روسیه: ناتو درحال نزدیک شدن به درگیری مستقیم با مسکو است

معاون رئیس هیأت روسی در کمیته خلع سلاح سازمان ملل متحد بامداد یکشنبه هشدار داد: ناتو به سطحی از خطر نزدیک می شود که نشان دهنده یک رویارویی نظامی مستقیم با روسیه است.

به گزارش مشرق، کنستانتین ورونتسوف گفت که کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ترجیح میدهند که در قبال درگیری‌شان در بحران اوکراین سکوت اختیار کنند، اما نمی توان حقیقت را پنهان کرد و این کشورها در ارائه کمک به رژیم کی‌یف، گوی سبقت را از یکدیگر ربوده‌اند. وی افزود: کشورهای عضو ناتو به کمک‌های تسلیحاتی و مهمات، کمک‌های اطلاعاتی، آموزش سربازان، مدیریت عملیات رزمی خود به اوکراین ادامه می‌دهند، در نتیجه آنان به خط خطری نزدیک می‌شوند که به رویارویی مستقیم با روسیه هشدار می‌دهد.

ورونتسوف گفت که برابر گزارش پژوهشگاه‌هایی که اقتصاد جهان را رصد میکنند، حجم کل کمک‌های نظامی غربی به اوکراین به ۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده که سهم آمریکا نیمی از این کمک‌هاست. وی ادامه داد: «واشنگتن همچنان بیشترین سهم را از دستاوردهای خود برای ادامه جنگ در اوکراین به دست می آورد، چرا که کشورهای اروپایی مجبور هستند که سلاح را پیش از ارسال به اوکراین از آمریکا خریداری کنند. این مقام روس گفت: همچنین باید بگویم که وام‌ اعطایی آمریکا به اوکراین که ۹۰ درصد از مجموع وام‌های اوکراین را تشکیل می‌دهد و رژیم کی‌یف نمی‌تواند [بازپرداخت] آن را انجام دهد، این مسأله درست، زمانی روی میدهد که به آمریکا بتواند مراکز صنعت نظامی خود را دوباره راه اندازی کرده و از زیر بار تورم خارج شده و فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کند.

وی افزود: خلاصه کلام اینکه تجهیزشدن اوکراین توسط اتحادیه اروپا و ناتو موجب می شود، آنها در حمله به روسیه و جنایت جنگ و اقدامات تروریستی اوکراین در حق غیرنظامیانی همدست اوکراین باشند که بیش از هست سال است ادامه دارد. ورونتسوف در پایان هشدار داد: تمام کسانی که در این جنگ با روسیه درگیر هستند، مجازات خواهند شد و سزای اقداماتی که شایسته آن هستند، دریافت خواهند کرد. اظهارات این مقام روس پس از آن بیان می‌شود که روز پنجشنبه ۵۰ کشور از حامیان بین‌المللی اوکراین به دنبال فشار مقامات این کشور بر متحدان غربی برای تقویت سیستم دفاعی در برابر حملات روسیه، گردهم آمدند تا هرچه سریع تر سیستم دفاعی اوکراین را تقویت کنند.

گروهی متشکل از ۵۰ کشور تحت رهبری آمریکا در مقر ناتو در بروکسل با هدف تمرکز بر پدافند هوایی اوکراین گفتگو کردند. الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین در پاسخ به این سوال که از این نشست چه انتظاری دارد، تنها سه کلمه گفت: «سیستم‌های دفاع هوایی» به دنبال تلاش متحدان غربی اوکراین برای تجهیز سیستم های دفاعی این کشور، اولین سیستم برد متوسط Iris-T پس از تصمیم آلمان برای ارسال آن قبل از اینکه حتی آن را به نیروهای خود بدهد، وارد اوکراین شد.

ایالات متحده همچنین اعلام کرد که به دنبال تسریع در تحویل سامانه ضد موشکی و ضد پهپادی NASAMS خود به کی یف است و انتظار می‌رود اولین مورد از دو سامانه در هفته‌های آینده ارائه شود. تعجیل در تقویت سیستم دفاعی اوکراین در حالی ادامه دارد که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور روز سه‌شنبه هفته گذشته از رهبران گروه ۷ خواسته بود تا برای ایجاد یک «سپر هوایی» بر فراز کشورش در برابر بیش از هفت ماه از جنگ روسیه کمک کنند. روسیه بارها نسبت به ارسال هرگونه سلاح به اوکراین هشدار داده است. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیشتر در واکنش به تلاش کشورهای غربی برای ارسال موشک به اوکراین گفته بود که این مسئله تغییری در واقعیت جنگ ایجاد نکرده و تنها مدت بحران را طولانی‌تر خواهد کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    10 2
    خدا نسل همتون رو به اضافه چين از بين ببره همتون يه کثافتين چه روسيه، چه ناتو ، چه چين و اروپا،چه آمريکا، گند زدين به دنيا
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      0 5
      شما درست کردین؟؟!!!!! خختخخخخحختتتت
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    3 4
    عخی ترسیده بچمون نترس بیب شکست اولین گام پیروزی است
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    5 2
    خداراشکر. اون موقع که در شورای امنیت هم صدا با آمریکا به قطعنامه بر علیه ایران رای مثبت میدادی جناب روسیه،،، جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود، ابله.
  • خسرو IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 1
    حکایت خربزه و لرزه
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 1
    روسیه لیاقت دوستی و نزدیک شدن به اروپا و غرب رو نداشت . باید از قاره اروپا تردش کنن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس