روسیه در اروپا «گرم‌خانه» دایر می‌کند

همزمان با افزایش بهای انرژی در اروپا ناشی از جنگ اوکراین، مراکز فرهنگی روسیه در فنلاند و لوکزامبورگ، از گردشگران اروپایی با «چای و جای گرم» پذیرایی خواهند کرد!

به گزارش مشرق، «آژانس فدرال امور کشورهای مشترک‌المنافع، شهروندان روسی مقیم خارج و همکاری‌های بشردوستانه بین‌المللی» روسیه موسوم به Rossotrudnichestvo، در آستانه فصل سرما و در بحبوحه افزایش شدید قیمت انرژی در اروپا ناشی از جنگ اوکراین و تحریم‌های غرب علیه مسکو، اعلام کرد که در فنلاند و لوکزامبورگ «مراکز گرمایش» برای نیازمندان و «سرمازدگان اروپایی» دایر کرده است.

سخنگوی این آژانس گفت: مردم رفته رفته به اینجا می‌آیند. در فنلاند و لوکزامبورگ، دیروز این مراکز دایر شده و برنامه پخش فیلم هم تا فوریه ادامه دارد.

این آژانس همزمان با تشدید بحران انرژی در کشورهای اتحادیه اروپا که عمده دلیل آن به تحریم‌های این بلوک علیه مسکو و کاهش عرضه انرژی این کشور، مربوط می‌شود، این خبر را اعلام کرد و در اظهارنظری کنایه‌آمیز نوشت: گرمای انسانیت و میهمان‌نوازی سنتی روس‌ها، آن چیزی است که «خانواده‌های اروپایی در حال یخ زدن» به آن نیاز دارند.

گرچه این آژانس تاکید کرده که گرم‌خانه‌های روسیه «با سیاست کاری ندارند» اما، یِوگنی پریماکوف، رئیس این نهاد به روشنی نظر خود را درباره مقصر بحران جاری، عنوان کرد و خطاب به مردم اروپا گفت: اروپایی‌ها، نیاز نیست به خاطر حماقت و شرارت رهبران‌تان، یخ بزنید! اگر کودکانتان در ژاکت و لباس گرم پتو پیچ شده و به خاطر اینکه اورسولا (فون در لین)، اولاف شولتز و امانوئل ماکرون، پول‌هایتان را خرج تأمین سلاح برای اوکراین نازی کرده‌اند، مجبور به ذخیره برق شده‌اید؛ بیایید و در مراکز فرهنگی ما در پایتخت کشورتان، گرم شوید!

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) مقامات اتحادیه اروپا متعهد شدند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، خود را از وابستگی به انرژی روسیه، برهانند و این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تلاش این بلوک برای قطع وابستگی به سوخت‌های فسیلی مسکو را به «خودکشی اقتصادی» تشبیه کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس