و اف ۱۴ های ایران آبشنال هستند و یک سری امکانات اضافی هم نسبت مدل اولیه اف۱۴ دارند . پس به فرض رسیدن به ناو توانایی فرود روی ناو رو ولو بدون ارابه فرود دارند .
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    این ادعاهای دروغین وتبلیغی ابالات متحده شیطان جنایتکارعالم نکبت دوران که ازسرخوردگی وشکست وسیلی خوردن متعددبیش ازچهل سال ودانایان میدانندکه اگراین دیکتاتورجنایتکارعالم میتوانست ضربه یا حمله انجام دهدلحظه ای تعلل نمیکردهمانگونه که همه مطلعند این دست به خون الوده ضدبشروانسانیت امریکا واسراییل کارنامه جنایاتش دهه ها سرریزاست به لیبی افغانستان ووو... رحم نکرده ونابودکرده دربسیاری ازکشتارها کودتاها وقتل وترور و.....دستش الوده واگرمیتوانست حمله کندلحظه ای درنگ نمیکردولی بخوبی درک کرده که ایران بابسیاری ازکشورها تفاوتی اساسی داردوخطری بسبارفراترازذهن ادمکشان شیطان بزرگ داردوهمین به خودی خود هزینه های سنگینی رابه شیطان تحمیل کرده واگرغلطی انجام دهدروزگارش سیاه ترخواهدشد
  • ساس IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    فیلمی برای ساده لوح کردن و تحمیق نظامیان ایران. حمله به تاسیسات هسته ای هر کشوری با بمب افکن ها یو ٢ مجهز به موتورهای الکتریکی نه جت انجام میگیرد که مسلح به سلاح های اتمی زمین -نفوذ با عمق عملیاتی ٤٠٠ متر است. در شب و بی سر و صدا و نه از روی ناو و کشورهای همسایه.
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      یو ۲ مگه هنوز هست ؟ بمب افکن هم نبودهد، ، شناسایی بلند پرواز بوده
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    مشرق تقصیر خودته.... وقتی که فیلمی که دیگران در مورد قدرت نظامی ما ساخته اند را پخش نمی کنی، به غربگرایان اجازه جولان در این حیطه را می دهی... منظور مستند دو فصل باب الهاویه ( لبه پرتگاه) شبکه المیادین است که سال 1391 تولید گردید. فصل اول آن مربوط به جنگ کوتاه مدت و فصل دوم آن مربوط به جنگ دراز مدت است.
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      فیلم رو بنداز دور
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    ما که میتوانیم براحتی این آمریکای( ورشکسته وفیلم سینمایی....)نابودکنیم چرا ازترس هواپیمای مسافربری را میزنیم!؟
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      آسمونمون وله . نه پدافند راست و درست و نه نیروی هوایی مطمین
  • وحید IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    دوستان عجله کردید! یکی از علل ۴ گانه ارسطویی علت غایی هست، که در قرآن (ید الله فوق ایدیهم)و حکمت اسلامی مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.یعنی اگر اتفاقی در عالم بیفتد یا سخنی گفته شود در عالی ترین و بالاترین مرتبه آیات الهی و فرمان پروردگار را مشاهده خواهیم کرد،اما با شیوه و زبان خاص خود،این فیلم اگر چه توسط شیاطین آمریکایی و بقصد تقابل با حق و حقیقت ساخته شده اما وعده حق نیز بوضوح از آن بگوش میرسد! یعنی آن چیزی که موجب کرامت انسان و وجه تمایز انسان با حیوانست یعنی سازوکار تعقل،از آنها سلب خواهد شد،اسباب و سازوکارتعقل که امکان اندیشدن ،بخاطر آوردن و کسب تجارب را سبب میشوند متکثر شده و بخشی از وجود ملکوتی ائمه هدی هستند و درآخرالزمان از کفار و منافقان سلب خواهد شد!(بازیگر نماها و فوتبالیستهای فرومایه و خودشیفته که تفاله های لیبرالیسم هستند و آثار زوال عقل در آنها مشهودست را دریابید/قلاده بزنید،زنجیر کنید یا حبس فرقی ندارد فقط انسان نیستند و باید تاوان خساراتشان را بپردازند!) موفق باشید.
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    کار نشد نداره
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    آمریکا هر موقع حمله کرده ،در ضربه اول ، موفق بوده . دست کمش نگیرید .
  • مهدی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    گزارش خوبی بود با یک نقطه ضعف: اشاره نکردن به میزان موفقیت فیلم در رسیدن به اهدافش (چون فیلم بسیار پرفروش بوده) و این که این موفقیت چه اثراتی دارد. زمانی خیلی تحت تاثیر افخمی بودم و خیال می کردم نباید این طور فیلم ها را جدی گرفت (مثل بعضی کامنت های پایین همین مطلب). الان می فهمم که خیر و شر این نوع نگاه همزمان می جوشد: خیرش این که از دشمن نمی ترسیم و دست و پای مان گم نمی کنیم و شرش این که یک جور بی خیالی خطرناک گریبانمان را می گیرد
  • مهدی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    مدتی است در کشور این جمله را زیاد می شنویم (از جمله در یکی از کامنت های همین مطلب): با سلاح هسته ای می توان بازدارندگی ایجاد کرد. حتی اوباشی مثل امیدواردانا هم تیزرهای عجیب و غریبی مثل "ساخت بمب هسته ای به اسم عماد در ایران" رفتند. چیزی که واضح است این که این پروژه را نان خورهای کثیف اسرائیل پیش می برند. کورش علیانی در توییتر درست نوشته بود که حتی اگر بمب هسته ای داشته باشیم به دلیل وسعت اسرائیل و احتمال کشته شدن فلسطینیان نمی توانیم از آن استفاده کنیم. و اسرائیل این را خوب می داند. پس سعی می کند اولا در تاسیسات هسته ای خرابکاری کند (مستندهای "حمله روز صفر" (درباره استاکس نت) و "عملیات بزرگ" (ماجرای اخیر اصفهان) و فیلم "روز شیطان" را ببینید یا خرابکاری های هسته ای پارسال را به یاد بیاورید) و بعد با علم کردن دوباره هولوکاست، خودش (تنها حاکمیت آپارتاید غاصب در جهان امروز طبق گزارش سازمان ملل) را دوست بشر و ایران را دشمن بشریت و هیتلر دنیای جدید جا بزند. اگر تاسیسات هسته ای داخل فیلم هم به ایران اشاره کند آن وقت مثل روز روشن است که این دو پله از یک نردبان است. خبر ساخت بمب هسته ای در ایران به نفع هیچ کس نیست جز اسرائیل. سخنرانی دیشب رهبر درخشان بود آن جا که گفت نخبه کسی نیست که بمب اتم بسازد و انسان ها را کشتار کند. ما دنبال "بمب اتم" نرفته ایم و "نخواهیم رفت". بلکه به دنبال فواید صنعت هسته ای (برای پیشرفت علمی کشور و راحت تر شدن زندگی) هستیم. افتخار می کنم که رهبر کشورم این قدر دقیق پروژه کثیف اسرائیل و نان خورهایش را نقش بر آب می کند.
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 0
      به جای وسعت اسرائیل باید می نوشتم وسعت سرزمین های اشغالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس